eitaa logo
بسوی خدا
2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
49 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️ راضی به نام سکوت و حرف نزدن 🔹سکوت و حرف زدن در هنگام مشاجره خیلی مهم است زیرا حرف زدن هیچ فایده‌ای ندارد در آن هنگام برای مثال شما قصد گفتن چند چیز را به همسرتان بگویید که حق با شماست و می خواهید بگویید 🔹من فلان انتظار را از شما دارم انتظار دارم در حضور خانواده خود یا خانواده خودم با من اینگونه رفتار کنید می خواهم برای من این را تهیه کنید 🔹منظور شما از حرف زدن در دعوا این نیست که با همسرتان لجبازی کنید حداقل در اول دعوا هدف شما چنین چیزی نیست اما ممکن است این اتفاق بیفتد که باید در نظر داشت که در هنگام مشاجره اصلاً نباید خواسته‌های خود را به همسرتان بگویید چون ضرورتی ندارد پس دلیلی وجود ندارد که در زمان دعوا حرفی بزنید و به همسرتان انتقاد کنید ✔️ بنابراین سکوت در هنگام عصبانیت و پرخاشگری بسیار مهم و موثر می‌باشد ادامه دارد .... کتاب نویسنده: مسلم داودی نژاد 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱🌱🌱تعيين هدف و انگيزه براي درس خواندن🌱🌱🌱 داشتن هدف و يا به عبارتي «هدفمندي» در كارها و زندگي باعث مي شود كارها براي انسان آسان شود. سعي كنيد براي تحصيل و درس خواندن خود هدفي انتخاب كنيد. اين كار باعث علاقه به درس هم خواهد شد. در كنار آن هم در اين انديشه باشيد كه بهترين اهداف را برگزينيد تا شأن و منزلت اين كار هم بيشتر شود. امام محمد غزالي، يكي از دانشمندان اسلامي در اين باره به نكاتي اشاره مي كنند كه ذکر آن خالي از لطف نيست: «اي فرزند! چه بسيار شبها كه در راه فراگيري دانش و خواندن كتاب ها از خواب خوش، چشم پوشي كردي و تا هنگام بامداد بيدار ماندي. و من نمي دانم كه چه انگيزه اي تو را به اين كار فرا خوانده است؛ اگر هدف تو رسيدن به بهره هاي ناچيز مادي، گردآوري ثروت، به دست آوردن مقام هاي اعتباري، فخرفروشي و اموري از اين قبيل بوده است، چه زيان كار و بي چاره اي. واي بر تو و باز هم، واي بر تو. امّا اگر هدف تو زنده كردن آيين پيامبر خدا ـ صلّي الله عليه و آله و سلّم ـ، پاك ساختن بدي ها، تربيت روحي و... بوده است، چه بهره مند و خوشبختي. گوارا باد بر تو، و باز هم گوارا باد».[9] بنابراين سعي كنيم تا هدف ارزشمندي براي تحصيل انتخاب كنيم و از كساني باشيم كه خود را شناختند، به توانايي ها و علايق خود پي بردند و با برداشتن گام هاي موفقيت به سعادت دنيا و آخرت رسيدند. در انتخاب كتاب، سعي كنيم «كتابهاي ويتامين دار» را انتخاب نماييم كه مشكلات و موانع زندگي ما را برطرف كند و شناخت و آگاهي ما را به جهان هستي افزايش دهد و باعث پيشرفت گردد. چه احساسي داريد؟ اگر احساس مي كنيد مشكلاتي در راه تحصيل و درس خواندن داريد، با دقت كافي و «انديشمندانه» آنها را برطرف كنيد و مسير علم آموزي را هموار كرده، تا باعث افزايش «انگيزه» به درس خواندن شود. اميدواريم بهترين راه، يعني «درس خواندن» را با دل و جان انتخاب كرده و با تلاش و كوشش به آيندة زيباي خود دست يابيد، همراه توكل و كمك خواستن از خداي مهربان. معرفي منبع جهت مطالعه بيشتر: ـ بيا كتاب بخوانيم، جواد محدثي، تهران، مدرسه، 1377. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 پرسش: با توجه به گفته ي قرآن که ميگه هيچ اجباري در دين نيست ، و طبق گفته شيوخ و روحانيون که ميگن دين حق اسلام است و اگر کسي مسلمان نباشد و از دنيا برود آخرتش در جهنم است، آيا اين يه تناقض بزرگ نيس؟ 🌼 پاسخ: آيه "لا اکراه في الدين" يک حقيقتي را بيان مي کند و آن اين که جنس دين و آموزه هاي ديني به گونه اي است که نمي تواند اکراهي و اجباري باشد . توضيح بيشتر: دين از سنخ اعتقاد است هيچ کس نمي‌تواند عقيده‌اي را به زور بر ديگري تحميل نمايد. نه کسي مي‌تواند به زور و اجبار کسي را مؤمن به توحيد، معاد، قرآن، ولايت و اسلام نمايد، اگر چه شخص شريف پيامبر اعظم صلوات الله عليه و آله باشد – و نه کسي مي‌تواند ديگري را به زور و اجبار به کفر و بدتر از آن دشمني و عناد با خداوند متعال بکشاند، اگر چه شخص ابليس لعين باشد. به پيامبر اعظم صلوات الله عليه و آله فرمود: « فَذَكِّرْ إِنَّمَا أَنْتَ مُذَكِّرٌ * لَسْتَ عَلَيْهِمْ بِمُصَيْطِرٍ - پس تذكر ده كه تو تنها تذكردهنده‏‌اى * تو را بر آنان تسلطي نيست / الغاشية 21 و 22 »، و راجع به ابليس و ساير شياطين جن و انس نيز فرمود: بر کسي تسلط ندارند، بلکه تسلط آنان فقط بر کساني است که خودشان ولايت و سرپرستي آنها را مي‌پذيرند: « إِنَّهُ لَيْسَ لَهُ سُلْطَانٌ ... / النّحل، 99 و 100» بنا بر اين دين که از سنخ محبت و عقيده است اکراهي نمي تواند باشد و خدا در آيه "لا اکراه في الدين" از اين ماجراي تکويني خبر داده است. اما اگر مبادي اختيار کردن يک دين براي کسي روشن شد
و او فهميد که عالم خدايي دارد و اين خدا احکامي دارد ديگر در مقابل آن احکام مسئول است و راه فراري براي او نيست و حتما در قبال ترک احکام مواخذه مي شود و اين حقيقت را خدا در ادامه آيه بيان مي فرمايد: "قد تبين الرشد من الغي" به تحقيق که راه رستگاري و گمراهي کامل براي شما آشکار است. اين فرد با تمام وجود فهميده که عالم خدايي دارد و خدا احکامي دارد اگر با اين فهم از زير احکام خدا شانه خالي کرد عقوبت دارد و عذاب مي شود. -“لَا إِکْرَاهَ فِي الدِّينِ”، يعني در نظام عليمانه و حکيمانه‌ي خلقت (تکوين)، شما اينگونه نيافريدم که مانند ملائکه، يا حتي حيوانات، گياهان و جامدات، مجبور به معرفت و پذيرش حق گرديد و هيچ راه ديگري پيش‌رو نداشته باشيد، بلکه مي‌توانيد انتخاب کنيد؛ اما چنين نيست که هر انتخابي که نموديد، هيچ فرقي نداشته باشد و همه خوب باشند، بلکه هر انتخاب و راهي، به مقصد خودش مي‌رسد. مانند همين بدن است که اگر با برنامه‌ي خواب و خوراک مناسب، نرمش و ورزش هم نموديد، بدن سالم و ورزيده مي‌شويد – اما اگر رعايت ننموديد، مواد الکلي يا مخدر مصرف نموديد، بدن از مغز گرفته تا خون و سلسله اعصابش، متلاشي مي‌گردد. اما در انتخاب هر کدام از اين دو راه آزاديد. -خداوند متعال به آدمي، “عقل و اختيار” موهبت نمود و به همين واسطه، او را ازساير مخلوقاتش متمايز نمود و در قابليت “خليفه الله” شدن قرارش داد؛ که البته با هدايت، تعليم، تربيت، تزکيه و عمل صالح به اين درجات مي‌رسد. ايجاب ظهور و بروز “عقل و اختيار”، اين است که آدمي از قوه‌ي “انتخاب” برخوردار گردد و “انتخاب” نيز آنگاه محقق مي‌گردد، که گزينه‌هاي متفاوتي پيش‌رو باشند. اگر براي شما انتخاب بيش از يک مقصد ميسر نباشد، نمي‌توانيد بگوييد که «من آن را انتخاب” نمودم»، و اگر براي رسيدن به مقصد، يک راه بيشتر وجود نداشته باشد و شما نيز به اجبار در آن را قرار گرفته و حرکت نماييد که نمي‌توانيد بگوييد: «من ميان همه راه‌ها، اين راه را “انتخاب”نمودم». بنابراين، همانگونه که انسان، هم روح ملکوتي دارد و هم بدن مادي و حيواني؛ هميشه، هر لحظه و در هر امري، بين دو يا چند راهي‌هاي گوناگوني قرار دارد و با توجه به نياز، ميل، کشش، گرايش، علم، بصيرت و خرد (انديشه و خرد) خود، يکي را “انتخاب و گزينش” مي‌نمايد. حال که حالت انتخاب گري در انسان وجود دارد به محض اين که توانست بهترين راه را انتخاب کند بايد آن را انتخاب کند و عوارض آن را هم بپردازد احکامش را هم بپذيرد و متعبد به آن شود. اين سن از 15 سالگي شروع مي شود به بالا . هر وقت که انسان راه صحيح را شناخت بايد در آن قرار بگيرد و براي شناخت آن تلاش کند و قبول راه بدون تحقيق هر چند که آن راه بنابر اتفاق صحيح هم باشد پاداشي نخواهد داشت چرا که بايد تحقيق مي کرده و نکرده . خداي تعالي مانند يک پدر مهربان که فرزند خود را مجبور به درس خواندن مي کند بندگانش را مجبور به دين داري مي کند براي اين که صلاح آنها را مي خواهد و ثواب و عقاب براي آنها در نظر مي گيرد تا آنها بر رفتن در اين راه پر خير و صلاح تشويق شوند و از نرفتن در آن بر حذر باشند دقيقا مانند پدري که فرزند خود را در مدرسه مي گذارد و براي درس خواندنش تشويق در نظر مي گيرد و براي درس نخواندنش تنبيه. ولي خوشبختي يک پدر آنجاست که اين فرزند آنقدر به کمال ذهني برسد که خودش بفهمد اين راه چه فوايدي دارد و با شوق و ذوق اين مسير را ادامه دهد. حرف روحانیون هم همین است؛ دین اسلام دین حق است و بقیه راه و روش ها ما را به مقصد نمی رساند ولی انسان در قبول آن مختار است و با اختیار این راه را باید برود تا به حال او فایده داشته باشد و الا اجباری بودن این مسیر نه فایده ای دارد و نه با حال انسان که خدا او را مختار خلق کرده است سازگار است. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
💚سلام امام زمانم💚 "السَّلَامُ عَلَيْکَ يَا ابْنَ سَادَةِ الْبَشَرِ..." سلام بر شکوه سَروَري و آقايي تو که از پدران خويش به ارث برده اي... سلام بر تو و بر روزي که بر تمام خلق سروري خواهي کرد! اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَيْراً اللهم صَل عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَ عَجِل فَرَجَهُم. أللَّـھُـمَــ؏َـجـّلْ لِوَليِـڪْ ألــْفــَرَج. 🍃🌹🍃🌹 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🌹 ✨از سردار شھید همدانے پرسیدند: بعد از بازگشت از سوریه برنامتون چیہ؟ گفت:تصمیمی گرفتم که مطمئنم از ۴٠سال مجاهدت بالاتره...🌱 بروم یك گوشه‌اے از این مملکت تو یك مسجدی، تو یك پایگاه بسیجی براے بچه‌ های نوجوان و جوان کار فرهنگی انجام بدم برای ‌امام زمان‌عجل‌‌الله♡ تعالی فرجه الشریف آدم تربیت کنم،سرباز تربیت کنم،کاری کہ تا حدودے کوتاهی کردیم و آن دنیا باید جواب بدیم...! 🥀 ↳⋮❥⸽‹ @𝓹𝓮𝓵𝓪𝓴 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بال ملك کنایه از گنبد و بارگاه توست چشمِ اسیرِ خاکیان منتظرِ نگاهِ توست السلام‌علیك‌یاغریب‌الغربا♡ 💚🌿 ↳⋮‹ @𝓹𝓮𝓵𝓪𝓴 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🌼 پرسش: يک روايت ديدم راجب علل مستجاب نشدن دعا و ديدم يکيش اينه که باور قلبي به اجابت دعا نداشته باشي دعات مستجاب نميشه! خواستم بپرسم خب من ميدونم خدا قادر مطلقه ولي گاهي ميگم اونقدر شايد لياقت ندارم که خدا کار خاصي برام بکنه و از من واجب تر زياد داره خدا. آيا موقع دعا بايد واقعا باور‌کنيم که خدا دعا رو اجابت ميکنه؟؟ 🌼 پاسخ: از شرايط تحقق دعا، اميد داشتن و خوش‏بين بودن به استجابت است. ايمان به رحمت بی منتهاى الهى و يقين به آن كه در صورت تحقق شرايط "ادعونى"، لوازم استجابت و تحقق "استجب لكم" فراهم می شود. روحيه اميدوارى و اطمينان در كليه ادعيه اسلامى و از جمله دعاى "ابوحمزه ثمالى" كه منسوب به امام سجاد (علیه السلام) می باشد موج میزند: « اللهم ‏إنی أجد سبل المطالب ‏إلیک مشرعة ، و مناهل الرجاء لدیک‏ مترعة ، و الاستعانة بفضلک لمن أملک مباحة ، و أبواب الدعاءإلیک‏ للصارخین مفتوحة ، و أعلم أنک للراجین بموضع‏إجابة و للملهوفین بمرصدإغاثة ، و أن فی اللهف‏إلی جودک و الرضا بقضائک عوضا من منع‏ الباخلین ، و مندوحة عما فی أیدی المستأثرین ، و أن الراحل‏إلیک قریب‏ المسافة ، و أنک لا تحتجب عن خلقک ‏إلا أن تحجبهم الامال دونک» " یعنی بار الها ! من جاده‏‌های طلب را به سوی تو باز و صاف ، و آبشخورهای‏ امید به تو را مالامال می‌‏بینم . کمک خواستن از فضل و رحمت تو را مجاز ، و درهای دعا را به روی آنان که تو را بخوانند و از تو مدد بخواهند باز و گشاده می‏بینم ، و به یقین می‏دانم که تو آماده اجابت دعای دعا کنندگان و در کمین پناه دادن به پناه خواهندگان هستی
و نیز یقین دارم که به پناه‏ بخشندگی تو رفتن و به قضای تو رضا دادن ، کمبودهای بخل و امساک بخل‏ کنندگان و ظلم و تعدی ستمکاران را جبران می‏کند . و هم یقین دارم که آن کس که به سوی تو کوچ کند راه زیادی تا رسیدن به تو ندارد . و یقین دارم چهره تو در پرده نیست ، این آمال و اعمال ناشایست‏ بندگان است که حجاب دیده آنها می‏گردد . ازطرفی، هر امری باید روی اسباب و علل طبیعی خود جلو برود.«عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام أَنَّهُ قَالَ: أَبَى اللَّهُ أَنْ يُجْرِيَ الْأَشْيَاءَ إِلَّا بِالْأَسْبَابِ...[1]؛ «خداوند ابا دارد که اشیاء را جاری کند به جز به وسیله اسباب». دعا هم مانند امور دیگر برای استجابت، شرایطی دارد. و یکی از آن شرایط، که بسیار هم مهم است ، یقین به اجابت دعاست. الف:نبى اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) مى فـرماید: "ادعوا الله وانتم موقنون بالاجابه[2] خدا را بخوانید و یـقـیـن بـه اجـابت داشته باشید." ب:امام صادق(علیه السلام) نیز مى فرماید: "اذا دعـوت فـظن ان حاجتک بالباب[3] در وقت دعا یقین کن که حاجت تو بر در خانه آمده است." ج: آن حضرت دربیانی دیگر می‌فرمایند: «دعا پایگاه اجابت است چنانچه ابر پایگاه باران است».[4] و این یقین در گرو اموری است: یقین به رحمت بی منتهای ذات احدیت. یقین به اینکه از ناحیه او هیچ منعی از فیض نیست یقین به اینکه درب رحمت الهی هیچ گاه به روی بنده‌ا ی بسته نیست یقین به اینکه نقص و قصور همه از ناحیه بنده است یقین به اینکه حق تعالی حکیم علی الاطلاق است و کار غیر حکیمانه و خلاف تدبیر عبد نمی کند. یقین به قدرت بی زوال باری تعالی. و برای رسیدن این امور یقینی، باید بُعد معرفتی خود را نسبت به حق‌تعالی بالا ببریم. پس اگر فرد يا جامعه تمام تلاشهاى عادى خود را كرده ولى با تلاشش به جايى نرسد، نه تنها نبايد دچار يأس و نااميدى بشود، بلكه بايد بداند و ايمان داشته باشد كه دستگاه الهى از حوزه تلاش او بسیار وسيع‏تر است و چه بسا راه‏هاى تلاش نشناخته‏ اى وجود داشته باشد كه در آينده به رويش باز شود و مسيرى تازه و نو براى تلاش و كوشش پيش پايش بگذارد. پی‌نوشت: [1]صفار، محمد بن حسن، بصائر الدرجات الکبری، منشورات کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی، قم، 1404ق، یکم، ج1، ص6، ح1. [2]ـ تفسیر المیزان، ج۲، ص۳۵ [3]ـ اصول کافى، ج۲، ص۲۳۸ [4]. اصول کافی، ج6 ص29 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🔴 خیلی کوتاه و گویا بود درد و دل یک خانم .....☝️ پ.ن: پدرهای محترم با دختراتون نکنید از این کارا... 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آجرک الله یا بقیة الله🥀 بشکند پاے کسے کہ لگدش سنگین بود تا ڪہ زد سلسلہ ي آل عبا ریخٺ بهم ثلث ساداٺ ميان در و ديوار افتاد نسل ساداٺ بہ يك ضربہ ي پا ریخٺ بهم السلام علیک یا ایتها الصدیقه الشهیده💔🥀 ایام فاطمیه💔🥀 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
تنها ارثیه حضرت زهرا(س)🥀 روی مسئله چادر و حجاب خیلی حساس بود. تاکید داشت که ایراد چادر مگر چیست که این زنها سرشان نمیکنند؟! تکیه کلامی داشت که میگفت یک چادر از حضرت زهرا (س) به خانمها ارث رسیده است. بعضی زنها لیاقت داشتن این تنها ارثیه از دختر پیامبر (ص) را هم ندارند تا آن را حفظ کنند. 🔒 دوست داشت که خانمها با حجاب و چادری باشند.🦋👑 شهید محمدرضا دهقان💔 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
انسان ۲۵۰ساله درباره‌ی شخصیت حضرت صدیقه‌ی کبری -سلام الله علیها- 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐