eitaa logo
موسسه قرآن و عترت بیت الامیر(علیه السلام)
282 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
446 ویدیو
29 فایل
💠علی مع القرآن و القرآن مع علی کانال عمومی اطلاع رسانی موسسه بیت الامیر(علیه السلام) https://www.beytolamir.com/ روابط عمومی موسسه بیت الامیر /شماره ارتباط با روابط عمومی:09904961883 @moavenate110
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 ۱۶۲ 🌸 ۸۸_ اشراف و سران قومش كه [از پذیرفتن حق‌] تكبّر ورزیدند، گفتند: ای شعیب! حتماً ما تو و كسانی را كه با تو ایمان آورده‌اند از شهرمان بیرون می‌كنیم یا اینكه بی‌چون و چرا به آیین ما بازگردید. گفت: آیا هر چند كه نفرت و كراهت [از آن آیین‌] داشته باشیم؟! 🌸۸۹_ اگر پس از آنكه خدا ما را از آن [آیین شرك‌آلود] نجات داده به آیین شما بازگردیم [و بگوییم: خدا دارای شریك و همتاست‌] یقیناً بر خدا دروغ بسته‌ایم؛ بنابراین امكان ندارد به آیین شما بازگردیم، مگر اینكه خدا كه پروردگار ماست بخواهد [كه او هم مشرك شدن و كافر شدن كسی را هرگز نمی‌خواهد] پروردگار ما از نظر دانش بر همه چیز احاطه دارد، فقط بر خدا توكل كردیم. ای پروردگار ما! میان ما و قوم ما به حق داوری كن كه تو بهترین داورانی. 🌸 ۹۰_ و اشراف و سران كافر قومش [به مردم‌] گفتند: اگر از شعیب پیروی كنید، مسلماً شما هم از زیانكارانید. 🌸 ۹۱_ پس زلزله‌ای سخت آنان را فراگرفت و در خانه‌هایشان [به رو درافتاده‌] جسمی بی‌جان شدند! 🌸۹۲_ كسانی كه شعیب را تكذیب كردند [چنان نابود شدند كه‌] گویی در آن شهر سكونت نداشتند، [آری،] آنان كه شعیب را تكذیب كردند، همان زیانكاران بودند. 🌸 ۹۳_ پس شعیب از آنان روی گردانید و گفت: ای قوم من! یقیناً من پیام‌های پروردگارم را به شما رساندم، و برای شما خیرخواهی كردم، با این حال چگونه بر گروهی كه كافرند دریغ و تأسف خورم؟ 🌸 ۹۴_ هیچ پیامبری را در شهری نفرستادیم مگر آنكه اهلش را [پس از تكذیب آن پیامبر] به تهیدستی و سختی و رنج و بیماری دچار كردیم، برای این كه [به پیشگاه ما] فروتنی و زاری كنند. 🌸 ۹۵_ سپس [هنگامی كه این مصایب، مایه بیداری آنان نشد] به جای آن مصایب، رفاه وفراوانی نعمت قرار دادیم تا [ازنظر مال و ثروت و جمعیت و قدرت‌] فزونی یافتند، [بلكه بیدار شوند ولی رفاه و فراوانی نعمت در بیدار كردنشان مؤثّر نیفتاد] و گفتند: به پدران ما هم به طور طبیعی تهیدستی و سختی و رنج و بیماری رسید [و ربطی به رویارویی ما با پیامبران و خشم خدا نداشت‌]؛ پس به ناگاه آنان را در حالی كه درك نمی‌كردند [به عذابی سخت و نابود كننده‌] گرفتیم. @beytolamir110 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
صلوات خاصه امام رضا علیه السلام: اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضاالمرتَضی الامامِ التّقی النّقی وحُجَّّتکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثری الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ کثیرَةً تامَةً زاکیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه کافْضَلِ ما صَلّیَتَ‌عَلی‌اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِک.🥀🍂 @beytolamir110
دل ها فقط به یاد خدا آرام می گیرد. سوره رعد، آیه 28 🍀امیرالمؤمنین عليه السلام 🔺ذِكرُ اللّه ِ جَلاءُ الصُّدورِ وطُمأنِينَةُ القُلوبِ 🌷ياد خدا سينه ها را صيقل مى دهد و دلها را آرامش مى بخشد . 📙غررالحكم : 5165 @beytolamir110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 ۱۶۳ 🌸 ۹۶_ و اگر اهل شهرها و آبادی‌ها ایمان می‌آوردند و پرهیزكاری پیشه می‌كردند، یقیناً [درهایِ‌] بركاتی از آسمان و زمین را بر آنان می‌گشودیم، ولی [آیات الهی و پیامبران را] تكذیب كردند، ما هم آنان را به كیفر اعمالی كه همواره مرتكب می‌شدند [به عذابی سخت‌] گرفتیم. 🌸 ۹۷_ آیا اهل شهرها ایمنند از اینكه هنگام‌ شب، عذاب ما در حالی كه خوابند بر آنان درآید؟! ۹۸_ آیا اهل شهرها ایمنند از اینكه هنگام روز، عذاب ما در حالی كه سرگرم [امور دنیایی‌] اند بر آنان در آید؟! 🌸 ۹۹_ آیا از عذاب و انتقام خدا ایمنند در حالی كه جز گروه زیانكاران خود را از عذاب و انتقام خدا ایمن نمی‌دانند؟! 🌸 ۱۰۰_ آیا [سرگذشت عبرت‌آموز پیشینیان‌] برای كسانی كه زمین را پس از صاحبانش به ارث می‌برند، روشن نكرده كه اگر ما بخواهیم آنان را به كیفر گناهانشان می‌رسانیم و بر دل‌هایشان مهر می‌زنیم، در نتیجه [دعوت حق را] نشنوند؟ 🌸 ۱۰۱_ این شهرهاست كه بخشی از داستان‌هایش را برای تو بیان می‌كنیم، و یقیناً پیامبرانشان برای آنان دلایل روشن آوردند، ولی آنان بر آن نبودند كه به حقایقی كه پیش از آمدن آن دلایل تكذیب كرده بودند ایمان بیاورند؛ این گونه خدا بر دل‌های كافران [به سزای لجاجت وعنادشان‌] مُهر می زند. 🌸 ۱۰۲_ و برای بیشتر آنان هیچ‌گونه پای‌بندی وتعهدی [نسبت به وعده‌هایشان مبنی برایمان آوردن پس از دیدن معجزات ودلایل‌] نیافتیم، و در حقیقت بیشتر آنان را بدكار و نافرمان یافتیم. 🌸 ۱۰۳_ سپس بعد از پیامبران گذشته موسی را با معجزات خود به سوی فرعون و اشراف و سران قومش فرستادیم؛ ولی آنان به آن معجزات ستم ورزیدند. پس با تأمل بنگر كه سرانجام بدكاران عصیانگر [از احكام‌] چگونه شد؟ 🌸 ۱۰۴_ وموسی گفت: ای فرعون! یقیناً من فرستاده‌ای از سوی پروردگار جهانیانم. @beytolamir110 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻عزیزم یه وقت ناامید نشی‌ ها... از حضرت آیت‌الله ناصری ✅ آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ✨ آن چه در همۀ این رؤسای ضلالت و فساد، بالفعل است، در هر کدام از ما که خدا معصومش نکند و خدا او را حفظ نکند، بالقوّه است. 🔸و الّا آیا می توان گفت: «آنها از جهنّم آمده اند و ما از بهشت»؟! 🔸همه چیز ممکن است ؛ غیر از کسی که در مرتبه اول از شرّ خودش به خدا پناه ببرد و در مرتبه بعد از شرّ سایر اشرار. 📚 گوهرهای حکیمانه، ص۲۵ ✓«اللهم اجعل عواقب امورنا خیراً» @beytolamir110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 ۱۶۴ 🌸 ۱۰۵_ سزوار است كه درباره خدا سخنی جز حق نگویم. بی‌تردید من برای شما معجزه‌ای روشن [بر صدق رسالتم‌] از سوی پروردگارتان آورده‌ام، [از حكومت ظالمانه‌ات دست‌بردار] و بنی اسرائیل را [برای كوچ كردن از این سرزمین‌] با من روانه كن. 🌸۱۰۶_ [فرعون‌] گفت: اگر [در ادعای پیامبری‌] از راستگویانی چنانچه معجزه‌ای آورده‌ای آن را ارائه كن. 🌸 ۱۰۷_ پس موسی عصایش را انداخت، به ناگاه اژدهایی آشكار شد. 🌸 ۱۰۸_ و دستش را از گریبانش بیرون كشید كه ناگاه دست برای بینندگان سپید و درخشان گشت. 🌸 ۱۰۹_ اشراف و سران قوم فرعون گفتند: قطعاً این جادوگری [زبردست و] داناست. 🌸 ۱۱۰_ می‌خواهد شما را از سرزمینتان بیرون كند؛ اینك [درباره او] چه رأی و نظری می‌دهید؟ 🌸 ۱۱۱_ گفتند: [مجازات‌] او و برادرش را به تأخیر انداز و نیروهای گردآورنده را به شهرها روانه كن. 🌸 ۱۱۲_ تا هر جادوگری دانا را به نزد تو آورند. 🌸 ۱۱۳_ و جادوگران نزد فرعون آمدند [و] گفتند: آیا اگر پیروز شویم، حتماً برای ما پاداش قابل توجهی خواهد بود؟ 🌸 ۱۱۴_ گفت: آری، و یقیناً از مقرّبان خواهید بود. 🌸 ۱۱۵_ جادوگران گفتند: ای موسی! یا تو [چوب دست خود را] بینداز، یا اینكه ما می‌اندازیم. 🌸 ۱۱۶_ [موسی‌] گفت: شما بیندازید. هنگامی كه انداختند، چشم‌های مردم را جادو كردند و آنان را سخت ترساندند، و جادویی بزرگ و شگفت‌آور به میان آوردند. 🌸 ۱۱۷_ و به موسی وحی كردیم: عصایت را بینداز. ناگهان آنچه را جادوگران به دروغ بافته بودند، به سرعت بلعید! 🌸 ۱۱۸_ نهایتاً حق ثابت شد و آنچه را همواره جادوگران [به عنوان سِحر] انجام می‌دادند، باطل و پوچ گشت. 🌸 ۱۱۹_ پس [فرعونیان‌] در آنجا مغلوب شدند و با ذلت و خواری بازگشتند. 🌸 ۱۲۰_ و جادوگران [با دیدن آن معجزه عظیم و باطل شدن سِحرشان‌] به سجده افتادند. @beytolamir110 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🍃یک حدیث قدسی هست که آدم را از خجالت آب میکند. ✨خداوند تبارک و تعالی میفرماید: ⭐️يا مُطْلَقاً فِي وِصٰالِنا، اِرْجِع! وَ يا مُحلفا عَلي هجرنا، كَفَر! إنَّما ابعَدنا اِبْليس لِانَه لَمْ يَسْجُد لَكَ، فَواعَجَبا كَيْفَ صَالَحته وَ هَجَرتَنا. 💫ای كسی كه وصال ما را ترک كرده‌ای، برگرد! و ای كسی كه بر جدايی از ما سوگند خورده‌ای، سوگند خود را بشكن! ما ابليس را برای اين از خود رانديم كه بر تو سجده نكرد. پس چقدر عجیب است كه تو او را دوست خود گرفته‌ای و ما را ترک كرده‌ای! 📚بحرألمعارف، جلد ۲، فصل ۶۲ @beytolamir110
💠 مغرور نشدن امیرالمومنین(علیه السلام) به عبادات خود راوی می‌گوید که ما در خدمت امام صادق (ع) بودیم، صحبت امیرالمؤمنین شد. «و مدحه بما هو اهله»؛ من نگاه کردم، دیدم هر کدام از این فقره‌هایی که در این حدیث به آن تکیه شده است، تقریباً به یک بُعد از زندگی امیرالمؤمنین اشاره می‌کند؛ به زهد آن بزرگوار، عبادت آن بزرگوار و خصوصیاتی که حالا اینها را می‌خوانیم. (...) بعد فرمود: «و ما اطاق احد عمل رسول اللَّه صلی‌اللَّه‌علیه‌وآله من هذه الأمة غیره»؛ هیچ کس از این امّت طاقت این را نداشت که مثل پیامبر عمل کند، مگر او. او بود که مثل پیامبر در همه جا می‌رفت. هیچ‌کس دیگر نمی‌توانست به دنبال پیامبر و پاجای پای آن حضرت حرکت کند. «و ان کان لیعمل عمل رجل کان وجهه بین الجنة و النار»؛ با همه‌ی این کارهای بزرگ و خداپسند و مؤمنانه، رفتار او، رفتار یک انسان بین خوف و رجا بود؛ از خدا ترسناک بود، کانّه او را بین بهشت و جهنّم قرار داده‌اند؛ در یک طرف بهشت را می‌بیند، در یک طرف جهنّم را می‌بیند. «یرجو ثواب هذه و یخاف عقاب هذه». خلاصه‌ی این جمله این است که به این همه مجاهدت، به این همه انفاق، به این همه عبادت، مغرور نمی‌شد. ما حالا دو رکعت نافله و چند جمله دعا که بخوانیم - و اگر دو قطره اشک بریزیم - فوراً مغرور می‌شویم که بله دیگر: «این منم طاووس علیّین شده»! اما امیرالمؤمنین با این انبوه عمل صالح، مغرور نمی‌شد. ۱۳۷۸/۱۰/۱۰ بیانات در خطبه‌‌های نمازجمعه 🔸بیانات @beytolamir110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 ۱۶۵ 🌸 ۱۲۱_ گفتند: [از روی حقیقت‌] به پروردگار جهانیان ایمان آوردیم، 🌸 ۱۲۲_ پروردگار موسی و هارون. 🌸 ۱۲۳_ فرعون گفت: آیا پیش از آنكه من به شما اجازه دهم به او ایمان آوردید؟! مسلماً این توطئه و نیرنگی است كه [شما و موسی‌] در این شهر برپا كرده‌اید تا مردمش را از آن بیرون كنید، ولی به زودی خواهید دانست. 🌸 ۱۲۴_ قطعاً دست‌ها و پاهایتان را یكی از چپ و یكی از راست جدا می‌كنم، سپس همه شما را به دار خواهم آویخت. 🌸 ۱۲۵_ گفتند: ما به سوی پروردگارمان بازمی‌گردیم [بنابراین ترسی از مجازات تو نداریم.] 🌸 ۱۲۶_ و تو ما را جز به این سبب به كیفر نمی‌رسانی كه ما به آیات پروردگارمان هنگامی كه به سوی ما آمد ایمان آوردیم. [آن گاه به دعا روی آوردند و گفتند:] ای پروردگار ما! صبر و شكیبایی بر ما فرو ریز و ما را در حالی كه تسلیم [فرمان‌ها و احكامت‌] باشیم، بمیران. 🌸 ۱۲۷_ اشراف و سران قوم فرعون گفتند: آیا موسی و قومش را رها می‌كنی تا در این سرزمین فساد و تباهی كنند و تو و معبودهایت را واگذارند؟ گفت: به زودی پسرانشان را به صورتی وسیع و گسترده به قتل می‌رسانیم و زنانشان را زنده می‌گذاریم و ما بر آنان چیره و مُسلّطیم. 🌸 ۱۲۸_ موسی به قومش گفت: از خدا یاری بخواهید، و شكیبایی ورزید، یقیناً زمین در سیطره مالكیّت و فرمانروایی خداست، آن را به هر كس از بندگانش بخواهد می‌بخشد، و سرانجام نیك برای پرهیزكاران است. 🌸 ۱۲۹_ گفتند: پیش از آنكه تو نزد ما بیایی شكنجه و آزار شدیم، و نیز پس از آنكه آمده‌ای [مورد شكنجه و آزاریم‌]. گفت: امید است كه پروردگارتان دشمنانتان را نابود كند، و شما را در این سرزمین، جانشین [آنان‌] گرداند، پس بنگرد كه شما [پس از فرعونیان‌] چگونه عمل می‌كنید؟ 🌸 ۱۳۰_ و فرعونیان را به قحطی و خشكسالی‌های متعدد و كمبود بسیار شدیدِ بخشی از محصولات دچار نمودیم تا هشیار شوند. @beytolamir110 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 کاش امسال جشن میلادت به میزبانی پسرت باشد... ما همراهی کنیم و او تکبیر بگوید؛ ما مُحبّ شویم و او محبوب شود؛ ما عاشق شویم و او دلبری کند؛ ما سربازی کنیم و او قیام کند؛ ما پیروی کنیم و او فرمان دهد... 🌼 "چه زیبا می شود اگر این عید بگوییم به تبریک حضورش " 💫 (ع) برهمگان مبارڪ باد. @beytolamir110
💎💠💎💠💎💠💎💠 💠💎💠💎 ⚜قال مولانا أميرالمؤمنين علي (علیه السلام) : أَنَا قَاتِلُ الْجَانِّ من کشنده كافران اجنّه‏ هستم. ⚜قالت مولاتنا و سیدتنا فاطمة الزهراء (سلام الله علیها): أَنَا ابْنَةُ رَسُولِ الْمَلِكِ الدَّيَّانِ. من دختر رسول فرمانروای جزا دهنده هستم. ا┅═✧❁ ✨ ❁✧═┅ا ⚜حضرت صدیقه طاهره (س) ،یکی دیگر از مناقب خویش را دختر پیامبری معرفی می فرمایند که فرمانروا و حاکم و داور روز قیامت است. به عبارت دیگر مالکیت و فرمانروایی و داوری یوم الدین از جانب ذات اقدس اله،‌ به او تفویض شده است. منقبتی که در ارتباط با شریفه زیر است: ✨مالِكِ يَوْمِ الدِّين‏ (سوره حمد،‌آیه ۴) ⚜این مرتبه ای است که هیچ کس نمی تواند به طور مطلق به آن برسد و نائل شود ، جز کسی که خداوند عزوجل ،‌ خود او را حاکم و والی تمام مُلک و مَلکوت اش قرار داده باشد،‌ همان طور که مولا امیرالمومنین علی (ع) در خطبه طارق بیان فرمایند. ✨ فَهِي مَرتَبةٌ لَا يَنالُها إِلّا مَنِ اختَارَهُ الله وَ قَدَّمَهُ وَ وَلَّاهُ وَ حَكَّمَهُ فَالوَلَاية هِي حِفظُ الثُّغُور‌وَ تَدبير الْأُمور ✨ فَالإِمام هُو .. الحاكِم‏ این مرتبه ای است که کسی به آن نائل نمی شود، جز آن کسی که خداوند عزوجل او را به والی و حاکم بودن برگزیده باشد، پس امام، حاکم علی الاطلاق است. (بحار الأنوار ج۲۵ ص: ۱۷۱) 👈از معانی «مالک یوم الدین » این است که ؛ همان طور که مُلک دنیا تنها برای حجة و خلیفة الله است ، مُلک آخرت نیز تنها برای او می باشد. ⚜در یوم الدین، یعنی روزی که دین به بروز و ظهور اتم و اکمل می رسد ، ولایت ولی الله به معنای مطلق آن به بروز می رسد و امر و حاکمیت و فرمانروایی از دیگران سلب می شود . ⚜حضرت جعفر بن محمد الصادق (ع) می فرمایند جناب جابر بن یزید جعفی ( از خواص و اصحاب سرّ ائمه) از پدرم حضرت باقرالعلوم (ع) خواستند حدیثی در بیان فضیلت مادرمان حضرت فاطمه (س) بگویند تا جابر به شیعیان منتقل کرده و ایشان از شنیدن آن مسرور گردند. پدرم از جدم رسول الله (ص) نقل کردند: آن هنگام که روز قیامت می شود، منبری از نور برای من رسول الله (ص) بنا می شود و خداوند عزوجل به من امر می کند که خطبه ای بخوانم که هیچ کدام از انبیاء و مرسلین مانند آن را نشنیده اند سپس برای امیرالمومنین علی (ع) منبری بر پا می شود و خداوند عزوجل از او می خواهد که خطبه ای بخواند که هیچ کدام از اوصیاء همانند آن را نشنیده باشند سپس برای دو سبط و ریحانه من امام حسن و امام حسین (ع) منابری از نور نصب می شود و از ایشان نیز خواسته می شود خطبه ای بخوانند که هیچ کدام از اولاد ‌انبیاء و مرسلین آن را نشنیده باشند سپس منادی یعنی جناب جبرئیل ندا می دهد که فاطمه بنت محمد (ص) کجاست؟ خداوند عزوجل می فرماید ای اهل محشر، کرامت و بزرگی و شرافت امروز برای کیست؟ (از میان اهل محشر، فقط) حضرت رسول و امیرالمومنین و امام حسن و امام حسین و حضرت فاطمه (ع) جواب می دهند:‌ برای خداوند واحد قهّار در این زمان از جانب ذات اقدس اله ندا داده می شود که ای اهل جمع (محشر) من تمام کرامت و بزرگی و شرافت را برای محمد و علی و حسن و حسین و فاطمه (ع) قرار داده ام ای اهل جمع، سرها را پایین بیندازید و چشم ها را فرو بندید که فاطمه (س) به سوی بهشت در حال روانه شدن است قبل از ورود به بهشت،‌ حضرت خاتون می خواهند قدر و منزلت شان دانسته شود،‌ لذا از جانب خداوند ندا داده می شود که ای دختر حبیب من، برگرد و بنگر هر کس که در قلب او حبّ تو و یا حبّ یکی از ذریّه تو باشد ، ‌دست اش را بگیر و وارد بهشت گردان. (تفسير فرات الكوفي، ص: ۲۹۹/بحار الأنوار ؛ ج۴۳ ؛ ص۶۴) 👈به همین جهت است که حضرت فاطمه (س) در این فراز از خطبه مفاخره بیان می فرمایند که من دختر رسول ملک دیّان هستم،‌ یعنی دختر رسول ای که مالکیت یوم الدین برای اوست؛ برای او منبری از نور بر پا می شود که تمام انبیاء و مرسلین باید از او کسب فیض کنند؛ رسولی که خداوند عزوجل تمام کرامت و شرافت و فرمانروایی و عزت و شرف را برای او قرار داده است . ⚜ همان طور که مُلک دنیا بر ایشان واجب گشته، مُلک آخرت نیز برای ایشان است. 👈اما ویژگی و خصوصیت حضرت فاطمه زهراء (س) «ملیکه» بودن ایشان است، همان طور که در فراز دیگری از خطبه مفاخره در بیان منقبت شان فرمودند: انا خاتون یوم القیامة آن زمان که ملیکة روز قیامت وارد محشر می شوند، « وَ جاءَ رَبُّكَ وَ الْمَلَكُ صَفًّا صَفًّا» (سوره فجر، آیه ۲۲) مالکیت یوم الدین و شفاعتِ آن روز، به طور مطلق به ایشان تفویض می شود.  منبع: الفضائل - شاذان بن جبرئيل القمي - ص ۷۹-۸۲ ◀️ ادامه دارد..... @beytolamir110 💎💠💎💠 💠💎💠💎💠💎💠💎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 ۱۶۶ 🌸 ۱۳۱_ چون رفاه و نعمت به آنان روی می‌كرد، می‌گفتند: این به سبب [شایستگیِ‌] خود ماست، و چون گزند و آسیبی به آنان می‌رسید، به موسی و همراهانش فال بد می‌زدند؛ آگاه باشید كه [سررشته و] علت شومی فرعونیان [كه عكس‌العمل زشتی‌های خود آنان است‌] نزد خداست، ولی بیشترشان نمی‌دانند. 🌸 ۱۳۲_ فرعونیان گفتند: [ای موسی! از دعوتت دست بردار كه‌] هر چه را به عنوان معجزه برای ما بیاوری تا به وسیله آن ما را جادو كنی به تو ایمان نمی‌آوریم. 🌸 ۱۳۳_ پس ما توفان و هجوم ملخ و شپش و قورباغه و آلوده شدن وسایل زندگی را به خون كه عذاب‌های گوناگونی بود به سوی آنان فرستادیم، باز هم تكبّر و سركشی كردند آنان گروهی مجرم و گناهكار بودند. 🌸 ۱۳۴_ و هرگاه عذاب بر آنان فرود آمد، گفتند: ای موسی! پروردگارت را به پیمانی كه با تو دارد [و آن مستجاب كردن دعای توست‌] برای ما بخوان كه اگر این عذاب را از ما برطرف كنی یقیناً به تو ایمان می‌آوریم و بنی‌اسرائیل را با تو روانه می‌كنیم. 🌸 ۱۳۵_ پس هنگامی كه عذاب را تا مدتی كه [می‌باید همه‌] آنان به پایان مهلت آن می‌رسیدند از ایشان برطرف كردیم، به دور از انتظار پیمانشان را می‌شكستند. 🌸 ۱۳۶_ نهایتاً به سبب اینكه آیات ما را تكذیب كردند، و از آنها غافل بودند، از آنان انتقام گرفتیم و در دریا غرقشان کردیم. 🌸 ۱۳۷_ و به آن گروهی كه همواره ناتوان و زبونشان شمرده بودند، نواحی شرقی و غربی آن سرزمین را كه در آن [از جهت فراوانی نعمت، ارزانی و حاصل‌خیزی‌] بركت قرار داده بودیم بخشیدیم؛ و وعده نیكوتر پروردگارت بر بنی‌اسرائیل به [پاداش‌] صبری كه [بر سختی‌ها و بلاها] كردند تحقّق یافت، و آنچه را كه همواره فرعون وفرعونیان [از كاخ و قصرهای مجلّل‌] و سایه‌بان‌های خوش‌نشین می‌افراشتند نابود كردیم. @beytolamir110 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸