eitaa logo
بنیاد علم و فناوری بهیار صنعت
992 دنبال‌کننده
87 عکس
43 ویدیو
11 فایل
خرّمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، [بلکه‌] در یک میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است. البتّه ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد؛ بعکس، آبادانی به دنبال دارد، امّا سختی‌اش بیشتر است. آدرس سایت: www.behyaarstf.ir راه ارتباط @masoudasad74
مشاهده در ایتا
دانلود
باسمه تعالی 🔹طرح دیدگاه مهندس نوید نجات بخش در برنامه ی صبح بخیر ایران 🔹بعد از دیدار رهبر انقلاب از نمایشگاه دانش بنیان ۱۴۰۱/۱۱/۰۹ چرا دانش بنیان، یک تغییر نگاه و رویکرد است و نه صرفا یک تصمیم مدیریتی؟ چرا کشور بدون فعالیت بنگاه های خصوصی اداره نخواهد شد؟ چرا کشور برای کار های تحولی نیاز به تصمیم سیاسی دارد؟ مشاهده ی این ویدئو در لینک آپارات: https://aparat.com/v/2XFfA @behyaarstf_ir
حجه الاسلام نجات بخش اردوگاه درچه.mp3
41.65M
🔹ارائه ی طرح بحث حجة الاسلام نجات بخش در جمع دانشجویان سراسر کشور اردوگاه شهدای درچه در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱ پیرامون تولید دانش بنیان 🔹به علت طولانی شدن جلسه و اهمیت قسمت پرسش و پاسخ، قسمت پرسش و پاسخ به صورت جدا نیز بارگذاری می شود. @behyaarstf_ir
پرسش و پاسخ جلسه ی اردوگاه درچه .mp3
21.48M
قسمت پرسش و پاسخ دانشجویان سراسر کشور/ اردوگاه شهدای درچه| ١٤٠١/١١/١١ @behyaarstf_ir
وقتی راه گشوده شود..MP3
11.69M
🔹وقتی راه گشوده شود... 🔹با حضور تاریخی گاهی در مطابقت و موافقت با اراده ی الهی قرار می گیریم و مطابق آن اراده عمل می کنیم. و این مطابقت در مواردی نادر در حد دیدن جلوه ی آن اراده در افق رخدادی برابر ما گشوده می شود. 🔹چیزی که شهدا به خوبی تجربه کردند. همه سخن در یافتن راهی است که تمام هستی ما را دربرگرفته و اینکه بدانیم هر آنچه باید بنگیریم، خود را تنها در راه نشان می دهد. در میدان دیدی که *راه* آن را می گشاید. 🔹ما چگونه می توانیم از اراده ی خود آزاد شویم و در اراده ی الهی قرار گیریم؟ 🔹ما دچار حجابی هستیم که این حجاب مجال بودن را از ما گرفته است. به تعبیری دنیای امروز فرصت ابراز وجود و بودن که همان احساس حضور تاریخی است را به انسان نمی دهد. حضور تاریخی یا به عبارت دیگر اینکه انسان احساس هستی و وجود پیدا کند در شرایطی خاص میسر می شود. انسان وقتی در حضور تاریخی قرار می گیرد، احساس بودن می کند. 🔹انسان می تواند برای مدتی کوتاه وجود خودش را با حل یک مسئله ببیند و احساس بودنی هر چند کوتاه داشته باشد، اما همه ی این احساس ها از جهاتی فانی می شود و از میان می رود و اینجاست که این سوال مطرح است که کجا می شود احساس بودنی داشت که پوچ نمی شود؟ آنجا که این حضور تاریخی را احساس کنیم و به تعبیری خود را در یک تاریخ بیابیم. 🔹جایی که انسان می تواند با یک مسئله ی تاریخی مواجه شود می تواند احساس حضور تاریخی داشته باشد و تداوما فرصت ابراز وجود و هستی پیدا کند. @behyaarstf_ir
چه نیاز به قصه؟ چه نیاز به روایت؟_01.mp3
19.81M
🇮🇷چه نیاز به قصه؟ چه نیاز به روایت؟ ☘ ارائه ی حجه السلام نجات بخش، در جمع اهالی روایت خانه، ۱۴۰۱/۱۱/۱۳ 🌱چرا حضور نویسندگان و روایت گران صحنه ی دانش بنیان کشور، با نگاهی عمیق، مهمترین نقطه ی پیشرفت است؟ 🔹مسئله ی دانش بنیان در کشور ما بیشتر از آن که نیازمند به آموزش یک سری از فرمول ها یا فراهم کردن امکانات باشد، بیشتر نیازمند یک تغییر نگاه است و نیازمند این است که ما وارد یک عالم جدید شویم و اگر وارد آن عالم نشویم امکان حرکت و امکان پیشرفت و امکان کار های دانش بنیان نیست. 🔹در دنیایی که اگر غفلت کنیم نمی توانیم پیش خودمان حاضر باشیم و در حالی که اضطراب و آشفتگی انسان نشان از بیگانگی انسان با خودش است، روایت قصه و عالمی که در آن انسان واجد عقلی می شود که می تواند با خودش صفا کند و آنچه که دارد را ببیند، اصلی ترین نقطه ی حرکت و پیشرفت است. 🔹ویژگی عالم دار شدن و قصه دار شدن انسان ها آن است که شما با یک *کلی* رو به رو می شوی که آن کل زیبایی های بی نظیر خودش را دارد و این زیبایی ها فراتر از زمانی است که شما دارید از بیرون به آن نگاه می کنید. به طور مثال لبخند یک کودک به مادر؛ این که برای یک مادر این لبخند معنی دار می شود، این ناشی از این است که او در یک قصه ی دیگر است و حال کسی که از بیرون با یک محاسبه ای نگاه می کند این خنده را جوری دیگر می بیند. 🔹ما اگر یک قصه و راویت خوب نداشته باشیم که فرد را ببرد در عالمی دیگر با مسائل خارج از آن عالم مواجه می شود و شیرینی و لذت کارش را کمتر می چشد و امکان حرکت گرفته می شود. @behyaarstf_ir
ما خودمون شاعریم، هنرمندیم.mp3
7.2M
*ترقی مجید* 🔹تدوین قصه ای کوتاه برگرفته از فیلم *قصه های مجید* آقا مجید: آقا اجازه! خارجی ها میگو خوردن ترقی کردن. اما جناب حیدری، من هر چه خواندم، به وقت امتحان در گل بماندم! معلم: آقا مجید، بیشتر باید درس می خوندی تا اینکه میگو بخوری!‌ @behyaarstf_ir
بسم الله الرحمن الرحیم 🔹معرفی گزیده ای از تولیدات رسانه ای سرای هنر و اندیشه، (سها) پادکست ها: لیست کلی پادکست ها: (https://www.aparat.com/playlist/4451011 ) (تکیه گاه: https://www.aparat.com/v/4iWq9 از ملک لایبلی، تا ملک سلیمانی: https://aparat.com/v/SpoU0 باید به یاران شهیدم می رسیدم: https://aparat.com/v/KJZQp حرم مادری: https://aparat.com/v/MPUDz زندگی آوینی: https://aparat.com/v/vu014 ساده ترین کار: https://aparat.com/v/sp6W9 ) کلیپ *تو را دوست دارم.* : https://www.aparat.com/v/05vBy کلیپ *یک لحظه دیدمش* : https://www.aparat.com/v/vE0Vb کلیپ *نذر شکلات* پیرامون حاج قاسم سلیمانی: https://aparat.com/v/otQ9l کلیپ *بچه سلیمان* پیرامون حاج قاسم سلیمانی: https://aparat.com/v/jnafD کلیپ *مدافع حرم دل* پیرامون حاج قاسم سلیمانی: https://www.aparat.com/v/7FDOc کلیپ *روضه ی کارگری قسمت اول* پیرامون مسئله ی تولید دانش بنیان در مکتب سلیمانی: https://www.aparat.com/v/jknlf کلیپ *روضه ی کارگری قسمت دوم* پیرامون مسئله ی تولید دانش بنیان در مکتب سلیمانی: https://www.aparat.com/v/buzO2 کلیپ *یک قدم تا شهر پیرامون جنگ اقتصادی ده ساله*: https://www.aparat.com/v/8Tt2y کلیپ *جنگ اقتصادی* پیرامون مسئله ی تولید در کشور https://www.aparat.com/v/VvP9K فیلم *مصاحبه مهندس نکویی* پیرامون روایت حرکت بهیار صنعت: https://www.aparat.com/v/phtTw کلیپ خلاصه ی *مهندس نکویی* پیرامون روایت تولید: https://www.aparat.com/v/QlBLs *مصاحبه ی آکواریم* گفت و گو با مهندس نجات بخش: https://www.aparat.com/v/2ai3X پادکست زنده باد جهاد قسمت اول: http://dl.behyaarstf.ir/Sound/jahade-sazandegi/padcast1-%20jahade-sazandegi.mp3 پادکست زنده باد جهاد قسمت دوم: http://dl.behyaarstf.ir/Sound/jahade-sazandegi/padcast2-%20jahade-sazandegi.mp3 پادکست زنده باد جهاد قسمت سوم: http://dl.behyaarstf.ir/Sound/jahade-sazandegi/padcast3-%20jahade-sazandegi.mp3 آدرس سایت بنیاد علم و فناوری بهیار صنعت: http://behyaarstf.ir آدرس سایت سرای هنر و اندیشه: http://sohaa.org آدرس کانال آپارات سرای هنر و اندیشه: https://www.aparat.com/soha_sima آدرس کانال آپارات بهیار صنعت سپاهان: https://www.aparat.com/behyaar_sanaat @behyaarstf_ir
بسم الله الرحمن الرحیم 🔹ارائه ی طرح بحث اقتصاد دانش بنیان در جمع طلاب مدرسه ی عالی حضرت امیر المومنین (ع) ، طلاب اروپا و آمریکا 🔹قم مقدسه، ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ 🔹لینک آپارات: https://aparat.com/v/ZnfcS @behyaarstf_ir
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله: 🔹همانا از سوى پروردگار شما در طول عمرتان نسيم هايى می‌وزد، پس خود را در معرض آنها قرار دهید، باشد كه نسيمى از آن نفحات به شما بوزد و زان پس هرگز به شقاوت نيفتيد. 📖 ميزان الحكمه، ج۴، ص۳۹۳ @behyaarstf_ir
ey.hesham-16-نسبت عقل با قناعت نسبت به آنچه داریم.mp3
8.71M
بسم الله الرحمن الرحیم 🔹نسبت عقل با قناعت نسبت به آنچه داریم. 🔹ورود به عالمی که در آن عالم انسان نگاهی دیگر به خود و داشته هایش دارد و این سبب می شود که راه زندگی و پیشرفت طی شود. 🔹چه خوب در این صوت متذکر روحیه ای می شوند که در هوای آن انسان ها می توانند از راه زندگی و راه پیشرفت غافل نشوند و یک سره در راه باشند. @behyaarstf_ir
نگاهی پاک به انسان ها.mp3
30.38M
*نگاه باصفا* و زلال به انسان ها، راه پیشرفت و آبادانی 🔹ارائه ی حجه الاسلام نجات بخش در جمع گروه تبلیغی نسیم وصال قم، (از دقیقه ی ۸، بعد از طرح مسئله ی دوستان.) 🔹در مناسبات اقتصادی و تولیدی خاصی بسر می بریم که در آن شهر های مختلف بی معنا هستند، به طور مثال فرقی نمی کند که فولاد را در اصفهان یا هرمزگان راه اندازی کنیم. در مناسبات رایج تولید و کارخانه ای خیلی موقعیت ها و محل ها و انسان آن منطقه مهم نیست و کار ها به سمتی می رود که امکانات بیشتر باشد و محلیت موضوع ندارد و این علتش آن است که کار ها خیلی مبتنی بر امکانات است تا نیروی انسانی و توان انسان ها، نیروی انسانی نهایتا یک اپراتور و تکنسین هست و قابلیت های فرهنگی و قومیش مطرح نیست و انسان و هدف خلقتش آشکار نمی شود. 🔹مسئله ی دانش بنیان به شدت با انسان سر و کار دارد و به تعبیری معنی دار شدن انسان در کار است، یعنی شما منتظر انسانی هستید که بیاید و راه را باز کند و پیش ببرد. 🔹در شهر ها و منطقه ها باید نگاهی داشت که خودِ انسان های آن شهر و دیار آشکار شوند و از خودشان بیگانه نشوند و مجال بروز خودِ انسان ها را دهیم و با واژه ی *محرومیت*، یک شخصیت کاذب به انسان ها تحمیل نکنیم و اوج این نگاه را در حاج قاسم می شود دید. @behyaarstf_ir
پیرامون صوتِ *نگاه باصفا* نگاه حاج قاسم، نگاهی برای آشکار شدن انسان ها 🔹در شهر ها و منطقه ها باید نگاهی داشت که خودِ انسان های آن شهر و دیار آشکار شوند و از خودشان بیگانه نشوند و مجال بروز خودِ انسان ها را دهیم و با واژه ی محرومیت، یک شخصیت کاذب به انسان ها تحمیل نکنیم و اوج این نگاه را در حاج قاسم می شود دید. @behyaarstf_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماه رجب و یک دعا: *الهی! ارغد عیشی و اظهر مروتی..‌ . (خداوندا، زندگی ام را، زندگی گوارایی قرار بده و جوانمردی ام را آشکار کن. فرازی از دعای ابوحمزه ثمالی) 🔹آیا نمی توان میدان تولید و دانش بنیان را فرصت و موهبتی از طرف خداوند به مردم و ملت ایران، خصوصا نسل نوجوان و جوان دانست که در آن میدان خطیر جوانان می توانند، با گذر از حرص ها و خواسته های حقیر نفسانی، مروت و جوانمردی شان را بروز دهند و اینگونه زندگی گوارایی تجربه کنند؟ 🔹در این کلیپ می بینیم، : نخبگان فرهنگی ما باید بذر ایثار و فداکاری را در صد ها هزار جوان و نوجوان که در دامان آنان پرورش پیدا می کنند بکارند تا فردای این ملت تضمین شود. @behyaarstf_ir
بنیاد علم و فناوری بهیار صنعت
ماه رجب و یک دعا: *الهی! ارغد عیشی و اظهر مروتی..‌ . (خداوندا، زندگی ام را، زندگی گوارایی قرار بده
🔹دعاهایی که ما می‌خوانیم، پر از حکمت است. در دعاهای مأثور از ائمّه علیهم‌السّلام که به ما می‌رسد، نکاتی عاید از معارف وجود دارد که حقیقتاً مورد احتیاج انسان است. آن بزرگواران با آوردن این نکات در دعاها به ما یاد می‌دهند که از خدا چه بخواهیم. 🔹من از دعای شریف ابوحمزه‌ی ثمالی چند فقره برایتان عرض می‌کنم. این دعای طولانی، حالت مناجاتی عجیب دارد که در بخش سوم عرض خواهم کرد. و اما لابه‌لای این مناجاتها، نیازهای واقعی انسان نهفته است. نیازهای واقعی آنهایی است که این بزرگوار از خدای متعال می‌خواهد. مثلاً در فرازی از دعا، خطاب به قادر متعال، عرض می‌کند: «اَرْغِدْ عَیْشی‌»؛ «زندگیِ مرا زندگیِ گوارایی قرار بده.» گوارا بودن زندگی، نه با پول، نه با قدرت و نه با داشتن زر و زور است. زیرا یک فرد، در عین برخورداری از همه‌ی این امکانات، ممکن است زندگی برایش گوارا نباشد. نگرانی‌ای دارد که زندگی برایش گوارا نیست. مشکل خانوادگی‌ای دارد که زندگی برایش گوارا نیست. اولادش مشکلی پیدا می‌کنند - العیاذُ باللَّه، نستجیر باللَّه، یکی از فرزندان وی، اخلاق بدی دارد - دیگر زندگی برایش گوارا نیست. خبرِ بدی به انسان می‌رسد؛ زندگی بر او تلخ و ناگوار می‌شود. این انسان، هم پول دارد، هم قدرت دارد، هم امکانات دارد؛ همه چیز دارد؛ امّا زندگیِ گوارا ندارد. ممکن است انسان فقیری که زندگیِ خیلی ساده‌ای دارد و در اتاقی محقّر، با عیال و فرزندش در عین تنگدستی گذرانِ زندگی می‌کند، زندگی‌اش گواراتر از آن فردِ همه چیزدارِ ثروتمند و قدرتمند باشد. 🔹ببینید حضرت سجاد، علیه‌الصّلاة والسّلام، چگونه نقطه‌ی اصلی را مورد توجه قرار می‌دهد. می‌گوید: «اَرْغِدْ عَیْشی وَ اَظْهِرْ مُرُوّتی‌»؛ «زندگی‌ام را گوارا و جوانمردی‌ام را آشکار کن.» ظاهراً معنای عبارت دوم این است که «میدانی به وجود آید، تا من در آن، صفت جوانمردی را به منصه‌ی بروز درآورم.» نه این‌که «مردم ببینند من جوانمردم؛» نه. برای این‌که، اگر بخواهیم جوانمردی بروز پیدا کند، باید جوانمردی کنیم. صرف این‌که جوانمردی در درون انسان وجود داشته باشد، کافی نیست. انسان باید جوانمردی را به مرحله‌ی عمل برساند و نسبت به کسانی جوانمردی کند. این می‌شود «اَظْهِرْ مُرُوّتی‌». 🔹در ادامه می‌فرماید: «وَ اَصْلِحْ جَمیعَ اَحْوالی»؛ «همه کارهای من و احوال مرا اصلاح کن. حالِ دعای مرا اصلاح کن. حالِ زندگی معمولی من و خانواده‌ام را اصلاح کن. حالِ شغلی را که دارم، اصلاح کن. همه‌ی خصوصیات مرا اصلاح کن.» اصلاح هر امری، به حسب خودش، یک دعای کامل و جامع است. «وَ اجْعَلنی مِمّن اَطَلْتَ عُمْرَهُ وَ حَسَّنْتَ عَمَلَهُ وَ اَتْمَمْتَ عَلَیْهِ نِعْمَتَکَ وَ رَضیتَ عَنْهُ وَ اَحْیَیْتَهُ حَیوةً طَیِّبَةً.»(۱) می‌گوید: «مرا از کسانی قرار بده که عمری طولانی توأم با عمل نیکو و همراه با نعمتِ کامل الهی و همراه با رضایِ پروردگار و حیات طیّبه دارند.» آیا چیزی از این بهتر، وجود دارد؟!معصومین علیهم‌السّلام، یاد می‌دهند که چه باید از خدا بخواهیم. چیزهایی که باید از خدا خواست، همانهاست که آن بزرگواران در ادعیّه مطرح می‌کنند. ۱۳۷۳/۱۱/۲۸ @behyaarstf_ir
Voice 024_01.mp3
28.56M
*واصنع الفلک باعیننا و وحینا* 🔹دانش بنیان با حفظ عالم صفا و رفاقت و صداقت نوجوانی. طرح بحث دانش بنیان در جمع ، ایام اعتکاف، ۱۴۰۱/۱۱/۱۵ حجة الاسلام نجات بخش: 🔹شما در ابتدای نوجوانی خیلی باصفا و با محبت در اوج رفاقت کنار هم هستید، اما چیز هایی در جامعه وجود دارد که هر قدر شما می آیید بالاتر می گویند حواست جمع باشد، رفاقت کاری ازش نمی آید، حواست جمع کار های خودت باشه، خط و مرز هایی برای خودت داشته باش و کار خودت را انجام بده. نهایتا اگر خواستی با یکی کار کنی ببین آیا سود و منفعتی برایت دارد یا نه! این ها همان چیز های است که جلوی موفقیت شما را می گیرد. 🔹 شما بعدا بخواهید هواپیما بسازید، شتابدهنده بسازید، نمی توانید تنها بسازید، باید یکسری آدم کنارت باشند، باید با هم حرکت کنید، اگر فاصله داشته باشید فایده ندارد، اگر تنها باشید فایده ندارد، در این صورت هیچ کاری از دستت بر نمی آید. 🔹اگر بخواهید آدم ها را با پول بیاورید، این هم فایده ندارد، نمی توانید با هم هماهنگ شوید یک کار بزرگ انجام دهید، قصه ی کار بهیار رفاقت است، می بینید آدم ها رابطه شان خیلی با هم خوب است، ما به این می گوییم برادری. همین که کسی وارد این دنیا می شود، انگار وارد یک دنیای دیگر می شود، دنیای صفا و صداقت و پاکی و رفاقت‌. @behyaarstf_ir
Mohammad Motammedi - Mozhde Baran (320).mp3
8.93M
مژده باران به نفسهای بیابان؛ به رگ خشک درختان به شب خسته ایوان برسان باز! بوی بهاران به دل غنچه لرزان؛ به تمنای زمستان… به تقلای خیابان؛ به تب جان پریشان برسان باز! میهنم ایران به دل خسته دنیا… بنشان مرهم خود را؛ بگشا راه نفسها مثل سیاوش تنها؛ بگذر از این آتشها! تند طوفان بشکن ای وطنم ایران… شمع دعا روشن کن؛ نام خدا جوشن کن… پنجه دیوان بشکن! ای وطنم ایران! @behyaarstf_ir
. 🔹 عدالت و دانش‌بنیان 🔹 تحقق عدالت در نسبت با دانش بنیان 📆 دوشنبه‌ها، بعد از نماز مغرب و عشا جلسه دوم امروز ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰ پخش زنده از طريق لينك زير https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom @soha_sima
بچه های سیستان_01.mp3
34.58M
دانش بنیان، صبر، اسقامت و برادری طرح مسئله در جمع دانشجویان برادر سیستان و بلوچستان ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ @behyaarstf_ir
بنیاد علم و فناوری بهیار صنعت
دانش بنیان، صبر، اسقامت و برادری طرح مسئله در جمع دانشجویان برادر سیستان و بلوچستان ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
دانش بنیان راهِ صبر، اسقامت و برادری 🔹اگر عمق دانش در کار ها کم باشد، موانع رو به رو طاقت فرسا می شود و انسان از بین می رود، ولی اگر به سمت عمق دانش حرکت کنید و کار علمی قوی و عمیق انجام دهید، کسی نمی تواند مانع ایجاد کند و راه های دیگری پیش می آید. بعضی می گویند کار های ساده را نمی شود در کشور انجام داد و موانع زیادی ایجاد می کنند، آن وقت چطور می گویید کار های پیشرفته را می شود انجام داد؟ در صورتی که اتفاقا باید به آن سمت حرکت کرد تا راه باز شود. 🔹اصل ماجرا این است که شما خودتان پهلوان حسابی هستید و این راه را پیش می روید. آدم هایی که در محیط های سخت پرورش پیدا می کنند، در وجودشان قدرت دارند و پهلوان واقعی هستند. جنس بچه های سیستان و بلوچستان آدم ساخته شده و سختی کشیده است و به راحتی زمین نمی خورد. راز این کار در *وحدت و برادری* است، رازش در *العم السلطان* است. 🔹در واژه های دینی زیاد شنیده ایم صبر، صبر یعنی پای آن کار بایستیم. اگر اهل صبر و استقامت باشید راه باز می شود، و اگر اهل صبر و استقامت نباشیم و به اصلاح پا به زمین بکوبیم که همین الان این را می خواهم، راه باز نمی شود. صبر چشم انسان را به راه های دیگر باز می کند.انسان با صبر مثل آب است، آن قدر می ایستد تا راه باز شود. 🔹ما در آیات قرآن داریم که: *وَلَا تَسْتَوِي الْحَسَنَةُ وَلَا السَّيِّئَةُ ۚ ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَبَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ*: تو بدی را با خوبی دفع کن تا بین تو و آن کسی که دشمنی هست یک دوستی گرم اتفاق افتد. باید جوری خوبی بکنی که این آیه محقق شود، جوری این مسیر را جلو بروی که، بشود. وعده های خدا شدنی است، فقط تو باید جوری بروی که این وعده ها محقق شود و رفع تکلیفی نیست و با خوبیِ رفع تکلیفی این وعده محقق نمی شود، باید جوری خوبی کنی که خدا بیاید. یک مسیر را با وعده های الهی، با توکل، با صبر شروع کنی که محقق شود. من فقط می گویم یک خدایی است که اگر توکل کنید بزرگترین گره های روزگار باز می شود. @behyaarstf_ir
. 🔹 عدالت و دانش‌بنیان 🔹 تحقق عدالت در نسبت با دانش بنیان 📆 دوشنبه‌ها، بعد از نماز مغرب و عشا جلسه سوم امروز ۱ اسفند ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰ پخش زنده از طريق لينك زير https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom @soha_sima
جلسه با جهاد علمی مستقل _01.mp3
49.46M
🔹 گفت و گو، مسیر عقلانیت و خرد 🔹ارائه ی حجت الاسلام نجات بخش در جمع اعضا جهاد علمی مستقل کشور/ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ 🔹ما مسئله ی مدیریت و سازمان را بد فهمیدم. سازمان، یک نوع عقلانیت است. حال آنکه ما درگیر ظواهری مثل یک سری آیین نامه و ضوابط و قانون شدیم. معمولا وقتی می گوییم که می خواهیم یک سازمان تشکیل دهیم، اول از یک چارت و آیین نامه و ضوابط و اینجور چیز ها سخن می گوییم و گمان می کنیم اگر آن ضوابط باشد، سازمان هست در حالی که سازمان یک نوع عقلانیت است که با آن عقلانیت یک نوع مناسباتی بین آدم ها ایجاد می شود و هر آدمی سر جای خودش می داند که چکار باید بکند. 🔹بروکراسی در دنیا یک امر دست و پا گیر نیست، یک امر برای بهتر پیش بردن کار ها و هماهنگ شدن انسان هاست، چیزی که در کشور هایی مثل کشور ما مذموم است، آنجا پیش برنده بوده و بروکراسی را گذاشتن که یک راهی پیش رود. ولی همین بروکراسی در کشور جلو کار ها را می گیرد. شما با سازمان هایی که فقط بروکراسی هستن و عقلانتی پشت آن ها نیست دچار مشکل هستید. @behyaarstf_ir
49.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ببینیم؛ ده باصفا: https://aparat.com/v/rvYM3 رهبری فرمودند: برای پیشرفت کشور و اصلاح امور اقتصاد، باید به طور قاطع به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم. اگر این ایام و در اواخر سال تولید دانش بنیان، شاهد آن هستیم با وجود ترسیم این افق، گوش دولت و مسئولین، قدر سخن را آنگونه که باید درنیافته است و تصمیم خطیر سیاسی در جهت حرکت کشور در ریل اقتصاد دانش بنیان گرفته نمی شود و همان راه های اجباری رایج در موارد بسیاری طی می شود، آیا نباید امثال بچه های سدید کرمان را کسانی دانست که راه خطر و توکل، که همان راه ایمان به خدای سال شصت است را پیش گرفته اند؟ همان راهی که راه اختیار است و حاج قاسم در زیر آتش دشمن در وصف این دو راه اختیاری و اجباری فرمود: گشاینده ی این راه باشید، در یک جمع مهمی گشاینده ی این راه باشید. این خیلی ارزنده است. برادران، آدم وقتی در سختی است - به هر حال ما انسانیم- به تعبیر قرآن هلوعا و جزوعا، خودمان دچار جزع و فزع می شویم. اما همین که مقداری از این سختی فاصله گرفتیم و به خودمان رجوع کردیم و گفتیم بهترین ایام عمرمان کی بود، آن وقت قضاوت می کنیم بهترین وقت عمر ما همان وقتی بود که در سختی بودیم، برادرا، ما هم بین دو راه اختیاری و اجباری قرار داریم، اجباری، نود و نه درصد در راه اجباری اند، میروند! اختیاری؛ یک درصد توفیق پیدا می کنند، یک درصد توفیق پیدا می کنند الی الابد زنده باشند. @behyaarstf_ir
گفتمان پیشرفت.MP3
35.35M
. 🎙 گفتمان پیشرفت 🔹 پیشرفت چگونه در دانشگاه گفتمان می‌شود؟ 🔹 با حضور حجه‌الاسلام نجات بخش 📆 پنجشنبه‌ ۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ @soha_sima
بنیاد علم و فناوری بهیار صنعت
. 🎙 گفتمان پیشرفت #جلسه_دوم 🔹 پیشرفت چگونه در دانشگاه گفتمان می‌شود؟ 🔹 با حضور حجه‌الاسلام نجات بخش
🔹عقل و خرد پیشرفت مطرح شده در جلسه ی گفتمان پیشرفت حجت الاسلام نجات بخش ۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ 🔹ما برای درک پیشرفت به یک نگاه جدید نیاز داریم در غیر این صورت پیشرفت به یک سری ظواهر تقلیل پیدا می کند. در تجربه ی کشور هایی مثل ژاپن و کره می بینیم کسانی بودند که به جای دیدن ظواهر، مناسباتی را دیدند که منجر به پیشرفت شده است و تلاش می کردند که به عقل و خرد پیشرفت نزدیک شوند. عقل و خرد باعث می شود که این مناسبات درک شود و از ظاهرگرایی دور شویم. 🔹درباره ی مواجهه ایران با عقل اسلام مثال می زنیم و بعد به عقل پیشرفت می پردازیم. اسلام آوردن ایرانیان، همان نسبت برقرار کردن با عقل اسلام است و تلاش کردند به عقل اسلام نزدیک شوند و ظهور این تلاش، فلسفه است. نزدیک شدن به عقل اسلام، باعث یگانگی ایرانی با اسلام شده و این باعث می شود که شما به ظواهر اکتفا نکنید و اینجا ایرانی بودن برابر با اسلامی بودن است. 🔹این عقلانیت و یگانگی و به دست آوردن نگاه، همان چیزی است که شما را با مسئله یگانه می کند و شما را از شیفتگی و آرزو های دست نیافتنی حفظ می کند. این یگانگی در رو به رو شدن ایران با عقل اسلام است و ظهور آن فلسفه ای است که در عالم ایران متولد می شود. 🔹حال در مسئله ی پیشرفت هم نیازمند آن هستیم که واجد آن عقل و نگاه پیشرفت شویم تا یک یگانگی بین ایران و پیشرفت حاصل شود و اینجا این شما هستید که دارید به پیشرفت و آینده فکر می کنید و حاصل فکر ما، از آنِ ماست. اکنون ظواهر را می بینیم و ظواهر را پیشرفت می گیریم و آن را وارد می کنیم، حال آنکه ما صاحب آن نیستیم، چون عقل و خرد آن را نداریم و در امور نشانه های تقلید و غرب زدگی نمایان است. 🔹پیشرفت یک عقل و خرد می خواهد که آن خرد و عقل جهان امروز است و نباید آن را با عقل در زمینه های دیگر اشتباه گرفت. باید به این خرد و عقلی که در اروپا متولد شده و می تواند پیشرفت را مسیر کند توجه کرد، حال آنکه اکنون در خود اروپا این خرد و عقل سست شده و آن ها نیز اسیر یک سری روند ها و مسیر های روتین و ظواهر شده اند. و اینجا ممکن است ما به جای مواجهه با عقل پیشرفت که در اروپا متولد شد، مواجه شویم با سستی عقل اروپا و صورت بی خردی آن مواجه شویم و می خواهیم آن را وارد کنیم و این یک چالش جدی است و دوباره گرفتاری ایجاد می کند. @behyaarstf_ir
🔻عدالت و دانش‌بنیان "من فقط به طور خلاصه عرض میکنم که رسیدن و دست یافتن به پیشرفت عادلانه در اقتصاد و حلّ مشکل فقر در کشور فقط از مسیر تقویت «تولید» میگذرد؛ اگر ما تولید را تقویت کردیم که تقویت آن هم به همین دانش‌بنیان بودن است، این مقصود بزرگ ان‌شاءالله حاصل خواهد شد."(رهبر انقلاب) 🔹باحضور: حجت الاسلام نجات بخش 🗓 دوشنبه، ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ ⏰ بعد از نماز مغرب و عشا (ساعت ۱۸:۳۰) 📍سیمای هنر و اندیشه @behyaarstf_ir @soha_sima