eitaa logo
🖤🌹 بهترین مسیر خوشبختی 🌹🖤
3.8هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
2.9هزار ویدیو
526 فایل
🌷بهترین مسیر خوشبختی🌷 #تخریب_چی کانال⇩⇩⇩ @mosaferbehesht133 ⇯⇯⇯⇯⇯⇯⇯⇯ سلام خیلی خوش آمدید✋ راه ارتباطی @mersad_968 تبلیغ و تبادل هم داریم @mosaferbehesht14 https://daigo.ir/secret/9499154387 نقد و پیشنهادها
مشاهده در ایتا
دانلود
ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 118.mp3
5.95M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 🌺 سهم روز صد و هجدهم خطبه ۲۰۷ تا ۲۰۵
🌹ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز. سهم روز صد و هجدهم ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📜 : در یکی از روزهای نبرد صفین، امام حسن(علیه السلام) را دید که به سرعت در لشکر دشمن در حال پیشروی است، فرمود:) 🔹ضرورت حفظ امامت 🔻اين جوان را نگه داريد تا پشت مرا نشكند كه دريغم آيد مرگ، حسن و حسين (علیهما السلام) را دريابد، نكند با مرگ آنها نسل رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) از بين برود ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📜 : امام در جنگ صفین شنید یارانش شامیان را دشنام می دهند، فرمود: 🔹اخلاق در جنگ 🔻من خوش ندارم كه شما دشنام دهنده باشيد، اما اگر كردارشان را تعريف و حالات آنان را بازگو می كرديد به سخن راست نزديك تر و عذرپذيرتر بوديد، خوب بود به جای دشنام آنان می گفتيد: خدايا! خون ما و آنها را حفظ كن، بين ما و آنان اصلاح فرما و آنان را از گمراهی به راه راست هدايت كن، تا آنان كه جاهلند، حق را بشناسند و آنان كه با حق می ستيزند پشيمان شده به حق باز گردند. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📜 : طلحه و زبير پس از بیعت با امام (علیه السلام) اعتراض کردند که چرا در امور کشور با آنان مشورت نکرده و از آنان کمک نگرفته است. امام (علیه السلام) فرمود: 🔹برخورد قاطعانه با سران ناكثين (طلحه و زبير) 🔻به اندك چيزی خشمناك شديد و خوبی های فراوان را از ياد برديد. ممكن است به من خبر دهيد كه كدام حقی را از شما باز داشته ام؟ يا كدام سهم را برای خود برداشته ام و بر شما ستم كردم؟ و كدام شكايت حقی پيش من آورده شده كه ضعف نشان دادم؟ و كدام فرمان الهی را آگاه نبوده و راه آن را به اشتباه پيموده ام؟ بخدا سوگند! من به خلافت رغبتی نداشته و به ولايت بر شما علاقه ای نشان نمی دادم و اين شما بوديد كه مرا به آن دعوت كرديد و آن را بر من تحميل نموديد. روزی كه خلافت به من رسيد در قرآن نظر دوختم، هر دستوری كه داده و هر فرمانی كه فرموده پيروی كردم، به راه و رسم پيامبر (صل الله علیه و اله وسلم) اقتدا كردم، پس هيچ نيازی به حكم و رای شما و ديگران ندارم، هنوز چيزی پيش نيامده كه حكم آن را ندانم و نياز به مشورت شما و ديگر برادران مسلمان داشته باشم، اگر چنين بود از شما و ديگران رويگردان نبودم و اما اعتراض شما كه چرا با همه به تساوی رفتار كردم، اين روشی نبود كه به رای خود و يا با خواسته دل خود انجام داده باشم، بلكه من و شما اين گونه رفتار را از دستورالعملهای پيامبر اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) آموختيم كه چه حكمی آورد؟ و چگونه آن را اجرا فرمود؟ پس در تقسيمی كه خدا به آن فرمان داد به شما نيازی نداشتم. سوگند به خدا، نه شما و نه ديگران را بر من حقّی نيست كه زبان به اعتراض گشايند، خداوند قلبهای شما و ما را به سوی حق هدايت فرمايد و شكيبایی و استقامت را به ما و شما الهام كند. (سپس فرمود:) خدا رحمت كند آن كس را كه حقی را بنگرد و ياری كند، يا ستمی مشاهده كرده آن را نابود سازد، كه خداوند حق را ياری می كند تا به صاحبش برگرداند. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ماه شادی ۵.m4a
8.8M
۵ داری نادرست 🇮🇷بسم رب الشهداءوالصدیقین🇮🇷 تو این چند جلسه یك سؤال اساسی از همه شما دوستان همراه پرسیدیم و آن اینکه چرا خیلی از ما که مهر دینداری و تدین روی پیشانیمون حك شده است بعد از چهل سال نمازخوندن و روزه گرفتن از نمازمون لذت نمیبریم ؟؟؟؟؟🤨 و به قول معروف هنوز مشتاق وقت اذان نیستیم و با آمدن ماه مبارک سگرمه هامون در هم فرومیره خلاصه اینکه چون فرمان خداست خود را برای این امر الهی متقاعد کردیم و دینداری ما به گونه ای دینداری پادگانی شده است،😖 درصورتی که به فرموده امیرالمؤمنین علیه السلام 👈دین چیزی جز سرور و شادی نیست و دیندار دائماً بانشاط است پس چرا ما بی نشاط هستیم و از دینداری خود لذت نمیبریم؟؟؟؟ چرا یك پرس جوجه و کباب و پیتزا و صد گرم پسته برای ما دل نشین تر از چهار رکعت نماز است؟😖 چرا در نماز حواسمون به همه جا هست الا نماز؟ چرا تا تَقّی به توقّی می خورد نمازمان را تعطیل میکنیم و قضای آن هم فراموشمون میشود؟؟؟؟ چرا؟؟؟
دین برای حتی دینداران محلی از اِعراب نداره یا خیلی ضعیف به آن توجه میشه😐 آیا مشکل از دین است یا دینداری ما؟ که همه به درستی میدونیم که مشکل از دینداری ماست😖 پس باید تغییری و تحولی در دینداری خود به وجود بیاریم و چه ماهی بهتر از ماه مبارک برای این تغییر.✅ به قول شیخ بهایی ره که میگوید : آبادی میخانه ز ویرانی ماست جمعیت کفر از پریشانی ماست اسلام به ذات خود ندارد عیبی هر عیب که هست از مسلمانی ماست
دینداری نادرست چند بلای خانمان سوز برای ما به همراه میآره که حتماً باید جلوی این پیامدها روگرفت: ۱. به وجودآمدن رذائل اخلاقی خاص اولین بلایی که دینداری بدون نشاط و ناصحیح سر ما میآره اینه که 👈ما را دچار عُجب و غرور و ریا میکند به این صورت که اگر دینداریمون درست بود همه را بهتر از خودمون میدونستیم و برای کسی قیافه نمیگرفتیم😏 و کارهامون رو فقط برای رضای خدا انجام میدادیم پس اگر اینطور نیست باید تغییر روش بدهیم.✅ واقعاً جای تأسف داره که ما به مسجد برویم برای خواندن نماز جماعت بعد از نماز لذت نبریم😖 ولی از اینکه مردم بگن: به به شما برای نماز جماعت اومدی لذت ببریم. اینجا خدا از چنین دینداری سؤال میپرسد که چرا به جای لذت بردن از اصل نماز از حواشی نماز به نشاط میآیی؟🤨🤨🤨 بزرگواران این امور باعث میشه، بی دین ها از ما دیندارها زده شوند و همه کارهای ما را به شکل ریا ببینند.😕
صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام اللهم صل علی محمد و آل محمدوعجل فرجهم التماس دعای فرج و شهادت👌🌷✋ ان شاءالله
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ‏۶ در جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ امور کشور باید به‏ اتکاء آراء عمومی‏ اداره‏ شود از راه‏ انتخابات‏: 👈 انتخاب‏ رئیس‏ جمهور 👈 نمایندگان‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ 👈اعضاءی‏ شوراها و نظایر اینها 👈 یا از راه‏ همه‏ پرسی‏ در مواردی‏ که‏ در اصول‏ دیگر این‏ قانون‏ معین‏ می‏ گردد. ‏ ۷ طبق‏ دستور قرآن‏ کریم‏: 👈 "و امرهم‏ شوری‏ بینهم‏" و "شاورهم‏ فی‏ الامر" شوراها، مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏، شورای‏ استان‏، شهرستان‏، شهر، محل‏، بخش‏، روستا و نظایر اینها 👈 از ارکان‏ تصمیم‏ گیری‏ و اداره‏ امور کشورند. موارد، طرز تشکیل‏ و حدود اختیارات‏ و وظایف‏ شوراها را این‏ قانون‏ و قوانین‏ ناشی‏ از آن‏ معین‏ می‏ کند.✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۵ آیه ای از قرآن کریم ❤️بسم الله الرحمن الرحیم❤️ از ویژگی های یک انقلابی 👈 نفوذ ناپذیری دستجمعی است سوره 👈صف آیه 4 «ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفا کانهم بنیان مرصوص» همانا خداوند کسانی را دوست دارد که صف بسته در راه او پیکار کنند،چنانکه گویی بنای بسیار مستحکم سربی هستند.💪 نکته ها ۱. بنیان👈 به معنای ساختمان است. «مرصوص»، از «رصاص» به معنای سرب است و «بنیان مرصوص» یعنی ساختمانی که از فرط استحکام، گویی از سرب ساخته شده است. ۲. آیه قبل، انتقاد از کسانی بود که شعار جهاد و پیکار دادند، ولی به آن شعارها عمل نکردند😕 لذا خداوند فرمود: کسانی که عمل نکردند مورد غضب هستند، «کَبُرَ مقتاً»😡 اما در این آیه از کسانی که به شعار و وعده خود عمل کردند، تمجید کرده و محبوب خدا دانسته است. «ان اللّه یحبّ الّذین یقاتلون» پیامها: ۱. در تربیت، قهر و مهر هر دو لازم است. (در آیه قبل سخن از قهر الهی بود و در اینجا سخن از مهر الهی است). "انّ اللّه یحبّ......" ۲. برای بازداشتن از کار ناپسند انذار لازم است، «لِمَ تقولون... کَبُر مقتاً» ولی واداشتن به کار نیک، تشویق لازم دارد. «یحبّ الّذین یقاتلون......" ۳. جلب رضایت و محبت خداوند، بالاترین تشویق برای مومن انقلابی است، حتی برتر از بهشت و امثال آن. «انّ اللّه یحبّ....." ۴. کارهای سخت برای یک مومن انقلابی، انگیزه قوی لازم دارد و بالاترین انگیزه ها، محبوب خدا شدن است. «انّ اللّه یحبّ الّذین یقاتلون...... ۵. انقلابیون مومن، دوستداران خداوند هستند و در راه اوجهاد می کنند، «یقاتلون فی سبیله» خداوند هم آنها را دوست دارد❤️ ۶. صفوف انقلابیون باید در برابر دشمن، متحدتر و نفوذناپذیر و مستحکم تر باشد. «صفّاً کانّهم بنیان مرصوص» صفا کانهم بنیان مرصوص" ۷. مومنین اگر 1400 سال ((یا لیتنی کنا معک)) میگویند اگر اهل عملند؛ یاری دین خدا امروز رسیده است 👈 (يَأَيهُّا الَّذِينَ ءَامَنُواْ لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ) یاری انقلاب یاری دین خدا ست✅ إِنَّ الَّذينَ يُبايِعُونَكَ إِنَّما يُبايِعُونَ اللَّهً برای یاری دین خدا انقلابیون؛ باید مثل دیواری که از سرب پر شده محکم واستوار؛ دست در دست هم؛ در صف واحد در مقابل دشمن بایستند💪
۵۱ تا ۶۰ (51)یَا نِعْمَ الْحَسِیبُ یَا نِعْمَ الطَّبِیبُ یَا نِعْمَ الرَّقِیبُ یَا نِعْمَ الْقَرِیبُ یَا نِعْمَ الْمُجِیبُ یَا نِعْمَ الْحَبِیبُ یَا نِعْمَ الْكَفِیلُ یَا نِعْمَ الْوَكِیلُ یَا نِعْمَ الْمَوْلَى یَا نِعْمَ النَّصِیرُ اى نیکو حسابکش اى نیکو طبیب اى نیکو نگهبان اى نیکو نزدیک اى نیکو پاسخ ده اى نیکو دوست اى نیکو عهده دار اى نیکو وکیل اى نیکو سرور اى نیکو یاور (52) یَا سُرُورَ الْعَارِفِینَ یَا مُنَى الْمُحِبِّینَ یَا أَنِیسَ الْمُرِیدِینَ یَا حَبِیبَ التَّوَّابِینَ یَا رَازِقَ الْمُقِلِّینَ یَا رَجَاءَ الْمُذْنِبِینَ یَا قُرَّةَ عَیْنِ الْعَابِدِینَ یَا مُنَفِّسَ عَنِ الْمَكْرُوبِینَ یَا مُفَرِّجَ عَنِ الْمَغْمُومِینَ یَا إِلَهَ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ اى مایه دلشادى عارفان اى آرزوى محبان اى همدم خواستاران اى دوستدار توبه کنندگان اى روزى ده ناداران اى امید گنهکاران اى نورچشم پرستش کنندگان اى برطرف کننده اندوه اندوهناکان اى غمزداى غمزدگان اى معبود پیشنیان و پسینیان (53) اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ یَا رَبَّنَا یَا إِلَهَنَا یَا سَیِّدَنَا یَا مَوْلانَا یَا نَاصِرَنَا یَا حَافِظَنَا یَا دَلِیلَنَا یَا مُعِینَنَا یَا حَبِیبَنَا یَا طَبِیبَنَا خدایا من از تو مى خواهم به حق نامت اى پروردگار ما اى معبود ما اى آقاى ما اى سرور ما اى یاور ما اى نگهدار ما اى راهنماى ما اى کمک کار ما اى محبوب ما اى طبیب ما (54) یَا رَبَّ النَّبِیِّینَ وَ الْأَبْرَارِ یَا رَبَّ الصِّدِّیقِینَ وَ الْأَخْیَارِ یَا رَبَّ الْجَنَّةِ وَ النَّارِ یَا رَبَّ الصِّغَارِ وَ الْكِبَارِ یَا رَبَّ الْحُبُوبِ وَ الثِّمَارِ یَا رَبَّ الْأَنْهَارِ وَ الْأَشْجَارِ یَا رَبَّ الصَّحَارِی وَ الْقِفَارِ یَا رَبَّ الْبَرَارِی وَ الْبِحَارِ یَا رَبَّ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا رَبَّ الْأَعْلانِ وَ الْأَسْرَارِ اى پروردگار پیمبران و نیکوکاران اى پروردگار راستگویان و برگزیدگان اى پروردگار بهشت و دوزخ اى پروردگار کوچک و بزرگ اى پروردگار حبوبات و میوه جات اى پروردگار نهرها و درختان اى پروردگار دشت و هامون اى پروردگار صحراها و دریاها اى پروردگار شب و روز اى پروردگار پیدا و نهان (55) یَا مَنْ نَفَذَ فِی كُلِّ شَیْ‏ءٍ أَمْرُهُ یَا مَنْ لَحِقَ بِكُلِّ شَیْ‏ءٍ عِلْمُهُ یَا مَنْ بَلَغَتْ إِلَى كُلِّ شَیْ‏ءٍ قُدْرَتُهُ یَا مَنْ لا تُحْصِی الْعِبَادُ نِعَمَهُ یَا مَنْ لا تَبْلُغُ الْخَلائِقُ شُكْرَهُ یَا مَنْ لا تُدْرِكُ الْأَفْهَامُ جَلالَهُ یَا مَنْ لا تَنَالُ الْأَوْهَامُ كُنْهَهُ یَا مَنِ الْعَظَمَةُ وَ الْكِبْرِیَاءُ رِدَاؤُهُ یَا مَنْ لا تَرُدُّ الْعِبَادُ قَضَاءَهُ یَا مَنْ لا مُلْكَ إِلا مُلْكُهُ یَا مَنْ لا عَطَاءَ إِلا عَطَاؤُهُ اى که در هر چیز دستورش نفوذ کرده اى که علمش به هر چیزى تعلق یافته اى که قدرت و توانائیش به هر چیزى رسیده اى که فرازگان شماره نعمتهایش را نتوانند اى که خلائق از عهده شکرش برنیایند اى که عقول درک عظمت و جلالش نتوانند اى که اوهام و خیالات به کنه ذاتش نرسند اى که عظمت و بزرگى لباس او است اى که فرازگان از حکم او سرپیچى نتوانند اى که سلطنتى جز سلطنت او نیست اى که بخششى جز بخشش او نیست
(56) یَا مَنْ لَهُ الْمَثَلُ الْأَعْلَى یَا مَنْ لَهُ الصِّفَاتُ الْعُلْیَا یَا مَنْ لَهُ الْآخِرَةُ وَ الْأُولَى یَا مَنْ لَهُ الْجَنَّةُ الْمَأْوَى یَا مَنْ لَهُ الْآیَاتُ الْكُبْرَى یَا مَنْ لَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى یَا مَنْ لَهُ الْحُكْمُ وَ الْقَضَاءُ یَا مَنْ لَهُ الْهَوَاءُ وَ الْفَضَاءُ یَا مَنْ لَهُ الْعَرْشُ وَ الثَّرَى یَا مَنْ لَهُ السَّمَاوَاتُ الْعُلَى اى که از آن اوست عالى ترین مثالها (که حجج الهیه باشند) اى که خاص اوست برترین اوصاف اى که از آن اوست دنیا و آخرت اى که از آن او است بهشت آن جایگاه آسایش اى که براى اوست نشانه هاى بس بزرگ اى که براى او است نامهاى نیکو اى که براى او است فرمان و داورى اى که از آن او است هوا و فضا اى که از آن او است عرش و فرش اى که از آن او است آسمانهاى بلند (57) اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ یَا عَفُوُّ یَا غَفُورُ یَا صَبُورُ یَا شَكُورُ یَا رَءُوفُ یَا عَطُوفُ یَا مَسْئُولُ یَا وَدُودُ یَا سُبُّوحُ یَا قُدُّوسُ خدایا از تو مى خواهم به حق نامت اى درگذرنده اى آمرزنده اى شکیبا اى سپاس پذیر فرازگان اى مهربان اى توجه کننده اى مورد توجه و درخواست فرازگان اى مهرورز اى منزه اى پاکیزه (58) یَا مَنْ فِی السَّمَاءِ عَظَمَتُهُ یَا مَنْ فِی الْأَرْضِ آیَاتُهُ یَا مَنْ فِی كُلِّ شَیْ‏ءٍ دَلائِلُهُ یَا مَنْ فِی الْبِحَارِ عَجَائِبُهُ یَا مَنْ فِی الْجِبَالِ خَزَائِنُهُ یَا مَنْ یَبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ یُعِیدُهُ یَا مَنْ إِلَیْهِ یَرْجِعُ الْأَمْرُ كُلُّهُ یَا مَنْ أَظْهَرَ فِی كُلِّ شَیْ‏ءٍ لُطْفَهُ یَا مَنْ أَحْسَنَ كُلَّ شَیْ‏ءٍ خَلَقَهُ یَا مَنْ تَصَرَّفَ فِی الْخَلائِقِ قُدْرَتُهُ اى که در آسمان آثار عظمتش هویدا است اى که در زمین نشانه هایش آشکار است اى که در هر چیز برهانهاى او موجود اى که در دریا آثار شگفت انگیز دارد اى که در کوهها است گنجینه هایش اى که خلق را پدید آورد سپس بازگرداند اى که به سویش همه امورات بازگردد اى که در هر چیز لطف و مهرش را آشکار ساخته اى که خلقت هر چیز را نیکو ساخته اى که تصرف کرده در همه خلایق قدرت او (59) یَا حَبِیبَ مَنْ لا حَبِیبَ لَهُ یَا طَبِیبَ مَنْ لا طَبِیبَ لَهُ یَا مُجِیبَ مَنْ لا مُجِیبَ لَهُ یَا شَفِیقَ مَنْ لا شَفِیقَ لَهُ یَا رَفِیقَ مَنْ لا رَفِیقَ لَهُ یَا مُغِیثَ مَنْ لا مُغِیثَ لَهُ یَا دَلِیلَ مَنْ لا دَلِیلَ لَهُ یَا أَنِیسَ مَنْ لا أَنِیسَ لَهُ یَا رَاحِمَ مَنْ لا رَاحِمَ لَهُ یَا صَاحِبَ مَنْ لا صَاحِبَ لَهُ اى دوست آنکس که دوستى ندارد اى طبیب آن کس که طبیبى ندارد اى پاسخ ده آن کس که پاسخ ده ندارد اى یار دلسوز آن کس که دلسوزى ندارد اى رفیق آن کس که رفیق ندارد اى فریادرس آن کس که فریادرسى ندارد اى راهنماى آنکه راهنمایى ندارد اى مونس آنکس که مونسى ندارد اى ترحم کننده آن کس که ترحم کننده اى ندارد اى همدم آن کس که همدمى ندارد (60)یَا كَافِیَ مَنِ اسْتَكْفَاهُ یَا هَادِیَ مَنِ اسْتَهْدَاهُ یَا كَالِیَ مَنِ اسْتَكْلاهُ یَا رَاعِیَ مَنِ اسْتَرْعَاهُ یَا شَافِیَ مَنِ اسْتَشْفَاهُ یَا قَاضِیَ مَنِ اسْتَقْضَاهُ یَا مُغْنِیَ مَنِ اسْتَغْنَاهُ یَا مُوفِیَ مَنِ اسْتَوْفَاهُ یَا مُقَوِّیَ مَنِ اسْتَقْوَاهُ یَا وَلِیَّ مَنِ اسْتَوْلاهُ اى کفایت کننده آن کس که از او کفایت خواهد و اى رهنماى کسى که از او راهنمایى خواهد اى نگهبان کسى که از او نگهبانى خواهد اى مراعات کننده کسى که از او رعایت خواهد اى بهبود دهنده کسى که از او بهبودى خواهد اى داور کسى که از او داورى جوید اى بى نیاز کننده کسى که از او بى نیازى خواهد اى وفا کننده کسى که از او وفا خواهد اى نیرو ده آن کس که از او نیرو خواهد اى سرور کسى که او را به سرورى خواهد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یا حبیب من لا حبیب له یا طبیب من لا طبیب له😭 یا رفیق من لا رفیق له
دوباره زندگی ۶.m4a
20.03M
۶ در غرب و اسلام 🇮🇷بسم رب الشهداءوالصدیقین🇮🇷 یکی از نمایش نامه های معروف شکسپیر نمایش نامه ای است بنام👈 رام کردن زن سرکش به طپر کلی یکی از راه های شناخت فرهنگ وافکار هر جامعه رجوع کردن به آثار هنری بزرگان اون فرهنگ هست✅ امروزه غرب خودش رو مدعی حقوق زن میدونه اما عملکردشون در طول تاریخ چیزی جز ظلم به زن نبوده😏 این مساله تو کتاب ها و اثار هنری اونا هستش
شکسپیر در این نمایشنامه همه ارزش های زن رو 👈در مطیع مرد بودن و برده مرد بودن معرفی میکنه امام جامعه در یکی از فرمایش هاش به این نمایشنامه اشره میکنه و می فرماید 👈خانم ها خوب است که تعدادی از نمایش نامه های شکسپیر رو بخونن تا ببینند که زن در چشم غربی ها چیه؟؟؟ از دیدگاه اونا مرد، سرور زن هست😐 بعد اشاره به یک نمایش نامه دیگه بنام 👈 اُتِللُو می کنن و می فرمایند ایشون یک سیاه پوست بی اصل و نسب است و طرف مقابلش یک خانم اسرافی بنام دزدمونا
به مجرد این که این زن خانم این اقا می شود باید زن به مرد بگوید سرور من و اژ طرف دیگه مرد حق دارد این زن رو خفه کند😕 چرا چون سوءظنی به او پیدا کرده، در اون دیدگاه، همه ترزش زن به این است که مرید و برده و مخلص و مطیع دربست شوهر باشه این قسمتی از نگرش غربی ها به زن❌ حالا این نگاه غرب به زن رو با نگاه اسلام به زن مقایسه کنیم در عصر جاهلیتی که زن ها رو زنده به گور می کردن😏 اسلام روشنفکرانه به سمت کرامت دادن و هویت دادن به زن حرکت کرد👌
در اون دوران کسی اصلا فکر نمی کرد که این طور آیه ای نازل بشه 👈 "هن لباس لکم و انتم لباس لهن" قسمت اول آیه رو توقع داشتن اما قسمت دوم آیه رو خیر😖 همان طور که زن ها لباس برای مردان هستند مردها هم باید لباس برای زن باشند✅ بدون هیــــــچ کم و کاستی، یعنی کیفیت مثل هم این نگاه کریمانه اسلام در سایر احکام هم مشهود است👌
مثلا اگر کسی همسرش را طلاق داده و باید عده ی طلاق نگه داشته باشه وظیفه مرد هست که نفقه رو پرداخت کنه✅ حتی باید محل زندگی اش رو هم فراهم کنه بعد در ادامه ایه بخاطر حفظ شان زن به مردان دستور میده که 👈"فامسکوهن بمعروف او سرحوهن بمعروف و لاتمسکوهن ضرارا لتعتدوا" یا به شکل مناسب و در شان زن او رو نگه دارید و یا به شکل مناسب و در شان زن از او جدا بشید✅ و حق ندارید که او رو به این نیت نگه دارید و بهش ضرر بزنید🚫
ایات متعدد زیادی هستند که برا حفظ کرامت زن دستور میده که با زن ها درست برخورد کنید👌 ینی اسلام خط بطلانی بر روی ظلم کردن به زنان کشیده و صراحتا و بارها تامید کرده که حق ندارید ظلم کنید❌ حالا این نگاه کریمانه اسلام به زن رو ببرید و در کشورهای غربی مطرح کنید قول میدم که اکثر زنان همون لحظه مسلمان بشن👌👌👌👌
صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام اللهم صل علی محمد و آل محمدوعجل فرجهم التماس دعای فرج و شهادت👌🌷✋ ان شاءالله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃 کعبه مقصود از تو دور مانده‌ام و هر چقدر می‌دوم،‌ باز هم راه هست برای پیمودن. می‌تر سم خسته شوم از دویدن. کاری برایم کن تا نفس دارم در راه رسیدن به تو در حال دویدن باشم. این گونه چه به تو برسم چه نرسم، عاقبت به خیر از دنیا خواهم رفت. شبت بخیر کعبۀ مقصود!