💕 پیامبر گرامی اسلام صلیالله علیه و آله و سلم :
❇️ كُن عَلی عُمرِكَ أَشحَّ مِنكَ عَلی دِرهَمِكَ وَ دینارِك.
✅ بر عُمر خودت بیش از پول و نقدینهات بخیل و تنگنظر باش.
(آن را بیهوده از دست مده)✨
(سفینه، ج ۲، ص ۲۵۸ )
#حدیث_روز
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
💠 مقام معظم رهبری:
🔸 مادر میتواند فرزندان را به بهترین وجهی تربیت کند.
🔸 تربیت فرزند به وسیلهی مادر، مثل تربیت در کلاس درس نیست؛
👈 با رفتار است،
👈 با گفتار است،
👈 با عاطفه و نوازش و لالائی خواندن است؛
👈 با زندگی کردن است.
🔶 مادران با زندگی کردن، فرزند تربیت میکنند.
#مادری
#شکوه_مادری🔰https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای روزی به ولنتاین از زبان استاد رحیم پور ازغدی
گفتـــم:
ببیــــنم توی دنــیا چه آرزویی داری؟»
قدری فڪرڪردوگفت:
«هیچی»
گفتم:
یعنےچۍ؟مثلاًدلتنمیخوادیهڪارهای بشۍ،ادامه
تحصیلبدی یاازاینحرفهادیگه؟!
گفت:
«یهآرزودارم.ازخداخواستمتاسنمڪمه
وگناهم ازاینبیـشترنشده،شهیدبشم.»
#شهیدنوراللهاختری💔
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
💠 فرزند بیشتر، وقت کمتر!
🔸مادران دیروز با داشتن فرزندان متعدد و مشغولیتهای بسیار زیادی چون تهیه برخی مایحتاج منزل، قالیبافی و ... و نیز نداشتن بسیاری از امکانات رفاهی امروز مانند ماشین لباسشویی، ظرفشویی، جاروبرقی و ... باز هم برای فرزندانشان وقت داشتهاند.
🔸اکنون با فراهم شدن بسیاری از امکانات رفاهی، نسل جدید باز هم وقت کمتری دارند.
👈 در واقع سبک زندگی امروز علیرغم امکانات رفاهی بیشتر، بسیار وقتکش است.
🔸نیاز کودکان به بازی تا آنجاست که تربیت صحیح آنها بدون بازی، امکانپذیر نیست. آنها در بازی به همبازی نیاز دارند. جایگزینی بازیهای رایانهای، برنامههای تلویزیونی، فرستادن کودکان به مهد کودک و همبازی شدن والدین با کودکان به جای همبازی مناسب برای کودک، راهکار مناسب و صحیحی نیست
و هر یک ضررهای خاص خود را دارد.
🔸از نظر کارشناسان بهترین راهکار، تعدد فرزندان است؛ زیرا آنها هم همبازی خوبی برای یکدیگر هستند و هم در خانه یک مهد واقعی و دلپذیر ایجاد میکنند.
#فرزند_بیشتر
#فواید_فرزند_بیشتر
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🌼 پرسش:
چگونه مي توان اثبات کرد که دين اسلام کامل است و امکان نقد بر آن وجود ندارد؟
🌼 پاسخ:
ما براي برحق دانستن اسلام در زمان كنوني در برابر ديگر اديان، دلايل مختلفی داريم ،همان طور كه پيروان هر دين ديگري هم دلايل گوناگوني در برتري دين خود ارائه مي دهند؛ اما مهم ترين و بهترين داور در اين مقام همان عقل و دانش بشري است. با اندكي تامل مي توان دريافت كه در ابعاد مختلف دين اسلام نسبت به ديگر اديان از برتري برخوردار است و در نگاهي مقايسه اي نمي توان ديني برتر از اسلام براي اين زمان يافت . اگر در پى اثبات حقانیت دین اسلام بر آییم، بحث به درازا مى کشد که در این فرصت اندک نمى توان به طور مبسوط و کافى آن را بیان نمود از این رو به صورت مختصر به آن پرداخته میشود.
برخی امتیاز های اسلام بر دیگر ادیان است:
1- جامعیت:
یکی از دلائل کامل بودن دین اسلام، جامعیت آن است. جامعیت بدان معنا است که در اسلام همه قوانین و مقرّرات مورد نیاز انسانها پیش بینی شده است. در آیات(1) و روایات (2) متعدّدی به این جامعیت اشاره شده است. در اسلام، احکام و قوانین منحصر در زندگی فردی انسانها نیست، بلکه تمام ابعاد زندگی اجتماعی را نیز در بر دارد.
2- هماهنگی با مقتضیات زمان:
یکی از ویژگیهای بسیار مهم اسلام همسویی آن با شرایط زمان است؛ یعنی قوانین اسلام علاوه بر جامعیت به گونهای تشریع شده که پاسخگوی نیازهای انسانها در همه زمانها است؛ از این رو اسلام بعد از گذشت چندین قرن بالنده و پویا ظاهر شده و در مقام پاسخ گویی نیازهای مردم اظهار ناتوانی نکرده است. یکی از علل خاتمیت اسلام را در همین ویژگی باید جستجو نمود.
3- آمیختگی دنیا و آخرت:
یکی از دلایل مهم کامل بودن دین اسلام در، آمیختگی دنیا و آخرت ظهور میکند. شهید مطهری در این خصوص مینویسد: «در جامعههای کهن همیشه یکی دو چیز وجود داشت: یا آخرتگرایی و زندگی گریزی و یا زندگی گرایی و آخرت گریزی. اسلام آخرت گرایی را در متن زندگی گرایی قرار داد. از نظر اسلام راه آخرت از متن زندگی و مسئولیتهای زندگی دنیا میگذرد». (3)
4- جهان شمولی:
جهان شمولی بدان معنا است که اسلام اختصاص به مردم و سرزمین خاصی ندارد، بلکه دین همگانی است. بر خلاف ادیان دیگر که هر کدام به امت و قومی اختصاص داشتهاند. از برخی آیات (4) و روایات استفاده میشود که در زمان حکومت جهانی امام زمان (ع) دین اسلام همه جهان را فرا گرفته و همگانی میشود.
5- خاتمیت:
خاتمیت را نمیتوان به عنوان دلیل مستقل برای کامل بودن دین اسلام بیان نمود، زیرا خاتمیت ریشه در ویژگی هایی دارد که بدانها اشاره شد، ولی خاتمیت بیانگر این واقعیت است که دین اسلام کاملترین دین است، زیرا اگر کاملترین دین نبود، باید خداوند جهت هدایت و تأمین سعادت انسانها ادیان و پیامبران دیگر ارسال مینمود.
6. عدم تحریف
كتابهاي آسماني پيامبران صاحب شريعت كه در بردارنده قوانين الهي بودند و محتواي دين آنان محسوب مي شدند، به مرور زمان به كلي محو شدند و يا دستخوش تحريفات جدي قرار گرفتند؛ چنان كه تورات موسي(ع) مورد تحريف هاي فراوان قرار گرفته ، همچنين چيزي به نام انجيل عيسي(ع) باقي نمانده است، بلكه از دست نويس هاي افرادي كه از پيروان حضرت موسي و عيسي(ع) شمرده مي شدند، مجموعه هايي تهيه شد و به نام کتاب مقدس ( عهدقديم و عهد جديد ) معرفي گرديده است.
موارد دیگر مانند همسویی با فطرت، ضمانت اجرایی قوانین اسلامی و ... نیز بیان شده و از سوی دیگر هیچ دینی نمیتوان یافت که مترقی تر از اسلام باشد. اسلام با ترقی و پیشرفت و دانش و بهداشت ونظافت از همه مرامها و مسلکها پیشرفته تر است و نیازی به تغییر و دگرگونی ندارد. اگر مشاهده میشود که در دنیای امروز پیشرفتهای علمی و صنعتی بهوجود آمده، اسلام از ابتدا به دانش و پیشرفت سفارش میکرده، اگر مراد از جامعه مدرن، جامعه پر از فساد و فحشا و منکرات باشد، اسلام با فساد و زشتیها مخالف است.
پی نوشت ها:
1. انعام (6) آیه 59.
2. کلینی کافی، نشر دار الکتب الاسلامیه تهران 1380 ق ج 5، ص 83؛ مجلسی بحارالانوار، نشر دار الاحیا التراث العربی بیروت 1403 ق ج 74، ص 145.
3. مطهری وحی و نبوت نشر صدرا ، ص 91؛
4. توبه (9) آیه 33.
🔺🔸🔹
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
#ختم_قرآن
6⃣9⃣1⃣وَأَتِمُّوا الْحَجَّ وَالْعُمْرَةَ لِلَّهِ فَإِنْ أُحْصِرْتُمْ فَمَا اسْتَيْسَرَ مِنَ الْهَدْيِ وَلَا تَحْلِقُوا رُءُوسَكُمْ حَتَّى يَبْلُغَ الْهَدْيُ مَحِلَّهُ فَمَنْ كَانَ مِنْكُمْ مَرِيضًا أَوْ بِهِ أَذًى مِنْ رَأْسِهِ فَفِدْيَةٌ مِنْ صِيَامٍ أَوْ صَدَقَةٍ أَوْ نُسُكٍ فَإِذَا أَمِنْتُمْ فَمَنْ تَمَتَّعَ بِالْعُمْرَةِ إِلَى الْحَجِّ فَمَا اسْتَيْسَرَ مِنَ الْهَدْيِ فَمَنْ لَمْ يَجِدْ فَصِيَامُ ثَلَاثَةِ أَيَّامٍ فِي الْحَجِّ وَسَبْعَةٍ إِذَا رَجَعْتُمْ تِلْكَ عَشَرَةٌ كَامِلَةٌ ذَلِكَ لِمَنْ لَمْ يَكُنْ أَهْلُهُ حَاضِرِي الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ
حج وعمره را برای خدا به پایان برید، و اگر [به علتی] از انجام آن ممنوع شدید، آنچه را از قربانی برای شما میسر است [قربانی کنید و از احرام در آیید]؛ و سر خود را نتراشید تا قربانی به محلش برسد؛ و از شما اگر کسی بیمار بود یا در سرش ناراحتی و آسیب داشت [و ناچار بود سر بتراشد، جایز است سر بتراشد و] کفّاره ای چون روزه، یا صدقه یا قربانی بر عهده اوست. و هنگامی که [از علل ممنوعیّت] در امان بودید، پس هر که با پایان بردن عمره تمتّع به سوی حج تمتّع رود، آنچه از قربانی میسر است [قربانی کند]. و کسی که قربانی نیابد، سه روزْ روزه، در همان سفر حج و هفت روزْ روزه، هنگامی که بازگشتید بر عهده اوست؛ این ده روز کامل است [و قابل کم و زیاد شدن نیست]. این وظیفه کسی است که [خود و] خانواده اش ساکن و مقیم [منطقه] مسجد الحرام نباشد. و از خدا پروا کنید و بدانید که خدا سخت کیفر است.
﷽❣ #سلام_امام_زمانم ❣﷽
دل هزاران درد دارد یک دوا آن هم تویی
صدهزاران غصه دارد یک شفا آن هم تویی
سفره دل را نکردم باز، من بهر کسی
یک نفر با درد من هست آشنا آن هم تویی
صلی الله علیک یا بقیةالله الاعظم
اللﮩـم عجـل لولیـڪ الفـرج
صبحتون_مهدوے 🌼 🍃
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ضعف قانون در حوزه فضای مجازی در جامعه، چه مسئولیتی به دوش خانوادهها تحمیل میکند؟
♦️آیا دیگر مسئولیتی نداریم؟! 😊
👤 #مصطفی_ضابط
@women92
✍پیامبر اکرم(ص) :
رجب ماه بارش رحمت الهى است
خداوند در اين ماه رحـــمت خود را
بربندگانش فــــرو مى ريزد.
📚ميـــزان الحكمه ج ۴ ص ۳۹۷
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
#حدیث روز
اُذکُر حَسَراتِ التَّفریطِ بِأَخذِ تَقدیمِ الحَزمِ
به جای حسرت و اندوه برای عدم موفقیتهای گذشته، با گرفتن تصمیم و اراده قوی جبران کن. (میزان الحکمة، ج. ۷، ص. ۴۵۴)
امام هادي عليه السلام
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
⁉️ چرا گاهی دلمان بی دلیل می گیرد؟
🖋 جابر جُعفي مي گويد:
در محضر امام باقر(علیه السلام) بودم؛ ناگهان دلم گرفته شد.
از امام باقر(علیه السلام) پرسيدم:
یابن رسول الله!
گاهی بدون مقدمه و بی دلیل، #اندوهگين می شوم؛ به گونه ای كه اثرش در چهره ام آشكار می گردد؛ بی آنكه مصيبتی به من برسد يا چيز ناراحت كننده ای به سراغم آيد؛ رازش چيست؟
◻️ امام باقر (علیه السلام) فرمود:
آری ای جابر!
خداوند انسان های #باايمان را از #سرشت_بهشتی بيافريد و نسيم روح خويش را در بين آنها جاری نمود. به همين خاطر مؤمن، برادر مؤمن است.
روي اين اساس؛ اگر در شهری به يكی از ارواح مؤمنان آسيبی برسد، روح ديگر نيز اندوهگين مي شود؛ زيرا:
⏮ بين #روح_های_مؤمنان، ارتباطی وجود دارد.
🔸 امام باقر(علیه السلام) با اين بيان آموخت كه اگر انسان از ناراحتی مؤمنان ديگر ناراحت نشود، در #ايمان او نقص و نارسائی وجود دارد؛ پس:
⏮ #مؤمنان بايد به گونه ای باشند كه از ناراحتی هم با خبر شده و در رفع آن بکوشند.
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
سوال 🌼
آیا سندجامعه کبیره مستند است ⁉️
پاسخ: 🌼
این زیارت را شیخ محمد بن حسن طوسی (طوسی، محمد، تهذیب الأحکام، ج 6، ص 96 ـ 102) و شیخ محمد صدوق (صدوق، محمد، کتاب من لا یحضره الفقیه، ج 2، ص 610) نقل کردهاند. متن این زیارت از امام هادی (علیه السلام) نقل شده است. ابن بابویه آن را از طریق محمد بن اسماعیل برمکی از موسی بن عبداللّه نخعی و او از امام هادی نقل کرده است. جوینی خراسانی در کتاب «فَرائِدُ السِّمْطَین» آن را از حاکم نیشابوری از طریق شیخ صدوق آورده است. با وجود این، این زیارتنامه بر پایه تقسیم حدیث به روش سَنَدی، به علت وجود «موسی بن عبداللّه نخعی» در میان راویان آن، که شخصی مُهمل و ناشناخته است، صحیح به حساب نمیآید. البته، از نظر حدیثشناسان سدههای نخستین هجری که به کمک قرائنی حدیث را تنها به صحیح و غیرصحیح تقسیم میکردند، این زیارتنامه صحیح به شمار میآمده است. اعتماد «شیخ محمد صدوق قمی» به این زیارت، خود از مُرجِّحات و از قرائن تقویت کننده سند آن است. افزون بر این، شیعه امامی آن را به گونهای تلقی به قبول کردهاند که اگر فرد بصیر و اهل نقدی بخواهد، میتواند بر صحت آن ادعای اجماعِ کاشف از قول معصوم کند. «شیخ عبدالله شُبَّر» این زیارت را در ردیف نهج البلاغه و صحیفه سجادیه قرار داده که فصاحت و بلاغت آنها در مرتبهای است که صدور آن از غیر معصوم پذیرفتنی نیست. (شبر، عبدالله، الأنوار اللامعة فی شرح زیارة الجامعة، بیروت، ۱۴۰۳ ق، ص 33) «احمد بن زین الدین أحسائی» میگوید این زیارت از جهت لفظ و معنا در مرتبهای است که انسانِ آگاه پی میبرد که کلام معصوم است و به همین جهت، نیاز به بررسی سندی ندارد. (احسائی، احمد بن زین الدین، شرح الزیارة الجامعة الکبیرة، بیروت، ۱۴۲۰ ق، ج 1، ص 30) «علامه محمد تقی مجلسی» میگوید: این زیارت، بهترین زیارت و کاملترین آنهاست و من همواره در پرتو آن به زیارت ائمه اطهار (علیهم السلام) در اعتاب مقدسه نایل میشدم. (مجلسی، محمد تقی، روضة المتقین، ۱۳۷۷ ش، ج ۸، ص۶۶۶) «علامه محمد باقر مجلسی» میگوید: این زیارت کاملترین زیارتها از دور یا نزدیک است. (مجلسی، محمد باقر، زاد المعاد، بیروت: علاءالدین اعلمی، ۱۴۲۳ ق، ص 301)
بنابراین، زیارت جامعه کبیره، معتبر است.
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐