هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃🕋🕋🍃✿══┅─
❥︎◁#سرمشقی_برای_زن_ایرانی
❏ در حضرت زهرا سلام الله علیها سرمشقی است برای زن ایرانی که میخواهد علیرغم تمام بدآموزیها، موجودی دنبالهرو ایشان، یعنی دیندار، طیب و طاهر، شجاع، مبارز و وفادار باشد
✪ و در عین حال در میدانهای دشوار زندگی با تمام وجود سرمایهگذاری کند
♤ #امام_خامنه ای
۞. 1363/11/12
اللّهــمَّعَجِّـــلْلِوَلِیِّک الفَــرَج
پـــــــایـــــان
─┅══༅𖣔1⃣7⃣𖣔༅══┅─
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
✍ایده مقاومت
🖋از دههی نود شمسی به این سو جامعهی ایران در معرضِ یک جنگ شناختی شدید قرار گرفته است که هدف آن ایجاد تردید نسبت به ایدهها . مفاهیم اساسی انقلاب ـ از جمله مفهوم و ایدهی مقاومت ـ است.
🖋 نقطهی آماج این منازعه، ذهنیت مردم ایران است و به نظر میرسد طی سالهای پیش رو نیز این روند بیوقفه ادامه داشته باشد.
🖋 آنچه به طور خاص مسئلهی مقاومت را برجسته میکند، رخدادهایی است که از حادثه «طوفان الاقصی» شروع شد و روز به روز بر شدّت آن افزوده شد.
🖋 به نظر میرسد طی ماهها و سالهای پیش رو کماکان نبرد میان جبههی مقاومت با رژیم صهیونیستی و آمریکا، پابرجا بماند و بر شدّت آن افزوده شود و کنشگری جمهوری اسلامی ایران در این ماجرا، یکی از چالشهای اساسی ذهنیت مردم ایران باشد.
🖋 فرصت ویژهای که طی یک سال اخیر و احتمالاً در ماهها و سالهای پیش رو با آن مواجهیم، این است که مسئله مقاومت و فلسطین، دیگر یک مسئلهی منطقهای یا ملّی نیست و تبدیل به مسئلهی اوّل جهان شده است.
🖋ضمن اینکه این «مسئله اوّل بودن» باید کماکان حفظ شود، حال که همراهی جهانی با ایدهی مقاومت رو به افزایش است، فرصت استثنایی برای همراهسازی مردم ایران با ایدهی مقاومت را باید غنیمت شمرد.
حسن بابایی
مدرس روشنگری استان اصفهان
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
20.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
✍️تاریخچه انجمن حجتیه نوین(قسمت دوم )
🖋وقتی که دیوان اشعار حضرت امام بعد از رحلت ایشان به دستم رسید، در آنجا دیدم این بیت آمده است.
با شیخ بگو که راه ما باطل خواند بر حق تو لبخند زند باطل ما
🖋این فرد البته دارای خاندان بزرگی بود که در میان اعقاب آنها، افراد فاضلی قرار داشتند. به هر تقدیر حضرت امام زیر فشار افکار و سلیقه های مخالف قرار داشتند و گهگاه که من خدمت ایشان می رسیدم، اشاراتی به این فشارها می نمودند؛ ضمن اینکه بر افکار و آراء فلسفی خود پای می فشردند.
🖋به هر حال آن دوست ما پشت به حجرۀ حضرت امام می نشست و حتی موقع خروج ازمدرسه، سعی می کرد از سمتی حرکت کند که مقابل حجرۀ امام نباشد.
🖋 خود حضرت امام هم در یکی از مطالبی که بعد از پیروزی انقلاب نوشتند، به خاطرات آن سنوات اشاره کردند و حتی عنوان نمودند که در مدرسه به دلیل این که فلسفه تدریس می کردم، بعضی ها مقید بودند که کوزه ای را که پسرم، مصطفی از آن آب خورده بود، آب بکشند!
🖋باز هم یادآوری می کنم که علاقمندان به فلسفه، همچون امام با تبعات تحصیل فلسفه چون درویشی و صوفی گری، موافق نبوده اند و امام به صراحت در اشعار خود می فرمایند: «در حلقه درویش ندیدم صفایی».
🖋این مطلب را حضرت امام در پیامی که خطاب به روحانیون سراسر کشور صادر کردند، عنوان نمودند. ایشان در بخشی از این پیام دردمندانه، ضمن اشاره به کارشکنیهای متحجران و مرتجعان، مسأله جدایی دین از سیاست و انحرافات در حوزه های علمیه را مطرح می کنند و می فرمایند: «در شروع مبارزات اسلامی اگر می خواستی بگویی شاه خائن است، بلافاصله جواب می شنیدی که شاه شیعه است! عده ای مقدس نمای واپسگرا همه چیز را حرام می دانستند و هیچ کس قدرت این را نداشت که در مقابل آنها قد علم کند.
ادامه دارد
حسن بابایی
مدرس روشنگری استان اصفهان