eitaa logo
بیسیمچی
1.8هزار دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
2هزار ویدیو
622 فایل
سلام علیکم این کانال بمنظور ارتباط معنوی،فرهنگی ،تبلیغی و مذهبی با فرهیختگان تشکیل شده استbabaii@
مشاهده در ایتا
دانلود
اطلاعیه برندگان مسابقه مکتب خمینی (ره) 1-معصومه حسن پور کارت هدیه 2000000 ریالی 2-زهرا سادات زارعی کارت هدیه 2000000ریالی 3-طاهره عبدالهی کارت هدیه 1500000ریالی 4-ابوالفضل حسینی راد کارت هدیه 1500000ریالی 5-کاربر مرغ سحر کارت هدیه 1000000ریالی 6-مهری محمدیان کارت هدیه 1000000ریالی برندگان لطفا تا 20 خرداد شماره کارت بانکی خود را ارسال فرمایند با تشکر
💽فایل صوتی سخنرانی حجت الاسلام بابایی دبیرقرارگاه فرهنگی جهادکبیراستان اصفهان ✅نشست روشنگری انتخابات 1400 ✔️یکشنبه 16 خرداد مکان: مسجد الزهرا (س) گلدشت ✔️ ما را در صفحه اینستاگرام و روبیکا منتظران ظهور شهر گلدشت باپخش زنده برنامه ها دنبال کنید 👇👇👇 پخش زنده مراسم دراینستاگرام http://instagram.com/Gol_Nodbeh پخش زنده مراسم درروبیکا👇👇👇 ‌ https://rubika.ir/Gol_Nodbeh تلگرام منتظران ظهور 👇👇👇 @Gol_Nodbeh
♨️ شرکت در انتخابات امر عرفی و اجتماعی است و ربطی به شرع و دین ندارد ✍🏻 آیت‌الله احمد عابدینی حكومت يك وسيله است. این وسیله در زمان پیامبر (ص) در دوران مدني، در دست ایشان بود و توانست دین را بهتر تبلیغ کند اما پس از ايشان در زمان حضرت علی (ع) به مدت 25 سال این وسیله از ایشان گرفته شده و پس از آن به ایشان برگردانده شد اما با وجود جنگ‌های متعدد نگذاشتند که امام بتواند به خوبی از این وسیله استفاده کند. و امام حسن (ع) چون متوجه شد كه با وجود فردی چون معاویه همان جنگ‌ها ادامه دارد و امام نمی‌تواند از این وسیله به خوبی استفاده کند و فقط وبالی است به گردن ایشان، لذا آن را تسلیم معاویه کرد و آن را رها کرد. با توجه به آنچه بيان شد اكنون با صراحت مي‌گويم، چون الان نزدیک انتخابات است کسی نیاید بگوید که اسلام می‌گوید رأی دهید یا اسلام می‌گوید رأی ندهید، خير! رأي دادن و رأي ندادن ربطي به اسلام و دين‌داري ندارد. چون‌که انتخابات و حکومت مسئله عقلی و عرفی و اجتماعی است و هیچ ربطی به اسلام ندارد. ما باید نگاه کنیم ببینیم شرکت در انتخابات نفعش بیشتر است یا ضررش. حکومت برای زندگی دنیا است که وظیفه‌اش علاوه بر برقراری نظم در جامعه، باید به امورات زندگی مردم برسد و مایحتاج آنان را مهیا کند و ربطی به دین ندارد و همه این‌ها اموری عرفی است. در این مدت بيش از ۴۰ سال از اسلام و قرآن استفاده شد و رأي دادن امري شرعي قلمداد شد و چون بد عمل شد، بسياري از مردم با دین بد شدند، به همين دليل خود را مكلف ديدم كه با صراحت بگویم، انتخابات و ریاست جمهوری و رهبری و بالاتر و پائین‌تر و ... از اموری است که در کنار دین است و ابزاری است که می‌توان به نفع دین از آن استفاده کرد البته همین امور می‌توانند به ضرر دین هم باشند. دین همان چیزی است که خداوند در قرآن سوره آل عمران/ ۱۶۴ و سوره جمعه/۲ بیان کرده است و با آن وظیفه پیامبر را در این قبال مشخص کرده است: لَقَدْ مَنَّ اَللّهُ عَلَى اَلْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولاً مِنْ أَنْفُسِهِمْ يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِهِ وَ يُزَكِّيهِمْ وَ يُعَلِّمُهُمُ اَلْكِتابَ وَ اَلْحِكْمَةَ وَ إِنْ كانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلالٍ مُبِينٍ هوَ اَلَّذِي بَعَثَ فِي‌اَلْأُمِّيِّينَ رَسُولاً مِنْهُمْ يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِهِ وَ يُزَكِّيهِمْ وَ يُعَلِّمُهُمُ‌اَلْكِتابَ وَ‌اَلْحِكْمَةَ وَ إِنْ كانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلالٍ مُبِينٍ و در جاهاي دیگر پیامبر (ص) را بشیر و نذیر نامیده است. انّا أَرْسَلْناكَ بِالْحَقِّ بَشِيراً وَ نَذِيراً وَ لا تُسْئَلُ عَنْ أَصْحابِ اَلْجَحِيمِ و خداوند در این آیات وظایف پیامبرش را مشخص کرده است و از جمله آن وظايف تشكيل حکومت يا حفظ آن نيست بلكه اين امور عقلايي، عرفی و اجتماعی است. مردم مدینه وقتی دیدند که پيامبر (ص) فرد خوبي است و می‌تواند حکومت را خوب اداره کند و با مردم به خوبی رفتار می‌کند حکومت را به او بخشیدند، اما باید توجه داشته باشیم که اگر حكومت را به پیامبر (ص) نمي‌دادند و او حاکم نمي‌شد باز هم پیامبر بود و آن وظایفی را که خداوند برایش مشخص کرده بود بر عهده داشت. به‌طور كلي نمی‌توان گفت که حکومت و دین عين هم هستند بلکه این دو، دو چیز مختلفان هستند كه بين‌شان عموم و خصوص من وجه است قابل اجتماع و قابل افتراقند. نظير شيريني و سفيدي... پس کسی نگوید دین می‌گوید رأی بده یا رأی نده، بلکه همان‌گونه که گفته شد حکومت امری عرفی و اجتماعی است و بايد با عقل و فهم آن را بررسي كرد نه با تعبد و تقلید
سلام خواهشمندم یک جواب سریع برای این پیام بدهید چون توی یک گروه ارسال شده وحتما قصد و غرضی دارند اگر از سخنان رهبری باشد هم بهتر است ممنونم
هدایت شده از بيسيمچي
جناب آقای عابدینی گفته ای حکومت یک امر عقلی است ربطی به شرع ندارد سالها نان امام زمان خوردی و نفهمیدی که کل من حکم به العقل حکم به شرع
هدایت شده از بيسيمچي
آقای عابدینی گفته ای حکومت برای زندگی دنیا است یعنی نعوذبالله خداوند بیکار بوده است که مژده حکومت مستضعفین را بدهد و بشارت جهانی شدند حکومت اسلام را بدهد و سالیان سال امام زمان را در غيبت نگه دارد تا بعد بیاید حکومت برای دنیای مردم تشکیل دهد و کاری به آخرت مردم نداشته باشد فکر کنم بجای آموختن علم در حوزه فقط گرد و خاک حجره خورده ای
هدایت شده از بيسيمچي
آقای عابدینی گفته ای پیامبر وظیفه تشکیل حکومت نداشته فکر کنم فقط فقه را نفهمیده ای متاسفانه از قرآن هم چیزی نمی دانی حداقل این آیات را قرائت کن مائده ۴۴تا۴۹،انفال ۶۴،اسرا۷۱،مائده ۶۷،حج ۴۰،آل عمران ۱۵۹
هدایت شده از بيسيمچي
دوستان برای اینکه بدانید آقای عابدینی حتی حکومت پیامبر را هم الهی نمی داند حتما مطلب ذیل را مطالعه فرمایند
هدایت شده از بيسيمچي
البته خواستم لینک مطلب را ارسال کنم گروه لینک قبول نکرد کل مطلب را فرستادم عذرخواهم
هدایت شده از بيسيمچي
بيسيمچي: در مناظره دانشگاه صنعتی اصفهان مطرح شد: عابدینی: ما هیچ دلیلی نداریم که حکومت پیامبر(ص) الهی بوده است/ روانبخش: بخش قابل توجهی از آیات قرآن مربوط به حکومت است؛ در طول تاریخ شیعه حتی یک فقیه را نمی توانید بیابید که منکر ولایت فقیه باشد روانبخش صحبت های عابدینی را قطع کرد و کتاب فلسفه سیاسی نوشته حجت الاسلام شبان نیا را به وی نشان داد و گفت: همین الآن به محضرتان تقدیم می کنم. در این کتاب سیر تاریخی اجماع فقها از قرن پنجم تاکنون بررسی شده و دیدگاه شیخ انصاری نیز در این جا به صورت مستند آمده است. گروه سیاسی-رجانیوز: عصر روز یکشنبه دوم اردیبهشت مناظره ای با عنوان «ولایت فقیه از طرف خدا یا انتخاب مردم» با حضور قاسم روانبخش عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) و احمد عابدینی مدرس خارج فقه و فلسفه از سوی انجمن اسلامی دانشجویان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد. به گزارش رجانیوز به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران» در ابتدای این مناظره عابدینی درباره موضوع مراسم گفت: من طرفدار ولایت انتخابی فقیه هستم نه ولایت انتصابی؛‌ بنده معتقدم هر جا حکومت تشکیل شود با اراده مردم بوده است و حتی ولایت پیامبر(ص) و علی بن ابی طالب(ع) نیز انتخابی است. به این نحو که مردم مدینه پس از فوت مرحوم ابوطالب،‌ به سراغ پیامبر(ص) آمدند و از وی خواستند که به مدینه بیایند و ایشان وقتی به مدینه آمد مردم دیدند آدم خوبی است او را حاکم خود قرار دادند. مردم در هر بخشی که با پیامبر(ص) قرارداد بستند، پیامبر(ص) مامور اجرای آن گردید. به طور مثال گفتند ما نسبت به امنیت شما میان راه مدینه و مکه تعهدی نمی دهیم، ولی در داخل مدینه امنیت شما را می پذیریم. بنابراین،‌ این گونه نیست که حکومت پیامبر(ص) حکومت الهی باشد. الهی بودن حکومت دلیل می خواهد و ما هیچ دلیلی نداریم که حکومت پیامبر(ص) الهی بوده است. وی ادامه داد: درباره ولایت علی علیه السلام و ائمه و ولایت فقیه هم وضعیت به همین منوال است. دلیلی نداریم که ائمه علیهم السلام و فقیه از جانب خدا منصوب شده باشند؛ مخصوصا اینکه درباره فقیه میان فقها اختلافات جدی وجود دارد. مثلا شیخ انصاری منکر ولایت فقیه است و صاحب جواهر ولایت فقیه را قبول دارد. این چه ولایت الهی است که میان بزرگان فقها اختلاف است؟ در ادامه این مناظره روانبخش ضمن تشکر از انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان که به ندای رهبر انقلاب مبنی بر ضرورت تشکیل کرسی های آزاد اندیشی لبیک گفته است، در پاسخ به اظهارات عابدینی اظهار داشت: ولایت پیامبر و ائمه علیهم السلام و ولایت فقیه انتصابی است و نقش مردم در مواردی که ذکر کردید بیعت است. مردم با بیعت خود با پیامبر(ص) و علی(ع) زمینه تحقق حکومت را فراهم کردند؛ نه این که به پیامبر(ص) و علی(ع) حق حاکمیت بدهند. وی خطاب به عابدینی گفت: در همین کتاب درسنامه ولایت فقیه که در سطوح پایین حوزه برای طلاب تدریس می شود منکران حکومت الهی را به سه دسته تقسیم کرده است؛‌ دسته اول کسانی مانند علی عبدالرزاق مصری سنی روشنفکر مربوط به سال 1925 هستند که معتقد است هیچ دلیلی در کتاب الهی بر حکومت پیامبر(ص) وجود ندارد به همین دلیل حکومت الهی نداریم. معنای این حرف این است که اگر داشتیم الهی بودن حکومت دینی را می پذیرفتیم. دسته دوم از قبیل مهندس بازرگان هستند که در کتاب «خدا و آخرت» معتقد است دلایلی در قرآن و سنت مبنی بر حکومت دینی وجود دارد ولی تجربه حکومت دینی نشان داده است که حکومت های دینی موفق نبوده و منجر به نفرت مردم از اصل دین شده اند مانند حکومت های کلیسا در قرون وسطی و حکومت بنی امیه و بنی العباس و .. . دسته سوم سکولارها هستند که از اساس با دخالت دین در حکومت مخالفند و بر این باورند که اصلا دین حق دخالت در مسایل عرفی ندارد و عقل بشر خودش می فهمد چه باید کرد. وی ادامه داد: خوب است خودتان بفرمایید که در میان این سه دسته از منکران جنابعالی جزو کدامیک از منکران حکومت الهی هستید؟ از اظهارات جنابعالی استفاده می شود که شما طرفدار دسته اول یعنی هم موضع با علی عبدالرزاق مصری هستید و معتقدید که هیچ دلیلی بر الهی بودن حکومت حتی حکومت پیامبر اکرم(ص) وجود ندارد. یعنی اگر اثبات شود که دلیلی در قرآن و سنت وجود دارد آن را می پذیرید. سپس روانبخش به برخی آیات قرآن کریم مبنی بر حکومت دینی اشاره کرد و خطاب به عابدینی گفت: بخش قابل توجهی از آیات قرآن مربوط به حکومت است؛ آیاتی مانند آیات مربوط به جهاد، ‌قتال، صلح، حدود و دیات و قصاص،‌ زکات و خمس، طلاق، ازدواج و .... آیاتی است که تحقق آنها هرگز بدون حکومت امکان ندارد. علاوه بر این که در قرآن آیاتی وجود دارد که بر ضرورت حکومت تصریح می کنند. خداوند در سوره نساء آِیه 105، خطاب به پیامبرش می فرماید: «انا انزلنا الیک الکتاب بالحق لتحکم بین الناس بما ارک الله؛ خداوند بر شما قرآن را نازل کرد تا در میان مردم