eitaa logo
بسوی خدا
2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
50 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
@rkhanjani 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
⚫️ توصیف ظهور در بیان امام حسن عسکری 🔵 امام حسن عسکری علیه السلام خطاب به فرزند نازنین خود حضرت مهدی علیه السلام می‌فرمایند: 🔺 فرزندم، گویا می‌بینم آن لحظه‌ای را که نصرت خدا نازل شده و فرجت فرا رسیده است... 🔹 آن روز دوستانت مثل رشته‌ای از مروارید در دو سوی گردنبند، پیرامون تو صف می‌کشند، 🔹 انگار صدای دست‌ها را که در کنار حجرالاسود با تو بیعت می‌کنند می‌شنوم... 🔹 آن هنگام است که صبح حقیقت می‌دمد، 🔹 و شب باطل به پایان می‌رسد، 🔹 و خداوند به دستان تو کمر طغیان را در هم می‌شکند، 🔹 و راه و رسم ایمان را اعاده می‌کند... 🔹 حتی کودک در گهواره آرزو می‌کند که برخیزد و نزد تو بیاید، 🔹 حتی وحوش صحرا مایلند که راهی به جوار تو داشته باشند، 🔹 دنیا با دستان تو از بهجت و شادمانی به تپش می‌افتد، 🔹 و شاخه‌های درخت عزّت با تو خرّم و سرسبز می‌شود، 🔹 پایه‌های حق در جایگاه خود مستقر می‌شوند، و تَئُوبُ شَوَارِدُ الدِّينِ إِلَى أَوْكَارِهَا 🔹 و آنها که از دین گریخته‌اند به آشیانه خود باز می‌گردند، 🔹 ابرهای پیروزی، سیل‌آسا بر تو می‌بارند، 🔹 همه دشمنان هلاک و همه دوستان پیروز می‌شوند، 🔹 و در روى زمين هیچ جبّار ستمگر و هیچ منكر ناسپاس و هیچ دشمن كينه‏‌توز و هیچ معاند بدخواهی باقى نخواهد ماند... 📚 کمال الدین ج ۲ ص ۴۴۹ 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلِ عاشقم شعر وغزل داره میخونه❤️🌸 شروعِ امامت آقا صاحب زمونِ❤️🌸 سالروز آغاز امامت و ولایت گل سرسبد عالم هستی، حضرت مهدی موعود (عج) مبارک باد❤️💐🎊🎉🎊🎉❤️💐 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظر صریح رهبری درمورد توهین به عقاید اهل‌سنت... در ایران انقلاب اسلامی است و شیعه و سنی در کنار هم هستند! @rkhanjani 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
📷 تصویری تاثرانگیز از حمله تروریستی امروز داعش به مسجد شیعیان قندهار 🔹رسانه های افغانستانی گزارش داده‌اند که انفجار تروریستی امروز در نماز جمعه مسجد شیعیان قندهار تاکنون حداقل ۳۳ شهید و ۵۷ مجروح برجای گذاشته است. اللهم عجل لولیک الفرج😔 🔺🔸 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
27.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 (عج) 💐اگه بیایی دردا درمون میشه 💐اگه بیایی دنیا گلستون میشه 🎤 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🌼 پرسش: با توجه به بهشت و جهنم آخرت بصورت عقلي و مختصر بفرماييد لزوم عدالت جهاني در اين دنيا براي چيست؟ و علت لزوم رجعات يک معصوم چندمرتبه? براي چيست؟ علت لزوم رجعت چيست؟ در حاليکه پاسخ دشمنان در برزخ و قيامت شديدتر و کافيست. 🌼 پاسخ: قرآن کريم در مورد عالم قيامت تعبيرات مختلفي دارد و هر تعبيري بابي از معرفت و شناخت است، يکي از آن تعبير ها «اليوم الاخر» است قرآن کريم با اين تعبير خود دو نکته را براي ما يادآوري مي کند: الف: اين که زندگي انسان مجموعا به دو دوره تقسيم مي شود و هر دوره را به عنوان يک «روز» بايد شناخت: يکي روز و دوره اي که اول و ابتدا است و پايان مي پذيرد (دوره ي دنيا) ديگر روز و دوره اي که آخر است و پايان ناپذير (دوره آخرت) همچنان که در برخي تعبيرات ديگر قرآن از حيات دنيوي به «اولي» و از زندگي اخروي به «اخري» ياد شده است مثل: «و ان لنا للاخره و الاولي»[1] و «للاخره خير لک من الاولي»[2] ب: هم اکنون که دوره اول و نخستين حيات را طي مي کنيم و به دوره دوم و روز دوم نرسيده ايم و از ما پنهان است، سعادت ما در اين است که به دوره دوم و روز دوم «ايمان» پيدا کنيم و اين بدان جهت است که ما را متوجه عکس العمل اعمال ما مي کند و مي فهميم که اعمال و رفتار ما از کوچک ترين انديشه ها و گفتار ها و کردار ها و خلق و خوي ها گرفته تا بزرگترين آن ها مانند خود ما روز اول و روز آخر دارند. چنين نيست که در روز اول پايان يابند و نابود گردند، بلکه باقي ميماند و در روز ديگر به حساب آن ها رسيدگي مي شود.
ترديدي نيست که هر کدام از دو دوران ياد شده بخشي از زندگاني و حيات بشر محسوب مي شود با اين تفاوت که پايان يکي آغاز ديگري است و دوران ظهور امام زمان ـ عليه السلام ـ همان نقطه پايان دوره و مرحله آغازين زندگاني بشر مي باشد. همانگونه که قيامت و تحول عظيم آن نقطه آغاز و شروع دوره زندگاني بي پايان خواهد بود. به عبارت ديگر دوران ظهور امام زمان ـ عليه السلام ـ ظرف تحقق و عده هاي الهي مبني بر پيروزي نهائي صالحان و دين داران و حاکميت بي چون و چراي آنان بر زمين دوران شکوفايي دين و حاکميت آن توسط بندگان صالح خدا است چنان چه خداوند متعال در قرآن فرموده است: «و ما در زبور ـ پس از تورات ـ نوشته ايم: بندگان شايسته ام وارث (حکومت) زمين خواهند شد»[3] و قيامت که آغاز دوره جديدي از حيات است ظرف تحقق وعده هاي الهي مبني بر ظهور حاکميت مطلق خداوند و پادشاهي تام او مي باشد و به تعبيري روز ظهور اسلام و پياده کردن کامل آن توسط ذات احديت است همانگونه که زمان ظهور امام زمان ـ عليه السلام ـ دوران ظهور عدالت اسلامي و پياده کردن آن توسط صالحان مي باشد. چنان چه خداوند در قرآن مي فرمايد: «در آن روز که اين زمين به زمين ديگر و آسمان ها (به آسمان هاي ديگر) مبدل مي شود، و آنان در پيشگاه خداوند واحد قهار ظاهر مي گردند»[4] و به همين جهت از هر دو پديده مي توان تعبير به قيامت کرد، «از پديده ظهور به قيامت صغرا و وقعه صغرا از پديده دوم به قيامت کبرا،[5] و هر کدام داراي جايگاه خاص خودش در مسير تدريجي تکامل حيات بشر است به گونه اي که تحقق يکي از اهميت و ارزش ديگري نمي کاهد، بلکه هم چنان که «در قرآن و سنت آمده است رستاخير و قيامت داراي مقدمات و نشانه هايي پي در پي است که در زمين و آسمان و جامعه بشري پديد مي آيد حکومت مهدي ـ عليه السلام ـ آخرين و بزگترين مرحله حرکت جهان مادي قبل از برپايي رستاخير الهي است... به نظر مي رسد که دست يابي به جهان بالايي که (در زمان ظهور) روايات از آن سخن مي گويد و در زمان حضرت مهدي ـ عليه السلام ـ عملي مي گردد. مقدمه بر راه يابي به سوي جهان آخرت، (قيامت) و بهشت است، بنا بر اين رواياتي که درباره رجعت و بازگشت عده اي از پيامبران و امامان ـ عليهم السلام ـ به زمين و حکمراني آن ها بعد از مهدي ـ عليه السلام ـ سخن گفته و نيز آن چه در آيات متعدد تفسير به «رجعت» شده، مراد همين مرحله است»[6] و به بيان ديگر، قيامت و دوران ظهور امام زمان ـ عليه السلام ـ با اين که دو پديده هماهنگ و داراي ارتباط نزديک و تنگاتنگ مي باشند و هر کدام نقطه اوجي در مسير حرکت انسان به سوي ابدي شدن است، داراي امتيازاتي و تمايزاتي است که نقطه افتراق و جدايي هر کدام از ديگر محسوب مي شود: 1. در زمان ظهور اگر چه عدالت و قسط در زمين به وجود ميايد و به کمال مي رسند اما همگاني نيست بلکه فقط در زمين و براي افرادي که در آن روزگار وجود دارند و نهايتاً براي عده اي که رجعت خواهند کرد، در حالي که تحول بزرگ قيامت که يک حرکت همگاني و بازگشت انسان به سوي خدا و رويارويي با قدرت او و قرار گرفتن در برابر محکمه عدل الهي است و به گونه اي عموميت دارد که بر اساس بعضي از آيات قرآن شامل همه موجودات از انسان و حيوانات مي گردد آن هم همه بشريت از ابتداء خلقت تا پايان آن. بنابر اين چگونه ممکن است ظهور و رجعت و حوادثي که در آن به وجود ميايند و با تمام عظمتي که دارد نسبت به تحول بزرگ قيامت يک پديده ويک تحول محدود محسوب مي شود، جايگزين قيامت بشود به طوري که ديگر نياز به تحقق قيامت نباشد؟! گذشته از اين ، اين نکته را هم نبايد از نظر دور داشت که دنيا ظرفيت پاداش ها و عقوبت هاي الهي را به طور کامل ندارد. 2. اگر هم فرض کنيم که دوران ظهور و تحکيم عدالت و قسط در آن فراگير و عمومي باشد باز هم با وجود وجوه مشترک آن با قيامت يک فرق عمده ماهيتي با هم دارند زيرا ظهور پديده است که خداوند متعال در آن حاکميت دين و گسترش عدالت را به عنوان يک برنامه موقت براي دوره موقت در نشئه موقت و پايان پذير قرار داده که ابديت در آن قابل تصور نيست، بر خلاف قيامت و احکام و قوانين حاکم در آن که گذشته از فراگير بودنش، جاويدانگي از ويژه گي هاي آن مي باشد و در واقع تفاوت قيامت با دوران ظهور، تفاوت دو مرحله از حيات با يکديگر و يا به عبارت ديگر تفاوت دنيا و آخرت است که همانند تفاوت حيات و زندگي در رحم مادر و دنياي بيرون از آن بلکه به مراتب بالاتر خواهد بود و همانگونه که کودک براي پيمودن مسير رشد و تکامل اش نمي تواند براي هميشه در رحم مادر بماند و خود را بي نياز از عالم بيرون بداند، انسان و انسانيت نيز نمي تواند در مسير تکامل خودش زندگي دنيا و خصوصاً دوران ظهور را که اوج شکوفايي انسانيت و حاکميت قوانين انساني و الهي در دنيا مي باشد، براي هميشه برگزيند و خود را بي نياز از رسيدن به غايتي که در انتظار اوست بپندارد. بنابر اين دوران ظهور با تما
م مزايايي که دارد هرگز نمي تواند جايگزين قيامت بشود ان هم تنها در يک بخش که تحکيم عدالت و قسط باشد تا چه رسد به ديگر ويژگي هاي قيامت که اصلاً قابل مقايسه با دوران ظهور نيست. معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر: قيام و انقلاب مهدي ـ عجل الله تعالي فرجه الشريف ـ و مقدمه بر جهان بيني اسلامي شهيد بزرگوار علامه مطهري و نيز کتاب (عصر ظهور) الشيخ علي الکوراني ـ بحث رجعت مراجعه نمائيد. پي نوشت ها: [1]. سوره ليل آيه 13. [2]. سوره ضحي آيه 4. [3]. سوره انبياء، آيه 105. [4]. انبياء، آيه 48. [5]. بحار الانوار، ج 24، ص 314، معجم احاديث الامام المهدي ـ عليه السلام ـ الشيخ علي الکوراني، ج1، ص 414. [6]. عصر ظهور، الشيخ علي الکوراني ـ ص 355. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
دروس امسال استاد رضاخانجانی: ✅۱.شروع تدریس کتاب نهایه الحکمه علامه طباطبایی ره 👈از ابتدای کتاب درس های دیگر که بصورت مجازی برگزار می شود: 🏝۲.تفسیر جوامع الجامع از ابتدای سوره توبه 🏝۳.درس اصول کتاب رسائل شیخ انصاری از ابتدای ادله المجوزون 🏝۴.درس فقه از کتاب شرح لمعه از ابتدای طلاق فایلهای دروس در کانال زیر قابل دریافت است:👇👇👇 @khanjanidroos علاقه مندان جهت اطلاع از جزییات ؛به آیدی زیر مراجعه نمایند👇 @missaagh 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتظار یعنی آماده باش.... السلام علیک یا داعی الله @rkhanjani 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نسیم فقاهت و توحید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوران قبل از ظهور دوران آسایش و راحت طلبی نیست @rkhanjani 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
تشــــــ☀️ــــــرفـــــــــــات... 🔵 چگونه صاحب الزّمان را نمی توان دید در حالی که دست او در میان دست توست؟ 🌟 شب جمعه ای به زیارت سیّد الشّهداء (ع) می رفت. ایشان تنها بر روی الاغی سوار شده بود و تازیانه نیز در دستش بود. در بین راه شخص عربی پیاده به همراه علاّمه راه افتاده و با هم به صحبت مشغول شدند. وقتی مقداری از راه رفتند علاّمه متوجّه شد که این شخص مرد دانایی است بنابراین در مورد همه مسائل علمی با هم صحبت کردند و علاّمه بیشتر متوجّه می شد که این مرد صاحب علم و فضیلت بسیاری است. 🌟 علاّمه مشکلاتی که برایش در علوم پیش آمده بود را یکی یکی از آن شخص سؤال می کرد و آن شخص همه آنها را جواب می فرمود تااینکه به مسئله ای رسیدند که آن شخص فتوایی داد ولی علاّمه آن فتوا را ردّ کرد و گفت: «حدیثی در مورد فتوای شما نداریم.» 💭 آن مرد گفت: «حدیثی در این مورد شیخ طبرسی در کتاب تهذیب بیان کرده است و شما از اوّل کتاب تهذیب فلان قدر ورق بزنید در فلان صفحه در سطر چندم این حدیث را مشاهده خواهید نمود.» علاّمه تعجّب کرد که این شخص چه کسی است؟! 🔷 آنگاه علاّمه از آن شخص پرسید: «آیادرغیبت کُبری می توان امام زمان (ع) را زیارت کرد یا نه؟!» در این هنگام تازیانه از دست علاّمه افتاد و آن شخص بزرگوار خم شد و تازیانه را از روی زمین برداشته و در دست علاّمه گذاشت و به علاّمه فرمود: «چگونه صاحب الزّمان را نمی توان دید در حالی که دست او در میان دست توست.» 💠پس علاّمه بی اختیار خود را از روی حیوان به پایین انداخت که پای آن حضرت را ببوسد و از هوش رفت. چون به هوش آمد کسی را ندید، به خانه برگشت و به کتاب تهذیب مراجعه کرد و آن حدیث را در همان صفحه و سطری که حضرت نشان داده بود ملاحظه نمود.» 📙 قصص العلماء. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸داستانک: حضرت آیت الله العظمی مظاهری می فرمودند: روزی در هنگام درس استاد ما آیت الله مرعشی نجفی خاطره ای بیان کردند که: 🔻پدر من‌ از علمای‌ نجف‌ بوده‌ یک‌ شاگرد سنی‌ داشت، این‌ فرد می‌خواست‌ برود کردستان‌ و کرمانشاه، با پدر من‌ خداحافظی‌ کرد و رفت، پدر من‌ آمد ایران‌ و رفت‌ مشهد، در زمان برگشت‌ قافله‌ ما غروب‌ به کرمانشاه رسید، من‌ خیلی‌ وحشت‌ کردم‌ که‌ حالا چه‌ می‌شود، آن‌ وقت‌ وضع‌ کرمانشاه‌ و وضع‌ کردستان‌ به خاطر شیعه‌ و سنی‌گری‌ خیلی‌ بد بود، ناگهان‌ آن‌ شاگرد من‌ پیدا شد، خیلی‌ با من‌ گرم‌ گرفت‌ و بالاخره‌ با زور و رودربایستی‌ من‌ را خانه برد‌ خیلی‌ هم‌ خدمت‌ کرد به‌ من، بعد آخر شب‌ به‌ من‌ گفت:‌ آقا ما یک‌ جلسه‌ای‌ داریم‌ شما بیاید برویم‌ توی‌ این‌ جلسه، گفتم‌ می‌آیم، خلاصه مرا بردند توی‌ آن‌ جلسه، وقتی‌ نشستم‌ توی‌ جلسه، دیدم‌ این‌ سبیل‌ گُنده‌ها، سبیل‌ کشیده‌ها می‌آیند، تعجب‌ کردم، چه‌ خبر است، یک‌ وقت‌ مَنقَلی‌ پر از آتش‌ که‌ آتش‌ زغالی‌ که‌ اَلُو داشت، این‌را هم‌ آوردند، یک‌ مجمع‌ را هم‌ آوردند گذاشتند روی‌ این‌ آتش‌ها، روی‌ این‌ منقل‌. من‌ تعجب‌ کردم، ترس‌ هم‌ من‌را گرفته‌ بود که‌ این‌ها چه‌ کار می‌خواهند بکنند، یک‌وقت‌ دیدم‌ یک‌ جوانی‌ زیر غُل‌ و زنجیر، قیافه‌ای شبیه مردم‌ همدان‌ داشت، آوردند.😔 🔷یک‌ سفره‌ چرمی‌ هم‌ پَهْن‌ کردند، او را نشاندند روی‌ سفره‌ چرمی‌ و کسی‌ با یک‌ ضربت‌ گردنش ‌را زد، آن‌ مجمع‌ که‌ داغ‌ بود گذاشتند روی‌ گردن‌ این‌که‌ خون‌ بیرون‌ نیاید، غُل‌ و زنجیرها را هم‌ باز کردند این‌ هی‌ دست‌ و پا می‌زد این‌ها هم‌ قاه‌ قاه‌ می‌خندیدند. من‌ غش‌ کردم‌. بالاخره‌ قضیه‌ تمام‌ شد و من‌ در حال‌ غش‌ بودم، کم‌کم‌ مَرا به‌ هوش‌ آوردند اما آن‌ موقعی‌ که‌ نزدیک‌ بود به‌ هوش‌ بیایم‌ می‌دیدم‌ با هم‌ زمزمه‌ دارند، این‌ شیعه‌ است‌ این‌را هم‌ بیاورید دومی‌اش‌ باشد، آن‌ طلبه‌ می‌گفت:‌ نه‌ بابا من‌ درس‌ پیش‌ ایشان‌ خواندم، این‌ از آن‌ سنی‌های‌ داغ‌ است‌ معلم‌ من‌ بوده، 🔶 بالاخره‌ من‌ را نجات‌ داد، آمدیم‌ خانه، وقتی‌ من‌ حال‌ آمدم، این‌ طلبه‌ به‌ من‌ گفت:‌ آقا من‌ سنی‌ هستم، اما مُرید شما هستم، می‌دانید شما را خیلی‌ دوست‌ دارم، نمی‌خواستم‌ ناراحتتان‌ کنم، اما بُردم‌ آن‌جا یک‌ پیام‌ بدهید به‌ علمای‌ نجف‌ و پیام‌ این، که‌ شما عُمَرکُشون‌ کنید ما هم‌ این‌جور می‌کنیم،‌ 🔷ما رسم‌مان‌ است‌ یک‌ شیعه‌ را یک‌ جایی‌ پیدا می‌کنیم‌ زندانی‌اش‌ می‌کنیم‌ غُل‌ و زنجیر می‌کنیم‌ تا شب‌ چهارشنبه، شب‌ چهارشنبه‌ همه‌ ما جمع‌ می‌شویم‌ برای‌ رضایت‌ خدا، قربه الی‌ الله این‌را می‌آوریم‌ و این‌ بلا را به‌ سرش‌ می‌آوریم‌ که‌ تو دیدی. [ منبع: درس اخلاق آیت الله مظاهری در تاریخ ۲۳ فروردین ۸۵٫ شماره درس ۳۰۰] 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌧🌿 ❣️بادیدن این کلیپ نگاهت به زندگی زیر و رو میشه....👌 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیت الله مشکینی رحمة الله علیه ⚠️اثر گناه فقط در خود انسان ظاهر نمی شود، گناه انسانی در محیطش هم اثر دارد، گناه انسان در فرزندانش اثر دارد، گناه انسانی در فرشته ها اثر دارد، گناه انسانی در زراعت اثر دارد، گناه انسانی در جوّ اثر دارد❗️😱😱😱 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🌼 پرسش: اگر خدا گرايي ريشه در فطرت انسان دارد چرا هنوز بعضي از انسان ها خدا پرست نيستند؟ دليل فطري بودن يک رفتار چيست؟ 🌼 پاسخ: کشش ها و جاذبه های درونی انسان بر دو گونه است: بعضی نیاز به وساطت عقل و شعور ندارد، همان گونه که حیوان بدون نیاز به تفکر، به سوی غذا و جنس مخالف جذب می شود. بعضی از کشش ها آگاهانه است و نیاز به وساطت عقل دارد و انسان را وادار به انتخاب می کند. قسم اول را "غریزه" و قسم دوم را "فطرت" می نامند. خداگرایی و خداپرستی به صورت یک فطرت درون جان همة انسان ها قرار دارد و دلیل آن این است که در طول تاریخ پرماجرای بشر، ایمان به خدا و ایمان به مذهب، جنبه عمومی و همگانی داشته است. این عمومیت دلیل بر فطری بودن خداپرستی دارد. امام صادق(ع) در تفسیر آیه "فطره الله التی فطر النّاس علیها"، فطرت را به معنای توحید و اسلام دانسته است.(1) حدیث می گوید: "کلّ مولود یولد علی الفطرة حتی لیکون أبواه هما اللذان یهودانه و ینصرانه؛ هر نوزادی بر فطرت اسلام و توحید آفریده شد (از درون، خدا طلب و اسلام خواه است)، مگر این که پدر و مادرش او را یهودی یا نصرانی کنند".(2) فطرت، خلقت دست نخورده است. وقتی که فرزندی متولد می شود صفحه‌دل او مانند صفحه سفیدی است. هر چه بزرگ تر می شود، از این طرف و آن طرف از دوست و بیگانه، از پدر و مادر و مدرسه و جوّ اجتماعی رنگ می پذیرد. همان طور که حدیث مذکور نقش پدر و مادر در تغییر فطرت الهی و اسلامی را مؤثر دانسته است.