eitaa logo
خانواده بینش‌مطهر
246 دنبال‌کننده
159 عکس
79 ویدیو
9 فایل
موسسه آموزشی، تربیتی بینش‌مطهر شهرستان آستارا
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 راهکار حضرت امام رضا علیه السلام برای گرفتن حاجات را در این ویدیو ببینید 🎙گزیده مراسم حرم حجت الاسلام رفیعی ╭═━⊰🍃🌹🍃⊱━═╮ 🆔 @bineshemotahar_astara ╰═━⊰🍃🌹🍃⊱━═╯
‌✨﷽✨ ✅ بررسی زمینه های قیام امام حسین علیه السلام و صلح امام حسن علیه السلام 1️⃣ عامل اول که سبب قیام امام حسین (علیه السلام) این بود که حکومت ستمکار وقت از امام بیعت می خواست. امام جوابش فقط این بود : نه؛ بیعت نمی کنم، و نکرد. ⬅️ آیا وقتی که قرار شد با معاویه صلح کند، معاویه از امام حسن علیه السلام تقاضای بیعت کرد که تو بیا با من بیعت کن( بیعت یعنی قبول خلافت )؟ نه، بلکه جزو موارد صلح بود که تقاضای بیعت نباشد و ظاهرا احدی از مورخین هم ادعا نکرده است امام و یا شیعیان با معاویه بیعت کرده باشد. 📚 سیره‌معصومين‌، ص 42_43 ( یازدهمین کتاب سیرمطالعاتی بینش مطهر از مرحله سوم) ╭═━⊰🍃🌹🍃⊱━═╮ 🆔 @bineshemotahar_astara ╰═━⊰🍃🌹🍃⊱━═╯
‌✨﷽✨ ✅ بررسی زمینه های قیام امام حسین علیه السلام و صلح امام حسن علیه السلام 2️⃣ عامل دوم قیام امام حسین (علیه السلام) دعوت مردم کوفه بود به عنوان یک شهر آماده.... اینکه عرض می کنم " کوفه آماده " یعنی بر امام حسین علیه السلام اتمام حجتی شده بود. اتمام حجت عجیبی بر امام شد که فرضا هم زمینه آماده نباشد، او نمی‌تواند آن اتمام حجت را نادیده بگیرد. ⬅️ اما از نظر امام حسن علیه السلام اتمام حجت بر خلاف شده بود یعنی مردم کوفه نشان داده بودند که ما آمادگی نداریم . آنچنان وضع داخلی کوفه بد بود که امام وقتی بیرون می آمد حتی وقتی که به نماز می آمد در زیر لباس های خود زره می پوشید. 📚 سیره‌معصومين‌، ص 42_43 ( یازدهمین کتاب سیرمطالعاتی بینش مطهر از مرحله سوم) ╭═━⊰🍃🌹🍃⊱━═╮ 🆔 @bineshemotahar_astara ╰═━⊰🍃🌹🍃⊱━═╯
‌✨﷽✨ ✅ بررسی زمینه های قیام امام حسین علیه السلام و صلح امام حسن علیه السلام 3️⃣ عامل سوم در قیام امام حسین (علیه السلام) عامل امر به معروف و نهی از منکر بود؛ مسئله اینکه معاویه از روزی که به خلافت رسیده است هر چه عمل کرده است همه بر خلاف اسلام است.و بزرگترین گناه که پسر شراب خوار و قمار باز خودش را به عنوان ولایت عهد تعیین کرده است. برای خود امام حسن علیه السلام محل تردید نبود که معاویه چه ماهیتی دارد... ولی تا آن وقت هنوز صابون اینها به جامه مردم نخورده بود.اگر صلح نمی کرد تاریخ امام را ملامت می کرد در چنین شرایطی باید صلح می کرد. ⬅️ لازم‌ بود که امام حسن علیه السلام یک‌ مدتی کناره گیری کند تا ماهیت اموی ها که بر مردم مخفی و مستور بود آشکار شود تا قیامی که بناست بعد انجام گیرد، از نظر تاریخ قیام‌ موجهی باشد. 📚 سیره‌معصومين‌، ص 47 - 44 ( یازدهمین کتاب سیرمطالعاتی بینش مطهر از مرحله سوم) ╭═━⊰🍃🌹🍃⊱━═╮ 🆔 @bineshemotahar_astara ╰═━⊰🍃🌹🍃⊱━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌✨﷽✨ 💐با قبولی دو ماه عزاداری بر اهل‌بیت (علیه‌السلام)، بر شما آغاز ماه ربیع الاول، ماه شادمانی و سُرور اهل‌بیت(؏) مبارک‌باد🌸 🌙 حلول ماه ربیع‌الاول مبارک‌باد 🌺 ان‌شاءالله شروع این ماه پربرکت برای همه شما عزیزان و سروران گرامی، همراه با موفقیت و شادی باشد ╭═━⊰🍃🌹🍃⊱━═╮ 🆔 @bineshemotahar_astara ╰═━⊰🍃🌹🍃⊱━═╯
‌✨﷽✨ 📆 هفدهم شهریور 🔹 قتل عام مردم تهران در 17 شهریور، در میدان ژاله (شهداء)، یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران به شمار می آید. 🔹 کشتار بیرحمانه مردم در آن روز تجلی واقعی رژیمی بود که سعی می کرد با فریبکاری از خود چهره ای صلح‌دوست و آزادی‌خواه بسازد. 🔹 واقعه خونین 17 شهریور نقطه پایانی بود بر حیات رژیم ستمکار پهلوی که بیش از چند ماهی پس از آن حادثه دوام نیاورد. ╭═━⊰🍃🌹🍃⊱━═╮ 🆔 @bineshemotahar_astara ╰═━⊰🍃🌹🍃⊱━═╯
‌✨﷽✨ اسلام واقعی و اسلام منطقه ای از نظر جغرافیایی ، کسانی را که در یک منطقه زندگی می کنند و به حکم تقلید و وراثت از پدران و مادران ، مسلمانند، مسلمان می نامیم، و کسانی دیگر را که در شرایط دیگر زیسته‌اند و به حکم تقلید از پدران و مادران وابسته به دینی دیگر هستند یا اصلأ بی دینند ، غیر مسلمان می نامیم باید دانست این جهت ارزش زیادی ندارد .. آنچه از نظر واقع با ارزش است اسلام واقعی است و آن این است که👈 شخص قلبا در مقابل حقیقت تسلیم باشد، در دل را به روی حقیقت گشوده باشد ، تا آنچه که حق است بپذیرد و عمل کندو اسلامی که پذیرفته است بر اساس تحقیق و کاوش از یک طرف، و تسلیم و بی تعصبی از طرف دیگر باشد. 📚 عدل و قدر صفحه ۱۸۰ ╭═━⊰🍃🌹🍃⊱━═╮ 🆔 @bineshemotahar_astara ╰═━⊰🍃🌹🍃⊱━═╯
.﷽ 🌸 🌱سیر مطالعاتی انسان شناسی در آثار شهید آیت الله استاد مرتضی مطهری (ره) ⁉️آیا بشر می‌تواند موجود زنده بسازد 📌 پاسخ علامه (ره) 🔺 قبلًا اشاره كرديم كه در زمان ما اين مسئله مطرح است كه آيا بشر قادر خواهد بود كه موجود زنده بسازد؟ آيا خواهد توانست كه مثلًا نطفه مصنوعى انسان بسازد كه پس از قرار گرفتن در رحم يا محيط مناسب ديگرى به صورت يك انسان كامل درآيد؟ 🚫 گفتيم كه يك دسته الهيون كه طرز تفكرشان در رابطه حيات با اراده خداوند، متوجه موارد استثنائى و آغاز پيدايش حيات است جداً منكر اين مطلب مى‏باشند. ولى روى طرز تعليمى كه ما از قرآن مى‏گيريم بايد گفت مانعى ندارد. اين مسئله محتاج به توضيح است و از دو جنبه بايد مورد نظر قرار گيرد: 1️⃣ يكى از اين نظر كه پيچيدگى ساختمان موجود زنده چه اندازه است و آيا بشر روزى خواهد توانست به تمام رموز و اسرارى كه در تركيب مادى اجزاء يك سلول زنده به كار رفته پى ببرد و قانون طبيعى به وجود آمدن يك سلول زنده را كشف كند و يا هرگز نخواهد توانست و هرگز به رمز اين قانون پى نخواهد برد؟ از اين نظر ما به هيچ وجه نمى‏توانيم اظهار نظر بكنيم زيرا خارج از صلاحيت ماست. آن مقدارى كه اهل فن گفته و مى‏گويند اين است كه: «چيزى كه از خلقت زمين و سيارات و منظومه‏هاى شمسى و از همه كائنات بالاتر و مهم‏تر است ماده «پروتوپلاسم» است». 2️⃣ نظر ديگر اينكه آيا اگر بشر روزى موفق شد و قانون خلقت جانداران را كشف كرد- همان طورى كه بسيارى از قوانين ديگر موجودات را كشف كرده- و تمام شرايط و اجزاء مادى تركيب موجود زنده را به دست آورد و عيناً نظير ماده زنده طبيعى را ساخت، آيا آن موجود مصنوعى حيات پيدا مى‏كند يا نمى‏كند؟. جواب اين سؤال اين است كه: قطعا حيات پيدا مى‏كند، زيرا محال است كه شرايط وجود يك افاضه كاملا فراهم شود و آن افاضه تحقق پيدا نكند. مگر نه اين است كه ذات احديت، صمد و كامل مطلق و فيّاض على الاطلاق است؟ مگر نه اين است كه واجب الوجود بالذات‏ واجب من جميع الجهات و الحيثيات است؟ ❓در اينجا ممكن است اين شبهه باز در اذهان بيايد كه پس تكليف آن مطلب كه حيات فقط به دست خداست و غير خدا از حريم عمل احياء و اماته بيرون است چه مى‏شود؟ 🔺جواب اين مطلب پس از تذكر مطالب گذشته واضح است. اگر بشر روزى چنين توفيقى حاصل كند، منتها كارى كه كرده اين است كه توانسته شرايط حيات را فراهم كند، نه اينكه حيات را بيافريند. بشر حيات نمى‏دهد، قابليت ماده را براى افاضه حيات كامل مى‏كند و به اصطلاح، بشر فاعل حركت است نه مفيض وجود. بشر اگر روزى چنين توفيقى حاصل كند، از نظر كشف علمى كار مهمى كرده، ولى از نظر دخالت در ايجاد حيات، همان مقدار دخالت دارد كه پدر و مادر از طريق تناسل در ايجاد حيات فرزند دخالت دارند و يا كشاورز در ايجاد حيات دانه‏هاى گندم دخالت دارد. در هيچيك از اين موارد، انسان خلق كننده حيات نيست، فراهم كننده شرايط قابليت يك ماده براى حيات است. قرآن كريم در سوره مباركه واقعه اين مطلب را به بهترين وجهى بيان كرده است: أَ فَرَأَيْتُمْ ما تَحْرُثُونَ، أَ أَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ أَ فَرَأَيْتُمْ ما تُمْنُونَ، أَ أَنْتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخالِقُونَ ╭═━⊰🍃🌹🍃⊱━═╮ 🆔 @bineshemotahar_astara ╰═━⊰🍃🌹🍃⊱━═╯
‌✨﷽✨ استاد شهید علامه مطهری(ره): ✨ می دانید که هر یک از ائمه (علیهم السلام) گویی یک خصلت خاص بیشتر در او ظهور داشته است که خواجه نصیر در آن دوازده بند خودش هر یک از ائمه (علیهم السلام) را با یک صفتی توصیف می کند که بیشتر در او ظهور داشته است. وجود مقدس امام عسکری (علیه‌السلام) به و و رواء به اصطلاح، ممتاز بودند ... ✨ یعنی اساساً عظمت و هیبت و جلالت در قیافه ایشان به نحوی بود که هر کس ایشان را ملاقات می کرد قبل از اینکه ایشان سخن بگویند و او از علم ایشان چیزی بفهمد، 👈 تحت تاثیر آن سیما قرار می گرفت. وقتی که سخن می گفتند و دریای مواجی شروع می کرد به سخن گفتن، دیگر تکلیفش روشن است. در بسیاری از حکایات و روایات این قضیه کاملا محرز و مشخص است. 👌 حتی دشمنان با اینکه ایشان را سخت تعقیب داشتند و گاهی به زندان می بردند وقتی که با حضرت روبرو شدند وضع عجیبی داشتند، نمی توانستند در مقابل ایشان خضوع نکنند. ╭═━⊰🍃🌹🍃⊱━═╮ 🆔 @bineshemotahar_astara ╰═━⊰🍃🌹🍃⊱━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌✨﷽✨ برگزاری جلسه توجیهی تربیت مدرس کشوری سال 1403 شهرستان فرهنگ و ادب آستارا با سخنرانی امام جمعه فاضل و دانشمند حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ صالحیان برگزار خواهد شد. 📆 روز سه شنبه 1403/06/27 🕰 ساعت 17 🏢 اداره کتابخانه مرکزی شهرستان آستارا ╭═━⊰🍃🌹🍃⊱━═╮ 🆔 @bineshemotahar_astara ╰═━⊰🍃🌹🍃⊱━═╯
| ✨﷽✨ 📗 هر فرد و جامعه­‌ای برای دستیابی به آزادی­‌های انسانی، و برای حرکت در مسیر عبودیت و آزادی بندگی تا وصول به غایت و هدف خلقت، نیاز به الگوهای بشری دارد، انسان­‌هایی که تجلی وحدت شخصیت را در حضور خداوند در زندگی به نمایش گذاشته‏‌اند، دارای اصول، سبک، سیره و منظقی هستند. اصول حاکم بر زندگانی معصومین، موضوع کتب سیره‌‏شناسی است. ✨ سیره به دست آوردن آن منطق عملی است که از سیر محدود به زمان و مکان عمر معصومین به دست می­‌‌آید. موضوع سیره‌­شناسی بسیار مهم و سرنوشت‌­ساز است زیرا اگر نگاه سیره‏‌شناسانه به سیر زندگی معصومین وجود نداشته باشد، افراد در نسبت با دین یا به وادی تحجر و یا به ولنگاری مبتلا می‏‌شوند. متحجرین به نام دین به سیر و روایت و نقلی استناد می‏‌کنند و کج‏‌فهمی از دین می‏‌کنند. ✔️ سیرخوانی برای سیره‌‏شناسی بر اساس اصول و منطق حاکم بر سرگذشت زندگانی در همه آثار شهید مطهری حاکم است. از این جهت این کتاب از کتب محوری است. در کتاب «سیره نبوی» اصول حاکم اعم از اصول ملغی و ایجابی بر زندگی پیامبر اکرم که اصول حاکم بر زندگانی همه معصومین نیز می‌‏باشد، مورد مطالعه قرار می‏‌گیرد. در پایان کتاب، در خصوص ویژگی خاص پیامبر در مساله امی بودن که شامل بقیه معصومین نبوده است، مورد بررسی وتحلیل قرار می‏‌گیرد. دبیرخانه بینش مطهر شهرستان فرهنگ و ادب آستارا ╭═━⊰🍃🌹🍃⊱━═╮ 🆔 @bineshemotahar_astara ╰═━⊰🍃🌹🍃⊱━═╯
‌✨﷽✨ 💠 جلسه توجیهی طرح جامع مطالعاتی منظومه فکری شهید مطهری(ره) "تربیت مدرس کشوری" با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین صالحیان امام جمعه محترم شهرستان و مسئول محترم موسسه بینش مطهر شهرستان فرهنگ و ادب آستارا جناب آقای مصطفی قنبری برگزار گردید. 📆 سه شنبه ۱۴۰۳/۶/۲۷ ╭═━⊰🍃🌹🍃⊱━═╮ 🆔 @bineshemotahar_astara ╰═━⊰🍃🌹🍃⊱━═╯
‌✨﷽✨ گفته می‌شود دنیا و آخرت به منزله دو هو هستند که هرگز سازگار نخواهند شد یا گفته می‌شود که این دو به منزله مشرق و مغرب اند که نزدیکی به هر کدام عین دوری از دیگری است 💢 ۱) جمع میان دنیا و آخرت از نظر برخوردار شدن ممکن است آنچه ناممکن است جمع میان آن دو از نظر ایده آل بودن و هدف اعلی قرار گرفتن است ۲) سه نوع رابطه وجود دارد یک:رابطه میان برخورداری از دنیا و برخورداری از آخرت دو: رابطه میان هدف قرار گرفتن دنیا و هدف قرار گرفتن آخرت سه: رابطه میان هدف قرار گرفتن یکی از این دو با برخورداری از دیگری رابطه اول به هیچ وجه از نوع تضاد نیست و لهذا جمع میان آن دو ممکن است رابطه دوم از نوع تضاد است و امکان جمع میان آن دو وجود ندارد اما رابطه سوم تضاد یک طرفه است یعنی میان هدف قرار گرفتن دنیا و برخورداری از آخرت تضاد است ولی میان هدف قرار گرفتن آخرت و برخورداری از دنیا تضاد نیست. 📚نهجی به نهج البلاغه، ص۲۱۹_۲۲۰ ╭═━⊰🍃🌹🍃⊱━═╮ 🆔 @bineshemotahar_astara ╰═━⊰🍃🌹🍃⊱━═╯
🍃 🔸سوال ؛ میخواهم بدانم در باطن به چه صورتی هستم. آیا این امر ممکن است؟ 🔻پاسخ آیه الله حسن زاده آملی (ره) : بله. 🔹 هر انسانی میتواند باطن برزخی خویش را تشخیص دهد و بفهمد در باطن به چه صورتی میباشد. ◽️اگر آدمى میخورد و میخوابد و شهوت به كار میبرد و به اطراف کاری ندارد "بهيمه" (چهار پایان آرام و غیر درنده) است ◽️ و اگر علاوه بر اين سه امر، ضرر و آسيب و آزار به خلق خدا دارد "سبع" (حیوانات شرور و درنده ) است. ◽️و اگر میخورد و میخوابد و شهوت به كار میبرد و حيله و مكر و تزوير و خلاف و دروغ و از اين گونه امور با بندگان خدا دارد بطوریکه درباطن دشمن اما به ظاهر دوست است "شيطان" است. ◽️ و اگر صفات سبعى و شيطانى ندارد و خالصانه به عبادت پروردگار مشغول است و به مردم منفعت رسانده و خلق خدا از او آسوده‏ اند، "ملَك" (فرشته)است ◽️و اگر علاوه بر عبادات و مقامات ملَك، با ترک انواع معصیت، بسوى معارف الهی و درك حقايق و سيروسلوک الى اللّه ، حرکت دارد "انسان" است. 🔹خلاصه اینکه بشرخاکی به 5⃣ گونه تقسیم میشود : 👇 ( بهيمه، سبع، شيطان، فرشته و انسان‏ ) حال هر کسی با این علم میتواند بفهمد که در باطن به چه صورت است. نیازی نیست انسان نزد کسی برود که چشم برزخی دارد و از وی بخواهد باطن او را بگوید .. 🌸🌸🌸حوزه علمیه خواهران شهرستان آستارا🌸🌸🌸 https://eitaa.com/hozehkhaharan_astara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا