eitaa logo
به عشق مهدی فاطمه (عج)
1.2هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
3.9هزار ویدیو
72 فایل
تا میتوانید برای امام زمان کار کنید که فقط همین باقی است💚 🔸️ارتباط با ادمین : @Yamahdi_fatemeh313 تبادل و تبلیغات نداریم❌ 🔹گروه : https://eitaa.com/joinchat/45809769C5f803bf4e4 اللّهُم عَجّل لوَلـیّکَ اَلفـ♡ـرج💚
مشاهده در ایتا
دانلود
شرح فراز دوم وَاسْمَعْ دُعَائِی إِذَا دَعَوْتُکَ وَ اسْمَعْ نِدَائِی إِذَا نَادَیْتُکَ وَ أَقْبِلْ عَلَیَّ إِذَا نَاجَیْتُکَ فَقَدْ هَرَبْتُ إِلَیْک وَ وَقَفْتُ بَیْنَ یَدَیْکَ مُسْتَکِینا لَکَ مُتَضَرِّعا إِلَیْکَ رَاجِیا لِمَا لَدَیْکَ ثَوَابِی فراز دوم‌؛ مناجات شعبانیه درحقیقت مطلع و زمینه ایست برای فراز (۴۴) دیگر که با ذکر (الهی) خواهد آمد از همین رو در مطلع این مناجات چند پیام عرفانی ومعنوی وجود دارد اگر هریک از پیام های مطلع مناجات شعبانیه به درستی فهم شود وهمانگونه هست شرح و تفسیر گردد، راه و زمینه درک و فهم فرازهای(۴۴) گانه دیگر مناجات بهتر فراهم می شود. 🔸پیام اول‌؛ عافانه وعاشقانه در این فراز دوم‌، که دقت و تامل در آن می تواند ما را به لطافت و زیبایی نهفته در آن نزدیک کند این است: با اینکه حق تعالی ذاتا سمیع است و چیزی نیست که او نشود و مناجات کننده به این حقیقت معرفت و ایمان دارد، ولی به هنگام مناجات ملتمسانه از خدا می خواهد به صداهای اوکه با (دعا) و (ندا: صدای با فریاد) و (نجوا:گفتگوی صمیمی و نزدیک)) توجه کند یعنی هرچند خود را لایق شنیدن صدایش از ناحیه حق تعالی نمی داند ولی ازحق تعالی با این عبارت لطیف عارفانه (وَ اسْمَعْ دُعَائِی إِذَا دَعَوْتُکَ وَ اسْمَعْ نِدَائِی إِذَا نَادَیْتُکَ، و شنواى دعایم باش آنگاه که می خوانمت، و صدایم را بشنو گاهى که صدایت می کنم. می خواهد که حق تعالی با بزرگیش منت گذاشته و حرف های بنده اش را توجه نماید چرا که نفس همین توجه نشانه تحویل گرفتن بنده از ناحیه حق تعالی خواهد بود، و هیچ چیز برای بنده لذت بخش تر از این نخواهد بود
که خدا به او توجه کند، از همین رو امام‌علی علیه السلام بعد از این فراز می فرماید: ((وأَقْبِلْ عَلَیَّ إِذَا نَاجَیْتُکَ: و به من توجّه کن هنگامی‌که با تو مناجات می‌نمایم.)) پیام دوم‌؛ امام العارفین امیر المؤمنين علی علیه السلام پس از آنکه در فراز پیشین توجه حق تعالی را درخواست کرد، در این فراز به بیان دلایل عرفانی توجه خدا به بنده اش می پردازد که چرا حق تعالی بایست به ندا، دعا، و نجوای بنده اش گوش کند و به وی توجه نماید، از همین رو به معرفی خود در برابر حق تعالی پرداخته و دلایل ذیل را به عنوان دلیل درخواست توجه حق تعالی به بنده اش ذکر می کند. دلیل اول، بنده و عبدی در پیشگاه ذات روبوبی ایستاده است که از هر سببی قطع امید کرده فقط به وی که مسبب الاسباب هست دل سپرده وپناه آورده است (فَقَدْ هَرَبْتُ الیک وَ وَقَفْتُ بَیْنَ یَدَیْکَ:در برابرت ایستادم) دلیل دوم‌؛ ظاهر حال بنده دلیل وشاهد فقر تنگدستی و نیاز مندی وی است که از رزق معنوی و مادی، دنیوی و اخری تهی و قدرت حرکت از وی گرفته است به گونه ای که به آستانتش رسیده قدرت برجابجایی خودش ندارد مسکین، مستکین است:(( مُسْتَکِینا لَکَ:در برابرت ایستادم))  ثالثا: دعا، ندا و نجوایش آمیخته و آکنده از اشک، آه و تضرع و التماس است و همانگونه که رسول اعظم (ص) فرمود: ((اَلْبُکاءُ مِنْ خَشْیَةِ اللّهِ مِفْتاحُ الرَّحْمَةِ وَ عَلامَةُالْقَبُولِ وَبابُ الْاِجابه: گریه ازخوفِ خدای تعالی کلید رحمت و نشانه پذیرش و درب مستجاب شدن دعا است. این عبد مستکین با سلاح ((تضرع وبکاء به خدایش پناه آورده است. دلیل چهارم: با این امید و اطمینان که خدایش خدای رحمت است و بنده اش را از در رحمت واسعه اش نا امید نمی کند و دست رد به سینه اش نمی زند پناه آورده و اظهار تقاضای توجه به خودش میکند: ((راجِياً لِما لَدَيْكَد ثَوابِى: پاداشی را که نزد توست امیدوارم)) پس عاجزانه و ملتمسانه می خواهدکه صدای (دعا، ندا، نجوا) را بشنود و به این انتظارعبدش توجه نماید: ((وَ اسْمَعْ دُعَائِی إِذَا دَعَوْتُکَ وَ اسْمَعْ نِدَائِی إِذَا نَادَیْتُکَ.وأَقْبِلْ عَلَیَّ إِذَا نَاجَیْتُکَ:و إِذَا نَادَیْتُکَ.وأَقْبِلْ وبه من توجّه کن هنگامی‌که با تو مناجات می‌نمایم،)). 💠@be_eshghe_agha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹سوال از کجا متوجه شویم گرفتاری هایی که در زندگی مان است بلا است و یا آزمایش الهی ؟ پاسخ: سلام علیکم ببینید واژه هایی که در قرآن کریم معادل آزمایش و امتحان استعمال شده است، عبارتند از: بَلاء، فتنه و امتحان. از میان این سه واژه، بیشترین استعمال مربوط به واژة فتنه با مشتقاتش می باشد و کمترین آن مربوط به واژة امتحان است که حداکثر3 مورد در قرآن استعمال شده است. بلایا حکمت‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد و ضرورتا نتیجه گناه نیست البته برخی بلایا نتیجه گناهان است اما برخی دیگر حکمت‌های دیگری دارد، مثل آزمایش یا بالابردن مقام شخص در بهشت و در مورد حکمت بلایا نمی‌توان به صورت قطعی قضاوت کرد که فرد خاص گرفتار شده دقیق به خاطر کدامیک از حکمت‌ها است خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن علت وقوع برخی بلاها را آزمایش معرفی می‌كند و می‌فرماید: «وَنَبْلُوكُم بِالشَّرِّ وَالْخَیْرِ فِتْنَةً»؛ «… و شما را با بدی‌ها و خوبی‌ها آزمایش می‌كنیم…». اما اینكه چرا خداوند آزمایش می‌كند قطعاً برای فهمیدن خدا نیست بلكه چنانچه در روایات آمده به خاطر معلوم شدن برای بندگان خدا و برای فراهم آمدن زمینه‌ی «انتخاب»، «رشد» و «سقوط» بندگان است تا افراد در پس این بلاها با نوع واكنش‌های عقیدتی و عملی كه انجام می‌دهند گامی به سوی سعادت یا شقاوت بردارند. كسی نمی‌تواند بگوید: فلان بلا یا حادثه كدام یك از علت‌ها را داشته مگر اولیاء الهی؛ شاید علت مخفی بودن راز و علت بلاها این باشد كه انسان‌ها نه به خود مغرور شوند و بگویند: ما از خوبان هستیم و خدا با این بلاها می‌خواهد درجه و مقام به ما بدهد … و نه ناامید شوند و بگویند: ما دیگر از رحمت خدا دور شده‌ایم، خدا ما را می‌خواهد عذاب كند كه این نوع بلاها را برای ما فرستاده است. ولى با این حال اگر حیران ماند و نتوانست تشخیص دهد كه علت این گرفتارى‏ ها و یا نعمت‏ها چیست دستور داریم كه در حالت «خوف» و «رجا» باشیم تا مسیر كمال را بهتر طى كنیم. ـ از طرفى «ترس» از ناپسند بودن عمل (و یا در مورد افرادى در حد كمال نبودن عمل.) و اینكه بلاها نتیجه گناهان ما باشد پس لازم است كه توبه كنیم. ـ و از طرفى امید و رجاء به لطف و رحمت خداوند رحمن و رحیم، كه شاید این بلاها براى امتحان و ترفیع درجه ما باشد. خوف و ترس به هیجان آورنده‏ ى قلب، و امید و رجاء یار و یاور نفس و روح است؛ و كسى كه خدا را بشناسد از [عقاب‏] او مى‏ ترسد، و به سوى [فضل و لطف و رحمت‏] او امیدوار خواهد بود، و این دو [بیم و امید] دو بال ایمان هستند كه بنده با آنها پرواز مى‏كند تا برسد به درجه رضوان خداوند متعال. و [خوف و رجاء] دو چشم بیناى عقل بنده هستند كه توسط آن از وعده و وعیدهاى خداى متعال با خبر مى‏شود… و اگر فردى با «خوف» و «رجاء» [همراه هم‏] خدا را عبادت كند نه تنها گمراه نمى‏ شود بلكه به آرزوهاى [مادى و معنوى ]خود نیز مى‏رسد.» ودر اخر 👈 گرفتاری های مختلفی که در دنیا به سراغ انسان ها می آید، حکمت های گوناگونی دارند که برخی از آنها عبارتند از: آزمایش و امتحان الهی، کفّاره و تطهیر گناهان، و برخی از آنها نیز ثمره بی تدبیری و سهل انگاری های انسان در زندگی است.   💠@be_eshghe_agha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5938557843165677280.pdf
8.26M
📚شرایط ظهور از دیدگاه قرآن کریم ✍🏻استاد محسن قرائتی 💠@be_eshghe_agha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام خدمت همراهان گرامی🌷 🔸امروز هم طبق قرار هفتگی است که دوست داریم کنار شما بزرگواران جمع شویم... 👈🏻و در ساعت ۱۷:۳۰ در هر کجای ایران عزیز هستیم با هم به آقامون مهدی فاطمه (عجل الله تعالی فرجه) بپردازیم... و هدیه کنیم به مولامون صاحب العصر و الزمان برای سلامتی و ظهور هر آنچه زودتر شان دعا کنیم🤲🏻 💚ما رو هم از دعای خیرتان بی نصیب نگذارید🙏🏻 رأس ساعت ۱۷:۳۰ منتظر حضور گرمتان هستیم💐 با ذکر یا 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/45809769C3faa445664
ثواب خواندن (عج) 🔸در حکایت حسن بن مثله در ساخت مسجد جمکران، ثواب خواندن نماز امام زمان(عج) در این مسجد معادل خواندن آن در خانه خدا بیان شده است. 💠@be_eshghe_agha
💠(عج) مانند دیگر نمازهای مستحبی دو رکعت است. 🔸در هر رکعت هنگام خواندن  سوره حمد، آیه  «إیاكَ نَعْبُدُ وَ إیاكَ نَسْتَعین» صد بار تکرار می‌شود و پس از آن، سوره توحید خوانده می‌شود. 🔹و هر کدام از ذکرهای  رکوع(سُبْحانَ رَبِّی العَظیمِ وَ بِحَمْدِهِ) و سجده(سُبْحانَ رَبِّی الاَعْلیٰ وَ بِحَمْدِهِ) هفت بار تکرار شود. 🔸پس از پایان نماز یک بار « لا إلهَ اِلّا الله» گفته شده و تسبیحات حضرت زهرا خوانده می‌شود، پس از آن به سجده رفته و صد بار صلوات فرستاده می‌شود. : به نیت و قصد رجاء بخوانید تا ان شاءالله ثواب این نماز به ما برسد. التماس دعا🌷 💠@be_eshghe_agha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 🔻 ♨️ شیطان چهار نوع حمله دارد: ⓵. حمله از عقب ⓶. از سمت راست  ⓷. از سمت چپ ⓸. از جلو ➖ البته در ذهن ما حمله میکند به صورتی که نجوا می کند. 🔹 حمله از عقب او به این شکل است که کدورت ها، دعواها، غصه ها و گناهان را دائم به یاد می آورد. ⬅️مثلا فلانی این ظلم را در حقت کرد تا کینه و دشمنی را در تو پرورش دهد و یا گناهانت را به رخت می کشد که تو اینقدر روسیاه و گناهکاری که تو را خدا نمی بخشد تا دچار نا امیدی شوی. 🔸 اگر به هر دلیلی در گذشته ماندی، نمی توانی رشد کنی. 🔹 راهش این است دائم بگو من مثل خدا می توانم ببخشم یا شکست من باعث رشد من است، 🔸و یا درباره گناهان داریم که خدا به حضرت داود میگوید: اگر گناهکاران که با من قهر کرده اند می دانستند که من با چه اشتیاقی عاشقانه منتظرشان هستم از شوق من می مردند. 🔹باید گذشته را کنار بگذارید تا از حمله عقب شیطان در امان باشید. سی دی "دشمن شناسی" تهیه شود. 🔸 شیطان از جلو حمله می کند، یعنی از آینده دائم می ترساند، باید بگوییم من به حول و قوه الهی تلاشم را می کنم و بقیه را به دست یگانه قدرت مطلق هستی می سپارم. 🔺 هر کدورتی هر زمان پیش می آید همان جا دفن کنید، با خود حمل نکنید چون درونت را عین خوره می خورد. 🎙 امیدوارم هر لحظه تان پر از نور خداوند ✨شبتون مهدوی✨ 💠@be_eshghe_agha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تا که نامتـ❤️ـ می برم ... این عقده ها وا می شود ای ولـ❤️ـی الله اعظم ... قلبم احیا می شود تا که نامتـ❤️ـ می برم در این هیاهوی زمان قسمتم آرامشی ... در موج دریا می شود مولایم مهـ❤️ـدی سلام ؛ 💠@be_eshghe_agha
🗓روز سی ام 🔸امروز: 👈🏻مواظب زبانم هستم که هر حرفی نزنم😶 ➕غیبت نکنم. ➕دروغ نگم. ➕به دیگران تهمت نزنم. خدایا به امید خودت🤲🏻 💠@be_eshghe_agha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اى كـاش كه زيـنــت بـهــارش باشيم در شادى و غم ،هميشه يارش باشيم اندازه يـك روز در ايـن ســال جـديـد آرامـش قـلــب بـى قـرارش باشـيم 😍 🌸💚 (عج)🎉✨ 🎊❣️✨ 💠@be_eshghe_agha
✅تنگی یا وسعت قبر بسته به کوچکی یا بزرگی روح ماست! ✍️استاد مسعود عالی: عالم برزخ فشاری به کسی نمی‌آورد. این فشار، انعکاس و پژواک دنیا است که در عالم برزخ به ما برمی‌گردد. درواقع فشار قبر، عذاب‌ها، سختی‌ها و گرفتاری‌هایی است که بخشی از آن به دلیل آلودگی‌های اخلاقی و رفتاری و اعتقادی ما و بخش دیگر آن به خاطر انس به دنیا است؛ زیرا کنده‌شدن از دنیا برای ما سختی دارد. فیض کاشانی می‌گوید که تنگی یا وسعت قبر بسته به کوچکی یا بزرگی روح ماست. روحی که در این دنیا کوچک است یعنی روحی که حسادت و کینه دارد و در همین دنیا هم با خودش درگیر است، این فرد وقتی به عالم برزخ برود، فشارهای خودش را منتقل می‌کند و فشار قبر او همین است ولی روحی که بزرگ است یعنی گذشت دارد و از کسی کینه ندارد و به دیگران اعتماد دارد، این فرد در همین دنیا برایش بهشت است. 💠@be_eshghe_agha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ba-har-nafas (1).mp3
9.72M
بیا ای عشق بی کرون من🤲🏻 🎤 حسین طاهری ✅ پیشنهاد دانلود 💠@be_eshghe_agha
▫️ من ساعت دلم را کوک کرده‌ام به وقت آمدنت. گلی اگر در گلدانم شکوفا شود... قاصدکی اگر مهمان دستانم شود... یا اگر بی‌هوا، دلم هوایت را کند... همه را تفأل می‌زنم به آمدنت! ✨🌱 به دلم وعده می‌دهم همین روزهاست که بیایی و گَرد سال‌های نبودنت را از روی شانه‌های خسته‌ی زمین بتکانی.💫 اگر باشم آن روز، شکسته‌های دلم را پیش تو می‌آورم؛ می‌دانم شکسته‌ها را در بازار شما بهتر می‌خرند.💔 💠@be_eshghe_agha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗓روز سی‌ام 🔸در پله‌ی دوم بعد از مشارطه است. 👈🏻يعنے: در طول ساعات روز از چيزهايی كه هنگام صبح عهد کردیم و شرط كردیم مراقبت كنیم🔦 چرا كه مشارطه بدون مراقبه هميشگی، فايده ای ندارد❌ 💠@be_eshghe_agha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 شب قدری در ماه شعبان، که تمام انبیاءِ قبل از اسلام نیز، آن را به احیاء می‌گذراندند. 💠@be_eshghe_agha
شرح فراز سوم تَعْلَمُ ما فى نَفْسى وَ تَخْبُرُ حاجَتى وَ تَعْرِفُ ضَمیرى وَ لا یَخْفى عَلَیْكَ اَمْرُ مُنْقَلَبى وَ هقَدْ جَرَتْ مَقادیرُكَ عَلَىَّ یا سَیِّدى وَ بِیَدِكَ لا بِیَدِ غَیْرِكَ زِیادَتى وَ نَقْصى وَ نَفْعى وَ ضری. این فراز سوم از مناجات شعبانیه که مطلع دوم برای ورود به (۴۴الهی )فراز بعدی است، امام العارفین به بیان چند خصوصیت از ذات باریتعالی را در قالب مناجات می آورد و بیان می کند؛ خصوصیت اول؛ آنست هرچند خداوند متعال به حکم آیه مبارکه: ((یَعْلَمُ خائِنَةَ اْلأَعْیُنِ وَ ما تُخْفِی الصُّدُورُ؛ او به خیانت چشم ها و به آنچه در سینه ها پنهان است عالم است: غافر: ۱۹) باعلم بی پایانش بر همه خواسته های پنهان و پیدای بنده اش آگاهی دارد ولی راز حل نشدن خواسته بنده، ازآنجهت است که خود از حق تعالی نخواسته است و اکنون که اجازه مناجات داده شد پس جهت تاثیر گذار ی توجه حضرت حق به خواسته هایش مکنونات درونی و اسرارش را به زبان آورده و ابراز می کند و به بیان امام علیه السلام می گوید: اولا: ((تَعْلَمُ ما فى نَفْسى وَ تَخْبُرُ حاجَتى:آنچه را که در درون دارم می ‏دانى، بر حاجتم خبر دارى)) ثانیا: (وَ تَعْرِفُ ضَمیرى وَ لا یَخْفى عَلَیْكَ اَمْرُ مُنْقَلَبى وَ مَثْواىَ : ، نهانم را می شناسى، کار بازگشت به آخرت و خانه ابدی ‏ام بر تو پوشیده نیست) ثالثا: (( وَ ما اُریدُ اَنْ اُبْدِئَ بِهِ مِنْ مَنْطِقى وَ اَتَفَوَّهُ بِهِ مِنْ طَلِبَتى وَ اَرْجُوهُ لعاقبتی: وآنچه که می خواهم به زبان‏ آرم، خواهش خویش را بازگو کنم و هم آنچه را که براى عاقبتم امید دارم، بر تو پنهان نیست)
🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🌸🍃🌸🍃 🌸🍃 خصوصیت دوم؛ آنچه که در زندگی هر بنده ای از آغاز تا پایان عمر می گذرد، درعلم و قضاء الهی ازپیش مقدر وتعیین شده است ازهمین رو امام‌ علیه السلام در این فراز می فرمایند: ((وَ قَدْ جَرَتْ مَقادیرُكَ عَلَىَّ یا سَیِّدى فیما یَكُونُ مِنّى اِلى آخِرِ عُمْرى مِنْ سَریرَتى وَ عَلانِیَتى،: همانا آنچه برای من تقدیر کرده‌ای ای آقای من، در آنچه تا پایان عمر بر من فرود می‌آید از نهان و آشکارم جاری شده است.)) ولی نکته دقیق این است که یکی از مقدرات الهی همین (دعا) است، که حق تعالی قضایش را برآن مقدر کرده که اگر بنده و عبد توفیق بر دعا پیداکند آن قضاء تغییر پیدا می کند، چرا که از امام باقر علیه السلام چنین نقل شده است: «اَلدُّعاءُ یَرُدُّ الْقَضاءَ وَ قَدْ اُبْرِمَ اِبْراما؛ دعا، قضای الهی را تغییرمی دهد، اگرچه آن قضا، کاملاً محکم شده باشد. پس با دعا می توان در قضا ءالهی تاثیر گذاشت وان را به احسن الحال تغییرداد ومانع تحقق آن شد ازهمین روست استاد مطهری دربیان میزان تاثیر گذاری دعا درقضاءالهی می فرمایند: زمانی که با اراده یک پیغمبر یا ولی خدا، کاری خارق العاده انجام می گیرد، شرایط عوض می شود. یعنی یک روح نیرومند و پاک و متصل به قدرت لایزال الهی، شرایط را تغییر می دهد و به عبارت دیگر، عامل و عنصرخاصی وارد میدان می شود. در مورد تأثیر دعا و صدقه در دفع بلاها و غیره نیز جریان از همین قرار است. در حدیث آمده است که از رسول اکرم صلی الله علیه و آله سؤال شد با وجود اینکه هر حادثه ای که در جهان رخ می دهد به تقدیر الهی وقضای حتمی او است، دعا و دوا چه اثری می تواند داشته باشد؟ در پاسخ فرمودند: دعا نیز از قضا و قدر است:عدل الهی ص ۱۱۵.این فراز از مناجات ((وَ بِیَدِكَ لا بِیَدِ غَیْرِكَ زِیادَتى وَ نَقْصى وَ نَفْعى وَ ضرى: به دست توست نه به دست غیر تو، فزونی و کاستی وسود وزیانم. خصوصیت سوم؛ این است به حکم نص قرآنی که می فرماید:((،وَ ما أَصابَ مِنْ مُصیبَةٍ فِی اْلأَرْضِ وَ لا فی أَنْفُسِکُمْ الاّ فی کِتابٍ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَبْرَأَها إِنَّ ذلِکَ عَلَی اللّهِ یَسیرٌ. (حدید: ۲۲)هیچ مصیبتی در زمین و در شما اصابت نمی کند، مگر آنکه قبل از ایجادش درکتابی ثبت است، به درستی که این کار بر خداوند، آسان است. و نیز در آیه دیگر می فرماید: «ما أَصابَ مِنْ مُصیبَةٍ إِلاّ بِإِذْنِ اللّهِ؛ هیچ مصیبتی رُخ نمی دهد مگر به اذن خدا». (تغابن: ۱۱)وهمچنین آیه مبارکه: «قُلْ لا أَمْلِکُ لِنَفْسی ضَرًّا وَ لا نَفْعًا؛ بگو! من مالِکِ نفع و ضرر خویش نیستم». (یونس: ۴۹. هرنفع و ضرر، وهرزیاد ی و نقصانی در زندگی به وجود می آید فقط به ید الهی محقق می شوند، ودیگران هیچ کاره اند وادمی باید خود رابه دست وی بسپرد ازهمین روابن عباس می‌گوید: (روزی پیامبر صلی الله علیه و آله به من فرمود: ای نو رسیده! کلماتی به تو می آموزم آن اینکه  حریمِ خدای تعالی را حفظ کن که خدای تعالی حفظت کند. اگر مسئلتی داری از خدای تعالی مسئلت کن و اگر استعانت می جویی از خدای تعالی استعانت جوی و بدان که اگر همه امت اجتماع کنند تا نفعی به تو رسانند، نخواهند توانست، مگر آنکه خداوند اراده فرماید:شفاالعلیل،ص۱۳). 💠@be_eshghe_agha
43_Sheytan_Shenasi_Dar_Ghoran_Aminikhaah.ir.mp3
29.12M
🔴 3⃣4⃣ جلسه چهل و سوم 🔸راه‌های عدم نفوذ شیطان 🔹عبادت از نوع اویس قرنی 🔸انواع غضب و راهکارهایش 🔹غضب حضرت موسی علیه السلام در ماجرای سامری 🔸داستان غضب امام خمینی(ره) 🔹رابطه غضب با غیبت و تهمت 🔸داستان عفو امام سجاد علیه السلام 🎤استاد امینی‌خواه 💠@be_eshghe_agha
🗓روز سی‌ام ❤گفتگوی شبانه با حضرت دوست 🔸خـدای من... تمام روز انگار روی بندی راه میروم حواسم هست که نلغزم... شبها محاسبه میکنم اعمالم را... حواسم هست... 🔹حواسم هست اما گاهی لابه به لای زرق و ورق های دنیا گم ات میکنم... گاهی محکم زمین میخورم😔 🔸گاهی یادم میرود سنگینی گناه زبان را.... و خراب میشود انگار همه چیز.... 🔹در زمین خوردن های پیاپی با من مهربان باش خوب من! تلاش من را بپذیر و دستم را بگیر🌷 💖بیشتر مواظبم باش.... من جز تو کسی رو ندارم.. 💠@be_eshghe_agha
💠 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: 🔸هیچ یک از مردم نمی خوابد مگر اینکه فرشته ای بر او نگهبان است و هر شب دو بار او را از خواب بیدار می کند و می‌گوید: ای بنده خدا! برخیز برای یاد خدا (و مناجات و نماز شب) 🔹مرحوم میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، ذیل این روایت می نویسد: این اخبار را انکار نکن، من خدا را شاهد می گیرم که از شب زنده داران و متهجّدین، کسی را می شناسم که صدای فرشته‌ای که او را در هنگام سحر بیدار می کند می شنود که به او به لفظ آقا خطاب میکند و او برای ذکر خدا و نماز شب بر می خیزد. 🔺(تصور میشود این شخص که برای اقامه نماز شب با صدای فرشته بیدار می شود خود میرزا جواد آقاست که برای پرهیز از خودستایی این حقیقت را به این عبارت بیان کرده است او جز خدا و خواست او هوایی در سر نداشت و به چیز دیگری نمی اندیشید). 📚مردان علم در میدان عمل: ج ۳، ص ۱۲۲ (به نقل از سیمای فرزانگان ). 🌷ان شاءالله امشب طبق برنامه نماز شب داریم. برای شرکت در برنامه حتما عضو گروه بشید👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/45809769C3faa445664