﷽✨
#دهه_فجر
🎋🎋🎋🎋🌷🌷🌷🌷
بابا آب داد ديگه شعار ما نيست
بابا خـــون داد، بابا خـــــــون داد
بابا آب داد ديگه شعار ما نيست
بابا خون داد، بابا خون داد
تو كتابها ديگه نمي خونيم بابا ، بابا نون داد
بابا فــرياد كشيد، بابا جنگيد ، بابا خون داد
كلاس درس ما ، تلاش و وحدت
نوبت كوشـش است و نوبت كار
جوونا كشته شدند تا شديم ازاد
تا نكوشيم ، نميشه خونمون آباد
بابا آب داد ديگه شعار ما نيست
بابا خــــــون داد، بابا خــــون داد
نوراسلام دميد ، بدر آمد وطن ، زشب تار
چو بهـــاران كه گل دمد از باغ بجاي خار
شهدا خون دادند به خاطر ما
به اميـــــد طلوع صبح فــــردا
همــــه با وحدت و الله اكبر
شــديم آزاد ز فتنه ستمگر
ماهي كوچولو شد از ستم آزاد
بسر آمد ز وطـــــــن دوره صياد
چشم گناه بین ، امام زمان (عج) بین نمی شود.
اَلّلهُمَّـ؏عَجِّللِوَلیِّڪَ الفَرَج
🎋🌷
https://eitaa.com/bineshmotahar_ISF
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
#
✅ اهمیت خود شناسی
#دکتر_دینانی
#توحید_کامل
☘ کسی که خود را نشناسد، راه توحید برای همیشه به روی او مسدود است.
↩️ارتباط با دبیرخانه بینش مطهر اصفهان
☎️ ۰۹۱۹۶۸۲۰۶۰۱
دبیرخانه بینش مطهر اصفهان
✨﷽✨ #پیام_معرفتی_رجب #شماره_۸ 📚نهجی به نهجالبلاغه ⏪چند قدم برای درک و شناخت بهتر از #سیزده_رجب
✨﷽✨
#پیام_معرفتی_رجب
#شماره_۹
📚نهجی به نهجالبلاغه
⏪چند قدم برای درک و شناخت بهتر از #سیزده_رجب
«دو موقف ممتاز علی (ع)»
امام علی علیه السلام در دو مورد خطیر تصمیم حساس داشتند که شهید مرتضی مطهری می گویند «کمتر کسی در جهان در چنان شرایطی می تواند چنان تصمیمی بگیرد ،علی در یکی ..#سکوت کرد و در دیگری #قیام ، سکوتی شکوهمند و قیامی شکوهمند تر» ص۱۴۲
که«سکوت و مدارا در برخی شرایط بیش از قیام های خونین نیرو و قدرت تملک نفس میخواهد » ص۱۴۳
در واقع امام علی علیه السلام در خطبه ۵ و خطبه ۳ ، مقصود خود از سکوت را بیان کردند « خار در چشمم بود ..گلویم فشرده می شد ..و صبر کردم...در اندیشه فرو رفتم که در میان دو راه کدام را برگزینم؟ آیا با کوته دستی قیام کنم یا بر تاریکی ای کور صبر کنم، تاریکی ای که بزرگسال در آن فرتوت می شود..دیدم صبر بر همین حالت طاقت فرسا عاقلانه تر است ، پس صبر کردم..» ص ۱۳۹
لذا باید گفت: « سکوت علی سکوت حساب شده و منطقی بود ، نه صرفاً ناشی از اضطرار و بیچارگی یعنی..بنا به #مصلحت یکی را انتخاب کرد ..حدسا باید گفت آن چیز( مصلحت )#وحدت_صفوف_مسلمین و راه نیافتن تفرقه است ..» ص_۱۳۹_۱۴۰
همچنین خطبه ۹۱ نهجالبلاغه اشاره به قیام شکوهمند علی علیه السلام دارد: «اما قیام شکوهمند و منحصر به فرد علی که به آن میبالد و میگوید احدی دیگر جرات چنین کاری را نداشت #قیام_در_برابر_خوارج بود..
تقوای ظاهری خوارج طوری بود که هر مومن نافذ الایمانی را به تردید وا میداشت.. اما روح اسلام را نمیشناختند..
علی به عنوان یک افتخار بزرگ می فرماید: این من بودم که خطر بزرگی را که از ناحیه این خشکه مقدسان متوجه شده بودم ،درک کردم» ص ۱۴۳_۱۴۴
🔅سئوال:
آیا خوارج خاص زمان امامان بودند؟خوارج زمان ما چه کسانی هستند و چگونه از این معبر گذر کنیم؟ تقوای ظاهری و تقوای باطنی چه شاخص ها و چه نقشی در زندگی دارد ؟
🌿🌿🌿🌿🌿
↩️ارتباط با دبیرخانه بینش مطهر اصفهان
☎️ ۰۹۱۹۶۸۲۰۶۰۱
↩️شناسه ارتباطی : https://eitaa.com/bineshmotahar_ISF
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
﷽✨
◼ ای چاره هر کار یا باب الحوائج
◼ کار دلم شد زار یا باب الحوائج
◼ با کوله بار حاجتم رو بر تو کردم
◼ غم از دلم بردار یا باب الحوائج
#التماس_دعا
https://eitaa.com/bineshmotahar_ISF
✨﷽✨
چند خطی به بهانه مبعث گرامی پیامبر نور ، رحمت و مهربانی از #کتاب_سیره_نبوی 🌸🌿
⁉️چه باید کرد که در تربیت توحیدی دارای سیره باشیم
«سیره شناسی یعنی سبک شناسی
سلاطین عالم... فلاسفه ..پیغمبران به طور کلی یک سبک مخصوص به خود دارند» (ص۳۵)
⁉️ آیا افراد بدون سبک وجود دارد
«هر کسی برای خودش در زندگی هدف دارد ..یکی هدفش عالی است ،یکی هدفش پست ..بالاخره انسانها هدف دارند
سیره پیغمبر (ص) یعنی سبک پیغمبر ، متدی که پیغمبر در عمل و در روش برای مقاصد خودش به کار میبرد.. پیغمبر در همان حال که مبلغ بود و اسلام را تبلیغ میکرد یک رهبر سیاسی برای جامعه خودش بود از وقتی که آمد به مدینه جامعه تشکیل داد حکومت تشکیل داد خودش رهبر جامعه بود سبک و متد رهبری و مدیریت پیغمبر در جامعه چه متدی بود؟ پیغمبر در همان حال قاضی بود و میان مردم قضاوت میکرد .. مثل همه مردم دیگر زندگی خانوادگی داشت..
🌿پس در سیره دو جهت است :
یکی اینکه روش و متد اجراست..
و دیگر اینکه التزاماً یک حکم اولی یا اجرایی از آن فهمیده میشود رسول اکرم( ص) خوب اجرا میکرد.. گفتار و کردارش توام با یکدیگر بود.. پیش قدم بود نه مثل فلاسفه که فقط تئوری بسازد و نه مثل برخی سلاطین که دیگران را جلوی جبهه بفرستند».(ص۳۶)
🌿نمونه ای از سیره نبوی
« لازمه رهبر این است که رهبر فکر و نظر بدهد.. ولی پیغمبر (ص) در مقام نبوت چنین کاری را نمیکند شورا تشکیل میدهد که اصحاب چه بکنیم؟»(ص۳۹)..
« سیر یعنی رفتار.. ولی سیره عبارت است از سبک و اسلوب و متد خاصی.».(ص۴۳)
بنابراین باید گفت:« همه مردم سیر دارند ولی همه مردم سیره ندارند»(ص۴۳)
بدین معنی که همه مردم یک سلسله اصول در رفتار ندارند و با همین روش «اکثر مردم رفتارشان منطق ندارد و ..هرج و مرج بر آن حاکم است»(ص۴۳)
..لذا منطقی فکر کردن یعنی معیار داشتن
⁉️ برای سیره داشتن در زندگی چه باید کرد
« پیغمبر اکرم (ص) مردی بود که در عمل سیره داشت ،روش و اسلوب داشت ،منطق داشت و ما مسلمانان موظفیم که سیره ایشان را بشناسیم ،منطق عملی ایشان را کشف کنیم»(ص۴۴)
#التماس_دعا
https://eitaa.com/bineshmotahar_ISF
🌿🌸🌿🌸
✨﷽✨
🖇 درباره حضرت محمد بن عبدالله روح نشاط و وحدت جامعه
🔅سال ۵۷۰ بعد از میلاد تولد یافت
🔅در ۴۰ سالگی مبعوث به نبوت شد
🔅 ۱۳ سال دعوت به اسلام در مکه
🔅 ۱۰ سال دعوت آزادانه در مدینه
🔅۳۲ سال نزول آیات قرآن بر ایشان
🌷...و در سال ۱۱ هجری، و بیست و سومین سال پیامبری و در ۶۳ سالگی #شهید شد
🖇 نکات برجسته سیره ایشان
🔅«تقدم عقیده بر جان و مال و آب و خاک است که منتهی به هجرت شد این یک درس بزرگی است برای مسلمین که اگر شرایط فعالیت را در محلی مساعد ندیدند به آنجا بروند و از آنجا به تبلیغ و فعالیت بپردازند هجرت به حبشه و هجرت به مدینه هر دو از این قبیل بود»ص۱۴۵
🖇 علاقه مند های ایشان
«نماز ،عطر و نظافت، لذت حلال، گرسنگی_ روزه_ افطار به کم ،تواضع _ابتدا به سلام_ دوزانو نشستن _ متکبرانه راه نرفتن ، معاشرت با فقرا و مستضعفها، سادگی، فرزندان ،اصحاب ،تفکر ،عدالت.(ص۱۴۶_۱۴۷)
🖇 خلق و خوی نبوی
جاذبه سخن پیغمبر( ص) ،پرهیز از شعر، مزاج نیرومند و سالم ،با عمل خویش گفتههای خود نیرو و جان میداد، رفتارش ضد تبعیض و ضد اشرافی بود، از تکبر نفرت داشت ،رفتارش ساده ،دلش پر محبت ،روحش زیبا .،با بردگان حتی با اسیران خوش رفتار بود، شجاعت و لیاقت فرماندهی خارق العاده..
🖇از آنچه بدش می آمد
«بتها را به دلیل توحید و حق پرستی
تکبر به دلیل روحیه تواضع تبعیض و اشرافیت را بر خلاف روحیه ارسطویی
تکلف و تعین و تجمع به دلیل سادگی
مداحی و چاپلوسی را به دلیل روح تواضع و روح پرهیز
سیری و پر کردن شکم به دلیل صفای روح و قلب
بیکاری و بطالت را: اللهم انی اعوذ بک من الکسل والفشل»(ص۱۴۷)
https://eitaa.com/bineshmotahar_ISF