و صرفا از روی کرم و کمال بی منتهای خود، می بخشد و نه تعداد بندگانش باعث کاهش توجه و عنایت او به دیگر بندگان می شود و نه گذشت زمان و رشد و نمو آنها و رسیدن بنده گانش به مقصد کمال ذره ای از رحمت او می کاهد، بلکه با تعالی آنها، روز به روز بر لطف و عنایت ویژه الوهیش افزوده می گردد.
اما توجه به یک نکته ضروری می نماید و آن نکته این است که: نگرانی ما انسان ها نسبت به دیگران، نوعی انفعال است که برخاسته از نقص و جهل به مصلحت و عدم قدرت بر عوض کردن شرائط است؛ اما هیچ کدام از این محدودیت ها در خداوند متعال راه ندارد. چرا که او نه منفعل می شود و نه محدودیت علمی و قدرتی دارد. پس می تواند با علم و قدرت بی نهایت خود، همه شرایط سخت را عوض کند؛ اما اگر او بدی و شرّی را از بنده اش رفع نمی کند، حتما مصلحت فردی و اجتماعی برای بندگان در آن سختی وجود داشته است که در جای خود این مصالح توضیح داده شده است.
محبت مادر به قدری زیاد است که بسیاری از مادران وقتی بین صلاح فرزند و عاطفه مادری تزاحمی ایجاد می گردد نمی توانند مصلحت فرزند را بر عاطفه مادری ترجیح دهند و دلسوزی بیش از حد در برخی مواقع، مانع رفتن فرزند به مسیری که حقیقتا به صلاح اوست می شود، لکن در خواسته ها و اوامر الهی به همین قدر هم چیزی از مصلحت بندگان فروگذار نمی شود.
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
⭕️ ما اگر در وادی دین خدا حرکت کنیم، دائماً در وادی حکمت حرکت میکنیم و براساس حکمت الهی شکوفا میشویم.
در این صورت، خودمان هم آرامآرام حکیم میشویم و طرح خودمان هم در عالم، طرح حکمت میشود.
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
✅غربت حضرت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
✍غربت حضرت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از غربت حضرت امام رضا (علیه السلام) و حضرت امام حسين(علیه السلام ) نيز بيشتر است.
اگر حضرت حسين بن علی علیهما السلام به دليل کمی ياران و اعوان، غريب بود،فرزندش حضرت مهدیعلیه السلام از او نيز غريبتر است. چراکه همان هفتاد و دو يارِ حسين،در محشر عاشورا تا پای جان، امام خويش را نصرت کردند؛ اما بيش از هزار سال است که حضرت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ،در رسيدن به سيصد و سيزده ياور مخلص، انتظار میکشد.
اگر تنهایی و دوری از خانه و کاشانه و اهل و عيال،غربت است، چگونه حضرت يوسف زهرا علیهما السلام غريب نباشد، وقتی حضرت امام کاظم(علیه السلام ) در وصف او چنين می فرمايند:او همان طرد شدهی تنهای غريبِ پنهان از خاندانش است؟
🥀آری! حضرت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) غريب است، نه در ميان خِيل گرگان درنده در صحرای کربلا يا در کاخ مأمون؛ بلکه در ميان محبّان و شيعيانش.
📚کمالالدين، ج۲، ص۳۷۸
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🌻🌿•°
هيچكس نميتونه كسی رو تغيير بده، اما ميتونه دليل تغيير يک نفر بشه …
نسبت به سرنوشت اطرافیانمون بیتفاوت نباشیم🌷
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
مداحی_آنلاین_خودشناسی_استاد_عالی.mp3
3.35M
# کلیپ - صوتی
خودشناسی
حجت الاسلام عالی
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🌼 پرسش:
در اثبات امامت آيا وجود قرآن کافي نبود؟امام براي چه؟عقلا بفرماييد.
🌼 پاسخ:
پاسخ سوال نخست: بله؛ قرآن کریم به تنهایی برای اثبات امامت کافی است. جناب استاد ربانی گلپایگانی در کتاب نصوص و براهین به تفصیل به این موضوع پرداخته اند.
پاسخ پرسش دوم: دلیل عقلی امامت همان ادله عقلی ضرورت نبوت است چرا که امامت ادامه ی مسیر نبوت و در جایگاه هدایت امت است. برهان ضرورت امامت با چند مقدمه:1-انسانها مستعد کمالات متعدد هستند. 2- وصول و رسیدن به این کمال مشروط به سلوک و پیمودن این مسیر است. 3- سلوک و پیمودن این مسیر مشروط به آگاهی از این راه است. 4- برخی از این مسیر را عقل ما می تواند درک کند اما عقل ما محدود است و نمی تواند همه ی مصالح و مفاسد خود را بشناسد ( به همین جهت در قوانین روزمره ی خود در بسیاری از مواقع دچار خطا و اشتباه می شود) از این رو به راه مطمئنی نیاز است که بتواند انسان را در همه ی ابعادی که او را به کمال می رساند راهنمایی کند آن راهنمای مطمئن کسی نیست جز امام (بعد از اتمام دوره ی نبوت و فقدان نبی)
لازم است شخص امام، معصوم باشد و از جانب خداوند منصوب شده باشد. همچنین عقل می گوید بر خداوند قبیح است انسانها را بدون راهنما رها کند راهنمایی که مورد اطمینان باشد و مردم به هدایت او به سعادتمند شده به کمال برسند. اگر عقل و قرآن به تنهایی برای هدایت امت کافی بود هرگز میان امت اختلافی واقع نمی شد در تفسیر قرآن اشتباه نمی کردند در حالیکه دوری از امام معصوم باعث شده امت پیامبر (ص) به ده ها فرقه تقسیم شوند.
و هرکدام برای اثبات حقانیت خود به قرآن استناد کنند همچنانکه داعش و امثال آنها نیز دچار این انحراف شده و به خیال واهی خود با استناد به قرآن کریم شیعیان را مشرک دانسته خون آنها را مباح می شمارند.هشام از شاگردان امام صادق (ع) در مناظره خود با عالم اهل تسنن به این نکته اشاره می کند که اگر وجود قرآن به تنهایی کافی بود اختلاف میان امت توجیحی نداشت بنابراین مردم نیاز به راهنما دارند تا بعد از پیامبر (ص) هدایت امت را به دست بگیرد تا دچار گمراهی و کج فهمی از دین نشوند همچنانکه عده ای شدند. استدلال هشام مورد تحسین امام صادق (ع) قرار گرفت. علاوه بر اینکه عقل می گوید امکان ندارد پیامبر (ص) بعد از خود امت را رها کرده و به فکر آنها نباشد پیامبری که حتی در سفرهای کوتاه در مدینه برای خود جانشین قرار می داد با توجه به خطری که آن زمان اسلام را که نهالی نوپا بود تهدید می کرد. امپراطوری ایران و روم از خارج و منافقین در داخل، خطر مهمی برای امت اسلامی بودند. امکان ندارد پیامبر (ص) امت را بعد از خود بدون تعیین جانشین که همان "امام" است رها کرده باشد. به همین جهت پیامبر (ص) برای بعد از خود به دو چیز گرانبها سفارش می کنند: قرآن و اهلبیت (ع). امیرالمومنین (ع) امام را به محور سنگ آسیاب تشبیه می کند همچنانکه محور آسیاب باعث می شود سنگ آسیاب در جای خود قرار بگیرد امام نیز در میان امت باعث می شود مردم از چند دستگی و تفرقه دور بمانند و در تشخیص حق و باطل و تفسیر واقعی قرآن کریم و شناخت دین واقعی و اسلام ناب محمدی دچار تفرقه و چند دستگی نشوند.
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐