🔰 مَشْغُولَةً عَنِ الدُّنْيَا بِحَمْدِكَ وَ ثَنَائِكَ
⛱آرزوی این روزهایم، که از آن دورم!😌
#خدمت_به_خلق
#زندگی_مکتبی
#سبک_زندگی
#شب_قدر
#معلم
@bimemoj
🎯 نوروز مومن
در حقیقت از شب قدر، انسان مومن روزهدار، سال نویی را آغاز میکند.
در شب قدر تقدیر او در دوران سال برای او از سوی کاتبان الهی نوشته میشود. انسان وارد یک سال نو، مرحله نو و در واقع یک حیات نو و ولادت نو میشود.
در راهی به حرکت در میآید، با ذخیرهی تقوا این راه را طی میکند.
#حکیم_انقلاب 88/6/29
#زندگی_مکتبی
#روحیه_انقلابی
#حب_علی (ع)
@bimemoj
دعا بدون قسم بر تو بی اثر شده بود
قسم به نام تو دادم، دعا اجابت شد
ب علی ب علی ب علی
#زندگی_مکتبی
#روحیه_انقلابی
#حب_علی (ع)
@bimemoj
تکلیف نشد روزه به طفل و به مسافر
ای طفل مسافر تو چرا آب نخوردی!
صل الله علیک یا مظلوم یا ابا عبدالله🌹
#شب_جمعه
#بدم_المظلوم
#باب_الحوائج
#زندگی_مکتبی
@bimemoi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🧲 درندهخوترین مردم تاریخ
مارلون براندو: «ما درندهخوترین و متجاوزکارترین مردم تاریخ بودیم و از کرانه شرقی تا غربی، سرخپوستان را سلاخی کردیم؛ اما دوست داریم خودمان را از نگاه جان وین ببینیم. آمریکا ۴۰۰ توافقنامه صلح با سرخپوستان امضا کرده و تکتک آنها را زیر پا گذاشته است!»
#جورج_فلوید
#نمیتوانم_نفس_بکشم
#جنایات_غرب
@bimemoj
🎯 وعده آب و برق رایگان به مردم
🚩 امام در سخنرانی تاریخی ۱۲بهمن۱۳۵۷ در بهشتزهرا حتی یک کلمه در مورد رایگان شدن آب و برق چیزی نگفت و انتساب وعده آب و برق رایگان به مردم در این سخنرانی یک دروغ تاریخی بزرگ میباشد. اکنون، هم نوار سخنرانی امام موجود است و هم متن کامل این سخنرانی در کتاب صحیفه امام، جلد ۶، صفحه ۱۰ به چاپ رسیده است.
🚩 وعده آب و برق رایگان به مردم، برای اولینبار، در تاریخ ۸ اسفند ۱۳۵۷ یعنی شانزده روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط آقای عباس امیرانتظام سخنگوی دولت بازرگان، در روزنامهها نمایش داده شد و روزنامه کیهان در این روز با تیتر درشت نوشت: «آب و برق مجانی میشود»
#تاریخ
#درسها_و_عبرتها
@bimemoj
🎯 ما اولى كه آمديم در اينجا، و اينها خيال كردند كه ما اين اشخاص را، بعض اين اشخاص را، نمىشناسيم، شروع كردند راجع به چند نفرى كه بيست سال من با آنها آشنا [هستم]،
مثل آقاى #دكتر_يزدى، آقاى #بنى_صدر، آقاى #قطب_زاده،
اينهايى كه من بيست سال با آنها آشنا بودم و اينها بيست سال در خارج خدمت كردند به ضد اينها، به ضد رژيم، عمل كردند،
به مجردى كه اينها آمدند، فوراً هى كاغذ مى آمد كه اينها امريكايى هستند! اينها اصلًا مگر فارسى هم بلدند!
نسبت به آقاى يزدى مىگويند مگر فارسى بلد است اين؟! اينكه امريكايى است. آخر چرا بايد انسان اينطور باشد.
حالا از اينها يك قدرى سست شدند، حالا افتادند به جان يك قشر ديگر.
يك نفر آدمى راكه من بيست و چند سال است از نزديك مىشناسم، او پيش من درس خوانده، با من معاشر بوده، من همه چيزش را مىدانم، حالا افتادند به جان مثل آقاى دكتر #بهشتى.
آقاى دكتر بهشتى را از او مىترسند اينها، براى اينكه يك فرد لايقى است؛ و اينها نمىخواهند اينطور افراد باشند؛
مىخواهند يكى يكى [هتك كنند] نوبت همه تان شايد برسد!
🔰 صحیفه امام، ج 10، ص 276، 20-7-58.
#تاریخ
#درسها_و_عبرتها
@bimemoj
🎯 بیا حاج احمد دلم تنگ توست ...
بیا حاج احمد دلم تنگ توست
ببین در سرم شور آهنگ توست
تو رفتی و بعد از تو پاییز درد
نمیدانی ای گل، که با ما چه کرد!
و ما ماندهایم و دلی داغدار
کجا رفتی ای روح سبز بهار؟!
تو، ای سبز قامت! مدد کن، مدد
دل افسردگیها، بهاری شود
قسم بر کرامات دست نسیم
دلاور! دعا کن که ما بشکفیم
#فاتح_خرمشهر
#حاج_احمد_متوسلیان
#چهاردهم_تیر_1361
@bimemoj
🎯 آيتالله يزدي آدم سالمي است
من آقاي يزدي را همين الان هم قبول دارم. ايشان به من خيلي كمك كرده و در چند دوره كه صلاحيت من توسط شوراي نگهبان رد شده يك تنه وارد عمل شده و تمام تلاش خود را كرده تا صلاحيتم مجددا تاييد شد.
من با نظرات آيتالله يزدي كه يك اصولگراي مطلق است موافق نيستم ولي ايشان را خيلي دوست دارم. آدم بسيار سالمي است و همه #اتهامات_مالي هم كه به ايشان ميزنند دروغ است. ميگفتند #لاستيك_دنا مال ايشان است به همان اندازه كه كميته امداد متعلق به آقاي عسگر اولادي بود لاستيك دنا هم مال آقاي يزدي است!
ايشان را به سلامت قبول دارم. براي انقلاب رنج بسياري كشيده و تبعيد شده است. جزو روحانيون شاخص ضد شاه بود. بعد از انقلاب هم جزو مديران امام بود. وقتي هم مسوول قوه قضاييه بود هر ايرادي كه به دستگاه قضايي داشتيم پيش او ميرفتيم و ميگفتيم و خودشان به طور مستقيم وارد عمل ميشد و جلوي تخلفات را ميگرفت.
🔰 هادي غفاري، عضو مجمع روحانیون مبارز در گفتگو با روزنامه اعتماد 95.7.19
#تاریخ
#درسها_و_عبرتها
@bimemoj
🎯 اروپائيان به کجا رسيدند؟
... اروپائيان به کجا رسيدند؟ آيا اروپاي امروز را که مشتي بي خرد، آرزوي آن را مي برند بايد جزء ملل متمدنه به شمار آورد؟
اروپايي که جز خونخوارگي و آدمکشي و کشورسوزي مرامي ندارد و جز زندگي ننگين سرتاسر آشوب و هوسراني هاي خانمانسوز، منظوري در پيش او نيست...
اروپايي که ميليونها همجنس خود را در زير تانک ها و آتش توپخانه ها به ديار نيستي فرستاده و مي فرستد... اروپا به کجا رسيده که از او ستايش مي کنيد...
آنچه در اروپا هست، سرتاسر، بيدادگريها و آدمدريها است...
آنچه در اروپا هست، ديکتاتوريها و خودسريها است...
اروپا به کجا رسيده تا ما قانون او را با قانون ِخَرد تطبيق کنيم.
زندگي امروز اروپا از بدترين زندگاني ها است که با هيچ قانوني آن را نمي توان وفق داد. لکن شما بيچاره هاي ضعيف العقل، يکسره خود را در مقابل آنها باخته و به طوري که قانون خود را نيز فراموش کرده ايد، و آنچه اروپايي مي کند، خوب، و ميزان تمدن را همان مي دانيد. و اين از بزرگترين خطاهاي شما است.
📭 حضرت امام خمینی، کتاب کشف الاسرار، دفتر نشر فلق، ص 272.
#تاریخ_معاصر
#جنایت_غرب
#غربزدگی
@bimemoj
یا ذبیحالله!
تو اسماعیلِ گُزیدهٔ خدایی
و رؤیای به حقیقتپیوستهٔ ابراهیم
کربلا «میقات» توست
محرم، میعاد عشق
و تو نخستین کس
که ایام حج را
به چهل روز کشاندی
«وَ اَتمَمناها بِعَشر»*
📭 موسوی_گرمارودی
#محرم
#حب_الحسین
#زندگی_مکتبی
@bimemoj
شریعت، گفتار من است
طریقت، کردار من است
حقیقت احوال من است
#رسول_اکرم (ص)
#سبک_زندگی
#زندگی_مکتبی
@bimemoj
📌 شریعت - طریقت - حقیقت
عرفا و فقها متفق القولاند که شریعت، یعنی مقررات و احکام اسلامی مبنی بر یک سلسله حقایق و مصالح است. فقهاء معمولا این مصالح را به اموری تفسیر میکنند که انسان را به سعادت، یعنی حد اعلای ممکن استفاده از مواهب مادی و معنوی میرساند. ولی عرفا معتقدند که همه راهها به خدا منتهی میشود و همه مصالح و حقایق از نوع شرائط و امکانات و وسائل و موجباتی است که انسان را به سوی خدا سوق میدهد.
فقها همین قدر میگویند: در زیر پرده شریعت (احکام و مقررات) یک سلسله مصالح نهفته است، و آن مصالح به منزله علل و روح شریعت به شمار میروند. تنها وسیله نیل به آن مصالح عمل به شریعت است. اما عرفا معتقدند که مصالح و حقایقی که در تشریع احکام نهفته است از نوع منازل و مراحی است که انسان را به مقام قرب الهی و وصول به حقیقت سوق میدهد.
عرفا معتقدند که باطن شریعت « راه » است و آن را « طریقت » میخوانند، و پایان این راه « حقیقت » استیعنی توحید به معنیی که قبلا به آن اشاره شد که پس از فناء عارف از خود و انانیتخود دست میدهد. این است که عارف به سه چیز معتقد است: شریعت، طریقت، حقیقت، معتقد است که شریعت وسیله یا پوستهای است برای طریقت، و طریقت پوسته یا وسیلهای برای حقیقت.
🌀 استاد مطهری؛ کتاب کتاب
آشنایی با علوم اسلامی2
#سبک_زندگی
#زندگی_مکتبی
@bimemoj
امروز حسين بن على مىتواند دنيا را نجات دهد؛ به شرط آنكه با تحريف، چهرهى او را مغشوش نكنند. نگذاريد مفاهيم و كارهاى تحريفآميز و غلط، چشمها و دلها را از چهره ى مبارك و منوّر سيّد الشهدا عليه الصّلاة و السّلام، منحرف كند.
با تحريف مقابله كنيد.
#حکیم_انقلاب ۷۴.۳.۳
#خط_تحریف
@bimemoj
🔰 ولايت، چطور حكومتى است؟
ولايت، حكومتى است كه در آن، شخص حاكم با آحاد مردم داراى پيوندهاى محبتآميز و عاطفى و فكرى و عقيدتى است.
آن حكومتى كه زوركى باشد؛
آن حكومتى كه با كودتا همراه باشد؛
آن حكومتى كه حاكم، عقايد مردمش را قبول نداشته باشد و افكار و احساسات مردمش را مورد اعتناء قرار ندهد؛
آن حكومتى كه حاكم حتى در عرف خود مردم مثل حكومتهاى امروز دنيا از امكانات خاص و از برخوردارىهاى ويژه بهرهمند باشد و براى او، منطقه ى ويژه اى براى تمتّعات دنيوى وجود داشته باشد،
هيچكدام به معناى «ولايت» نيست
📌 ولايت، يعنى:
حكومتى كه در آن، ارتباطات حاكم با مردم، ارتباطات فكرى، عقيدتى، عاطفى، انسانى و محبّتآميز است؛
مردم به او متّصل و پيوسته اند؛ به او علاقه مندند
و او منشأ همه ى اين نظام سياسى و وظايف خود را از خدا مىداند
و خود را عبد و بنده ى خدا مى انگارد.
استكبار در ولايت وجود ندارد.
حكومتى كه اسلام معرفى مى كند، از دمكراسىهاى رايج دنيا مردمىتر است؛
با دلها و افكار و احساسات و عقايد و نيازهاى فكرى مردم ارتباط دارد؛
حكومت در خدمت مردم است.
#حکیم_انقلاب 79.1.6
#حکومت_اسلامی
@bimemoj
📌 سکولاریسم و شرک
از بزرگترين مظاهر شرك در عصر حاضر،
تفكيك دنيا از آخرت،
و زندگى مادّى از عبادت،
و دين از سياست است.
گويى خداى دنيا- معاذ اللّه- جباران و زورگويان و چپاولگران و ابرقدرتها و جنايتكارانند، و استضعاف و استعباد و استثمار خلايق و علو و استكبار نسبت به بندگان خدا حق مسلّم آنهاست، و همگان بايد پيشانى اطاعت بر آستان تفرعن آنها ساييده و در برابر زورگويى و غارتگرى و ميل و ارادهى بىمهار آنان تسليم باشند و اعتراض نكنند؛
چرا كه وعاظ السلاطين و نوادگان «بلعم باعورا»، فرياد برخواهندآورد كه دخالت در سياست كرديد، و اسلام را چه به سياست؟!
اين، همان شركى است كه امروز مسلمانان بايد با اعلام برائت، دامن خود و اسلام را از آن تطهير كنند.
#حکیم_انقلاب 68.4.14
#حکومت_اسلامی
@bimemoj
🌀 هر كشته شدنى كه شهادت نيست!
كشته شدنِ با شرايطى، شهادت است.
آن شرايط، در آنجا نبود و اگر امام حسن (عليهالسّلام)، در آن روز كشته مىشدند، شهيد نشده بودند.
امكان نداشت كه آن روز كسى بتواند در آن شرايط، حركت مصلحت آميزى انجام بدهد كه كشته بشود و اسمش شهادت باشد و انتحار نكرده باشد.
#حکیم_انقلاب 69.1.22
#حکومت_اسلامی
@bimemoj
🔔🔰 وقت قیام حسین (ع)
سلطهى باطل با قساوت تمام و با وقاحت تمام روزبهروز رو به افزایش است.
هیچ امر به معروف و نهى از منکرى هم ممکن نیست. به قدرى فضاى رعب زیاد است که آمرین به معروف و ناهین عن المنکر سعى میکنند در معرض امر به معروف و نهى از منکر قرار نگیرند؛
حتّى افراد جسور و گستاخ. یعنى مثلاً عبداللهبنزبیر آدم جسورى است، آدم خیلى گستاخى است امّا سعى میکند با دستگاه خلافت مواجهه پیدا نکند؛ این قدر وضعیّت سخت است.
یک کسى مثل عبداللهبنجعفر که برادرزادهى امیرالمؤمنین و داماد امیرالمؤمنین و شوهر جناب زینب است، سعى میکند که به دستگاه خلافت حتّى نزدیک نشود، چون اصلاً غیر از این چیزى متصوَّر نیست.
یک کسى مثل عبداللهبنعبّاس حالت انزوا از جامعه پیدا میکند، کأنّه کنارهگیرى میکند، یک گوشهاى مىنشیند؛
یعنى این کسانى که زبانهاى ناطق و گویا و شخصیّتهاى برجسته و آقازادگان بزرگ بنىهاشم و قریش و جوانهاى نامدار صدر اسلام بودند -که هر کدام تاریخچهاى از افتخارات پشت سرشان است- جرئت نمیکنند بیایند وسط میدان، چه برسد مردم عادّى؛
نه فقط در شام، حتّى در خود مدینه. آن وقت شما وضع مدینه را با بقیّهى جاهاى دیگر که آن مرکزیّت را هم نداشته مقایسه کنید.
این شرایطِ آن اختناق عجیب و غریب است.
آن وقت قیام امام حسین در اینجا براى این است که این سلطه را در هم بشکند؛
حرکت امام حسین براى در هم شکستن این سلطه است،
منتها به قصد قدرتطلبى نیست؛
ما خَرَجتُ اَشِراً وَ لا بَطِراً وَ لا ظالِماً وَ لا مُفسِدا؛
مثل بقیّهى افرادى که قیام میکنند، خروج میکنند، میزنند، میکُشند براى اینکه قدرت را قبضه کنند نیست،
بلکه براى امر به معروف و نهى از منکر است.
#حکیم_انقلاب 80.12.21
#حکومت_اسلامی
#عاشورا
#کربلا
#حسین (ع)
#زندگی_مکتبی
@bimemoj
🎯 مباهله حسینی
کارى را امام حسین میکند که به نقل آیهى مباهله در قرآن کریم، پیغمبر اکرم با نصارا کرد؛
یعنى اولادش را،
نسائش را،
اَنفُسش را آورد میدان؛
یعنى عزیزترین سرمایههایش و همهى موجودى خودش را برداشت آورد براى دفاع از حقیقت و براى قیام لله.
#حکیم_انقلاب 80.12.21
#حکومت_اسلامی
#عاشورا
#کربلا
#حسین (ع)
#زندگی_مکتبی
@bimemoj
🔰🚩 صبر حسینی و خمینی
ماها نمیفهمیم صبر یعنى چه. صبر در جاى صبر معلوم میشود که معنایش چىست.
این قدر آدم از بزرگان، از محدّثین، از شخصیّتهاى برجسته، از آدمهاى موجّه، از عقلا، از دلسوزان، از نیمهدلسوزان مدام بیایند به امام حسین بگویند آقا شما با این کارِ خودت، هم دارى یک عملى میکنى که فایده ندارد، هم این جور خسارت به خودت و خاندان پیغمبر وارد میکنى، اهل حق را ذلیل میکنى؛ از این حرفها می زدند.
از اوّلى که امام حسین از مکّه قصد حرکت کرد و بعضى فهمیدند، این موانع گوناگون اخلاقى در مقابل امام حسین شروع شد، تا شب عاشورا. صبر کردن در مقابل این حوادث [خیلی دشوار است.]
🚩 امام (رضوان الله علیه) هم درست همین جور صبر کرد، صبر او هم همین جور بود.
این قدر به امام گفتند: آقا جان این جوانها از بین میروند، این جور کشته میشوند، مملکت خراب میشود. در دورهى نهضت میگفتند بهترین جوانها را شما دارید به دَم کُشتن میدهید.
صبر کردن در مقابل این خیرخواهىهاى ناشیانه کار خیلى عظیمی است، کار خیلى بزرگى است، خیلى قدرت میخواهد؛ صبر کرد.
همهى صبر، در مقابل فشارها و مصائب جسمانى نیست؛ این فشارهایى که به عنوان مصلحتطلبى، مصلحتجویى، [که بگویند] «آقا بر خلاف مصلحت دارید کار میکنید» وارد مىآید، صبر کردن در مقابل اینها و راه بیّن و روشن و رُشد را رها نکردن، آن صبر عظیم و صبر جمیلى است که امام حسین (علیه السّلام) انجام داد.
#حکیم_انقلاب 80.12.21
#حکومت_اسلامی
#عاشورا
#کربلا
#حسین (ع)
#زندگی_مکتبی
@bimemoj