eitaa logo
بینش مطهر شهرستان بم
99 دنبال‌کننده
576 عکس
135 ویدیو
19 فایل
جهت ارتباط با ادمین های کانال: @Nnnnnni @ravanbakhsh15 @Kavir99 وبلاگ بینش مطهر شهرستان بم: http://bineshebam.blogfa.com پیج اینستاگرام بینش مطهر شهرستان بم: https://instagram.com/bineshe_bam?igshid=alb0u773dhcg
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥قتل جورج فلوید صرفاً یک اتفاق نبود؛ 🔸نگاهی سریع به برخی از قربانیان سال های اخیر پلیس آمریکا 🔸واکنش های امروز مردم آمریکا، صرفاً به این یک اتفاق یا اشتباه یک افسر پلیس مربوط نیست بلکه حاصل سالیان سال عملکرد و سیاست های سیستماتیک پلیس آمریکا در قبال مردم این کشور خصوصا رنگین پوستان است . __ @tollabolkarimeh 🌷 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
🔹چرا اگر پدری فرزند خود را بکشد قصاص نمی شود؟ ✍حجت الاسلام دکتر قربانی مقدم (دکترای فقه و حقوق جزا) ✅پاسخ داستان غم بار اشرفی و تبلیغات در مورد کیفیت مجازات پدر این دختر تالشی، این سوال را در ذهن بسیاری ایجاد کرده که چرا قاتل که پدر رومینا باشد، قصاص نمی‌شود؟ پاسخ این سوال در دو بخش دلایل اصلی و دلایل فرعی قابل بیان است: 1⃣ دلایل اصلی اولاً اصل عدم جواز قتل است. یعنی کشتن کسی جائز نیست مگر آنکه خالق انسان اجازه دهد. در مورد پدری که فرزندش را بکشد چنین اجازه ای وجود ندارد. ثانیا در باب 32 از ابواب قصاص نفس در ج 29 وسائل الشیعه، یازده روایت وجود دارد که تصریح می کند پدری به خاطر فرزند قصاص نمی شود. البته این به این معنا نیست که هیچگونه مجازاتی نمی شود، بلکه صرفاً قصاص منتفی است. 2⃣ دلایل فرعی با توجه به اینکه دستورات اسلامی بر اساس حکمت ها و مصالح واقعی است به نظر می رسد حکمت این موضوع موارد زیر باشد: ۱. با توجه به اینکه حکمت اصلی قصاص تشفی خاطر خانواده مقتول است، در صورتی که پدری به خاطر فرزند قصاص شود، نه تنها آرامش خاطری ایجاد نمی شود که داغی بر داغ خانواده مقتول اضافه می شود. ۲. وجود و هستی فرزند از پدر است، اگر پدر نبود آن فرزند هم نبود، لذا سزاوار نیست کسی که به نوعی پدید آورنده فرزند است را به دلیل آنچه خود به وجود آورده نابود کرد. ۳. پدر از نظر اسلام چنان جایگاهی داد که حتی اگر کافر باشد فرزند نمی تواند به او کوچک ترین توهین (مانند عبارت اف) در حق او انجام دهد چه اینکه به واسطه‌ی فرزندی پدر کشته شود! ۴ . همانطور که می دانیم قصاص مخصوص قتل عمد و از روی اراده و اختیار است. ظاهر حال پدری که فرزند و جگوگوشه خود را می کشد، این است که مسئله ای (حیثتی و ....) چنان وی را تحت فشار قرار داده که حاضر شده است چنین جنایتی را مرتکب شود. بنابراین وی به نوعی اراده و اختیار خود را در اثر فشار روانی موضوع از دست داده و از این رو قصاص نسبت به وی منتفی شده است. ۵. با توجه به اینکه یکی از دلایل قصاص جنبه بازدارندگی و پیشگیری از تکرار جرم است (و لکم فی القصاص حیاة)، نسبت به غیر پدر مجازات سبکی مانند چند سال حبس نمی تواند مانع و رادعی در برابر تکرار جرم محسوب شود اما نسبت به پدر و با توجه به رابطه و عواطف پدری، این مانع خود به خود وجود دارد و نیاز به یک مجازات قاطع نیست. مخصوصا اینکه گفتیم اصل عدم جواز قتل انسان است. یادآور می شود که دلایل دیگری نیز می توان برشمرد اما دلیل اصلی دو مورد اول است. 🔹 پی‌نوشت ۱. اسلام ستیزان همواره اسلام را متهم به مجازات های خشن می کنند اما در اینگونه موارد، اعتراض دارند که چرا حکم اعدام در اسلام وجود ندارد. در حالیکه نظام حقوقی و سیاست جنایی اسلام بر احساسات و هیاهوهایی نظیر آنچه در فضای مجازی ایجاد می شود بنا نشده بلکه مصلحت های واقعی انسان و جامعه انسانی را درنظر گرفته است. ۲. برخی به غلط اینگونه می‌گویند طبق شرع و قانون پدر حق دارد فرزند خود را بکشد یا می‌گویند مجازات ندارد. این هردو اشتباه است، پدر نسبت به حرمت شدید کشتن استثناء نشده است و مجازات‌های سختی هم دارد، تنها چیزی که هست اینکه مجازات او قصاص نیست. 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
بسم الله الرحمن الرحیم 🔆 متن شبهه : اگه قصاصِ قاتل لازمه چرا پدری که فرزندانش رو به قتل برسونه قصاص نمیشه؟ چرا پدری که فرزندانش رو به قتل برسونه قصاص نمیشه ولی اگه مادری فرزندش رو بُکشه قصاص میشه؟ پس ازاین به بعد هرپدری حرصش گرفت بچشو میکشه چون دلش قرصه اعدام نمیشه 🔆 پاسخ شبهه : 1⃣ نکته مهم و کلی نسبت به دستورات الهی این است که می دانیم این دستورات از ناحیه خداوند عالم و حکیم صادر شده است، او به خلق خود و سعادت آنها عالم‌تر است و لطف او باعث می شود که بهترین دستورات را صادر کند و چه بسیار در بیان دستورات خود، فلسفه احکام را بیان نکرده است. 2⃣ ادب بندگی در اطاعت است، گرچه فلسفه یک حکم را کاملا ندانیم. دستورات خداوند را بواسطه روحیه بندگی انجام می دهیم و نه لزوما برای رسیدن به منافع آن. 3⃣ امام رضا (علیه السلام) می‌فرماید: همانا، چنین یافتیم که هر آنچه را که خدای تبارک و تعالی حلال فرموده صلاح و بقای بندگان در آن بوده است و به آن احتیاج دارند و بی نیاز از آن نیستند و در آنچه حرام نموده است نیازی برای بندگان به آن نیافتیم، بلکه مایه فسادی است که ایشان را به سوی نابودی و هلاکت سوق می دهد .(1) 4⃣ این تخفیف در مجازات برای پدر در روایات نقل شده است و در قانون جزاء هم آمده است، البته با توجه به این روایات و سایر ادله، بحثی بین فقهاء مطرح است که اگر این قتل جنبه‌های عمومی و یا سیاسی پیدا کند آیا به قصاص پدر منجر خواهد شد یا نه؟ هر چند اندک اما بعضی فقها به قصاص پدر در بعضی شرایط نیز قائل هستند.(2) 5⃣ نفی مجازات قصاص از پدری که دختر یا پسر خود را کشته است به معنای نفی سایر مجازات ها نیست. مجازات‌های عمومی مثل تعزیر، دیه و کفاره باقی هستند. تعزیر پدر سه تا ده سال زندان می تواند باشد و کفاره جمع یعنی دو ماه پیاپی روزه گرفتن، شصت فقیر را طعام دادن، و برده آزاد کردن و پرداخت دیه بر عهده او است. 6⃣ اگر چه فقط قصاص از پدر منتفی شده است اما معنایش این نیست که پدر حق دارد فرزند خود را بکشد و یا برای او گناه نداشته باشد، از نگاه حقوقی پدر صاحب دم و ولی فرزند خود است. قصاص از کسی که این جایگاه حقوقی را دارد و گویا خون خودش را ریخته است، نفی شده است و البته در بقای بقیه افراد خانواده، زنده نگه داشتن پدر نقش مهمی دارد. 7⃣ به این اتفاق خاص و کشته شدن این دخترخانم اگر نگاه نکنیم، قتل عزیزترین اشخاص یعنی قتل فرزند ممکن است بخاطر خطای فاحش فرزند باشد. یک حکم کلی را نباید با یک قضیه خاص معنا کرد. در قرآن کریم قصاص مایه حیات بیان شده است. و لکم فی القصاص حیات یا اولوا الالباب(3) 8⃣ نفی مجازات قصاص از پدر که مطمئنا در شرایط بسیار خاص و یا غلبه غضب و احساسات در یک لحظه خاص صورت گرفته است، شیوع این مدل قتل را در جامعه در پی نخواهد داشت. این تخفیف مشوقی برای پدران نیست که فرزندان خود را بکشند. این قتل در شرایط خاص صورت می گیرد و مطمئنا پشیمانی بعد از آن برای پدر خواهد بود. 9⃣ در آخر اینکه بسیار کسانی که در حال حاضر به این قضیه اعتراض دارند و مشغول شبهه افکنی هستند از مخالفن جدی حکم قصاص هستند و همیشه مشغول اعتراض و شبهه افکنی به دین مبین اسلام برای حکم قصاص هستند حال چگونه در اینجا هلاف قاعده ،طرفدار قصاص شدند. پي نوشت ها: 1) شیخ حرّ عاملى، وسائل الشیعه، ج 25، ص 51، 1409ق. 2). مجله فقه مقارن، شماره 2،پاييز و زمستان 1392،صفحه 91-110 3) سوره بقره، آیه 179. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇 https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷 💎 💎 @benashbam
💢نه تحریمی،‌ نه تهدیدی، نه محاصره اقتصادی اما به صورت رسمی ۳۹ میلیون و غیررسمی حدود ۶۰ میلیون نفر در آمریکا بیکار شده‌اند، اما در شرایط بحرانی اقتصادی کمک بلاعوض ۳۸ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی می‌کنند! بعد یک مشت نادان مدام می‌گویند ایران ثروت مردم را در خارج خرج می‌کند. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات @GhararGahShayeat 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
📍 در مناظره حسن آقامیری و ناصر رفیعی چه گذشت؟ 🔸در این مناظره درباره شبهاتی چون عدم جاودان بودن جنایتکاران و مشرکان در جهنم، انجام عمل و امکان جبران گناه در قیامت، ایجاد یأس در جامعه و... بحث و گفت‌وگو شد. در اینجا بخوانید: https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1450024 💥 ، کانالی ویژه اخبار و تحلیل های خاص 👌 http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
یکشنبه صبح بواسطه خورشید گرفتگی نماز آیات بر همگان واجب است فراموش نشود 🕌 طریقه اقامه نماز آیات 👆 @GhararGahShayeat 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
*📛 نشر حداکثری 📛* *لطفا در همه‌ی گروه‌های خود انتشار دهید* https://www.farsnews.ir/my/c/28168 *نامه‌ی تنظیم شده برای رسیدگی و توجه به تولید پوشاک بانوان و جلو گیری از تولید مانتو های مبتذل و جلو باز و ...* *در لینک بالا ، گزینه حمایت میکنم را انتخاب کنید* *(اگر به پنجاه هزار حمایت برسیم این مسئله در صحن علنی مجلس مطرح و بررسی خواهد شد.)* *📛 لطفا ، حتما در این کار خیر، با صرف فقط یک دقیقه وقت، شرکت کنید📛* 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
* ناگفته‌ها و ناشنیده‌های شهید مطهری برای دوران * دکتر سید محمد‌صالح هاشمی گلپایگانی*: ✅ تحول‌خواهی نیاز به دارد اگر نه به تهوع ختم می‌شود. نمونه این مسأله کسانی هستند که در اوایل انقلاب مدام از دم می‌زدند و امروز به صورت تهوع‌آوری به استکبار التماس می‌کنند. اگر کسی به دنبال تحول‌خواهی و داشتن پشتوانه معرفتی در این مسیر است، بهترین راه به صورت نظام‌مند است. متأسفانه آنچه تاکنون از شهید مطهری منتشر ‌شده به سبک انتشارات صدرا، یک مجموعه کشکولی و پراکنده است، در حالی که شهید مطهری صاحب یک فکر نظام‌مند و منسجم است. ما در طرح بینش مطهر سعی کردیم با طراحی ۴۰ کتاب در ۴ سطح، نظام فکری شهید مطهری را به مخاطب ارائه کنیم. به این شکل خواننده آثار صاحب‌ بینشی می‌شود که می‌تواند با مبنای آثار شهید مطهری برای بسیاری از مسائل روز تحلیل و پاسخ مناسب بیابد. ❇️ در اینجا لازم است اشاره کنم که فاجعه و مصیبت بزرگی که برای آثار شهید مطهری رخ داده این است که هنوز بعد از گذشت ۴۰ سال بسیاری از آثار ایشان در حصر خانگی خانواده شهید مطهری است. هنوز بعد از گذشت این همه سال انتشارات صدرا هر از گاهی کتاب جدیدی از شهید مطهری منتشر می‌کند که این یک فاجعه است، در حالی که آثار دکتر شریعتی همان ۲ سال اول به صورت کامل منتشر شد. جالب است بدانید که ما بعد از تلاش‌های طافت‌فرسا توانستیم کتابی را بتازگی از ایشان منتشر کنیم به نام تاریخ عقاید اقتصادی. شهید مطهری ۲ روز قبل از شهادتش با درکی که از مشکل اقتصاد در ایام بعد از انقلاب داشت، اساتید مختلف حوزه اقتصاد را دور هم جمع می‌کند تا بتواند به تبیینی از اقتصاد اسلامی برسد. ❇️ ما نوارهای این جلسات را جمع کردیم و با همه سختی‌ای که داشت آنها را پیاده کردیم؛ این فاجعه است که مطالب و آثار مهم شهید مطهری در حوزه اقتصاد بعد از ۴۰ سال در دسترس مردم قرار بگیرد. باید توجه داشت که نه‌‌تنها دوره اندیشه شهید مطهری به پایان نرسیده، بلکه شهید مطهری حرف‌هایی دارد بسیار فراتر از زمان خودش که هنوز که هنوز است مغفول مانده است. همین است که باعث شده تا اندیشه مطهری برای دوران تحول‌خواهی انقلاب هم حرف‌های بسیاری داشته باشد. قبل از اینکه نمونه‌های این موضوع را ارائه کنم باید مقدمه‌ای را مطرح کنم. اساس این بوده است که اسلام ۱۴۰۰ سال پیش چگونه می‌تواند پاسخگوی نیازهای بشریت در عصر حاضر باشد؟ ایشان با همین دغدغه در کتاب اسلام و توسعه به ارائه مباحث خود می‌پردازد. ایشان این نظر را مطرح می‌کند که ما در مجموعه معارف اسلامی یک‌سری ثابتات داریم، یک سری متغیرات. مثلا در آیه ✨«اعدوا لهم ما استطعتم من قوه» ✨که مسلمانان را دعوت به افزایش قدرت در برابر دشمن می‌کند، تأکید می‌کند که اسب‌های زین کرده را برای ترساندن دشمن فراهم کنند. در این آیه اصل افزایش قدرت نظامی و اصل مجهز شدن به ابزار نظامی برای ترساندن دشمن یک اصل ثابت است اما فراهم کردن اسب زین کرده یک اصل متغیر است که با گذشت زمان تغییر می‌کند. بر اساس همین مثال، هر فرد و جریانی که وارد گردونه تحول‌خواهی می‌شود باید با شناخت ثابتات و براساس ثابتات دست به تغییر متغیرات بزند. توجه داشته باشید که دست به تغییر زدن، هم تغییر ثابتات و هم متغیرات، نامش ولنگاری است، از آن طرف حفظ و ثابت نگه داشتن ثابتات و متغیرات توامان با هم، نامش تحجر است اما حفظ ثابتات و تغییر متغیرات نامش تحول است و انقلابی‌گری. تحول چیزی در میانه ولنگاری و تحجر است. ❇️ متأسفانه بسیاری از مدیران ما به دنبال حفظ وضع موجود هستند و از تغییر می‌ترسند، در حالی که یک مدیر انقلابی کسی است که مدام در پی برهم زدن وضع موجود برای رسیدن به وضع مطلوب است، آن هم براساس ثابتات. با این مقدمه به چند نمونه از مواردی در اندیشه شهید مطهری می‌پردازم که هنوز که هنوز است مغفول مانده است. اولین مورد که شاید هنوز هم کسی جرأت بیانش را نداشته باشد اصلاح در داخل حوزه‌های علمیه است. شهید مطهری نقل می‌کند این ایده آیت‌الله حائری، مؤسس حوزه علمیه قم بوده است که . 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam 👇👇👇👇👇👇ادامه
❇️ در دوران امروز ما مگر امکانش وجود دارد که شخصی هم در اقتصاد و بانکداری مجتهد باشد بلکه اعلم باشد، هم در عرصه فرهنگ و هنر، هم در عرصه پزشکی؟ چه اشکال دارد که یک پزشک مؤمن و باهوش با ورود به حوزه علمیه تبدیل به یک مرجع تقلید فقط در حوزه احکام فقهی پزشکی بشود؟ یا اینکه یک خانمی در حوزه مسائل زنان مجتهد و مرجع تقلید بشود؟ شما تصور کنید ولی‌فقیه چندین بازوی تخصصی داشت که هر کدام یک مرجع تقلید در حوزه تخصصی فقهی بودند، چقدر کشور جلو می‌افتاد؟ مدیریت حوزه یک رساله برای همه در هرفصل بر اساس ارائه دهد و ولی فقیه در جایگاه حکم راهبری جامعه را می نماید. ❇️ محتوای دروس حوزه علمیه نیاز به تحول جدی دارد؛ به قول آیت‌الله جوادی‌آملی اگر تولیدات حوزه نجف از حوزه قم گرفته بشود چه برای این حوزه می‌ماند؟ اگر انقلاب هم نبود چه تغییری در دروس حوزه ایجاد می‌شد؟ به همین خاطر است که بسیاری از طلبه‌ها احساس نمی‌کنند که در حال فراگیری اموری هستند که بتواند نیازهای جامعه را برآورده کند. مسأله دیگری که شهید مطهری مطرح می‌کند، اصلاح ساختار اقتصادی حوزه‌های علمیه است. شهید مطهری پیشنهاد می‌دهد که همه وجوهات در یک صندوق واحد واریز بشود و سپس براساس یک ساختار و نظام مشخص این وجوهات تقسیم شود. ❇️ نمونه‌های پیشنهادهای شهید مطهری که مصداق تحول‌‌خواهی است و مغفول هم مانده یکی‌ دو‌ تا نیست، از مسأله خانواده و تعدد زوجات و ازدواج موقت گرفته تا حتی مسأله حقوق‌های نجومی که ایشان به آن پرداخته است. شهید مطهری در جایی بیان می‌کند که یکی همین که شغل رفتگری جایگاه اجتماعی بالایی برای شخص ندارد و از طرف دیگر یک مدیر جایگاه اجتماعی بالاتری دارد، به عنوان تفاوت در جایگاه کافی است و دیگر نباید تفاوت آنچنانی حقوقی و درآمد را هم به این اختلاف در شأن اجتماعی اضافه کرد. در پایان این نکته را دوباره یادآوری می‌کنم که مطالعه آثار شهید مطهری نه به صورت کشکولی، بلکه به صورت یک فرآیند نظام‌مند، است برای کسانی که در جریان تحول‌خواهی به دنبال تغییر در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی به منظور اعتلا و پیشرفت کشور هستند. 📌 * مبدع و مسئول طرح ملی *** ▶️ ۱۳۹۹/۳/۳۱ -------------------------------- كانال در ايتا، سروش، بله، تلگرام، آپارات، اينستاگرام 🆔 @Bineshe_Motahar 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
⭕️دستورکار مجلس؛ حمله به فضای مجازی به جای رفع مشکلات اقتصادی! 🔷 با وجود آنکه نمایندگان مجلس جدید، مهمترین رویکرد خود را در زمان تبلیغات انتخاباتی، رفع مشکلات اقتصادی می‌دانستند، پس از ورود به مجلس، مقابله با فضای مجازی را مهمترین دستور کار خود قرار داده‌اند. در تازه‌ترین موضع‌گیری موسی غضنفرآبادی، نماینده بم اینچنین گفت: 🔻فضای مجازی و سرعت اینترنت اتوبان امنی برای ضد انقلاب و دشمنان ملت ایران به وجود آورد و بسیاری از جوانان ما در این اتوبان کشته و مجروح شدند. 🔻 امروز اینستاگرام قتلگاه اعتقادات جوانان شده، چقدر از خانواده ها که به خاطر وجود این فضا متلاشی نشدند. فضای خانمان سوز، بی دینی، بی غیرتی، غرب گرایی و بی اخلاقی در پیام رسان های خارجی وجود دارد، چه کسی باید تهدیدها دراین فضا را برطرف کند. آقای وزیر ارتباطات آیا شما در این حوزه مسئولیتی ندارید؟ 🔻چه اصراری وجود دارد که پیام … 🗞منبع: کانال روزنامه مردم‌سالاری 💥 ، کانالی ویژه اخبار و تحلیل های خاص 👌 http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا فَاطِمَه المَعصُومه اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّهِ  ❣حضرت (مدظله العالی) 🌸جایگاه در خانواده، همانی است که در گفتارهای گوناگون ائمه (علیه السّلام) آمده: ⭐️ألْمَرأةُ رَیحانَة و لَیْسَت بِقَهرَمانَة. 🌹در تعبیرات عربی، قهرمان یعنی کارگزار، پادو، یک خدمتگزار محترم. می فرماید:در داخل خانه، زن قهرمان نیست؛ است، گلِ خانه است..... روزت مبارک ‌ 😘بوسه پیامبر(ص) بر دست دخترش یک نشانه است. ‌ 💐 💐 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📰 رسانه‌هایی داریم که مترصد وقوع جنایتی مثل قتل هستند تا تیتر بزنند: «بابا با داس آمد»‼️ 👨‍👧‍👦اما هرگز حاضر نیستند برای پدرانی که فدای همه فرزندان این ملت می‌شوند تیتر بزنند... 💬 محمدعلیوم 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡 @GhararGahShayeat 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 پخش برای اولین بار 💠 🎬 کلیپ فوق العاده مهم از از اساتید مهدویت کشور و پژوهشگر تاریخ در پاسخ به تهمت ها و شایعات اخیر علیه ( قسمت 1 از 2 ) 👈 چرا رهبری جلوی انحرافات را نمی گیرد❓ 👈 چرا رهبری جلوی مسئولین بی کفایت را نمی گیرد❓ 🔗 برای دیدن کلیپ در کیفیت های مختلف به آدرس https://www.aparat.com/v/pF9DG رجوع بفرمایید 🌀 از کانال ها و گروههای انقلابی درخواست می شود در نشر حداکثری این کلیپ همراهی بفرمایند 🌀 @ma_va_o 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
نقل شده است که مرحوم آیت الله سید احمد خوانساری در زمان شیوع وبا در قم توصیه به این دعا فرموده اند و امروز در این اضطراب های ناشی از ویروس کرونا ضمن اینکه باید مراقبت نمود و دستورات بهداشتی را رعایت کنیم 😷 لازم است به خدا پنا برده و با این دعا خود را حفظ کنیم . ان شاء الله 🤲 متن گزارش و دعا که علامه مجلسی در بحار الانوار ج 83 ص 337 ذکر کرده به نقل از امیرالمومنین علیه السلام چنین است : هر کس در روز این شش آیه را بخواند از بلیات محفوظ است . ( ان شاء الله) قُلْ لَنْ يُصِيبَنا إِلَّا ما كَتَبَ اللَّهُ لَنا هُوَ مَوْلانا وَ عَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ‏🔶 - وَ إِنْ يَمْسَسْكَ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلا كاشِفَ لَهُ إِلَّا هُوَ وَ إِنْ يُرِدْكَ بِخَيْرٍ فَلا رَادَّ لِفَضْلِهِ يُصِيبُ بِهِ مَنْ يَشاءُ مِنْ عِبادِهِ وَ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ-🔶 وَ ما مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلَّا عَلَى اللَّهِ رِزْقُها وَ يَعْلَمُ مُسْتَقَرَّها وَ مُسْتَوْدَعَها كُلٌّ فِي كِتابٍ مُبِينٍ- 🔶 وَ كَأَيِّنْ مِنْ دَابَّةٍ لا تَحْمِلُ رِزْقَهَا اللَّهُ يَرْزُقُها وَ إِيَّاكُمْ وَ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ- ما يَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِنْ رَحْمَةٍ فَلا مُمْسِكَ لَها وَ ما يُمْسِكْ فَلا مُرْسِلَ لَهُ مِنْ بَعْدِهِ وَ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ-🔶 قُلْ أَ فَرَأَيْتُمْ ما تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ أَرادَنِيَ اللَّهُ بِضُرٍّ هَلْ هُنَّ كاشِفاتُ ضُرِّهِ أَوْ أَرادَنِي بِرَحْمَةٍ هَلْ هُنَّ مُمْسِكاتُ رَحْمَتِهِ قُلْ حَسْبِيَ اللَّهُ عَلَيْهِ يَتَوَكَّلُ الْمُتَوَكِّلُونَ-🔶 حَسْبِيَ اللَّهُ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ 🔶 وَ أَمْتَنِعُ بِحَوْلِ اللَّهِ وَ قُوَّتِهِ مِنْ حَوْلِهِمْ وَ قُوَّتِهِمْ وَ أَسْتَشْفِعُ بِرَبِّ الْفَلَقِ مِنْ شَرِّ ما خَلَقَ وَ أَعُوذُ بِمَا شَاءَ اللَّهُ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ. @ma_va_o 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺علت تاثر شدید امام خمینی از شهادت دکتر بهشتی 🔹سخنان امام درباره تهمت ها به شهید بهشتی و گریه حاضرین در حسینیه جماران 😭 امروز ما با بهشتی ها چه رفتاری داریم؟؟؟ و چه کسانی ها را با تهمتهای بسیار بکنار زده ایم؟؟؟ 💥 ، کانالی ویژه اخبار و تحلیل های خاص 👌 http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
⚠️نماز روز یکشنبه ذی العقده برای توبه و آمرزش نماز یکشنبه ماه ذیقعده را از دست ندهیم و دوستان خود را نیز در آن شریک کنیم. یکی از اعمالی که بسیار در سیره بزرگان به آن تأکید شده است، نماز توبه یکشنبه های ماه ذیقعده میباشد (که البته در مابقی ایام سال نیز به نیت رجاء وارد شده است ولی در یکشنبه های این ماه بسیار مورد توجه میباشد). این نماز یکی از دستوراتی است که تمام علمای اخلاق به آن اهتمام ویژه داشتند و تمام برنامه ها و چله های عبادی خود را با آن آغاز میکردند. نحوه انجام نماز: در روز یکشنبه ماه ذیقعده غسل (با نیت توبه) انجام میشود. سپس 4 رکعت نماز (دو تا دورکعت) با نیت نماز توبه یکشنبه ماه ذیقعده خوانده میشود. در هر رکعت بعد از حمد، سه مرتبه توحید و یک مرتبه معوذتین (ناس و فلق) خوانده میشود. بعد از سلام نماز دوم، هفتاد مرتبه استغفار گفته میشود و در انتها ذکر "لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم" یکبار خوانده میشود. و در انتها گفته میشود: 🔶يَا عَزِيزُ يَا غَفَّار اِغفِرلِی ذُنُوبِی وَ ذُنُوبَ جَمِيعِ المُؤمِنيِنَ وَ المُؤمِنَات، فَاِنَّهُ لاَ يَغفِرُ الذُّنُوبَ اِلاَّ اَنت🔶 زمان خواندن : از طلوع تا غروب خورشید التماس دعا 🌹🍃🌹 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
🩸اسلام و مجازات فرزندکُشی 📺گفتگوی چالشی با آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی (استاد درس خاج حوزه علمیه) 🔻فلسفه و هدف حکم قصاص چیست؟ چه نقدی به مخالفان آن وارد می‌دانید؟ 🔻آیا عدم قصاص پدر برای قتل فرزند، خلاف عدالت اسلام نیست؟ 🔻آیا این تفاوت در مجازات، مشوق خشونت پدر علیه فرزندان نیست؟ 📡📡پخش زنده: اینستاگرام مدرسه آزادفکری ⏰زمان: دوشنبه (۹ تیر) ساعت ۱۰ صبح 🌐 AzadFekriSchool.ir 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
🔴 غیرت، ناموس، قتل ناموسی چند روزی هست که شاهد منتشر شدن قتلهایی هستیم که قتل‌های ناموسی نام گرفتن، از این جهت اسمش قتل ناموسیه که پای ناموس وسطه، پای یک زن یا یک دختر بی‌دفاع و بی‌پناه وسطه. خیلی دل‌ها به‌درد میاد این جنایات رو می‌شنوه امروز زیر مطلب یکی از این جنایات ناموسی شخصی کامنت گذاشته بود، نتیجه اسلام ناب محمدی. منم این پست رو نوشتم برای هرکسی که فکر میکنه ذره‌ای اسلام در این قتل‌ها تاثیر داشته اسلام ناب محمدی شهدای ماهستن، تنها کسانی که آیینه تمام‌نمای اسلام ناب هستن، شهیدان هستن. همه شهدا، حتی روحانیون رو هم نمیشه مظهر اسلام دونست. چون روحانی فاسد هم داریم. ولی شهید فاسد نداریم، همه شهدا خالص شدن و رفتن اتفاقا شهدا رو شاید بشه به قتل‌های ناموسی مرتبط ساخت، اما نه قتلِ ناموس، بلکه قتل برای ناموس فداکردن خود برای ناموس. اسلام این شهدارو تربیت کرد که خم به ابروی ناموس نیفته، آب تو دل ناموس نلرزه. ناموس دلش گرم باشه که وقتی کوچکترین خطری تهدیدشون کرد، سینه‌های سپر کرده مردانِ مرد سپری میشه جلوی خطر مرد دست‌پروده اسلام امنیت تمام و کمال به ناموسش میده. نه اینکه ناامنش کنه. تا جایی که پیامبرمون وقتی با پای برهنه در تشییع جنازه معاذ شرکت کرد و ملائک رو دید که به تشییع اومدن، به مادر معاذ تبریک گفت از تربیت چنین پسری، ولی وقتی در قبر گذاشته شد، به مادرش گفت الان معاذ دچار عذاب شد، چون در خانه بداخلاق بود. یعنی حتی اگر یار نزدیک پیامبر هم باشی و کمی بداخلاق باشی با ناموست و خانواده‌ات، عذاب میشی، چه برسد به.... حاصل غیرت باید محبت و امنیت باشد، کجا این جنایات را می‌توان غیرت نام گذاشت؟ تامیتونید منتشر کنید، خیلی خیلی واجبه 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
🔆 متن شبهه∶ چرا در اسلام مرتد باید کشته شود ، فرض کنیم یک نفر تحقیق کرده است و به این نتیجه رسیده است که حق با مسیحیت یا یهود یا هر دین دیگری است حالا تحقیقش اشتباه بوده یا نه کاری نداریم بالاخره خودش یقین دارد ، به نظر من این بی رحمی است که اسلام می گوید او را بکشید. 🔆 پاسخ شبهه∶ 1⃣ سابقه تاریخی این حکم دوازده نفر از دانشمندان یهود نقشه ای کشیدند به این که صبح بیایند پیش پیامبر و بگویند ایمان آوردیم و غروب بگویند اسلام چیزی ندارد همان دین قبلی مان خوب است و دوباره یهودی شوند با این کار دو هدف داشتند اولا یهودی ها سفت تر می شوند که اگر اسلام چیزی داشت این دانشمندان در آن می ماندند ثانیا خود مسلمان ها هم شک می کنند که نکند اسلام حق نیست که نتوانست دانشمندان را قانع کند در این هنگام آیه 72 سوره آل عمران نازل شد و پیامبر را از این توطئه با خبر ساخت و بعد از آن برای آن که جلوی توطئه های این چنینی گرفته شود حکم ارتداد نازل شد 2⃣ ارتداد جرم است و باید مجازات داشته باشد مثال : فرد از اول می تواند وارد ارتش نشود ولی اگر شد و لباس ارتش را پوشید و بعد فرار کرد مجرم است و مجازات میشود . @GhararGahShayeat 3⃣ کدام مرتد را می کشند ارتداد انواعی دارد و تنها در یک صورت مرتد کشته می شود : 👈 قسم اول : فرد قلبا مرتد است ولی به کسی نمی گوید و تبلیغ هم نمی کند { حکم : کسی با او کاری ندارد} 👈 قسم دوم : فرد مرتد شده است و تبلیغ هم می کند (این قسم دو حالت دارد ) الف = یا به خاطر شبهات مرتد شده است = { قاضی موظف است خودش یا عالم دیگری به تمام شبهات او پاسخ محکمه پسند بدهند } اگر بعد از گرفتن پاسخ شبهاتش بازگشت { حکم : کسی کاری به او ندارد} ب = کاری به شبهاتش ندارد بلکه لجاجت می کند (این قسم هم دو حالت دارد ) اگر قول بدهد که تبلیغ نکند و در ظاهر به اسلام پایبند باشد { کسی کاری به او ندارد } 3⃣ اما اگر دلیلی بر ارتداد نداشت و دست از تبلیغ هم برنداشت در این صورت مصداق حکم ارتداد می شود و توبه او هم دیگر قبول نمی شود و باید کشته شود چون او اسلام را تضعیف می کند . 4⃣ با توجه به این نکات حکم ارتداد یک حکم کاملا عقلانی است و عقل سلیم حکمت آن را در می یابد. نشر این پیام صدقه جاریه است. 📚 📖 📚 📖 📚 📖 📚 📖 نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع و نشانه پایبندی به اخلاق اسلامی است 👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇 https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
بسم الله الرحمن اارحیم 💠💠💠💠💠 🎉 امام هشتم علی بن موسی الرضا (علیه الصّلاة و السّلام) در نامه ای به فرزندش امام جواد می فرمایند:🔺 «فانفق و لا تخش من ذی العرش اقتارا»؛ 🔻در راه خدا انفاق کن پسرم و نترس از اینکه خدای متعال تو را در سختی و تنگدستی نگه دارد. (الکافی،کلینی، ج ۴،ص ۴۳) ✨بامشارکت و همت خیرین ، در طلیعه دهه کرامت⭐️،یک گوسفند به نیت سلامتی و فرج امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف⭐️ و گشایش در امور توسط قربانی و در حاشیه شهر کرمان بین محرومین توزیع شد. 💠 ان شاءالله درقله دهه کرامت، روز قربانی دوم پیش کش سلامتی امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف و گشایش در امور خواهد شد. برادران و خواهرانی که در این خیر جمعی قصد مشارکت دارند لطفا مبالغ مورد نظر خود را به ⭕️شماره کارت جهت مشارکت و واریز وجه 6393461025379492 به نام زهرا رحمانی _بانک سینا واریز نمایند. 💠 با صلوات برمحمد و آل محمد و عجل فرجهم 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
▪️از شگفتی‌ها؛ امریکا علیه قرنطینه و رعایت بهداشت تظاهرات کرد! تصور کنید تظاهرات ضد ماسک! 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡 @GhararGahShayeat 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴آیا فریادرسی نیست؟؟؟ سلطه باورنکردنی و گسترده اینستاگرام بر افکار و فرهنگ و زندگی ایرانیان در سایه غفلت عامدانه اقای آذری جهرمی و ابولحسن فیروزآبادی و هم کیشان امنیتی مسلک آنها و حتی "دوستان خودی درون جبهه انقلابی" واقعاحیرت انگیز که نه وحشتناک است ...و جالب و بسیار حیرت انگیز تر اینکه هیچوقت و هیچ کجا از این نفوذ موذیانه دشمن به خانه های ایرانیان صحبتی نمیشود ..این مطلب را مینویسم چون سابقه تقریبا دو دهه زندگی در جامعه اروپای غربی را داشته ام.‌‌ 🔺اینستاگرام‌ موریانه ای است که مخفیانه و از درون درحال جویدن ریشه فرهنگ ایرانی و انقلابی و اسلامی است...باید چند سال آنطرف آب زندگی کنید تا بدانید پورنوگرافی و محصولات پورن در هیچ کشوربه این اندازه بدون محدودیت سنی و به راحتی و رایگان قابل دسترسی نیست....!.حتی تلویزیون های ویژه با کانال های خصوصی هم برای دسترسی به محصولات پورن باید هزینه اشتراک ماهانه گزاف جداگانه از متقاضیان دریافت میکنند ..تلویزیون های دولتی هم از ساعت ۱۰ شب به بعد فقط در بعضی کانال های خصوصی فیلمهای تریلر ویا زرد را پخَش میکنند که آن هم فقط چند صحنه نا کامل و اشاره ای از سکس داشته و باز ان هم با اطلاع قبلی وبا علامت دایره قرمز که ممنوعیت برای زیر ۱۸ سال را دایم‌اعلام میکند..این محدودیت هاشامل تبلیعات برای تجاوز قتل و استفاده از مواد مخدر و حیوان آزاری هم‌میشود.. 🔺و اما در ایران اعضای درصد بسیار بالایی از خانواده ها ؛ از کوکان دبستانی تا سالمندان ۶۰- ۷۰ ساله تا مادر ها و پدرها با ازادی کامل در خلوت خود براحتی و بدون هزینه در حال دیدن صحنه های پورن واضح ...آموزش های جنسی...حیوان بازی وغیره هستند ...از طرفی دیگر همزمان تعداد زیادی از پیج ها هم در حال تحقیر دین و دین داری..‌ تبلیغ یهود و شیطان‌پرستی.‌‌‌.‌. و گند زدایی از حکومت پهلوی و بزرگنمایی غرب میباشند. 🔺در هر خانه ایرانی یک خانه "تیمی" مجازی تشکیل شده است که فعالیت ان و نتایج آن متاسفانه حقیقی است.این خانه ها با هزینه وخرج حکومت اسلامی و با تشکر از اینترنت رایگان شبانه!!! وخواب غفلت عمدی مسولان فرهنگی و "دوستان" اداره میشود .. 🔺گنده شدن یک گنده لات قاتل، یا یک حیوان انسان نما بنام تتلو کمترین دستاورد اینستاگرام است ..هزاران صفحه از بدکاره های رسمی و غیر رسمی بدون هزینه و محدودیت درحال فعالیت و کسب درامد از آبشخور ابتذال هستند....برسر خوان گسترده اینترنت جمهوری اسلامی که با خون شهیدانمان بهای امنیت و ثباتش را پرداخت کرده ایم؛ نشسته اند و ریشه فرهنگ ایرانی اسلامی را میزنند و هیچ مقام یا مرجع تقلید یا ارگان یا سازمانی هم مصدع اوقاتشان نمیشود... 🔺بدکاره ها و یا زباله های ضد فرهنگی در اروپا باید هزینه کنند تا شناخته بشوند ومشتری کسب کنند و جالب اینکه مالیات هم‌ باید بپردازند...ولی ما کودک دبستانی و نوجوان و جوان دبیرستانیمان و متاسفانه پدر بزرگهایمان!😓 را مشتریان داوطلب این صفحه ها کردیم و به خواب مرگ فرو رفته ایم . 🔺از ترویج بی حجابی و خانه های مد که پوشش بی حیایی را تبلیغ میکنند ننویسیم بهتر است...‌‌از مسابقه های خودنمایی دختران دانشجو و محصل و زنان شاغل و خانه دار مان در صفحه های مثلا شخصی و از جولان دهی سلبریتیهای بیسواد و غربزده و نمک به حرام هم میگذریم ولی از شما اقای آذری جهرمی و وزارت فرهنگ و ارشاد و مسئولین امنیتی که حفظ امنیت را فقط در حفظ مرزهای فیزیکی میدانید نخواهم گذشت... واقعا ایا فریادرسی نیست؟؟؟ سیدسپهرهاشمی‌دهکردی @tollabolkarimeh 🌷 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
🌷بسم الله الرحمن الرحیم 🌷 💫💫 در سرزمین مطهر 💫💫 🌸 اینجا به لطف تو سبز است ... اینجا همه چیز به واسطه حضور خدا دلنشین شده، رفاقت با آدم‌های پاکی که شاید جای دیگری همه را با هم پیدا نکنی، بحث‌ها، اختلاف نظرها، شوخی‌ها و... اینجا جلسات خشک سخنرانی یا کلاس درس مدرسه و دانشگاه نیست، محفل شور و شعف و تازه شدن است. اینجا دعوت است. رفاقت است و در آخر: دِین، دِینی که باید ادا شود در حق دیگرانی که چون ما گمشدگانی هستند در جستجوی حقیقت... 📚 پنجمین دوره با محوریت آثار شهید مطهری☝️ 💬تا وجود شرایط کرونا دوره مجازی است.محدودیت سنی هم نداریم. جهت اطلاع بیشتر 👇 واحد برادران: 0913 760 71 16 واحد خواهران : 0921 298 37 40 🌷برای ورود به سرزمین مطهر به آدرس زیر مراجعه فرمایید: 📚🎓ثبت نام دوره در سایت : https://bineshemotahar.ir/pre_signup/ 📲 📲 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷 💎 💎 @benashbam
⭕️ چطور سیاهی ها را فریاد بزنیم ولی خوراک ضدانقلاب نشود؟! ✍️ محسن مهدیان 🔹 در چند ده روز گذشته جامعه رسانه ای ما درگیر با چند موضوع تلخ بوده است. از رومینا تا آسیه پناهی تا غیزانیه تا عمران محمدی و این روزها هم طبری و ... 🔸 سوال خیلی ها اینست که چطور به این موضوعات بپردازیم که مطالبه ما مورد سواستفاده ضدانقلاب قرار نگیرد. پاسخ اول و کلیدی اینست که مطالبه این موضوعات اولا باید در دست انقلابی ها باشد. هیچ سیاهی نباید سفیدنمایی شود. ✅ هیچ تلخی را نمی شود مزه کرد و به ناخوشی اش بی اعتنا بود. ظلم در هر اندازه ای در جمهوری اسلامی قباحت ایدئولوژیک دارد نه صرفا نگرانی بابت کارآمدی. انقلاب اسلامی شکل گرفت تا بساط ظلم برچیده شود. غصه عمیق مولا از ماجرای خلخال و زن یهودی، قصه باشد یا افسانه، مبنای دینی و منطقی در حکومت دینی دارد. 🔹 بیرق مطالبه ایندست مسائل نیز باید دست انقلابی ها باشد. باید فریاد کنند؛ آنهم به صدای بلند. 🔸 با این توضیح چه کنیم که مطالبه ما دستاویز ضدانقلاب نشود؟ چه کنیم پازل ضدانقلاب را کامل نکنیم؟ بالاخره ضدانقلاب لاشخور وار نشسته و مترصد است ظلم را امری دامنگیر در انقلاب نشان دهد. ✅ سوال اینست که چه کنیم تا دچار خطای تحلیل و خطای مطالبه نشویم؟ 🔹 خلاصه و روان و ساده بگویم؛ به اثر رفتارمان در مخاطب توجه کنیم. اگر اثر رفتار ما این شد که مخاطب احساس کرد سیاهی سراسری است یعنی به خطا رفتیم. اگر حس کرد گرفتار بن بستیم دچار اشتباه شدیم. اگر ناامید از آینده شد یعنی به هدف نزدیم. 🔸 اگر سوال کرد پس فرق ما با طاغوت و دیگر حکومت های مستبد چیست یعنی مصداق را تعمیم به ساختار دادیم؛ فرد خطاکار را به خطای نظام ارتقا دادیم و فساد مصداق را تبدیل به فساد سیستمی کردیم. ✅ نقد و مطالبه ما چه در ساحت ادبیات و چه بیان مشکل یک تفاوت جدی با ضدانقلاب دارد و آن اثرش بر مخاطب است. 🔹 ایجابی بحث کنیم. جوان انقلابی وقتی ظلمی را پی گیری می کند در نهایت مخاطب باید حس "حرکت" کند. حس اینکه در حال شدنیم. در حال اصلاحیم. مطالبه باید مخاطب را به حرکت برای اصلاح وادار کند نه نشستن و ناامیدی. 🔸 خیلی وقت ها نقدها، ولو نقد دولت و قدرت نتیجه اش می شود قهر مردم از صندوق. اگر نقد کردیم و آنوقت مردم را برای تغییر وضع موجود پای صندوق آوردیم، هنرست واگرنه همان می کنیم که زمین بازی رقیب بدذات است. ✅ چنان مطالبه و نقد کنیم که انتخاب مردم تغییر کند نه با هر نوع انتخابی خداحافظی کنند. در مکتب امام و به حکم مردمسالاری، رای سبز و بنفش و سیاه از بی رایی بهترست. 💢 نقد کردن تمام حیثیت نظام، نه لازم بلکه واجب است، اما نتیجه اش باید امید به اصلاح باشد...همین ملاحظه سبک و ادبیات و روش نقد را تعیین می کند. 💥 ، کانالی ویژه اخبار و تحلیل های خاص 👌 http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
🔴 شبهه :👆 125 🔵 پاسخ : 👇 🔎 @GhararGahShayeat اگر در فلسفه دیه دقت شود آنگاه معلوم خواهد شد که تفاوت دیه زن و مرد هرگز سبب تفاوت ارزشی نباید تلقی شود. زیرا ▫️دیه در اسلام بر معیار ارزش معنوی مقتول نیست، بلکه مربوط به مرتبه بدن انسان است. دیه یک انسان بی سواد با دیه یک انسان عالم یک اندازه است. همین طور دیه یک مرد با تقوا، با دیه یک مرد بی تقوا. بنابر این جهات معنوی از قبیل علم، تقوا و سیادت تأثیری در مقدار و کم و زیادی دیه ندارد. پس دیه مربوط به مرتبه بدن و جسم انسان است. ▫️حال باید دید چرا دیه زن نصف دیه مرد است؟ چرا در اسلام به عنوان قانون، دیه زن نصف دیه مرد قرار داده شده است؟ در قرآن آیهای تصریح ندارد که دیه زن نصف دیه مرد است، ولی درباره قصاص فرموده: «الانثی بالانثی؛(1) زن در مقابل زن قصاص میشود». این آیه دلالتی بر دیه ندارد. اما فرقی بین زن و مرد در قصاص از این آیه و آیه «ان النفس بالنفس».(2) استفاده میشود که بحث مفصل دارد. امام صادق(ع) فرمود: «دیة المرأة نصف دیة الرجل؛(3) دیه زن نصف دیه مرد است». در روایات اهل سنت نیز آمده : «دیة المرأة علی النصف من دیة الرجل؛(4) دیه زن نصف مقدار دیه مرد است. ▫️حکم دیه در اسلام با توجه به تفاوت بین زن و مرد تدوین شده است . تفاوت نه بر منزلت مرد میافزاید و از مقام زن نمیکاهد. (5) تفاوت مرد و زن به خلقت آنان بر میگردد و جنبه خلقی و فطری دارد. خلقت مرد ازجهاتی متفاوت از خلقت زن است. مرد از توانمندی جسمی و روحی ویژهای برخوردار است، بر خلاف زن که جنبه عاطفه و احساس او غلبه دارد. بر این اساس وظائف سختتری بر مردان تحمیل شده ، از قبیل کار و تلاش برای تأمین غذا و پوشاک و مسکن و سائر لوازم زندگی و ایجاد امنیت و نگهداری خانه و خانواده و دفاع از آنان در برابر تهاجم بیگانگان و حفظ و ایجاد امنیت اجتماعی، که همه وظائف سختی است که بر اساس تواناییهای مرد بر دوش او سنگینی میکند. زن نیز بر اساس توانایی وجودی خود وظائف متناسب دارد. آیه می‌فرماید: «الرجال قوّامون علی النساء بما فضل اللَّه بعضهم علی بعض و بما انفقوا من اموالهم؛ (6) مردان بر زنان حاکم اند، به جهت فضیلتی که خداوند به آنان داده و به جهت خرج هایی که بر گردن آنان نهاده شده است» این آیه ناظر به تفاوت خلقی مرد و زن است. از طرفی وضع قوانین همیشه جنبه عامّ و کلّی دارد. چون مردان غالبا چنین اند و زنان غالباً چنان هستند، این احکام قرار داده شده است. وظائف مرد به گونهای جدا از وظائف زن میباشد و باعث شده است که ارزش اجتماعی و وجودی او بیش تر از ارزش اجتماعی و وجودی زن باشد، نه ارزش انسانی، زیرا ارزش انسانی مرد با ارزش انسانی و معنوی زن یکنواخت است. هر دو انساناند. مرد انسان کاملی است و زن نیز با ویژگی هایش انسانی کامل است. اگر زن یا مرد ویژگیهای خود را نداشتند، کامل نبودند. کمال مرد به مرد بودن او است و کمال زن به زن بودن او. بنابر این از جهات معنوی و توانایی رسیدن به کمالات اخلاقی هر دو مساویاند. ▫️در دیه جهات معنوی و کمالات قاتل و مقتول تأثیری ندارد، بلکه دیه، بهای ارزش اقتصادی و بازده اقتصادی مقتول است. اگر مقتول مرد باشد، دیه او بیش تر است چرا که به خاطر واجب النفقه داشتن بازده اقتصادی بیش تری دارد که براثر قتل فقدان آن برزن و فرزندانش به جا خواهد ماند. اگر مقتول زن باشد، دیه او کم تر است. چون شرعا نفقه ای بر عهده اش گذاشته نشده ؛ بازده کمتری به لحاظ اقتصادی دارد . این تفاوت است، نه تبعیض. بین تفاوت و تبعیض بسیار فرق است. کارگری که از توان کاری بیش تری بهرهمند است، تفاوت دارد با کارگری که ضعیف است و توانایی کارهای سنگین را ندارد. مزد آنان فرق میکند. اگر کارفرما یک کارگر قوی و یک کارگر ناتوان را به طور مساوی مزد بدهد، به حق کارگر قوی ظلم کرده و این کار بی عدالتی فاحش است. اگر خداوند دیه مرد و زن را به طور مساوی قرار میداد، با عدالت سازگار نبود. ▫️این که گفته شود در زمان ما زنان در تحصیل و کسب درآمد و مقامات علمی به درجات بالایی دست یافتهاند؛ اینها امتیازات معنوی است .در دیه این گونه امتیازات لحاظ نمیشود. ▫️ثانیا کارهایی که زنان در جامعه بر عهده دارند، غالبا کارهای سبک است، از قبیل کار با کامپیوتر یا پزشکی یا کارهای علمی، که غالبا کارهای طاقت فرسایی نیستند، ولی کارهایی از قبیل معدنکاری، بنایی، آهن ریزی ساختمان، جوشکاری روی اسکلت برجهای بلند و یا دفاع در مقابل دشمن در مرزها و... کارهای سختی است که غالبا زنان نمیتوانند از عهده آنها بر آیند. آنچه بیان شد؛ تنها بخشی از حکمت این مطلب بود که به عقل بشر می رسد و یا ممکن است در روایات به آن اشاره شده باشد ؛ولی علت در آن منحصر نمی شود . ▫️ممکن است حکمت های دیگری نیز وجود داشته باشد که به دست ما نرسیده است. 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
پی‌نوشتها: 1. بقره (2) آیه 178. 2. مائده (5) آیه 45. 3. وسائل الشیعه، ج 19، ص 151. نشر دالاحیا الترا 4. کنز العمال، ج 15، ص 57. نشر دارالاحیا التراث العربی بیروت بی تا . 5. با استفاده از زن در آیینه جلال و جمال، آیت اللَّه جوادی آملی، ص 355، نشر مرگز اسرا قم 1377 ش. 6. نساء (4) آیه 34. نشر این پیام صدقه جاریه است. 📚 📖 📚 📖 📚 📖 📚 📖 آگاهی از جدیدترین شبهات و شایعات و پاسخ به آنها با عضویت در : 👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇 https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w در سروش 👇 http://sapp.ir/gharargahshayat در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
🔎 بررسی سنت در ایران 👩🏻‍💼سنت " " از زمان در میان ایرانیان باقی مانده یا ؟ 🔘 در قوانین زرتشتی، پدر حق دارد دختر نافرمان خود را بکشد جیمز می‌گوید: «زنان در آیین زرتشتی همانند و زمین ، یک شیء قابل معامله است و توسط یا پدربزرگش فروخته می‌شود. معمولاً زمانی که هنوز در است.[1] همچنین در روایات می‌خوانیم: یک دختر نُه ساله که به سن بلوغ برسد، بدون اجازه سرپرست قانونی‌اش نمی‌تواند به ازدواج مردی درآید، یا اگر هم در این سن به ازدواج مردی درآمد، و پس از مدتی از همسریِ شوهرش رویگردان شود، گناهکار و سزاوار خواهد بود.[2] دکتر تورج دریایی در دین ، برای دختران، بدون اذنِ سرپرستشان -پدر یا پدربزرگ یا...- غیر مجاز بود. و اگر سرپرست دختر (پدر یا پدربزرگش) او را پیش از رسیدن به سن بلوغ به ازدواج مردی دیگر درآورد، و این دختر «اگر تازه به سن بلوغ رسیده و شوهر خود را ترک می‌کرد، سزاوار مرگ بود». همچنین می‌گوید: «زن یا دختر جوانی که نمی‌خواست ازدواج کند نیز سزاوار مرگ دانسته می‌شد».[3] عجیبت‌تر اینکه در قوانین زرتشتی، آمده است که پدر حق دارد به زور با دختر خود همبستر شود (چون در قوانین زرتشتی، همبستری با محارم، است. همانطور که اهورامزدا با دخترش و زرتشت با دخترش وصلت کرد). طبق روایت بیستم از «روایت آذرفرنبغ فرخزادان» اگر دختری راضی به همبستری با پدر یا برادرش نشود، پدر و یا برادر می‌توانند به زور با او هم‌بستر شوند و در این صورت هم از ثواب ازدواج با محارم برخوردار می‌گردند.[4] 📚 اسناد: [1]. بنگرید به: The Zend Avesta,Part I, The Vendidad, Translated by James Darmesteter, from Sacred Books of the East (Vol.‎ IV), Translate in English by Various Oriental Scholars, by F. Max Mϋller, Oxford, Clarendon Press, 1880, pp 45 [2]. بنگرید به: The Pahlavi Rivayat of Adur-Farnbag, Translate by Behramgore Tahmuras Anklesaria, Question 14 [3]. تورج دریایی، شاهانشاهی ساسانی، ترجمه مرتضی ثاقب فر، تهران: انتشارات ققنوس، 1386. ص 173-175. [4]. روایت آذرفرنبغ فرخزادان، پرسش بیستم: The Pahlavi Rivayat of Adur-Farnbag, Tr.‎‎ by Behramgore Tahmuras Anklesaria, 1938, Question 20 منبع: کانال تاریخ حقیقی ایران باستان 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📡 @GhararGahShayeat 📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚🇮🇷📚 💎 💎 @benashbam
بسم الله الرحمن الرحيم 🔹«رئیس مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی» منصوب شد. 🔻 دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور حکمی سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی را به سمت «رئیس مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه» منصوب کرد. 🔗 ana.ir/i/501072