فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬داستان مدعيان تقلب
🔻مجاهدين خلق، پيکار، حزب توده، چريکهاي فدايي خلق، جبهه ملي، بازندگان اين انتخابات هستند! بازندگان اما نتايج اعلامي را نميپذيرند و از تقلب در انتخابات سخن ميگويند! براي اولين بار صداي دروغ تقلب در انتخابات شنيده ميشود.
#تاریخ_معاصر
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
بسمه تعالی
🇮🇷باید به صف تبیین🇮🇷
🇮🇷شمشیر به کف باشیم🇮🇷
🔊جلسه گفتگوی صوتی هادیان سیاسی فعال کشوری
🌱با سخنرانی :
استاد گرامی جناب آقای دکتر مهدی سعیدی
جانشین مرکز مطالعات سیاسی معاونت سیاسی سپاه
عضو هیئت تحریریه هفته نامه صبح صادق
عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع)
نویسنده چندین کتاب در حوزه جریان شناسی سیاسی
موضوع: اولین جلسه از سلسله جلسات جریان شناسی سیاسی تاریخ معاصر ایران
(دوره توانمندسازی هادیان سیاسی)
🍃زمان:
سه شنبه ۶ تیرماه ساعت ۲۱
🍃مکان:
کانال تحلیل سیاسی ثامن
https://rubika.ir/tahlil_samen
♦️به همت معاونت سیاسی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان♦️
#روشنگری | #ثامن
تا در طلب گوهر کانی، کانی
تا در هوس لقمه نانی، نانی
اين نکتهی رمز اگر بدانی، دانی
هر چيز که در جستن آنی، آنی
#زندگی_مکتبی
#عرفه
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 نظام؛ بی بهشتی!
شهید بهشتی حقیقتاً مثل سنگ آسیای گرانی بود که با گردش خود، دهها کار انجام میداد؛
تولید انرژی میکرد،
کار راه میانداخت،
پیش میرفت
و فکر تولید میکرد.
وقتی کسی مثل این شخصیت را که
در مدیریت،
در اجرا،
در اقدام،
در فکر،
در مبانی فقهی و فلسفی،
در تجربه و جهاندیدگی و روشنفکری و وسعتنظر
در آن پایه و رتبه بود، از دل مدیریت نظامی نوپا بیرون بکشند و آن را از بین ببرند، باید نظام فلج میشد؛
اما نظام نه تنها با رفتن بهشتی و با رفتن شخصیتهای برجستهی دیگری که چه با او، چه قبل از او و چه بعد از او به شهادت رسیدند، فلج و زمینگیر نشد، بلکه هر کدام از این شهادتها مثل خون تازهیی در رگ کالبد زنده و پُرطراوت این نظام جوان دوانده شد و او را سرحالتر، بانشاطتر و پُرانگیزهتر کرد؛ این، همان استحکام نظام است، که تا الان هم همینطور است.
#حکیم_انقلاب 7 تیر 1383
#تاریخ_انقلاب
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🦚 بهشتی یک استوانه بود.
استوانههای انقلاب اند که انقلاب را نگه میدارند،
ارزششان قابل محاسبه نیست؛
#حکیم_انقلاب 7 تیر 1401
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
هدایت شده از بیم موج
🇺🇸🇬🇧🇪🇺 شاهکار تمدن غرب
🚩رهبر معظم انقلاب اسلامی:
"جوانان بدانند غربیها سه قرن دنیا را غارت کردند، کشتار کردند، جنایت کردند، قتلعام کردند ...
جوانان مطالعه کنند این مطالب را"
❌اسناد دقیق و جز به جز این غارتگری وحشیانهی غرب را به نقل از اسناد خود غربیها در کانال جنایات غرب بخوانید.
🇬🇧وحشی تر از وحوش، قتلعام ۱۰میلیونی انگلیس
🇺🇸جنایت می لای وحشیانه ترین قتلعام آمریکا
🇫🇷جهان زیر تیغ فرانسه
🇨🇦گورهای دستهجمعی کودکان، کانادا
🇪🇸۱۵میلیون کشته، اسپانیا
🇵🇹پاکسازی جمعیت بومی در موزامبیک، پرتغال
🇩🇪آلمان و غارت و قتلعام در آفریقا
🇮🇹قتلعام جمعیت لیبی ایتالیا
🇳🇱تاراج جهانی هلند
🇹🇩قتلعام وحشیانه ۱۰میلیون کنگویی، بلژیک
🇩🇰 غارت هند، دانمارک
🔴 چهره واقعی غرب مدعی حقوق بشر در
✅ کانال جنایات غرب
💯 https://eitaa.com/joinchat/1781727232C57b3ed8c49
هدایت شده از بیم موج
🍁 جنایات غرب (مروری بر کارنامه سیاه تمدن غرب در پنج قرن استثمار و غارت جهان)
🎋 نویسنده: مهدی سعیدی
🎁 مرکز نشر: موسسه اشراق حکمت
🔑 سال انتشار: 1396
☎ سفارش خرید کتاب:
https://bookroom.ir/book/60412/
@bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 شهید متهم!
مظلومیت شهید #بهشتی در آن بود که در برابر همه آن چیزی که میگفتند اطلاع رسانی میکرد و همیشه از دشمنانش در کار برای مردم جلو بود
و ویژگی بارز او این بود که با فعالیتهایش دشمن را افشا میکرد که آنان خائن و ضدمردم هستند
#تاریخ_انقلاب
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا حضرت ابراهیم(ع) در ماجرای قربانی اسماعیل (ع) ایثار کرد؟
#امام_خمینی 💚
#زندگی_مکتبی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
33.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 شادی خانواده های انقلابی در محیطی سالم؛ معنوی و جذاب، قلب همه مومنین را در سراسر کشور شاد می کند! در روزگاری که در سبک زندگی غربی، شادی با ابتذال و اباحه گری عجین شده است.
🔹اجرای زیبای سرود "بابا رضا" در جشن بزرگ #محفلیها در ورزشگاه امام رضا(ع)
#زندگی_مکتبی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰آغوش فریب
گورباچف وقتی در سال ۱۹۸۵ - حدود سالهای ۶۴ و ۶۵ - سرِ کار آمد، یک عنصر جوان در قبال دبیرکلهای پیر قدیمی بود.
روشنفکر و خوشبرخورد بود؛
شعاری که او مطرح کرد، شعار پروستریکا در درجه اوّل و گلاسنوست در درجه دوم بود. تعبیر فارسی پروستریکا، بازسازی و اصلاحات اقتصادی است؛ و گلاسنوست یعنی اصلاحات در زمینه مسائل اجتماعی، آزادی بیان و امثال اینها.
در یکی، دو سال اوّل، به وسیله رسانهها، آواری از حرف و تحلیل و تفسیر و تشویق و جهتدهی و پیشنهاد بر سر گورباچف فرو ریخت و کار بهجایی رسید که توسط مراکز امریکایی، گورباچف به عنوان مرد سال معرفی شد! این در همان دوران جنگ سرد هم بود؛ یعنی در دورانی که امریکاییها شبح هر موفّقیتی را در شوروی با تیر میزدند! قبل از گورباچف، اگر واقعیتهای خوبی هم در شوروی وجود داشت، بهشدّت آن را انکار میکردند و علیه آن تهاجم تبلیغاتی راه میانداختند. اما ناگهان نسبت به گورباچف چنین وضعی را پیش گرفتند! این آغوش باز غرب، بهعنوان یک مشوّق بزرگ، گورباچف را فریب داد!
من نمیتوانم ادّعا کنم که گورباچف کسی بود که غربیها یا دستگاههای سیا او را سر کار آورده بودند - آنچنان که بعضی کسان در دنیا ادّعا میکردند - من نشانههای این را واقعاً نمیبینم و البته خبری هم از پشت پرده ندارم؛ اما آنچه که مسلّم است، آغوش باز، چهره باز، چهره خندان، تجلیل و تبجیل و تشویق و احترام غربیها، گورباچف را فریب داد.
او به غربیها و امریکاییها اعتماد کرد؛ اما فریب خورد.
#حکیم_انقلاب 19 تیر 79
#تاریخ_انقلاب
💢عکس: سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی به روسیه - 1368
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
May 11
🔰خشونت را کاهش دهید!
کلیان امباپه با صدور بیانیه در صفحه شخصی خود از مردم فرانسه خواست: خشونت را کاهش دهید!
او مردم را به کشتن نیروهای پلیس و حافظ امنیت دعوت نمی کند.
آموزش بمب دستی استوری نمی کند. فوتبالتان که به پای اینها نمی رسد. لااقل درک و شعورتان را به پای اینها برسانید!
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
May 11
🔰 اهمیت #غدیر
اهمّیّت غدیر فقط این نیست که امیرالمؤمنین را معیّن کردند؛ این هم مهم است.
امّا از این مهمتر این است که:
ضابطه را معیّن کردند،
قاعده را معیّن کردند؛
معلوم شد که در جامعهی اسلامی،
حکومت سلطنتی معنا ندارد،
حکومت شخصی معنا ندارد،
حکومت زَر و زور معنا ندارد،
حکومت اشرافی معنا ندارد،
حکومت تکبّر بر مردم معنا ندارد،
حکومت امتیازخواهی و زیادهخواهی و برای خود جمع کردن و افزودن معنا ندارد،
حکومت شهوترانی معنا ندارد؛
معلوم شد که در اسلام اینجوری است.
این قاعده در غدیر وضع شد.
#حکیم_انقلاب 30 شهریور 95
#حکومت_دینی
#مردمسالاری_دینی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@Bimemoj
🔰 تلاش کنیم ایمان و امید زنده بماند.
🔹آنچه من به ملّت ایران، به شما جوانهای عزیز عرض میکنم، این است:
من میگویم:
🔻هر که ایران را دوست دارد،
🔻هر که منافع ملّی کشور را دوست دارد،
🔻هر که بهبود اوضاع اقتصادی را دوست دارد، از مشکلات اقتصادی و معیشتی رنج میبرد و میخواهد آن را اصلاح کند،
🔻هر که به دنبال جایگاه باعزّت ایران در نظم جهانیِ پیش رو است،
🔻هر که این چیزها را دوست دارد،
باید برای ترویج ایمان و ترویج امید در ملّت تلاش کند؛
✅این وظیفه است؛
✅این وظیفهی همهی ما است؛
🔹این همهی حرف من
🔻با نخبگان،
🔻با هستههای انقلابی،
🔻با مجموعههای سیاسی،
🔻با همهی آحاد مردم متعهّد است.
باید همهی ما تلاش کنیم تا در این کشور #ایمان و #امید زنده بماند.
#حکیم_انقلاب 14 خرداد 1402
#زندگی_مکتبی
#جنگ_شناختی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@Bimemoj
🔰شاعر درباری ام
کنارت چای می نوشم به قدر یک غزل خواندن
به قدری که نفس تازه کنم خیلی نمی مانم
کتاب کهنه ای هستم پر از اندوه یا شاید
درختی خسته در اعماق جنگل های گیلانم
رها بی شیله پیله روستایی سادهءساده
دوبیتی های "باباطاهرم" عریان عریانم
شبی می خواستم شعری بگویم ناگهان در باد
صدای حملهء چنگیز خان آمد... نمی دانم _
چه شد اما زمین خوردم میان خاک و خون دیدم
درآتش خانه ام می سوخت گفتم آه ... دیوانم
چنان باخاک یکسان کرد از تبریز تا بم را
زمان لرزید از بالای میز افتاد لیوانم...
فراوان داغدیدنها، به مسلخ سر بریدنها
حجاب از سر کشیدنها، از این غمها فراوانم
شمال و درد "کوچکخان"، جنوب و زخم "دلواری"
به سینه داغدار کشتهء حمام کاشانم
سکوت من پر از فریاد، یعنی جامع اضداد
منم من اخم سعدآباد و لبخند جمارانم
من آن خاکم، که همواره در اوج آسمان هستم
پر از "عباس بابایی"، پر از "عباس دورانم"
گرفته شعله با خون جوانانم حنابندان
که تهرانتر شود تهران، من آبادان ویرانم
صلاة ظهر تابستان، من و بوشهر و خوزستان
تورا لب تشنهایم از جان، کمی باران بنوشانم
سراغت را من از عیسی گرفتم، باز کن در را
منم من "روزبه" اما، پس از این با تو "سلمانم"
شکوه تخت جمشید اشک شد از چشم من افتاد
از آن وقتی که خاک پای سلطان خراسانم
اگر سلطان تویی دیگر ابایی نیست می گویم
که من یک شاعر درباری ام، مداح سلطانم
#سیدحمیدرضا_برقعی
#زندگی_مکتبی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@Bimemoj
🔰پرسش و پاسخی با دکتر موسی نجفی ، مورخ و پژوهشگر برجسته
✅سلام آقای دکتر
میخواستم یه کتاب بهم معرفی کنید که درش از اینکه چطوری اروپائیان و غربی ها از علوم اسلامی استفاده کردند و پیشرفت کردند و تا چه اندازه این علوم کمک شون کرد و به چه وسیله ها و راههایی این علوم رو بدست آوردند،چقدش سهم تحقیق بود،چقدش سهم دزدی علوم و منابع بود و خلاصه موارد دیگه ای که بهش ربط پیدا میکنه گفته شده باشه...
و اینکه چه جوری از همون زمان و به چه وسیله ها و راهها و اقداماتی جلوی پیشرفت ممالک اسلامی رو گرفتند درش باشه...ممنونم
✅جواب:
نجفی
با تشکر از دوست عزیزی که این پرسش را مطرح کرده اند ؛ بایستی در جوابتان بگویم که پرسش مذکور شامل دو قسمت است : اول تاثیر علمی و فرهنگی تمدن اسلامی بر غرب ۰ دوم : بحث پیشرفت غرب و عقب مانده گی جوامع اسلامی در قرون اخیر( این قسمت را باید جداگانه در بخش تاریخ استعمار بررسی نمود )
اما برای بررسی بخش اول ظاهرا در زمان شکوفایی دوره اول تمدن اسلامی مسلمین توانستند خیلی زود علوم سایر حوزه ها را کسب کرده و به آنها اضافه نموده و مدارس و حوزه های علمی نیرومند و پررونقی ایجاد نمایند؛ نمونه بارز این تاثیر اولیه و رشد ثانویه ، اخذ فلسفه یونانی و تبدیل آن به فلسفه اسلامی است۰
اما در دوره دوم تمدن اسلامی که همزمان با قرون وسطی و جنگهای صلیبی در اروپاست ، جریان مبادله علمی به صورت یک طرفه از سوی مسلمین به طرف غرب به وجود می آید؛ این جریان علمی تا قرون بعد از رنسانس همچنان نیرومند و فعال است البته فتح قسطنطنیه (در سال ۸۵۶ هجری قمری - ۱۴۵۳ میلادی) و سپس سقوط اندلس در نیم قرن پس از آن ، این تاثیر و سپس تعامل را وسعت و عمق بیشتری بخشید تا جایی که در زمانی که غربیها وارد شهر طلیطله در اندلس شدند در کتابخانه مسجد این شهر با قرآن و کتبی مواجه شدند که برای پیشرفت، خودشان را محتاج به آنها یافتند و ترجمه این آثار شروع و توسعه یافت تا جایی که برخی محققین گفته اند این حرکت علمی ریشه دانشگاههای بزرگ و معتبر اروپایی بوده است ۰ چاپ دستگاه چاپ و انتشار اولین کتاب که همانا کتاب ابوعلی سیناست نمونه بارز این تاثیر عمیق تمدن اسلام بر غرب است ۰ برای استناد بخشیدن به موارد گفته شده کتاب" مدارس و دانشگاههای اسلامی و غربی در قرون وسطی" را خدمت دوستان عزیز معرفی می کنم ۰
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔺فاصلهگذاری با رادیکالیسم
🔹مروری بر ضرورت تکاپوی انتخاباتی اصلاحطلبان
گذر زمان ما را به انتخابات حساس 1402 نزدیک میکند. انتخاباتی که در آن سرنوشت دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تعیین خواهد شد و حتی میتواند نتایج انتخابات ریاستجمهوری آینده را نیز متأثر کند. طبیعی است که در این مسیر شاهد فعالیتهای متنوع بازیگران سیاسی خواهیم بود که هر یک تلاش دارند تا به نحوی اوضاع را برای بهرهگیری بیشتر جریان و جناح سیاسی خود هموار کنند. در همین ایام، اصلاحطلبان به تغییراتی در جبهه اصلاحات دست زدند؛ هم برخی از اعضای جدید و جوان را وارد شورا کردند و هم ریاست آن را پس از دو سال از پیرجبهه اصلاحات، یعنی «بهزاد نبوی» گرفتند و به «آذر منصوری» سپردند.
این تکاپو هر چند میتواند حرکتی مبارک و معطوف به پرشور شدن انتخابات قلمداد شود، اما به نظر میرسد انتخاب دبیرکل حزب اتحاد ملتـ که رادیکالترین حزب اردوگاه اصلاحطلبان شناخته میشودـ انتخاب پرحاشیهای است که کار را برای فعالیت این جریان دشوار خواهد کرد؛ چرا که حساسیتها را نسبت به این اردوگاه بیشتر کرده و عبور از موانع را سختتر خواهد کرد. حساسیتهایی که در زمان ریاست بهزاد نبوی وجود نداشت و وی به دلیل عقلانیت سیاسی مناسب و تجربه و پختگی بیشتر میتوانست در تنظیم روابط و تعاملات این اردوگاه با حاکمیت و دیگر احزاب سیاسی مناسبتر عمل کند.
تلاش دیگر در این ایام، مصاحبه تفضیلی «سعید حجاریان» یکی دیگر از اصلاحطلبان رادیکال با روزنامه «اعتماد» است که در این چند روزه واکنشهای بسیاری را به همراه داشته است. او در اظهاراتش ابراز میدارد: «اصلاحات و اصلاحطلبان به بیرون از دایره قدرت پرتاب شدهاند و بسیار بعید است بتوانند دوباره به آن دایره بازگردند.» البته مجری این اقدام را حاکمیت میداند. این در حالی است که اولاً این ادعا انطباق درستی با واقعیت ندارد و ثانیاً اگر هم این اظهارات فرافکنانه صحیح باشد، باز هم این مردم بودهاند که در انتخابات گذشته، اقبالی به اصلاحطلبان نداشتهاند و عملکرد مجلس دهم و دولت دوازدهم در کنار تمایلات رادیکال این جریان بوده که حاصل آن ناکامی در انتخابات شده است!
وی در ادامه بر همان خط ناامیدسازی میدمد و این بار از فرضهای ششگانهای صحبت میکند که اصلاحطلبان باید به آن توجه داشته باشند و شرط حضور آنان در انتخابات را اینگونه مطرح میکند: «آقای رئیسی به نحوی از كابینه استعفا دهد یا به دلیل عدم كفایت عزل شود» و سرآخر جمعبندی میکند: «اصلاحطلبان انتخابات را تحریم نمیكنند، اما دیگر دست به كار عبث نمیزنند، چون التفات پیدا كردهاند قانون كاغذ است و قدرت پشت قانون و مجری آن اهمیت فراوان دارد. از جمله كارهای عبث تشكیل فراكسیون ۱۰ نفره در اتمسفر دولت آقای رئیسی است.»
مشروط کردن حضور اصلاحطلبان در انتخابات به برکناری رئیسجمهور منتخب مردم را میتوان اوج اقتدارگرایی و غلیان خوی فاشیستی و کینههای جناحی افرادی دانست که سالیان متمادی است خود را سردمدار دموکراسی معرفی میکنند! اما اکنون در مقام ذبح رأی مردم برآمدهاند. این افراد جز بر طبل تنش و درگیری و واگرایی اجتماعی نمیکوبند. این در حالی است که حتی اگر این جریان بتواند پیروز انتخابات هم شود و در خردادماه 1403 کار خود را آغاز کند، تنها یک سال باید با دولت منتخب مردم تعامل داشته باشد و با پایان سال چهارم دولت، این انتخاب مردم در بهار 1404 است که تکلیف رئیسجمهور آینده را مشخص خواهد کرد.
چنین اظهارنظرکنندگانی هر چند معتقدند در حال توصیف وضعیت هستند و قضاوت را به خوانندگان و مردم باید سپرد، اما واقعیت آن است که در حال القای یأس به جامعه و ناامیدسازی افکار عمومی هستند. گویا نسبت رسالت نخبگانی و رابطه بین نخبگان و تودهها را فراموش کردهاند و به یاد ندارند که این نگاه آنان است که میتواند موتور محرک جامعه با عامل انفعال و سکون تودهها شود!
مواضع حجاریان آنقدر رادیکال و مأیوسکننده است که حتی روزنامه اعتماد نیز مسئولیت آن را بر عهده نمیگیرد و در همان ابتدا در توضیحی ضروری مینویسد: «برخی از گفتوگوهای روزنامه اعتماد حاوی مطالبی است که برای آشنایی با نظرات صاحباننظر و اندیشه در بحثهای مهم نظری مطرح میشود، گفتنی است که نباید آنهارا نظر روزنامه تلقی کرد. این گفتوگوی حجاریان نیز از آن دسته است.»