eitaa logo
بیت المهدی علیه السلام
32 دنبال‌کننده
687 عکس
465 ویدیو
71 فایل
mahdi313
مشاهده در ایتا
دانلود
یکی از سنت‌های مؤکد این است که در روز جمعه 1٬000 مرتبه بر پیامبر و اهل بیتش صلوات فرستاده و در روزهای دیگر 100 مرتبه صلوات بر محمد و آل او صلی‌الله علیه واله فرستادن
هدایت شده از  احکام شرعی کاربردی
8.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راهپیمایی باشکوه اصفهان
هدایت شده از حوزه انقلابی
12.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹ما هرچقدر به آقای نصیحت کردیم به گوشش نرفت که نرفت این هم عاقبتش امروز در اصفهان 🔹گفتیم‌روال راهپیمائی را برهم نزن به گوشش نرفت این هم عاقبت راهپیمائی موتوری... 🔹هرچند ما معتقدیم امروز روز است و‌همانطور که به فرموده امام ره در انقلاب با مرگ بر شاه از وپسرش خلاص شدیم ، اکنون در آغازین سالهای انقلاب از شرّ تربیت یافتگان شرق و‌غرب نجات خواهیم یافت اما روشش را متفاوت میدانیم و‌لازم است با متانت رقم بخورد که ادبیات خاص خودش را دارد در قدم اول لازم است مارهای خوش خط و خال و أفعی های سکولار حوزوی یعنی ساکتین و حامیان حوزوی غربگرایان در حوزه را دهان بندیم. @howzehenghelabi
🌹 اسلامی و مقایسه آن با سبک زندگی غربی 🏡 اسلامی و معماری غربی6 🏘️ ابعاد ظاهري مسكن: فضاي زمين و زيربناي مسكن از نظر اسلام شامل فضاي بيروني منزل يعني اتاق يا اتاق هايي كه مخصوص مراجعات بيروني منزل و رفت و آمد ميهانان مي باشد كه از فضاي دروني كه متعلق به همسر و فرزندان است بايد جدا باشد تا رفاه و آسايش و امنيت خانواده در حد اعلي تأمين شود. فضاي داخلي يا به اصطلاح اندروني هم از چند اتاق تشكيل مي شود؛ اتاق والدين، اتاق مخصوص فرزندان، اتاق مخصوص عبادت و نيز قسمت سرويس بهداشتي كه بايد در مكاني پوشيده باشد تا عفت و حياء محفوظ بماند. 📐 ارتفاع مسكن: از مجموع رواياتي كه از حضرات معصومين عليهم السلام رسيده استفاده مي شود كه احداث ساختمان مرتفع شايسته نيست. امام صادق عليه السلام فرمودند: سقف خانه را هفت تا هشت ذراع بيشتر قرار ندهيد (حدود 3 الي 3 و نيم متر -به اصطلاح امروزي دوبلكس و سوبلكس نباشد) كه عوارضي براي اهل خانه دارد، و اگر بيشتر از سه متر بود بالاي آن آية الكرسي نوشته شود تا عوارض منفي آن برطرف شود. پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله فرمودند: ساختمان بلند و مرتفع حقوق همسايه ها را ضايع مي سازد و ايشان از مردي انصاري كه در مدينه ساختمان بلند و مرتفعي ساخته بود رو برگرداند و فرمودند: چنين بناهاي بلندي براي ديگر ساختمان ها، زحمت و مزاحمت ايجاد مي كند و جريان هوا و نور را از آنان دريغ مي دارد. (احكام و آداب مسكن غلامرضا گلي زواره ص 92) 🧱 پشت بام ساختمان: مستحب است اطراف بام منزل به اندازه يك متر ديوار كشي شود. امام صادق عليه السلام فرمودند: استراحت بر روي بامي كه ديوار كشي نشده جايز نيست. پرسيدند: اگر از سه طرف ديوار باشد چگونه است؟ فرمودند: كفايت نمي كند و بايد از چهار طرف ديوار كشي شده باشد. (حلية المتقين ص 233) ⛲ فضاي داخلي منزل: از نظر اسلام لازم است فضاي داخلي منزل از هر گونه تجملات و تزيينات و مجسمه هاي انسان و حيوان دور باشد. ضمن حفظ سادگي و بي پيرايگي منزل كه انسان را در ماديات غرق مي كند، استفاده از هنر اسلامي فضاي منزل را زيبا مي سازد. دور تا دور اتاق امام صادق عليه السلام آية الكرسي نوشته شده بود و در سمت قبله محل عبادتش در منزل از آيات قرآن استفاده شده بود. اسلام از زيبايي و زينت متعارف كه با موازين شرعي مطابقت داشته باشد استقبال مي كند. امام صادق عليه السلام فرمودند خداوند دوست دارد هرگاه به بنده اي نعمتي ارزاني داشت آثار آن نعمت را در او ببيند. سؤال كردند چگونه؟ حضرت فرمودند استفاده از لباس خوب، بوي خوش، منزلي تميز كه با گچ سفيد كاري شده باشد و فضاي بيروني منزل تمييز باشد و داخل منزل از روشنايي و نور خوب بهرمند باشد. 🏗️ فضاي كلي مسكن: داشتن مسكن خوب و وسيع در روايات از سعادت يك مسلمان شمرده شده و از مسكن تنگ و خانه كوچك نكوهش شده است. البته خانه‌ي وسيع با روي آوردن به تجمل و رفاه زدگي فرق مي كند. منزل وسيع به معناي آن كه اتاق هاي متعددي داشته باشد كه همسر، فرزندان و ميهمانان بتوانند به راحتي از فضاي خانه استفاده كنند. حضرت علي عليه السلام وسعت صحن و حيات منزل را جزء شرافت منزل دانسته اند و برتري نشيمنگاه و همسايه خوب را جزء بركت خانه‌ي خوب شمرده اند. 🐕🐕نگهداري حيوانات: همان طور كه نگهداري برخي حيوانات مانند سگ در منزل نكوهش شده به نگهداري برخي حيوانات ديگر سفارش شدهاست. نگهداري حداقل يك جفت كبوتر و يك خروس در منزل آثار و فوايدي دارد كه در روايات به آن اشاره شده است. 🕊️🕊️ امام صادق عليه السلام فرمودند در خانه‌ي هر پيامبري كبوتري نگهداري مي شد و در خانه‌ي حضرت محمد صلي الله عليه و آله يك جفت كبوتر قرمز رنگ نگهداري مي شد. البته نگهداري گوسفند هم سفارش شده است. کانال احکام حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در ایتا👇👇 http://eitaa.com/ahkamharam https://eitaa.com/joinchat/951779424C547908db18
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال احکام حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در ایتا👇👇 http://eitaa.com/ahkamharam https://eitaa.com/joinchat/951779424C547908db18
🌹سبک زندگی اسلامی و مقایسه آن با سبک زندگی غربی 🏡 معماری اسلامی و معماری غربی6
احكام مربوط به ساختمان سازي: زميني كه مسكن در آن احداث مي شود نبايد غصبي باشد همچنين استفاده از مصالح حرام به شدت منع شده است كه مايه‌ي ويراني منزل خواهد شد. رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمودند هر كس يك وجب از زمين ديگران را غصب كند در قيامت تا هفت طبقه‌ي آن قطعه زمين را بر گردنش آويزند. مسأله‌ي شرعي: كسي كه در ملك غصبي نماز بخواند اگرچه روي فرش غصبي و تخت و مانند اينها باشد نمازش باطل است (توضيح المسائل مسأله‌ي 866) امام صادق عليه السلام فرمودند: كسي كه مالي را از راه غير حلال كسب كند خداوند ساختمان و مصالح ساختماني را بر او مسلط مي سازد (فروع كافي ج 6 ص 531) امام صادق عليه السلام فرمودند: خداوند متعال ساختمانهايي دارد كه انتقام گيرنده ناميده مي شود پس اگر خداوند به بنده اي مالي عطا كند و او حق آن را (خمس و زكات و انفاقهاي مستحبي) پرداخت نكند آن را بر او مسلط مي كند پس مالش را در آن صرف مي كند و مي ميرد و ساختمان را مي گذارد و مي رود (من لا يحضره الفقيه ج 4 ص 427) ذبح قرباني براي مسكن: مستحب است كسي كه ساختماني مي سازد يا خانه اي مي خرد گوسفند فربهي را ذبح كرده و گوشتش را به فقرا اطعام كند سپس بگويداللَّهُمَّادْحَرْعَنِّيمَرَدَةَالْجِنِّوَالْإِنْسِوَالشَّيَاطِينِوَبَارِكْلِيفِيبِنَائِی
مسكن و موارد ممنوع: زندگي در خانه اي كه مطابق نياز انسان و مناسب شأن او باشد از نظر اسلام جايز و بلا اشكال است ولي كسي كه بدون نياز به فكر ساخت و ساز مسكن دوم و سوم يا تعمير بيش از حد منزل، تزيين و مجلل ساختن منزل باشد نعمت الهي را تبديل به نقمت مي سازد و مشكلاتي را در دنيا و آخرت براي خودش با دست خود فراهم مي سازد امام صادق عليه السلام مي فرمايند: هر ساختماني كه فراتر از نياز انسان باشد انگيزه و عاملي ناگوار براي صاحبش در قيامت خواهد شد (بحار الانوار ج 76 ص 150) مسكن براي فخر و مباهات: رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم فرمودند: هر كس خانه اي بنا كند براي ريا و سمعه كه مردم ببينند يا بشنوند در روز قيامت آن خانه را تا طبقه‌ي هفتم زمين انباشته از آتش نموده و به گردنش مي آويزند و هيچ چيزي مانع او نمي شود جز آن كه در قعر جهنم بيفتد مگر اين كه از اين كار خود توبه كند. سؤال كردند يا رسول الله! ساختن براي رياكاري يعني چه؟ فرمودند: بيش از قدر حاجت خانه بسازد تا بر همسايگان مباهات كند و به برادران ديني خود فخر فروشي كند (بحار الانوار ج 76 ص150) خانه‌ي اضافي و نياز ديگران: كسي كه خانه‌ي اضافي دارد مي تواند براي فرار از وزر و وبال آن به افراد نيازمند و محتاج بدهد. امام صادق عليه السلام فرمودند: آن كس كه خانه اي دارد و مسلمان محتاجي به آن نياز دارد و صاحب خانه مانع مي شود خداوند متعال مي فرمايد: اي ملائكه‌ي من بنده ام از دادن خانه اي در اين دنياي فاني به بنده اي ديگر امتناع ورزيد به عزت و جلالم سوگند كه هيچگاه اين شخص در بهشت مسكن نخواهد گزيد (اصول كافي ج 2 ص 367)‌ روزي حضرت علي عليه السلام در بصره به عيادت ربيع بن زياد حارثي كه مورد علاقه‌ي آن حضرت بود رفتند وقتي نگاه آن حضرت به خانه‌ي باشكوه و مجلل ربيع افتاد فرمودند خانه اي با اين وسعت و بناي مجلل به چه كارت مي آيد؟ آيا بهتر نبود با اين مال آخرت خود را آباد مي كردي؟ (ديدگاه اوليه نفي چنين خانه سازي است) سپس حضرت فرمودند آري مي توان همين خانه را با چنين شكوهي وسيله‌ي تقرب به خداوند كني (خانه را خراب نكن ولي اصلاح كن) به اين صورت 1- كه خويشاوندان را در آن اكرام كني (صله‌ي رحم) 2- ميهمان را در آن اطعام دهي (ميهمان نوازي) 3- فقرا را در آن جاي دهي (اجاره به ديگران بدون پول) سزاوار است كه مسكن به اندازه نياز انسان باشد و زائد بر آن اسراف و حرام است. موارد كراهت: 1-اگر انسان ساختماني براي سكونت دارد مكروه است ساختمان ديگري را شروع كند (اولين دانشگاه آخرين پيامبر ج2 ص 185) 2- مكروه است كه انسان به طور مرتب خانه‌ي خود را عوض كند مگر آنكه منزل اول مناسب و راحت نباشد. 3- مكروه است كسي در خانه‌ي اجاره اي زندگي كند مگر آنكه چاره اي نداشته باشد (اولين دانشگاه آخرين پيامبر ج 2 ص 185) منع از خريد و فروش بي مورد مسكن: رسول اكرم صلي الله عليه وآله و سلم فرمودند[1]: هر كس خانه‌ي خود را جز در مورد ناچاري بفروشد خداوند عامل تلف كننده اي مي فرستد تا پول آن خانه را تلف كند (كنز العمال) و هر كس خانه‌ي خود را بفروشد و بهاي آن را به عوض خانه‌ي ديگر ندهد خداوند آن مال را برايش مبارك نگرداند (كنز العمال) امام صادق عليه السلام با خانه‌ي اضافي چه كردند؟ هشام بن حكم نقل مي كند مردي از حيل هر سال در موسم حج به مدينه مي آمد و در منزل امام صادق عليه السلام ساكن مي شد (حضرت او را جا مي دادند) يك سال مبلغ ده هزار درهم به امام صادق عليه السلام داد تا خانه اي براي او تهيه كنند كه ديگر مزاحم حضرت نشود بعد براي انجام حج به مكه رفت در مراجعت به مدينه سراغ خانه را گرفت امام عليه السلام فرمودند آري خانه اي براي تو خريدم و قباله اي را آوردند كه در آن نوشته شده بود بسم الله الرحمن الرحيم اين خانه اي است كه جعفر بن محمد (عليهما السلام) براي فلان شخص خريده است خانه اي در فردوس برين حد اول آن خانه‌ي رسول خدا صلي الله عليه و آله حد دوم آن خانه‌ي حضرت علي عليه السلام حد سوم آن خانه‌ي امام حسن مجتبي عليه السلام و حد چهارم ان خانه‌ي حسين بن علي عليهما السلام است. چون آن مرد قباله را خواند گفت راضي شدم خدا مرا فداي شما گرداند. امام صادق عليه السلام فرمودند اما پولي كه دادي براي ذريه‌ي حضرت زهرا سلام الله عليها (اولاد امام حسن و امام حسين عليهما السلام) صرف نمودم و اميدوارم كه خدا قبول كند وجزاي آن را در بهشت به تو عطا كند. آن مرد قباله را برداشت و به وطن خويش باز گشت پس از چندي بيمار شد وصيت كرد و اهل خود را سوگند داد تا آن قباله را در كفن وي بگذارند. وقتي ازدنيا رفت اهل او به وصيت عمل كردند فرداي آن روز وقتي سر مزارش رفتند ديدند قباله روي قبرش آمده و در آن نوشته است به خدا سوگند جعفر بن محمد عليهما السلام به آنچه فرموده بود وفا كرد (خرائج قطب راوندي و مناقب ابن شهر آشوب)
القياس بين الصاروخ واللقاح في رسائل نتنياهو ..! ماذا تعطيه من رسائل هذه المناورات الصاروخية الايرانية، وما معناها؟ اقرأ هذا المفصل بعد ذلك المجمل... بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ حكم الحاكم الشرعي في منع استخدام جرعات التطعيم الخارجي يطرح في باب التقليد والاجتهاد موضوعان: 1_ فتوى مراجع التقليد. 2_ حكم حاكم الدولة. إن رأي ونظر المجتهد في خصوص الاحكام والمسائل الشرعية في فروع الدين كالصلاة والصوم والخمس والزكاة تسمى فتوى، حيث يجب أن يعمل المقلدين بفتاوي مراجعهم، لكن أحياناً يصدر الحاكم أو الولي حكماً يتعلق بالمصالح عامة المسلمين، حيئنذٍ يجب العمل بحكم الحاكم على كل المسلمين وحتى مراجع التقليد ومقلديهم. كتب المرحوم آية الله الطباطبائي اليزدي قدس سره قبل مائة سنة في كتاب العروة الوثقى في خصوص نقض حكم الحاكم ما موداه: ليس من الجائز نقص حكم الحاكم الجامع للشرائط حتى بالنسبة للمجتهدين. العروة الوثقى الجزء الأول باب التقليد الصفحة 20 المسألة 157. قال آية الله الشيخ مكارم الشيرازي في استفتاءاته في هذا الخصوص: إن حكم ولي الفقيه في مسائلة الدولة مطاع على الجميع، وواجب الاتباع على مراجع التقليد حكم الولي الفقهيه في مسائل الدولة أيضاً. مثالين على حكم الدولة: كما حكم حاكم الدولة في تحريم التدخين الصادر من الميرزا الشيرازي قدس سره، وقد عمل بهذا الحكم الشيعة والسنة والمسيح والارمنيين، وكان سبباً لانكسار شوكة الاستعمار الانجليزي في ايران. كما حكم بالجهاد آية الله السيد السستاني أدام الله ظله في العراق، حيث استجاب له عموم الناس في العراق من الشيعة والسنة والمسيح والايزدين والكرد، وعمل الجميع به، وكان سبباً لانكسار شوكة داعش والمدافعين عنه في العراق. وأما بالنسبة لخصوص لقاحات الكورونا، حيث أصدر آية الله السيد علي الخامنائي مد ظله العالي حكم بمنع دخول لقاحات التطعيم الأمريكي والانجليزي والفرنسي. بالتوجه لهذا الحكم من الدولة، فإن تحريم هذا التطعيم واجب ولازم على الجميع، ومن الازم حماية هذا الحكم على كبار رجال الدين وعموم الناس، وإن هذا الحكم ليس خاصاً بأهل ايران، بل إنه لابد أن يعمل به جميع مسلمين العالم. وإذا عمل به غير المسلمين أيضاً، سيكون في نفعهم وهو باعث على عزة وصلاح أولئك، وبذلك تبطل المؤامرات المشئومة للدول الغربية للقاحات الغربية التي من خلال المختبرات العلمية أو فئران التجارب. توجهوا إلى أن أمريكا اليوم ومؤسسة الصحة العالمية هي تحت نظر إسرائيل، وهي تعمل من خلال الحرب الاعلامية المستعرة، والتي تسعى أن تطعم بلقاحاتها المعادية لكل أهل العالم، والتي تراهم إنهم أعداء سياستها، وهذا الأمر يجعل كل أهل الدنيا تحرم اللقاحات الخارجية، وخاصة لقاحات الصحة العالمية والتي تحت نظر اليهود. إذاً لابد ... انتبهوا جيداً
هدایت شده از حوزه انقلابی
اعمال شب و روز اول ماه رجب 👈 امشب، شبِ اول ماه رجب است. 🆔@howzehenghelabi