هدایت شده از گروه فرهنگی طوبی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گرامی باد
▪️کلیپ ایران من با صدای همایون شجریان
▪️تدوین: سمیه کوچکی، زینب امینی پور
▪️تصاویر استفاده شده در این فیلم آرشیوی است.
▪️#گروه_فرهنگی_طوبی
▪️ متشکل از بانوان طلبه محقق، پژوهشگر و هنرمندِ متعهد
▪️با طوبی در ارتباط باشید
اینستا | وبلاگ | ایتا | آموزشمستندسازی | آپارات |رادیوطوبی | استیکر
هدایت شده از گروه فرهنگی طوبی
عکاسیخبری خانمنادیا سالارپور:
❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌
برخورد قاطعانه با عوامل سازنده فیلم هتاک عنکبوت مقدس
https://www.farsnews.ir/my/c/144079
با یک کلیک ساده امر به معروف و نهی از منکر کنید!❌❌❌❌❌❌
⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️
بی تفاوت نباشیم
اینجا طرفمون امام رضاست
هر سکوت نشانه یک رای مثبت به هتاکی علیه ایشان!
#یا_شمسالشموس
تعریف مصاحبه:
مصاحبه (Interview) یکی از روشهای مهم برای به دست آوردن اطلاعات اولیه از موضوع یا سوژه مورد نظر است. کسب این اطلاعات دوسویه است.(مصاحبه كننده و مصاحبه شونده) بدست مي آيد. مصاحبه عبارت است از پرسش و پاسخ ميان دو يا چند نفر به منظور کسب اطلاعات اولیه جهت تولید محتوایی جدید.
انواع مصاحبه
1-مصاحبه فردي
2-مصاحبه گروهي وجمعي
3-مصاحبه شفاهي(حضوري)
4-مصاحبه كتبي(غير حضوري)
5-كنفرانس مطبوعاتي(كنفرانس خبري)
6-مصاحبه شغاهي (حضوري)
7-مصاحبه خبري
8-مصاحبه تفسيري
9-مصاحبه هدايت شده
10-مصاحبه هدايت نشده
11-تركيب روش هدايت شده آزاد
12-مصاحبه عمقي
13-مصاحبه گسترده(در سطح)
1-مصاحبه فردي
▪️مصاحبه فردي:
در مصاحبههاى فردي، هدف، بيشتر گرفتن اطلاعات و کسب آگاهى از عقايد، افکار و نظرهاى آنان در زمينههاى سياسي، فرهنگي، مذهبي، اجتماعي، علمى ... با موضوعی خاص استاست. در مصاحبه فردى شخص در مورد خويش سخن مىگويد. اينگونه مصاحبه را مىتوان با هر فردى از افراد جامعه انجام داد ولى بايد به اين نکات توجه داشت.
1-فرد بهخاطر شخصيت خود در جامعه معروف است (بُعد شهرت) و کارها و گفتههاى او ارزش ويژه دارد.
2فرد مشهور نيست، اما عملى که انجام داده يا مىدهد يا در جايگاهى که فعلاً قرار دارد، مورد توجه قرار گرفته است. مثلاً اختراع يا اکتشافى کرده، در جبهه جنگ شهامت ويژهاى از خود نشان داده، پرستار فداکارى بوده و کارهائى از اين قبيل
توجه: مصاحبه کننده نسبت به موضوعی که دارد نیازمند است تا با افراد به صورت مجزا نسبت به آن موضوع صحبت کند
▪️جلسه اول مصاحبه در فیلم مستند|13 خرداد 1400
به نظر بنده فیلمسازی، خبرنگاری یا نوشتن کتاب چه به صورت داستان چه به صورت یک کتاب آموزشی، دنیای شیرینی دارد.
منِ فیلمساز یا نویسنده در حال خلق یک اثرهنری فرهنگی ( فیلم، کتاب، عکس، شعر، نقاشی و . . . ) هستم و هدف من از آن بیان نظر و عقیده ام نسبت به یک موضوع بوسیله این اثر است. بنابراین برای اینکه بتوانم این اثر خود را خوب متولد کنم نیاز دارم تا پیرامون آن اثر اطلاعات و آگاهی خوبی داشته داشته باشم.
تحقیق و پزوهش به منِ فیلمساز یا نویسنده کمک می کند تا بتوانم این اطلاعات اولیه و خام را به دست بیاورم.
بهتره قبل از هر موضوعی تعریفی از تحقیق و پژوهش داشته باشم.
تحقیق و پژوهش به معنی پیدا کردن، یا جستجو کردن یک حقیقت می باشد. تحقیق فرآیندی است برنامه ریزی شده، هوشیارانه، نظام مند، و قابل اعتماد برای یافتن حقایق یا فهمیدن مسائل.
1️⃣
اینستا | وبلاک | ایتا | آموزشمستندسازی | آپارات
بلاگرها
▪️جلسه اول مصاحبه در فیلم مستند|13 خرداد 1400 به نظر بنده فیلمسازی، خبرنگاری یا نوشتن کتاب چه به صو
▪️جلسه اول مصاحبه در فیلم مستند|13 خرداد 1400
معمولا من؛ در تحقیق وپژوهش برای کسب اطلاعات برای موضوعی که انتخاب می کنم، مانند " مستند باتارا دختری از مانیل" ( که در حال ساخت وکاری مشترک با خانم کاظم نژاد یکی از دانشجویانم است ) یا مستند " طجرشت"که آن را مشترکا با یکی از دانشجویانم خانم مریم میرزایی ساختم ( برای دیدن فیلم طجرشت از اینجا استفاده کنید) اطلاعات اولیه را با استفاده از جستجو در صفحات وب آغاز می کنم.
در صفحات وب به دنبال اشخاصی می گردم که با آن موضوع ارتباط داشته باشند، کتاب یا مقاله نوشته باشند، فیلم ساخته باشند، نسبت به آن صاحب نظر باشند و در کل اطلاعات لازم و مفید البته بر اساس اسناد ارائه دهند.
سپس آنها را پیدا می کنم و از آنها درخواست حضور در یک مصاحبه را می کنم. مصاحبه آن هم به صورت حضوری و رودرو یکی از بهترین روش های تحقیق و پژوهش برای جمع آوری آطلاعات است. در مصاحبه شما با منابع اطلاعات سر و کار دارید، بنابراین مطالبی که دراختیار مخاطبان خود قرار خواهید داد دارای منبع موثق هستند و همین امر باعث می شود تا شما دارای اعتبار شوید. اجازه دهید تا تعریفی در مورد مصاحبه برایتان داشته باشم.
2️⃣
اینستا | وبلاک | ایتا | آموزشمستندسازی | آپارات
▪️جلسه اول مصاحبه در فیلم مستند|13 خرداد 1400
▪️تعریف مصاحبه و نقش آن در ساختار و قالب فیلم مستند
مصاحبه (Interview):
عبارت است از پرسش و پاسخ ميان دو يا چند نفر به منظور کسب و جمع آوری اطلاعات جدید از یک موضوع از قبل طراحی شده به منظور تولید محتوای جدید رسانه ای ( مکتوب، شنیداری، دیداری و مواتی مدیا)
3️⃣
اینستا | وبلاک | ایتا | آموزشمستندسازی | آپارات
▪️جلسه دوم مصاحبه در فیلم مستند|16 خرداد 1400
یک مصاحبه گر خوب چه خصوصیتی باید داشته باشه؟
این سوالی هست که من همیشه از خودم می پرسم. این خود یا " ساختار شخصیت " همیشه مرا یا فروید می اندازد. و ایامی که در مدرسه و در مقطع دبیرستان البته نظام قدیم تفکرات او به ما تدریس می شد. بهتره با هم خلاصه آن را یکبار دیگر مطالعه کنیم.
ساختار شخصیت از دیدگاه فروید:
1.نهاد (Id):نهاد یا Id بنیادهای زیستی انسان را بازنمایی میکند. نهاد یا Id بنیادهای زیستی انسان را بازنمایی میکند. نهاد یا Id از هنگام زایش انسان و حتی پیش از آن در هنگامی که در رحم مادر است وجود دارد. نوزاد را میتوانیم نهاد بدانیم و در آن خود و فراخود به چشم نمیخورد. نهاد بر پایهی اصل لذت کار میکند. لذت در اینجا به معنی دریافت آرامش و لذت و دوری از رنج است. این لذت هنگامی پدید میآید که نیازهای زیستی و نخستین کودک برآورده شود. نخستین نیازهایی کودک، خوراک، نگهداری و دوری از آسیب جسمانی است و اگر این نیازها برآورده نشود به مرگ نوزاد میانجامد. نوزاد با گریه کردن و رفتارهایی که انجام میدهد برآورده شدن نیازهایش را خواستار است. کودک میخواد این نیازها بیدرنگ و فوری برآورده شود. پس نهاد را میتوانیم مانند نوزادی نیازمند و وابسته بدانیم که هر چه را بخواهد باید بیدرنگ فراهم شود.
2.خود یا Ego: بر خلاف نهاد، منطقی و واقعبین است. خود بر پایهی اصل واقعیت کار میکند. خود یا Ego خواستار برآورده شدن نیازهای انسان است اما به واقعیتها توجه میکند و بر پایهی منطق، اخلاق و قانون کار میکند. خود هم خواستار برآورده شدن نیازهاست اما این برآورده شدن را در هنگامی میخواهد که شرایط مناسب باشد. خود یا Ego بخش هشیار و نیمه هشیار را دربرمیگیرد. خود یا Ego از هنگام کودکی بخشی از ساختار شخصیتی انسان میشود. بازخورد از دیگران، رفتارهای والدین، تنبیه و پاداشهایی که کودک هنگام انجام رفتار میبیند او را آگاه میکند که گاهی باید برآوردهسازی برخی نیازها را به تعویق بیاندازد.
3.فراخود یا Super-ego: نقطهی مقابل نهاد است. و نشانگر بخش اخلاقی کنش انسان است. فراخود یا Super-ego با نام خود آرمانی هم شناخته میشود. فراخود کمالگرا و آرمانگرا است. فراخود دربرگیرندهی ایدهآلها و آرمانهایی است که برای رسیدن به آنها تلاش میکنیم و تنبیههایی (گناهانی) که هنگام رعایت نکردن اصول اخلاقی دریافت میکنیم. ساختار فراخود برای کنترل رفتار بر پایهی قوانین اجتماعی کار میکند. فراخود نیز از همان کودکی با فرد همراه میشود و با نهاد و خود در تضاد است. فراخود در دربرگیرندهی ۲ بخش است:
۱- آرمان: آرمان دربرگیرندهی استانداردها، اصول و قوانینی است که فرد برای رفتارهای خوب دارد. پیروی کردن از این اصول و قوانین به پاداش میانجامد. و به فرد احساس غرور، ارزش و رضایتمندی میدهد.
۲- وجدان: وجدان دربرگیرندهی رفتارهایی است که خانواده و جامعه آنها را بد و ناپسند میدانند. این رفتارها ممنوع است و به پیامدهای بد، تنبیه و احساس گناه میانجامد.
▪️کنش و ارتباط نهاد، خود و فراخود با یکدیگر
هر ۳ بخش نهاد، خود و فراخود دربرگیرندهی شخصیت انسان است و این بخشها با هم در کنش و ارتباط هستند. نهاد و فراخود پیاپی در حال کشمکش هستند. نهاد میخواهد به همه چیز فوری و بیدرنگ دست یابد و لذتجوست. فراخود هم با کمالگرایی غیرمنطقی و آرمانهایی که دارد به دنبال سرکوب خواستهها و لذتجویی نهاد است. در این میان خود یا Ego تلاش میکند تا کشمکشهای میان نهاد و فراخود را کنترل و مدیریت کند. خود یا Ego همانند مادری است که میان کودک بزرگتر و کوچکتر گیر کرده باشد و این دو کودک در حال کشمکش با هم باشند و هیچ منطقی را در برابر هم نپذیرند. از آنجایی که خود یا Ego بر اساس اصل واقعیت کار میکند و دربرگیرندهی هشیار و نیمههشیار است میتواند تعادل و توازن میان نهاد و فراخود را فراهم کند. در چنین شرایطی شخصیت فرد در شرایط مطلوب خواهد بود.
▪️جلسه دوم:16 خرداد 1401
▪️مصاحبه در فیلم مستند
براساس کتاب مصاحبه در فیلم مستند رابرت صافاریان
تصمیم گرفتم در هر جلسه یک شهید میهمان کلاس درسمون کنیم.
البته این کار من نیست.
خدا فکرش انداخت تو سرم.
شاید شهدا خودشون دوست دارند تو درس خوندن یا تدریس کنار ما باشن؛
اما ما راهشون نمیدیم.
رفتن پیش خدا
خدا هم گفته بسپارید دست من؛
بعد فکرشو اتداختِ تو سرمن.
▪️میهمان امروز کلاس درس ما: شهید ابراهیم هادی
1️⃣
بلاگرها
▪️جلسه دوم:16 خرداد 1401 ▪️مصاحبه در فیلم مستند براساس کتاب مصاحبه در فیلم مستند رابرت صافاریان تص
▪️جلسه دوم مصاحبه در فیلم مستند|16 خرداد 1400
یک مصاحبه گر خوب چه خصوصیتی باید داشته باشه؟
این سوالی است که من همیشه از خودم می پرسم. این خود یا " ساختار شخصیت " همیشه مرا یا فروید می اندازد. و ایامی که در مدرسه و در مقطع دبیرستان البته نظام قدیم تفکرات او به ما تدریس می شد. بهتره با هم خلاصه آن را یکبار دیگر مطالعه کنیم.
ساختار شخصیت از دیدگاه فروید:
1.نهاد (Id):نهاد یا Id بنیادهای زیستی انسان را بازنمایی میکند. نهاد یا Id بنیادهای زیستی انسان را بازنمایی میکند. نهاد یا Id از هنگام زایش انسان و حتی پیش از آن در هنگامی که در رحم مادر است وجود دارد. نوزاد را میتوانیم نهاد بدانیم و در آن خود و فراخود به چشم نمیخورد. نهاد بر پایهی اصل لذت کار میکند. لذت در اینجا به معنی دریافت آرامش و لذت و دوری از رنج است. این لذت هنگامی پدید میآید که نیازهای زیستی و نخستین کودک برآورده شود. نخستین نیازهایی کودک، خوراک، نگهداری و دوری از آسیب جسمانی است و اگر این نیازها برآورده نشود به مرگ نوزاد میانجامد. نوزاد با گریه کردن و رفتارهایی که انجام میدهد برآورده شدن نیازهایش را خواستار است. کودک میخواد این نیازها بیدرنگ و فوری برآورده شود. پس نهاد را میتوانیم مانند نوزادی نیازمند و وابسته بدانیم که هر چه را بخواهد باید بیدرنگ فراهم شود.
2.خود یا Ego: بر خلاف نهاد، منطقی و واقعبین است. خود بر پایهی اصل واقعیت کار میکند. خود یا Ego خواستار برآورده شدن نیازهای انسان است اما به واقعیتها توجه میکند و بر پایهی منطق، اخلاق و قانون کار میکند. خود هم خواستار برآورده شدن نیازهاست اما این برآورده شدن را در هنگامی میخواهد که شرایط مناسب باشد. خود یا Ego بخش هشیار و نیمه هشیار را دربرمیگیرد. خود یا Ego از هنگام کودکی بخشی از ساختار شخصیتی انسان میشود. بازخورد از دیگران، رفتارهای والدین، تنبیه و پاداشهایی که کودک هنگام انجام رفتار میبیند او را آگاه میکند که گاهی باید برآوردهسازی برخی نیازها را به تعویق بیاندازد.
3.فراخود یا Super-ego: نقطهی مقابل نهاد است. و نشانگر بخش اخلاقی کنش انسان است. فراخود یا Super-ego با نام خود آرمانی هم شناخته میشود. فراخود کمالگرا و آرمانگرا است. فراخود دربرگیرندهی ایدهآلها و آرمانهایی است که برای رسیدن به آنها تلاش میکنیم و تنبیههایی (گناهانی) که هنگام رعایت نکردن اصول اخلاقی دریافت میکنیم. ساختار فراخود برای کنترل رفتار بر پایهی قوانین اجتماعی کار میکند. فراخود نیز از همان کودکی با فرد همراه میشود و با نهاد و خود در تضاد است. فراخود در دربرگیرندهی ۲ بخش است:
۱- آرمان: آرمان دربرگیرندهی استانداردها، اصول و قوانینی است که فرد برای رفتارهای خوب دارد. پیروی کردن از این اصول و قوانین به پاداش میانجامد. و به فرد احساس غرور، ارزش و رضایتمندی میدهد.
۲- وجدان: وجدان دربرگیرندهی رفتارهایی است که خانواده و جامعه آنها را بد و ناپسند میدانند. این رفتارها ممنوع است و به پیامدهای بد، تنبیه و احساس گناه میانجامد.
▪️کنش و ارتباط نهاد، خود و فراخود با یکدیگر
هر ۳ بخش نهاد، خود و فراخود دربرگیرندهی شخصیت انسان است و این بخشها با هم در کنش و ارتباط هستند. نهاد و فراخود پیاپی در حال کشمکش هستند. نهاد میخواهد به همه چیز فوری و بیدرنگ دست یابد و لذتجوست. فراخود هم با کمالگرایی غیرمنطقی و آرمانهایی که دارد به دنبال سرکوب خواستهها و لذتجویی نهاد است. در این میان خود یا Ego تلاش میکند تا کشمکشهای میان نهاد و فراخود را کنترل و مدیریت کند. خود یا Ego همانند مادری است که میان کودک بزرگتر و کوچکتر گیر کرده باشد و این دو کودک در حال کشمکش با هم باشند و هیچ منطقی را در برابر هم نپذیرند. از آنجایی که خود یا Ego بر اساس اصل واقعیت کار میکند و دربرگیرندهی هشیار و نیمههشیار است میتواند تعادل و توازن میان نهاد و فراخود را فراهم کند. در چنین شرایطی شخصیت فرد در شرایط مطلوب خواهد بود.
2️⃣
با سلام و عرض ادب
جناب اقای سلیمی
و ادمین محترم سرکار خانم میرزایی
با توجه به تدریس این ترم بر اساس کتاب
مصاحبه در فیلم مستند نوشته روبرت صافاریان
نیاز است تا دانشجویان فیلم “و عنکبوت آمد”
ساخته مازیار بهاری با موضوع قتلهای زنجیره ای توسط سعید حنایی در مشهد که در این کتاب آمده است را مشاهده کنند. به دلیل صحنه های خاص لطفا همه دانشجویان نظر خود را ( موافق یا مخالف) تا فردا ساعت یک بامداد 18 خرداد 1401 اعلام کنند.
مجیدمرادی مدرس دوره مستندسازی با موبایل
2️⃣
بلاگرها، بهروز شعیبی از قرار قبلی و سینما می گوید.mp3
14.18M
▪️دانشجویان گرامی حتما گوش کنید
بدون قرار قبلی فیلمی به کارگردانی بهروز شعیبی محصول ۱۴۰۰ ایران است. بدون قرار قبلی ششمین فیلم بلند شعیبی در مقام کارگردان است که فیلمنامهٔ آن توسط فرهاد توحیدی و مهدی تراببیگی با نگاهی به یکی از داستانهای مصطفی مستور نوشته شدهاست. گروه بازیگران آن شامل پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، الهام کردا، امین میری، محمد کیانی، عرفان ابراهیمی، رضا صابری، حامی ترابی و صابر ابر میشود.
بدون قرار قبلی ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در آنجا برندهٔ دو جایزه شد.
اینستا | وبلاک | ایتا | آموزشمستندسازی | آپارات