eitaa logo
بیسیمچی
1.9هزار دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
1.8هزار ویدیو
622 فایل
سلام علیکم این کانال بمنظور ارتباط معنوی،فرهنگی ،تبلیغی و مذهبی با فرهیختگان تشکیل شده استbabaii@
مشاهده در ایتا
دانلود
مسابقه جهاد تبیین رمز عبور جنگ ترکیبی منبع مسابقه: https://eitaa.com/bisimchee1400/8887 سوالات مسابقه بزودی در کانال: https://eitaa.com/bisimchee1400
بمناسبت فرارسیدن هفته بسیج باهمکاری پایگاه بسیج آیت الله مدرس اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان مسابقه را برگزار می نماید. سوالات مسابقه از ۲۸ آبان تا ۵ آذر بصورت روزانه در کانال ذیل منتشر خواهد شد. https://eitaa.com/bisimchee1400 🗓یکشنبه ۲۹ آبان: مسابقه اول: بسیج سازندگی و پیشرفت سوال مسابقه: جهاد سازندگی نهادی انقلابی بود که در ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) با شعار رسیدگی به مناطق محروم و دور افتاده در ایران تأسیس شد. این نهاد در ۷ آذر ۱۳۶۲ به وزارت جهاد سازندگی ارتقاء پیدا کرد و به وزارتخانه‌ای در دولت جمهوری اسلامی ایران تبدیل شد. در پی ادغام با وزارت کشاورزی، در دی ۱۳۷۹ فعالیت خود را تحت عنوان وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد و هم‌اکنون نیز یکی از وزارتخانه‌های دولت به‌شمار می‌آید. البته در سال 1379 همزمان با تشکیل وزارت جهاد کشاورزی به دستور ............................... نهاد بسیج سازندگی تشکیل شد. مهلت ارسال ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۲۹آبان
بمناسبت فرارسیدن هفته بسیج باهمکاری پایگاه بسیج آیت الله مدرس اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان مسابقه را برگزار می نماید. سوالات مسابقه از ۲۸ آبان تا ۵ آذر بصورت روزانه در کانال ذیل منتشر خواهد شد. https://eitaa.com/bisimchee1400 🗓یکشنبه ۲۹ آبان: مسابقه اول: بسیج سازندگی و پیشرفت سوال مسابقه: https://eitaa.com/bisimchee1400/8891
برندگان : 1-برادر مجید فلاحت پیشه از تهران کارت هدیه پنجاه هزار تومان 2-برادر کاظم شاهمیری از شاهین شهر کارت هدیه پنجاه هزار تومان 3-برادر کریم کلانی از اصفهان کارت هدیه پنجاه هزار تومان
برندگان مسابقه بزرگ جمهوری اسلامی برای مردم چه کرده است؟ 1-برادر امان اله معصومی از قم کارت هدیه پنجاه هزارتومان 2-خواهر حدیثه رونقی از بابل کارت هدیه پنجاه هزارتومان 3-خواهر کبری رضایی از شاهین شهر کارت هدیه پنجاه هزارتومان
برندگان مسابقات فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه : برندگان مسابقه بزرگ دانشگاه ضربان سنج جامعه : https://eitaa.com/bisimchee1400/8885 برندگان مقاله نویسی پیرامون سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴: https://eitaa.com/bisimchee1400/8886 برندگان : https://eitaa.com/bisimchee1400/8895 برندگان مسابقه بزرگ جمهوری اسلامی برای مردم چه کرده است؟ https://eitaa.com/bisimchee1400/8896
برندگان مسابقات فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه : (۱) حجاب: https://eitaa.com/bisimchee1400/8792 (2)جهاد تبیین: https://eitaa.com/bisimchee1400/8793 برندگان مسابقه کلام امام ، چراغ راه امت: https://eitaa.com/bisimchee1400/7821 : https://eitaa.com/bisimchee1400/8794 برندگان پویش مقتدر مظلوم: https://eitaa.com/bisimchee1400/7821 https://eitaa.com/bisimchee1400/8310 : https://eitaa.com/bisimchee1400/8795 : https://eitaa.com/bisimchee1400/8796 #روسری_من_تو_سری_به_دشمن: https://eitaa.com/bisimchee1400/8797 : https://eitaa.com/bisimchee1400/8798 مسابقه منادی وحدت: https://eitaa.com/bisimchee1400/8799 : https://eitaa.com/bisimchee1400/8616 برندگان مسابقه بزرگ دانشگاه ضربان سنج جامعه : https://eitaa.com/bisimchee1400/8885 برندگان مقاله نویسی پیرامون سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴: https://eitaa.com/bisimchee1400/8886 برندگان : https://eitaa.com/bisimchee1400/8895 برندگان مسابقه بزرگ جمهوری اسلامی برای مردم چه کرده است؟ https://eitaa.com/bisimchee1400/8896
مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای حادثه تروریستی اصفهان جزئیات مراسم تشییع شهدای امنیت اصفهان 🔹️مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی اصفهان، شهید محسن حمیدی، شهید محمدحسین کریمی و شهید اسماعیل چراغی روز یکشنبه ۲۹ آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ ساعت ۹/۳۰ صبح از میدان بزرگمهر تشییع و در گلستان شهدا اصفهان خاکسپاری می‌شوند.
♦️اگر فرصت نداشته‌اید صحبت‌های امروز امام خامنه ای را گوش کنید، به جهت اهمیت آنچه امروز مطرح شد پیشنهاد میکنم این چکیده را حتما مطالعه کنید؛ 🔹 دشمنان می‌خواستند مردم را به خیابان بکشانند و وقتی دیدند نمی‌توانند، با شرارت قصد خسته کردن مسئولین کشور و دستگاه را دارند. 🔹 مردم از این شرارت‌ها متنفر هستند و ادامه این اقدامات، به تنفر مردم خواهد افزود. 🔹 افرادی که در صحنه و پشت صحنه حضور دارند، بسیار حقیرتر از آن هستند بتوانند به نظام آسیب برسانند. 🔹 قطعا بساط شرارت برچیده خواهد شد و پس از آن ملت ایران با روحیه و اراده‌ای تازه‌تر در میدان پیشرفت گام خواهند برداشت. 🔹 حضور مردم در مراسم سیزده آبان و تشییعِ شهدای امنیت حقیقت و جهت‌گیریِ ملت ایران را نشان داد. 🔹 صحنه‌گردان‌های اغتشاشات خود را طرفدار ملت ایران می‌دانند اما به مقدسات و عقاید این مردم اهانت می‌کنند. 🔹 چهره‌ی واقعی صحنه‌گردانان اغتشاشات با توهین آنها به قرآن، امام حسین (ع)، پرچم و سرود ملّی ایران روشن شد. 🔹 روش برخورد با افراد حاضر در اغتشاشات یکسان نیست و نوع برخورد با صحنه‌گردان‌ها، فریب‌خورده‌ها، پول گرفته‌ها و کسانی که جنایت مرتکب شده‌اند متفاوت است. 🔹 افراد فریب‌خورده‌ باید متنبه و موعظه شوند و آنها را از خوابی که موجب همراهی با خواسته‌های دشمن شده، بیدار کرد. 🔹 عامل قتل، جنایت و تخریب باید به اندازه جرمی که انجام داده است مجازات شوند. 🔹 مجازات مجرم با قوه قضائیه است و کسی حق ندارد خودسرانه کسی را مجازات کند. 🔹 ما در برخورد با خاطیان همانند رسول‌الله هم نصیحت و هم مجازات داریم. 🔹 مشکل غرب با جمهوری اسلامی پیشرفت است و همین مسئله برای آنها غیرقابل تحمل است. 🔹 اگر ایران پیشرفت نمی‌کرد و در منطقه حضور قدرتمندی نداشت و در برابر زورگویی آمریکایی‌ها سر خم می‌کرد، این چالش‌ها بوجود نمی‌آمد. 🔹 هرگاه صدای قدرت جمهوری اسلامی بلندتر بوده، تلاش دشمن برای پنجه زدن به جمهوری اسلامی بیشتر شده است. 🔹 دشمنان می‌خواستند مردم را به خیابان بکشانند و وقتی دیدند نمی‌توانند، با شرارت قصد خسته کردن مسئولین کشور و دستگاه را دارند. 🔹 مردم از این شرارت‌ها متنفر هستند و ادامه این اقدامات، به تنفر مردم خواهد افزود. 🔹 افرادی که در صحنه و پشت صحنه حضور دارند، بسیار حقیرتر از آن هستند بتوانند به نظام آسیب برسانند. 🔹 قطعا بساط شرارت برچیده خواهد شد و پس از آن ملت ایران با روحیه و اراده‌ای تازه‌تر در میدان پیشرفت گام خواهند برداشت. 🔹 حضور مردم در مراسم سیزده آبان و تشییعِ شهدای امنیت حقیقت و جهت‌گیریِ ملت ایران را نشان داد. 🔹 صحنه‌گردان‌های اغتشاشات خود را طرفدار ملت ایران می‌دانند اما به مقدسات و عقاید این مردم اهانت می‌کنند. 🔹 چهره‌ی واقعی صحنه‌گردانان اغتشاشات با توهین آنها به قرآن، امام حسین (ع)، پرچم و سرود ملّی ایران روشن شد. 🔹 مشکل غرب با جمهوری اسلامی پیشرفت است و همین مسئله برای آنها غیرقابل تحمل است. 🔹 اگر ایران پیشرفت نمی‌کرد و در منطقه حضور قدرتمندی نداشت و در برابر زورگویی آمریکایی‌ها سر خم می‌کرد، این چالش‌ها بوجود نمی‌آمد. 🔹 هرگاه صدای قدرت جمهوری اسلامی بلندتر بوده، تلاش دشمن برای پنجه زدن به جمهوری اسلامی بیشتر شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بیسیمچی
‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┅┄ 🇮🇷 🕊.... 🇮🇷 ─═┅═༅🍃🌗🌓🍃༅═┅┅─ 🔍☆◁ 📖☆◁ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌─═┅═༅🍃🌗🌓🍃 ༅══┅─ 🕹◁جنــــاب استـــــاد 🗣◁سوال: 🆔@ilyan313 🗓تاریخ:/08/28 ⏰ســــاعت:18/00 🔮گفتمان 🆔 @ammareyon ‎‎‌‌‌‌🆔 @bisimchee1400 🚫 برداری از و کنفرانس ها و ها و عماریون بدون اجازه و به هر نحوی و ‎‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌─══┅═༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─ 🔮
─═┅═༅🍃🌗🌓🍃༅══┅─ 🔘◁علامه سید محمّدحسین قاضی طباطبایی تبریزی، فقیه، فیلسوف، عارف و مفسر بزرگ شیعه و اسلام در آخرین روز ماه ذی‌الحجه °29 ذی الحجه° سال 1321 هـ.ق برابر با اسفند سال 1282 هـ.ش در تبریز متولد شد. ☄اجداد علاّمه طباطبایی از طرف پدر از اولاد حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و از طرف مادر از اولاد حضرت امام حسین علیه السلام هستند. 🗯علامه در سنّ پنج سالگی مادر را و در سنّ نُه سالگی پدر را از دست می‌دهد و از آن دو اولادی جز ایشان و برادر کوچکترشان به نام سید محمد حسن، کس دیگری باقی نمی‌ماند. 🌀علامه پس از خواندن قرآن که در روش درسی آن روزها قبل از هر چیز تدریس می‌شد آثاری چون «گلستان»، «بوستان»، «نصاب الصبیان»، «اخلاق ناصرى»، «انوار سهیلى»، «تاریخ عجم»، «منشآت امیر نظام» و «ارشاد الحساب» را نزد ادیبى لایق، به نام شیخ محمد على سرائى آموخت ⛈و همه اینها را در مدت شش سال °از سال 1290 هـ.ش، تا سال 1296 هـ.ش° فرا گرفت‏ و علاوه بر آموختن ادبیات، زیر نظر میرزا علی‌نقی خطاط به یادگیری فنون خوشنویسی پرداخت. ─═┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌗🌓🍃༅══┅─ 📖◁علامه، در سال 1297 هـ.ش، وارد مدرسه طالبیه تبریز شد. ایشان پس از مرحله‌‏اى کوتاه که توفیق چندانى در علم‌‌‏اندوزى نداشت، مشمول عنایت ویژه الهى شد و شور و شوقى دیگر در وجود خویش احساس کرد 🌀 و ادبیات عرب، منطق، فقه، اصول، کلام و حکمت را نزد اساتید گران‏قدر آن دیار به‏ خوبى فرا گرفت. 🗯مرحوم علاّمه طباطبایی، معارف الهیه، اخلاق و عرفان را نزد عارف عالیقدر و کم نظیر مرحوم آیت‌الله سید علی آقای قاضی طباطبائی آموخت ☄ و در سیر و سلوک و مجاهدات نفسانیه و ریاضات شرعیه تحت نظر و تعلیم و تربیت آن استاد کامل بود ⛈اساتید نقل می‌کنند که مرحوم علاّمه طباطبایی هر وقت عنوان استاد را به طور اطلاق به کار می‌بردند، مرادشان مرحوم قاضى بود ─═┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌗🌓🍃༅══┅─ 🔘◁؛ گویا در چشم ایشان، تمام اساتید دیگر با وجود همه ‌مقامات علمی و عملی و عظمتی که داشتند، در برابر مرحوم قاضی کوچک جلوه مى‌کردند ☄در مجالس عمومى اگر سخن از اساتید ایشان به میان مى‌‏آمد، از فرط احترام، نام «قاضى» را نمى‏‌بردند و او را همردیف سائر اساتید نمى‏‌شمردند. 🗯سال 1314 بر اثر اختلال وضع معاش، ناگزیر به مراجعت از نجف شده، به زادگاه اصلى‏ خود °تبریز° برگشت و ده سال و خرده‌اى در آن سامان به سر برد 🌀ایشان در آغاز سال 1325 هـ.ش، پس از سامان‏‌دهى نسبى به امور معاش خویش، از اقامت در تبریز روى برتافت و راهى قم شد و خدمات فراوانی در تفسیر قرآن کریم، فلسفه، عرفان و .... انجام داد ⛈علامه طباطبایی در ابتدای ورودشان به قم به «قاضی» معروف بود، ولی چون از سلسه سادات طباطبایی هم بود خود ایشان ترجیح داد ⚡️ که به «طباطبایی» معروف شود و شاید یکی از علل این امر این بود که نمی‌خواست همنام استاد خود مرحوم قاضی باشد ─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌗🌓🍃༅══┅─ 📖◁علاّمه طهرانی نقل می‌کنند: «علاّمه طباطبایی، جهانى از عظمت بود؛ عیناً مانند یک بچه طلبه در کنار صحن مدرسه روى زمین می ‏نشست و نزدیک به غروب در مدرسه فیضیّه مى‌‏آمد، و چون نماز بر پا مى‏‌شد مانند سائر طلّاب نماز را به جماعت مرحوم آیت‌الله آقاى حاج سیّد محمّد تقى خونسارى مى‏‌خواند. 🌀آنقدر متواضع و مؤدّب، و در حفظ آداب سعى بلیغ داشت که من کراراً خدمتشان عرض کردم: آخر این درجه از ادبِ شما و ملاحظات شما ما را بى ادب مى‌‏کند! 🗯شما را به خدا فکرى به حال ما کنید!از قریب چهل سال پیش تا به حال دیده نشد که ایشان در مجلس به متّکا و بالش تکیه زنند، بلکه پیوسته در مقابل واردین، مؤدّب، قدرى جلوتر از دیوار مى‏‌نشستند؛ ☄من شاگرد ایشان بودم و بسیار به منزل ایشان مى‌‏رفتم، و به مراعات ادب مى‌‏خواستم پائین‏تر از ایشان بنشینم؛ ⛈ابداً ممکن نبود.ایشان بر مى‌‏خاستند، و مى‏فرمودند: بنابراین ما باید در درگاه، و یا خارج از اطاق بنشینیم! ─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌗🌓🍃༅══┅─ 🔘◁مرحوم علاّمه طباطبایی دانشمندی بود دارای عدالت، تقوا، تواضع، ادب، زهد، احسان، قناعت، صفا، صمیمیّت، رأفت و دیگر فضایل قرآنی و انسانی، ☄ زیرا وی عمری در خدمت قرآن کریم زندگی کرد و درباره قرآن سخن گفت، نوشت و نشر داد و معارف قرآن در جانش مستقر شده بود و آثار قرآن مجید در سیره آموزنده او مشهود بود 🗯مجلس او مجلس ادب اسلامی و خلق الهی و سرشار از برکات علمی و معنوی بود و «ترک اولی» کمتر در ایشان اتفاق می‌‏افتاد.نام هیچ کس را به بدی بر زبان نمی‏‌راند و بدِ کسی را نمی‏‌خواست، بلکه خیر و سعادت همگان را آرزو داشت. 🌀مرحوم علاّمه طهرانی نقل می‌کنند که حالات استاد علاّمه در چندین سال آخر عمر بسیار عجیب بوده است، پیوسته متفکر و درهم رفته و جمع شده به نظر مى‌‏رسید؛ و مراقبه ایشان شدید بود و کمتر تنازل مى‏‌نمودند ⛈و تقریباً در سال آخر عمر غالباً حالت خواب و خَلسه‏ غلبه داشت، و چون از خواب بر مى‏‌خاستند فوراً وضو مى‏‌گرفتند و رو به قبله چشم بهم گذارده مى‏‌نشستند ─═┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌗🌓🍃༅══┅─ 📖◁ ایشان در روز سوم ماه شعبان 1401 هـ.ق به محضر ثامن الحجج حضرت امام رضا علیه السلام مشرف شدند و 22 روز در آنجا اقامت نمودند، و سپس به جهت مناسب نبودن حالشان ایشان را به تهران آورده و بستری کردند، 🌀ولی دیگر شدت کسالت طوری بود که درمان‌ نیز نتیجه‌ای نداشت تا بالاخره به شهر مقدس قم که محل سکونت ایشان بود برگشتند و در منزلشان بستری شدند و غیر از خواص از شاگردان کسی را به ملاقات نپذیرفتند. 🗯حال ایشان روز به روز سخت‌تر می‌شد، تا اینکه ایشان را در قم، به بیمارستان انتقال دادند و در وقت خروج از منزل به زوجه مکرّمه خود مى‌‏فرمایند: من دیگر بر نمى‌‏گردم ☄قریب یک هفته در بیمارستان بسترى مى‌‏شوند، و در دو روز آخر، بیهوش بودند تا در صبح یکشنبه هجدهم محرّم الحرام 1402 هجری قمری °برابر با 24 آبان 1360 هـ.ش° سه ساعت به ظهر مانده به سراى ابدى انتقال و لباس کهنه تن را خَلع و به خلعت حیات جاودانى مخلّع مى‌‏گردند و در بالا سر قبر مطهر حضرت معصومه علیه السلام دفن می‌شوند. ─═┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌗🌓🍃༅══┅─ 🔘◁یکی از اساتید می فرماید در یکی از روز‌ها که به ترجمه المیزان اشتغال داشتم، قرآن در دستم بود و تفسیر هم در روبرویم قرار داشت. ☄ در این حالت می‌خواستم کتاب دیگری باز کنم، اما، چون احتمال داشت آن صفحه مورد نظر قرآن بسته شود، قرآن را پشت رو، بر روی زمین نهادم. علامه که این رفتار را دید، بی درنگ قرآن را برداشت و بوسید و به من فرمود: دیگر از این کار‌ها نکنید. 🗯وقتی که در محضر علامه به آیات رحمت یا غضب می‌رسیدیم، ایشان دگرگون می‌شد و گاهی اشک از دیدگانش جاری می‌شد. 🌀در این مواقع، می‌کوشید من متوجه نشوم؛ با این حال، در یکی از روز‌ها بی‌اختیار با صدای بلند گریه طولانی کرد. ─═┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌗🌓🍃༅══┅─ 📖◁روزی به استاد علامه عرض کردم، خاطره‌ای به نقل از شما شنیده ام؛ خواستم آن را از شخص شما بشنوم، فرمود: کدام خاطره؟ عرض کردم...جریان «شاه حسین ولی». فرمود: 🌀«بله هنگام اقامت در نجف اشرف، هزینه زندگی ام از تبریز می‌رسید، اما دو سه ماه چیزی نرسید و هر چه پس انداز داشتم، خرج کردم و کارم به استیصال کشید. 🗯روزی در منزل نشسته بودم و کتابی را مطالعه می‌کردم که ناگهان رشته افکارم پاره شد و به خود گفتم: «تا کی می‌توانی بدون پول زندگی کنی؟» به محض این که این فکر از خاطرم گذشت، شنیدم کسی محکم در خانه را می‌کوبد. ☄در را باز کردم. با مردی روبرو شدم، دارای محاسن حنایی و قد بلند. فرم لباسش امروزی نبود، نه لباس آخوندی بود و نه لباس درویشی ─═┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌗🌓🍃༅══┅─ 🔘◁پس از سلام به من، گفت: «من شاه حسین، ولی ام. خدای تبارک و تعالی می‌فرماید: در این هیجده سال، کی تو را گرسنه گذاشتم که درس و مطالعه را رها کردی و به فکر رزق و روزی افتادی؟ خداحافظ». ☄ به خانه برگشتم و پشت میز نشستم و آن گاه به خود آمدم. به فکر فرو رفتم و سه سؤال در فکرم پدیدار شد: آیا من برخاستم و با پاهایم به طرف در خانه رفتم؟ دوم، آیا شیخ حسین، ولی گفت یا شاه حسین ولی؟ سوم، ایشان از جانب خدا پیام داد که: در این هیجده سال، کی تو را گرسنه گذاشتم؟ 🗯در فکر بودم که مبدأ این هیجده سال چه وقت بوده است؟ در مورد سؤال اول اطمینان یافتم که حالت کشف در بیداری بود؛ 🌀در مورد سؤال دوم، فهمیدم نام او شاه حسین، ولی بود؛ زیرا پس از این واقعه در تابستان به تبریز رفتم، مانند سابق برای فاتحه خوانی در قبرستان قدم می‌زدم که ناگاه دیدم بر سنگ قبری نوشته است: «مرحوم مغفور فلان و فلان شاه حسین ولی» و تاریخ وفاتش سیصد سال قبل از روزی بود که به در خانه ما در نجف اشرف آمد؛ ⛈ در مورد سؤال سوم، پس از فکر دریافتم که آغاز هیجده سال، همان وقتی بود که معمم شدم و به لباس خدمتگزاری دین درآمدم. به هر حال، بعد از این ماجرا، از تبریز نامه و هم مخارج معاش رسید. ─═┅═༅𖣔9⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌗🌓🍃༅══┅─ 📖◁غیر از (1).تفسیر المیزان، از دیگر آثار وی می‌توان به 🌀(2).اصول فلسفه و روش رئالیسم، 🌀(3).بدایة الحکمة 🌀(4).نهایة الحکمة 🌀(5) و شیعه در اسلام اشاره کرد 🗯المیزان فى تفسیر القرآن معروف به تفسیر المیزان، تفسیر ترتیبی قرآن به زبان عربی است که در ۲۰ مجلد تنظیم یافته است ☄مولف در آغاز تفسیر مقدمه‌اى نگاشته و ضمن نگاهى اجمالى که به سیر تطور تفسیر و روش‌هاى آن دارد. ⛈روش‌های تفسیری قبلی و معاصر خود را نقد نموده دیدگاه خود را درباره روش درست تفسیر شرح می‌نماید. ⚡️او روش تفسیر قرآن به قرآن را شیوه درست تفسیر قرآن می‌داند و معتقد است روش اهل بیت در تفسیر، نیز همین بوده است. ─═┅═༅𖣔🔟𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌗🌓🍃༅══┅─ 🔘◁علامه طباطبائی برای تفسیر قرآن به کمک قرآن، از آیات مجاور آیه که با آیه مورد بحث در یک سیاق قرار دارند بهره می‌گیرد و در مواردی موضوعات مشابه و مشترك در سوره هاى مختلف را كنار یكدیگر قرار مى دهد و براى درك پیام آیه از آیات دیگر كمك مى گیرد. ☄ترجمه فارسی کتاب ابتدا توسط جمعی از فضلا و مدرسین حوزه علمیه قم از جمله ناصر مکارم شیرازی، محمد تقی مصباح یزدی، سید محمدباقر موسوی همدانی، عبدالکریم نیری بروجردی و... در ۴۰ مجلد صورت گرفت، 🗯ده جلد اول این ترجمه در انتشارت دارالعلم قم و سى جلد بعد در انتشارات محمدى منتشر شد. 🌀پس از آن همین ترجمه توسط بنیاد علمى و فکرى علامه طباطبایى با همکارى مؤسسه نشر فرهنگى رجاء و مؤسسه امیرکبیر در بیست جلد دو بار در سالهای ۱۳۶۳ و ۱۳۶۴ چاپ شد. ─═┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌗🌓🍃༅══┅─ 📖◁علامه طباطبايى تالیف و نگارش تفسير قرآن را در سال۱۳۳۳ش برابر با ۱۳۷۴ق آغاز كرد و در۲۳ ماه رمضان ۱۳۹۱ق. برابر با دوم آبان ۱۳۵۰ش. به پايان برد. 🌀 نخستین چاپ متن عربی کتاب از سوی انتشارات دار الکتب الاسلامیة در تهران ° ۱۳۷۵ق ° و نیز مؤسسة الاعلمی ، بیروت ° ۱۳۸۲ق و ۱۴۱۷ق° 🗯و متن فارسی کتاب از سوی مؤسسه دار العلم قم، کانون انتشارات محمدی تهران و دفتر انتشارات اسلامی •وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم• بارها منتشر شده است. پـــــایـــــــان ─═┅═༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═┅┅─