20.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جشن دختران سرزمین من
به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر / تالار شیخ بهایی
با همکاری مجموعه فرهنگی اجتماعی دختران ترنج
#نشر_خوبی_ها
#اداره_تبلیغات_اسلامی_شاهین_شهر_و_میمه
#اطلاعیه
🔹 مراسم پر فیض دعای کمیل
(به مناسبت سوم خرداد روز ایثار ، مقاومت و ایستادگی و گرامیداشت شهدای عملیات بیت المقدس)
💠 یادبود جهادگر بسیجی امیرحسین رادمهر
🎙 با نوای مداحان اهل بیت عصمت و طهارت
📆 پنجشنبه 4 خرداد ماه 1402
همراه با اقامه نماز و مغرب و عشاء
📍 گلستان شهدای شهر وزوان
✅ از تمامی خانواده های معظم شهدا ، رزمندگان ، ایثارگران و جانبازان شهر وزوان دعوت میگردد تا در این مراسم شرکت فرمایند.
#پایگاه_مقاومت_بسیج_شهید_محمد_منتظری_شهر_وزوان
#حوزه_مقاومت_بسیج_امام_سجاد_علیه_السلام_بخش_میمه
#ناحیه_مقاومت_بسیج_شاهین_شهر_میمه
#نشر_خوبی_ها
#اداره_تبلیغات_اسلامی_شاهین_شهر_و_میمه
هدایت شده از بیسیمچی
┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🌾#دهه_کرامت_مبارک
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🕊#نذر_فرهنگی_ده_ساله_شهید....
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─═══༅💫🌼💫༅┅══─
🔍☆◁#کنفـــــــرانـــــــــس
📖☆◁#ایران_سرزمین_کریمان
📖☆◁#قسمت سوم
─═══༅💫🌺💫•༅┅══─
◁جنــــاب استـــــاد #بـــابـــــایی
❏◁سوال
🆔@mrazavi3
🗓تاریخ:#دوشنبه1402/03/01
⏰ســــاعت:19/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
🚫#کپی برداری از #ابتکارات #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها و#کپشن ها و#بنرهای #اتحادیه_عماریون بدون اجازه و به هر نحوی#شرعا_جایز_نیست_و_حق_الناسه
─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅══┅─
🔮#اتحــــــــادیه_عمـــــــاریون
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅💫🌺💫༅══┅─
❖◁یکی دیگر از ملاک های ارزش انسانیت که زیربنای حقوق و اخلاق است مسئلۀ «اختیار و آزادی» است.
❍ در قرآن کریم آیات زیادی وجود دارد که با صراحت بر اختیار انسان دلالت دارد: «قل الحق من ربکم فمن شاء فلیؤمن و من شاء فلیکفر؛ بگو حق از سوی پروردگار شماست. هرکس می خواهد ایمان بیاورد و هرکس می خواهد کافر شود.
✪ انسانی که به پذیرشِ باوری مجبور شود، حتی اگر آن باور درست هم باشد، کرامت وی سرکوب شده است و شخصیت او مورد اهانت قرار گرفته است؛ به همین دلیل از منظر آموزه های قرآنی، بشر برای پذیرش عقیده مجبور نیست و باید در گزینش اعتقادی به مرحلۀ اقناع دست یابد.
❏ این اقناع باید در فضایی به دور از هرگونه جوسازی و فشارهای محسوس و نامحسوس باشد و پیامبران موظف بوده اند موانعی را که فراروی انسان قرار دارد، کنار بزنند تا او بتواند آزادانه و آگاهانه شخصیت انسانی خود را پاس بدارد.
─═┅═༅𖣔1⃣7⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅💫🌼💫༅══┅─
✪◁قرآن کریم هدایت را امری انتخابی می داند و آن را منطبق با علاقه و تمایل پیامبران نمی داند و تصریح می کند که:
❏ انک لاتهدی من احببت ولکن الله یهدی من یشاء و هو اعلم بالمهتدین... تو هرکس را که دوست داری نمی توانی راهنمایی کنی، ولی خداوند هرکس را بخواهد راهنمایی می کند و او به هدایت شدگان آگاه تر است.
❖ این آیه مبین این حقیقت است که مقولۀ ایمان و کفر و باور و عدم باور در چهارچوب اجبار و اکراه قرار نمی گیرد
❍ و طبق اراده و خواست خداوند از طریق چگونگی آفرینش و قوانین جاری در فطرت بشر اعمال می شود.
─═┅═༅𖣔1⃣8⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅💫🌺💫༅══┅─
❖◁ بر همین اساس است که قرآن عدم اکراه در دین را به عنوان یک اصل مطرح می کند و می گوید
❍ لا اکراه فی الدین قد تبین الرّشد من الغیّ در این آیه اجبار در پذیرش دین به طور کامل نفی شده است و عدم اجبار در دین چیزی جز احترام به کرامت انسانی نیست و پاسداری از این کرامت در گرو حفظ آزادی و انتخاب است.
✪ به همین دلیل پیامبر اکرم صلوات الله هیچ گاه کسی را به پذیرش دین مجبور نکرد، بلکه از راه های گوناگون به روشنگری جامعه پرداخت و اصل انتخاب و گزینش را با کرامت انسانی هماهنگ می دید.
─═┅═༅𖣔1⃣9⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅💫🌼💫༅══┅─
✪◁از دیگر جلوه های کرامت انسان سیر کمال بی انتهاست؛ زیرا وی موجودی است سالک و پویا که می تواند در کوی عشق الهی مراحل و مدارج کمال را طی کند و معبودش را با وصف «ارحم الراحمین» ملاقات کند:
❏ یا ایها الانسان انک کادح الی ربک کدحاً فملاقیه... ای انسان تو به سوی پروردگارت سخت تلاش می کنی، پس به دیدار او خواهی رسید.
❖ این آیه معیار عزت و شرافت انسان را حرکت و کوشش به سوی معبود خود می داند؛ یعنی اگر انسان بخواهد می تواند خود را به سوی مبدأ وجود سیر دهد و خود را به مقام و منزلتی برساند که موجودی ملکوتی شود
❍ تا هم او از پروردگار خود خشنود و هم خدا از او خشنود شود و داخل بهشت خاص خداوند گردد.
─═┅═༅𖣔2⃣0⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅💫🌺💫༅══┅─
❖◁قرآن کریم به منظور حفظ شرافت و عزت انسان نگرش طبقاتی را نفی می کند و آن را با کرامت وی ناسازگار می داند.
❍ در شبه جزیرۀ عربستان و در فرهنگ بومی آنجا چنین نگرشی شایع بود و این ایده آن قدر عمیق و گسترده بود که حتی آداب عبادی را هم دربرمی گرفت.
✪ با دقت در بعضی از آیات چنین به دست می آید که در اذهان پاره ای از اشراف که مسلمان شده بودند، این باورها °تعصبات طبقه ای° همچنان ریشه داشت و قرآن کریم در بسیاری از موارد این عقاید را مطرح و بر آنها خط بطلان کشیده است،
❏ از جمله آنکه در آداب برگزاری مراسم حج اشراف در عرفات از منطقه ای که عموم مردم روانه می شدند، حرکت نمی کردند و این عمل را برخلاف شأن خود قلمداد می کردند.
─═┅═༅𖣔2⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅💫🌼💫༅══┅─
✪◁قرآن به آنان تذکر می دهد که این قبیل بینش های طبقاتی را کنار بگذارید و می فرماید:
❏ ثم افیضو من حیث افاض الناس و استغفروا الله ان الله غفور رحیم... سپس از همان جایی که انبوه مردم روانه می شوند، شما نیز روانه شوید و از خداوند طلب آمرزش کنید؛ زیرا او آمرزنده و مهربان است.
❖ در جامعۀ طبقاتی، توده های مردم به عنوان افراد پست به شمار می آیند
❍ و یکی از عوامل گریز اشراف از پذیرش دین الهی آن بود که همان عموم مردم به این ادیان روی می آوردند.
─═┅═༅𖣔2⃣2⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅💫🌺💫༅══┅─
❖◁ قرآن کریم نگرش جامعۀ اشرافی و طبقاتی را به موضوع دین باوری افراد عادی چنین گزارش می دهد:
❍ قَالُوا أَ نُؤْمِنُ لَک وَ اتَّبَعَک الأَرْذَلُونَ ...آیا به تو ایمان بیاوریم در حالی که افراد فرومایه از تو پیروی می کنند
✪ این نوع دیدگاه و نگرش با کرامت و عزت انسان ها سازگاری ندارد و ادیان الهی معمولاً با این مشکل مواجه می شدند و به همین جهت معمولاً پیروان نخستین ادیان آسمانی، توده های محرومی بودند
❏ که در سایۀ نگرش طبقاتی، شرافت و عزت آنان خرد شده بود و در پرتو تعالیم دین می خواستند این نقیصه را جبران کنند.این جریان در خصوص دین اسلام تبلوری روشن داشت.
─═┅═༅𖣔2⃣3⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅💫🌼💫༅══┅─
✪◁هنگامی که خورشید اسلام در شبه جزیرۀ عربستان طلوع کرد، جامعۀ بشری در این سرزمین و دیگر ممالک دنیا گرفتار چالش های طبقاتی بود.
❏ در این جامعه اهل کتاب خودشان را امت برگزیدۀ خدا محسوب می کردند.
❖ قرآن کریم در چندین آیه به این موضوع اشاره می کند و آن را یک پندار واهی قلمداد می کند و بر آن مهر بطلان می نهد.
❍ این نگرش های تعصبی و رفتارهای طبقاتی با کرامت و شرافت انسانیت منافات داشت و دین مبین اسلام با محو این قبیل تقسیم بندی ها و در پرتو گسترش آموزه های الهی اش کرامت افراد سرکوب شده را به آنان بازگرداند
اللّهــمَّعَجِّـــلْلِوَلِیِّک الفَــرَج
پایان
─═┅═༅𖣔2⃣4⃣𖣔༅═┅┅─