✅ مجلس عزای امام حسین(ع) پذیرای همه نوع افکار است، اما نه همه نوع ابزار
🔘 شراب خوار هم شاید به مجلس امام حسین بیاید اما نه با شیشه شراب، قمارباز هم میتواند به مجلس امام حسین بیاید اما نه با آلات قمار
◾️آن سگباز و میمونباز هم میتوانند به مجلس امام حسین بیایند اما نه با سگ و میمون
▪️طبیعتا آن کسی هم که کاشف حجاب است و در خیابانها تننمایی میکند هم میتواند به مجلس امام حسین بیاید اما وقتی به مجلس امام حسین وارد شد حق ندارد با #ابزار_گناه و با #تظاهر_به_گناه یعنی با سر لخت و یا تن لخت وارد شود. پس حتماً باید آداب پوشش را رعایت کند.
بله دستگاه امام حسین بزرگ است و پذیرای همه افکار و ادیان است. ولی قاعده و قانون دارد، احترام دارد.
▪️همه نوع آدمی حق دارد وارد مجلس امام حسین شود،حتی آن گنهکار هم حق دارد، اما هیچکس حق ندارد آداب این مجلس را به سخره گرفته و بیحرمتی کند.
هیچ کس حق ندارد با ابزار گناه و با تظاهر به گناه وارد این مجلس شود و حرمت این مجلس را بشکند و قبح زدایی کند.
🌿 مهمان حرمت دارد به شرط اینکه حرمت صاحب خانه را حفظ کند.
❣❣❣❣❣❣❣
@bode4om
🔻وقتی سلبریتیها منبر هم میروند!/ آقای پویانفر، کمتر به جمهوری اسلامی کنایه بزنید
🔹از اول ماه محرم دائما بخشهایی از برنامه «مهلا» با اجرای محمدحسین پویانفر، مداح استدیویی، در فضای مجازی بهصورت گسترده بازنشر میشود.
🔹فصل اول برنامه مهلا، با اسپانسری روبیکا و همراه اول، سال گذشته پخش شد. در این برنامه سلبریتیها میآمدند و از ارادت به امام حسین(علیه السلام) میگفتند.
🔹اما سری جدید مهلا با سال گذشته یک تفاوت مهم دارد؛ سلبریتیها از تریبون مهلا برای تجویز نسخههای اجتماعی-سیاسی مطلوبشان استفاده میکنند و منبر میروند!
🔹به زبانی دیگر نهادهای حاکمیتی هزینه کردهاند که با پول بیتالمال، برای اولینبار سلبریتیها از قاب مهلا منبر بروند، نسخههای اجتماعی بپیچند، به جمهوری اسلامی کنایه بزنند و بیحجابی را تئوریزه کنند.
🔹در یک نمونه خانم نویسنده از بیحجابی صحبت میکند که در باغ کتاب نماز میخوانده است. او این نوع انحراف را امری محترم میشمارد و «حجاب را در سطح یک ظاهر و فرم» پایین میآورد!
🔹در نمونهای دیگر خوانندهای، روضه زنانی را میخواند که در فتنه «زن، زندگی، آزادی» آسیب دیدهاند و از توحش دخترانی که آرمان علیوردی را به خاک و خون کشیدند، سخنی به میان نمیآورد! مجری برنامه هم هم در مقابل نشسته و تنها سر تکان میدهد!
🔹گزارشگر فوتبال میگوید مُحرم ارتباطی با جمهوری اسلامی ندارد و در دوره پهلوی در عزاداری شرکت میکرده است. راست میگوید؛ حتما این توفیق پهلوی دوم بود که با استعانت از رضاخان به روضه.ها عمومیت بخشیده، در مقابل داعش ایستاده و پرچم سیدالشهدا(علیهالسلام) را از لبنان تا نیجریه برافراشته است!
🔹ورزشکاری در ایام محرم که اوج شور و حال مردم است ادعا میکند که «مردم از دین زده شدهاند». او میگوید که «به اسم دین اختلاس میشود» همزمان انبوهی از تاریکی و پوچی را به مخاطب تزریق میکند و آقای مداح به نشانه تایید سر تکان میدهد.
🔹برنامه دینی که در آن به حجاب توهین شود، به مدافعان امنیت طعنه بزنند و در هر قسمت به جمهوری اسلامی کنایه بزنند، مصداق «مسجد ضرار» است. همان مسجدی که با دستان پیامبر ویران شد.
🔹همه میتوانند درباره رابطه احساسی خود با امام حسین(علیهالسلام) صحبت کنند اما همه نمیتوانند بالای منبر بروند و درباره دین در قامت امر اجتماعی صحبت کنند و نهایتا از پول بیتالمال به آنها صله داده شود!
🔹با کدام سواد دینی به خود اجازه میدهند جای علمایی بنشینند که سالها درس علوم دینی خواندهاند؟ کدام مرجع به سلبریتیها اجازه داده که برای دینداری مردم نسخه بپیچند و احکام صادر کنند؟
🔹آقای پویانفر شما با استفاده از آنتن صداوسیما مطرح شدید و با حمایت نهادهای فرهنگی به این نقطه رسیدهاید. دیده شدن به چه قیمتی ارزش دارد؟ به قیمت طعنه و کنایه به جمهوری اسلامی یا به چالش کشیدن امر حجاب؟
👤 رجا
@bode4om
5انتقاد تند روزنامه اصولگرا از صداوسیما/با فسادهای"روبیکا" این 5ضربه را به فرهنگ ایرانی- اسلامی زدید - خبرآنلاین
۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۰
https://www.khabaronline.ir/news/1303362/5%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%AF-%D8%AA%D9%86%D8%AF-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%B5%D8%AF%D8%A7%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%85%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%D9%81%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%A8%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%A7%DB%8C%D9%86
🖤 بی امکانات تر از امام حسین علیه السلام !
🤔وقتی کمتر کسی از افراد جامعه حاضر میشه نیم ساعت وقت بگذاره و سند ۲۰۳۰ و برنامه های مجمع صهیونیستی جهانی اقتصاد که با کمک سیستم اعتبار اجتماعی با قدرت در ایران در حال اجراست رو بخونه به چی امیدوار هستی؟وقتی حاکمان دنیا دستور دارند که این سند برده داری و مصوبات مجمع جهانی اقتصاد رو مو به مو اجرا کنند از تو چه کاری بر میاد؟ صدات به کجا میرسه؟ اصلا مگر مردم میفهمند؟
👈👈 پاسخ زیبای آقای رحیم پور ازغدی در مورد احتمال بی نتیجه بودن امر به معروف: آیا از امام حسین(ع) بی امکانات تری؟
👇👇👇👇👇👇👇👇👇
بزرگترین خیانت به مردم این بود که سند ۲۰۳۰ رو صرفا برنامه ای آموزشی در جهت حذف دین معرفی کردند،در حالی که این سند یک سند برده داریه
اگر کمی در مورد سند ۲۰۳۰ ،توافق پاریس،مصوبات مجمع جهانی اقتصاد و سیستم اعتبار اجتماعی مطالعه کنیم متوجه پشت پرده خیلی از مسائل و اتفاقات میشیم! از ماجرای شهادت سردار دلها گرفته تا کرونا و قرنطینه و واکسن تا مهسا امینی و بازی ساختگی بیحجابی و مشغول کردن تمام جامعه با اون،تا کنترل هوشمند خوراک،تا غیر عادی شدن هوا تا کمبود انرژی و غذا و... طوری که میتونیم اتفاقات بعدی و تصمیمات مسئولین نفوذی داخلی و دشمنان رو خیلی جلوتر حدس بزنیم!
👇👇👇👇👇👇👇👇👇
ما میتونیم مانع اجرای برنامه شیطان بشیم هنوز خیلی دیر نشده! از امام حسین علیه السلام که بی امکانات تر نیستیم،ما چند میلیون نفر در کل دنیا هستیم!ما امام زمان(عج) رو داریم...
👈توضیح:سامانه رصد سبک زندگی مردم(به سبک چین)در بعضی کشورها از جمله استرالیا،کانادا،روسیه،ایران،فرانسه و... در حال اجراست.
🕯السلام علیک یا زینب کبری
🔻قبل از حرکت به کربلا، بزرگانى مثل ابنعباس و ابنجعفر و چهرههاى نامدار صدر اسلام، که ادعاى فقاهت و شهامت و رياست و آقازادگى و امثال اينها را داشتند، گيج شدند و نفهميدند چهکار بايد بکنند؛
🔸 ولى زينب کبرى گيج نشد و فهميد که بايد اين راه را برود و امام خود را تنها نگذارد؛ و رفت.
🔶 نه اينکه نمىفهميد راه سختى است؛ او بهتر از ديگران حس مىکرد. او يک زن بود؛ زنى که براى مأموريت، از شوهر و خانوادهاش جدا مىشود؛ و به همين دليل هم بود که بچههاى خردسال و نوباوگان خود را هم به همراه برد؛ حس مىکرد که حادثه چگونه است.
🔸در آن ساعتهاى بحرانى که قويترين انسانها نمىتوانند بفهمند چه بايد بکنند، او فهميد و امام خود را پشتيبانى کرد و او را براى شهيد شدن تجهيز نمود.
🔶بعد از شهادت حسينبنعلى هم که دنيا ظلمانى شد و دلها و جانها و آفاق عالم تاريک گرديد، اين زن بزرگ يک نورى شد و درخشيد. زينب به جايى رسيد که فقط والاترين انسانهاى تاريخ بشريت - يعنى پيامبران - مىتوانند به آنجا برسند.
🔶عاشورا بدون زينب کبري آن حادثه تاريخي ماندني نميشد.
⚜بيانات مقام معظم رهبري در ديدار زنان پرستار؛ 22/8/70
@nojavanehanan
16.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#خط_کوفی | طعم طمع!
▪️ طمع دنیا میتونه یه کاری کنه که آدم دست به هرکاری بزنه و دیگه براش مهم نباشه چی میشه.
محتوا مخصوص #نوجوانان
@nojavanehanan
14.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#هیئت_کودکان
❣برای کودکانمان، هیئت های جداگانه و مخصوص کودکان فراهم کنیم....
هرکس در حد امکانات خودش، برای کودکان
هیئت بگیرد...
هیئتی که بچه ها در آن بازی کنند، نقاشی کنند، قصه کربلا را بشنوند و خودشان مداحی و سینه زنی کنند👌
@nojavanehanan
🔻رخنهی لیبرالیسم در جبههی انقلاب
🖊 مهدی جمشیدی
۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در درون جبههی انقلاب، نسبت به غیرانقلابیها، ملایم و منعطف و مداراییاند اما انقلابیهای اصیل را بهشدت، طرد و نفی و سرکوب میکنند. اگر اینان به انقلابیهای اصیل بگویند «سوپرانقلابی»، اختلاف و انشقاق ایجاد نکردهاند، ولی اگر انقلابیهای اصیل به آنها بگویند «صورتی»، گسستآفرین و وحدتشکن هستند. در واقع، سیئات انقلابیهای اصیل، حسنات اینان است. پس با معیارهای دوگانه و خودخواهانه مواجه هستیم.
۲. تعبیر دقیقتر و زیباتری که میتوان دربارهی اینان به کار برد، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابیگریشان، از برخی ظواهر و صورتها فراتر نمیرود و عمق هویتی ندارد. وانمود میکنند که انقلابیاند، اما دچار چرخش و دگردیسی شدهاند.
۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدمهای دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفتهاند چه باشند.
۴. در دههی اخیر، عدهای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیتالله خامنهای هم در مقابلشان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأتگرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمیبرند. من اینان را التقاطی میدانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است.
۵. برخی از انقلابیها کوشیدند ادای اصلاحطلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالتها بریدند و به اصیلها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتنشان با اصلاحطلبان، هیچگاه توضیح ندادند. نرمنرمک چرخیدند.
۶. دربارهی «برجام» و «فضای مجازی» و «حجاب»، مانند خاتمی و اصلاحطلبان فکر میکنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاحطلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمهی استدلالهای اقتباسی خود میکنند.
۷. حاجقاسم را نیز از آن خود میدانند؛ همان کسیکه میگفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» میتواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمیپسندید. نمیدانند سیاست حاجقاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام میدانستند و هم فتوحات منطقهای حاجقاسم را میطلبیدند.
۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفتهاند: خودسازی، جامعهسازی و تمدنسازی. اینان چون در مرحلهی خودسازی، شکست خوردهاند، ارادهی انقلابی ندارند و بهجای جامعهسازی، در پی جامعهسنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند.
۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام و نوع حکمرانی کشیدند؛ مانند خاتمی. دوگانهی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاحطلبان.
۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبههی انقلاب، التقاطی شدهاند. کلیدواژههایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبیشدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همهی اینها روایت غلط دارند.
۱۱. از اصول بریدهاند اما انتظار دارند که همچنان در هستهی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما میگویند «تنگنظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کردهاند. دایرهی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشیهای دورهای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزشها.
۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب لیبرال» زد، من هم این اصطلاح را به اصولگرایی نسبت میدهم. روح بازرگان در بخش عمده اصولگرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصولگرایان و اصلاحطلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کس به مؤلفههای آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاحطلب و چه انقلابی.
۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالاییها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنهی انقلابی که در کف هستند، وفادارند اما هرچه فراتر میرویم و به نخبگان میرسیم، موارد استحاله بیشتر میشوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاینرو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد.
۱۴. از هرچه که واسازیشان کند متنفرند؛ مثل همین متن! بیدرنگ، واکنش منفی نشان میدهند و برآشفته میشوند. نگرانند که مبادا نسبتهای فکری و هویتی پنهانشان با اصلاحطلبان آشکار شود. میگویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات میگوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کردهاند.
۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصولگرایی» میگذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکانهای انقلاب را به زنجیر بستهاند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کردهاند.
May 11
•| #اباعبدالله |•
💠 فال حافظ در روز عاشورا
خاطره عبدالحسین زرینکوب
روز #عاشورا بود و قرار بود در مراسمی به همین مناسبت در حضور جمعیتی که هم افراد عادی در آن حضور داشتند و هم افراد تحصیلکرده و بهاصطلاح روشنفکر، سخنرانی کنم.
آرام وارد مسجد شده و در گوشهای نشستم. نمیخواستم فعلاً کسی متوجه حضورم شود. در خلوت خودم، دنبال موضوعی برای شروع سخنرانی میگشتم، موضوعی که بتواند مردم عزادار را در این روز خاص جذب کند. اما هرچه بیشتر فکر میکردم کمتر به نتیجه میرسیدم.
در همین لحظه، پیرمردی که کنار دستم نشستهبود با پرسشی رشته افکارم را پاره کرد:
«ببخشید، شما استاد زرینکوب هستید؟»
گفتم: «استاد که چه عرض کنم، ولی زرینکوب هستم».
خیلی خوشحال شد و از این گفت که چقدر دوست داشته بنده را از نزدیک ببیند. در میان صحبتهایش با خودم میگفتم: «این بنده خدا چرا باید آرزوی دیدن مرا داشته باشد؟»
پیرمرد روستایی با آن چهره آفتابسوخته، متین، سنگین و باوقارش میگفت مکتب رفته و... حالا هم در اوقات بیکاری یا قرآن میخواند یا غزل حافظ. چند بیت جستهوگریخته هم از غزلیات خواجه خواند؛ چه زیبا هم غزل #حافظ را میخواند.
پرسیدم: «حالا چرا مشتاق دیدن بنده بودید؟»
گفت: «سؤالی داشتم.»
گفتم: «بفرمایید».
پرسید: «شما به #فال_حافظ اعتقاد دارید؟»
گفتم: «خب بله، صد درصد».
گفت: «ولی من اعتقاد ندارم.»
پرسیدم: «من چه کاری میتوانم انجام بدهم؟ از من چه خدمتی برمیآید؟»
گفت: «خیلی دوست دارم معتقد شوم. یک زحمتی برای من میکشید؟ یک فال برایم میگیرید؟»
گفتم: «ولی من الان دیوان حافظ ندارم».
بلافاصله یک دیوان جیبی از جیبش درآورد و به طرفم گرفت و گفت: «بفرما».
مات و مبهوت نگاهش کردم. دیوان حافظ را از دستش گرفتم
و گفتم: «نیت کنید».
فاتحهای زیر لب خواند و گفت:
«برای خودم نمیخواهم. میخواهم ببینم حافظ درباره امروز (روز عاشورا) چه میگوید؟»
شوکه شدم و مردد در گرفتن فال.
حافظ و عاشورا؟ اگر جواب نداد، چه؟
عشق و علاقه این مرد به حافظ چه میشود؟
با اینکه بارها و بارها غزلیات خواجه را کلمهبهکلمه خوانده و در معنا و مفهوم آنها اندیشیده بودم غزلی به ذهنم نرسید که بهطور ویژه به این موضوع پرداختهباشد.
اما چشمانم را بستم، فاتحهای قرائت کردم و حافظ را به شاخه نباتش قسم دادم و صفحهای را باز کردم و این شعر آمد:
زان یار دلنوازم شکری است با شکایت
گر نکتهدان عشقی خوش بشنو این حکایت
...
رندان تشنهلب را آبی نمیدهد کس
گویی ولیشناسان رفتند از این ولایت
در زلف چون کمندش ای دل مپیچ کانجا
سرها بریده بینی بیجرم و بیجنایت
...
از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیفزود
زنهار از این بیابان وین راه بینهایت
...
عشقت رسد به فریاد ار خود به سان حافظ
قرآن ز بر بخوانی در چارده روایت
خدایا! این غزل اگر موضوعش #امام_حسین علیهالسلام و وقایع روز عاشورا و شب یازدهم نباشد، پس چه میتواند باشد؟...
این غزل، باید بهطور ویژه برای همین مناسبت سروده شدهباشد.
بیت اولش را که خواندم، پیرمرد از بیت دوم شروع به زمزمهکردن با من کرد.
شعر را از حفظ میخواند و گریه میکرد، طوری که چهار ستون بدنش میلرزید؛
انگار داشتم برایش روضه میخواندم.
گفت: «معتقد شدم استاد. معتقد بودم، ایمان پیدا کردم.» و گریه امانش نداد...
حالا دیگر میدانستم سخنرانیام را چگونه شروع کنم.
آن روز من، روضهخوان امام شهید شدم و کسانی پای #روضه من گریه کردند که بهقول خودشان پای هیچ روضهای گریه نکرده بودند.
#محرم
✨خِیـٰـالِ وَصـْـلْ
@KhyaleVasl