eitaa logo
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)استان تهران
2.6هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1هزار ویدیو
86 فایل
:🌐:مهدویت یک امر جهانی است:🌐: 🔸️🔷️ یک‌ قدم‌ برای ظهورش برداریم ...🔶️🔹️ ↙️ ارتباط با ادمین کانال‌: 🆔️ @Sayedeh_hossini ♻️ تبادل : 🆔️ @abasaleh313mongi
مشاهده در ایتا
دانلود
سيد ابن طاووس مي فرمايد: اگر از هر عملي در عصر جمعه غافل شدي از صلوات ابوالحسن ضراب اصفهاني غافل نشو چرا كه در اين دعا سري است كه خدا ما را بر آن آگاه كرده است. +صوت
با سلام روزهای شنبه موضوع مورد بحث و مهدویت می باشد. سوالات خود را به ادمین کانال ارسال فرمایید. اساتید پاسخگوی سوالات شما می باشند.متشکریم ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
🍃🌺🍃🌺🍃 🌺🍃🌺🍃 🍃🌺🍃 🌺🍃 🍃 ♦️به نام خدا♦️ «دعا» به معنای خواندن و مناجات با خدا، از مهم ترین عبادات است که در قرآن کریم و روایات معصومان علیهم السلام جایگاه بسیار والایی دارد. 🔆 قرآن کریم می فرماید: (قُلْ مَا یَعْبَوأُ بِکُمْ رَبِّی لَوْ لاَ دُعَاؤُکُمْ)؛ (1) بگو: اگر دعایتان نباشد، پروردگارم به شما توجهی نمی کند. 🔆و پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرموده است: الدعاأ مخّ العبادة؛ (2) دعا مغز عبادت است. ♦️اهمیت دعا به دلیل ارتباط معنوی و روحانی ای است که در قالب راز و نیاز با خالق و پروردگار عالم به دست می آید. به عبارت دیگر، آدمی در حال دُعا از همه چیز و همه کس منقطع و به عالم غیب و ملکوت متصل می شود و رحمت و فیض بی کران الهی را برای خود جلب می کند و این فرصتی بی نظیر و دستاوردی بی دلیل است که در بُحران ها و طوفان ها بهترین پناهگاه بندگان خداست. دوره غیبت نیز دوره قتنه ها و خطرها و انحراف ها ست. پیروانِ امام غایب باید در تمام فراز و نشیب عصر غیبت، هم نگهبان عقاید خود باشند و هم مراقب رفتارهای خود که مبادا از چارچوب پیروی از امام، بیرون روند و گرفتار دام ها ی شیاطین شوند. یکی از مهم ترین وسائل و دستاویزها، دُعا و ارتباط با خدا و نیز ارتباط با امام است تا اینکه او را از یاد نبرند و در قالب ذکر و دعا و زیارت با او پیوند داشته باشند. 📚منبع: 1. سوره ی فرقان، 77. 2. بحارالانوار، ج 90، ص 300. ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
🍃🌺🍃🌺🍃 🌺🍃🌺🍃 🍃🌺🍃 🌺🍃 🍃 🌸امام صادق علیه السلام فرمود: «ستصیبکم شبهة فتبقون بلا علم یری و لا إمام هدی لا ینجو الا من دعا بدعاء الغریق». قلت و «کیف دُعا الغریق؟ «تقولُ: یا الله یا رحمان یا رحیمُ یا مقلّبَ القلوبِ ثبت قلبی علی دینک»؛ (3) «شبهه ای به شما خواهد رسید و شما بدون راهنما و امامی هدایت کننده باقی خواهید ماند از آن شبهه، کسی نجات پیدا نمی کند، مگر آن کس که با «دعای غریق» خدا را بخواند». راوی گوید: «دعای غریق چگونه است؟» امام می فرماید: «می خوانی: ای خدا ای مهربان! ای بخشنده! ای دگرگون کننده قلب ها ! قلب مرا بر دین خود [و پیروی از آن] ثابت بدار». در این دعا تأکید شده است که در زمان غیبت آن امامی که پرچم هدایت است باید برای ثبات قدم و استواری بر دین خدا، دعا کنیم و این، نشان گر جایگاه مهم دعاست. 🔆امام عسکری علیه السلام فرمود: و الله لیغیبن غیبة لا ینجو فیها من التهلکة إلا من یثبته الله علی القول بإمامته و فقه للدعا بتعجیل فرجه؛ (4) او غیبتی طولانی خواهد داشت که در آن [غیبت] هیچ کس نجات نمی یابد، مگر کسی که خدای تعالی او را در اعتقاد به امامت ثابت بدارد و در دعا به تعجیل فرج، موفّق سازد. ♦️البتّه از زاویه دیگر، دعا کردن برای امام عصر علیه السلام یک وظیفه مهم برای منتظران آن حضرت است که مورد عنایت ویژه امامان علیه السلام بوده است. در روایات آمده است که حضرت امام رضا علیه السلام به دعا کردن برای صاحب الامر علیه السلام امر می کرد و می فرمود: 🔆 این گونه برای او دعا کنید: اللّهم ادفع عن ولیّک و خلیفتک و حجتکَ علی خلقک… و احفظه من بین یدیهِ و من خلفهِ و عن یمینهِ و عن شماله و من فوقه و من تحته… أیّدهُ بنصرک العزیز و أیّده بجندک الغالب… و وال من والاه و عادِ من عاداه…؛ (5) خدایا! [هر بلایی را] دور کن از ولیّت و خلیفه ات و حجت خود بر بندگانت… و او را از پیشِ رو و از پشت سر و از راست و چپ و از بالا و پایین، حفظ فرما… و او را به نصرتِ غالب خود، یاری کن و به لشکر پیروز خود تأیید فرما… و دوست دار هر کس را که دوستش دارد و دشمن دار هر که با او دشمنی ورزد… ✅ بنابراین دعا کردن و ارتباط معنوی و روحانی با امام غایب، یکی از اصول رفتاری شیعه در عصر غیبت است که آثار و فواید فراوانی دارد. 📚منبع: 3. بحارالانوار، ج 52، ص 149. 4. همان. 5. همان، ج 92، ص 330. ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼استغاثه به امام زمان (عج)🌼 ♦️ ♦️ و ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
با سلام روزهای یکشنبه موضوع مورد بحث زندگی مهدوی می باشد. سوالات خود را به ادمین کانال ارسال فرمایید. پاسخگوی سوالات شما می باشند.متشکریم ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
🔹🔸♦️ ♦️🔸🔹 📝 پدیدآوران: کورانی، علی (نویسنده) جلالی، عباس (مترجم) موضوع:محمد بن حسن(عج)، امام دوازدهم، 255ق. - مهدویت - انتظار 📚این كتاب با سه مقدمه از ناشر، مترجم و مؤلف در بيان ارزش كتاب، انگيزه ترجمه و نقش مهدویت در جهان غرب آغاز مى‌شود. كتاب به درخواست مؤلف و توسط عباس جلالى به فارسى ترجمه شده است، ترجمه‌اى معنايى كه علاوه بر روان و سليس بودن، سعى شده تا حد امكان امانت در ترجمه رعايت شود. ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️《سبک زندگی مهدوی》⭕️ 🔟 قسمت دهم 📌 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️《سبک زندگی مهدوی》⭕️ 1⃣1⃣ قسمت یازدهم 📌 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️《سبک زندگی مهدوی》⭕️ 2⃣1⃣ قسمت دوازده (قسمت پایانی) 📌 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
با سلام روزهای سه شنبه مخصوص پاسخ به مهدوی می باشد سوالات خود را به ادمین کانال ارسال فرمایید. پاسخگوی سوالات شما می باشند.متشکرم ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
🍃🌺🍃🌺🍃 🌺🍃🌺🍃 🍃🌺🍃 🌺🍃 🍃 برای نیمه شعبان... ✅ از الان برنامه ریزی کنید ♦️ توییت بنویسید هر روز حداقل چهار تا بنویسید ، عملیات نیمه شعبان، یک عملیات یک شبه نیست ❗️ چـــون بزرگترین عملیات هر سال ما هست پس قطعا به یک شب و یک ساعت ختم نمیشه. حداقل نفری بیست توییت نــــاب 👌 با محتوای غنی و فاخر 👌 باید آماده کنید، پس برنامه بریزید و بنویسید. ♦️ استوری آماده کنید حداقل ۵ تا عکس نوشته ۵ کلیپ ♦️ پست اینستاگرامی آماده کنید حداقل ۵ تا خلاصه ک اســــــاسی وقت بذارید مــــــا قراره همون گروهی باشیم که آقــــامون رو میاره.... یادتون نره، که به عشق دیدن مولامون و ظهور داریم میدَویم پس جا نزنیم 🚫 خسته نشیم 🚫 کم نیاریم 🚫 این روزا شاید برای مردمی ک منتظر نیستند؛ وقت خواب و استراحت باشه امــــا برای ما وقت بیدار بودن و دویدنه وقت بیدارخوابی کشیدن و خسته شدنه... وقتِ مضطـــــر شدنه😭 حتما پرچم بزنید درخونه ها دیگران روهم ترغیب کنید. کنارهدیه دادن ماسک ودستکش یه کتاب مهدوی....هم هدیه بدید. برامنتظر ،تعطیلی معنانداره نوع کار فرق میکنه..... نیازمندارو با مهرمهدوی مورد عنایت قرار بدید.... خلاصه هرکاری که لبخند رو لب آقامون بیاره.... ارسال به دیگران به نیت انجام کارهای مهدوی بیشتر ان شاءالله🌸 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
《باسلام》 دوستان گرامی ؛ برگزاری جشن میلاد آقا صاحب الزمان عج در فضای مجازی و همچنین فضای خانواده در شرایط فعلی، نیازمند تفکر و ایده پردازی می باشد. 😊 شما عزیزان نیز می توانید ما را در برگزاری این جشن یاری نمایید. 🎁 به سه نفر از برترین ایده ها جوایز ارزنده ای اعطا می گردد. ایده های خود را به ایدی زیر ارسال فرمایید: 📍 @Sayedeh_hossini ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹🔸♦️ ♦️🔹🔸 چگونه ولی فقیه نایب امام زمان علیه السلام است؟ ⁉️⁉️🤔⁉️⁉️ ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
🍃🌺🍃🌺🍃 🌺🍃🌺🍃 🍃🌺🍃 🌺🍃 🍃 🌸شرح پرسش: چگونه مى ‏توانید ثابت کنید که «ولى فقیه»، نایب و جانشین امام زمان علیه السلام، رهبر و ولىّ جامعه اسلامى است؟ وقتى که آن حضرت در غیبت طولانى مدت به سر مى‏ برند، چه نیازى به نایب و نماینده دارند؟
🍃🌺🍃🌺🍃 🌺🍃🌺🍃 🍃🌺🍃 🌺🍃 🍃 ♦️پاسخ♦️: دوران غیبت کبرى را مى‏ توان یکى از سخت‏ ترین و حساس ‏ترین دوره‏ هاى حیات سیاسى - دینى دانست. در عصر غیبت، مسئله زعامت و رهبرى از دیدگاه اسلام، نادیده گرفته نشده است. شریعت که براى تنظیم حیات اجتماعى است، همواره به مسئول یا مسئولان اجرا نیاز دارد تا حافظ مصالح امت و ناظر بر اجراى صحیح عدالت اجتماعى باشند و نمى‏ توان آن را مخصوص دوران حضور دانست. بحث «ولایت فقیه» از گذشته مورد توجه بسیارى بود. 🔆شیخ مفید مى‏ گوید : «اجراى حدود اسلام به عهده ائمه هدى از آل محمد است که منصوب از سوى خدا هستند و دیگر حاکمان و امرایى که ائمه علیهم السلام نصب کردند و آنها این منصب را به فقهاى شیعه تفویض کردند» :: المقنعه، ص 811 :: 🔆شیخ طوسى مى ‏گوید: «قضاوت تنها براى کسى جایز است که امام معصوم علیه السلام به او اجازه داده باشد و ائمه علیهم السلام این منصب را به فقهاى شیعه تفویض کردند» :: نهایه، ص 301 و 302 :: 🔆محقق اردبیلى گفته است : «فقیه در همه امور نایب امام است.فقیه خلیفه و جانشین امام معصوم است ؛ پس آنچه به او برسد، به امام معصوم تحویل داده شده است» :: مجمع الفائدة و البرهان، ج 9، ص 131:: 🔆صاحب جواهر گوید: «ظاهر روایات حاکى از آن است که فقیه، به طور کامل، اختیار دارد (ولایت) و تمام اختیاراتى که براى امام است، براى او هم مى ‏باشد» ::جواهر، ج 40، ص 18 و 19 :: 🔆امام خمینى رحمت الله علیه به عنوان یکى از مهم‏ترین نظریه پردازان ولایت فقیه مى‏ فرماید : «...فقها از طرف ائمه علیهم السلام، در همه مواردى که امامان در آن داراى ولایت هستند، ولایت دارند...» :: کتاب البیع، ج 2، ص 488 و 489 :: 👈 از نظر وى: «کلیه امور مربوط به حکومت و سیاست - که براى پیامبر صلی الله علیه و آله و ائمه علیهم السلام مقرّر شده - در مورد فقیه عادل نیز مقرر است و عقلاً نمى ‏توان فرقى میان این دو قائل شد؛ زیرا حاکم اسلامى - هر کس که باشد - اجرا کننده احکام شریعت و برپا دارنده حدود و قوانین الهى و گیرنده مالیات‏هاى اسلامى و مصرف کننده آن در راه مصالح مسلمانان است» :: شئون ولایت فقیه، ص 35 ؛ ولایت فقیه، ص 172 :: 👈ایشان تأکید مى‏ کند: «امر ولایت و سرپرستى امت، به «فقیه عادل» راجع است و او است که شایسته رهبرى مسلمانان است ؛ چه، حاکم اسلامى باید متّصف به «فقه» و «عدالت» باشد. پس اقامه حکومت و تشکیل دولت اسلامى، بر فقیهان عادل، واجب کفایى است. بنابراین، اگر یکى از فقیهان زمان، به تشکیل حکومت، توفیق یافت، بر سایر فقها لازم است که از او پیروى کنند و چنانچه امر تشکیل دولت اسلامى، جز با هماهنگى و اجتماع همه آنان میسر نشد، بر همگى آنان واجب است که مجتمعاً بر این اهتمام ورزیده، در صدد تحقق آن برآیند...» :: شؤون ولایت فقیه، ص 33 :: 🤓 با نگرشى واقع بینانه در این دیدگاه‏ها، مى ‏توان به روشنى دریافت که «ولایت فقیه» نظریه ‏اى مترقى و پیشینه دار بوده و تنها نظام مطلوب و شرعى جایگزین نظام امامت در عصر غیبت به شمار مى ‏رود. البته ظهور و بروز کامل آن - به خصوص در عرصه سیاسى - در عصر حاضر است. ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
🍃🌺🍃🌺🍃 🌺🍃🌺🍃 🍃🌺🍃 🌺🍃 🍃 ❌مهم ترین بخش جواب❌ 🍃ادله ی اثبات : در اثبات این نظریه، دلایل عقلى و نقلى فراوانى وجود دارد که در این نوشتار مختصر، به بعضى از آنها اشاره مى‏ شود. ⭕️دلایل عقلى‏⭕️: به نظر امام خمینى رحمت الله علیه دلیل عقلى در اثبات «ولایت براى فقیه» تام است و دلیل ‏هاى نقلى، مؤیّدى است براى آنچه که از عقل به دست مى ‏آید: به تحقیق، لزوم برقرارى حکومت براى بسط عدالت و تعلیم و تربیت و رفع ظلم و حفظ مرزها و منع از تجاوز اجانب از واضح ترین داورى‏ هاى عقلى است... . مجرى حکومت، باید شخصى آگاه به احکام و ملتزم به رعایت کامل وظایف دینى باشد. پس اگر معصوم در بین مردم بود، عقل حکم به لیاقت او براى این مقام مى‏ کند و اکنون که معصوم حضور ندارد، افرادى باید عهده دار این امر شوند که از نظر علم به احکام اسلام و تقوا و عدالت، شبیه ‏ترین مردم به امام معصوم باشند و منظور از «ولى فقیه»، چنین کسى است . :: جوادى آملى، ولایت فقیه (ولایت فقاهت و عدالت)، ص 168 - 178 ؛ فلسفه سیاست (سلسله دروس اندیشه ‏هاى بنیادین اسلامى 6)، ص 172 :: 🌸صاحب جواهر نیز دلیل عقلى بر ولایت فقیه را با بیانى ذکر مى ‏کند که از سه مقدمه، تشکیل مى ‏شود: 1⃣ نخست؛ آن که شیعیان، در عصر غیبت امرشان، به هرج و مرج واگذار نشده است. جامعه باید انتظام داشته باشد و چنین نباشد که زورمندان بر جامعه غلبه یابند. 2⃣ دوم؛ علاوه بر آن که باید در جامعه نظم وجود داشته باشد، این نظم باید مبتنى بر قسط و عدل نیز باشد؛ چرا که ممکن است جامعه‏ اى منظم باشد، اما نظم آن بر اساس کفر مستقر گردد. 3⃣ سوم؛ این که قانون الهى را باید قانون شناسى که خود به قانون عمل مى‏ کند، اجرا کند و چنین کسى تنها فقیه اهل بیت مى ‏تواند باشد. ⬅️ وى در این رابطه مى ‏نویسد : «گستردگى دستورات رسیده در زمینه اجراى احکام انتظامى و رسیدگى به مصالح امت، عصر غیبت را نیز فرا مى‏ گیرد و تعطیل احکام اسلامى در این رابطه، مایه گسترش فساد در جامعه مى‏ گردد که شرع مقدس هرگز به آن رضایت نمى‏ دهد و حکمت و مصلحت وضع و تشریع چنین احکامى، نمى‏ تواند مخصوص عصر حضور باشد؛ لذا بایستى حتماً اجرا گردد و این وظیفه فقها است که به جاى امامان معصوم، مؤظف به اجراى آن مى ‏باشند» ::جواهر الکلام، ج 31، ص 395 :: ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
🍃🌺🍃🌺🍃 🌺🍃🌺🍃 🍃🌺🍃 🌺🍃 🍃 ⭕️دلایل نقلى و روایى‏⭕️ : در اثبات «ولایت فقیه» و این که طرح اصلى آن از سوى خود امامان معصوم علیهم السلام ارائه شده است، روایات فراوانى وجود دارد. بر اساس این احادیث، امامان معصوم علیه السلام مردم را جهت رفع نیازهاى حکومتى - به ویژه مسایل قضایى و منازعات - به فقها ارجاع داده ‏اند و آنان را با تعابیرى چون «امنا»، «خلفا»، «وارثان پیامبران» و «کسانى که مجارى امور به دست ایشان است»، معرفى کرده‏ اند. ♦️ در این نوشتار به بیان چند روایت بسنده شده و درباره یکى از آنها توضیحاتى ارائه خواهد شد: 🔆 الف. مقبوله عمر بن حنظله می گوید: امام صادق علیه السلام مى ‏فرمایند : «هر کس از شما که راوى حدیث ما باشد و در حلال و حرام ما بنگرد و صاحب نظر باشد و احکام ما را بشناسد و او را به عنوان داور بپذیرد، همانا من او را بر شما حاکم قرار دادم. پس هرگاه حکمى کرد و از او قبول نکردند، حکم ما را سبک شمرده و ما را رد کرده ‏اند و آن کس که ما را رد کند، خدا را رد کرده است و رد کردن خدا، در حد شرک به خداى متعال است». :: کافى، ج 1، ص 67 ؛ وسائل الشیعه، ج 18، ص 98 :: 🔆 ب. صحیحه ابى خدیجه (سالم بن مکرّم) می گوید: امام صادق علیه السلام فرمودند: «زنهار که مسائل اختلافى خود را نزد اهل جور (کسانى که جایگاه عدالت را به ناحق اشغال کرده ‏اند) نبرید؛ بلکه از میان خود کسى را که از روش حکومت و دادرسى ما آگاه باشد، براى قضاوت برگزینید. من چنین کسى را بدین مقام منصوب کرده ‏ام ؛ پس داورى را به نزد او برید». :: من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 2 ؛ کافى، ج‏7، ص 412، ح 4 ؛ وسائل الشیعه، ج 27، ص 13 ؛ وسائل الشیعه،27، ص 13 :: 🔆 ج. امام حسینعلیه السلام می فرمایند: «مجارى امور و احکام به دست علماى ربانى است که امین بر حلال و حرام خدا هستند». :: تحف العقول، ص 169 ؛ مستدرک الوسائل، ص 35، ص 188:: 🔆 د. روایت شیخ صدوق از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله؛ وى از قول آن حضرت آورده است: «خدایا ! بر جانشینان من رحمت فرست، پرسیدند: اى رسول خدا! جانشینان شما کیانند؟ فرمودند: آنان که بعد از من مى ‏آیند و حدیث و سنت مرا نقل مى‏ کنند». :: من لا یحضره الفقیه، ج 4، ص 420، ح 5919 ؛ وسائل الشیعه، ج 18، ص 65 :: 🔆 و. توقیع شریف امام زمانعلیه السلام؛ حضرت ولى ‏عصر علیه السلام در پاسخ به نامه اسحاق بن یعقوب این توقیع را صادر فرمودند: «در رخدادهایى که اتفاق مى‏ افتد، به راویان حدیث ما مراجعه کنید؛ زیرا آنان حجّت من بر شمایند و من حجت خدا بر آنان هستم». ::کمال الدین و تمام النعمه، ص 483 و 484، ح 4 :: ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
🍃🌺🍃🌺🍃 🌺🍃🌺🍃 🍃🌺🍃 🌺🍃 🍃 شیخ انصارى در کتاب مکاسب، با سه دلیل ثابت مى‏ کند که منظور از «حوادث واقعه»، همه امورى است که عقلاً و شرعاً در مورد آن، باید به حاکم مراجعه کرد. ♦️از جمله این که امام، مردم را در اصل حوادث، به فقها (ارجاع داده است، نه در حکم حوادث). اگر مى ‏فرمودند: در احکام حوادث به فقها مراجعه کنید، ممکن بود بگوییم: فقها در بیان حلال و حرام خدا و فتوا، حجت و نماینده امام زمان علیه السلام هستند، نه در امور سیاسى و اجتماعى؛ ولى در این توقیع خود حوادث، به فقها ارجاع داده است. ♦️از جمله «فانّهم حجّتى علیکم»؛ استفاده مى ‏شود که از سوى حضرت مهدى علیه السلام، فقیهان در کارهایى منصوب هستند که از شئون امامت و امور اجتماع باشد. آنان در کارها و امورى حجت امام زمان علیه السلام هستند که اگر حضرت حضور مى ‏داشت مى ‏بایست، خود ایشان انجام دهند؛ ولى به دلیل عدم حضورشان، آنها را به فقیهان محوّل کرده و مردم را نیز به آنان ارجاع داده اند. ♻️ نتیجه گیرى‏ ♻️ برآیند این بحث آن است که «ولى فقیه»، رهبر جامعه اسلامى در عصر غیبت و دارنده مقام قضاوت و حکومت است و بدون او جامعه دچار حاکمان غاصب و جائر و عدم رعایت موازین دینى مى ‏شود. ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
با سلام روزهای چهارشنبه مخصوص معرفی وظایف منتظران‌امام عصر(عج)میباشد. سوالات خود را به ادمین کانال ارسال فرمایید. پاسخگوی سوالات شما می باشند.متشکرم ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat