eitaa logo
بیم موج
1.3هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
85 فایل
قال مولانا امیرالمؤمنین ❤ : وَ اللَهَ اللَهَ فِی الجِهَادِ بِاَموَالِکُم وَ اَنفُسِکُم وَ اَلسِنَتِکُم فِی سَبِیلِ اللَه چو غلام آفتابم هم از آفتاب گویم نه شبم نه شب پرستم که حدیث خواب گویم ادمین: @bimemoj1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 جلوه های عجیب آشوب در پاریس! واقعا ماجرای آشوب در پاریس سینمایی شد!حیوانات باغ وحش در خیالان رها شده اند! در یکی از یورش ها به فروشگاه لامبورگینی، جوانی سوار لامبورگینی شد و از توی در شیشه ای فرار کرد. فیلم اکشن بدون جلوه های ویژه و فتوشاپ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
بدون شرح! 😔😔😔 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 اهمیت اهمّیّت غدیر فقط این نیست که امیرالمؤمنین را معیّن کردند؛ این هم مهم است. امّا از این مهم‌تر این است که: ضابطه را معیّن کردند، قاعده را معیّن کردند؛ معلوم شد که در جامعه‌ی اسلامی، حکومت سلطنتی معنا ندارد، حکومت شخصی معنا ندارد، حکومت زَر و زور معنا ندارد، حکومت اشرافی معنا ندارد، حکومت تکبّر بر مردم معنا ندارد، حکومت امتیازخواهی و زیاده‌خواهی و برای خود جمع کردن و افزودن معنا ندارد، حکومت شهوت‌رانی معنا ندارد؛ معلوم شد که در اسلام این‌جوری است. این قاعده در غدیر وضع شد. 30 شهریور 95 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @Bimemoj
🔰 تلاش کنیم ایمان و امید زنده بماند. 🔹آنچه من به ملّت ایران، به شما جوانهای عزیز عرض میکنم، این است: من میگویم: 🔻هر که ایران را دوست دارد، 🔻هر که منافع ملّی کشور را دوست دارد، 🔻هر که بهبود اوضاع اقتصادی را دوست دارد، از مشکلات اقتصادی و معیشتی رنج میبرد و میخواهد آن را اصلاح کند، 🔻هر که به دنبال جایگاه باعزّت ایران در نظم جهانیِ پیش رو است، 🔻هر که این چیزها را دوست دارد، باید برای ترویج ایمان و ترویج امید در ملّت تلاش کند؛ ✅این وظیفه است؛ ✅این وظیفه‌ی همه‌ی ما است؛ 🔹این همه‌ی حرف من 🔻با نخبگان، 🔻با هسته‌های انقلابی، 🔻با مجموعه‌های سیاسی، 🔻با همه‌ی آحاد مردم متعهّد است. باید همه‌ی ما تلاش کنیم تا در این کشور و زنده بماند. 14 خرداد 1402 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @Bimemoj
🔰شاعر درباری ام کنارت چای می نوشم به قدر یک غزل خواندن به قدری که نفس تازه کنم خیلی نمی مانم کتاب کهنه ای هستم پر از اندوه یا شاید درختی خسته در اعماق جنگل های گیلانم رها بی شیله پیله روستایی سادهءساده دوبیتی های "باباطاهرم" عریان عریانم شبی می خواستم شعری بگویم ناگهان در باد صدای حملهء چنگیز خان آمد... نمی دانم _ چه شد اما زمین خوردم میان خاک و خون دیدم درآتش خانه ام می سوخت گفتم آه ... دیوانم چنان باخاک یکسان کرد از تبریز تا بم را زمان لرزید از بالای میز افتاد لیوانم... فراوان داغ‌دیدن‌ها، به مسلخ سر بریدن‌ها حجاب از سر کشیدن‌ها، از این غم‌ها فراوانم شمال و درد "کوچک‌خان"، جنوب و زخم "دلواری" به سینه داغدار کشتهء حمام کاشانم سکوت من پر از فریاد، یعنی جامع اضداد منم من اخم سعدآباد و لبخند جمارانم من آن خاکم، که همواره در اوج آسمان هستم پر از "عباس بابایی"، پر از "عباس دورانم" گرفته شعله با خون جوانانم حنابندان که تهران‌تر شود تهران، من آبادان ویرانم صلاة ظهر تابستان، من و بوشهر و خوزستان تورا لب تشنه‌ایم از جان، کمی باران بنوشانم سراغت را من از عیسی گرفتم، باز کن در را منم من "روزبه" اما، پس از این با تو "سلمانم" شکوه تخت جمشید اشک شد از چشم من افتاد از آن وقتی که خاک پای سلطان خراسانم اگر سلطان تویی دیگر ابایی نیست می گویم که من یک شاعر درباری ام، مداح سلطانم 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @Bimemoj
🔰پرسش و پاسخی با دکتر موسی نجفی ، مورخ و پژوهشگر برجسته ✅سلام آقای دکتر میخواستم یه کتاب بهم معرفی کنید که درش از اینکه چطوری اروپائیان و غربی ها از علوم اسلامی استفاده کردند و پیشرفت کردند و تا چه اندازه این علوم کمک شون کرد و به چه وسیله ها و راههایی این علوم رو بدست آوردند،چقدش سهم تحقیق بود،چقدش سهم دزدی علوم و منابع بود و خلاصه موارد دیگه ای که بهش ربط پیدا میکنه گفته شده باشه... و اینکه چه جوری از همون زمان و به چه وسیله ها و راهها و اقداماتی جلوی پیشرفت ممالک اسلامی رو گرفتند درش باشه...ممنونم ✅جواب: نجفی با تشکر از دوست عزیزی که این پرسش را مطرح کرده اند ؛ بایستی در جوابتان بگویم که پرسش مذکور شامل دو قسمت است : اول تاثیر علمی و فرهنگی تمدن اسلامی بر غرب ۰ دوم : بحث پیشرفت غرب و عقب مانده گی جوامع اسلامی در قرون اخیر( این قسمت را باید جداگانه در بخش تاریخ استعمار بررسی نمود ) اما برای بررسی بخش اول ظاهرا در زمان شکوفایی دوره اول تمدن اسلامی مسلمین توانستند خیلی زود علوم سایر حوزه ها را کسب کرده و به آنها اضافه نموده و مدارس و حوزه های علمی نیرومند و پررونقی ایجاد نمایند؛ نمونه بارز این تاثیر اولیه و رشد ثانویه ، اخذ فلسفه یونانی و تبدیل آن به فلسفه اسلامی است۰ اما در دوره دوم تمدن اسلامی که همزمان با قرون وسطی و جنگهای صلیبی در اروپاست ، جریان مبادله علمی به صورت یک طرفه از سوی مسلمین به طرف غرب به وجود می آید؛ این جریان علمی تا قرون بعد از رنسانس همچنان نیرومند و فعال است البته فتح قسطنطنیه (در سال ۸۵۶ هجری قمری - ۱۴۵۳ میلادی) و سپس سقوط اندلس در نیم قرن پس از آن ، این تاثیر و سپس تعامل را وسعت و عمق بیشتری بخشید تا جایی که در زمانی که غربیها وارد شهر طلیطله در اندلس شدند در کتابخانه مسجد این شهر با قرآن و کتبی مواجه شدند که برای پیشرفت، خودشان را محتاج به آنها یافتند و ترجمه این آثار شروع و توسعه یافت تا جایی که برخی محققین گفته اند این حرکت علمی ریشه دانشگاههای بزرگ و معتبر اروپایی بوده است ۰ چاپ دستگاه چاپ و انتشار اولین کتاب که همانا کتاب ابوعلی سیناست نمونه بارز این تاثیر عمیق تمدن اسلام بر غرب است ۰ برای استناد بخشیدن به موارد گفته شده کتاب" مدارس و دانشگاههای اسلامی و غربی در قرون وسطی" را خدمت دوستان عزیز معرفی می کنم ۰ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 در فرانسه در فرانسه پلتفرم ها را فیلتر نمی‌کنند! چون طبق قانون هر پلتفرمی مکلف است ظرف یکساعت هر محتوای نامطلوبی را حذف کند و در صورت تاخیر ۱.۲۵ میلیون یورو ( حدود ۷۰ میلیارد تومان) جریمه به دولت پرداخت کند. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @Bimemoj
🔺فاصله‌گذاری با رادیکالیسم 🔹مروری بر ضرورت تکاپوی انتخاباتی اصلاح‌طلبان گذر زمان ما را به انتخابات حساس 1402 نزدیک می‌کند. انتخاباتی که در آن سرنوشت دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تعیین خواهد شد و حتی می‌تواند نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آینده را نیز متأثر کند. طبیعی است که در این مسیر شاهد فعالیت‌های متنوع بازیگران سیاسی خواهیم بود که هر یک تلاش دارند تا به نحوی اوضاع را برای بهره‌گیری بیشتر جریان و جناح سیاسی خود هموار کنند. در همین ایام، اصلاح‌طلبان به تغییراتی در جبهه اصلاحات دست زدند؛ هم برخی از اعضای جدید و جوان را وارد شورا کردند و هم ریاست آن را پس از دو سال از پیرجبهه اصلاحات، یعنی «بهزاد نبوی» گرفتند و به «آذر منصوری» سپردند. این تکاپو هر چند می‌تواند حرکتی مبارک و معطوف به پرشور شدن انتخابات قلمداد شود، اما به نظر می‌رسد انتخاب دبیرکل حزب اتحاد ملت‌ـ که رادیکال‌ترین حزب اردوگاه اصلاح‌طلبان شناخته می‌شود‌ـ انتخاب پرحاشیه‌ای است که کار را برای فعالیت این جریان دشوار خواهد کرد؛ چرا که حساسیت‌ها را نسبت به این اردوگاه بیشتر کرده و عبور از موانع را سخت‌تر خواهد کرد. حساسیت‌هایی که در زمان ریاست بهزاد نبوی وجود نداشت و وی به دلیل عقلانیت سیاسی مناسب و تجربه و پختگی بیشتر می‌توانست در تنظیم روابط و تعاملات این اردوگاه با حاکمیت و دیگر احزاب سیاسی مناسب‌تر عمل کند. تلاش دیگر در این ایام، مصاحبه تفضیلی «سعید حجاریان» یکی دیگر از اصلاح‌طلبان رادیکال با روزنامه «اعتماد» است که در این چند روزه واکنش‌های بسیاری را به همراه داشته است. او در اظهاراتش ابراز می‌دارد: «اصلاحات و اصلاح‌طلبان به بیرون از دایره قدرت پرتاب شده‌اند و بسیار بعید است بتوانند دوباره به آن دایره بازگردند.» البته مجری این اقدام را حاکمیت می‌داند. این در حالی است که اولاً این ادعا انطباق درستی با واقعیت ندارد و ثانیاً اگر هم این اظهارات فرافکنانه صحیح باشد، باز هم این مردم بوده‌اند که در انتخابات‌ گذشته، اقبالی به اصلاح‌طلبان نداشته‌اند و عملکرد مجلس دهم و دولت دوازدهم در کنار تمایلات رادیکال این جریان بوده که حاصل آن ناکامی در انتخابات شده است! وی در ادامه بر همان خط ناامیدسازی می‌دمد و این بار از فرض‌های شش‌گانه‌ای صحبت می‌کند که اصلاح‌طلبان باید به آن توجه داشته باشند و شرط حضور آنان در انتخابات را اینگونه مطرح می‌کند: «آقای رئیسی به ‌نحوی از كابینه استعفا دهد یا به‌ دلیل عدم كفایت عزل شود» و سرآخر جمع‌بندی می‌کند: «اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم نمی‌كنند، اما دیگر دست به كار عبث نمی‌زنند، چون التفات پیدا كرده‌اند قانون كاغذ است و قدرت پشت قانون و مجری آن اهمیت فراوان دارد. از جمله كارهای عبث تشكیل فراكسیون ۱۰ نفره در اتمسفر دولت آقای رئیسی است.» مشروط کردن حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات به برکناری رئیس‌جمهور منتخب مردم را می‌توان اوج اقتدارگرایی و غلیان خوی فاشیستی و کینه‌های جناحی افرادی دانست که سالیان متمادی است خود را سردمدار دموکراسی معرفی می‌کنند! اما اکنون در مقام ذبح رأی مردم برآمده‌اند. این افراد جز بر طبل تنش و درگیری و واگرایی اجتماعی نمی‌کوبند. این در حالی است که حتی اگر این جریان بتواند پیروز انتخابات هم شود و در خردادماه 1403 کار خود را آغاز کند، تنها یک سال باید با دولت منتخب مردم تعامل داشته باشد و با پایان سال چهارم دولت، این انتخاب مردم در بهار 1404 است که تکلیف رئیس‌جمهور آینده را مشخص خواهد کرد. چنین اظهارنظرکنندگانی هر چند معتقدند در حال توصیف وضعیت هستند و قضاوت را به خوانندگان و مردم باید سپرد، اما واقعیت آن است که در حال القای یأس به جامعه و ناامیدسازی افکار عمومی هستند. گویا نسبت رسالت نخبگانی و رابطه بین نخبگان و توده‌ها را فراموش کرده‌اند و به یاد ندارند که این نگاه آنان است که می‌تواند موتور محرک جامعه با عامل انفعال و سکون توده‌ها شود! مواضع حجاریان آنقدر رادیکال و مأیوس‌کننده است که حتی روزنامه اعتماد نیز مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گیرد و در همان ابتدا در توضیحی ضروری می‌نویسد: «برخی از گفت‌وگوهای روزنامه اعتماد حاوی مطالبی است که برای آشنایی با نظرات صاحبان‌نظر و اندیشه در بحث‌های مهم نظری مطرح می‌شود، ‌گفتنی است که نباید آنهارا نظر روزنامه تلقی کرد. این گفت‌وگوی حجاریان نیز از آن دسته است.»
اصلاح‌طلبان اگر می‌خواهند در این مقطع تاریخ به رسالت خود به خوبی عمل کنند و سهمی در قدرت داشته باشند، باید تلاش کنند تا موانع تکاپوی انتخاباتی خود را کنار بگذارند. به واقع میدان به طیف رادیکال نداده و آنها را حاشیه‌نشین کنند و از دیگر سو عقلا و مدبرانی را که تدبیر و عقلانیت را بر احساسات و هیجانات ترجیح می‌دهند، در صدر اردوگاه خود بنشانند و تلاش کنند شرایط را برای بازی بزرگ اسفندماه آماده کنند. بدون شک، چنین آرایشی است که می‌تواند پالس مثبت برای دیگر بازیگران انتخابات داشته باشد و آنان نیز در حرکتی وفاق‌گونه به استقبال این تغییر رفتار اصلاح‌طلبان خواهند رفت و حاصل آن رونقی برای انتخابات خواهد بود که البته تعیین‌کننده پیروز انتخابات مردم خواهند بود. ✍️مهدی سعیدی 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @Bimemoj
🔰 اهل عبادت با این که امام رضوان‌اللَّه علیه از سابق هم اهل عبادت بود - ما شنیده بودیم و اطّلاع داشتیم - اما این اواخر که به پایان عمر خود نزدیکتر میشد، با این که انسان وقتی پیر و خسته میشود، همچنان که همه کارهای دیگر برایش سخت میشود، نماز خواندن و عبادت کردن و دعا خواندن هم سخت میگردد، و جوان همچنان که ورزش را راحت میکند، عبادت را هم راحت‌تر انجام میدهد و نماز را هم راحت‌تر میخواند - در عین حال پیری و از کارافتادگی تضرّع و توجّه و اهتمام و گریه‌اش هم بیشتر میشد و خدای متعال هم به همان نسبت، کارها را درست میکرد و جور میآورد. 2 شهریور 1376 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
💢روح و حقیقت غدیر 🔹عید غدیر خم که در مکتب اهل بیت(علیه‌السلام) و ادبیات شیعه از آن با عنوان «عیدالله الاکبر» یاد کرده‌اند را می‌توان سرفصلی نو در سیاست‌ورزی و ارائه الگوی حکومت دینی دانست. در این روز خداوند متعال با تثبیت ضابطه حکمرانی اسلامی و تعیین مصداق ولایت و رهبری جامعه، دین خود را کامل و نعمتش را بر آدمیان تمام نمود و «اسلام با ولایت» را به عنوان دین مطلوب و مورد رضایت خود برای هدایت بشریت معرفی نمود. 🔸برای فهم دقیق حماسه غدیر باید به این مقدمه توجه نمود که اسلام آخرین و کامل‌ترین نسخه هدایت بشری است که از طریق خاتم‌النبیین(ص) ارائه گردیده است. نگاه اسلام نگاهی فردگرایانه و تلاش برای هدایت معدودی از مردم در یک زمان و مکان خاص نیست، بلکه اسلام آن نسخه شفابخشی است که برای هدایت تمام بشریت در همه زمان‌ها و مکان‌ها آمده است. لازمه چنین هدایتی داشتن اقتدار و توانایی اثرگذاری بر تمام ابعاد جامعه است. چنین دینی نمی‌تواند نسبت به مهم‌ترین نهادهای اجتماعی اثرگذار بر سرنوشت آدمیان بی‌توجه باشد. چطور می‌توان در جامعه‌ای که حاکمیت و ساختار و کارگزاران آن مبتنی بر شرک و بی‌خدایی چینش شده، انتظار داشت که توده‌ها و اکثریت جامعه به سمت اهداف دین که نجات انسان از اسارت‌های درونی و بیرونی از طریق عبودیت و بندگی و اطاعت خداوند متعال است حرکت کنند!؟ لذا دین برای تحقق اهداف خود نمی‌تواند نسخه‌ای برای حکومت و اداره جامعه نداشته باشد. 🔹غدیر فراتر از آن آمده است تا این حقیقت را آشکار سازد که تنها شایستگان حق حاکمیت دارند و حکومتی که مبتنی بر صلاحیت‌ها اسلامی شکل نگیرد، نامشروع خواهد بود. به واقع غدیر بنیانگذار قاعده و معیار در حکومت‌داری است و این ویژگی‌ها را در سه‌گانه فقاهت و عدالت و درایت منحصر می‌کند. از سویی دیگر غدیر با معرفی اميرالمؤمنين(ع) به عنوان اسوه و الگوی حاکمیت، مسئله‌ چگونگی حکمرانی را نیز تعیین تکلیف کرده است. در این الگو اگر اهداف حکومت اسلامی را تحقق چهارگانه عدالت، امنیت، رفاهت، معنویت بدانیم، مکتب غدیر این حقیقت را آشکار می‌سازد که این مهم از طریق آموزه‌هایی چون تحقق تمسک به شرع مقدس، اجرای حدود الهی، مردم‌سالاری دینی، عدالت‌ورزی حاکمان و کارگزارن نظام اسلامی، اولویت دادن به محرومان و مستضعفان و... ممکن خواهد بود. 🔸در دنیای جاهلیت ثانی که نفسانیت و اهواء آدمی خود را در قالب خرد ابزاری و نظام لیبرال دموکراسی غرب صورت‌بندی کرده است، تنها راه تحقق عدالت و آزادی و امنیت و سعادت بشری بازگشت و تمسک به غدیر خواهد بود. ✍🏻مهدی سعیدی 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬چرخ دنده‌هاي خونين انقلاب صنعتي در غرب 🔻غارت ثروت ملت‌هاي سراسر جهان و انباشت آن در اروپا در طول قرن شانزدهم و هفدهم ميلادي، به تدريج چرخ دنده‌هاي صنعت غرب را در نبمه دوم قرن هجدهم به حرکت در آورد. 🔻چرخ دنده هايي که به خون ميليون ها انسان بي‌گناه آلوده شده است! 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 حدود نهی از منکر قانون‌شکنی جرم است. تخلّف از قانون و خروج از مدار قانونی برای مقابله با هر چیزی که به نظر انسان منکر می‌آید - بدون اجازه حکومت - خودش یک جرم است؛ مگر نهی از منکر زبانی، که بارها گفتیم نهی از منکر زبانی جایز و واجب و وظیفه همه است و در هیچ شرایطی هم ساقط نمیشود؛ اما آن‌جایی که نوبت اجرا و عمل برسد، همه باید طبق قوانین عمل کنند. هیچ چیزی مجوّز این نیست که بگویند چون نیروی انتظامی و قوّه قضایّیه عمل نکردند، خودمان وارد میدان شدیم؛ نخیر، آن روزی که لازم باشد مردم برای حادثه‌ای خودشان وارد عمل شوند، رهبری صریحاً به آنها خواهد گفت. 11 مرداد 1380 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 اسناد منتشرنشده ساواک درباره برادران رجوی چه می‌گویند؟ نیمه‌ی نادیده‌ی عفو مسعود رجوی توسط شاه https://psri.ir/?id=on0649rj 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
💥 ‏این فوتبالیستها و سلبریتیا رو می بینید که حاضرن به خاطر یه قرارداد یا پول بیشتر تیم محبوب یا وطنشونو بفروشن! 💥 هیچی خواستم بگم یه شیرمرد 22 ساله داشتیم که چند نفر مثل لاشخور ریختن سرش با چاقو، سنگ و... تا تونستن زدنش که دست از آرمانش برداره اما برنداشت و خود خدا خریدش️ 💥‌ آرمان عزیز تولدت مبارک 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
1_3601089568.pdf
10.76M
📚 علی از زبان علی یا زندگانی امیر مومنان علی بن ابی طالب علیه السلام ✏️ نویسنده: سید جعفر شهیدی 🇮🇷 ناشر: دفتر نشر فرهنگ اسلامی ⏳تاریخ نشر: ۱۳۹۱ / چاپ سی و نهم 📄 تعداد صفحات: ۲۰۸ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
554710_143.pdf
4.34M
📚 انسان دویست و پنجاه ساله (حلقه دوم) ✏️نویسنده: سید علی خامنه ای (مقام معظم رهبری) 📖 گردآوری: مرکز صهبا 🇮🇷 ناشر: موسسه جهادی ⏳تاریخ نشر: ۱۳۹۱ ه.ش / چاپ دوازدهم 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅زن زندگی آزادی را هرگز فراموش نمی‌کنیم! ❇️تفسیر بردگان خانگی از چماق ارباب فرانسوی را فراموش نمیکنیم ⭕️غرب در قرن ۱۷ ده میلیون ده میلیون کشتار میکرد ❌در قرن ۱۹ دو میلیون دو میلیون کشتار میکرد 💯غرب این توسعه و پیشرفت را با دانش و علم و تکنولوژی بدست نیاورد بلکه با کشتار و غارت جهان بدست آورد. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ در بلژیک! 🔹موزه‌ی آفریقای به‌عنوان یک باغ وحش انسانی افتتاح شد؛ در این موزه بیش از ۲۰۰ نفر که از کنگو ربوده شده بودند را به نمایش می‌گذاشتند! یعنی با انسان‌ها مانند حیوانات باغ وحش رفتار می‌کردند. 🔺در زمان لئوپولد، پادشاه بلژیک، همه‌ی کشور کنگو به مزرعه‌ی برده تبدیل شده بود. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰حسین مرعشی: اختلاف بین دوم خردادی‌ها در مجلس زیاد شده و توقعات سُنی‌ها و کُردها و افراد دیگر برای داشتن موقعیتی در کمیسیون‌های مهم، یا هیأت‌رئیسه برآورده نشده و آن‌ها زده شده‌اند و به علاوه مجمع روحانیون و مشارکتی‌ها اختلاف نظر دارند و رأی ندادن آقای کروبی به فوریت اصلاحیه قانون مطبوعات، نمودی از آن است و به اختلافات دامن می‌زند. 💢 رفسنجانی (سه شنبه 31 خرداد 1379 ) 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @BIMEMOJ
🔰 عصر آقایان [علی] آقامحمدی، [سیدحسین] مرعشی، سیدحسین هاشمی، علی [هاشمی]، محسن [هاشمی] و مهدی [هاشمی] آمدند. درباره انصراف یا ماندن و نامزد ریاست ‌شدن در مجلس مشاوره نهایی شد؛ مهدی هم برای متن نهایی اعلان انصراف، کمک کرد. در مذاکرات و مشاوره‌های امروز و روزهای گذشته، نکات زیر به دست آمد: ۱- جناح راست، تلاش می‌کنند که من در مجلس باشم تا نیروهای [حزب] کارگزاران هم به خاطر من، از چپ‌ها جدا شوند و مجموعه راست و کارگزاران و مستقل‌ها، اکثریت مجلس را داشته باشد. ۲- چپ‌ها و بخصوص مشارکتی‌ها، تلاش می‌کنند که در مجلس نباشم که کارگزاران از آن‌ها جدا نشوند و مستقل‌ها هم با محافظه‌کاران، در یک مجموعه قرار نگیرند. ۳- رسانه‌های خارجی و ضدانقلاب و لیبرال‌ها در داخل فعال‌اند که من به مجلس نروم تا نیروهای وفادار به انقلاب پراکنده باشند و هستند کسانی هم که مایل‌اند، من در مجلس باشم تا درگیری بین من و طرفداران من با چپ‌ها باشد و آن‌ها از این اختلاف، استفاده سیاسی ببرند و هر دو طرف را ضعیف‌ کنند. 💢 رفسنجانی (پنجشنبه 5 خرداد 1379 ) 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @BIMEMOJ