eitaa logo
بیسیمچی
1.9هزار دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
1.8هزار ویدیو
622 فایل
سلام علیکم این کانال بمنظور ارتباط معنوی،فرهنگی ،تبلیغی و مذهبی با فرهیختگان تشکیل شده استbabaii@
مشاهده در ایتا
دانلود
─═┅┅═༅ 💫🌼💫༅══┅─ 🌍◁همچنین از صحف ابراهیم و موسی یاد کرده و می‌فرماید: ☄(7).«صُحُفِ اِبراهیمَ وَ مُوسی صحیفه‌های ابراهیم و موسی ولی در عین حال به آن اکتفا نکرده، ابراهیم علیه‌السّلام را به عنوان امام ناطق معرفی می‌کند و می‌فرماید: ☄(8). وَ اِذِابتَلی اِبراهیمَ رَبُّهُ بِکَلِماتٍ فَاتَمُّهُنَّ قالَ انّی جاعِلُکَ لِلنّاسِ اِماماً قالَ وَ مِن ذُرِّیَّتی قالَ لایَنالُ عَهدِی الظَّالِمینَ .....و چون ابراهیم را پروردگارش با کلماتی بیازمود و وی آن همه را به انجام رسانید،° خدا به او° فرمود: 💬 من تو را پیشوای مردم قرار دادم. » °ابراهیم° پرسید: از دودمانم °چطور°؟ فرمود: پیمان من به بیدادگران نمی‌رسد. 🍂از این جا به خوبی استفاده می‌شود که امام صامت که همان کتاب‌های آسمانی است، کافی نیست، بلکه نیاز به امام ناطقی است که در موارد اختلاف، بیانگر حقّ و حقیقت باشد ─═┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫༅══┅─ 🌐◁ و به تعبیر دیگر او محور حقّ و وحدت اسلامی گردد.از آیه اعتصام نیز این نکته به خوبی روشن می‌شود؛ زیرا مسلمانان را امر می‌کند که به ریسمان الهی چنگ زنند؛ یعنی آن که شما را به طور قطع به خداوند می‌رساند، کسی جز امام بر حقّ و معصوم نیست، زیرا همان گونه که اشاره شد قرآن دارای ظاهر و باطن متعدّدی. ضابطه بسیار مهم در وحدت اسلامی این است که نتیجه آن باید اتحاد و وحدت بر حقیقتی باشد 🌀 که پس از بحث و بررسی کارشناسانه خبرگان امر، کشف می‌شود. مراد و نتیجه وحدت، دست برداشتن از حقایق نیست، بلکه وحدت در مسیر حقیقت است. 💬 آیه اعتصام با تعیین معیار و میزان وحدت در امت اسلامی از این راز بسیار مهم پرده بر می‌دارد که این وحدت در امّت محقّق نمی‌شود 🍂مگر با اعتصام و تمسک به «حبل الله»؛ چنگ زدن به ریسمان الهی امّت را از تفرقه و فرو افتادن در وادی بدبختی‌ها و فتنه‌های تیره و تار نجات می‌دهد. ─═┅═༅𖣔9⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫༅══┅─ 🌍◁ شهرستانی می‌گوید: بزرگترین خلاف بین امّت، اختلاف در مسئله امامت است، زیرا در هیچ مسئله‌ای در اسلام مانند امامت این قدر شمشیر کشیده نشده است. ☄ لذا هر مسلمانی وظیفه دارد که در راه وحدت مسلمانان بکوشد ولی این دان معنا نیست که دست از بحث علمیِ خالی از هر گونه تعصّب و عناد بر دارد، زیرا این بحث‌ها به طور قطع در وحدت صفوف مسلمان اثر دارد. 💬هنگامی که هر کدام از فرقه‌های مسلمانان، پی به عقاید واقعی فرقه دیگر برده و بداند که او نیز عقائدش مستند به عقل و قرآن و سنت است.کینه و دشمنی نسبت به یکدگر کمتر می‌شود. 🍂اگر اهل سنت اعتقاد شیعه امامیه را در مسئله امامت و شرایط آن غلوّ می‌دانند، به جهت آن است که ما به طور علمی و صحیح آن را معرفی نکرده‌ایم، و هر جا که خوب عمل کردیم تا حدود زیادی موفق بوده‌ایم و زمینه ساز وحدت مسلمانان شده‌ایم. اینک به نمونه‌ ای از این قبیل اشاره می‌کنیم: ─═┅═༅𖣔🔟𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫༅══┅─ 🌐◁شیخ محمود شلتوت، رئیس دانشگاه الازهر مصر در عصر خود، بعد از مطالعه فراوان در فرقه شیعه و مرجعیت اهل بیت علیهم‌السّلام پی به اعتبار شیعه جعفری برده و فتوای معروف خود را در جواز تعبّد به مذهب جعفری صادر می‌کند و می‌فرماید: 🌀مذهب جعفری، معروف به مذهب شیعه امامی اثنا عشری، مذهبی است که تعبّد به آن شرعاً جایز است، همانند سایر مذاهب اهل سنت، لذا سزاوار است بر مسلمانان که آن را شناخته و از تعصّبِ به ناحق نسبت به مذهبی معیّن خلاصی یابند. 💬شیخ ازهر، دکتر محمدمحمد فحّام نیز در تقریظی که بر فتوای شلتوت نوشت نظر او را تایید کرده، فرمود: 🍂 من از شیخ محمود شلتوت و اخلاق، علم، گستردگی اطلاع، بهره‌مندی از لغت عرب، تفسیر قرآن و اصول فقه او رد عجبم. او فتوا به جواز تعبد به مذهب شیعه امامیه را صادر کرده است. شک ندارم که فتوای او اساس محکمی دارد، که اعتقاد من نیز همان است. ─═┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅┅═༅ 💫🌼💫༅══┅─ 🌍◁و نیز می‌فرماید: خدا رحمت کند شیخ شلتوت را که به این معنای کریم التفات نمود و با آن فتوای صریح و شجاعانه‌ای که صادر کرد خودش را جاودانه ساخت، ☄ او فتوا به جو از عمل به مذهب شیعه امامیه داد، از آن جهت که مذهبی است فقهی و اسلامی، و اعتماد آن بر کتاب و سنت و دلیل محکم است... 💬شیخ محمد غزالی نیز می‌گوید: من معتقدم که فتوای استاد اکبر؛ شیخ محمود شلتوت، راه طولانی را در تقریب بین مسلمان پیموده است. 🍂 عمل او در حقیقت تکذیب خیالاتی است که مستشرقین در سر می‌پروراندند، آنان دراین خیال بودند که کینه‌ها و اختلافاتی که بین مسلمانان است بالاخره روزی امت اسلامی را از هم پاشیده قبل از آن که به وحدت برسند و تحت لوای واحد درآیند، آنان را نابود خواهد کرد.ولی این فتوا در نظر من شروع راه و اولین کار است. ─═┅═༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═┅┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نازنین فاطمه علی اکبرزاده از مشهد 💢پویش «دهه نودی ها» ویژه هفته عفاف و حجاب. 🔰دهه نودی ها جهت شرکت در این پویش آثار خود با موضوع عفاف و‌ حجاب را در قالبهای سلفی عکس نقاشی سرود دابسمش جمله های کوتاه کودکانه به آیدی👇👇 @bisimchee1400 در ایتا یا شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴ در واتساپ ارسال کنند(هنگام ارسال آثار ذکر نام فرد، سن و شهر ضروریست) مهلت ارسال آثار ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ ⭕️اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه
کوثر صالحی از زنجان 💢پویش «دهه نودی ها» ویژه هفته عفاف و حجاب. 🔰دهه نودی ها جهت شرکت در این پویش آثار خود با موضوع عفاف و‌ حجاب را در قالبهای سلفی عکس نقاشی سرود دابسمش جمله های کوتاه کودکانه به آیدی👇👇 @bisimchee1400 در ایتا یا شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴ در واتساپ ارسال کنند(هنگام ارسال آثار ذکر نام فرد، سن و شهر ضروریست) مهلت ارسال آثار ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ ⭕️اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه
محنا مشیری از تهران 💢پویش «دهه نودی ها» ویژه هفته عفاف و حجاب. 🔰دهه نودی ها جهت شرکت در این پویش آثار خود با موضوع عفاف و‌ حجاب را در قالبهای سلفی عکس نقاشی سرود دابسمش جمله های کوتاه کودکانه به آیدی👇👇 @bisimchee1400 در ایتا یا شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴ در واتساپ ارسال کنند(هنگام ارسال آثار ذکر نام فرد، سن و شهر ضروریست) مهلت ارسال آثار ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ ⭕️اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه
هلیا تکلوی بختیاری از مشهد مقدس 💢پویش «دهه نودی ها» ویژه هفته عفاف و حجاب. 🔰دهه نودی ها جهت شرکت در این پویش آثار خود با موضوع عفاف و‌ حجاب را در قالبهای سلفی عکس نقاشی سرود دابسمش جمله های کوتاه کودکانه به آیدی👇👇 @bisimchee1400 در ایتا یا شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴ در واتساپ ارسال کنند(هنگام ارسال آثار ذکر نام فرد، سن و شهر ضروریست) مهلت ارسال آثار ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ ⭕️اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه
فاطمه زهرا حمودی از اهواز 💢پویش «دهه نودی ها» ویژه هفته عفاف و حجاب. 🔰دهه نودی ها جهت شرکت در این پویش آثار خود با موضوع عفاف و‌ حجاب را در قالبهای سلفی عکس نقاشی سرود دابسمش جمله های کوتاه کودکانه به آیدی👇👇 @bisimchee1400 در ایتا یا شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴ در واتساپ ارسال کنند(هنگام ارسال آثار ذکر نام فرد، سن و شهر ضروریست) مهلت ارسال آثار ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ ⭕️اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه
النا بهروزی از مشهد مقدس 💢پویش «دهه نودی ها» ویژه هفته عفاف و حجاب. 🔰دهه نودی ها جهت شرکت در این پویش آثار خود با موضوع عفاف و‌ حجاب را در قالبهای سلفی عکس نقاشی سرود دابسمش جمله های کوتاه کودکانه به آیدی👇👇 @bisimchee1400 در ایتا یا شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴ در واتساپ ارسال کنند(هنگام ارسال آثار ذکر نام فرد، سن و شهر ضروریست) مهلت ارسال آثار ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ ⭕️اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه
مهسا مرادی از مشهد مقدس 💢پویش «دهه نودی ها» ویژه هفته عفاف و حجاب. 🔰دهه نودی ها جهت شرکت در این پویش آثار خود با موضوع عفاف و‌ حجاب را در قالبهای سلفی عکس نقاشی سرود دابسمش جمله های کوتاه کودکانه به آیدی👇👇 @bisimchee1400 در ایتا یا شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴ در واتساپ ارسال کنند(هنگام ارسال آثار ذکر نام فرد، سن و شهر ضروریست) مهلت ارسال آثار ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ ⭕️اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه
فاطمه زهرا صایبی از تیران و کرون 💢پویش «دهه نودی ها» ویژه هفته عفاف و حجاب. 🔰دهه نودی ها جهت شرکت در این پویش آثار خود با موضوع عفاف و‌ حجاب را در قالبهای سلفی عکس نقاشی سرود دابسمش جمله های کوتاه کودکانه به آیدی👇👇 @bisimchee1400 در ایتا یا شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴ در واتساپ ارسال کنند(هنگام ارسال آثار ذکر نام فرد، سن و شهر ضروریست) مهلت ارسال آثار ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ ⭕️اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه
فاطمه اکبری از صفا شهر فارس 💢پویش «دهه نودی ها» ویژه هفته عفاف و حجاب. 🔰دهه نودی ها جهت شرکت در این پویش آثار خود با موضوع عفاف و‌ حجاب را در قالبهای سلفی عکس نقاشی سرود دابسمش جمله های کوتاه کودکانه به آیدی👇👇 @bisimchee1400 در ایتا یا شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴ در واتساپ ارسال کنند(هنگام ارسال آثار ذکر نام فرد، سن و شهر ضروریست) مهلت ارسال آثار ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ ⭕️اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه
فاطمه کشاورزی از شیراز 💢پویش «دهه نودی ها» ویژه هفته عفاف و حجاب. 🔰دهه نودی ها جهت شرکت در این پویش آثار خود با موضوع عفاف و‌ حجاب را در قالبهای سلفی عکس نقاشی سرود دابسمش جمله های کوتاه کودکانه به آیدی👇👇 @bisimchee1400 در ایتا یا شماره ۰۹۱۳۲۷۷۰۰۸۴ در واتساپ ارسال کنند(هنگام ارسال آثار ذکر نام فرد، سن و شهر ضروریست) مهلت ارسال آثار ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ ⭕️اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر ومیمه