حضرت حمزه علیه السلام در کلام امام علی علیهالسلام
امیرالمؤمنین امام علی علیهالسلام در طی نامه ای به معاویه می فرمایند: آنچه مىگویم براى آگاهاندن تو نیست، بلکه براى یادآورى نعمتهاى خدا مىگویم! آیا نمىبینى جمعى از مهاجر و انصار در راه خدا به شهادت رسیدند و هر کدام داراى فضیلتى بودند، اما آنگاه که شهید ما «حمزه» شربت شهادت نوشید، او را سیدالشهدا خواندند و رسول اکرم صلّیاللهعلیهوآلهوسلم در نماز بر پیکر او به جاى پنج تکبیر، هفتاد تکبیر گفت؟!!
و در ادامه فرمودند: شما چگونه با ما برابريد در حالی كه رسول اکرم صلّیاللهعلیهوآلهوسلم از ماست، و دروغگوى رسوا [ابوجهل] از شماست. شير خدا [حمزه علیهالسلام] از ماست، و شیر پیمانها و توطئه ها [ابوسفیان] از شماست. دو سيّد جوانان اهل بهشت [امام حسن علیهالسلام و امام حسین علیهالسلام] از ماست و كودكان در آتش افكنده شده [اولاد عقبة ابن ابی معیط] از شماست. بهترين زنان جهان [حضرت فاطمه علیهاالسلام] از ماست و زن هيزم كش دوزخیان [امّ جمیل همسر ابولهب، خواهر ابوسفیان] از شماست و از ما اين همه فضيلتها، و از شما آن همه رسوايى هاست!نهج البلاغه سید رضی، نامه ۲۸
#نشر_خوبی_ها
#هشتک_منبر
#اداره_تبلیغات_اسلامی_شاهین_شهر_و_میمه
تاريخ تولّد و وفات حضرت عبدالعظیم چه تاریخی است؟
پاسخ :
تاريخ دقيق تولّد و وفات حضرت عبد العظيم عليه السلام مشخّص نيست؛امّا در برخى از منابع متأخّر، اين گونه آمده است :
حضرت شاه عبد العظيم كه كنيه اش ابو القاسم و ابو الفتح نيز بوده، در روز پنج شنبه چهارم ماه ربيع الآخر سنه ۱۷۳ هجرى قمرى، مطابق ۲۵ تير ماه ۱۵۸ يزدگردى، در زمان هارون الرشيد در مدينه در خانه جدّش حضرت امام حسن مجتبى متولّد شده ... و پس از مدّت ۷۹ سال و شش ماه و يازده روز قمرى عمر ، در روز آدينه پانزدهم شوّال المكرّم سنه ۲۵۲ هجرى قمرى، مطابق سيزده مهر ماه قديم سنه ۲۳۵ يزدگردى، در زمان المعتزّ باللَّه عبّاسى به سراى آخرت رحلت نمود .
همچنين در برخى از منابع متأخّر از كتاب نزهة الأبرار سيّد موسى بَرزنجى و مناقب العترةى احمد بن محمّد بن فهد حلّى و تاريخ نور الدين محمّد السمهودى نقل شده كه ولادت حضرت عبد العظيم عليه السلام پنج شنبه چهارم ربيع ثانى سال ۱۷۳ ق، در مدينه و وفاتش در پانزدهم شوّال ۲۵۲ ق، بوده است .
گفتنى است با توجّه به اين كه در منابع كهن و معتبر، تاريخ تولّد و وفات ايشان ذكر نشده و منابع گزارش هاى پيش گفته ، شناخته شده نيستند ، اين گزارش ها فاقد اعتبارند ؛ ليكن در كتاب شريف الكافى، از حضرت عبد العظيم عليه السلام، از هشام بن حكم روايت نقل شده است.تاريخ وفات هشام بن حكم، سال ۱۹۹ ق، يا پيش از آن است .و مظنون، اين است كه حضرت عبد العظيم عليه السلام هنگام نقل روايت، كمتر از بيست سال نداشته است. بنا بر اين، تولّد ايشان بايد سال ۱۸۰ ق، يا پيش از آن باشد .
همچنين بر اساس روايتى از امام هادى عليه السلام كه ثواب زيارت قبر حضرت عبد العظيم عليه السلام، همانند زيارت مرقد سيّد الشهداء عليه السلام دانسته شده ، بايد بگوييم كه او در دوران امام هادى عليه السلام و پيش از شهادت ايشان از دنيا رفته است و از آن جا كه دوران امامت ايشان از سال ۲۲۰ تا ۲۵۴ ق بوده ، وفات حضرت عبد العظيم عليه السلام پيش از سال ۲۵۴ ق، اتّفاق افتاده است .
بنا بر اين ، هر چند بر پايه قراين ياد شده ، احتمال تولّد حضرت عبد العظيم عليه السلام در سال ۱۷۳ ق ، و وفات ايشان در سال ۲۵۲ ق ، منطقى و معقول است ، با اين حال، اثبات آن نياز به منبع معتبر دارد .
از سوى ديگر با عنايت به اين كه به هر دليل ، چهارم ربيع الثانى، به عنوان تاريخ تولّد حضرت عبد العظيم عليه السلام و پانزدهم شوّال، به عنوان تاريخ وفات ايشان شهرت يافته ، بزرگداشت ياد آن حضرت و تجليل از مقام معنوى آن بزرگوار در روزهاى ياد شده، نيكوست .
گفتنى است كه در جلسه ۶۲۸ مورّخ ۲۶ / ۵ / ۱۳۸۹ شوراى انقلاب فرهنگى ، چهارم ربيع الثانى، به عنوان «روز ولادت حضرت عبد العظيم عليه السلام» جهت درج در تقويم رسمى كشور به تصويب رسيد و در تاريخ ۱۸ / ۷ / ۱۳۸۹ به آستان مقدّس آن حضرت ابلاغ گرديد .
#نشر_خوبی_ها
#هشتک_منبر
#اداره_تبلیغات_اسلامی_شاهین_شهر_و_میمه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─
دلم محزون داغی از قدیم است
عزای حمزه و عبدالعظیم است
❥︎ وفات حضرت عبدالعظیم حسنی و شهادت حضرت حمزه عموی پیامبر اکرم صلوات الله علیهم تسلیت باد
🆔@bisimchee1400
─══┅═༅••🕋••༅══┅┅─
جلسه کانون خادمیاران رضوی امام حسن مجتبی(ع)، فرماندهان پایگاه، شورای حوزه، روسای هیئات مذهبی محدوده، خیرین، فرمانده و تعدادی از ارکان گردان بیت المقدس و ۳۰۱ امام علی(ع) و روسای کلانتری های محدوده و با حضور جانشین محترم ناحیه و رئیس محلات اسلامی حوزه و ناحیه به میزبانی یکی از خیرین
در این برنامه مباحثی پیرامون محلات اسلامی توسط حجت الاسلام بابایی مطرح و بر آن تاکید شد.
#نشر_خوبی_ها
#روایت_محله
برنامه های دهه کرامت :
شعار روز یکشنبه 31 اردیبهشت مصادف با روز میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها، روز دختر و روز آغاز دهه کرامت «حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها؛ بهترین دختر دنیا»
برنامه شاخص:همایش دختران دیروز مادران امروز "تجلیل از دختران شهدا"
شعار روز دوم : «شادی و نشاط مؤمنانه؛ گرهگشایی کریمانه»
برنامه شاخص:مراسم جشن در مساجد و هیئات مذهبی با روایتگری عملیات الی بیت المقدس
شعار روز سوم: «کرامت اجتماعی در دوستی و رفتار نیکوکارانه»
برنامه شاخص:فراخوان مقاله با موضوع کرامت زن مسلمان ایرانی
شعار چهارشنبه 3 خرداد مصادف با روز فتح خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی :«خیرخواهی و نوع دوستی در سایه مقاومت و ایثار»
برنامه شاخص:روز حماسه ایثار شاهین شهر و میمه توزیع بسته های معیشتی
شعار روز پنجشنبه 4 خرداد، مصادف با روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه «امامزادگان و بقاع متبرکه؛ آرامش بخش جانها»
برنامه شاخص:عطر افشانی قبور مطهر شهدا با حضور تشکلهای دینی
شعار روز جمعه 5 خرداد، مصادف با بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ: «آستان احمدی، ستاره درخشان و ماندگار تاریخ»
برنامه شاخص:مسابقه ستاره های آسمانی شاهین شهر و میمه
شعار روز هفتم :«کرامت جامعه؛ در پرتو زیست عفیفانه»
برنامه شاخص:تجلیل از بانوان فعال عضو نهضت پیشرفت بانوان
شعار روز هشتم: «مساجد امید آفرین، پایگاه انتظار و اتحاد»
برنامه شاخص:دیدار با خانواده معظم شهدا
شعار روز نهم:«مهربانی و محبت به رسم اهلبیت علیهم السلام»
برنامه شاخص:اجرای پویش من و همسایگان من
شعار روز دهم:«مکتب رضوی؛ عدالت برای همه، ظلم برای هیچ کس»
برنامه شاخص:برگزاری کنفرانس روشنگری
شعار روز یازدهم:«اخلاق و همدلی، در پرتو سیره امام رضا علیه السلام»
برنامه شاخص:برگزاری جشنهای رضوی
#نشر_خوبی_ها
#روایت_محله
#دهه_کرامت
#اداره_تبلیغات_اسلامی_شاهین_شهر_و_میمه
هدایت شده از بیسیمچی
┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🕊#نذر_فرهنگی_ده_ساله_شهید....
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─═┅═༅🍃🌍🌍🍃༅═┅─
🔍☆◁#کنفـــــــرانـــــــــس
📖☆◁#غرب_آسیا_پایتخت_جهان
📖☆◁#قسمت اول
─═┅═༅🍃🌍🌍🍃༅═┅─
🕹◁جنــــاب استـــــاد #بـــابـــــایی
🗣◁سوال
🆔@mrazavi3
🗓تاریخ:#شنبه1402/02/16
⏰ســــاعت:19/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
🚫#کپی برداری از #ابتکارات #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها و#کپشن ها و#بنرهای #اتحادیه_عماریون بدون اجازه و به هر نحوی#شرعا_جایز_نیست_و_حق_الناسه
─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅🍃🌍🍃༅══┅─
🔮◁رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانات خود در دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل بیت علیهمالسلام و اتحادیهی رادیو و تلویزیونهای اسلامی به غلط بودن واژه «خاورمیانه» اشاره کردند و فرمودند..
✪ این منطقهای که اروپاییها اصرار دارند اسم آن را بگذارند خاورمیانه؛ یعنی خاور را، شرق را به نسبت اروپا میسنجند. یکجا شرق دور است، یک جا شرق میانه است، یک جا شرق نزدیک است؛ این تکبّر اروپاییها °را ببینید!° از اوّل اینجا شده «خاورمیانه»؛ اسم خاورمیانه غلط است؛ اینجا غرب آسیا است.
❏ آسیا یک قارّهی بزرگی است، ما در غرب آسیا قرار داریم. این منطقه منطقهی بسیار حساسی است؛ منطقهای است از لحاظ راهبردی مهم، از لحاظ نظامی مهم، از لحاظ منابع زیرزمینی مهم، از لحاظ ارتباط بین سه قارّه -آسیا و اروپا و آفریقا- مهم. منطقهی مهمّی است."
─═┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅🍃🌍🍃༅══┅─
🌐◁ ایشان در سال ۹۱ هم در دیدار با اساتید دانشگاه به صراحت راجع به غلط بودن تعبیر خاورمیانه سخن گفته و فرموده بودند..
❖ البته من اصرار دارم این منطقه را «غرب آسیا» بگویم، نه خاورمیانه. تعبیر خاور دور، خاور نزدیک، خاور میانه درست نیست. دور از کجا؟ از اروپا. نزدیک به کجا؟ به اروپا.
❏ یعنی مرکز دنیا اروپاست؛ هر جائی که از اروپا دورتر است، اسمش خاور دور است؛ هر جا نزدیکتر است، خاور نزدیک است؛ هر جا وسط است، خاورمیانه است! این تعریفی است که خود اروپائیها کردند؛ نه، ما این را قبول نداریم.
✪ آسیا یک قاره ای است؛ شرقی دارد، غربی دارد، وسطی دارد؛ ما در غرب آسیا قرار داریم. بنابراین منطقه ی ما اسمش منطقه ی غرب آسیاست، نه منطقه ی خاورمیانه."
─═┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅🍃🌍🍃༅══┅─
🔮◁دربارهی اروپامداری و غربگرایی در سیاست بینالملل رویکردهای مختلفی ارائه شده است.
✪(1)..برخی از پژوهشگران ازجمله «سمیر امین» بر این اعتقادند که اروپامداری اساساً یک پدیدهی فرهنگی است.
✪(2)..برخی از نئومارکسیستهای انتقادی در تحلیل مدرنیته و فرایندهای تحول در اقتصاد جهانی، اروپامداری را خصیصهی روبنایی نظام سرمایهداری تلقی مینمایند.
✪(3)..نگرش دیگری نیز دربارهی نشانههای غربمداری نظام جهانی با رویکرد ژئوپلیتیکی ارائه شده است.
❏ بهطور کلی باید بر این موضوع تأکید داشت که رهیافت ژئوپلیتیکی قدرت در تبیین اعتبارسنجی کشورها در نظام جهانی در سالهای بعد از جنگ سرد از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.
─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅🍃🌍🍃༅══┅─
🌐◁جغرافیدانان از دههی ۱۹۶۰ به بعد ادبیات سیاسی و بینالمللی خود را در قالب مفاهیم مطالعات ژئوپلیتیکی تولید نمودهاند.
❖ از آنجایی که بخش قابل توجهی از ژئوپلیتیسینها دارای رویکرد غربمحور بودهاند، بنابراین تلاش نمودند تا دیدگاههای جهانگرایانه از ماهیت فضای جغرافیایی را ارائه دهند. در این ارتباط سه رهیافت از اهمیت بیشتری برخوردار گردید.
◁(1)..#رهیافت_اول مبتنی بر سازماندهی نظام جهانی چندقطبی و چندمرکزی بوده است. وقتی که در اندیشههای ژئوپلیتیکی جهانگرایانه از رویکرد چندمرکزی صحبت بهعمل میآید،
✪ بهمفهوم آن است که جهان غرب در درون خود حوزههای متنوعی از منافع راهبردی را سازماندهی کرده است.
─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅┅─