eitaa logo
موسسه قرآن و عترت بیت الامیر(علیه السلام)
282 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
446 ویدیو
29 فایل
💠علی مع القرآن و القرآن مع علی کانال عمومی اطلاع رسانی موسسه بیت الامیر(علیه السلام) https://www.beytolamir.com/ روابط عمومی موسسه بیت الامیر /شماره ارتباط با روابط عمومی:09904961883 @moavenate110
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃یک حدیث قدسی هست که آدم را از خجالت آب میکند. ✨خداوند تبارک و تعالی میفرماید: ⭐️يا مُطْلَقاً فِي وِصٰالِنا، اِرْجِع! وَ يا مُحلفا عَلي هجرنا، كَفَر! إنَّما ابعَدنا اِبْليس لِانَه لَمْ يَسْجُد لَكَ، فَواعَجَبا كَيْفَ صَالَحته وَ هَجَرتَنا. 💫ای كسی كه وصال ما را ترک كرده‌ای، برگرد! و ای كسی كه بر جدايی از ما سوگند خورده‌ای، سوگند خود را بشكن! ما ابليس را برای اين از خود رانديم كه بر تو سجده نكرد. پس چقدر عجیب است كه تو او را دوست خود گرفته‌ای و ما را ترک كرده‌ای! 📚بحرألمعارف، جلد ۲، فصل ۶۲ @beytolamir110
💠 مغرور نشدن امیرالمومنین(علیه السلام) به عبادات خود راوی می‌گوید که ما در خدمت امام صادق (ع) بودیم، صحبت امیرالمؤمنین شد. «و مدحه بما هو اهله»؛ من نگاه کردم، دیدم هر کدام از این فقره‌هایی که در این حدیث به آن تکیه شده است، تقریباً به یک بُعد از زندگی امیرالمؤمنین اشاره می‌کند؛ به زهد آن بزرگوار، عبادت آن بزرگوار و خصوصیاتی که حالا اینها را می‌خوانیم. (...) بعد فرمود: «و ما اطاق احد عمل رسول اللَّه صلی‌اللَّه‌علیه‌وآله من هذه الأمة غیره»؛ هیچ کس از این امّت طاقت این را نداشت که مثل پیامبر عمل کند، مگر او. او بود که مثل پیامبر در همه جا می‌رفت. هیچ‌کس دیگر نمی‌توانست به دنبال پیامبر و پاجای پای آن حضرت حرکت کند. «و ان کان لیعمل عمل رجل کان وجهه بین الجنة و النار»؛ با همه‌ی این کارهای بزرگ و خداپسند و مؤمنانه، رفتار او، رفتار یک انسان بین خوف و رجا بود؛ از خدا ترسناک بود، کانّه او را بین بهشت و جهنّم قرار داده‌اند؛ در یک طرف بهشت را می‌بیند، در یک طرف جهنّم را می‌بیند. «یرجو ثواب هذه و یخاف عقاب هذه». خلاصه‌ی این جمله این است که به این همه مجاهدت، به این همه انفاق، به این همه عبادت، مغرور نمی‌شد. ما حالا دو رکعت نافله و چند جمله دعا که بخوانیم - و اگر دو قطره اشک بریزیم - فوراً مغرور می‌شویم که بله دیگر: «این منم طاووس علیّین شده»! اما امیرالمؤمنین با این انبوه عمل صالح، مغرور نمی‌شد. ۱۳۷۸/۱۰/۱۰ بیانات در خطبه‌‌های نمازجمعه 🔸بیانات @beytolamir110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 ۱۶۵ 🌸 ۱۲۱_ گفتند: [از روی حقیقت‌] به پروردگار جهانیان ایمان آوردیم، 🌸 ۱۲۲_ پروردگار موسی و هارون. 🌸 ۱۲۳_ فرعون گفت: آیا پیش از آنكه من به شما اجازه دهم به او ایمان آوردید؟! مسلماً این توطئه و نیرنگی است كه [شما و موسی‌] در این شهر برپا كرده‌اید تا مردمش را از آن بیرون كنید، ولی به زودی خواهید دانست. 🌸 ۱۲۴_ قطعاً دست‌ها و پاهایتان را یكی از چپ و یكی از راست جدا می‌كنم، سپس همه شما را به دار خواهم آویخت. 🌸 ۱۲۵_ گفتند: ما به سوی پروردگارمان بازمی‌گردیم [بنابراین ترسی از مجازات تو نداریم.] 🌸 ۱۲۶_ و تو ما را جز به این سبب به كیفر نمی‌رسانی كه ما به آیات پروردگارمان هنگامی كه به سوی ما آمد ایمان آوردیم. [آن گاه به دعا روی آوردند و گفتند:] ای پروردگار ما! صبر و شكیبایی بر ما فرو ریز و ما را در حالی كه تسلیم [فرمان‌ها و احكامت‌] باشیم، بمیران. 🌸 ۱۲۷_ اشراف و سران قوم فرعون گفتند: آیا موسی و قومش را رها می‌كنی تا در این سرزمین فساد و تباهی كنند و تو و معبودهایت را واگذارند؟ گفت: به زودی پسرانشان را به صورتی وسیع و گسترده به قتل می‌رسانیم و زنانشان را زنده می‌گذاریم و ما بر آنان چیره و مُسلّطیم. 🌸 ۱۲۸_ موسی به قومش گفت: از خدا یاری بخواهید، و شكیبایی ورزید، یقیناً زمین در سیطره مالكیّت و فرمانروایی خداست، آن را به هر كس از بندگانش بخواهد می‌بخشد، و سرانجام نیك برای پرهیزكاران است. 🌸 ۱۲۹_ گفتند: پیش از آنكه تو نزد ما بیایی شكنجه و آزار شدیم، و نیز پس از آنكه آمده‌ای [مورد شكنجه و آزاریم‌]. گفت: امید است كه پروردگارتان دشمنانتان را نابود كند، و شما را در این سرزمین، جانشین [آنان‌] گرداند، پس بنگرد كه شما [پس از فرعونیان‌] چگونه عمل می‌كنید؟ 🌸 ۱۳۰_ و فرعونیان را به قحطی و خشكسالی‌های متعدد و كمبود بسیار شدیدِ بخشی از محصولات دچار نمودیم تا هشیار شوند. @beytolamir110 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 کاش امسال جشن میلادت به میزبانی پسرت باشد... ما همراهی کنیم و او تکبیر بگوید؛ ما مُحبّ شویم و او محبوب شود؛ ما عاشق شویم و او دلبری کند؛ ما سربازی کنیم و او قیام کند؛ ما پیروی کنیم و او فرمان دهد... 🌼 "چه زیبا می شود اگر این عید بگوییم به تبریک حضورش " 💫 (ع) برهمگان مبارڪ باد. @beytolamir110
💎💠💎💠💎💠💎💠 💠💎💠💎 ⚜قال مولانا أميرالمؤمنين علي (علیه السلام) : أَنَا قَاتِلُ الْجَانِّ من کشنده كافران اجنّه‏ هستم. ⚜قالت مولاتنا و سیدتنا فاطمة الزهراء (سلام الله علیها): أَنَا ابْنَةُ رَسُولِ الْمَلِكِ الدَّيَّانِ. من دختر رسول فرمانروای جزا دهنده هستم. ا┅═✧❁ ✨ ❁✧═┅ا ⚜حضرت صدیقه طاهره (س) ،یکی دیگر از مناقب خویش را دختر پیامبری معرفی می فرمایند که فرمانروا و حاکم و داور روز قیامت است. به عبارت دیگر مالکیت و فرمانروایی و داوری یوم الدین از جانب ذات اقدس اله،‌ به او تفویض شده است. منقبتی که در ارتباط با شریفه زیر است: ✨مالِكِ يَوْمِ الدِّين‏ (سوره حمد،‌آیه ۴) ⚜این مرتبه ای است که هیچ کس نمی تواند به طور مطلق به آن برسد و نائل شود ، جز کسی که خداوند عزوجل ،‌ خود او را حاکم و والی تمام مُلک و مَلکوت اش قرار داده باشد،‌ همان طور که مولا امیرالمومنین علی (ع) در خطبه طارق بیان فرمایند. ✨ فَهِي مَرتَبةٌ لَا يَنالُها إِلّا مَنِ اختَارَهُ الله وَ قَدَّمَهُ وَ وَلَّاهُ وَ حَكَّمَهُ فَالوَلَاية هِي حِفظُ الثُّغُور‌وَ تَدبير الْأُمور ✨ فَالإِمام هُو .. الحاكِم‏ این مرتبه ای است که کسی به آن نائل نمی شود، جز آن کسی که خداوند عزوجل او را به والی و حاکم بودن برگزیده باشد، پس امام، حاکم علی الاطلاق است. (بحار الأنوار ج۲۵ ص: ۱۷۱) 👈از معانی «مالک یوم الدین » این است که ؛ همان طور که مُلک دنیا تنها برای حجة و خلیفة الله است ، مُلک آخرت نیز تنها برای او می باشد. ⚜در یوم الدین، یعنی روزی که دین به بروز و ظهور اتم و اکمل می رسد ، ولایت ولی الله به معنای مطلق آن به بروز می رسد و امر و حاکمیت و فرمانروایی از دیگران سلب می شود . ⚜حضرت جعفر بن محمد الصادق (ع) می فرمایند جناب جابر بن یزید جعفی ( از خواص و اصحاب سرّ ائمه) از پدرم حضرت باقرالعلوم (ع) خواستند حدیثی در بیان فضیلت مادرمان حضرت فاطمه (س) بگویند تا جابر به شیعیان منتقل کرده و ایشان از شنیدن آن مسرور گردند. پدرم از جدم رسول الله (ص) نقل کردند: آن هنگام که روز قیامت می شود، منبری از نور برای من رسول الله (ص) بنا می شود و خداوند عزوجل به من امر می کند که خطبه ای بخوانم که هیچ کدام از انبیاء و مرسلین مانند آن را نشنیده اند سپس برای امیرالمومنین علی (ع) منبری بر پا می شود و خداوند عزوجل از او می خواهد که خطبه ای بخواند که هیچ کدام از اوصیاء همانند آن را نشنیده باشند سپس برای دو سبط و ریحانه من امام حسن و امام حسین (ع) منابری از نور نصب می شود و از ایشان نیز خواسته می شود خطبه ای بخوانند که هیچ کدام از اولاد ‌انبیاء و مرسلین آن را نشنیده باشند سپس منادی یعنی جناب جبرئیل ندا می دهد که فاطمه بنت محمد (ص) کجاست؟ خداوند عزوجل می فرماید ای اهل محشر، کرامت و بزرگی و شرافت امروز برای کیست؟ (از میان اهل محشر، فقط) حضرت رسول و امیرالمومنین و امام حسن و امام حسین و حضرت فاطمه (ع) جواب می دهند:‌ برای خداوند واحد قهّار در این زمان از جانب ذات اقدس اله ندا داده می شود که ای اهل جمع (محشر) من تمام کرامت و بزرگی و شرافت را برای محمد و علی و حسن و حسین و فاطمه (ع) قرار داده ام ای اهل جمع، سرها را پایین بیندازید و چشم ها را فرو بندید که فاطمه (س) به سوی بهشت در حال روانه شدن است قبل از ورود به بهشت،‌ حضرت خاتون می خواهند قدر و منزلت شان دانسته شود،‌ لذا از جانب خداوند ندا داده می شود که ای دختر حبیب من، برگرد و بنگر هر کس که در قلب او حبّ تو و یا حبّ یکی از ذریّه تو باشد ، ‌دست اش را بگیر و وارد بهشت گردان. (تفسير فرات الكوفي، ص: ۲۹۹/بحار الأنوار ؛ ج۴۳ ؛ ص۶۴) 👈به همین جهت است که حضرت فاطمه (س) در این فراز از خطبه مفاخره بیان می فرمایند که من دختر رسول ملک دیّان هستم،‌ یعنی دختر رسول ای که مالکیت یوم الدین برای اوست؛ برای او منبری از نور بر پا می شود که تمام انبیاء و مرسلین باید از او کسب فیض کنند؛ رسولی که خداوند عزوجل تمام کرامت و شرافت و فرمانروایی و عزت و شرف را برای او قرار داده است . ⚜ همان طور که مُلک دنیا بر ایشان واجب گشته، مُلک آخرت نیز برای ایشان است. 👈اما ویژگی و خصوصیت حضرت فاطمه زهراء (س) «ملیکه» بودن ایشان است، همان طور که در فراز دیگری از خطبه مفاخره در بیان منقبت شان فرمودند: انا خاتون یوم القیامة آن زمان که ملیکة روز قیامت وارد محشر می شوند، « وَ جاءَ رَبُّكَ وَ الْمَلَكُ صَفًّا صَفًّا» (سوره فجر، آیه ۲۲) مالکیت یوم الدین و شفاعتِ آن روز، به طور مطلق به ایشان تفویض می شود.  منبع: الفضائل - شاذان بن جبرئيل القمي - ص ۷۹-۸۲ ◀️ ادامه دارد..... @beytolamir110 💎💠💎💠 💠💎💠💎💠💎💠💎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 ۱۶۶ 🌸 ۱۳۱_ چون رفاه و نعمت به آنان روی می‌كرد، می‌گفتند: این به سبب [شایستگیِ‌] خود ماست، و چون گزند و آسیبی به آنان می‌رسید، به موسی و همراهانش فال بد می‌زدند؛ آگاه باشید كه [سررشته و] علت شومی فرعونیان [كه عكس‌العمل زشتی‌های خود آنان است‌] نزد خداست، ولی بیشترشان نمی‌دانند. 🌸 ۱۳۲_ فرعونیان گفتند: [ای موسی! از دعوتت دست بردار كه‌] هر چه را به عنوان معجزه برای ما بیاوری تا به وسیله آن ما را جادو كنی به تو ایمان نمی‌آوریم. 🌸 ۱۳۳_ پس ما توفان و هجوم ملخ و شپش و قورباغه و آلوده شدن وسایل زندگی را به خون كه عذاب‌های گوناگونی بود به سوی آنان فرستادیم، باز هم تكبّر و سركشی كردند آنان گروهی مجرم و گناهكار بودند. 🌸 ۱۳۴_ و هرگاه عذاب بر آنان فرود آمد، گفتند: ای موسی! پروردگارت را به پیمانی كه با تو دارد [و آن مستجاب كردن دعای توست‌] برای ما بخوان كه اگر این عذاب را از ما برطرف كنی یقیناً به تو ایمان می‌آوریم و بنی‌اسرائیل را با تو روانه می‌كنیم. 🌸 ۱۳۵_ پس هنگامی كه عذاب را تا مدتی كه [می‌باید همه‌] آنان به پایان مهلت آن می‌رسیدند از ایشان برطرف كردیم، به دور از انتظار پیمانشان را می‌شكستند. 🌸 ۱۳۶_ نهایتاً به سبب اینكه آیات ما را تكذیب كردند، و از آنها غافل بودند، از آنان انتقام گرفتیم و در دریا غرقشان کردیم. 🌸 ۱۳۷_ و به آن گروهی كه همواره ناتوان و زبونشان شمرده بودند، نواحی شرقی و غربی آن سرزمین را كه در آن [از جهت فراوانی نعمت، ارزانی و حاصل‌خیزی‌] بركت قرار داده بودیم بخشیدیم؛ و وعده نیكوتر پروردگارت بر بنی‌اسرائیل به [پاداش‌] صبری كه [بر سختی‌ها و بلاها] كردند تحقّق یافت، و آنچه را كه همواره فرعون وفرعونیان [از كاخ و قصرهای مجلّل‌] و سایه‌بان‌های خوش‌نشین می‌افراشتند نابود كردیم. @beytolamir110 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
*️⃣◻️*️⃣◻️*️⃣◻️ *️⃣◻️ ❇️: ⬅️قسمت اول 🔹یکی از حضرت قرآن این است که الهی در آن متعین ، مرزبندی و تحدید شده اند: حُدَّ فِيهِ الْحُدُودُ. 🔹حضرت جعفر بن محمد الصادق (ع) در خصوص این فضیلت، به حدیث جدشان امیرالمومنین علی (ع) اشاره و فرمودند : قال امیرالمومنین (ع) : ➖فَالْقُرْآنُ آمِرٌ وَ زَاجِرٌ حُدَّ فِيهِ الْحُدُودُ وَ سُنَّ فِيهِ السُّنَن‏ 📔البرهان في تفسير القرآن ؛ ج۱ ؛ ص۱۸ 🔘«» از نظر لغوی دارای دو معنا است: ☑️اول : فصل و مرز بین دو چیز؛ لذا طرفین شیء ، «حدود» آن نامیده می شود. ☑️دوم: «حد شیء» به معنی «منتهای شیء» . ➖لذا معنا و دلالت ضمنی تحدید شیء و مشخص ساختن حدود آن ،‌ این است که تجاوز از حدود مشخص شده، جایز نبوده و به مخالفت با فاعل تحدید، تعبیر می شود. 🔹اصطلاح «حدود الله» در بسیاری از آیات حضرت قرآن به کار برده شده است: ☑️حدود الله، در یک معنا، بر چارچوب های تعیین شده برای اعمال عبادی بندگان دلالت دارد. بدین معنا که هر فریضه ای دارای حدود و طرفینی است که اتیان واجب در آن بازه ی مشخص شده موجب اسقاط تکلیف خواهد بود؛ تجاوز از آن، سبب ابطال عمل عبادی و یا حتی ارتکاب حرام می گردد. ➖به عنوان مثال، طلوع فجر تا مغرب ، حدود صیام معرفی شده که اکل و شرب در این بازه ی زمان، حرام و در غیر آن جائز است. وَ كُلُوا وَ اشْرَبُوا حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَكُمُ الْخَيْطُ الْأَبْيَضُ مِنَ الْخَيْطِ الْأَسْوَدِ مِنَ الْفَجْرِ ثُمَّ أَتِمُّوا الصِّيامَ إِلَى اللَّيْل‏ ... تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ فَلا تَقْرَبُوها (سوره بقره،‌آیه ۱۸۷) ➖از سهم الارث هر کدام از أقارب ، به حد الهی تعبیر می شود: وَ لَكُمْ نِصْفُ ما تَرَكَ أَزْواجُكُم‏ ْ إِنْ لَمْ يَكُنْ لَهُنَّ وَلَد...تِلْكَ حُدُودُ اللَّه‏ (سوره نساء،‌آيات ۱۲ و ۱۳) ☑️در معنایی دیگر ، هر واجب و فریضه ای از فرائض الهی، دارای حد و انتهایی است که به آن ختم می شود. حد آن فریضه، اتیان و امتثال آن فریضه است. لذا حد حج، إتیان حج است، حد ماه مبارک رمضان، صوم کل ماه است که اگر صوم ماه به جا آورده شود، حد ماه مبارک رعایت شده است. ➖عن جعفر بن محمد الصادق (علیه السلام): مَا مِنْ شَيْ‏ءٍ إِلَّا وَ لَهُ حَدٌّ يَنْتَهِي إِلَيْهِ فَرَضَ اللَّهُ الْفَرَائِضَ فَمَنْ أَدَّاهُنَّ فَهُوَ حَدُّهُنَّ وَ شَهْرُ رَمَضَانَ فَمَنْ صَامَهُ فَهُوَ حَدُّهُ وَ الْحَجُّ فَمَنْ حَجَّ فَهُوَ حَدُّهُ ▫️هیچ شیء ای نیست مگر اینکه حدی دارد که به آن ختم می شود، خداوند عزوجل فرائض را واجب ساخته، هر کس فریضه را به جا آورد، حد آن را رعایت کرده است 📔بحار الأنوار ج ۹۰ ص ۱۶۱ 📔الكافي ، ج۲ ص: ۴۹۸ ⏪اما حقيقت معناي اتيان حدود در فرائض ، رسيدن به بطون آن شريعت است و إتيان به معناي اكمل ، معرفت به اسرار و بطون آن فريضه می باشد. ✔️گرچه به جا آوردن ظاهر فریضه و عمل عبادت ظاهراً تكليف را از گردن مكلف ساقط مي كند ،‌ اما حقيقت اتيان حدود فقط با نيل به نورانيت احكام و فرايض حاصل مي شود. ◀️حقیقت معنای «حدود الله» و بطن آن در آیات حضرت قرآن، اشاره به وجود مقدس ائمه (ع) دارد،‌ چنانکه حضرت جعفر بن محمد الصادق (ع) فرمودند: فَقَالَ الصَّادِقُ علیه السلام : ▫️...نَحْنُ حُدُودُ اللَّهِ 📔بحار الأنوار ؛ ج۳۹ ؛ ص۸۸ 📔مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب) ؛ ج۳ ؛ ص۲۷۲ 🔹معرفت به حدود الله که هیچ عمل عبادی بدون آن ، قبول نمی گردد، معرفت به ولایت ولی الله الاعظم (ع) است و روایت متعدد ، تصریح بر این مطلب دارند. 🖋شرح این مطلب در قسمت بعد ادامه دارد.. @beytolamir110 *️⃣◻️ *️⃣◻️*️⃣◻️*️⃣◻️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 ۱۶۷ 🌸 ۱۳۸_ و بنی‌اسرائیل را از دریا [یی كه فرعونیان را در آن غرق كردیم‌] عبور دادیم؛ پس به‌ گروهی گذر كردند كه همواره بر پرستش بت‌های خود ملازمت داشتند، گفتند: ای موسی! همان گونه كه برای آنان معبودانی است، تو هم برای ما معبودی قرار بده!! موسی گفت: قطعاً شما گروهی هستید كه نادانی می‌ورزید. 🌸 ۱۳۹_ بی‌تردید آنچه اینان در آن قرار دارند [وآن عقاید شرك‌آلود و آیین بت‌پرستی است‌] نابود شده و تباه است، و آنچه همواره انجام می‌دهند باطل و بیهوده است. 🌸 ۱۴۰_ [موسی با یك دنیا شگفتی و تعجب‌] گفت: آیا غیر خدا را [كه هیچ‌گونه شایستگی پرستش ندارد] به عنوان معبود برایتان طلب كنم؟ در حالی كه اوست كه شما را بر جهانیان [روزگارتان‌] برتری داد. 🌸 ۱۴۱_ و [یاد كنید] هنگامی كه شما را از [چنگال ظالمانه‌] فرعونیان نجات دادیم، هم آنان كه شما را به سخت‌ترین صورت شكنجه می‌كردند، [و به شكلی گسترده‌] پسرانتان را می‌كشتند، و زنانتان را [برای به عزا نشستن در مرگ پسران و بیگاری‌] زنده می‌گذاشتند، و برای شما در این [امور] آزمایشی بزرگ از سوی پروردگارتان بود. 🌸 ۱۴۲_ و با موسی [برای عبادتی ویژه و دریافت تورات‌] سی شب وعده گذاشتیم و آن را با [افزودن‌] ده شب كامل كردیم، پس میعادگاه پروردگارش به چهل شب پایان گرفت، و موسی [هنگامی كه به میعادگاه می‌رفت‌] به برادرش هارون گفت: در میان قومم جانشین من باش و به اصلاح برخیز و از راه و روش مفسدان پیروی مكن. 🌸 ۱۴۳_ زمانی كه موسی به میعادگاه ما آمد، و پروردگارش با وی سخن گفت، عرض كرد: ای پروردگار من، جمال با كمال ذات بی‌نهایتت را [به قلب من‌] بنمای تا تو را [به رؤیت ویژه باطنی‌] بنگرم. خدا فرمود: هرگز مرا نخواهی دید، ولی به این كوه بنگر اگر [پس از جلوه من‌] بر جای خود ثابت و برقرار ماند، تو هم مرا خواهی دید. چون پروردگارش بر كوه جلوه كرد، آن را متلاشی نمود و موسی بی‌هوش شد، چون به هوش آمد گفت: تو منزّهی [از اینكه مشاهده شوی،] به سویت بازگشتم، و من [در میان مردم این روزگار] نخستین باور كننده [این حقیقت كه هرگز دیده نمی‌شوی‌] هستم. @beytolamir110 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴 (س) امام رضا علیه السلام: «مَنْ زَارَ الْمَعصُومَةَ بِقُمْ کَمَنْ زَارَنى.» 《هر کس معصومه را در قم زیارت کند، مانند کسى است که مرا زیارت کرده است.》 ⚜ آفتاب هشتم را که به غربت تبعید کردند دوباره تاریخ تکرار شد! و "زینب گونه" سفیرِ غُربت و تنهایی امام خویش گشت... چنان‌که از کوثر بی‌کرانِ وجودش اینک قم، مرکز ثقل تشیع و محور جغرافیایی جهان اسلام است. و امروز... ماییم و تنهایی و غربت هزار ساله‌ی آفتابی دیگر... 🏴وفات شهادت گونه حضرت (س) تسلیت باد. @beytolamir110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part28_علی از زبان علی.mp3
11.21M
..........دوران جنگ نهروان............. *خطبه امام (ع) درباره خیانت ابوموسی اشعری و عمر بن عاص *فرار ابوموسی اشعری به مکه *نامه امام به ابوموسی اشعری *آمادگی مجدد برای جنگ با معاویه *خروج از کوفه و خطبه میان لشکریان *موعظه دوباره خوارج و دعوت به جنگ با معاویه *تغییر مسیر جنگ از شام به نهروان @beytolamir110 📚🍃📚🍃📚🍃📚🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا