eitaa logo
بیداری‌اندیشه 🇵🇸
3.4هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
6هزار ویدیو
55 فایل
وَکَفی بِرَبِّکَ هادِیاً وَ نَصيراً..🌿 وَتنهاخداےِتو؛براےِهدایت‌و‌نُصْرَتِ‌تو کافیست! لینک‌کانال‌پُشتیبانی :) @Bidari_Andishe_312 هرچی خواستید همینجا بگید :) @M16i59 کپی‌آزاد
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از یک نگاه
@yek_negah در بدترین شرایط اختناق و خفقان که بر ایران حاکم است، عملکرد نهضت ملت ایران نشانه وجود یک روح تشکیلاتی است که توانسته است جنبش را به مرحله کنونی برساند صحیفه امام خمینی(ره) جلد 4 / صفحه ۴۳۵ _________________________ @yek_negah
🪴✨️📚🌱 پادشاهی می خواست نخست وزیرش را انتخاب کند... چهار اندیشمند بزرگ کشور فراخوانده شدند. آنان را در اتاقی قرار دادند و پادشاه به آنان گفت که: «در اتاق به روی شما بسته خواهد شد و قفل اتاق، قفلی معمولی نیست و با یک جدول ریاضی باز خواهد شد، تا زمانی که آن جدول را حل نکنید نخواهید توانست قفل را باز کنید. اگر بتوانید مسئله را حل کنید می توانید در را باز کنید و بیرون بیایید»... پادشاه بیرون رفت و در را بست...🗝 سه تن از آن چهار مرد بلافاصله شروع به کار کردند. اعدادی روی قفل نوشته شده بود، آنان اعداد را نوشتند و با آن اعداد، شروع به کار کردند.🔐 نفر چهارم فقط در گوشه ای نشسته بود! آن سه نفر فکر کردند که او دیوانه است. او با چشمان بسته در گوشه ای نشسته بود و کاری نمی کرد. پس از مدتی او برخاست، به طرف در رفت، در را هل داد،باز شد و بیرون رفت!!! و آن سه تن پیوسته مشغول کار بودند. آنان حتی ندیدند که چه اتفاقی افتاد که نفر چهارم از اتاق بیرون رفته! وقتی پادشاه با این شخص به اتاق بازگشت، گفت: «کار را بس کنید. آزمون پایان یافته و من نخست وزیرم را انتخاب کردم». آنان نتوانستند باور کنند و پرسیدند: «چه اتفاقی افتاد؟ او کاری نمی کرد، او فقط در گوشه ای نشسته بود. او چگونه توانست مسئله را حل کند؟» مرد گفت: «مسئله ای در کار نبود. من فقط نشستم و نخستین سؤال و نکته ی اساسی این بود که آیا قفل بسته شده بود یا نه؟ لحظه ای که این احساس را کردم فقط در سکوت مراقبه کردم. کاملأ ساکت شدم و به خودم گفتم که از کجا شروع کنم؟ نخستین چیزی که هر انسان هوشمندی خواهد پرسید این است که آیا واقعأ مسأله ای وجود دارد، چگونه می توان آن را حل کرد؟ اگر سعی کنی آن را حل کنی تا بی نهایت به قهقرا خواهی رفت؛ هرگز از آن بیرون نخواهی رفت. پس من فقط رفتم که ببینم آیا در، واقعأ قفل است یا نه و دیدم قفل باز است».🔓 پادشاه گفت: «آری، کلک در همین بود. در قفل نبود. قفل باز بود. من منتظر بودم که یکی از شما پرسش واقعی را بپرسد و شما شروع به حل آن کردید؛ در همین جا نکته را از دست دادید. اگر تمام عمرتان هم روی آن کار می کردید نمی توانستید آن را حل کنید. این مرد، می داند که چگونه در یک موقعیت هشیار باشد. پرسش درست را او مطرح کرد». اللــهم عجــل لولیڪ الفــࢪج♡ @bidari110
سلام دوستان وقت بخیر امروز قراره یه توضیح کوتاهی در مورد ازدواج های پیامبر داشته باشیم که واسه بعضیا سواله😊
آیات ۳تا ۱۲ سوره نجم که در این باره هست و همچنین نظر مراجع در تفسیر آن
☘(بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ)🍃
وَمَا يَنْطِقُ عَنِ الْهَوَى ﴿۳﴾ انصاریان: و از روی هوا و هوس سخن نمی گوید. خرمشاهی: و از سر هواى نفس سخن نمیگويد. فولادوند: و از سر هوس سخن نمى‏ گويد. قمشه‌ای: و هرگز به هوای نفس سخن نمی‌گوید. مکارم شیرازی: و هرگز از روي هواي نفس سخن نمي‏گويد.
إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى ﴿۴﴾ انصاریان: گفتار او چیزی جز وحی که به او نازل می شود، نیست. خرمشاهی: آن جز وحيى نيست كه به او فرستاده می‏شود. فولادوند: اين سخن بجز وحيى كه وحى مى ‏شود نيست. قمشه‌ای: سخن او هیچ غیر وحی خدا نیست. مکارم شیرازی: آنچه آورده چيزي جز وحي نيست كه به او وحي شده است.
عَلَّمَهُ شَدِيدُ الْقُوَى ﴿۵﴾ انصاریان: [فرشته] بسیار نیرومند به او تعلیم داده است. خرمشاهی: [فرشته‏] نيرومند او را آموخته است‏. فولادوند: آن را [فرشته] شديدالقوى به او فرا آموخت. قمشه‌ای: او را (جبرئیل) همان (فرشته) بسیار توانا (به وحی خدا) علم آموخته است. مکارم شیرازی: آنكس كه قدرت عظيمي دارد او را تعليم داده.
وَهُوَ بِالْأُفُقِ الْأَعْلَى ﴿۷﴾ انصاریان: در حالی که در افق اعلا بود. خرمشاهی: و او در افق بالا بود. فولادوند: در حالى كه او در افق اعلى بود. قمشه‌ای: و آن رسول در افق اعلا (ی کمال و مشرق انسانیت) بود. مکارم شیرازی: در حالي كه در افق اعلي قرار داشت.
ثُمَّ دَنَا فَتَدَلَّى ﴿۸﴾ انصاریان: سپس نزدیک رفت و نزدیک تر شد. خرمشاهی: سپس نزديك شد و فرود آمد. فولادوند: سپس نزديك آمد و نزديكتر شد. قمشه‌ای: آن گاه نزدیک آمد و بر او (به وحی حق) نازل گردید. مکارم شیرازی: سپس نزديكتر و نزديكتر شد.
فَكَانَ قَابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنَى ﴿۹﴾ انصاریان: پس [فاصله اش با پیامبر] به اندازه فاصله دو کمان گشت یا نزدیک تر شد. خرمشاهی: تا كه [فاصله آنها به قدر] دو كمان شد يا كمتر فولادوند: تا [فاصله‏ اش] به قدر [طول] دو [انتهاى] كمان يا نزديكتر شد. قمشه‌ای: (بدان نزدیکی که) با او به قدر دو کمان یا نزدیکتر از آن شد. مکارم شیرازی: تا آنكه فاصله او به اندازه دو كمان يا كمتر بود.
فَأَوْحَى إِلَى عَبْدِهِ مَا أَوْحَى ﴿۱۰﴾ انصاریان: آن گاه به بنده اش آنچه را باید وحی می کرد، وحی کرد. خرمشاهی: آنگاه به بنده او آنچه بايد وحى كند، وحى كرد. فولادوند: آنگاه به بنده‏ اش آنچه را بايد وحى كند وحى فرمود. قمشه‌ای: پس (خدا) به بنده خود وحی فرمود آنچه که هیچ کس درک آن نتواند کرد. مکارم شیرازی: در اينجا خداوند آنچه را وحي كردني بود به بنده‏ اش وحي نمود.
مَا كَذَبَ الْفُؤَادُ مَا رَأَى ﴿۱۱﴾ انصاریان: آنچه را دل [پیامبر] دید [به پیامبر] دروغ نگفت [تا او را درباره حقیقت فرشته وحی به وهم و خیال اندازد، بلکه به حضور و شهودش یقین کامل داشت.] خرمشاهی: دل او در آنچه ديد ناراستى نكرد. فولادوند: آنچه را دل ديد انكار[ش] نكرد. قمشه‌ای: آنچه (در غیب عالم) دید دلش هم به حقیقت یافت و کذب و خیال نپنداشت. مکارم شیرازی: قلب او در آنچه ديد هرگز دروغ نمي‏گفت.
أَفَتُمَارُونَهُ عَلَى مَا يَرَى ﴿۱۲﴾ انصاریان: آیا در آنچه [به حقیقت] می بینید با او به سختی مجادله و ستیزه می کنید؟ خرمشاهی: آيا شما با او درباره آنچه ديده است، مجادله مى‏كنيد؟ فولادوند: آيا در آنچه ديده است با او جدال مى ‏كنيد قمشه‌ای: آیا (شما کافران) با رسول بر آنچه (در شب معراج) به چشم مشاهده کرد ستیزه می‌کنید؟ مکارم شیرازی: آيا با او درباره آنچه ديده مجادله مي‏كنيد.
این فیلم رو هم حتما ببینید که توسط استاد قرائتی در مورد ازدواج های پیامبر توضیح داده شده
نتونستم دانلود کنم و توی کانال بزارم 😔😔 پس خودتون وارد لینک بشید و ببینید
این هم‌ یه توضیح مختصر
ازدواج‌های پیامبر در راستای مأموریت او (تبلیغ دین اسلام) بوده است و با انگیزه‌‎هایی همچون جلب حمایت قبایل و طوایف بزرگ عرب، زدودن افکار غلط جاهلی، تقویت جایگاه اجتماعی زنان آسیب‌دیده و دلجویی از آنان و نیز آزادسازی اسیران انجام شده است. در قرآن، از همسران پیامبر با لقب امهات المومنین (مادران مؤمنان) یاد شده و احکام و دستورهای خاصی درخصوصشان آمده است. ساده‌زیستی، پرهیز از تَبَرُّج و خوب سخن گفتن از جمله دستورهای خدا به آن‌ها است. همچنین به مسلمانان دستور داده شده است که با همسران پیامبر از پشت پرده سخن بگویند و پس از رحلت پیامبر با آنان ازدواج نکنند. مسلمانان به پاکدامنی همسران پیامبر باور دارند و توهین و اهانت به آنان را جایز نمی‌دانند. البته از عملکرد عایشه در حوادث پس از رحلت پیامبر مانند جنگ جمل انتقاد دارند.
و خودتون این دسيسه رو به‌راحتی با کاریکاتور هایی که برای پیامبر کشیدن میتونید درک کنید یا اینکه با فیلم های متعددی که برای ایجاد شک و شبه برای مخاطب میسازن
کاریکاتور هایی که عایشه رو یه بچه ۶ساله کشیدن که عروسک دستشه
✡🔸اسباب‌بازی‌ جدید ایلومیناتی ستاره پاپ موسیقی 🎼کایلی مینوگ؛ ستاره پاپ استرالیایی که در حال حاضر به لطف آهنگ جدیدش Padam Padam در میانه یک بازگشت بزرگ به حرفه خوانندگی است و پیام‌های شیطانی بسیار واضحی در موزیک ویدیوها و آثار جدیدش وجود دارد. ⚠️ بسیاری از آثار موسیقایی در عصر حاضر؛ جولانگاه گسترده‌ای‌ هستند برای ترویج ولایت شیطان اللــهم عجــل لولیڪ الفــࢪج♡ @bidari110
پست اینستاگرامی جدید "الکساندر آزادگان" (استاد علوم استراتژیک و روابط بین الملل از دانشگاه کالیفرنیا آمریکا) 👇 درباره میزان نفوذ یهود در مراکز مهم تصمیم گیری این کشور و نقش آفرینی آنها در به فساد کشاندن جهان❗ اللــهم عجــل لولیڪ الفــࢪج♡ @bidari110