eitaa logo
بیسیمچی
1.8هزار دنبال‌کننده
11.9هزار عکس
1.9هزار ویدیو
622 فایل
سلام علیکم این کانال بمنظور ارتباط معنوی،فرهنگی ،تبلیغی و مذهبی با فرهیختگان تشکیل شده استbabaii@
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ۱۳ ذی‌الحجه، اعلان همگانی لقب امیرالمومنین 📝 روز ۱۳ ذی‌الحجه، همین که پیامبر اسلام از اعمال حج فارغ شده و عازم مدینه بودند، جبرئیل نازل شد و حضرت على علیه السلام را این‌گونه خطاب قرار داد: السَّلامُ عَليكَ يا اَميرالمؤمنين ... #
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 🌾 🇮🇷 🕊.... 🇮🇷 ─═┅═༅ 💫🌺💫༅══┅─ 🔍☆◁ 📖☆◁ _در_کلام_رهبر_انقلاب 📖☆◁ دوم ─═┅═༅💫🌼💫 ༅══┅─ ۝◁جنــــاب استـــــاد ❏◁سوال 🆔 @ilyan313 🗓تاریخ: شنبه1402/04/13 ⏰ســــاعت:19/00 🔮گفتمان 🆔 @ammareyon 🆔 ‎‌‌‌‌‌@bisimchee ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅══┅─ 🔮
─═┅═༅💫🌺💫༅══┅─ ❖‌◁{1}.. ❍ امام هادی علیه‌السلام با دیدِ یک انسان مبارز  به دربارِ متوکّل رفت و مجلسِ شراب او را به مجلس معنویت تبدیل کرد. ✪ یعنی او را مغلوب کرد؛ به طوری که در آخرِ حرفهایش، متوکّل برای حضرت عطر آورد و او را با احترام بدرقه کرد. ❏ در مبارزه‌ای که شروع کننده‌ی آن، خلیفه‌ای تندخو و قدرتمند بود، امام هادی دست به یک جنگ روانی زد؛ مبارزه‌ای که در آن نیزه و شمشیر کاربُرد ندارد... 1380/06/30 ─═┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅💫🌼💫༅══┅─ ❍◁{2}.. امام_هادی_علیه _السلام ♤ حضرت امام هادی در مجموعه‌ی آثار و برکاتی که از ائمّه‌ی هدیٰ علیهم‌السّلام رسیده است، این خصوصیّت را دارد ✪ که در ضمن زیارت، مهم‌ترین فصول مربوط به مقامات ائمّه علیهم‌السّلام را با بیان وافی و شافی، با زیباترین تعبیرات بیان کرده‌اند. ❏ زیارت جامعه‌ی کبیره، از این بزرگوار است؛ زیارت امیرالمؤمنین در روز غدیر که یکی از غُرَر تعبیرات و فرمایشات ائمّه علیهم‌السّلام است، از این بزرگوار است. ─═┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅💫🌺💫༅══┅─ ❖‌◁‌{3}.. ❍ بالاخره در نبرد بین امام هادی علیه‌السّلام و خلفایی كه در زمان ایشان بودند، آن كس كه ظاهراً و باطناً پیروز شد، حضرت هادی علیه‌السّلام بود؛ این باید در همه‌ی بیانات و اظهارات ما مورد نظر باشد. ✪ در زمان امامت آن بزرگوار شش خلیفه، یكی پس از دیگری، آمدند و به درك واصل شدند. آخرین نفر آنها، «معتز» بود كه حضرت را شهید كرد و خودش هم به فاصله‌ی كوتاهی مُرد. ❏ این خلفا غالباً با ذلت مردند؛ یكی به‌دست پسرش كشته شد، دیگری به دست برادرزاده‌اش و به همین ترتیب بنی‌عباس تارومار شدند؛ ♤ به عكسِ شیعه. شیعه در دوران حضرت هادی و حضرت عسگری علیهماالسّلام و در آن شدت عمل روزبه‌روز وسعت پیدا كرد؛ قوی‌تر شد. ─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅💫🌼💫༅══┅─ ❍◁حضرت هادی علیه السلام چهل و دو سال عمر كردند كه بیست سالش را در سامرا بودند؛ آن‌جا مزرعه داشتند و در آن شهر كار و زندگی می‌كردند. ♤ سامرا در واقع مثل یك پادگان بود و آن را معتصم ساخت تا غلامان تركِ نزدیك به خود را ° با تركهای خودمان؛ تركهای آذربایجان و سایر نقاط اشتباه نشود ° كه از تركستان و سمرقند و از همین منطقه‌ی مغولستان و آسیای شرقی آورده بود، در سامرا نگه دارد. ✪ این عده چون تازه اسلام آورده بودند، ائمه و مؤمنان را نمی‌شناختند و از اسلام سر در نمی‌آوردند. ❏ به همین دلیل، مزاحم مردم می‌شدند و با عربها • مردم بغداد • اختلاف پیدا كردند ─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅💫🌺💫༅══┅─ ❖‌◁در همین شهر سامرا عده‌ی قابل توجهی از بزرگان شیعه در زمان امام هادی علیه السلام جمع شدند و حضرت توانست آنها را اداره كند ❍ و به وسیله‌ی آنها پیام امامت را به سرتاسر دنیای اسلام ° با نامه‌نگاری و... -°برساند. این شبكه‌های شیعه در قم، خراسان، ری، مدینه، یمن و در مناطق دوردست و در همه‌ی اقطار دنیا را همین عده توانستند رواج بدهند و روزبه‌روز تعداد افرادی را كه مؤمن به این مكتب هستند، زیادتر كنند. ✪ امام هادی همه‌ی این كارها را در زیر برق شمشیر تیز و خونریز همان شش خلیفه و علی‌رغم آنها انجام داده است ─═┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅💫🌼💫༅══┅─ ❍◁ حدیث معروفی درباره‌ی وفات حضرت هادی علیه السلام هست كه از عبارت آن معلوم می‌شود ♤ كه عده‌ی قابل توجهی از شیعیان در سامرا جمع شده بودند؛ به‌گونه‌ای كه دستگاه خلافت هم آنها را نمی‌شناخت؛ ✪ چون اگر می‌شناخت، همه‌شان را تارومار می‌كرد؛ اما این عده چون شبكه‌ی قوی‌ای به‌وجود آورده بودند، دستگاه خلافت نمی‌توانست به آنها دسترسی پیدا كند ─═┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅💫🌺💫༅══┅─ ❖‌◁{4}.. ❍ یك روزِ مجاهدت این بزرگوارها ° ائمه علیهم السلام° به قدر سالها اثر می‌گذاشت؛ یك روز از زندگی مبارك اینها مثل جماعتی كه سالها كار كنند، در جامعه اثر می‌گذاشت. ✪ این بزرگواران دین را همین‌طور حفظ كردند، والّا دینی كه در رأسش متوكل و معتز و معتصم و مأمون باشد و علمایش اشخاصی باشند مثل یحیی‌بن‌اكثم كه با آن‌كه عالم دستگاه بودند، خودشان از فساق و فجار درجه یكِ علنی بودند، اصلاً نباید بماند؛ باید همان روزها بكل كلكِ آن كنده می‌شد؛ تمام می‌شد. ❏ این مجاهدت و تلاش ائمه علیهم السلام نه فقط تشیع بلكه قرآن، اسلام و معارف دینی را حفظ كرد؛ این است خاصیت بندگان خالص و مخلص و اولیای خدا. ♤ این است خاصیت بندگان خالص و مخلص و اولیای خدا..1383/05/30 اللهــمَّ‌عَجِّـــلْ‌لِوَلِیِّک الفَــرَج پایان قسمت اول ─═┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️امام هادی علیه السلام و مسائل کلامی: 💠 امام هادی علیه السلام در سال 212 متولد شدند و در سال 254 به شهادت رسیدند و قبر مطهرشان در منزل خود امام(خانه امام عسکری (ع) و خانه حضرت صاحب الامر سلام الله علیه) قرار دارد. انشاء الله خداوند به همه شیعیان آنحضرت توفیق دهد در این ایام به زیارت این دو امام عزیز مشرف شوند. 📌 نکاتی در خصوص مسائل فرهنگی در زمان امام هادی علیه السلام ✳️ تحولات فرهنگی و اجتماعی بسیار زیادی در زمان امام دهم علیه السلام در شیعه و در جامعه اسلامی رخ داد. مسائل کلامی جدیدی مطرح گردید که امام هادی علیه السلام به آنها جواب می دادند، مانند: 💠 مسئله جبر و اختیار 📌 شاید مهمترین مسئله اعتقادی در زمان امام هادی مسئله جبر و اختیار بود و حکومت عباسی به واسطه اغراض سیاسی مروج تفکر جبری گری بود،که متاسفانه هم اکنون نیز در بسیاری از کشورهای اسلامی سایه افکنده است. تفکر جبری گری نوعی مجوز فرار از مسئولیت بود 📌 تفکر جبری یعنی اینکه هر کاری که انجام شود بگوییم کار خدا بوده است. و خود را تبرئه کنیم. 👈 امام هادی علیه السلام بود که در این شرایط این مساله را بیان کرد که: "لا جبر و لا تفويض بل امر بين الامرين" یعنی جبر اشتباه است و اختیار نیز اشتباه است و کارهایی که انجام می دهیم، نه صد درصد مختاریم و نه صد در صد مجبور بلکه در کارها هم ما نقش داریم و هم خدای متعال. 💠 حادث یا قدیم بودن قرآن 📌 مسئله دیگری که بنی عباس مطرح کرد بحث حدوث یا قدیم بودن قرآن بود. بنی عباس بواسطه اغراض سیاسی اهل سنت را به دو دسته تقسیم کرده بود، عده ای می گفتند قرآن حادث است و عده ای می گفتند قرآن قدیم است و اهل سنت را به جان یکدیگر انداخته بود 👈 امام هادی علیه السلام فرمود: فایده این بحث چیست؟ و فرموند: تلفظ ما به قرآن حادث است، و با این روش شیعه را از وارد شدن به جریان نجات دادند و نگذاشتند تفرقه بین آنها بیافتد. امام خمینی نیز در کتابهایش فرموده است که قرآن قدیم است ولی تلفظ ما به قرآن حادث است. 💠 مسئله رزق 📌 لقمه حرام آیا رزق انسان است، یا خیر؟ و یا اینکه بعضی ها اینقدر ثروت اندوزی می کنند و می گویند رزق من بود آیا درست است یا خیر؟ از دیگر مسائل بود 👈 امام هادی علیه السلام به آن پاسخ داد و فرمود: رزق چیزی نیست که در اختیار شما است اگر کسی نانی در دست او است، رزق او نیست، آن چیزی رزق او است که از گلویش پایین برود و حلال باشد. امام علیه السلام با بیان این مسئله به مردم یاد می داد که حرص و طمع نداشته باشند و ثروت اندوزی نکنند و قناعت داشته باشند. 💠 تشبیه خدا 📌 خلفای عباسی به شدت طرفدار تشبیه بودند یعنی خداوند متعال را به صورت انسان، فرض و معرفی می کردند همانند تفکر مادی گرا ها . البته اصل این تفکر برای زمان بنی امیه است و بنی امیه طرفدار و مروج جبر و تشبیه بودند و این موضوع به بنی عباس نیز رسید. یعنی بنی عباس می گفتند خدا مثل انسان است، دست دارد، راه می رود و ... 👈 در حالی که امام هادی به ما یاد داد که خدا شبیه ندارد، لیس کمثل شیء ) سوره شوری آیه 11(، خدا جسم ندارد و تشبیه شدنی نیست 📌 (سخنرانی استاد احمد عابدی در حرم امامین عسکریین 4/3/91) ..........................................
هدایت شده از پایگاه بسیج آیت الله مدرس اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان
*اگر کسی در نظام جمهوری اسلامی در مسؤولیتی مشغول کار است، ولی آرمانهای نظام جمهوری اسلامی را آن‌گونه که امام بزرگوار ترسیم کرده است و در قانون اساسی تجسّم پیدا کرده، در دلش قبول ندارد، اشغال آن پست برای او حرام شرعی است.* 🔸 یکی از توطئه‌های دشمن در چند سال اخیر این بوده است که بتواند آدمهای نامعتقد به آرمان اسلامی را در صفوف مسؤولان بالای کشور نفوذ دهد؛ برای این‌که انسجام مدیران ارشد کشور به هم بخورد. این خطرِ بزرگی است. البته مدیران کشور هم مثل بقیه مردم در هر مسأله‌ای آراء و عقایدی دارند و عقاید آنها برای خودشان محترم است؛ ولی دو نکته وجود دارد: یکی این‌که اگر کسی در نظام جمهوری اسلامی در مسؤولیتی مشغول کار است، ولی آرمانهای نظام جمهوری اسلامی را آن‌گونه که امام بزرگوار ترسیم کرده است و در قانون اساسی تجسّم پیدا کرده، در دلش قبول ندارد، اشغال آن پست برای او حرام شرعی است. 🌹بیانات مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) در جمع مردم اصفهان ۱۳۸۰/۸/۸🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا