eitaa logo
حجت الاسلام بیدرام
93 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
509 ویدیو
133 فایل
مسجد ذوالفقار ارتباط با مدیر @Alijan1360
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 بخشی از وصیت علیه‌السلام: کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً... شما را به تـرس از خدا سفـارش میکنم، به دنیا پرستى روى نیاورید، گر چه به سـراغ شمـا آید، و بر آنچه از دنیـا از دست میدهید اندوهناک مباشید، حـق را بگویید، و براى پـاداش الهـى عمـل کنید و دشمـنِ ستمگـر و یـاور ستمـدیده باشید...خدا را!خدا را! در باره جهـاد با امـوال و جان‌ها و زبان‏هاى خویش در راه خدا... 📚 ، نامه 47 🏴 تصویر مربوط به غرب کابل است. 🌐 پایگاه نشر آثار 🆔 @soada_ir
امام صادق عليه السلام: سرنوشت (مُقَدَّر شدن)، در شب نوزدهم است و محكم ساختن، در شب بيست و يكم و امضا (حتمى سازى)، در شب بيست و سوم التَّقديرُ في لَيلَةِ تِسعَ عَشرَةَ، والإبرامُ في لَيلَةِ إحدى وعِشرينَ، وَالإِمضاءُ في لَيلَةِ ثَلاثٍ وعِشرينَ الكافی جلد4 صفحه159 🕯📿 این شب‌ها بعد از تعجیل در فرج امام زمان(عج) برای رهایی از جنگ با خدا و آلوده نشدن سفرهامون به ربا خیلی دعا کنید. ▪️عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری امام علی علیه‌السلام 🥀 @masaf_raefipour2
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
مروری بر جزء بیستم قرآن مجید: بعضی از نکات جزء بیستم 1- بگو در روی زمین سیر کنید و عاقبت کار مجرمان را ببینید به کجا رسید. (69- نمل) 2- مسلماً تو نمی توانی سخنت را به گوش مردگان برسانی و نمی توانی کران را هنگامیکه روی بر می گردانند و پشت می کنند فراخوانی. (80- نمل) 3- ما آیات قرآن را یکی پس از دیگری برای آنان آوردیم. شاید متذکر شوید. (51- قصص) 4- (ای پیامبر) تو نمی توانی کسی را دوست داری هدایت کنی ولی خداوند هر کس را که بخواهد هدایت می کند. (56- قصص) 5- آنچه به شما داده شده، متاع زندگی دنیا و زینت آن است و آنچه نزد خداست بهتر و پایدارتر است آیا اندیشه نمی کنید. (60- قصص) 6- بگو به من خبر دهید اگر خداوند شب را تا قیامت بر شما جاودان سازد آیا معبودی جز خداوند می تواند روشنایی بر شما بیاورد. (72- قصص) 7- بگو به من خبر دهید اگر خداوند روز را تا قیامت بر شما جاودان کند، کدام معبود غیر از خداست که شبی برای شما بیاورد تا در آن آرامش یابید. (آیا نمی بینید). (73- قصص) 8- هنگامی که قارون با تمام زینت خود در برابر قومش ظاهر شد دنیاپرستان گفتند ای کاش همانند آنچه به قارون داده شده است ما نیز داشتیم. (79- قصص) 9- آیا مردم گمان کردند همین که بگویند ایمان آوردیم به حال خود رها می شوند و آزمایش نخواهند شد. (2- عنکبوت) 10- ما به انسان توصیه کردیم به پدر و مادرش نیکی کند. (8- عنکبوت) 11- کسی که جهاد و تلاش می کند برای خود جهاد می کند. چون خدا از همه جهانیان بی نیاز است. (6- عنکبوت) 12- سرای آخرت را تنها برای کسانی قرار می دهیم که اراده برتری جوئی در زمین و فساد را ندارند و عاقبت نیک برای پرهیزکاران است. (83- قصص)
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
پیامها و نکات برخی از آیات جزء بیستم قرآن کریم : سوره نمل آیه 62 (62) أَمَّن یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَیَکْشِفُ السُّوءَ وَیَجْعَلُکُمْ خُلَفَآءَ الْأَرْضِ أَءِلَهٌ مَّعَ اللَّهِ قَلِیلاً مَّا تَذَکَّرُونَ کیست که هرگاه درمانده ای او را بخواند، اجابت نماید و بدی و ناخوشی را برطرف کند، و شما را جانشینان (خود در) زمین قرار دهد؟ آیا با خداوند معبودی است؟ چه کم پند می پذیرید. نکته ها: در روایات و تفاسیر ندیدم که درباره ی تلاوت آیه ی 62 برای استجابت دعا نقشی باشد، لکن مردم به خاطر تناسب محتوای آیه تبّرکاً آن را می خوانند و مانعی ندارد. مناجات با خدای سبحان و راز ونیاز با او کاری پسندیده و لازم است، دعا به درگاه او و درخواست حل مشکلات خصوصاً هنگام درماندگی، برای همگان ضروری است. این نیاز مریمی بوده است و درد - کان چنان طفلی سخن آغاز کرد هر کجا دردی دوا آن جا بود - هر کجا فقری نوا آن جا بود هر کجا مشکل جواب آن جا رود - هر کجا پستی است آب آن جا رود پیش حقّ یک ناله از روی نیاز - به که عمری در سجود و در نماز زور را بگذار زاری را بگیر - رحم سوی زاری آید ای فقیر**مولوی.*** در روایات می خوانیم: نمونه ی مضطرّ واقعی، امام زمان (عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف) است و بدترین سوء «و یکشف السوء»، سلطه ی کفّار است که در زمان آن حضرت برطرف می شود و نمونه ی «یجعلکم خلفاء» حکومت صالحان در آن زمان است.**تفسیر نورالثقلین.*** هر جا که دعای ما مستجاب نشود، دلیلی دارد، همچون: الف: دعای ما، طلبِ خیر نبوده وما گمان می کردیم خیر است. (زیرا دعا، یعنی طلبِ خیر) ب: نحوه ی درخواست، جدّی و همراه با درماندگی نبوده است. ج: در دعا اخلاص نداشته ایم، یعنی اگر به درگاه خداوند رو کرده ایم، به دیگران نیز چشم امید داشته ایم. البتّه گاهی به جای استجابتِ آنچه می خواهیم، خداوند حکیم مشابه آن را به ما می دهد و گاهی به جای خواسته ی ما، که نزد خداوند به مصلحت ما نیست، خداوند بلائی از ما دور می کند و گاهی به جای برآوردن حاجت در دنیا، در قیامت جبران می کند و گاهی به جای لطف به ما، به نسل ما لطف می کند که همه ی این مطالب در روایات آمده است. اجابتِ مضطرّ، کاری الهی است ولی سنّت الهی را تغییر نمی دهد. مثلاً سنّت خداوند آن است که مردم به نحوی باید از دنیا بروند و همه ی انسان ها در لحظه ی احتضار، مضطرّند و اگر خداوند به همه جواب مثبت دهد، باید قانون مرگ را لغو کند.
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
درس بیستم از جزء بیستم: «آزمایش الهی یک سنت جاویدان» احسب الناس ان یترکوا ان یقولوا ءامنا و هم لایفتنون. «سوره عنکبوت، آیه 2» معنی آیه: آیا مردم گمان کردند همین اندازه که اظهار ایمان کنند (و شهادت به توحید و رسالت پیامبر دهند) به حال خود واگذار خواهند شد و امتحان نمی شوند. 1- امتحان یکی از مهمترین مسائل زندگی بشر است. 2- امتحان یک سنت همیشگی و جاودانی الهی است. مخصوص مسلمانان نیست. سنتی است که در تمام امت های پیشین جاری بوده است. «و لقد فتنا الذین من قبلهم» آزمونها در چهره های مختلف گروهی در محیط هایی قرار می گیرند که از هر نظر آلوده است. وسوسه های فساد از هر طرف آنها را احاطه می کنند امتحان بزرگ آنها این است که در این چنین جو و شرایطی همرنگ محیط نشوند و اصالت و پاکی خود را حفظ کنند. گروهی در فشار محرومیت ها قرار می گیرند در حالیکه می بینند اگر حاضر به معاوضه کردن سرمایه های اصیل وجود خود باشند فقر و محرومیت به سرعت در هم می شکند. اما به بهای از دست دادن ایمان و تقوی و آزادگی عزت و شرف، همین امتحان آنها است. گروهی دیگر برعکس، غرق در نعمت می شوند و امکانات مادی از هر نظر در اختیارشان قرار می گیرد آیا در چنین شرایطی، قیام به وظیفه شکر نعمت می کنند یا غرق در غفلت و غرور و خودخواهی و خودبینی. گروهی همچون غرب و شرق زده های عصر ما، با کشورهایی روبرو می شوند که در عین دوری از خدا و فضیلت و اخلاق، از تمدن مادی خیره کننده ای بهره مندند. و رفاه اجتماعی قابل ملاحظه ای دارند. در اینجا جاذبه نیرومند مرموزی آنها را به سوی این نوع زندگی می کشاند. که به قیمت زیر پا نهادن همه اصولی که به آن اعتقاد دارند و به قیمت تن دادن به ذلت وابستگی، چنان زندگی را برای خود و جامعه خویش فراهم سازند. این نیز یک نوع آزمون است. و بالاخره مصیب ها، درد و رنج ها، جنگها، قحطی و گرانی و تورم، امواج نیرومند هوای نفس و شهوت و هر یک از اینها وسیله آزمایش است بر سر راه بندگان خدا و در همین صحنه هاست که ایمان و شخصیت و تقوی و پاکی و امانت و آزادگی افراد مشخص می شود.
هدایت شده از  حجه الاسلام شیخ حسن بابایی
1- امیر مومنان علی (ع) می فرماید: هیچکس از شما نگویید خداوندا: من به تو پناه می برم از امتحان و آزمایش، چرا که هر کس دارای وسیله آزمایشی است. ولکن کسی که می خواهد به خدا پناه برد از امتحانات گمراه کننده چه اینکه خداوند در قرآن می فرماید: بدانید اموال و اولاد شما وسیله آزمون است. 2- در روایات در تفسیر آیه مورد بحث آمده است که: مردم آزمایش می شوند همانگونه که طلا در کوره آزمایش می شود و خالص می شوند همانگونه که فشار آتش ناخالصیهای طلا را از بین می برد و آنرا خالص می کند. 3- امیر مومنان علی (ع) در نهج البلاغه می فرماید: سوگند به کسی که پیامبر را به حق مبعوث کرده و به شدت مورد آزمایش قرار می گیرید و غربال می شوید، و همانند محتویات یک دیگ به هنگام جوشش زیر و رو خواهید شد. آنچنان که بالای شما پایین و پایین شما بالا قرار خواهد گرفت. چرا خداوند مردم را آزمایش می کند. گاهی سئوال می شود مگر آزمایش برای این نیست که چیزهای مهم و ناشناخته را بشناسیم اگر چنین است خداوند غیب آسمان و زمین را می داند. چرا پس امتحان می کند. مگر چیزی بر او مخفی است که با امتحان آشکار شود. در پاسخ می گوئیم که مفهوم آزمایش و امتحان در مورد خداوند با آزمایشهای ما بسیار تفاوت دارد. الف: آزمایش الهی در واقع همان پرورش و تربیت است. ب: آزمایش برای شکوفا کردن استعدادهای نهفته است. سربازان را برای اینکه نیرومند سازند به مانورها و جنگهای مصنوعی می برند تا در برابر ا نواع مشکلات تشنگی، گرسنگی، گرما و سرما و موانع سخت آبدیده شوند. قرآن در آیه 154 سوره آل عمران می فرماید: آنچه را که شما در سینه دارید می آزماید تا دلهای شما کاملاً خالص گردد و او به همه اسرار درون شما آگاه است. حضرت علی (ع) می فرماید: گرچه خداوند به روحیات بندگانش از خودشان آگاهتر است ولی آنها را امتحان می کند تا کارهای خوب و بد که معیار پاداش و کیفر است از آنها ظاهر گردد. آزمایش خدا همگانی است و حتی از انبیاء خود آزمایش می گیرد «و اذا بتلی ابراهیم ربه» یعنی خداوند ابراهیم را امتحان کرد. هنگامی که یکی از پیروان سلیمان تخت بلقیس را در کمتر از یک چشم به هم زدن از راه دوری برای او حاضر کرد سلیمان گفت این لطف خداست برای اینکه مرا امتحان کند آیا شکرگذاری می کنم یا کفران. (تفسیر نمونه جلد1)
هدایت شده از محمود معلمی
با سلام به بقالی یا سوپرمارکت‌های محله‌های فقیر نشین بروید و از مغازه‌دار بخواهید دفتر بدهی مشتریان را به شما نشان بدهد. بدون شک زنان بیوه و فقیرانی را خواهیم یافت که اجناس و مایحتاجشان را به صورت نسیه می‌خرند و صبر می‌کنند تا یارانه را دریافت کنند و یا از جایی به آن‌ها کمک برسد. خواهید دید که حجم بدهی‌هایشان در دیدگاه شما بسیار کم خواهد بود ولی برای آنان بار سنگینی در زندگیشان هست، بدهی‌هایی که قادر به پرداخت آنها هستید را پرداخت کنید، حتی توانستید جزئی از آن را پرداخت کنید. هر ماه یا هر وقت توانستید این کار را در مغازه‌های مختلف انجام بدهید تا این خیر شامل تعداد زیادی از خانواده‌ها شود. اگر قادر به این کار نیستید این ایده و فکر را نشر دهید، شاید دیگران بتوانند به آن عمل کنند.
هدایت شده از شفق
اینفوتایپ درس بیستم دوستان مسجدی و مردم عزیز از ساعت 8صبح الی 23شب می توانند از طریق سایت بچه های مسجد https://bachehayemasjed.ir/ درمسابقه شرکت نمایند. هرروزبه 3نفر جایزه نقدی به مبلغ 500000ریال پرداخت می شود لطفا اطلاع رسانی کنید فرصت را از دست ندهید @abrshafagh
هدایت شده از کانال اَحکام شرعی
نیاز اموات آنچه برای اموات مفید است، قضای نماز و روزه آنان و ادای دِین، رد مظالم، طلب حلالیت از مردم و احسان خالصانه است. اما بسیاری از مردم بدین گونه نیازها کمتر توجه می کنند و به بستن حجله و خرید دسته گل، مراسم های تشریفاتی بی محتوا همچون شب سوم، هفتم و چهلم و تزئین قبر با سنگ های گران قیمت می پردازند، که هیچ فایده ای برای اموات ندارد. ┏━✨🌹✨🌸✨━┓      🌸@tasvir12🌸 ┗━✨🌸✨🌹✨━┛