eitaa logo
بیت الحیدر(ع) کاشان
243 دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
2.7هزار ویدیو
32 فایل
کانال رسمی هیات یا علی علیه السلام کاشان،خ بخارایی رفقایی که نذورات دارند با آیدی زیر @labbaik_yahosin ارتباط بگیرند ارتباط با مدیرکانال @Abd_al_hossin
مشاهده در ایتا
دانلود
💡مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی در پاسخ به سوال زیر می گویند: 🔎 آيا استفاده كردن از اشعارى كه با الفاظ و عبارات عرفانى مانند: ميخانه، مى، ساغى، مى پرستى و الفاظ ديگر معمول در اشعار عرفانى، براى شعر مدح و مرثيه اهلبيت- عليهم السّلام- صحيح است؟ ✅ج- اگر متبادر به ذهن از اين اشعار معانى صحيحه باشد اشكال ندارد، و اگر از آنها برداشت هاى غلوّآميز و باطل مى شود، و يا موجب ترويج مسلك هاى صوفيانه و به اصطلاح عارفانه مى شود، استفاده از آنها جايز نيست. به طور كلّى، شخص بايد خودش ناقد و بصير و آگاه از مذهب اهل بيت عليهم السّلام- و ذوق صحيح شيعه باشد؛ يا اين كه قصايد و مدايح را قبلا به نظر علما و اشخاص دين شناس برساند. غرض اين كه بايد مواظب باشند مبادا عقيده اسلامى حتّى يك نفر مخدوش گردد. (والله العالم).   📚معارف دین - ج ۱ ص ۱۱۳ . https://eitaa.com/beytalheidar 🌹هیات یاعلی کاشان🌹
💡پاسخ مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی رحمه الله به سوال در فرهنگ ما عباراتى، مانند «يا اباالفضل حاجت مرا بده، و يا امام رضا مشكل مرا حل كن» رايج است. با توجه به اين كه تمام امور عالم در دست خداست، آيا اين گونه توسل‌ها با توحيد منافات ندارد؟ ▪️ج. به طور كلّى قدرت و ولايت به طور غير مستقيم و به اذن الله بر احيا و شفاى بيماران و توسعه رزق و سازمان دادن كاينات، شرك و غلوّ نيست، بلكه اعطاى اين قدرت به بعضى از بندگان، طبق حكمت و مصلحت لازم است و اينها مجارى فيض خداوند هستند، و چنانچه مقصود از مجارى فيض اين باشد كه ايشان در باطن، وسايل و اسباب و وسايط تربيت و رسيدن فيض الهى به ممكنات مى باشند، كه همه از آنان كسب استعداد و صلاحيت مى نمايند، چنان كه در ظاهر، بسيارى از مخلوقات از آفتاب استفاده مى نمايند و در ادامه ى بقا و رشد و نموّ از آن مدد مى گيرند، مطلب صحيحى است و شائبه شرك و تفويض و غلوّ در آن نيست. توسل به اهل بيت عليهم السلام براى گشايش كارها و مشكلات، از راه هايى است كه خداوند متعال، بندگانش را به آن توصيه نموده است. بنابراين توسل به ايشان، در واقع تمسك به ريسمانى است كه خداوند براى نجات قرار داده است. جهت مطالعه بيشتر مى توانيد به كتاب ولايت تكوينى و تشريعى اينجانب مراجعه نماييد. 📚 معارف دين، ج ۳، ص: ۱۱۳ . https://eitaa.com/beytalheidar 🌹هیات یاعلی کاشان🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عن مولانا ابی الحسن الرضا علیه السلام : مَنْ زارنی عَلی بُعْدِ داری أَتَيْتُهُ يَوْمَ القِيامَةِ فی ثَلاثِ مَواطِنَ حَتّی أُخَلِّصَهُ مِنْ أَهْوالِها ، إِذا تَطايَرَتْ الكُتُبُ يَمينا وَ شِمالا ، وَ عِنْدَ الصِّراطِ ، وَ عِنْدَ الميزانِ . هر کس مرا در دیار غربت زیارت کند ، روز قیامت من در سه جا به داد او می رسم و از هراس‌ ها و سختی‌ های آن نجاتش می دهم ، در وقتی که نامه‌های اعمال از راست و چپ پراکنده شوند ، در هنگام گذشتن از صراط ، در موقع سنجیدن اعمال . عیون اخبار الرضا ۲ / باب ۶۶ ، حدیث ۲ . . https://eitaa.com/beytalheidar 🌹هیات یاعلی کاشان🌹
1 ذی الحجّه 1 ـ عزل ابوبکر از تبلیغ سوره ی برائت (1) در این روز در سال نهم هجرت، ابوبکر از تبلیغ سوره ی برائت عزل شد. سپس پیامبر صلّی الله علیه و آله امیر المؤمنین علیه السلام را روانه فرمود که آیات برائت را از ابوبکر بگیرد و خود بر اهل مکّه قرائت فرماید. (2) آغاز ماجرا این بود که در سال 9 هـ پیامبر صلّی الله علیه و آله ابوبکر رابه مکّه فرستاد تا آیات اوایل سوره ی برائت را بر کفّار بخواند. پس از رفتن او جبرئیل نازل شد : «یا رسول الله، ادای این امر باید به دست شما یا مردی که از شماست انجام شود». به روایت دیگر : «باید علی علیه السلام از جانب تو تبلیغ کند». (3) پیامبر صلّی الله علیه و آله امیر المؤمنین علیه السلام را که به منزله ی جانش بود معیّن کردند و به او فرمودند : شتاب کن و آیات را از ابوبکر بگیر و در موسم حجّ بر مردمان قرائت کن. ← فرستادن امیر المؤمنین علیه السلام و بازگشت ابوبکر آن حضرت ناقه ی عضباء (غضباء) را به امیر المؤمنین علیه السلام داد و آن حضرت همراه جابر بن عبدالله حرکت فرمود، و در روز دوّم به ابی بکر رسید و آیات برائت را از وی گرفت و اختیار آمدن یا برگشتن را به خود او واگذار کرد. ابوبکر به مدینه بازگشت و به پیامبر صلّی الله علیه و آله عرض کرد : «مرا برای کاری لایق دانستی که دیگران مشتاق آن بودند، ولی مقداری که رفتم مرا معزول نمودی» ؟ حضرت فرمود : «من تو را عزل نکردم بلکه خدا تو را عزل کرده است». ← تبلیغ سوره ی برائت توسط امیر المؤمنین علیه السلام امیر المؤمنین علیه السلام آیات را در سه روز ایّام تشریق در مِنی که مجمع کفّار و مشرکین بود و از بغض و عداوت علی علیه السلام آکنده بودند، هر صبح و شام همراه با فرمایشات پیامبر صلّی الله علیه و آله بر مردم قرائت می نمود و سپس به مدینه مراجعت فرمود. از هنگامی که علی علیه السلام به مکّه رفته بود، از فراق او آثار حزن بر صورت مبارک پیامبر صلّی الله علیه و آله ظاهر گشته بود. صحابه با خود می گفتند : شاید خبر فوت آن حضرت از آسمان رسیده، یا از ما دلتنگ شده باشد. ابوذر رَحِمَهُ الله نزد پیامبر صلّی الله علیه و آله دارای مقام و منزلتی بود و لذا او را نزد آن حضرت فرستادند. ابوذر کلمات اصحاب را عرضه داشت، و آن حضرت فرمود : «حزن و اندوه من برای مفارقت علی علیه السلام است». ← بازگشت امیر المؤمنین علیه السلام از تبلیغ برائت ابوذر برای اطّلاع از حال علی علیه السلام از مدینه به استقبال آن حضرت حرکت کرد، و در اثنای راه به امیر المؤمنین علیه السلام رسید و با آن حضرت دیدن کرد و عرض کرد : پدر و مادرم فدای شما باد، آهسته تشریف بیاورید تا پیشتر بروم و بشارت آمدن شما را به پیامبر صلّی الله علیه و آله بدهم. ابوذر به سرعت خود را به پیامبر صلّی الله علیه و آله رسانید و آمدن علی علیه السلام را به پیامبر صلّی الله علیه و آله بشارت داد. آن حضرت با اصحاب به استقبال علی علیه السلام آمدند و چون به آن جناب رسیدند، پیاده شده آن حضرت را در آغوش گرفتند و صورت مبارک خود را بر شانه ی علی علیه السلام گذاشتند و از شوق دیدار گریستند و امیر المؤمنین علیه السلام نیز گریستند. پس پیامبر صلّی الله علیه و آله به علی علیه السلام فرمود : «پدر و مادرم به قربانت، در مکّه چه کردی» ؟ امیر المؤمنین علیه السلام از آنچه انجام شده بود به آن حضرت خبر داد. (4) مجلسی رَحِمَهُ الله ار تاریخ طبری نقل می کند : هنگامی که پیامبر صلّی الله علیه و آله در سال ششم هجرت نظر مبارکش بر این قرار گرفت که به طرف مکّه برای ادای عُمره حرکت کند، عُمَر را طلبید و به او فرمود : به مکّه برو و اشراف قریش را از حال ما با خبر کن. عُمَر گفت : من بر جانم از اشراف قریش می ترسم ! (5) 📚 منابع‌‌ : 1. مناقب آل ابی طالب علیهم السلام : ج 2، ص 144. و ... . 2. مصباح المتهجد : ص 613. و ... . 3. بحار الأنوار : ج 21، ص 273، 274، ج 35، ص 295، ج 95، ص 190. و ... . 4. فیض العلام : ص 107. 5. بحار الأنوار : ج 35، ص 287 . https://eitaa.com/beytalheidar 🌹هیات یاعلی کاشان🌹
🗝🗝تنها راه نجات از هلاکت در دوران غیبت مولایمان، حضرت صاحب الزّمان علیه السلام قَالَ‏ أَبُو مُحَمَّدٍ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ الْعَسْكَرِيِّ علیه السلام: وَ اللَّهِ لَيَغِيبَنَّ غَيْبَةً لَا يَنْجُو مِنَ الْهَلْكَةِ فِيهَا إِلاّ مَنْ ثَبَّتَهُ اللَّهُ عَلَى الْقَوْلِ بِإِمَامَتِهِمْ، وَ وَفَّقَهُ‏ لِلدُّعَاءِ بِتَعْجِيلِ الْفَرَج‏. (إعلام الوری، ص439) حضرت عسکری علیه السلام فرمود: به خدا قسم! فرزندم مهدی، غیبتی خواهد داشت که کسی از هلاکت در آن نجات نمی یابد مگر کسی که خداوند وی را بر اعتقاد به امامت اهل بیت علیهم السلام پایدار سازد و بر دعای بر تعجیل فرج توفیق دهد. . https://eitaa.com/beytalheidar 🌹هیات یاعلی کاشان🌹
6⃣1⃣ ✅ مبیّن و مفسّر حقیقی قرآن 🌺 فَوَاللهِ لَن یُبَیِّنَ لَکُم زَواجِرَهُ وَ لَن یُوضِحَ لَکُم تَفسیرَهُ اِلَّا الَّذی اَنَا آخِذُُ بیده . https://eitaa.com/beytalheidar 🌹هیات یاعلی کاشان🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حدیث روز امام جواد عليه السلام: اگر آسمانها و زمين بر شخصى بسته باشد، ولى تقواى الهى پيشه كـند، خداوند گشايشى از آنها برايش قرار مى دهد لَؤْكانَتِ السَّمواتُ وَالْأرْضُ رَتْقَا عَلى عَبْدٍ ثُمَّ اتَّقىَ اللّه َ تَعالى لَجَعَلَ مِنْها مَخْـرَجا الفصول المهمة ۲۷۴/۲۸۵ . https://eitaa.com/beytalheidar 🌹هیات یاعلی کاشان🌹
10.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ تازه منتشر شده ▫️شهید حاج قاسم سلیمانی: 📰 فلسطین گردنه‌ای است که اگر دشمن بر آن مسلط شود، ما در تهران نمی‌توانیم بمانیم. . https://eitaa.com/beytalheidar 🌹هیات یاعلی کاشان🌹