نزول فیض ربالعالمین است
حلول «عید قربان» در زمین است
فرارسیدن عید شکوفایی ایمان و یقین بر مسلمانان جهان مبارک.
#قربان
#عید_قربان
✨✨✨به رنگ بندگی✨✨✨
https://eitaa.com/joinchat/963706928Cddffbe9357
🌞 اعمال شب و روز عیدقربان 🌜
#اعمال
#قربان
#عید_قربان
✨✨✨به رنگ بندگی✨✨✨
https://eitaa.com/joinchat/963706928Cddffbe9357
•°~🌸🌱
-وبیگمانفلسفهقربانسربریدننیست،
دلبریدناست..
دلبریدنازهرچیزیکهبهآنتعلقداری،
دلبریدنازهرآنچهتوراازاومیگیرد،
میخواهدشادیباشدیاغم..
وصالباشدیافقدان..
نورباشدیاسیاهی..🤍🌱
#عید_قربان
✨✨✨به رنگ بندگی✨✨✨
https://eitaa.com/joinchat/963706928Cddffbe9357
به رنگ بندگی
۲. ممكن است غوغاى جهان مادى و زندگى روزانه و زرق و برقهاى حيات، او را به خود مشغول سازد، و موقتاً
۳. تاريخ به ما نشان مىدهد، قدرتمندانى كه در لحظات آرامش و عادى حتى از بردن نام خدا ابا مىكردند، امّا به هنگامى كه پايههاى قدرت خود را متزلزل و كاخ هستى خود را در حال فرو ريختن مىديدند، دست به دامن اين مبدأ بزرگ مىشدند، و نداى فطرت را به روشنى مىشنيدند.
تاريخ مىگويد: هنگامى كه فرعون در ميان امواج خروشان، خود را گرفتار ديد و مشاهده كرد، آبى كه مايه حيات و آبادى كشور او و سرچشمه تمام قدرت ماديش شده بود، اكنون فرمان مرگ او را اجرا مىكند، و در برابر چند موج كوچك عاجز مانده و دستش از همه جا كوتاه هست، فرياد زد: «الان اعتراف مىكنم كه جز خداى بزرگِ موسى هيچ معبودى نيست».
اين ندا در حقيقت از درون فطرت و جان او برخاست. نه تنها فرعون، تمام كسانى كه در شرايط او قرار مىگيرند، همين ندا را به روشنى مىشنوند.
ادامه دارد ...
📚 پنجاه درس اصول عقائد برای جوانان، آیةالله مکارم شیرازی، ص ۲۷ و ۲۸.
#با_خدا
#پنجاه_درس_اصول_عقائد_برای_جوانان
✨✨✨به رنگ بندگی✨✨✨
https://eitaa.com/joinchat/963706928Cddffbe9357
به رنگ بندگی
۳. اگر مکلف بداند عملی واجب نیست، ولی نمی داند حرام است یا مکروه یا مستحب یا مباح، می تواند به امید
تفاوت احتیاط واجب با احتیاط مستحب (در مقام تشخیص و در مقام عمل برای مکلف)
تمام احتیاط هایی که در رساله ها آمده، یا وجوبی اسب یا استحبابی و تفاوت بین آنها از دو جهت است:
یکی در مقام شناخت و تشخیص، که احتیاط از کدام قسم است،
و دیگری در مقام عمل، که وظیفه مکلف نسبت به هر یک از آنها چیست؟
تفاوت اول:
احتیاط واجب، احتیاط بدون فتواست.
احتیاط مستحب، احتیاط همراه با فتواست.
اگر مجتهد در مسئله ای فتوا داده و احتیاط نیز داشته باشد، این احتیاط مستحب است.
و اگر مجتهد در مسئله ای فتوا نداده و از ابتدا احتیاط کرده باشد، احتیاط واجب است که با آن "احتیاط مطلق" نیز گویند. (۱)
ادامه دارد ...
__________________________
۱. العروةالوثقی، ج ۱، في التقلید، ص ۲۳، م ۶۴.
📚 درسنامه فقه، حجة الاسلام فلاح زاده، ص ۵۵ و ۵۶.
#احکام
#درسنامه_فقه
✨✨✨به رنگ بندگی✨✨✨
https://eitaa.com/joinchat/963706928Cddffbe9357
مداحی آنلاین - نگاهی به عید قربان - رهبر معظم انقلاب.mp3
2.72M
♨️نگاهی به #عید_قربان
👌 #سخنرانی بسیار شنیدنی
🎤مقام معظم رهبری
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
اللهم عجل لولیک الفرج
#با_رهبر
#حج
✨✨✨به رنگ بندگی✨✨✨
https://eitaa.com/joinchat/963706928Cddffbe9357
به رنگ بندگی
خداوند متعال به گونهای حکیمانه و با توجه به من موانع و مشکلاتی که پیامبر صلی الله علیه و آله در مس
فصل دوم : شبزندهداری
اولین دستور خداوند برای پیامبر اعظم صلیاللهعلیهوآلهوسلم شبزندهداری است. میزان این شبزندهداری را نیز معین میفرماید:
«قم اللیل الا قلیلا، إنّ ناشئة اللیل هي أشد وطئا و أقوم قیلا ،و رتّل القرآن ترتیلا»
بر این اساس، شبزندهداری آن حضرت از شگفتیهای سیرهی ایشان بشمار میآید. هرچند این دستورالعمل برای شخص پیامبر نازل شدهاست، اما هرکس قصد سیر و سلوک دارد، با اجرای این دستورالعمل در حد توان خویش میتواند به مقام مقاماتی عرفانی دست یابد.
پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله نیمهی دوم شب را بیدار بودند. عبادت و نماز شب ایشان نیز متفرق بود؛ به صورتی که دو رکعت نماز میخواندند و پساز کمی استراحت، مجدداً وضو میگرفتند و دو رکعت نماز دیگر بهجا میآوردند و به همین صورت ادامه میدادند تا نزدیک اذان صبح که نماز شفع و وتر را میخواندند و در هر صورت برای شبزندهداری اهمیت ویژهای قائل بودند. قرآن شریف نیز بر تهجد و شب بیداری تأکید دارد.
ادامه دارد ...
📚 سیر و سلوک (شرح منازل هفتگانه/ مقدمه)، آیة الله مظاهری، ص ۱۹.
#با_خود
#سیر_و_سلوک
✨✨✨به رنگ بندگی✨✨✨
https://eitaa.com/joinchat/963706928Cddffbe9357
🔴 قیام مسجد گوهرشاد چرا و چگونه اتفاق افتاد؟
۲۱ تیرماه؛ سالروز قیام گوهرشاد و روز عفاف و حجاب
🕌 واقعه #مسجد_گوهرشاد تجمع مردم مشهد در تیر ماه سال ۱۳۱۴ در مسجد گوهرشاد در اعتراض به قانون تغییر لباس توسط رضاخان بود که توسط نیروهای دولتی سرکوب شد.
♦️ علت اصلی این تحصن اعتراض به اجباری شدن #کشف_حجاب و کلاه شاپو و سیاستهای تغییر لباس، و حصر آیت الله سید حسین قمی (در پی اعتراض به قوانین تغییر لباس) بود.
♦️ در ۲۰ تیرماه، درگیری اولیه در مسجد #گوهرشاد باعث شهادت ۲۰ نفر شد. پس از آن بر تعداد متحصنین افزوده شد و بین ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر در مسجد گوهرشاد و اطراف آن گرد آمدند.
♦️ فردای آن روز در ۲۱ تیرماه و پس از آنکه تلاش نظامیان برای متفرق کردن جمعیت با مقاومت مردم رو به رو شد، راههای ورود و خروج به مسجد گوهرشاد بسته و دستور شلیک صادر شد.
♦️ بدین ترتیب این تحصن به شدت سرکوب و بیش از ۱۶۰۰ نفر شهید شدند. پس از این واقعه روحانیان سرشناس مشهد دستگیر شدند و تبعید شدند و به دستور رضا شاه برخی از روسای ادارات مشهد تغییر کردند.
🔆 ویژه #هفته_عفاف_و_حجاب
به ما بپیوندید👇👇👇🌷🌷🌷
@hejabefatemy1
#حجاب
#عفاف
#روز_حجاب_و_عفاف
#قیام_مسجد_گوهرشاد
✨✨✨به رنگ بندگی✨✨✨
https://eitaa.com/joinchat/963706928Cddffbe9357
🔆🔆 توهین و تحقیر ایذاء
🔅 اذلال اهل ایمان
ای عزیز!
فقیه عارف، حضرت آیة الله بهجت_قدّس سرّه_میفرمودند:
«اذلال» (۱) اهل ایمان از محرماتی است که شاید اسمش در میان کبائر ذکر نشده باشد، ولی خدا میداند که چه عقوبتی دارد.
آیا میشود انسان، قلب مؤمن را بشکند و متأثر و خونی کند و به مؤمن بیگناهی در مجلسی بیجهت [شرعی] اهانت کند و این کار او گناه کبیره نباشد؟
بعضیها اگر به ناحق دل کسی را برنجانند، شب شاید خوابشان نبرد. در هر حال نباید ولو با نگاه تند و اخافه [و ترساندن]، دل افراد بیگناه را برنجانیم و ایذاء کنیم.(۲)
ای عزیز!
عزمت را جزم کن تا زبانت به تحقیر و توهین و تمسخر و کوچک شمردن و ملامت همسرت گشوده نشود و با قلم و اشارات و کنایات در سرّ و علن و خلوت و جلوت و غیبت و حضورش، شخصیتش را نشانه نروی و شکسته خاطرش نسازی؛ چراکه او بنده حضرت جانان _جلّ جلاله_ است و حفظ حریم بنده اش را از تو میخواهد.
حال اگر حریمش را پاس نداشتی و او را شکستی، باید بدانی که در حقیقت خودت را شکستهای و از نظر خاصه حضرت احدیّت _جلّ جلاله_ انداختهای و نزد عرشیان، آبرویت را از دست داده و توفیقات الهی را از خود سلب نمودهای.
ای عزیز!
باید به حضرت حقّ _جلّ جلاله_ پناه ببری از اینکه حبّ دنیا و حبّ نفس و وسوسههای شیطانی آنچنان امر را بر تو مشتبه سازند که تحقیر و توهین و ایذاء نسبت به همسرت را وظیفه شرعی خویش بدانی.
ای عزیز!
علاج عملی این گرفتاریها که تو را بهروز سیاه نشانده آنست که با این وسوسههای نفسانی و شیطانی که با عرضه کردن نقصها و برجسته نمودن لغزشها و مَساوی همسرت، تو را دعوت به تحقیر و اذیت و اهانت به او میکنند، مقابله به ضدّ کنی و بر خلاف میل نفسانی با رفتار و گفتار خویش او را تعظیم و تکریم و احترام کرده و کمالات و خوبیهایش را هرچند که ناقص و ضعیف هم باشد، کاملاً برجسته نموده و از آنها یاد کرده و گرامیاش بداری و به خود بفهمانی که او بنده خداست و ایبسا مولایت _جلّ جلاله_ نظر لطف به او داشته باشد که تو از چنین لطف و عنایت و نظری محروم باشی.
ادامه دارد ...
____________
۱. پست شمردن؛ خوار شمردن «لغتنامه دهخدا».
۲. در محضر بهجت؛ ج۱، ص۳۰۳ و ۳۰۵.
📚 سلوک با همسر، ص ۱۲۶ و ۱۲۷.
#با_خانواده
#با_همسر
#با_کتاب
#سلوک_با_همسر
✨✨✨به رنگ بندگی✨✨✨
https://eitaa.com/joinchat/963706928Cddffbe9357
به رنگ بندگی
سختی پرورش ای عزیز! فاسد شدن فرزندت، نه زحمتی دارد و نه مؤونه ای میخواهد. آن چه که زحمت دارد و مؤ
امانت الهی
ای عزیز! فرزندت امانتی است الهی که در دستان تو میباشد و شاید بتوان گفت: پس از قرآن و عترت علیهم السلام، امانتی به ارزش و اهمیت او نمیباشد. پس در پرورش چنین امانتی، مُداهِنه و سهلانگاری مکن.
ای عزیز! فرزندت امانتی است که خدای سبحان به تو سپرده تا استعدادهای او شکفته گردد و این شکفتگی حاصل نخواهد شد، مگر اینکه از دستورات خالقش پیروی کنی و خواستههای او سبحانه را در چنین امانتی پیاده نمایی، چرا که فرزندت، مخلوق خدای سبحان است و هیچ موجودی بیشتر از خالق او، به رمز و راز و طریق شکوفایی استعدادها و قابلیتهای فرزندت آشنا و آگاه نمیباشد.
حفظ امانت و خیانت در آن
ای عزیز! فرزندت پاک است و خوب خلق شده، تو باید بکوشی که این بندهی پاک را خوب نگه داری و با تربیت صحیح و مراقبتهای لازم، او را بهتدریج بهتر نمایی.
ای عزیز! خداجویی و خداخواهی، فطری فرزندت میباشد و نیاز به آموزش و سرمایهگذاری ندارد. آنچه بر تو لازم است، آن است که زمینه شکوفایی استعدادها و گرایشهای فطری و الهی فرزندت را هموار سازی و با رفتار و تربیتهای سوء خودت، در حق این امانت الهی خیانت نکنی و گرایشات فطری و توحیدی اش را دفن نسازی و سبب تباه شدن او نگردی.
ادامه دارد ...
📚 سلوک با فرزند، جعفر صالحان، ص ۴۶.
#با_فرزندان
#سلوک_با_فرزند
✨✨✨به رنگ بندگی✨✨✨
https://eitaa.com/joinchat/963706928Cddffbe9357