eitaa logo
بسوی خدا
2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
49 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
YEKNET.IR - zamine - hafteghi - 1400.08.11 - poyanfar.mp3
8.12M
احساسی (عج) 🍃شیعه‌ی تو غریب و منم یه بچه شیعه ام 🍃اشکی بده سبک کنم سنگینی رو سینمو 🎤 ┈••✾•🌷🕊🌷•✾••┈
✨ براۍاینکه‌فردایت‌مثل‌دیروز‌نشود ، از‌امروز بهترین‌بهره‌را‌ببر.😃 بهترین‌بهره‌امروز‌تاسف‌براۍ دیروز‌نیست‌ ؛ توبه‌ا‌زدیروز‌‌است‌.🍃 فرق‌تاسف‌و توبه‌این‌است‌که‌وقتۍ‌ در‌توبه‌تاسف‌میخورۍ‌در آغوش‌گرم‌خدا‌هستۍ‌‌😍 واوتورا‌نوازش‌میکند‌و برات‌گذشته‌را‌جبران‌میکند‌🦋 اماانسان‌در‌تاسف‌تنهاست‌ وهیچ‌کمکۍ‌به‌اونمیرسد . . . ╔═✨💖✨═════╗
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
• شخصی که اعتراض میکرد و میگفت امام زمان کمکم نمیکنه 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
حاج آقا قرهی: چه کنیم تا از دست شیطان در امنیّت باشیم و در پرده‌ای از عصمت قرار گیریم و شیطان نتواند ما را فریب دهد. پیغمبر اکرم، محمّد مصطفی(ص) یک نسخه به ما می‌دهند، می‌فرمایند: «ثلاثة عصموا من ابلیس»، این سه دسته از اغوای شیطان در امان هستند. چه کسانی؟ ۱. «الذّاکرون للّه»، آن‌ها که دائم یاد خدا هستند، نه یاد عملشان. ۲. «و الباکون من خشیة اللّه»، آن‌هایی که از خشیت خدا گریه می‌کنند و می‌ترسند که نکند از خدا دور شوند و نکند این اعمال باعث شود که از خدا دور شوند. ۳. «و المستغفرون بالاسحار»، خیلی جالب است، اولیاء خدا این همه اعمال دارند، هیچ کدام از آن‌ها را هم نمی‌بینند و از دوری از خدا می‌ترسند، امّا با این حال مدام در سحرگاهان و در دل شب، به استغفار و انابه می‌پردازند. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🌼 پرسش: ببخشيد اينکه خداوند به فردي مثلا چشمان خيلي قشنگ ميده وبه فرد ديگه نميده يکي ازدلايلش شايد اين باشه که همه نبايد يه شکل باشند و.. اماچه جوابي به اين شبهه ميشه داد که فردي ميگه خب چرامن به جاي اون فرد زيبانباشم واون فرد زشت باشه 🌼 پاسخ: تمام مواردی که در آفرینش انسان ها و موجودات دیگر به عنوان نابرابری لحاظ می شود، تفاوت‏هایى است که در جهان وجود دارد، نه تبعیض‏ها. فرق تفاوت و تبعیض آن است که در فرض تبعیض، چند موجود قرار دارند که همه شایستگى و حق یکسان دارندو به یکى داده مى‏شود و به دیگرى داده نمى‏شود یا کمتر داده مى‏شود، اما در صورت تفاوت در آفرینش اصلاً حقى مطرح نیست تا بحث تبعیض به میان آید. در مورد آفرینش انسان، از ابتدا انسانى نبوده تا حقى مطرح باشد. پس این تصور که از طرف خداوند حق انسان ها ادا نمی شود تصور صحیحی نیست. از طرف دیگر دلیلی وجود ندارد که خداوند بین آفریده ها تبعیض قائل شود یا ظلمی بر کسی روا دارد. چون تبعیض و ظلم یا ناشی از جهل است یا کمبود و نیاز و یا ... در حالی که همه آفریده گان نسبت مساوی با خداوند داشته و همه آفریده او هستند و او از هر عیب و نقصی مبرا است. اگر هم نابرابری ها در جامعه انسانی و مربوط به خود انسان ها باشد این بحث مستقل و جداگانه ای است. اما این که راز تفاوت های انسان ها برای چیست باید گفت: اشیا از نظر خوبى و بدى اگر تنها و منفرد و مستقل از اشیاى دیگر در نظر گرفته شوند، یک حکم دارند و اگر جزء یک نظام و به عنوان عضوى از اندام در نظر گرفته شوند، حکم دیگرى پیدا مى‏کنند،
مثلاً اگر از ما بپرسند که خط راست بهتر است یا خط کج، ممکن است بگوییم خط راست بهتر از خط کج است، ولى اگر خط مورد سؤال جزئى از یک مجموعه شد، در یک مجموعه به طور مطلق، نه خط مستقیم پسندیده است و نه خط منحنى. وقتى که جهان را جمعاً مورد نظر قرار مى‏دهیم، ناچاریم بپذیریم که در نظام کل و در توازن عمومى، وجود پستى‏ها و بلندى‏ها، فراز و نشیب‏ها، تاریکى و روشنایى‏ها، همه لازم است . جهان چون خط و خال و چشم و ابروست که هر چیزی به جاى خویش نیکو است‏ اگر اختلاف و تفاوت وجود نداشته باشد، دیگر مجموعه و نظام مفهومى ندارد. شکوه و زیبایى جهان در تنوع و اختلاف‏هاى رنگارنگ آن است. قرآن کریم وجود اختلاف‏ها را از آیات و نشانه‏هاى قدرت الهى مى‏شمرد. زشتى‏ها، نه تنها از این نظر ضرورى مى‏باشند که جزئى از مجموعه جهانند و نظام کل به وجود آن‏ها بستگى دارد، بلکه از نظر نمایان ساختن و جلوه دادن به زیبایى‏ها نیز وجود آن‏ها لازم است. اگر در جهان زشتى نبود، زیبایى هم نبود. اگر همه مردم زیبا بودند، هیچ کس زیبا نبود، همان طورى که اگر همه مردم زشت بودند، هیچ کس زشت نبود. ممکن است این سؤال پیش آید: چرا زشت زیبا نشد و بالعکس؟ در پاسخ استاد مطهرى مى‏گوید: «خداوند متعال به هر موجودى همان وجود و همان اندازه از کمال و زیبایى را مى‏دهد که مى‏تواند بپذیرد. نقصانات از ناحیه ذات خود آن‏ها است، نه از ناحیه فیض بارى تعالى، نظیر خواص اشکال هندسى که ذاتى موجودات است، مثلاً خاصیت مثلث این است که مجموعه زاویه هایش برابر با دو قائمه است و خاصیت مربع این است که مجموع زوایایش برابر با چهار قائمه است. معنایش این نیست که به آن، خاصیت دو قائمه و به این خاصیت چهار قائمه داشتن را اعطا کرده‏اند تا گفته شود چرا به مثلث ستم کرده‏اند. تفاوت موجودات جهان همین طور است. بوعلى سینا گفته است: خدا زردآلو را زردآلو نکرده بلکه زردآلو را ایجاد کرده است. زردآلو از باب مثال است، منظور همه موجودات است، خدا اشیا را آفریده از آن‏ها ذاتاً اختلاف دارند. قرآن مجید این مطلب را با یک تمثیل بیان کرده و فرموده است: «خدا از آسمان آبى فرود آورد و هر رودخانه‏اى به قدر ظرفیت خودش سیلان یافت».2 یعنى رحمت فیض پروردگار هیچ موجود مستعدى را محروم نمى‏سازد و براى همه یکسان است، ولى استعداد و ظرفیت موجودات یکسان نیست. استعدادها مختلف است. هر ظرفى به قدرى که گنجایش دارد، از رحمت خدا لبریز مى‏گردد. پس هر موجودى، حق خود را که امکان داشته دریافت دارد، دریافت کرده است.» نباید تصور کرد که خداوند یکى را که ممکن بود زیبا باشد، زشت قرار داد و دیگرى را که ممکن بود زشت باشد، زیبا قرار داد و با قید قرعه و یا یک اراده تبعیض‏آمیز هر یک از آن‏ها را انتخاب کرد، بلکه هر جزء از اجزاى جهان تنها به همین جور که هست، امکان وجود داشته و خدا همان آفرینش را به آن داده است. اگر بخواهیم از دیدگاه علمى سخن گوییم، این گونه نمى‏توان گفت که هر ماده با توجه به ویژگى و شرایط خود از وجود و کمالات وجود برخوردار مى‏شود. تفاوت هایى که در جهان مادى و طبیعى وجود دارد، براساس تفاوت در عناصر مادى است، مثلاً کسى که از نظر زیبایى یا زشتى، شکل و وضعى خاص دارد، بر اثر تفاوت ژنتیکى و عوامل محیطى و مادى وراثت و... است که هزاران مورد شناخته شده و یا ناشناخته در طبیعت در آن‏ها دخالت دارد و یا حتى امور غیر مادى مانند نحوه آمیزش یا مواد و غذاهایى که پدر و مادر قبل از آمیزش، یا مادر بعد از آن در دوران جنینى تغذیه مى‏کنند یا مانند تأثیر الکل و مواد اعتیادزا در شکل و حالت و وضع و سلامت و بهره هوشى و استعداد کودک که امروزه بدون تردید شناخته شده است. طبق این سخن فیض الهى از ناحیه خدا تمام است و او در حق هیچ موجودى تبعیض روا نمى‏دارد، بلکه موجودات هستند که به فراخور شأن و جایگاه و مرتبه خود و و قابلیت و استعداد و عوامل دیگر فیض الهی را می پذیرند و به اندازه استحقاق، در مرتبه‏اى از عالم هستى قرار می گیرند. در جهان خلقت آنچه که وجود دارد تبعیض نیست، بلکه تفاوت است، همان طور که ظرف یک لیترى نسبت به ظرف پنج لیترى مقدار کمترى آب در خود جاى مى‏دهد. آرى هر موجودى در نظام هستى به میزان ظرفیت خود دریافت فیض مى‏کند. در عین حال آنچه در پایان مى‏تواند مکمل این پاسخ باشد و هرگونه اشکالى را برطرف کند، آن است که: نباید نگاهمان را فقط معطوف به دنیا و زندگى دنیا نماییم و همچنان این اشکال براى ما وجود داشته باشد که تفاوت‏ها ربط به انسان ندارد. درست است که تفاوت‏هاى ایجاد شده به سبب وراثت و محیط و... انسان نقشى در آن‏ها ندارد، اما زندگى انسان که منحصر به این عالم نیست، بلکه این عالم تنها بخش کوچکى از حیات است و در مقابل حیات جاودانه و حقیقى بسیار ناچیز است. در این نگاه هر چه بیشتر از نعمت‏هاى دنیا و کمالات هستى داده شده باشد، به همان اندازه داراى مسئولیت بی
شتر باید باشد و در مقابل هر یک از نعمت‏هاى الهى از او سؤال شود که آیا حق آن را به جا آورده است؟ اما آن که کمتر به او داده شده، سبک‏بارتر است. از طرف دیگر با توجه به روایات به دست مى‏آید که خداوند بعضى از کاستى‏هاى دنیا را در عالم دیگر جبران مى‏نماید و به هیچ بنده‏اى ظلم روا نمى‏شود. مطمئناً آنان که در دنيا از نعمات بيش تري برخوردار بودند، بيش تر مورد سؤال و درخواست هستند. بايد بيش تر پاسخگو باشند. کساني که آزمون هاي سخت فقر و بيماري ، زشتی صورت و ... را گذراندند،وضع بسيار بهتر و آسان تري را پيش رو خواهند داشت. خدا را به خاطر اين تقدير شکر خواهند کرد که در برابر سختي کوتاه دنيا سعادت ابدي را نصيب آن ها نموده است. يعني با وجود اين تفاوت شکل آزمون ها، عدالت در تکاليف و مسئوليت ها و آزمايشات و محاسبه اعمال اين افراد ملاحظه مي گردد. در واقع اين سختي ها و مشکلات در تاثيرات آن در ايمان و عمل افراد چيزي نيست که از منظر خداوند مخفي بماند و مورد توجه قرار نگيرد و توقعي که خداوند از فردي در حال ابتلاء به آزموني سخت دارد از توقع در قبال فردي برخوردار و مرفه بسيار متفاوت خواهد بود و در نگاه دقيق ، سختي و دشواري و حسرت حقيقي براي کساني است که در دنيا به نعمت آزموده شده اند نه به فقر و سختي و بيماري ؛ زيرا در روايات متعددي آمده:« در روز قيامت كسانى كه در دنيا با صحّت و عافيت به سر بردند، دوست دارند كه گوشت بدن آن ها را با قيچي در دنيا چيده بودند براى ثواب هايي كه مى‏بينند به اهل بلا مى‏دهند. » 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
♨️ کاهش تعداد موالید در سه ماهه اول سال نسبت با سال گذشته 🔹️ در بهار امسال ۲۶۹ هزار و ۷۴۸ ولادت در کشور به ثبت رسیده که در مقایسه با بهار ۱۳۹۹ این آمار ۱۰ هزار و ۸۱۶ مورد کمتر است. 🔸️ آمار تولد در بهار ۱۳۹۸، ۲۹۹ هزار و ۳۸۹ و در بهار ۱۳۹۹، ۲۸۰ هزار و ۵۶۴ مورد بوده است. تعداد ولادت‌های ثبت شده در کشور طی سال ۹۹ در قیاس با همین آمار در سال ۹۵ با کاهش ۲۷ درصدی مواجه بوده است./باشگاه خبرنگاران جوان 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴"انتخاب، بعد از تصمیم" یا "تصمیم، بعد از انتخاب" ؟ 💘💘💘💘💘💘💘 ✅ برخی از انتخاب‌ها، بعد از تفکّر و مشاوره و تحقیق، و با در نظر گرفتن تمام معیارهای واقع‌بینانه انجام می‌شود. ما نام این نوع انتخاب‌ها را «انتخاب، بعد از تصمیم» می‌گذاریم. ❌ در بسیاری از موارد هم ابتدا شخص، انتخابش را می‌کند و سپس برای این‌که بتواند در مقابل سؤال وجدان یا اطرافیان دلیلی بیاورد، کمی هم مشاوره می‌کند و دستی هم به سوی تحقیق می‌برَد. ما نام این را هم «تصمیم، بعد از انتخاب»‌ می‌گذاریم. 📛 اگر پیش از آن که عقل حکم خود را صادر کند، دل انتخاب خویش را انجام دهد، دو طرف به دلیل وابستگیِ ایجاد شده، تمام مسیر مشاوره و تحقیق و... را به گونه‌ا‌ی می‌پیمایند که به یکدیگر برسند. 📚نیمه دیگرم، کتاب اول، ص۵۹ 💘💘💘💘💘💘💘 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
💚 موجـیم و طلوعے از ظفر مےخواهيم آن نور هميشہ مُستقر مےخواهيم ما اهل زمينِ خستہ از ظلمتـــ جور خورشيد نگاه مُنتظَـر مےخواهيم ✨شبت بـــخیر واژه ی نجات✨ 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
روز دوشنبه ۱۵ آذرماه روز اول جمادی الاولی *ختم سوره واقعه* 🔹 *شروع از دوشنبه ای که اول ماه باشد* ⚜روز دوشنبه اول ماه *برای افزایش رزق و برآورده‌شدن حاجات مهم*✅ آیت‌الله بهجت رحمه‌الله علیه برای افزایش روزی و برآورده شدن حاجات مهم، ختم سورۀ «واقعه» را به اطرافیان خود توصیه می‌کردند. دستور این ختم بدین شرح است: چون اول ماه قمری دوشنبه باشد، شروع کند به خواندن این سورۀ مبارکه، با طهارت و رو به قبله. *روز اول* یک مرتبه سوره واقعه ، *روز دوم* دو مرتبه سوره واقعه *روز سوم* سه مرتبه سوره واقعه . . . و همچنین تا چهاردهم، چهارده مرتبه سوره واقعه را بخواند 🕔🕝🕗 *(این سوره‌ها را می‌توان در طول روز و به مرور زمان خواند.)* ❌ *هرکس یک روز فراموش کرد فردای آن میتواند تعداد سوره واقعه هایی که فراموش کرده را بخواند* *به فرموده آیت الله بهجت رحمه الله علیه حتی در یک نوبت یا کمتر از ۱۴ روز با تلاوت مجموع سوره‌ها (یعنی ١٠۵ سوره واقعه) میتواند ختم را به پایان برساند* ❇️ و بعد از تلاوت سورۀ های مبارکه هر روز ، این دعا را بخواند(یعنی روزی یک بار این دعا خوانده میشود) : *يا مُسَبِّبَ الاَسْبابِ وَ يا مُفَتِّحَ الاَبْوابِ اِفْتَحْ لَنا الْاَبْوابَ وَ يَسِّرْ عَلَيْنَا الْحِسابَ وَ سَهِّلْ عَلَيْنَا الْعِقابَ [الصِّعابَ]، اللَّهُمَّ إِنْ كَانَ رِزْقِي و رِزْقُ عِیالي فِی السَّمَاءِ فَأَنْزِلْهُ وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ بَعِيداً فَقَرِّبْهُ وَ إِنْ كَانَ قَرِيباً فَيَسِّرْهُ وَ اِنْ كانَ يَسِيراً فَكَثِّرْهُ وَ اِنْ كانَ كَثِيراً فَخَلِّدْهُ وَ اِنْ كانَ مُخَلَّداً فَطَيِّبْهُ وَ اِنْ كانَ طَيِّباً فَبارِكْ لي فيهِ وَ اِنْ لَمْ يَكُنْ يا رَبِّ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ وَ وَحْدانِيَّتِكَ اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ وَ اِنْ كانَ عَلي اَيْدِي شِرارِ خَلْقِکَ فَانْزِعْهُ وَانْقُلْهُ اِلَيَّ حَيْثُ اَكونُ وَ لا تَنْقُلْنِي اِلَيهِ حَيْثُ يَكُونُ* . ✳️ *در ادامه، از مرحوم مجلسی رحمه‌الله به نقل از امام سجاد علیه‌السلام این عمل را با دعایی در پنجشنبه‌های میان این چهارده روز نقل می‌کند؛ آن دعا چنین است:* *يا ماجِدُ يا واحِدُ، يا جَوادُ يا حَليمُ، يا حَنّانُ يا مَنّانُ يا كَريمُ، اَسْئَلُكَ تُحْفَةً مِنْ تُحَفاتِكَ تَلُمُّ بِها شَعْثى، وَ تَقْضى بِها دَيْنى، وَ تُصْلِحُ بِها شَأْنى بِرَحْمَتِكَ يا سَيِّدى. اَللَّهُمَّ اِنْ كانَ رِزْقى فِى السَّماءِ فَاَنْزِلْهُ، وَ اِنْ كانَ فِى الاَرْضِ فَاَخْرِجْهُ، وَ اِنْ كانَ بَعيداً فَقَرِّبْهُ، وَ اِنْ كانَ قَريباً فَيَسِّرْهُ، وَ اِنْ كانَ قَليلاً فَكَثِّرْهُ، وَ اِنْ كانَ كَثيراً فَبارِكْ لى فيهِ، وَ اَرْسِلْهُ عَلى اَيْدى خِيارِ خَلْقِكَ، وَ لا تُحْوِجْنى اِلى شِرارِ خَلْقِكَ، وَ اِنْ لَمْ يَكُنْ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ (بِكَيْنُونَتِكَ) وَ وَحْدانِيَّتِكَ. اَللًّهُمَّ انْقُلْهُ اِلَىَّ حَيْثُ اَكُونُ، وَ لا تَنْقُلْنى اِلَيْهِ حَيْثُ يَكُونُ، اِنَّكَ عَلى كُلِّ شَىْءٍ قَديرٌ، يا حَىُّ يا قَيُّومُ يا واحِدُ يا مَجيدُ يا بَرُّ يا كَريمُ يا رَحيمُ يا غَنِىُّ، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ تَمِّمْ عَلَيْنا نِعْمَتَكَ، وَ هَیِّنَا [هَنِّئْنا-هَيِّئْنا] كَرامَتَكَ وَ اَلْبِسْنا عافِيَتَكَ.* ☄ هر چه سریعتر برای دیگران ارسال کنید تا در این ختم عظیم شرکت کنند غفلت نکنید 📚اللیالی‌المخزونه، ملا محسن فیض کاشانی، نسخه خطی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، ص۵٣-۵۵. 📚 بهجت الدعا، ص٣۶٢ـ٣۶۴ 🎙️درس خارج فقه آیت الله بهجت رحمه الله علیه، کتاب حج، ٢۶ آذر ١٣٨۶ 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
📚 📔عنوان: مهدیه و لباس های سخنگو👚 ✍به قلم: وحید جهان‌تیغ 📇ناشر: سمیع مهدیه و لباس های سخنگو، یک کتاب داستانی جذاب در مورد حجاب است🌸 نویسنده، در این کتاب به صورتی هنرمندانه و در قالب داستانی زیبا و خواندنی، به بیان و حجاب برای دختران پیش و بعد از سن تکـلیف پرداخته است🌸 ویژه دختران ۸‌ تا ۱۲‌سال☘ مناسب برای هدیه ی جشن تکلیف و...☘ 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🔴به روز باشیم ♨️ فرهنگ و تمدن غرب قتل، عامل اصلی مرگ مادران باردار است! نتیجه تحقیقاتی در آمریکا نشون داده که زنان باردار بیش از آنکه به دلایل مرتبط با بارداری جان خودشون رو از دست بدن، بر اثر قتل - اغلب توسط شریک جنسی خودشون - کشته شده‌اند! طبق این بررسی، به قتل رسیدن مادران تقریبا دو برابر بیشتر از میزان مرگ اونها بر اثر خونریزی پس از زایمان یا اختلالات جفت و... است. : چند تا به اصطلاح ایرانی هم هستن که از غرب پول می گیرن تا اسلام رو دین خشونت معرفی کنن. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🌼 پرسش: در اثبات امامت آيا وجود قرآن کافي نبود؟امام براي چه؟عقلا بفرماييد. 🌼 پاسخ: پاسخ سوال نخست: بله؛ قرآن کریم به تنهایی برای اثبات امامت کافی است. جناب استاد ربانی گلپایگانی در کتاب نصوص و براهین به تفصیل به این موضوع پرداخته اند. پاسخ پرسش دوم: دلیل عقلی امامت همان ادله عقلی ضرورت نبوت است چرا که امامت ادامه ی مسیر نبوت و در جایگاه هدایت امت است. برهان ضرورت امامت با چند مقدمه:1-انسانها مستعد کمالات متعدد هستند. 2- وصول و رسیدن به این کمال مشروط به سلوک و پیمودن این مسیر است. 3- سلوک و پیمودن این مسیر مشروط به آگاهی از این راه است. 4- برخی از این مسیر را عقل ما می تواند درک کند اما عقل ما محدود است و نمی تواند همه ی مصالح و مفاسد خود را بشناسد ( به همین جهت در قوانین روزمره ی خود در بسیاری از مواقع دچار خطا و اشتباه می شود) از این رو به راه مطمئنی نیاز است که بتواند انسان را در همه ی ابعادی که او را به کمال می رساند راهنمایی کند آن راهنمای مطمئن کسی نیست جز امام (بعد از اتمام دوره ی نبوت و فقدان نبی) لازم است شخص امام، معصوم باشد و از جانب خداوند منصوب شده باشد. همچنین عقل می گوید بر خداوند قبیح است انسانها را بدون راهنما رها کند راهنمایی که مورد اطمینان باشد و مردم به هدایت او به سعادتمند شده به کمال برسند. اگر عقل و قرآن به تنهایی برای هدایت امت کافی بود هرگز میان امت اختلافی واقع نمی شد در تفسیر قرآن اشتباه نمی کردند در حالیکه دوری از امام معصوم باعث شده امت پیامبر (ص) به ده ها فرقه تقسیم شوند و هرکدام برای اثبات حقانیت خود به قرآن
استناد کنند همچنانکه داعش و امثال آنها نیز دچار این انحراف شده و به خیال واهی خود با استناد به قرآن کریم شیعیان را مشرک دانسته خون آنها را مباح می شمارند.هشام از شاگردان امام صادق (ع) در مناظره خود با عالم اهل تسنن به این نکته اشاره می کند که اگر وجود قرآن به تنهایی کافی بود اختلاف میان امت توجیحی نداشت بنابراین مردم نیاز به راهنما دارند تا بعد از پیامبر (ص) هدایت امت را به دست بگیرد تا دچار گمراهی و کج فهمی از دین نشوند همچنانکه عده ای شدند. استدلال هشام مورد تحسین امام صادق (ع) قرار گرفت. علاوه بر اینکه عقل می گوید امکان ندارد پیامبر (ص) بعد از خود امت را رها کرده و به فکر آنها نباشد پیامبری که حتی در سفرهای کوتاه در مدینه برای خود جانشین قرار می داد با توجه به خطری که آن زمان اسلام را که نهالی نوپا بود تهدید می کرد. امپراطوری ایران و روم از خارج و منافقین در داخل، خطر مهمی برای امت اسلامی بودند. امکان ندارد پیامبر (ص) امت را بعد از خود بدون تعیین جانشین که همان "امام" است رها کرده باشد. به همین جهت پیامبر (ص) برای بعد از خود به دو چیز گرانبها سفارش می کنند: قرآن و اهلبیت (ع). امیرالمومنین (ع) امام را به محور سنگ آسیاب تشبیه می کند همچنانکه محور آسیاب باعث می شود سنگ آسیاب در جای خود قرار بگیرد امام نیز در میان امت باعث می شود مردم از چند دستگی و تفرقه دور بمانند و در تشخیص حق و باطل و تفسیر واقعی قرآن کریم و شناخت دین واقعی و اسلام ناب محمدی دچار تفرقه و چند دستگی نشوند. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
مداحی_آنلاین_مرگ_ناگهانی_فرا_می.mp3
1.34M
# کلیپ - صوتی مرگ ناگهانی فرا می رسد حجت الاسلام عالی 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♥️ •[‌🌱چه اشڪ ها ڪه چڪیده به پاے آمدنت بیــا ڪه جــان من آقا فداے آمدنــت :) ]• العجݪ‌یاموݪا 🍃🌸 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼 حضرت مهدی در روایتی فرموده‌اند: به شیعیان و دوستان ما بگویید که خدا را به حقّ عمّه‌ام حضرت زینب(س) قسم دهند که فرج را نزدیک گرداند. (شیفتگان مهدی، ج ۱، ص ۲۵۱)🤲 حالا خدا وکیلی ما چند بار خدا را به حق عمه جان امام عصر، زینب کبری قسم داده‌ایم که فرج را برساند وقتی امام(ع) دعا برای فرج را اینگونه می‌خواهد حتماً علتی دارد و حتما تاثیر بیشتری دارد که امام اینگونه می‌فرمایند.🙂❤ خواسته امام زمان🌼 @rkhanjani 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿🌹آثارعجیبِ سوره واقعه 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🌼 پرسش: سرنوشت کساني مثل هاوکينگ و... که به علم خدمت زيادي کردند ولي منکر خداوند بودند در عقبا چگونه است؟ 🌼 پاسخ: اگر کسی بی ایمان و یا بی نیت الهی کاری کند که فرهنگ دینی آن را شایسته بداند، خداوند با او در همین دنیا تسویه حساب می کند؛ یعنی اثر و نتیجه ای را که او به دنبالش بود و یا پیامد دنیایی آن کار را به صاحب عمل می رساند و بر آن عمل مترتب می سازد. چنین عملی که از پشتوانه ایمان و نیت الهی برخوردار نیست به مثابه اسکناس بی پشتوانه ای می ماند که در قیامت هیچ ارزشی نخواهد داشت و بهشت و یا حتی ثواب اندکی را نصیب صاحبش نخواهد کرد. قرآن کریم شرط ورود به بهشت را ایمان و عمل صالح می داند (آیاتی مانند 25 و 85 سوره بقره) و هیچکدام را به تنهایی برای کسب رضای الهی و نیل به ثواب اخروی کافی نمی داند؛ نه ایمان بی عمل را (158 سوره انعام) و نه عمل بی ایمان را (آیات 15 و 16 سوره هود (علیه السلام) که محور بحث ما در این نوشته همین آیات دسته دوم است که پاسخ سوال را روشن می کند. در آیات 15 و 16 سوره هود می خوانیم: مَن كاَنَ یُرِیدُ الْحَیَوةَ الدُّنْیَا وَ زِینَتهََا نُوَفّ‏ِ إِلَیهِْمْ أَعْمَالَهُمْ فِیهَا وَ هُمْ فِیهَا لَا یُبْخَسُونَ كسانى كه زندگى دنیا و زیور و زینتش را بخواهند، ثمره تلاششان را به طور كامل در [همین‏] دنیا به آنان مى‏دهیم و در آن چیزى از آنان كاسته نخواهد شد. أُوْلَئكَ الَّذِینَ لَیْسَ لهَُمْ فىِ الاَْخِرَةِ إِلَّا النَّارُ وَ حَبِطَ مَا صَنَعُواْ فِیهَا وَ بَاطِلٌ مَّا كَانُواْ یَعْمَلُونَ
اینان كسانى هستند كه در آخرت، سهمى جز آتش براى آنان نیست و آنچه [در دنیا از كار خیر] كرده‏اند، در آخرت تباه و بى‏اثر مى ‏شود، و آنچه همواره [ریاكارانه‏] انجام مى‏دادند، باطل است. اگر کسی کار و یا کشف و اختراعی کند که خدمت به تمام مردم باشد؛ اما به نیت کسب شهرت و ثروت و مانند آن و اصلا خدا و قیامت و بهشتی را در نظر نداشته باشد. بی تردید در ازای کار او (به شرطی که دیگر عوامل تحقق خواسته او نیز مساعدت کنند) آنچه به دنبالش بوده نصیبش خواهد شد؛ نه ثواب اخروی و بهشت برین گزیده سخن علامه طباطبایی(ره) در تفسیر این آیات به قرار زیر است: عمل آدمى تنها نتیجه‏اى را كه منظور آدمى از آن عمل است به او مى‏دهد؛ اگر منظورش نتیجه‏ى دنیوى باشد نتیجه‏اى كه نصیب او می شود اصلاح و یا رونق شأنى از شۆون دنیاى اوست (البته در صورتى كه سایر اسبابى كه در حصول این نتیجه مۆثرند نیز مساعدت بكنند) و چنین عملى نتایج أخروى در پی نخواهد داشت؛ زیرا کننده کار، قصد آن نتایج را نداشته تا آن نتایج نصیبش شود و صرفِ خوب بودنِ ظاهر عمل هم برای رستگارى آخرت و نعمتهای بهشتی كافى نیست و آن را نتیجه نمى‏دهد. برای مثال: نیکی به مردم و خوش اخلاقی با آنها هم مى‏تواند به قصد جاه‏طلبى انجام شود و هم می تواند به نیت پاداش اخروى و تحصیل خشنودى خداى تعالى که اگر به نیت خشنودى خدا انجام نشود باعث اجر و پاداش اخروى و بلندى درجات نخواهد شد. برای همین در آیه بعد (آیه 16) خبر داده كه آنان وقتى وارد زندگی اخروی مى شوند، وارد خانه اى مى شوند كه حقیقت و واقعیتش آتشى است كه تمامى اعمال دنیایى آنان را نابود می سازد؛ آن طور كه آتش هیزم را از بین مى‏برد. آیت الله جوادی آملی حقیقت این نابودی را اینگونه بیان می کند: قیامت، عالمی است که در آن حقیقت هر چیز هویدا می شود (یَوْمَ تُبْلَى السَّرائِرُ- 9/طارق). در قیامت برای این عده روشن می شود آنچه آنها در دنیا بی نیت الهی انجام دادند در واقع نابود و باطل بود و اینها گمان می کردند کاری حقیقی و با اثری انجام داده اند؛ در حالی که هر چه جز خدا و آنچه دارای رنگ و بوی خدایی است فانی و هالک است (كلُ‏ُّ مَنْ عَلَیهَْا فَانٍ * وَ یَبْقَى‏ وَجْهُ رَبِّكَ ذُو الجَْلَالِ وَ الْاكْرَام ـ 26،27/الرحمن ؛ كُلُّ شَیْ‏ءٍ هالِكٌ إِلاَّ وَجْهَهُ ـ 88/قصص) و اینها در قیامت خواهند دید و فهمید که آنچه بی نیت الهی انجام دادند همه پوک و پوچ و نابود است و بهشتی برای آنها در پی نخواهد داشت. نیکی به مردم و خوش اخلاقی با آنها هم مى‏تواند به قصد جاه‏طلبى انجام شود و هم می تواند به نیت پاداش اخروى و تحصیل خشنودى خداى تعالى که اگر به نیت خشنودى خدا انجام نشود باعث اجر و پاداش اخروى و بلندى درجات نخواهد شد برای همین فرمود: وَقَدِمْنَا إِلَى مَا عَمِلُوا مِنْ عَمَلٍ فَجَعَلْنَاهُ هَبَاء مَّنثُورًا (فرقان/23) ما به سراغ تمام اعمالى كه آنها انجام دادند مى رویم و همه را همچون ذرات غبارِ پراكنده ی در هوا مى‏كنیم. علامه (ره) ادامه می دهد: و مراد از پرداخت كامل اعمالشان به آنها در دنیا (نُوَفّ‏ِ إِلَیهِْمْ أَعْمَالَهُمْ فِیهَا)، رساندن ایشان به تمام آثارى است كه اعمالشان در این نظام هستی در پی دارد؛ نه آن نتایجى كه خود آنها از اعمالشان انتظار داشتند. برای همین است كه در دنیا هر كس به هر آرزویى كه دارد نمی رسد؛ بلكه به چیزی مى‏رسد كه برآیند عوامل مۆثر در زندگى و افعال اوست. برای مثال اگر کسی کار و یا کشف و اختراعی کند که خدمت به تمام مردم باشد؛ اما به نیت کسب شهرت و ثروت و مانند آن و اصلا خدا و قیامت و بهشتی را در نظر نداشته باشد. و یا اصلا خدا را قبول نداشته باشد بی تردید در ازای کار او (به شرطی که دیگر عوامل تحقق خواسته او نیز مساعدت کنند) آنچه به دنبالش بوده نصیبش خواهد شد؛ نه ثواب اخروی و بهشت برین. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐