eitaa logo
بانک نشست ها و دوره های آباد
107 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2.7هزار ویدیو
807 فایل
@Mojtabatabesh1371 جهت ارتباط بیشتر در خدمتم
مشاهده در ایتا
دانلود
کمالگرایی واهمال کاری.pdf
2.8M
💭 کمالگرایی و اهمال کاری 📁 پاورپوینت خانم دکتر حاج علیزاده 🌱@aayeh_net
قرارگاه عدالت تربیتی بسیج وزارت آموزش‌و‌پرورش برگزار می‌کند: 🔸️دومین دوره آموزشی «بی‌نصیب»🔸️ 🔎 ویژه معلمان جوان و دغدغه‌مند مسائل عدالت‌آموزشی 📄سرفصل‌های دوره مجازی و حضوری: ▫️نظریه‌های عدالت اجتماعی ▫️نظریه اسلامی عدالت ▫️تعاریف و مفاهیم عدالت‌تربیتی ▫️ضرورت عدالت تربیتی ▫️ گونه‌شناسی مسائل عدالت تربیتی ▫️ اقتصاد سیاسی آموزش‌و‌پرورش ▫️نظام مسائل عدالت تربیتی ▫️جریان‌شناسی عدالت تربیتی ▫️راهبردهای حل‌مسئله در عدالت تربیتی ▫️مقدمات عدالت‌پژوهی در عدالت تربیتی 🔖 شرکت در دوره حضوری منوط به پذیرش در دوره مجازی است. ⏳️ مهلت ثبت‌نام: تا ۲۹ مردادماه 📍مکان و زمان دوره حضوری: ۲۱ الی ۲۴ شهریور _ مشهد مقدس ➖️ درگاه ثبت‌نام: 🌐 https://B2n.ir/b01474 📲 برای کسب اطلاعات بیشتر به شناسه @binasib_admin در پیام‌رسان‌ها مراجعه کنید. ✔️ جامع | رسانه عدالت آموزشی سایت | اینستاگرام | تلگرام | ایتا | بله @jaame_ir
17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 عدالت آموزشی مساوی با «آموزش» است محمدصادق تراب‌زاده، پژوهشگر عدالت آموزشی: ➖ نظریه عدالت به شما می‌گوید که امر آموزش و نهاد آموزش باید چگونه باشد. این عدالت و توزیع مفاد آموزشی است که ایده‌ها و رویه‌های یک نهاد آموزشی را می‌سازد. بنابراین نمی‌توانیم مثلا در وزارت آموزش‌و‌پرورش دفتری تحت عنوان «توسعه عدالت آموزشی» ایجاد کنیم و انتظار تحقق عدالت آموزشی را داشته باشیم.  عدالت آموزشی مساوی با «آموزش» است. ✔️ جامع | رسانه عدالت آموزشی سایت | اینستاگرام | تلگرام | ایتا | بله @jaame_ir
▪️اربعین و سه گانه؛ جامعه نابازار، انسان یاریگر، اقتصاد تبرعی 📆 قم، ۲۲مرداد۱۴۰۳موسسه فکرت 1⃣اربعین جامعه نابازار 🔻دو نوع ارزش در ادبیات اقتصادسیاسی (مارکس،ریکاردو) ۱:ارزش مصرفی مثل هوا که خرید وفروش نمیشود ۲:مبادله ای مثل کالاهای متداول(مارکس ارزش مبادله ای را اصل میداند چون کالا را کالا میکند) 🔻دو نوع ارزش در احادیث و فقه ۱: ارزش ذاتی عبادات از آن جهت که قصد قربت لازم است/حرمت اخذ اجرت بر واجبات(اختلاف بین واجبات عبادیه و نظامیه)/ عقود مثل ودیعه و عاریه،قرض و...که ماهیت شان رایگان است. انگیزه مستودع(امانت دار) ارزش اجتماعی بودن امانت داری و انگیزه مودع( امانتگذار) کالا نبودن تمام اشیا هست ۲:ارزش مبادله ای مثل اجاره، تجارت و... 🔻در عصر سرمایه داری دو اتفاق رقم میخورد ۱:مبادله ای شدن همه روابط ۲:کالایی کردن همه اشیا( مقدمه کتاب مایکل سندل"چه چیز را با پول نمیتوان خرید" را بخوانید. چگونه در دنیای سرمایه داری مثل آمریکا حق صف، دانشگاه، درمان حتی مادر به عنوان یک شخصیت مقدس را میشود با پول خرید!) ▪️خروجی این وضعیت "جامعه بازار" است به جای"جامعه دارای بازار" البته تشکیل جامعه بازار در غرب نیجه یک سیر طولانی دارد از عصر شکار، کشاورزی تا عصر تجارت و صنعتی شدن که اقتصادسیاسی متکفل آن است. در این زمینه کتاب "تکامل نهادها و ایدئولوژی ها" هانت پیشنهاد میشود. 🔹توضیح اربعین جامعه نابازار ۱:اربعین فراتر از یک مناسک به یک جامعه مبدل شده؛همه علامات یک جامعه را دارد غیر از زمان طولانی، با اندکی تسامح میشود گفت:ما یک جامعه می نیمال طرفیم. ۲: روابط در یک جامعه سه حالت دارد الف:رقابت(ویژگی جامعه سرمایه داری) ب:تسخیرطرفینی(لیتخذ بعضهم بعضا سخریا) ج:نصرت و تعاون( الذین آوو و نصروا ۷۲ انفال،تعاونوا علی البر و التقوی) روابط در جامعه اربعین از این جنس است. اخوت و برادری جای رقابت و تسخیر را گرفته است. ۳: اربعین یک قدم جلوتر از جامعه معمولی"جامعه دارای بازار" است. در اربعین "جامعه نابازار" شکل گرفته است.مسکن، آب و غذا، درمان، آموزش رایگان شده است که حدود۷۰٪ را شامل میشود. برای ۲۱ میلیون عراقی( ۴۰٪جمعیت عراق)کاملا نابازار است. اربعین نه تنها مانع کالایی شدن شده که آن بخش از جامعه که مبادله ای و کالایی است را هم تبرعی و موقتا برای زائران ناکالا کرده است. 2⃣ انسان یاریگر یا سوداگر؟ 🔻سیر شکل گیری انسان سوادگر در ابتدا ثروت افزایی و همدردی با جامعه( خیر عمومی) دو خط قرمز کلیسا بود که به تدریج کمرنگ شد. فیزیوکراست ها و مرکانتیلیست‌ها با تکیه بر طبیعت گرایی زمینه نظریه های اقتصاد کلاسیک( آدم اسمت را فراهم کرد. مساله لذت گرایی، حسابگر بودن انسان با توجیه عقلانیت ابزاری پررنگ شد. تئورسیون های سرمایه داری توصیف شان از انسان این عصر و توصیه شان به او این جملات است. بنتهام: ما فقط‌ یک‌ وظیفه‌ داریم‌ و آن‌ جستجوی‌ بالاترین‌ لذت‌ ممکن‌ است‌ و مسئله‌ رفتار انسان، فقط‌ مسئله‌ تعیین‌ این‌ است‌ که‌ چه‌ چیزهایی‌ بیشترین‌ لذت‌ را به‌ انسان‌ می‌بخشد. هابز:جز ملاحظه‌ منافع‌ شخصی، چیز دیگری‌ نمی‌تواند انگیزه‌ رفتار آدمی‌ باشد. در جامعه ای که همیشه"نفع شخصی" بر "خیرعمومی" ترجیح پیدا میکند بهترین توصیف برای انسان آن جامعه، جمله مشهور هابز است" انسان گرگ انسان است" 🔻انسان اربعینی، انسان یاریگر ۱: روحیه تعاونی در انسان مسلمان و ایرانی نهادینه شده، نمونه اش شرکتهای تعاونی واره، قنات های یزد (کتاب واره دکتر فرهادی) ۲: یاری گری سه ساحت دارد الف: هم یاری( کار جمعی، تیم بورک) ب: خود یاری ج: دگر یاری (یاری یک طرفه بدون توقع کمک) این بالاتری نوع همکاری است که به وضوح ما در اربعین شاهدیم. موکب داران خودشان و مالشان را برای امام حسین ع( للحسین ع) میدانند. انسان اربعینی مصداق بارز "یوثرون علی انفسهم" است. آمارهای اربعینی اگر چه دقیق نیست اما اندکی بازنمایی میکند این واقعیت بزرگ را، اربعین ۱۴۰۱ بیش از ۶۰۰ هزار نفر رایگان پخت و پز کردند. ۵۰۰ هزارتن میوه، ۱۵۰ میلیون لیترآب، ۲۸۹۳ موکب ایرانی و مجموعا بیش از ۱۰۰ هزار موکب خدمت رایگان به مردم داده شد! 3⃣ اربعین و اقتصادتبرعی (رایگان) در اسلام بخشی ازGdp اقتصاد، اقتصاد تبرعی( رایگان) هست که برای شخص عایدی ندارد. اقتصاد تبرعی موجب تقویت نهاد اجتماعی و خدمات عمومی مثل درمان، آموزش، زیارت( مثل اربعین)و...میشود. امروز متکفل این امور یا دولت است یا به بازار واگذار میشود(نئولیبرالیسم) 🔻اربعین در دولایه با اقتصاد سرمایه داری مبارزه میکند ۱:احیای ظرفیت اقتصاد تبرعی(مانع کالایی شدن خدمات عمومی) ۲: کمک به اقتصاد مبادله‌ای واقعی که خدمت و کالاست مثل۸هزار اتوبوس و...بجای سفته بازی و‌ بازارهای صوری مبادله ای 🎙 @m_amin_rezai eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔷 تغییر بافتار مغز در بازی های رایانه ای خشونت محور 📰 گزارش امیر شجاعی از آلمان ⚠️ وقتی زیاد بازی کنیم چه اتفاقی می افتد؟ ➕ مرز بین واقعیت و بازی کجاست؟ 🎞 لینک مشاهده: 📎 aparat.com/v/Ef2kD سدید مدیا جهادی از جنس رسانه📲 @sadidmediaa
🔊 میدان مبارزه کجاست؟ 🔸راه طی شده، نبرد کنونی 🔆 قسمت دوم / ۴۰ دقیقه 🔸 ترسیم وضعیت تمدن غرب 🔸 شکست‌های ما! 🔸 سلاح‌های مبارزه
🔊 میدان مبارزه کجاست؟ 🔸راه طی شده، نبرد کنونی 🔆 قسمت دوم / ۴۰ دقیقه «تمدن غرب» ادعایی بیش نیست! ادعایی که جریان غرب، به پشتوانهٔ هیاهوی رسانه‌ای و تکاپوی تزویر مدرنش، آن را به جهان ثابت کرده! از تمام ابزار و امکانات از جمله هنر مانند سینما و تلویزیون استفاده کرده تا ادعای کذاییِ متمدن بودنش را به یک باور عمومی در جهان تبدیل کند! وظیفه ما چیست؟ و سلاح‌های ما در این جدال تمدنی و آخرالزمانی چیست؟ در چنین عصری، باید در امر تبیین و رسوایی غرب همت کنیم و این حاصل نخواهد شد جز با جهاد فراگیر و همه‌جانبهٔ تبیین توسط مساجد و اهالی مسجد در محله‌ها. رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از بیانات تاکید می‌کنند: « باید دشمن را بشناسیم، توطئه‌های دشمن را بشناسیم، فریب دشمن را نخوریم. وقتی‌که دنیای قدرت، دنیای زر و زور با همه‌ی امکانات خود متوجّه شماست، شما حق ندارید چُرت بزنید، حق ندارید خواب بروید!» امامان محله و کنش‌گران فرهنگی مساجد، باید با تشکیل گروه‌های جهاد تبیین و دشمن‌شناسی دقیق و عمیق، سه‌گانهٔ جبههٔ دشمن یعنی زر، زور و تزویر را برای اهالی محله تبیین و برای مبارزه با آنها زمینه‌سازی کنند. 🔸 درباره این مجموعهٔ صوتی 🔸 قسمت اول این مجموعه صوتی 🚩 سید ناصر میرمحمدیان
9.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اینا جرمه! چرا کسی حواسش نیست؟! ❗️جنایت‌هایی که به سادگی در بعضی از مدارس و مساجد اتفاق می‌افتد! 🌸یک مربی مرجع محتوایی مربیان ومبلغان.👇 @yekmorabbi برای دوستان خودفورواردکنید🙏 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
1.91M
درباره سلمان فارسی سلام خسته نباشید،استاد گفتند شبهه ای هست بفرستیم،منم چهار تا از شبهاتی که پیرامون سلمان محمدی هست رو میفرستم. ۱_سلمان فارسی به اَوِستا و تورات و انجیل آگاهی داشت و قرآن رو اون به پیامبر یاد داده،از احکام مانوی و زرتشتی و مسیحی و یهودی،دین اسلام رو ساخت،نشونه اش هم شباهت‌اهریمن در زرتشتی به شیطان در اسلام،نماز به دیوار ندبه ی یهودیان که تغییر داده شد،شباهت حجاب در یهود با اسلام. ۲_سلمان فارسی به عمر،در حمله تازی ها به ایران،مشاوره میداد،مردم تیسفون رو تهدید کرد که اگر صلح نکنید خود من همتون رو گردن میزنم،نقاط ضعف ارتش ساسانی رو به عمر داد و اسرار نظامی ایران رو لو داد،و اگر اون راهنمایی نمیکرد،احتمال فتح ایران توسط اعراب تازی،منفی بود! ۳_مسلمین در جنگ احزاب،با تکنیک حفر خندق تونستند بر کفّار غلبه کنند.برای مصادره ی مشاور این جنگ،انصار گفتند سلمان از ماست چون در مدینه مسلمان شده.امّا مهاجرین گفتند که سلمان از ماست،چون از بلاد خود به حجاز مهاجرت کرده.دعوا بالا گرفت،انصار گفتند از مکه به مدینه هجرت نکرده،مهاجرین گفتند از اهالی مدینه هم نبوده،از جدال کلامی به جدال فیزیکی میرسه.نزدیک به جنگ داخلی میان مسلمانان.پیامبر برای خاتمه ی دعوا بین مهاجرین و انصار میگه:《سلمان منا اهل بیت.》این یک جمله مصلحتی بوده،پس فضیلتی برای سلمان نداره و فقط برای حل اختلاف بوده. ۴_یکی از یاران امام صادق(ع)از حضرت می‌پرسند که چرا انقد سلمان فارسی رو یاد میکنید؟امام صادق،برای تعصبات پان عربیسم،از کلمه ی فارس خشمگین میشه و میگه نگو فارسی به جاش بگو محمدی. 🎤 عبادی
🔰در ادامه صوت بالا ، این هم متن کتاب تاریخ طبری که اتفاقا مخالفین اسلام زیاد به آن استناد می کنند که صریحا اشاره می کند سلمان فارسی به ایرانی ها مشورت داد و با پذیرفتن مشورت شماره 2 سلمان ( یعنی عدم جنگ و پرداخت جزیه ) بدون جنگ مدائن تصرف می شود 👈 این کجایش خیانت بود ؟ ❌ در ضمن ، سلمان فارسی اصلا یک انسان ساده با خانواده ای ساده بود ، چنین افرادی اصلا نه در دربار و نه در فرماندهی نظامی اصلا حضور نداشتند که سلمان بخواهد فنون نظامی یا اسرار حکومتی ساسانی را به مسلمان ها لو بدهد ‼️ 👈 نگاه می کنید که همین شبهات ساده چقدر ذهن نوجوانان و جوانان ما را درگیر کرده و آنها را نسبت به سلمان فارسی بدبین کرده.