eitaa logo
بسوی خدا
2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
49 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷احادیثی در باب ارتباط با نامحرم🔷 پیامبرصل الله علیه و اله فرمودند هرخانمی که خودرامعطروخوشبوکند(عطربزند)و سپس ازخانه خارج شود همواره موردلعنت خداوملائکه قرار خواهدگرفت تاوقتی که به خانه برگرددهرچندبرگشتش به خانه طول بکشد (کافی ج5ص163) @porsemanmoshavere 🔹🔸🔹🔸 ⇝ https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️سوال: 🔰آیا حجاب توصیه خدا برای مومنان است یا حکم لازم برای مسلمانان که همه را به آن مجبور کنیم؟ ✍️پاسخ: ✅این شبهه که بخشی از تلاش های گسترده شبهه پراکنی علیه حجاب است، احتمالا با توجه به ۵۹ سوره احزاب بیان شده است: یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً؛[احزاب/۵۹] اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها [روسرى ‏هاى بلند] خود را بر خویش فروافكنند، این كار براى اینكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است (و اگر تا كنون خطا و كوتاهى از آنها سر زده توبه كنند) خداوند همواره آمرزنده رحیم است. در این باره باید به چند مساله توجه کرد: اولا این آیه تنها دلیل حکم شرعی حجاب نیست. به غیر از این آیه، آیات و روایات متعددی درباره حکم حجاب وجود دارد. از جمله آیه ۳۱ سوره نور که به تفصیل حکم حجاب را بیان نموده است. حکم حجاب در اسلام آن قدر روشن است که از ضروریات اسلام محسوب شده است؛ بدین معنا که نمی توان اسلام را قبول داشت و آن را انکار کرد. تنها در عصر حاضر و با رواج فرهنگ بی حیایی و برهنگی غربی، فشارها علیه آن زیاد شده و کسانی شروع به شبهه پراکنی علیه آن می کنند. ثانیا آنچه بر مومنان لازم است، بر همگان واجب است از همین رو در کتاب های اعتقادی این بحث مطرح شده است که کفار نسبت به فروعات نیز عقوبت می شوند. یعنی کافر بودن دلیل نمی شود که شخص به دلیل ترک نماز و روزه و ... مجازات نداشته باشد و کافر بودن راهی برای فرار از واجبات الهی باشد. اگر چه حتی نماز هم بخواند از او پذیرفته نمی شود چون همه انسان ها موظف اند که ایمان بیاورند و به دستورات خدای متعال عمل کنند. بنابراین هر آنچه که بر مومن واجب باشد، بر همه گان واجب است. ثالثا در این آیه الفاظ امر وجود دارد که الزامی بودن حکم را نشان می دهد و پس از دستور صریح، به این نکته اشاره می شود که حجاب برای زنان مومن خیر و نیکی دارد. و نکته جالب این جاست که اگر کسی به خدای متعال معتقد باشد، همین که خدای متعال امری را برای او خیر و نیک می داند، به آن ملتزم می شود. چه برسد به اینکه در این آیه و آیات دیگر صریحا به حجاب دستور داده شده است. اما درباره لازم شدن حجاب برای همه مردم؛ این دستور حکم قانون است و فلسفه آن نیز روشن است. اگر چه به دلیل لزوم امر به معروف می توان حجاب را در جامعه اسلامی بر همه مسلمانان لازم دانست، اما به دلیل دلایل روشن و عاقلانه لزوم صیانت از عفت و حیا در جامعه، می توان احکام الزامی پوشش برای غیر مسلمانان نیز وضع کرد. خصوصا که تمام ادیان دیگر نیز احکامی برای پوشش داشته اند و فطرت بشر نیز با بی حیایی مخالف است و از همین رو به جز دوره اخیر و فرهنگ منحط فعلی غرب، در تمام طول تاریخ زنان را پوشیده تر از مردان می بینیم. 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ یکی از موضوعات مهم زندگی امروز خانواده‌ها این است که آیا فلان چیز در شأن ما هست یا نه؟ 🔆 یک تعریف غلط و عمومی از شأن در ذهن افراد وجود دارد و آن‌هم این است که شأن را با جایگاه یکی می‌دانند! مثلا وقتی که می‌گویند فلان کار در شأن من نیست یعنی جایگاه من بالاتر از آن کار است؛ و این تعریف کاملاً غلط است. چون بسیاری مواقع با گفتن این جمله عده زیادی را از خودمان ناراحت می‌کنیم. ☁️ تجسم کنید فردی بگوید در شأن من نیست راننده آژانس شوم؛ این جمله یعنی چه؟ یعنی راننده آژانس آدمی است که شأن پایینی دارد؟ در صورتی که بسیاری افراد با همین شغل نان حلال تهیه می‌کنند و هزینه زندگی خود را تأمین می‌کنند. 💡با این توضیحات معلوم می‌شود شأن به‌معنی جایگاه نیست؛ بلکه به‌معنی هماهنگی چیزی با کل امورات زندگی است. یعنی ما: 🔸 کاری نکنیم 🔹 حرفی نزنیم 🔸 لباسی نپوشیم 🔹 چیزی نخریم که با کل امورات زندگیمان سنخیت نداشته باشد؛ این عدم سنخیت را خارج از شأن تعریف می‌کنند. 📍مثلاً برای خود من به‌عنوان مشاور خانواده و معلم مسافرت طولانی تعریف نشده است؛ در این صورت عده زیادی مراجعه کننده، محصل و دانشجو وقتشان تلف خواهد شد. پس مسافرت طولانی در شأن من نیست. حال ممکن است همین مسافرت طولانی در شأن برادر من باشد؛ چرا که با کلیات زندگی ایشان هماهنگی دارد. 🔮 پس وقتی بحث شأن و شئونات شخص به میان می‌آید، منظور جایگاه شغلی و چیزهای دیگر نیست، بلکه کلیات زندگی اوست. 🙏 امیدوارم همه ما هرچه بهتر و بیشتر با شئونات زندگی و شأن خودمان آشنا شویم تا خدایی ناکرده ❇️ کاری نکنیم ✳️ حرفی نزنیم ❇️ و فکری نکنیم که شخصیت زندگی ما را زیر سوال ببرد. 🌈☀️🌨🌈☀️🌨🌈 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅پرسش: ايا کودکاني که در سنين پايين و يا حتي خيلي کم مثلا چند ماهگي از دنيا ميروند در ان جهان چه وضعيتي پيدا ميکنند؟وايا والدين اين کودکان را در ان دنيا ملاقات ميکنند؟ 👌پاسخ؛ نظام آفرينش ، نظام علّى و معلولى است ; بنابراين ، مردن كودكان و نوزادان هم علت طبيعى خاص خودش را دارد كه باعث شده اين افراد در نوزادى يا كودكى از دنيا بروند و از زندگى دنيا محروم شوند . تكليف كودكان و نوزادانى كه از دنيا رفته و پدر و مادرشان كافر بوده اند ، در قيامت با خداست . در برخى روايات آمده است كه در عالم آخرت ، براى آنها و برخى از افراد ديگر كه در دنيا تكليف نداشته اند ، مانند ديوانگان و.. . صحنه اى شبيه صحنه دنيا ايجاد مى شود و امتحان مى شوند ; اما در برخى روايات ديگر آمده است كه فرزندان كفار به بهشت مى روند ; ولى داراى درجه و مقام كمترى هستند. براي بررسي اين موضوع لازم به ذكر است حتي اگر در روايات از چگونگي وضعيت كودكان بعد از مرگ سخني به ميان نيامده بود با اين حال مي دانيم خداوند با عدالت با آن ها رفتار مي كند و به هر كس آنچه شايسته اوست اعطا مي كند. علامه مجلسي (ره) در اين زمينه مي فرمايد: و لا ريب في أن أطفال المؤمنين ملحقة بآبائهم في الجنة، و أما أولاد الكفار فاختلف فيهم علماؤنا و المخالفون ... و ذهب المتكلمون منا إلى أن أطفال الكفار لا يدخلون النار فهم إما يدخلون الجنة أو يسكنون الأعراف، و ذهب أكثر المحدثين منا إلى ما دلت عليه الأخبار الصحيحة من تكليفهم في القيامة بدخول النار المؤججة لهم، قال المحقق الطوسي قدس سره في التجريد: و تعذيب غير المكلف قبيح و كلام نوح عليه السلام مجاز، و الخدمة ليست عقوبة له، و التبعية في بعض الأحكام جائزة. و قال العلامة الحلي نور الله ضريحه في شرحه: ذهب بعض الحشوية إلى أن الله تعالى يعذب أطفال المشركين، و يلزم الأشاعرة تجويزه و العدلية كافة على منعه، و الدليل عليه أنه قبيح عقلا فلا يصدر منه تعالى. و شكي نيست كه اطفال مومنين در بهشت به پدرانشان ملحق مي شوند و اما در مورد اولاد كفار علماي ما و مخالفون(اهل سنت) اختلاف كرده اند....و متكلمان ما بر اين عقيده اند كه اطفال كفار داخل آتش نمي شوند و يا داخل بهشت مي شوند يا در اعراف ساكن مي شوند و بيشتر محدثين ما طبق آنچه كه اخبار صحيحه دلالت بر تكليف آن ها در قيامت به داخل شدن در آتشي كه بر افروخته شده مي كند ،عقيده دارند. محقق طوسي قدس سره در تجريد مي فرمايد:عذاب غير مكلف قبيح است ...و علامه حلي(نور الله ضريحه) در شرح اين سخن مي فرمايد:بعضي از حشويه بر اين عقيده اند كه خداوند اطفال مشركين را عذاب مي كند و اشاعره آن را جايز مي دانند و عدليه آن را منع مي كنند و دليل بر آن(منع) اين است كه اين فعل(عذاب كودكان مشركين) قبيح است و در نتيجه از خداوند بزرگ قبيح صادر نمي شود. 🔆〽️🔆〽️🔆〽️🔆〽️🔆 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️یک سوالی که خیلی ها دارند اینست که ؛ ⁉️آیا فکر کردن به انجام یک گناه،گناه است؟ 👈افکار بدی که به ذهن انسان خطور می کند یا عمدی است یا غیر عمدی ✅ فکر اگر بدون اختیار به ذهن انسان بیاید،گناه و پلیدی برای انسان ندارد.فقط انسان نباید با آن ها درگیر شود. نگران نباشید؛چون این افکار در اختیار شما نیست.در اسلام آنچه غیر اختیاری باشد،تکلیف و عذاب ندارد ✅ اما اگر با اختیار است،باز گرچه از نظر شرعی گناه نیست اما درگیر بودن با آن و فکر کردن به آن به مرور زمان برای انسان آلودگی و تیرگی می آورد و انسان را از صراط مستقیم دور می کند فکر و اندیشه گناه، پاکی و صفای قلب را از بین می برد و انسان را به ارتکاب آن وا می دارد. حضرت علی علیه السلام فرمود: من کثر فکره فی المعاصی دعته إلیها یعنی؛ کسی که در مورد گناهان زیاد فکر کند، گناهان او را به سوی خود می کشند.1 〰〰〰〰〰〰〰 1.تصنيف غرر الحكم و درر الكلم‏،ص 86 🔆〽️🔆〽️🔆〽️🔆〽️ https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
احادیثی در باب ارتباط با نامحرم 🔷پیامبر صل الله علیه و اله میفرماید : کسیکه نظر به نامحرم راازخوف خداوندترک کند خداوندبه اوایمانی عطامی کند که شیرینی آن را در قلبش میابد (الحکم الزهراج1ص3)🔷 🔷پیامبر ص هرکه عاشق شد وعفت پیشه کرد و درهمین ازدنیارفت اجرشهیدرادارد🔷 (کنزالعمال حدیث7000) @porsemanmoshavere 🔹🔸🔹🔸 ⇝ https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
💦🔅💦 💧شما اولادتان را از انجام دادن کارهای خانه معاف می‌کنید، در نتیجه فردی را به جامعه تحویل می‌دهید که به عنوان یک جوان بالغ در محیط کارش منتظر می‌نشیند تا بقیه فهرست کارها را برایش بیاورند و به او بگویند که چکار باید بکند، فهرستی که وجود ندارد. 🏄‍♂️مهم‌تر آن که این کودکان فاقد انگیزه ناگهانی و غریزه‌ای هستند که آنها را وادار کند تا آستین‌هایشان را بالا بزنند، دست به کار بشوند، جوانب کار را بسنجند و در دنیا به سیر و سیاحت بپردازند. آنها نمی‌دانند چطور می‌توانند برای همکارانشان مفید باشند. چطور می‌توانند کارهای بعدی را که کارفرمایشان از آنها می‌خواهد، پیش‌بینی کنند و همواره از برنامه جلو باشند. ❤️🔅❤️ https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۵٩ ، آیه ۱۷ 🔆 «أَ فَمَنْ يَخْلُقُ كَمَنْ لا يَخْلُقُ أَ فَلا تَذَكَّرُونَ» 🔆 «آیا خدایی که خودش خالق است مثل بشری است که خالقیتی ندارد؟ آیا به ياد نمی‌آورید؟» 🔸 خدای سبحان خالق تمامی نیاز بشر است. خورشید، ماه، کوه، نهر، ستاره ... ابزاری هستند که خداوند سبحان آنهارا در خدمت بشر قرار داده است تا حرکت او درمسیر بندگی با سرعت و سهولت انجام پذیرد. ⁉️ آیا در آفرینش نیازهای تو کم و کاستی دیده می‌شود که خالق خود را رها نموده و برای او شریک قائل شده ايد؟ آیا آفریدگار شما در انجام امور شما ناتوان است که بعضی از امورخود را به شریک او واگذار می‌نمایید؟   💠 نکته قابل توجه در آیه اینست که فعل به صورت مضارع «یَخْلُقُ» بکار رفته نه ماضی «خَلَقَ» و این بدین معناست *خالقیت خدای سبحان متوقّف در زمان خاصی نیست؛ آفرینش تنها منوط به گذشته نیست، حضرت حق دائماً درحال آفرینش است.* ✍️ مفسرین عرفانی می‌گویند: حضرت حق دائماً در حال ساخت صورت‌های زیبا در وجود انسان است. همانطور که سلول‌های استخوانی او پیوسته سلول‌های جدیدی می‌آفریند، خدای سبحان نیز دائم درحال خلق صورت‌هایی جدید و زیبا از نیّت، اعتقاد، فعل خیر در وجود انسان است. ✳️ *آفرینش نیّات صحیح، اعتقادات كامل و حرکات مثبت و افعال خیر ،فعل حضرت حق است نه فعل انسان. زیرا انسان خود مخلوق است و مخلوق قابلیّت و قدرت خلق كردن ندارد.* آیا انسان بیاد نمی‌آورد  که چه کسی خالق او بوده است؟ https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ امام حسین (علیه السلام) فرمودند: 🔹مَن نَفَّسَ کُربَةَ مُومِنً فَرَّجَ اللهُ تَعالی عَنهُ کُرَبَ الدُّنیا وَ الآخِرَةِ؛ 🔸هر کس که رنج و اندوهی را از مؤمنی برطرف سازد، خداوند متعال غمهای دنیا و آخرت را از او دور می سازد. مستدرک الوسائل، ج12، ص209 🍃🌼🍃🌷🍃🌼🍃🌷🍃 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همیشه با دو سه نفر میرفت گلزار شهدا قدم به قدم که میرفت جلو ، دلتنگ تر از قبل میشد ، دلتنگ شهادت ، دلتنگ رفقای شهیدش.... کنار قبور می ایستاد و رازهای مگویش را به یارانش میگفت. جنس نجواهای فرمانده را نشنیده هم میشد فهمید. نجواهایی از جنس دلتنگی ، جاماندگی و دلواپسی .حاجی بین قبر ها راه میرفت مینشست و خلوت میکرد بعد رو میکرد به ما و میگفت:《قرآن همراهتون هست؟》 اگر بود که سوره حشر را میخواند و اگر هم نبود از توی موبایل برایش می آوردیم این عادت حاجی بود باید سوره حشر را سر مزار شهدا حتما میخواند.. # مکتب حاج قاسم 💗 🔆♨️🔆♨️🔆♨️🔆♨️ https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
یا ابا صالح المهدی(عج) صد جمعه دیده ایم و شما را ندیده ایم از درد گفته ایم و دوا را ندیده ایم چشمان ما هر آنچه به جز یار دیده است از بخت تیره، وجه خدا را ندیده ایم ▪️ آجرک الله یا صاحـب الـزمان(عج) اللّهُمّ عَجّلْ لِوَلیّکَ الفَرج 🌸🍃 📎صبحت بخیر آقا https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: 🔸 اى عزيزان من! اگر جمعيت هستيد خود را آنان بدانيد، نه آقاى ايشان. 🔹اى عزيزان من! اگر مردم شديد، آن چنان كنيد كه سرور شما على (علیه‌السلام) مى‏ كرد، 🔻اگر نمى‏ توانيد، بدانيد لياقت مرجعيت را نداريد، نمى‏ گويم شما على (علیه‌السلام) شويد بلكه مى‏ گويم مرحلۀ نازله اعمال على (علیه‌السلام) را نسبت به انجام دهيد. 🔸اى عزيزان من! اگر شهرى شديد به خود در آن پست بايد عمل كنيد، به هر طريقى كه مردم را احتياج باشد. 🔹اى عزيزان من! اگر گوينده شديد بايد به جمعيت خود نگاه كنيد، به اقتضاى جمعيت را بگوئيد، 🔻در فكر آن نباشيد كه منبرى برويد و اَكل به علم خود بكنيد، بايد بدانيد را كه اشغال كرده‏ ايد مسئوليتى بزرگ داريد. 🔸 اى عزيزان من! اگر هستيد به فكر درس خود باشيد در ضمن هم از بهره‏ مند گرديد، نه آن كه تنها بخوانيد، بلكه در راه افتيد. 🍃 در محضر عارف واصل آیت‌الحق مرحوم پهلوانی(سعادت‌پرور)ره 📝 پند نامه سعادت ؛ ص ۳۴ و ۳۵ ===========================     https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا