eitaa logo
بیسیمچی
1.7هزار دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
600 فایل
سلام علیکم این کانال بمنظور ارتباط معنوی،فرهنگی ،تبلیغی و مذهبی با فرهیختگان تشکیل شده استbabaii@
مشاهده در ایتا
دانلود
─═┅┅═༅ 💫🌺💫 ༅══┅─ 🌕◁البته نقش‌آفرینان اصلی این عرصه خودِ بانوان هستند:عمده‌ی کار را خود بانوان باید انجام بدهند. ☆ بانوان هستند که میتوانید فکر کنند، اندیشه‌ورزی کنند، مطالعه کنند، معضلات را در مقام نظر و اندیشه حل کنند و در مقام عمل راهکار اجرائی ارائه بدهند. این، کار را بسیار آسان و نزدیک خواهد کرد. 🌀 نکته‌ی مهم اینکه امروز جمهوری اسلامی توانسته با اتکاء به مبانی الهیِ خود زنان توانمندی را در عرصه‌های گوناگون تربیت کند. ✪ تربیت این زنان فرصتی مهم برای پیشبرد حرفِ حق انقلاب اسلامی در موضوع زنان و فائق آمدن بر فرهنگ غلط غربی است. ─═┅═༅𖣔1⃣4⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫 ༅══┅─ 💮◁نگاه امام خامنه‌ای به موفقیت در این عرصه نگاهی خوشبینانه است به شرط آنکه تلاشِ مستمر و عدمِ غفلت از ضعفها را به صورت جدی در دستور کار قرار دهیم ✪ این همه زنان دانشمند، استاد در رشته‌های مختلف علمی، در علوم حوزوی، در علوم دانشگاهی همه نشان‌دهنده‌ی موفقیت جمهوری اسلامی است. 🌀 نگاه رهبری، این نگاه است. این نگاه، دل را به آینده امیدوار میکند. ما با همین حرکت و با همین شتاب ان‌شاءاللَّه پیش برویم، قطعاً خواهیم توانست بر فرهنگ غلط غربی و رائج در دنیا فائق بیائیم. ☆ باید کار کرد، باید تلاش کرد، باید دنبال‌گیری کرد. نگاه، نگاه خوشبینانه است؛ منتها این نگاه خوشبینانه نباید مانع بشود از اینکه ضعفها را ببینیم. ─═┅═༅𖣔1⃣5⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌺💫 ༅══┅─ 🌕◁موفقیت زنان مسلمان و محجبه ایرانی در حوزه‌های گوناگون فرهنگی، هنری و میادین ورزشی نمادی از ارزش‌گذاری به کرامت انسانی زن در مکتب اسلام و شیعه است. ☆ زن ایرانی در طول تاریخ پرفراز و نشیب کشورمان نشان داده است همیشه تأثیرگذار و حتی پیشران بسیاری از حرکت‌های متعالی بوده است. نمونه‌اش نقش‌آفرینی زنان کشورمان در قیام تنباکوست که تا دربار ناصری رسید. ☄ همچنان که زنان ایرانی و در نگاه گسترده زن در دنیای اسلام در حوزه مقاومت و جهاد خود حماسه‌آفرین بوده و است. همسران و مادران شهدای دوران دفاع مقدس و حالا مادران و همسران مدافعان حرم همه و همه مصادیقی از حضور و نقش‌آفرینی مؤثر زنان در نگاه اسلام و شیعی هستند، ✪ همچنان که از صدر اسلام زن به جایگاه متعالی خود دست یافت و در سیره نبوی نیز حضور پررنگ حضرت خدیجه سلام الله و بعد‌ها حماسه‌سازی‌های حضرت زهرا سلام الله و حضرت زینب سلام الله را در دفاع از امامت و ولایت و تثبیت جایگاه اسلام شاهد بودیم. ─═┅═༅𖣔1⃣6⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫 ༅══┅─ 💮◁ما از غربی طلبکاریم که چرا جایگاه زن را به یک ابزار تنزل داده و با بازنمایی رسانه‌ای خود، تعریف از آزادی و پیشرفت زنان را در نگاه زنان در سایر نقاط دنیا نیز تغییر داده است. اگر بخواهیم مصادیق این طلبکاری و مدعی بودن از غرب را بیان کنیم، باید چه نکاتی را مورد توجه قرار دهیم؟ ✪ بزرگ‌ترین مسئله‌ای که ما باید از غرب مطالبه کنیم، نادیده گرفتن کرامت یک زن و اساساً انسان ندانستن یک زن است، یعنی فروکاستن هویت انسانی یک فرد به مثابه یک کالا بودن و این بزرگ‌ترین اتفاق مهیبی است که در غرب افتاده است. 🌀 اما غرب با وجود خطای فاحشی که در تنزل جایگاه انسانی زن داشته است، انگشت اتهامش را به سمت دین و جامعه‌ای می‌گیرد ☆ که زن را نه تنها به عنوان یک انسان در نظر می‌گیرد بلکه به جهت نقش‌های ویژه زن در بعد فردی و انسان‌سازی، جایگاهی خاص برای او قائل است. ─═┅═༅𖣔1⃣7⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌺💫 ༅══┅─ 🌕◁در جامعه اسلامی و خصوصاً شیعی، زن به عنوان یکی از پیشران‌های فرهنگی مطرح بوده است و خواهد بود که مصادیق آن را هم در تاریخ اسلام کم نداشته‌ایم و هم در دوران انقلاب اسلامی خودمان این یکی از بحث‌های جدی است. ☆ تمام مطالبات دیگر ما نسبت به زنان به این شکاف عمیقی که بین نگاه اصیل اسلامی و نگاه غرب به زن وجود دارد، باز می‌گردد. از این رهگذر شما ببینید در قوانین غرب در نظام‌های حقوقی کشور‌های مختلف چه ظلم‌های قانونی که به زن می‌شود. ☄ جالب این است که به مدد ابزار‌های رسانه‌ای و با کم‌کاری ما از یک طرف و پرکاری آن‌ها از سوی دیگر جای جلاد و شهید را در این مسئله عوض کرده‌اند. ✪ بنابراین نوع مواجهه و نوع چهره‌سازی اجتماعی از زن در غرب اصلی‌ترین مطالبه ما در حوزه زن است. در غرب به زن به مثابه یک کالای جنسی نگاه می‌شود ─═┅═༅𖣔1⃣8⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫 ༅══┅─ 💮◁ و با وجود آنکه غرب داعیه آزادی دارد، اما زن در غرب حتی اجازه ندارد با لباس پوشیده در جامعه ظاهر شود و این مسئله فقط برای پوشش اسلامی نیست ✪ شما وقتی در مجامع رسمی می‌خواهید حاضر شوید، جالب است که آقایان کاملاً پوشیده‌اند، اما پوشش خانم‌ها به گونه‌ای است که جلوه‌های جنسی آن‌ها را از بین نبرد. اجبار مخفی اجتماعی که برای نوع حضور اجتماعی بانوان و حتی پوشش یک بانو وجود دارد 🌀 از ظلم‌هایی است که غرب به زن می‌کند. همانطور که حضرت آقا فرمودند، زنان در مسائل خود باید اندیشه‌ورزی و اقدام کنند. ☆ ما نیازمند یک همت زنانه هستیم تا ظرفیت عظیم دین اسلام و نگاه شیعی به زن امروز را بازنمایی کنیم، هم برای بانوان خودمان و هم برای بانوان کل دنیا. اللّهــــمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَـــــرَج پـــــــایـــــــان ─═┅═༅𖣔1⃣9⃣𖣔༅═┅┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه معدوم گرامی باد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┅┄ 🔥 🇮🇷 🕊.... 🇮🇷 ─═┅═༅🕊🌷🕊༅═┅┅─ 🔍☆◁ 📖☆◁ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌ ─═┅═༅🕊🌷🕊༅══┅─ 🕹◁جنــــاب استـــــاد 🗣◁سوال 🆔@ilyan313 🗓تاریخ:/10/26 ⏰ســــاعت:18/00 🔮گفتمان 🆔 @ammareyon ‎‎‌‌‌‌‌🆔 @bisimchee1400 🚫 برداری از و کنفرانس ها و ها و عماریون بدون اجازه و به هر نحوی و ‎‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌─══┅═༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─ 🔮
─═┅┅═༅ 🕊🌷🕊༅══┅─ ◑◁نواب از پیشتازان مبارزات مسلحانه علیه حکومت پهلوی بود. با ظهور احمد کسروی نواب صفوی جهت مبارزه با تفکرات او از نجف به ایران آمد. قتل کسروی، عبدالحسین هژیر، علی رزم‌‎آرا و حسین علاء از جمله فعالیت‎های سیاسی و مبتنی بر عقاید مذهبی نواب صفوی و فدائیان اسلام به شمار می‎رود. ★ برخی از نویسندگان تاریخ معاصر، تلاش‌های نواب صفوی و یارانش را در پیروزی جنبش ملی شدن صنعت نفت ایران موثر دانسته‌اند. 🕯 مخالفت با اقدامات دولت دکتر مصدق به دلیل عدم عمل به احکام اسلامی از دیگر فعالیت‌‎های وی بود که حبس را برای سید مجتبی در پی داشت. ✪ کتاب «جامعه و حکومت اسلامی» از آثار نواب صفوی است. وی در دوران فعالیت سیاسی خود سفرهایی به اردن و مصر داشت که طی آن در دانشگاه الازهر سخنرانی کرده و با ملک حسین پادشاه اردن ملاقات داشته است. 🕊رهبر فدائیان اسلام و برخی از یارانش در ۲۷ دی ۱۳۳۴ش توسط رژیم پهلوی اعدام شدند. ─═┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌷🕊༅══┅─ ❥︎◁مقام معظم رهبری می فرمایند .... و اما اینکه چه شخصیتهایی روی من اثر گذاشته‏اند، باید بگویم شخصیهای زیادی بودند. آن کسی که در دوره‏ی جوانی من خیلی روی من اثر گذاشت، در درجه‏ی اوّل، مرحوم «نوّاب صفوی» بود. ✪ آن زمانی که ایشان به مشهد آمد، حدوداً پانزده سالم بود. من به شدّت تحت تأثیر شخصیت او قرار گرفتم و بعد هم که از مشهد رفت، به فاصله‏ی چند ماه بعد، با وضع خیلی بدی شهیدش کردند. این هم تأثیر او را در ما بیشتر عمیق کرد. 🕯سید مجتبی میرلوحی تهرانی ° ۱۳۰۳-۱۳۳۴ش° معروف به نواب صفوی روحانی شیعه، بنیان‌گذار و رهبر جمعیت فدائیان اسلام. ★ نواب صفوی دروس حوزوی مانند فقه و اصول، تفسیر قرآن و اصول سیاسی و اعتقادی را در تهران و سپس در نجف فرا گرفت. از علامه امینی و سید حسین طباطبایی قمی به عنوان اساتید وی در حوزه علمیه نجف یاد شده است. ─═┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌷🕊༅══┅─ ◑◁سید مجتبی میرلوحی مشهور به نواب صفوی فرزند سید جواد و مادری علویه در سال‌ ۱۳۰۳ شمسی در‌ خانی‌آباد، محله‌ای جنوبی در تهران به دنیا آمد. ★ پدرش روحانی بود ولی در دوره رضا شاه پهلوی بنابر قوانین و برخی اجبارهای حکومت، لباس‌ روحانیت‌ را رها کرده به وکالت در عدلیه مشغول گردید و گفته شده که در همین کسوت، روزی با علی اکبر داور وزیر وقت عدلیه درگیر و در پی آن به سه سال زندان محکوم می‌شود. بعد از گذشت سه سال سید جواد فوت کرده و جنازه‌ او از زندان به خانواده‌اش تحویل داده می‌‎شود 🕯 سرپرستی سید مجتبی که در این زمان نه‌ سال‌ داشت بر عهده دایی‌ او سید محمود نواب صفوی که او‌ نیز‌ در‌ عدلیه کار می‌کرد قرار می‌‎گیرد. ✪ نواب صفوی تحصیلات ابتدایی را در‌ مدرسه‌ حکیم‌ نظامی و دوره متوسطه و علوم جدید را در مدرسه صنعتی آلمانی‌ها آموخت و در کنار دروس‌ جدید به تحصیل‌ علوم‌ حوزوی در مدرسه مروی و مسجد قندی خانی‌آباد پرداخت. ─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌷🕊༅══┅─ ❥︎◁برخی درباره تغییر نام خانوادگی نواب صفوی از میرلوحی به نام خانوادگی مادرش، نقل‌ کرده‌‎اند احتمالا این اقدام برای در امان ماندن سید مجتبی از‌ تبعات‌ فرزندی‌ یک محکوم انجام شده است؛ ✪ در عین حال یراوند‌ آبراهامیان در کتاب «ایران‌ بین دو انقلاب» این تغییر را از جانب نواب حرکتی نمادین‌ برای «اعلام وحدت با بنیانگذاران‌ نخستین دولت شیعی در ایران» دانسته است؛ 🕯 هر چند این نظر دور از ذهن به نظر می‌رسد، زیرا نه صفویه نخستین دولت شیعی در ایران بود و نه‌ این تغییر در زمان اعلام تشکیل گروه فدائیان اسلام صورت گرفته است ★ تمبر با تصویری از چهره نقاشی شده نواب صفوی و جمله‌ای از آیت الله خامنه‌ای درباره او: «اولین آتش را در دل ما نواب روشن کرد» این تمبر در ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ با تیراژ ۴۰۰۰۰۰ قطعه منتشر شد. ─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌷🕊༅══┅─ ◑◁نواب صفوی پس از ایجاد نا آرامی‌های سیاسی علیه حکومت در مدرسه صنعتی آلمانی‌هابه آبادان رفته و در شرکت‌ نفت‌ استخدام گردید. وی در آبادان نیز با اعتراض به‌ اهانت‌ یک‌ انگلیسی به کارگر ایرانی، شورشی برپا کرد و در پی آن از شرکت نفت به طور مخفیانه بیرون آمده و راهی حوزه علمیه‌ نجف‌ اشرف شد. ★ تاریخ این مهاجرت باید در فاصله سال‌های ۱۳۱۹-۱۳۲۱ش بوده باشد، تحصیل وی در این شهر، سه سال و نیم به طول انجامید و در حین درس خواندن برای تامین زندگی خود کار می‌کردو نقل شده است که در این دوران از وجوهات‌ شرعی‌ استفاده نمی‌نمود. 🕯در این تاریخ، آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی محوریت حوزه نجف را داشت. نواب در مدرسه بزرگ آخوند خراسانی حجره‌ای گرفت و مطابق با برخی منابع نزد استادان مشهوری مانند علامه امینی ° صاحب‌ الغدیر° ، آیت‌الله سید حسین طباطبایی قمی و آیت‌الله شیخ محمد تهرانی به تحصیل فقه، اصول، تفسیر قرآن و مباحث اعتقادی پرداخت. ✪ یکی از همراهان سید مجتبی در این دوره،‌ سید اسدالله مدنی بود‌ و گفته شده بیشترین بهره علمی را در نجف از علامه امینی برده است. ─═┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌷🕊༅══┅─ ❥︎◁هم‌زمان با اقامت نواب صفوی در نجف، احمد کسروی با انتشار آثاری در عرصه‌های مختلف در تهران به اوج شهرت رسیده بود؛ پرداختن وی به مذهب و به ویژه نشر دو کتاب درباره اسلام و شیعه، موجب ناراحتی بسیاری در میان متدینین و روحانیان ایران گردید. ✪ نقد تند به مذهب و تشیع محتوای بیشتر آثار کسروی در این دوره بود که برخی از آن‌ها مانند کتاب شیعه‌‎گری به زبان عربی نیز ترجمه شد 🕯یکی از‌ این آثار که به احتمال همان کتاب شیعه‌گری است در نجف به نواب صفوی می‎رسد، وی با مطالعه آن و آگاهی از محتوای توهین‌آمیزش به تشیع با تعطیل نمودن‌ درس و بحث به ایجاد هیجان در بین علما و طلاب‌ مقیم‌ نجف می‌پردازد. ★ سرانجام بنابر تصمیم بعضی از علماء نجف نواب صفوی به نمایندگی از طرف حوزه علمیه به ایران آمده با اصلاح افکار منحرف شده جوانان، بساط کسروی را جمع کند. ─═┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌷🕊༅══┅─ ◑◁برخی نویسندگان فکر مبارزه با کسروی را در نواب، متاثر از علامه امینی و شیخ محمد آقا تهرانی می‌دانند. نواب با رسیدن به ایران، سخنرانی‌های عمومی بسیاری علیه کسروی در آبادان و تهران برپا کرد؛ ★ و در پی آن با حضور در تهران طی جلسات متعددی به مباحثه و مذاکره با کسروی پرداخت.در راستای همین اقدامات چند بار هم به منزل کسروی رفته و در جلسات علنی وی شرکت و در انظار عموم او را نقد می‎کند، که این رفتار با تهدیدی از جانب کسروی مواجه می‌شود. 🕯 شرح یکی از این مذاکرات و مباحثات در روزنامه «دنیای اسلام» با عنوان «کسروی مباحث منطقی را با تهدید جواب می‌دهد» چاپ شده است. ✪ پس از این سلسله رویارویی‌ها و علاوه بر آن سودمند نبودن اقدامات علمی فراوان دیگر علمای وقت نواب با اعتقاد به ارتداد کسروی، حذف فیزیکی وی را طراحی کرده و در پی اقدامی نافرجام با سلاحی که از پول اهدایی شیخ محمدحسن طالقانی از روحانیان وقت تهران، خریده بود، خود شخصاً به کشتن وی اقدام و در این برخورد حتی با کسروی گلاویز هم می‌‎شود. ─═┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌷🕊༅══┅─ ❥︎◁سرانجام نیز با تحریک و برنامه‌ریزی مجدد نواب، کشتن کسروی توسط دیگر اعضای فداییان اسلام به نتیجه رسید ✪ نواب صفوی پس از اقدام ناموفق خود برای کشتن کسروی زندانی شد ولی در پی حمایت مردم پس از یک هفته و با قید کفالت و به قرار دوازده تومان که از طرف فردی به نام اسکویی از بازرگانان‌ آن دوره تأمین شد،آزاد گردید. 🕯 این نخستین اقدام فدائیان اسلام بود در حالی که هنوز تشکیلات تعریف شده نداشتند و البته با حمایت بسیاری از نیروهای مذهبی شامل مردم و علما مواجه گردید. ★ پس از همین رویداد نخستین اطلاعیه فدائیان توسط نواب و با ادبیاتی شدیدا انقلابی منتشر شد که با آن به صورت رسمی موجودیت خود را اعلام کردند. ─═┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌷🕊༅══┅─ ◑◁از موارد قابل بحث درباره نواب صفوی، منشا اعتقاد وی به ارتداد کسروی است. در بازجویی‌هایی که از وی به عمل آمده نیز از او درباره این‎که این اعتقاد براساس اجتهاد شخصی بوده و یا تقلید از دیگر مراجع، سوال شده است. ★ مهدی عراقی یکی از انقلابیون ایران این اعتقاد را نتیجه استفتاء نواب از حاج آقا حسین قمی و جواب او مبنی بر مرتد و واجب‌القتل بودن کسی مانند کسروی، می‌داند. 🕯 بنابر نقلی که به نوعی تایید این نظریه است آیت الله قمی در جواب عده‌ای از نمایندگان دربار پهلوی که برای دیدار وی به نجف رفته بودند درباره اقدام به قتل کسروی می‌گوید: ✪ عمل آن‌ها ° فدائیان اسلام° مانند نماز از ضروریات بوده و احتیاجی به فتوا نداشته زیرا کسی که به پیغمبر و ائمه اطهار جسارت و هتاکی کند قتلش واجب و خونش هدر است. ─═┅═༅𖣔9⃣𖣔༅═┅┅─
═┅┅═༅ 🕊🌷🕊༅══┅─ ❥︎◁با توجه به موارد مذکور محققین درباره این که قتل کسروی با اجازه برخی مراجع وقت بوده است تردیدی نداشته ✪ و این اجازه را از جانب علمایی چون علامه امینی سید ابوالحسن اصفهانی، حاج آقا حسین قمی، شیخ محمد تهرانی، سید ابوالقاسم کاشانی، و حتی سید محمد بهبهانی ثابت می‎دانند. 🕯بنابر اسناد تاریخی موجود نواب صفوی خود در بازجویی هایش و در جواب این سوال که «شما روی چه عنوانی، و‌ به‌ اجازهء‌ کدام مجتهد این کارها را کرده‌اید؟ می‌گوید: ★ اجازه مجتهد نمی‌خواهد، زیرا‌ ما‌ جهاد که نمی‌کنیم. اینها مهاجم هستند، و اگر کسی به‌ اسلام و ناموس مسلمین مهاجم بود، بر‌ هر‌ مسلمانی،واجب است دفاع کند. و چون‌ ما‌ قدرت داریم‌ و می‌توانیم، دفاع‌ می‌کنیم.» ─═┅═༅𖣔🔟𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌷🕊༅══┅─ ◑◁با آغاز دوران نخست‌وزیری مصدق، اختلافات وی با نواب شروع شد، دستگیری‌های متعدد اعضای فدائیان اسلام از جانب دولت ملی، اعتراض‌های نواب به این بازداشت‌ها همچنین صدور بیانیه‌هایی از جانب نواب که در آن خواستار اداره کشور توسط پیشوای مسلمین شده بود به این اختلافات دامن زد، ★ در نتیجه آن نواب در ۱۳ خرداد ۱۳۳۰ شمسی دستگیر و به زندان قصر منتقل شد. نواب صفوی به مدت بیست ماه از بیست و هشت ماه دولت مصدق را در زندان بود و تنها زندانی سیاسی این دوره است. 🕯 علت این محکومیت در دادگاه حمله نواب به یک مغازه مشروب فروشی در ساری مربوط به دوسال قبل از دستگیری اعلام شد. در‌ پی این واقعه پنجاه و یک تن از فدائیان پس از ورود به زندان برای ملاقات با نواب خارج نشده ✪ و در آن‌جا برای آزادی رهبرشان متحصن شدند؛ این تحصن توسط نظامیان وقت به پایان رسید. و این کشمکش‌ها به اختلاف میان فدائیان و سید ابوالقاسم کاشانی نیز منجر شد ─═┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌷🕊༅══┅─ ❥︎◁فدائیان اسلام تا پیش از استوارشدن جایگاه آیت الله بروجردی مورد حمایت برخی مراجع قم از جمله آیت الله محمد تقی خوانساری بودند. ✪ اما بنابر روایات شفاهی موجود از سال ۱۳۲۹ش به بعد نواب و طرفدارانش مشکلاتی با دستگاه آیت الله بروجردی پیدا کردند. 🕯 ریشه این اختلافات را در نوع نگاه و نگرش فدائیان که سخت سیاسی بودند با آیت الله بروجردی که چنین نگاهی به سیاست و مداخله در آن نداشت° تا جایی که هیچ مداخله‌ای در جریان ملی شدن صنعت نفت نکرد° دانسته‌اند. ★ این اختلاف‌ها با ورود و نفوذ فدائیان در حوزه علمیه قم شدت گرفت و تا منازعات فیزیکی برخی منسوبین به بیت آیت الله بروجردی از جمله فردی به نام شیخ علی لُر با شماری از فدائیان پیش رفت. ─═┅═༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 🕊🌷🕊༅══┅─ ◑◁مطابق برخی نقل‌ها آیت الله بروجردی در یکی از جلسات درس خود و در یکی از برخوردهای مستقیم با فدائیان اسلام می‌گوید: ★ دعوت به اسلام و مبارزه برای اسلام که بدین صورت نیست. با تهدید و غصب اموال مردم که نمی‌شود مبارزه کرد... این سخنان در پی نامه‌هایی بود که در شکایت از فدائیان به وی رسیده بود. 🕯 برخی افراد بروز این اختلاف‌ها و موضعگیری‌‎ها را حاصل اقدامات برخی افراد مشکوک می‌دانند که هم میان طرفداران فدائیان در قم و هم در میان هواداران آیت الله بروجردی حضور داشتند. ✪ در کنار این جریانات، خاطرات مختلفی درباره کمک‌های مالی آیت الله بروجردی به فدائیان و به خصوص نواب صفوی وجود دارد. ☀️ آیت الله بروجردی در ابتدا به حمایت از فدائیان می‌پرداخت و حتی از طریق سیدحسین بُدَلا ° ۱۲۸۶-۱۳۸۲ش° که جزو شورای استفتای ایشان و عموزاده عبدالحسین واحدی بود، به فدائیان کمک مالی می‌کرد. ─═┅═༅𖣔1⃣3⃣𖣔༅═┅┅─