eitaa logo
بیسیمچی
2هزار دنبال‌کننده
11.6هزار عکس
1.7هزار ویدیو
622 فایل
سلام علیکم این کانال بمنظور ارتباط معنوی،فرهنگی ،تبلیغی و مذهبی با فرهیختگان تشکیل شده استbabaii@
مشاهده در ایتا
دانلود
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ 🔮◁البته وقتی از علم صحبت می شود، ممکن است در درجه اوّل، علوم مربوط به مسائل صنعتی و فنّی به نظر بیاید ° که در این دانشگاه هم بیشتر مورد توجّه است ° اما من به طور کلّی و مطلق این را عرض می کنم. 🌀علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، علوم اقتصادی و مسائل گوناگونی که برای اداره یک جامعه و یک کشور به صورت علمی لازم است، به نوآوری و نو اندیشی علمی • یعنی اجتهاد • احتیاج دارد. ⚪️(21).تحقیق کنید، به فکر نظریه سازی باشید. الگو گرفتن بی قید و شرط از نظریه پردازی های غربی و شیوة ترجمه گرائی را غلط و خطرناک بدانید. ما در زمینة علوم انسانی به نظریه سازی احتیاج داریم. ☄بدیهی است که از مهمترین مقدمات نواندیشی علمی این است که محقق، بر نظریه های گذشتگان جمود نداشته باشد تا بتواند در فضایی باز و بدون تعصب به تحقیق علمی بپردازد پایان قسمت دوم ─═┅═༅𖣔1⃣8⃣𖣔༅═┅┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کلیپ تصویری 🍃پیشگویی مرحوم آیت الله ناصری از آینده انقلاب اسلامی..... در انتشار این کلیپ همراهی بفرمایید! عج
لطفا خود را بازنشانی یا به روزرسانی کنیم https://eitaa.com/bisimchee1400/9510
جهت شرکت در پویش: حکایتهای خواندنی کلیپ سفره نذری روایتگری سیره حضرت رهرا سلام الله علیها تبیین شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها در قالب قصه و شعر و آثار هنری خود را با موضوع فاطمیه تا 15 دیماه به شماره 09132770084 در شبکه پیام رسان ایتا ارسال فرمایید.
با محوریت سوره مبارکه احزاب و نور جهت شرکت در پویش: یک آیه از سوره مبارکه احزاب یا نور را انتخاب و حداکثر 2 دقیقه همراه با ترجمه و تفسیر سخنرانی نمایید. کلیپ سخنرانی خود را تا 15 دیماه به شماره 09132770084 در شبکه پیام رسان ایتا ارسال فرمایید.
تصمیم دارد فعالیتهای جهادی و اقدامات جهاد تبیین افراد و سازمانهای دولتی و مردمی را در فضای مجازی بعنوان منتشر نماید. لذا فعالیتهای خود را به شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴ در شبکه پیام رسان ایتا ارسال فرمایید.
لطفا تا این کتاب را مطالعه نکرده ایم دولت اقای رئیسی را نقد نکنیم https://eitaa.com/bisimchee1400/9528
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴خبر خوب😊🇮🇷✌️ قبض گاز محرومان می‌شود مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران: 🔹براساس تبصره ۱۵ بودجه سال ۱۴۰۱ گاز مشترکین تحت پوشش و رایگان است.
مژده ،مژده بمناسبت 25 آذر روز پژوهش افتتاح شد جهت بهره مندی از تحقیقات و پژوهش های کاربردی به آدرس ذیل مراجعه فرمایید. https://bisimchee259.farsiblog.com
آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جمع بانوان بست نشین در گلستان شهدا در حمایت از عفاف و حجاب، دست نوشته‌ای نوشت: «باسمه تعالی ان شاءالله مسئولین به وظیفه‌ی انقلابی خود عمل کنند والا مردم متدین وظیفه‌ی آتش به اختیار دارند.» پاسخ حضرت امام خمینی رحمه الله علیه به شیخ میبدی: اولاً بفرمایید امر به معروف و نهی از منکر، واجب کفایی است یا عینی؟ ثانیاً اگر کفایی است؛ هنگامی که منکری رخ داده و کسانی اقدام به نهی نمی کنند؛ یا به اندازه کفایت، اقدام به نهی نمی ... با سلام و تحیت امر به معروف و نهی از منکر از واجبات، بلکه از ضروریات دین است و منکر وجوب آن در صورتی که انکارش به انکار خدا ویا پیامبر اسلام (ص) برگردد سبب ارتداد است. حضرت امام خمینی(س) در تحریر الوسیله در رابطه با اهمیت آن چنین میفرمایند: این دو از والاترین و شریف‏ترین واجبات مى‏ باشند و به وسیله این دو، واجبات برپا مى‏ شود، و وجوب شان از ضروریات دین است و منکر وجوبشان در صورت توجه به لازمه انکار و ملتزم شدن به آن از کفار مى‏ باشد. (تحریر الوسیلة (ترجمه فارسى)، ج‏1، ص: 525) البته وجوب آن از نوع واجبات کفایی است: اقوى آن است که وجوب امر به معروف و نهى از منکر کفایى است، بنا بر این اگر «من به الکفایة» (تعداد کافى) قیام به امر به معروف و نهى از منکر نماید، از دیگران ساقط مى ‏شود وگرنه، در صورتى که شرایط وجوب جمع باشد، همه ترک واجب نموده ‏اند. (همان، ص 526- 527، مسأله 2)
توهین شیخ میبدی به آیت الله مهدوی پاسخ امام خمینی رحمه الله علیه به شیخ میبدی https://eitaa.com/bisimchee1400/9534
تصمیم دارد فعالیتهای جهادی و اقدامات جهاد تبیین افراد و سازمانهای دولتی و مردمی را در فضای مجازی بعنوان منتشر نماید. لذا فعالیتهای خود را به شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴ در شبکه پیام رسان ایتا ارسال فرمایید.
با هدف پاسخگویی به شبهات فاطمی؛ برگزاری دوره در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی برای ارتقاء توانمندی طلاب و روحانیون و فعالین فرهنگی مساجد کشور، به همت موسسه فرهنگی هنری چشمه و همکاری دفتر رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، دوره برگزار می‌شود. این دوره که بصورت مجازی و در بستر پیام رسان ایرانی ایتا انجام می‌پذیرد، با هدف پاسخگویی به شبهات فاطمی از بیستم آذر تا دهم بهمن ماه ادامه دارد. در این دوره آموزشی به مهمترین شبهات مربوط به فاطمیه پرداخته خواهد شد. از اساتید این دوره می‌توان به حجج اسلام والمسلمین ناصر رفیعی، سیدعلیرضا تراشیون، محمدقطبی و حجج اسلام مهدی نیلی پور، محمد رضا جباری، محمود تباشیر، محمود اباذری و محمدهادی محمودی اشاره کرد. از مزایای شرکت در این دوره می‌توان به مواردی چون تمامی مراحل ثبت نام، شرکت در کلاس و آزمون به صورت مجازی بوده و دریافت گواهی پایان دوره از مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، دریافت گواهی پایان دوره از مراکز علمی و دانشگاهی معتبر و استفاده از مزایای طرح هدفمندی مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان اشاره کرد. گفتنی است آموزش طلاب و روحانیون در بستر فضای مجازی و پیام رسان ایرانی ایتا است و محتوای آموزش در کانال «سامانه آموزشی طنین» به آدرس @ tanin_academy قرار داده می‌شود.
مژده ،مژده بمناسبت 25 آذر روز پژوهش افتتاح شد جهت بهره مندی از تحقیقات و پژوهش های کاربردی به آدرس ذیل مراجعه فرمایید. https://balo.me/bisimchee1400
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بیسیمچی
‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┅┄ 📄 🇮🇷 🕊.... 🇮🇷 ─═┅═༅🍃📓📔🍃༅═┅┅─ 🔍☆◁ 📖☆◁ 📖☆◁ آخر ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ 🕹◁جنــــاب استـــــاد 🗣◁سوال: جناب علی 🗓تاریخ:/09/25 ⏰ســــاعت:18/00 🔮گفتمان 🆔 @ammareyon ‎‎‌‌‌‌‌🆔 @bisimchee1400 🚫 برداری از و کنفرانس ها و ها و عماریون بدون اجازه و به هر نحوی و ‎‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌─══┅═༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─ 🔮
─═┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─ ⚪️◁(22).چنانچه نظریه هایی ارائه شده در هر علمی به عنوان پیش فرض تلقی شود راه هر گونه رشد علمی بسته می شود. ☄یکی از مصائب علوم انسانی پذیرش بی چون و چرای نظریه های دانشمندان غربیست که نوعی بت پرستی است ⚪️ (23).یکی از وظایف مهم دانشگاهها عبارت است از نواندیشی علمی. مسأله تحجّر، فقط بلای محیط و افکار دینی نیست؛ در همة محیطها، تحجّر، ایستایی و پایبند بودن به جزمی گراییهایی که بر انسان تحمیل شده بدون این که منطق درستی به دنبالش باشد یک بلاست. 🌀آنچه برای یک محیط علمی و دانشگاهی وظیفه آرمانی محسوب می شود، این است که در زمینه مسائل علمی، نواندیش باشد. معنای واقعی تولید علم این است. تولید علم، فقط انتقال علم نیست؛ نوآوری علمی در درجه اوّلِ اهمیت است. ─═┅═༅𖣔1⃣9⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ ⚪️◁(24). البته برای نوآوری علمی ° که در فرهنگ معارف اسلامی از آن به اجتهاد تعبیر می شود ° ... دو چیز لازم است: 🌀‌‌{1}…قدرت علمی 🌀{2}…جرأت علمی. 🗯 البته قدرت علمی چیز مهمی است. هوش وافر، ذخیره علمی لازم و مجاهدت فراوان برای فراگیری، از عواملی است که برای به دست آمدن قدرت علمی، لازم است؛ اما این کافی نیست ☄ای بسا کسانی که از قدرت علمی هم برخوردارند، اما ذخیره انباشته علمی آنها هیچ جا کاربُرد ندارد؛ کاروان علم را جلو نمی برد و یک ملت را از لحاظ علمی به اعتلا نمی رساند. بنابراین جرأت علمی لازم است. ─═┅═༅𖣔2⃣0⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─ ⚪️◁(25).در فضای کنونی دانشگاه ها که علم بیشتر حالت تقلیدی دارد، نظریه پردازی بسیار دشوار است. این مسئله نیازمند ایجاد یک نگاه خاص به علوم انسانی در همه سطوح استادان و دانشجویان است ☄ این را من از این جهت می گویم که باید یک فرهنگ بشود. این نو اندیشی، فقط مخصوص اساتید نیست؛ مخاطب آن، دانشجویان و کلّ محیط علمی هم هست. ⚪️(26). آن چیزی که در فضای علمی ما مشاهده می شود که به نظر من یکی از عیوب بزرگ محسوب می گردد این است که دهها سال است که ما متون فرنگی و خارجی را تکرار می کنیم، می خوانیم، حفظ می کنیم و بر اساس آنها تعلیم و تعلّم می کنیم؛ اما در خودمان قدرت سؤال و ایجاد خدشه نمی یابیم! 🌀 باید متون علمی را خواند و دانش را از هرکسی فرا گرفت؛ اما علم باید در روند تعالی خود، با روحهای قوی و استوار و کارآمدی که جرأت پیشبرد علم را داشته باشند، همراه شود تا بتواند پیش برود. انقلابهای علمی در دنیا این گونه به وجود آمده است ─═┅═༅𖣔2⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─ ⚪️◁(27).رابطه ما با غرب در حوزه علوم نیز باید یک رابطه دوسویه باشد. یعنی همان گونه که برخی از نظریه های آنان را می پذیریم، آن قدر قوی باشیم که بتوانیم نظریه هایی مطرح کنیم و آنان بپذیرند. 🌀 رابطة بین کشورها در زمینة علم باید رابطة صادرات و واردات باشد؛ یعنی در آن تعادل و توازن وجود داشته باشد. 🗯همچنانی که در باب مسائل اقتصادی و بازرگانی، اگر کشوری وارداتش بیشتر از صادراتش شد، ترازش منفی می شود و احساس غبن می کند، 🌀در زمینة علم هم باید همین جور باشد. علم را وارد کنید، عیبی ندارد؛ اما حداقل به همان اندازه که وارد می کنید ° یا بیشتر °صادر کنید. باید جریان دو طرفه باشد. والّا اگر شما دائماً ریزه خوار خوان علم دیگران باشید، این پیشرفت نیست. ─═┅═༅𖣔2⃣2⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─ ⚪️◁(28).ما در بخشی از رشته های علوم انسانی، قرنها جلوتر از دنیا هستیم. خیلی جلوتر از کسانی هستیم که امروز در این رشته در دنیا سرآمد به حساب می آیند. چرا اینها را دنبال نکنیم؟ ☄در رشته های گوناگون علوم انسانی؛ ادبیات، فلسفه، تاریخ، هنر، ما خیلی سابقه داریم. بعضی از علوم انسانی دیگر هم هست که اگرچه از غرب آمده، اما اگر درست دقت کنیم، خمیرمایة آن که عبارت از عقلانیت و تجربه گرائی است، از تفکر و روح ایرانی ، اسلامی است. 🗯 اروپای خرافاتی نمی توانست زیست شناسی و اقتصاد و مدیریت و روانشناسی و جامعه شناسی را به این شکل تنظیم کند. این، سوغات تفکر علم گرایی و تجربه گرائی شرق و عمدتاً ایران اسلامی بود که رفت در آنجا و به این تحول منتهی شد. ─═┅═༅𖣔2⃣3⃣𖣔༅═┅┅─