eitaa logo
بینش مطهر شهرستان بم
99 دنبال‌کننده
576 عکس
135 ویدیو
19 فایل
جهت ارتباط با ادمین های کانال: @Nnnnnni @ravanbakhsh15 @Kavir99 وبلاگ بینش مطهر شهرستان بم: http://bineshebam.blogfa.com پیج اینستاگرام بینش مطهر شهرستان بم: https://instagram.com/bineshe_bam?igshid=alb0u773dhcg
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥قتل جورج فلوید صرفاً یک اتفاق نبود؛ 🔸نگاهی سریع به برخی از قربانیان سال های اخیر پلیس آمریکا 🔸واکنش های امروز مردم آمریکا، صرفاً به این یک اتفاق یا اشتباه یک افسر پلیس مربوط نیست بلکه حاصل سالیان سال عملکرد و سیاست های سیستماتیک پلیس آمریکا در قبال مردم این کشور خصوصا رنگین پوستان است . __ @tollabolkarimeh 🌷 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
🔹چرا اگر پدری فرزند خود را بکشد قصاص نمی شود؟ ✍حجت الاسلام دکتر قربانی مقدم (دکترای فقه و حقوق جزا) ✅پاسخ داستان غم بار اشرفی و تبلیغات در مورد کیفیت مجازات پدر این دختر تالشی، این سوال را در ذهن بسیاری ایجاد کرده که چرا قاتل که پدر رومینا باشد، قصاص نمی‌شود؟ پاسخ این سوال در دو بخش دلایل اصلی و دلایل فرعی قابل بیان است: 1⃣ دلایل اصلی اولاً اصل عدم جواز قتل است. یعنی کشتن کسی جائز نیست مگر آنکه خالق انسان اجازه دهد. در مورد پدری که فرزندش را بکشد چنین اجازه ای وجود ندارد. ثانیا در باب 32 از ابواب قصاص نفس در ج 29 وسائل الشیعه، یازده روایت وجود دارد که تصریح می کند پدری به خاطر فرزند قصاص نمی شود. البته این به این معنا نیست که هیچگونه مجازاتی نمی شود، بلکه صرفاً قصاص منتفی است. 2⃣ دلایل فرعی با توجه به اینکه دستورات اسلامی بر اساس حکمت ها و مصالح واقعی است به نظر می رسد حکمت این موضوع موارد زیر باشد: ۱. با توجه به اینکه حکمت اصلی قصاص تشفی خاطر خانواده مقتول است، در صورتی که پدری به خاطر فرزند قصاص شود، نه تنها آرامش خاطری ایجاد نمی شود که داغی بر داغ خانواده مقتول اضافه می شود. ۲. وجود و هستی فرزند از پدر است، اگر پدر نبود آن فرزند هم نبود، لذا سزاوار نیست کسی که به نوعی پدید آورنده فرزند است را به دلیل آنچه خود به وجود آورده نابود کرد. ۳. پدر از نظر اسلام چنان جایگاهی داد که حتی اگر کافر باشد فرزند نمی تواند به او کوچک ترین توهین (مانند عبارت اف) در حق او انجام دهد چه اینکه به واسطه‌ی فرزندی پدر کشته شود! ۴ . همانطور که می دانیم قصاص مخصوص قتل عمد و از روی اراده و اختیار است. ظاهر حال پدری که فرزند و جگوگوشه خود را می کشد، این است که مسئله ای (حیثتی و ....) چنان وی را تحت فشار قرار داده که حاضر شده است چنین جنایتی را مرتکب شود. بنابراین وی به نوعی اراده و اختیار خود را در اثر فشار روانی موضوع از دست داده و از این رو قصاص نسبت به وی منتفی شده است. ۵. با توجه به اینکه یکی از دلایل قصاص جنبه بازدارندگی و پیشگیری از تکرار جرم است (و لکم فی القصاص حیاة)، نسبت به غیر پدر مجازات سبکی مانند چند سال حبس نمی تواند مانع و رادعی در برابر تکرار جرم محسوب شود اما نسبت به پدر و با توجه به رابطه و عواطف پدری، این مانع خود به خود وجود دارد و نیاز به یک مجازات قاطع نیست. مخصوصا اینکه گفتیم اصل عدم جواز قتل انسان است. یادآور می شود که دلایل دیگری نیز می توان برشمرد اما دلیل اصلی دو مورد اول است. 🔹 پی‌نوشت ۱. اسلام ستیزان همواره اسلام را متهم به مجازات های خشن می کنند اما در اینگونه موارد، اعتراض دارند که چرا حکم اعدام در اسلام وجود ندارد. در حالیکه نظام حقوقی و سیاست جنایی اسلام بر احساسات و هیاهوهایی نظیر آنچه در فضای مجازی ایجاد می شود بنا نشده بلکه مصلحت های واقعی انسان و جامعه انسانی را درنظر گرفته است. ۲. برخی به غلط اینگونه می‌گویند طبق شرع و قانون پدر حق دارد فرزند خود را بکشد یا می‌گویند مجازات ندارد. این هردو اشتباه است، پدر نسبت به حرمت شدید کشتن استثناء نشده است و مجازات‌های سختی هم دارد، تنها چیزی که هست اینکه مجازات او قصاص نیست. 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
بسم الله الرحمن الرحیم 🔆 متن شبهه : اگه قصاصِ قاتل لازمه چرا پدری که فرزندانش رو به قتل برسونه قصاص نمیشه؟ چرا پدری که فرزندانش رو به قتل برسونه قصاص نمیشه ولی اگه مادری فرزندش رو بُکشه قصاص میشه؟ پس ازاین به بعد هرپدری حرصش گرفت بچشو میکشه چون دلش قرصه اعدام نمیشه 🔆 پاسخ شبهه : 1⃣ نکته مهم و کلی نسبت به دستورات الهی این است که می دانیم این دستورات از ناحیه خداوند عالم و حکیم صادر شده است، او به خلق خود و سعادت آنها عالم‌تر است و لطف او باعث می شود که بهترین دستورات را صادر کند و چه بسیار در بیان دستورات خود، فلسفه احکام را بیان نکرده است. 2⃣ ادب بندگی در اطاعت است، گرچه فلسفه یک حکم را کاملا ندانیم. دستورات خداوند را بواسطه روحیه بندگی انجام می دهیم و نه لزوما برای رسیدن به منافع آن. 3⃣ امام رضا (علیه السلام) می‌فرماید: همانا، چنین یافتیم که هر آنچه را که خدای تبارک و تعالی حلال فرموده صلاح و بقای بندگان در آن بوده است و به آن احتیاج دارند و بی نیاز از آن نیستند و در آنچه حرام نموده است نیازی برای بندگان به آن نیافتیم، بلکه مایه فسادی است که ایشان را به سوی نابودی و هلاکت سوق می دهد .(1) 4⃣ این تخفیف در مجازات برای پدر در روایات نقل شده است و در قانون جزاء هم آمده است، البته با توجه به این روایات و سایر ادله، بحثی بین فقهاء مطرح است که اگر این قتل جنبه‌های عمومی و یا سیاسی پیدا کند آیا به قصاص پدر منجر خواهد شد یا نه؟ هر چند اندک اما بعضی فقها به قصاص پدر در بعضی شرایط نیز قائل هستند.(2) 5⃣ نفی مجازات قصاص از پدری که دختر یا پسر خود را کشته است به معنای نفی سایر مجازات ها نیست. مجازات‌های عمومی مثل تعزیر، دیه و کفاره باقی هستند. تعزیر پدر سه تا ده سال زندان می تواند باشد و کفاره جمع یعنی دو ماه پیاپی روزه گرفتن، شصت فقیر را طعام دادن، و برده آزاد کردن و پرداخت دیه بر عهده او است. 6⃣ اگر چه فقط قصاص از پدر منتفی شده است اما معنایش این نیست که پدر حق دارد فرزند خود را بکشد و یا برای او گناه نداشته باشد، از نگاه حقوقی پدر صاحب دم و ولی فرزند خود است. قصاص از کسی که این جایگاه حقوقی را دارد و گویا خون خودش را ریخته است، نفی شده است و البته در بقای بقیه افراد خانواده، زنده نگه داشتن پدر نقش مهمی دارد. 7⃣ به این اتفاق خاص و کشته شدن این دخترخانم اگر نگاه نکنیم، قتل عزیزترین اشخاص یعنی قتل فرزند ممکن است بخاطر خطای فاحش فرزند باشد. یک حکم کلی را نباید با یک قضیه خاص معنا کرد. در قرآن کریم قصاص مایه حیات بیان شده است. و لکم فی القصاص حیات یا اولوا الالباب(3) 8⃣ نفی مجازات قصاص از پدر که مطمئنا در شرایط بسیار خاص و یا غلبه غضب و احساسات در یک لحظه خاص صورت گرفته است، شیوع این مدل قتل را در جامعه در پی نخواهد داشت. این تخفیف مشوقی برای پدران نیست که فرزندان خود را بکشند. این قتل در شرایط خاص صورت می گیرد و مطمئنا پشیمانی بعد از آن برای پدر خواهد بود. 9⃣ در آخر اینکه بسیار کسانی که در حال حاضر به این قضیه اعتراض دارند و مشغول شبهه افکنی هستند از مخالفن جدی حکم قصاص هستند و همیشه مشغول اعتراض و شبهه افکنی به دین مبین اسلام برای حکم قصاص هستند حال چگونه در اینجا هلاف قاعده ،طرفدار قصاص شدند. پي نوشت ها: 1) شیخ حرّ عاملى، وسائل الشیعه، ج 25، ص 51، 1409ق. 2). مجله فقه مقارن، شماره 2،پاييز و زمستان 1392،صفحه 91-110 3) سوره بقره، آیه 179. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇 https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷 💎 💎 @benashbam
💢نه تحریمی،‌ نه تهدیدی، نه محاصره اقتصادی اما به صورت رسمی ۳۹ میلیون و غیررسمی حدود ۶۰ میلیون نفر در آمریکا بیکار شده‌اند، اما در شرایط بحرانی اقتصادی کمک بلاعوض ۳۸ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی می‌کنند! بعد یک مشت نادان مدام می‌گویند ایران ثروت مردم را در خارج خرج می‌کند. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات @GhararGahShayeat 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
📍 در مناظره حسن آقامیری و ناصر رفیعی چه گذشت؟ 🔸در این مناظره درباره شبهاتی چون عدم جاودان بودن جنایتکاران و مشرکان در جهنم، انجام عمل و امکان جبران گناه در قیامت، ایجاد یأس در جامعه و... بحث و گفت‌وگو شد. در اینجا بخوانید: https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1450024 💥 ، کانالی ویژه اخبار و تحلیل های خاص 👌 http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
یکشنبه صبح بواسطه خورشید گرفتگی نماز آیات بر همگان واجب است فراموش نشود 🕌 طریقه اقامه نماز آیات 👆 @GhararGahShayeat 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
*📛 نشر حداکثری 📛* *لطفا در همه‌ی گروه‌های خود انتشار دهید* https://www.farsnews.ir/my/c/28168 *نامه‌ی تنظیم شده برای رسیدگی و توجه به تولید پوشاک بانوان و جلو گیری از تولید مانتو های مبتذل و جلو باز و ...* *در لینک بالا ، گزینه حمایت میکنم را انتخاب کنید* *(اگر به پنجاه هزار حمایت برسیم این مسئله در صحن علنی مجلس مطرح و بررسی خواهد شد.)* *📛 لطفا ، حتما در این کار خیر، با صرف فقط یک دقیقه وقت، شرکت کنید📛* 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
* ناگفته‌ها و ناشنیده‌های شهید مطهری برای دوران * دکتر سید محمد‌صالح هاشمی گلپایگانی*: ✅ تحول‌خواهی نیاز به دارد اگر نه به تهوع ختم می‌شود. نمونه این مسأله کسانی هستند که در اوایل انقلاب مدام از دم می‌زدند و امروز به صورت تهوع‌آوری به استکبار التماس می‌کنند. اگر کسی به دنبال تحول‌خواهی و داشتن پشتوانه معرفتی در این مسیر است، بهترین راه به صورت نظام‌مند است. متأسفانه آنچه تاکنون از شهید مطهری منتشر ‌شده به سبک انتشارات صدرا، یک مجموعه کشکولی و پراکنده است، در حالی که شهید مطهری صاحب یک فکر نظام‌مند و منسجم است. ما در طرح بینش مطهر سعی کردیم با طراحی ۴۰ کتاب در ۴ سطح، نظام فکری شهید مطهری را به مخاطب ارائه کنیم. به این شکل خواننده آثار صاحب‌ بینشی می‌شود که می‌تواند با مبنای آثار شهید مطهری برای بسیاری از مسائل روز تحلیل و پاسخ مناسب بیابد. ❇️ در اینجا لازم است اشاره کنم که فاجعه و مصیبت بزرگی که برای آثار شهید مطهری رخ داده این است که هنوز بعد از گذشت ۴۰ سال بسیاری از آثار ایشان در حصر خانگی خانواده شهید مطهری است. هنوز بعد از گذشت این همه سال انتشارات صدرا هر از گاهی کتاب جدیدی از شهید مطهری منتشر می‌کند که این یک فاجعه است، در حالی که آثار دکتر شریعتی همان ۲ سال اول به صورت کامل منتشر شد. جالب است بدانید که ما بعد از تلاش‌های طافت‌فرسا توانستیم کتابی را بتازگی از ایشان منتشر کنیم به نام تاریخ عقاید اقتصادی. شهید مطهری ۲ روز قبل از شهادتش با درکی که از مشکل اقتصاد در ایام بعد از انقلاب داشت، اساتید مختلف حوزه اقتصاد را دور هم جمع می‌کند تا بتواند به تبیینی از اقتصاد اسلامی برسد. ❇️ ما نوارهای این جلسات را جمع کردیم و با همه سختی‌ای که داشت آنها را پیاده کردیم؛ این فاجعه است که مطالب و آثار مهم شهید مطهری در حوزه اقتصاد بعد از ۴۰ سال در دسترس مردم قرار بگیرد. باید توجه داشت که نه‌‌تنها دوره اندیشه شهید مطهری به پایان نرسیده، بلکه شهید مطهری حرف‌هایی دارد بسیار فراتر از زمان خودش که هنوز که هنوز است مغفول مانده است. همین است که باعث شده تا اندیشه مطهری برای دوران تحول‌خواهی انقلاب هم حرف‌های بسیاری داشته باشد. قبل از اینکه نمونه‌های این موضوع را ارائه کنم باید مقدمه‌ای را مطرح کنم. اساس این بوده است که اسلام ۱۴۰۰ سال پیش چگونه می‌تواند پاسخگوی نیازهای بشریت در عصر حاضر باشد؟ ایشان با همین دغدغه در کتاب اسلام و توسعه به ارائه مباحث خود می‌پردازد. ایشان این نظر را مطرح می‌کند که ما در مجموعه معارف اسلامی یک‌سری ثابتات داریم، یک سری متغیرات. مثلا در آیه ✨«اعدوا لهم ما استطعتم من قوه» ✨که مسلمانان را دعوت به افزایش قدرت در برابر دشمن می‌کند، تأکید می‌کند که اسب‌های زین کرده را برای ترساندن دشمن فراهم کنند. در این آیه اصل افزایش قدرت نظامی و اصل مجهز شدن به ابزار نظامی برای ترساندن دشمن یک اصل ثابت است اما فراهم کردن اسب زین کرده یک اصل متغیر است که با گذشت زمان تغییر می‌کند. بر اساس همین مثال، هر فرد و جریانی که وارد گردونه تحول‌خواهی می‌شود باید با شناخت ثابتات و براساس ثابتات دست به تغییر متغیرات بزند. توجه داشته باشید که دست به تغییر زدن، هم تغییر ثابتات و هم متغیرات، نامش ولنگاری است، از آن طرف حفظ و ثابت نگه داشتن ثابتات و متغیرات توامان با هم، نامش تحجر است اما حفظ ثابتات و تغییر متغیرات نامش تحول است و انقلابی‌گری. تحول چیزی در میانه ولنگاری و تحجر است. ❇️ متأسفانه بسیاری از مدیران ما به دنبال حفظ وضع موجود هستند و از تغییر می‌ترسند، در حالی که یک مدیر انقلابی کسی است که مدام در پی برهم زدن وضع موجود برای رسیدن به وضع مطلوب است، آن هم براساس ثابتات. با این مقدمه به چند نمونه از مواردی در اندیشه شهید مطهری می‌پردازم که هنوز که هنوز است مغفول مانده است. اولین مورد که شاید هنوز هم کسی جرأت بیانش را نداشته باشد اصلاح در داخل حوزه‌های علمیه است. شهید مطهری نقل می‌کند این ایده آیت‌الله حائری، مؤسس حوزه علمیه قم بوده است که . 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam 👇👇👇👇👇👇ادامه
❇️ در دوران امروز ما مگر امکانش وجود دارد که شخصی هم در اقتصاد و بانکداری مجتهد باشد بلکه اعلم باشد، هم در عرصه فرهنگ و هنر، هم در عرصه پزشکی؟ چه اشکال دارد که یک پزشک مؤمن و باهوش با ورود به حوزه علمیه تبدیل به یک مرجع تقلید فقط در حوزه احکام فقهی پزشکی بشود؟ یا اینکه یک خانمی در حوزه مسائل زنان مجتهد و مرجع تقلید بشود؟ شما تصور کنید ولی‌فقیه چندین بازوی تخصصی داشت که هر کدام یک مرجع تقلید در حوزه تخصصی فقهی بودند، چقدر کشور جلو می‌افتاد؟ مدیریت حوزه یک رساله برای همه در هرفصل بر اساس ارائه دهد و ولی فقیه در جایگاه حکم راهبری جامعه را می نماید. ❇️ محتوای دروس حوزه علمیه نیاز به تحول جدی دارد؛ به قول آیت‌الله جوادی‌آملی اگر تولیدات حوزه نجف از حوزه قم گرفته بشود چه برای این حوزه می‌ماند؟ اگر انقلاب هم نبود چه تغییری در دروس حوزه ایجاد می‌شد؟ به همین خاطر است که بسیاری از طلبه‌ها احساس نمی‌کنند که در حال فراگیری اموری هستند که بتواند نیازهای جامعه را برآورده کند. مسأله دیگری که شهید مطهری مطرح می‌کند، اصلاح ساختار اقتصادی حوزه‌های علمیه است. شهید مطهری پیشنهاد می‌دهد که همه وجوهات در یک صندوق واحد واریز بشود و سپس براساس یک ساختار و نظام مشخص این وجوهات تقسیم شود. ❇️ نمونه‌های پیشنهادهای شهید مطهری که مصداق تحول‌‌خواهی است و مغفول هم مانده یکی‌ دو‌ تا نیست، از مسأله خانواده و تعدد زوجات و ازدواج موقت گرفته تا حتی مسأله حقوق‌های نجومی که ایشان به آن پرداخته است. شهید مطهری در جایی بیان می‌کند که یکی همین که شغل رفتگری جایگاه اجتماعی بالایی برای شخص ندارد و از طرف دیگر یک مدیر جایگاه اجتماعی بالاتری دارد، به عنوان تفاوت در جایگاه کافی است و دیگر نباید تفاوت آنچنانی حقوقی و درآمد را هم به این اختلاف در شأن اجتماعی اضافه کرد. در پایان این نکته را دوباره یادآوری می‌کنم که مطالعه آثار شهید مطهری نه به صورت کشکولی، بلکه به صورت یک فرآیند نظام‌مند، است برای کسانی که در جریان تحول‌خواهی به دنبال تغییر در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی به منظور اعتلا و پیشرفت کشور هستند. 📌 * مبدع و مسئول طرح ملی *** ▶️ ۱۳۹۹/۳/۳۱ -------------------------------- كانال در ايتا، سروش، بله، تلگرام، آپارات، اينستاگرام 🆔 @Bineshe_Motahar 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
⭕️دستورکار مجلس؛ حمله به فضای مجازی به جای رفع مشکلات اقتصادی! 🔷 با وجود آنکه نمایندگان مجلس جدید، مهمترین رویکرد خود را در زمان تبلیغات انتخاباتی، رفع مشکلات اقتصادی می‌دانستند، پس از ورود به مجلس، مقابله با فضای مجازی را مهمترین دستور کار خود قرار داده‌اند. در تازه‌ترین موضع‌گیری موسی غضنفرآبادی، نماینده بم اینچنین گفت: 🔻فضای مجازی و سرعت اینترنت اتوبان امنی برای ضد انقلاب و دشمنان ملت ایران به وجود آورد و بسیاری از جوانان ما در این اتوبان کشته و مجروح شدند. 🔻 امروز اینستاگرام قتلگاه اعتقادات جوانان شده، چقدر از خانواده ها که به خاطر وجود این فضا متلاشی نشدند. فضای خانمان سوز، بی دینی، بی غیرتی، غرب گرایی و بی اخلاقی در پیام رسان های خارجی وجود دارد، چه کسی باید تهدیدها دراین فضا را برطرف کند. آقای وزیر ارتباطات آیا شما در این حوزه مسئولیتی ندارید؟ 🔻چه اصراری وجود دارد که پیام … 🗞منبع: کانال روزنامه مردم‌سالاری 💥 ، کانالی ویژه اخبار و تحلیل های خاص 👌 http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا فَاطِمَه المَعصُومه اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّهِ  ❣حضرت (مدظله العالی) 🌸جایگاه در خانواده، همانی است که در گفتارهای گوناگون ائمه (علیه السّلام) آمده: ⭐️ألْمَرأةُ رَیحانَة و لَیْسَت بِقَهرَمانَة. 🌹در تعبیرات عربی، قهرمان یعنی کارگزار، پادو، یک خدمتگزار محترم. می فرماید:در داخل خانه، زن قهرمان نیست؛ است، گلِ خانه است..... روزت مبارک ‌ 😘بوسه پیامبر(ص) بر دست دخترش یک نشانه است. ‌ 💐 💐 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا