هدایت شده از بیسیمچی
┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┅┄
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🕊#نذر_فرهنگی_ده_ساله_شهید....
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅═┅┅─
🔍☆◁#کنفـــــــرانـــــــــس
📖☆◁#سند_چشم_انداز_ایران_در_افق_1404
📖☆◁#قسمت اول
─═┅═༅🍃📓📔🍃 ༅══┅─
🕹◁جنــــاب استـــــاد #بـــابـــــایی
🗣◁سوال
🆔 @mrazavi3
🗓تاریخ:#چهارشنبه 1401/08/18
⏰ســــاعت:18/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
🚫#کپی برداری از #ابتکارات #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها
و#کپشن ها و#بنرهای_اتحادیه
عماریون بدون اجازه و به هر نحوی #شرعا_جایز_نیست و#حق_الناسه
─══┅═༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─
🔮#اتحــــــــادیه_عمـــــــاریون
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─
🔮◁از مهمترین مباحث جدید مدیریت در سطوح خرد و کلان در جهان امروز، طراحى چشمانداز اهداف سامانهاىِ مجموعه تحت امر مدیریت در مقاطع زمانى کوتاه مدت، میان مدت و یا بلند مدت است.
🌧 چشمانداز آرمان قابل دستیابى جامعه در یک زمان بلند مدت است که متناسب با ارزشها و آرمانهاى نظام و مردم تعیین مىگردد.
🌀از اینرو جامعنگرى یکى از ویژگىهاى اساسى آن بشمار مىرود که مؤلفههاى گوناگونى را در بر مىگیرد.
☀️در این میان از آنجا که چشمانداز یک سیاستگذارى کلان براى جامعه است، مؤلفههاى سیاسى آن جایگاه برترى نسبت به دیگر مؤلفهها دارد
─═┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─
🔘◁امروزه بسیارى از کشورها و حتى شرکتها و یا سازمانهاى بزرگ اقتصادىِ جهان، براى بهینه کردن سامانه مدیریتىِ خود و دستیابى به کارآیى و کارآمدى بیشتر،
🌧چشمانداز خود را براى مقاطع زمانى آتى تعریف نموده مىکوشند، سایر سیاستگذارىهاى خود را بر مبناى این طرح کلان به پیش برند.
☄ در حال حاضر در برخى از کشورها; مانند آمریکا، که بصورت فدرال اداره مىشوند، حتى براى برخى از ایالتها، این چشماندازها ترسیم شده است.
☀️خوشبختانه، اکنون در کشور ما نیز برنامهاى تحت عنوان «چشمانداز جمهورى اسلامى ایران در افق 1404 هجرى شمسى» تصویب و از سال 1384 به محل اجرا گذاشته شده است،
─═┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─
🔮◁ از دیدگاه طراحان چشمانداز بیست ساله، چشمانداز تصویرى از ایران آرمانى آینده است که هویت اسلامى و انقلابى آنمورد تأیید مقام معظم رهبرى بوده است و باید از حکومت دینى استفاده کرد تا به جامعهآرمانى رسید.
🌧چشمانداز مزبور عاملى است که باید هر یک از مؤلفههاى اصلى جامعهرا جهت داده و اهدافشان را تعیین کند و از سوى دیگر، مجموعه عوامل را به هم پیونددهد و از آنها نظامى سازگار بسازد.
🌀از این منظر، چشمانداز با ویژگىهاى: آیندهنگرى، ارزشگرایى، واقعگرایى و جامعگرایى مىبایستى در افق 20 سال آینده در بردارنده و موجد امور زیر باشد
☀️(1).وفاق ملى براساس نیازهاى جامعه
☀️(2).قابل دستیابى در هر زمان و کمیتپذیر بودن
─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─
☀️◁(3) پاسخگویى مؤلفههاى مختلف و رفع ضعفها و تهدیدها
☀️(4).تصویر ممکن از اهداف مطلوب
☀️(5). تعیین تصویر آینده کشور به گونهاى شفاف در مقطع زمانىِ چشمانداز
☀️(6).تشویق مشارکت ملى
☀️(7). رؤوس برنامههاى راهبردى کشور
🌧پیشینه طراحى چشم انداز در ایران پیش از انقلاب حتى براى حاکمیت دوره پهلوى دوم نیز مطرح بود
☄که در فضایى از توهّم و خود بزرگبینى، بحث رسیدن به دروازههاى تمدّن بزرگ و احیاى عظمت مجدّد ایران همانند عصر هخامنشى را در سر مىپرورانید،
🗯 ولى انقلاب اسلامى طومار این توهمات و خوابهاى آشفته و دور از واقعیت را در هم پیچید.
─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─
🔮◁اما پس از انقلاب نیز همواره خلأ اینگونه برنامهریزىهاى بلند مدت احساس مىشد و به همین خاطر در دهه های گذشته، با ارائه طرحهاى نسبتاً مشابهى...مانند چشمانداز بیست ساله مواجه بودهایم که متأسفانه فرجام موفقى نداشتهاند
🌧 به عنوان مثال در سال 1374 از سوى آیت الله هاشمى رفسنجانى طرح ایجاد تمدن اسلامى 1400 مطرح گردید و ایشان خبر از تحقّق این طرح در سال 1400 ه' . ش. دادند.
🌀 آقاى هاشمى با خوشبینى تمام در این باره در اواخر دوران ریاست جمهورى خود چنین اظهار نمودند:
☀️ مردم مىدانند که دولت براى سال 1400 یعنى 25 سال دیگر طرحى آماده مىکند که آن روز تمدن واقعى اسلام که هیچگاه در طول تاریخ اسلامى در یک کشور اسلامى تحقق نیافته، در ایران ساخته خواهد شد.
─═┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─
🔘◁شما 25 سال را در نظر بگیرید، با رشد هفت درصدى که ما در مجموع هفت سال داشتیم ببینید اگر در همه ابعاد برنامهریزى شده باشد، چه اتفاقى در کشور مىافتد... نتیجه همان است که اسم آن را تمدن اسلامى مىگذاریم.
🌧از سویى در آن مقطع... یعنى در خرداد سال 76، رییس سابق سازمان برنامه و بودجه، در شرح این راهبردها و برنامهها اظهار نمود:
☄مطالعات طرح ایجاد تمدن اسلامى 1400 با مشارکت شش هزار نفر و در یک فضاى مطالعاتى متشکل از 9 گروه، 46 کمیته زیر نظر سازمان برنامه و بودجه در 800 محور مطالعاتى در حال تدوین است
☀️و تا تیرماه سال 76 سرفصلهاى آن جهت تصویب به هیأت دولت ارسال مىشود.
─═┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─
🔮◁ این برنامه از سال 1378 تا 1400در قالب یک برنامه هفت ساله و سه برنامه پنج ساله توسعه کشور قابل اجر خواهد بود.
🌧 در برنامه ایران 1400، عوامل بازدارنده توسعه... از جمله وابستگى به درآمد نفت و کمکارى، مورد مطالعه دقیق کارشناسان قرار گرفته است.
🌀 همچنین در این برنامه بیشتر به جوانب انسانسازى و آشناسازى متخصصان داخلى ب علوم پیشرفته براى پیشرفت و توسعه کشور توجه شده است.
☀️متأسفانه از همان ابتدا معلوم بود که طرح تمدّن اسلامى 1400 خوشبینانه نگارش یافته بود و سرانجام نگارش بیش از ده هزار صفحه طرح و سایر فعالیتهاى مشابه، به توفیقى نرسید و به زودى به فراموشى سپرده شد.
─═┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─
🔘◁همچنین به عنوان یکى از طرحهاى ملى پیش از سند چشمانداز، باید به طرح ساماندهى اقتصادى و ناکامى آن اشاره کرد.
🌧در واقع یکى از طرحهاى بسیار مفید و سودمند اقتصادى که حتى تا مرحله ابلاغ هم پیش رفت، اما پس از آن به بایگانى طرحهاى ارزشمند سپرده شد، طرح ساماندهى اقتصادى کشور بود.
☄این طرح پس از تدوین براساس دیدگاههاى کارشناسى، به هیأت دولت رفت و در آنجا مورد بررسى قرار گرفت و سرانجام در مرداد 1377 به تصویب نهایى مقام معظم رهبرى هم رسید.
☀️اما طرح مزبور گرچه داراى اهداف مطلوب و والایى بود، چارچوب اجرایى نیافت و بسیارى از اهداف و سیاستهاى آن در مقام اجرا مورد بىمهرى قرار گرفت
🗯 و همین امر باعث شد که کارشناسان و صاحبنظران بر این باور گردند که چشمانداز ایران 1404 گرچه طرح ارزشمندى است اما سرنوشت طرحهاى ارزشمند دیگر، که در مقام اجرا حتى از چشمانداز بیستساله هم جلوتر رفته بودند، باعث مىشود که با این طرح، با احتیاط و دقت بیشترى رفتار شود
⚡️و این که اگر به تبیین جزئیات این سند و بستر سازى اجراى آن همّت نگردد، سپرده شدن آن به بایگانى محتمل و شاید حتمى باشد
─═┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─
🔮◁اما درباره چگونگى تدوین و تصویب سند چشمانداز بیست ساله، باید گفت که به شکست طرحهاى چشمانداز گونه قبلى در کشور از سال 1376 در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام این احساس وجود داشت
🌧که سامانه کلان خط و مشىگذارى راهبردى کشورو مدیریت آن دچار نقص و ناهماهنگى و فاقد اهداف اجماعى است و این که سیاستهاى کلّى نظام در یک جهت خاص و معین تدوین نمىشود،
🌀به همین دلیل در سال1378 بحثى با عنوان افق آینده در دبیرخانه مجمع تشخیص آغاز گردید که سرآغاز طرح سند چشمانداز شد.
☀️ به تعبیر دبیر این مجمع; پس از آن که موضوع، خدمت مقام معظم رهبرى مطرح گردید،ایشان این مسأله را یک حلقه مفقوده راهبردى تعبیر و به مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند که چشمانداز بیست ساله آینده کشور را ترسیم کنند.
─═┅═༅𖣔9⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─
🔘◁مجمع نیز کمیسیون خاصىرا از اعضاى خود مأمور تدوین این چشمانداز نمود و طى یکسال، چشم انداز پیشنهادى با برگزارى چهل جلسه کمیسیون مزبور و با کمک گروههاى زیر تدوین گردید:
🌧{1}…گروه کارشناسى «چشمانداز» در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام..
🌧 {2}…سازمان مدیریت و برنامهریزى دولت جمهورى اسلامى ایران..
🌧{3}…گروه تدوین استراتژى توسعه صنعتى کشور وابسته به وزارت صنایع و معادن.بنا به اظهار دبیر مجمع، اصل سند چشمانداز پس از کارشناسىهاى اولیه، بلافاصله در صحن مجمع طرح گردید و با حداقل تغییرات، مورد تصویب قرار گرفت.
☄واگذارى تدوین سند چشمانداز به مجمع تشخیص مصلحت نظام، با این استدلال انجام پذیرفته که چون سند چشمانداز خود نوعى تدوین سیاست کلّى نظام است،
☀️ پس در حیطه وظایف مجمع مىباشد. در هر حال، سند چشمانداز در آذر ماه سال 1382 به عنوان برنامه بیست ساله کشور و با عنوان «چشمانداز جمهورى اسلامى ایران در افق 1404 ه' . ش» از سوى مقام معظم رهبرى به رییس جمهورى وقت °خاتمى ° ابلاغ شد.
─═┅═༅𖣔🔟𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─
🔮◁شاید سخن گفتن از مؤلفه هاى سیاسى برنامههاى کلان و راهبردىِ یک کشور، همانند سند چشمانداز، زیاد درست نباشد
🌧 چون در هر صورت کلیت این برنامه، با عناصر مختلف سیاسى، اقتصادى، فرهنگى، امنیتى و... در واقع خود نوعى سیاستگذارى وشامل عناصر همبسته یک طرح کلان مدیریت سیاسى کشور و دولت است و امر سیاستگذارى توسط دولت، در هر حال و فارغ از تمام مؤلفههاى متفاوت آن امرى سیاسى است.
🌀جالب اینجاست که برخى از منتقدین برنامه چشمانداز، معتقد به غلبه تفکّر سیاسى بر کلیّت برنامه چشمانداز هستند و لذا آن را فاقد تفکّر و خط و مشى صنعتى، اقتصادى و... مىدانند.
☀️با این وجود و با پذیرش این انتقاد وبه جا دانستن آن، باید اذعان داشت که برخى از جوانب و مؤلفههاى طرح چشمانداز، داراى بار سیاسى بیشترى است
─═┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─
🔘◁متن سند چشمانداز جمهورى اسلامى ایران در افق 1404 ه' . ش. با اتکال به قدرت لایزال الهى و در پرتو ایمان و عزم ملى و کوشش برنامهریزى شده و مدبّرانه جمعى و در مسیر تحقّق آرمانها و اصول قانون اساسى،
☄در چشمانداز بیست ساله:ایران کشورى است توسعه یافته، با جایگاه اول اقتصادى، علمى و فناورى در سطح منطقه، با هویت اسلامى و انقلابى، الهامبخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین الملل، جامعه ایرانى در افق این چشمانداز چنین ویژگىهایى خواهد داشت
☀️ توسعه یافته، متناسب با مقتضیات فرهنگى، جغرافیایى و تاریخى خود و متکى براصول اخلاقى و ارزشهاى اسلامى، ملى و انقلابى، با تأکید بر مردمسالارى دینى، عدالتاجتماعى، آزادىهاى مشروع، حفظ کرامت و حقوق انسانها و بهرهمند از امنیت اجتماعى و قضایى.
پـــــایـــــان قسمت اول
─═┅═༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═┅┅─
مسابقه تاج ملائکه
سوال اول:«رسول خدا صلّى الله عليه و آله با دست خود................ بر سر على بن أبىطالب بست، و براى آن................، دو دنباله، يكى را از پشت، و ديگرى را از پيش رو قرار داد، و سپس فرمود: پشت كن! على پشت كرد. و پس از آن فرمود: رو كن! على رو كرد.رسول خدا رو به أصحاب خود نموده و گفت: تاجهاى ملائكه اينگونه است».
سوال دوم: و حافظ أبُونُعَيْم در كتاب مَعْرِفَةُ الصَّحَابَة و محبُّ الدّين طَبَرى در الرِّيَاضُ النَّضِرَةُ از عبدالأعلى بن عَدىّ نهروانى روايت كرده است كه: إنَّ رَسُولَ الله صلّى الله عليه و آله و سلّم دَعَا عَلِيًّا يَوْمَ غَدِيرِ خُمٍّ فَعَمَّمَهُ وَ أرْخَى عَذَبَةَ الْعِمَامَةِ مِنْ خَلْفِهِ..«رسول خدا صلّى الله عليه و آله على را در روز غدير خمّ فرا خواند، و........... بر سرش بست، و كنار.......... را از پشت سرش آويخت».
سوال سوم: و مولى على متّقى هندى رواياتى را در فضيلتِ......... از رسول خدا ذكر كرده است، كه بعضى از آنها از اين قرار است: باوردى از ركانه آورده است كه:
الْعِمَامَةُ عَلَى الْقَلَنْسُوَةِ فَصْلُ مَا بَيْنَنَا وَ بَيْنَ الْمُشْرِكينَ، يُعْطَى يَوْمَ الْقِيَامَةِ بِكُلِّ كَوْرَةٍ يَدُورُهَا عَلَى رَأْسِهِ نُورًا.«......... را چون بر روى كلاه قَلَنْسُوه (فينه و مشابه آن) ببندند، علامت شناسائى ما از مشركان خواهد بود. بهر دورى كه............... را بر سرش بپيچد، در روز قيامت نورى به او داده مىشود».
سوال چهارم: و از «مُعْجَم كبير» طبرانى از ابن عبّاس آورده است، و نيز از طبرانى از اسامه آورده است كه: اعْتَمُّوا تَزْدادُوا حِلْمًا!«.......... بر سر خودتان بپيچيد! زيرا حلم و بردبارى شما را زياد مىكند».
سواا پنجم: و از بيهقى در «شعب الإيمان» از خالد بن معدان مرسلاً آورده است كه:«.......... بر سرتان ببنديد! و بدين صورت با امّتهائى كه قبل از شما بودهاند خلاف كردهايد».
سوال ششم: و از ديلمى در «مسند الفردوس» جابر آورده است كه:رَكْعَتَانِ بِعِمَامَةٍ خَيْرٌ مِنْ سَبْعِينَ رَكْعَةً بِلاَ عِمَامَة.«دو ركعت نماز خواندن، با........... بهتر است، از هفتاد ركعت بدون..............».
سوال هفتم: و از ابن عساكر از عبد الله بن عمر آورده است كه:صَلَوةُ تَطَوُّعٍ أوْ فَرِيضَةٍ بِعِمَامَةٍ تَعْدِلُ خَمْسًا وَ عِشْرِينَ صَلاَةً بِلاَ عِمَامَةٍ وَ جُمْعَةٌ بِعِمَامَةٍ تَعْدِلُ سَبْعينَ جُمْعَةً بِلاَ عِمَامَةٍ.«يك نماز مستحبّى و يا واجبى گزاردن با.............، برابر است با بيست و پنج نماز بدون............. و خواندن نماز جمعه با................ برابر است با هفتاد نماز جمعه بدون............».
سوال هشتم: و از طبرانى از ابن عمر، و از بيهقى در «شعب الايمان» از عباده آورده است كه:عَلَيْكُمْ بِالْعَمَائِمِ، فَإنَّهَا سِيمَا الْمَلاَئِكَةِ. وَ ارْخُوا لَهَا خَلْفَ ظُهُورِكُمْ!
بر شما باد به بستن...............،چون............. داشتن نشانه و علامت فرشتگان است، و كناره آن را به پشتهايتان رها كنيد، تا آزاد باشد.
سوال نهم: ائْتُوا الْمَسَاجِدَ حَسِرًا وَ مُعَصَّبِينَ! فَإنَّ الْعَمَائِمَ تِيجَانُ الْمُسْلِمينَ! «به مساجد بيائيد با صورتهاى باز بدون لثام، و سرهاى خود را بپيچيد؟ زيرا كه............. هائى كه بر سر داريد، تاجهاى مسلمانان است».
سوال دهم: و از ديلمى از عمران بن حصين آورده است كه:الْعَمَائِمُ وَقَارٌ لِلْمُؤْمِنِ، وَ عِزٌّ لِلْعَرَبِ، فَإذَا وَضَعَتِ الْعَرَبُ عَمَائِمَهَا وَضَعَتْ عِزَّهَا.«........... وقار مؤمن و عزّت عرب است، و چون عرب.............. را كنار زند، عزّت خود را كنار زده است».
اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه
مسابقه بزرگ تاج ملائکه
سوالات مسابقه:
https://eitaa.com/bisimchee1400/8648
مهلت پاسخ تا پایان آبان ماه
اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه
مسابقه بزرگ تاج ملائکه
سوالات مسابقه:
https://eitaa.com/bisimchee1400/8648
مهلت پاسخ تا پایان آبان ماه
اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه
مسابقه بزرگ تاج ملائکه
سوالات مسابقه:
https://eitaa.com/bisimchee1400/8648
مهلت پاسخ تا پایان آبان ماه
اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه