eitaa logo
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)استان تهران
2.6هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1هزار ویدیو
86 فایل
:🌐:مهدویت یک امر جهانی است:🌐: 🔸️🔷️ یک‌ قدم‌ برای ظهورش برداریم ...🔶️🔹️ ↙️ ارتباط با ادمین کانال‌: 🆔️ @Sayedeh_hossini ♻️ تبادل : 🆔️ @abasaleh313mongi
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺🍃🌺🍃 🍃🌺🍃 🌺🍃 🍃 :::: سبک زندگی مهدوی :::: 🎤 👇👇👇👇👇 ●●●●●●●●●●●● 《بسم الله الرحمن الرحیم》
سبک زندگی را محضر شما عزیزان ارائه می‌کردیم وهم مباحثه می‌کردیم. ساحت‌ها و محل‌هایی که ما در سبک زندگی باید به آن توجه داشته باشیم به طور خاص چیزی که از روایت ها، منابع اسلامی، آیات استفاده میشود چهار ساحت، یعنی ما در ۴ محیط در چهار نوع رابطه تعامل داریم در زندگیمان از منابع و روایت ها استفاده کردیم که، ۴ ساحت بسیار معروفی هم هست که خدمتتان ارائه می‌کنیم: اول تعامل انسان با خداست، توجه به خالق، چیزی که غرب امروزی این را فراموش کرده که یک انسان منتظر باید نسبت به خالقش برنامه داشته باشد برای ارتباط با خالق هستی باید برنامه‌ریزی داشته باشد منتظران امام زمان در برنامه عبادی شان بسیار دقیق و منظم هستند یاران امام زمان ارواحنا فدا شبها به عبادت مشغول هستند در توصیف یاران امام زمان این بحث عبادت شب‌زنده‌داری و تهجد شبانه کاملاً دیده میشود اولین مدل تعامل ما با خداوند متعال است. اولین توجه ما به خالق باید باشد . دومین ساحت سبک زندگی توجه انسان به نفسش به خودش تعامل با خودش به تعبیر رساله حقوق امام سجاد علیه السلام حق النفس اینجا اسلام کلی برنامه دارد منتظر امام زمان بایدبه این نکته هم توجه داشته باشد ما حق نداریم بدنمان رااذیت بدهیم یک سوزن نباید به بدنمان فرو کنیم بی‌جهت بی دلیل گرسنگی نا به جا بدون دلیل را نباید در بدنمان تحمیل کنیم حق نداریم بدنمان آزار بدهیم چرا؟ چون این نفس ما این بدن ما یک حقی دارد. مدل دوم ساحت دوم و حیطه دوم سبک زندگی سبک زندگی است که تعامل با خودمان رو توصیف میکند که در روایت ها به آن توجه زیادی شده است . سومین توجه ما به دیگران باید باشد حق الناس تعامل ما با مردم چگونه باید باشد بحث رعایت حق الناس را در روایت ها شنیده ایم که چقدر مورد تاکید هست که حتی ممکن است خدا ببخشد حق الله را، با توبه وتوجه خود بنده، ولی حق الناس رو باید حتماً انجام بدهد . ساحت سوم تعامل با مردم حق الناس اینکه عرض می کنم خدمت شما خوبان سرفصل‌های بحث است یعنی ذیلش بسیاری از مباحث متعدد و مفصل را می توانید مطالعه داشته باشید چهارمین ساحت تعامل ما در سبک زندگی تعامل با طبیعت با حیوانات این تعبیر بعضی از روایت ها با امور مادی است که اطراف ما هست. کتاب مفاتیح الحیات استاد آیت الله جوادی آملی حفظه الله ایشان در این کتاب شان یک بخشی دارند راجب بحث حقوق حیوانات حیوانات هم حق دارند طبیعت هم حق دارد وقتی کسی سوار حیوان میشود گفتند نزنید این مرکب را. مرحوم مقدس اردبیلی که این یار امامت ارواحنافداه این عالمی که متعدد تشرف محضر امام عصر ارواحنا فداه داره کاملا به این نکته دقت دارد انقدر مقدس شیخ احمد چرا بهش گفتن مقدس اردبیلی؟ به خاطر تقدسی که ایشان داشت ۲۰ سال سوار سوار الاغ بود تو این ۲۰ سال یک چوب دستی به این مرکبش نزد چرا؟ منتظر امام زمان رعایت میکند ارتباط و تعاملی که با این حیوان دارد سوار حیوان هست حتی چوب دستی به آن مزنید که به آزار نرساند و اگر گفتند چوب دستی بزنید تا این اسب، این حیوان حرکت کند حق ندارید به صورتش بزنی حیوان اذیت میشود آزار میبیند یک اشاره کنی حرکت می کند چرا؟ چون در مقابل این حیوانات در مقابل محیط‌زیست ما مسئولیم حق نداریم میرویم جایی درختی را می‌بینیم شاخه‌ای را بشکنیم. " پیامبر اکرم ص فرمودند: شاخه درخت رو نشکن گویا داری بال فرشته را میشکنی " ببینید اسلام برای این طبیعت برای این حیوانات یک حقی قائل شده است مسئولیت داریم گفتن در جایی که آب راکت هست ادرار نکن چون در این آب موجودات ریزی هستند که اذیت می کنند حالا ان موقع نمی‌شد به زبان علمی امروز سخن گفت موجودات ریز توی اب اذیت میشوند. ببینید عزیزان ما باید نسبت به طبیعت نسبت به دور و برمان کاملاً سبک زندگیمان مهدوی باشد رعایت این امور بسیار ضروری است که در روایت های ما بسیار قابل دسترسی شما عزیزان هست. قصه ی جالبی است خیلی خلاصه قسمتتون عرض کنم حاج آقای تهرانی رحمة الله علیه این عالم واصل این پیرمردی که بسیار انسان خود ساخته ای بودن ایشان روزی از منزل حرکت می‌کنند به سمت مسجد در مسیر به سختی هم راه میرفتند وسط راه یک دفعه میگن باید برگردیم همراهشون میگوید اقا کار مهمی است؟میگویند بله کار مهمی است باید به خانه برگردم اقا اجازه بدین برم این کار رو انجام بدم نه نمیشه باید خودم برم.... آقا چه امر مهمی هم میشه بفرمایید چیه؟ ایشون می فرمایند که من داشتم وضو می گرفتم عبامو به درختی آویزان کرده بودم توی خونه مورچه ای روی این عبای من اومده الان دارم میرم مسجد روی عبام دیدنم مورچه هست اگرمورچه را الان بندازم یا همراه با خودم ببرم این مورچه نمی تواند راه خانه اش رو پیداکند .من باید برگردم خانه، این مورچه را کنار خانه ی خودش رها کنم وبه سمت مسجد برگردم. به این چهار ساحت توجه و دقت داشته باشید . ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdavi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌾بنویسید که شب تر سحر می گردد 🌾یک نفر مانده از این قوم که برمی گردد ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍂 بی تو ای صاحب الزمان ... 🎧 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
《سلسه مباحث سبک زندگی مهدوی》 📌 ✅ ( ) ⏰ حدود ۶ دقیقه 😊 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🍃🌺🍃🌺 🍃🌺🍃🌺 🌺🍃🌺 🍃🌺 🌺 ﷽ ♦️مسابقه هفته بیست و پنجم♦️ 1⃣ "اگر من زمان امام زمان عج را درک می‌کردم تمام عمر خدمتش را می‌کردم" این حدیث از کدام معصوم است؟ الف. امام باقر ع ب. امام صادق ع ج. امام هادی ع د. امام علی ع 2⃣ چطور تغییر در رفتار افراد صورت می‌گیرد؟ الف. با تغییر در باور ب. تغییر در کنش ج. تغییر در بینش د. گزینه الف و ج 3⃣ اولین مرحله برای اینکه بخواهیم سبک زندگی درستی داشته باشیم چه کار باید انجام دهیم؟ الف. شخصیت افراد را بهتر بشناسیم ب. سبک زندگی مهدوی داشته باشیم ج. محبت و رافت را سر لوحه رفتارمان قرار دهیم د. هیچ کدام 4⃣ ارکان فرهنگهای مختلف چند تاست؟ الف. در فرهنگهای مختلف متفاوت است ب. دو رکن ج. سه رکن د. چهار رکن 5⃣ کدام گزینه صحیح نیست؟ الف. هنجار در جامعه به معنی بایدها و نبایدها است ب. ارزشها به معنی باورها در جامعه است ج. هنجارها رفتارهای پذیرفته شده در جامعه است د. ارزشها به معنی رفتارهای پذیرفته شده در جامعه است. 📮ارسال پاسخ سوالات مسابقه به آیدی : 📌 @Sayedeh_hossini ❌ توجه فرمایید ؛ تنها کسانی در مسابقه شرکت داده خواهند شد که پاسخ های خود را از امشب (۹۹/۷/۱۲) تا دوشنبه(۹۹/۷/۱۴) به همراه نام و نام خانوادگی و شماره همراه تا ساعت ۱۲ ظهر به آیدی فوق ارسال نمایند. *با تشکر* 📚منبع سوالات : پادکست های استاد قائمی پیرامون : ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
(۳) ❖ا ﷽ ا❖ 🔸️ امام کاظم (علیه السلام): 🔸️«صاحب هذا الامر، هو الطرید الوحید الغریب الغائب عن أهله الموتور بأبیه.» 🔸️صاحب این امر ـ حضرت مهدى (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ـ رانده شده، تنها، غریب، غائب و دور از اهل و خون‌خواه پدر خویش می‌باشد. 📚 کمال‌الدین و تمام النعمه، ج ۱ باب ۲۹ ص ۳۶۱ ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
🌺 باور های غلط نسبت به غسل 🌺 بسیاری از مردم برداشت های ناصحیحی نسبت به غسل دارند، مانند موارد زیر 1- اگر در حین غسل دست به بدن نکشند غسلشان صحیح نیست. 2- باید غسل را رو به قبله انجام داد. 3- باید بدن قبل از غسل، خشک باشد. 4- باید کارهای غسل پی در پی باشد. ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
《سلسه مباحث سبک زندگی مهدوی》 📌 ✅ ( ) ⏰ حدود ۶ دقیقه 😊 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣📣 توجه توجه 📣📣 با توجه به تقاضای مهدی یاوران عزیز متن پیاده شده ی پادکست های به ترتیب در کانال بارگزاری خواهد شد. 📚 شما می توانید برای شرکت در مسابقه از هر دو منبع که کاملا منطبق هستند استفاده نمایید . 👇👇👇👇👇👇 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
🌺🍃🌺🍃 🍃🌺🍃 🌺🍃 🍃 :::: سبک زندگی مهدوی :::: 🎤 👇👇👇👇👇 ●●●●●●●●●●●● 《بسم الله الرحمن الرحیم》
✴️ اللهم ارزقنا توفیق الطاعة و بعد المعصیة وصدق النیة و عرفان الحرمة با آروزی سلامتی و تندرستی برای شما منتظران امام عصر ارواحنا فداه بحث سبک زندگی مهدوی در خدمتتان داشتیم در این دعای زیبای امام عصر (ع) یک بعد شخصیت و انسان را بهش توجه می‌کنیم: خدایا به ما توفیق طاعت و بندگی عنایت فرما، به ما صدق نیت و گرایش الهی عنایت فرما و بحث عرفان حرمت، شناخت محرمات را به ما روزی کن. هر انسانی سه بعد دارد و اگر کسی به سبک زندگی و تربیت و اخلاق توجهی داشته باشد مسیر سیر و سلوک را طی کند باید حتماً به سه بعد شخصیت انسان توجه داشته باشد و برای هر سه بعد شخصیت انسان برنامه داشته باشد. بُعد اول باورهاست، بینشِ شناخت معرفت آگاهی است. ♦️بعد دوم علایق، گرایشات، احساسات، عواطف. ♦️ بعد سوم رفتار، عمل، کردار، کُنش، یعنی ما باید در سبک زندگی مهدویمان به بینش گرایش و کنش توجه داشته باشیم. وقتی بحث انتظار مطرح میشود بخواهیم یک منتظر حقیقی امام عصر (ع) باشیم باید بینش و معرفت به ساحت مقدس امام عصر ارواحنا فداء داشته باشیم. کسی که بینشش عمیق میشود آقا را بهتر و بیشتر میشناسد طبیعی است که گرایش ومحبتش به حضرت عمیق تر میشود و نشانه ی محبت عمل و رفتار است در کنش و رفتارش هم زندگی او دیگر مهدوی میشود. اگ ما بخواهیم سبک زندگی را داشته باشیم باید هم معرفت داشته باشیم هم محبت داشته باشیم و هم اطاعت از امام معصوم داشته باشیم وقتی بحث سبک زندگی مهدوی مطرح میشود که اشاره کردیم سبک زندگی در عمل است، در رفتار است در کنش است. اما عزیزان دو لایه ی وجودی دارد که آن دو لایه بر رفتار ما سوار میشود و ما را به رفتار مهدوی میرساند بینش ما و گرایشات ماست یک مثال به خدمتتان عرض کنم‌. جوانی را می بینید که در نمازش سست شده یا ترک کرده ما مدام شروع میکنیم به این عزیز تذکر دادن . باید تذکر بدهیم ،از ۷ سالگی باید شروع کنیم تا یک نفر نماز خوان باشد که یک نفر به نماز انس داشته باشد ولی اگر بخواهیم بفهمیم که چرا این آقانمازش را ترک کرده فقط در حیطه رفتار نباید وارد بشویم دو چیز او رابه چنین رفتاری میتواند کشانده باشد یعنی سه تا عرصه باید علت ترک نماز آن جوان را،آن نوجوان را پیدا کنیم اول بُعد بینش و گرایش ممکنه این اقا پسر ما وارد دانشگاه شده یا تو دبیرستانش شبکه‌های اجتماعی تو فضاهایی قرار گرفته با سوالات و شبهاتی مواجه شده که الان دیگه من اینجا طرح شبهه نمی کنم ،مثلا حالا شما شبهات رایجی که به ذهنتون اومده حالا جوابشم همتون میدونید این خدایی که مثلاً مادر من مریض کرده من برا چی نماز بخونم این خدایی که مثلا بیماری کرونارو جلوشو نگرفته تا بشر گرفتارش بشه من چرا اطاعتش کنم . شبهه اومده براش اصلا من گناهانم انقدر زیادشده... اب که از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب برا چی نماز بخونم حاج آقا من این همه دعا کردم مستجاب نشده مصدومم چرا نماز بخونم خب ببینید شبهه آمده تک تک این شبهات جواب داره تو بُعد معرفت و بینش ما باید جواب شبهه رو بدیم چرا این بچه در رفتار و کنشش دچار مشکل شده؟ چون که بینش اون دچارمشکل شده شبهه او را دچار تردید و سستی در نماز کرده باید اینو پیدا کنیم و از این رو به این بعد توجه داشته باشیم. اما بعضی وقتا شبهه نیست گرایش است، علاقه است و احساس او دچار مشکل شده مثلاً نوجوانی مکبّر مسجده یا نه مثلا اومده مسجد نماز بخونه این نوجوان یا آقازاده این اقا پسر اومده تو مسجد یه کاری میکنه بعد از تکبیرش یا بین نماز یا بعد نماز یه سروصدایی میکنه یه شوخی و خنده ای میکنه یکی از این نمازگزار ها مخصوصا اگه صف اول امام جماعت باشه تاثیرس بیشتر میشه تو ذوق این بچه زده یه دادی سر این بچه زده یه توهینی به این بچه کرده که بچه داریم نماز میخونیم چرا مزاحم میشی و بایک برخورد تحقیر آمیز با او برخورد کرده چه اتفاقی می افته؟ این بچه میگه من از مسجد میرم دیگه نه نماز میخونم نه مسجد میام خب گرایش او باعث این لغزش او در نماز شده فقط قصه ی امر نیست فقط قصه ی رفتار نیست بله بعضی وقتا در حیطه ی رفتار مشکل داره بچه پدر مادرش اون رو رها کردند و گفتند که ولش کن هنوز بچست ۱۵.۱۶ سالش شده تازه میخوان بهش بگن که اقا پسر نماز هم بخون خب شروع میکنه اما یک خط در میون شله چرا؟چون به موقع در رفتاراو این امر اتفاق نیفتاده این توصیه اتفاق نیفتاده با لطافت و ظرافت پس ببینید عزیزان اگر کسی بخواهد سبک زندگی اش مهدوی باشد باید هر سه بعد رو بهش توجه داشته باشه برای هر سه بعد برنامه‌ریزی کنیم هم بعد بینش و معرفت . معرفت به ساحت امامش داشته باشد این معرفت انسان رو به رفتارو زندگیه مهدوی میرساند و هم گرایش و محبت ما،مارو مهدوی میکند کسی که همیشه یاد حضرت مهدی ارواحنا فداه است طبیعتادر زندگی اش نشانه های حضرت بیشتر هست. ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
✴️ وَامْلَأْ قُلُوبَنا بِالْعِلْمِ وَالْمَعْرِفَةِ، وَطَهِّرْ بُطُونَنا مِنَ الْحَرامِ وَالشُّبْهَةِ، وَاکْفُفْ أَیْدِیَنا عَنِ الظُّلْمِ وَ السَّرِقَهِ  باعرض‌سلام‌خدمت‌شمامنتظران‌امام‌عصر‌ ارواحنا فداه در جلسه‌ی قبل‌اشاره‌کردیم برای سبک زندگی مهدوی باید در هر سه بُعد بینش،گرایش وکنش مابرنامه‌ریزی‌داشته‌باشیم در همین فرازی که اول صحبتم شروع کردیم در دعای امام‌عصر‌ارواحنا‌فداه بحث‌علم‌ومعرفت‌رو‌داریم و بحث طینن پاک رو از خداوند متعال ارزو داریم دربحث‌روانشناسی‌اشاره‌میکنم اگر‌شما‌بخواهیدمثلایک وسواسی رو درمان کنیدبایددربعدبینش او،گرایش او،کنش‌او شناخت‌داشته باشید و متناسب با اهداف دینیتون بیایید دستکاری کنید و اونو اصلاح کنید هم بحث بینش به اون معرفت بدید که پاکی و نجاست چیه و کی یک چیزی پاک میشه و یا نجس میشه نسبت به معرفت و اگاهی او اقدام کنید.نسبت به گرایش و احساس او اقدام کنید که این چیز که یک مرتبه شستی پاکه و دیگه نسبت بهش احساس بدی نداشته باش. احساس اورا دستکاری کنید و سوم در کنش او اقدام کنید بگویید بایک مرتبه شستن پاک شده و دفعه ی دوم دیگه نجاستی ندارد وقتی زیر آب کُر داری میشوری یک مرتبه کفایت میکنه لازم نیست پنج وفعه اینو بشوری در هر سه بعد باید اصلاح کنیم عزیزانی که در فضای مباحث مهدویت فعالیت میکنند باید برای هر سه بعدشخصیت انسان برنامه ی مهدوی داشته باشیم که در ادامه خواهیم گفت مباحثی رو که دید مارا میتواند بهتر و باز تر کنند در صوت های قبلی محضر شما عرض کردم خیلی وقت ها با اصلاح سبک زندگی میتوانیم شخص را دگرگون کنیم میخواهیم کسی مهدوی شود زمانی که سبک زندگی اش تغییر پیدا کند عقیده و باورش نیز عوض میشود.نوجوانی است در فضای دین و مذهب نیست اهل نماز نیست با خدا اشنایی ندارد می آوریمش تو یک هیئتی تو یک کانون مهدویتی کمی رفتار و سبک زندگی زیبای مهدوی و اهل بیتی پیدا میکنه یواش یواش اون باور واعتقادش درست میشه یواش یواش احساس و محبتش به امام عصر ارواحنافداه بیشتر میشه.ببینید دوستان کسی غمگیمه،زانوی غم بغل گرفته.همین که او زانوی غم بغل گرفته او رو در حالت غصه و افسردگی فرو میبره بهش میگیم پاشو دستهاتو باز کن راه برو،کمی ورزش کن سبک میشی کاری کن ظاهرت خلاف غصت باشه نتیجش چی میشه؟اون غصه ات برطرف میشه.دلت گرفته پاشو نماز بخون وضو بگیر رو به قبله الله‌اکبر بگو همین نماز خواندن تو درون تورو با نشاط میکنه. انسان تو مشکلات قرار میگیره احساس ضعف پیدا میکنه اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ نماز میخواند انرژی پیدا میکند توی گرایش او تو باور او این تاثیر رو میگذاره به همین خاطر این رفتار این سبک زندگی بسیار حائز اهمیته. افتاده توی رخت خواب۱۰روزه میگه من کروناگرفتم هیچیشم نیست علامتی هم نداره ولی ترس از کرونا او رو زمین گیر کرده باورش اینه زورما به کرونا نمیرسه زور اون از ما بیشتره. وقتی که شما میایید باورش رو عوض میکنید راجع به باورش صحبت میکنید میگی اقا جون مگه شما امام زمان نداری؟ امام زمانی که فرمود «أنـَا خـاتَمُ الاَوْصِـياءِ» من اخرینِ وصی هستم اخرین امام هستم «بی یدفع الله عزوجل البلاء» یا در نقلی دیگر می فرماید؛ خداوند بلاها رو از دوستان و شیعیانم دفع میکنه تو امام زمان داری پاشو بگو «لاحول و لا قوه الا بالله»، خدا داری، امام زمان داری، تنها نیستی، وقتی که بینشش را عوض میکنید رفتار او هم عوض میشود، این آقا یا خانمی که از دست کرونا زمین گیر شده و در رختخواب بوده، یک دفعه سرپا میشود. مثالی که زدم براتون یک مثال عینی بود، میخواهیم تغییر رفتار پیدا کند، بینشش را عوض میکنیم، یعنی این سه تا که خدمتتان عرض کردم بینش، گرایش و کنش هر سه با هم ارتباط دارد، پس اگر ما بخواهیم زندگیمان مهدوی تر باشد، باید هر سه بعد را مدّ نظرمان داشته باشیم، الان در همین فضای کرونایی که مثال های ما هم رنگ و بوی کرونایی گرفته اشاره میکنم میگم که سبک زندگیِ شرقی ها مهربانانه تر هست، حالا و بالخصوص مسلمان ها، چرا؟ پیرزنی هست، پیر مردی هست، کرونا گرفته، صد نفر پنجاه نفر چهل نفر از فامیلش دور اورو میگیرند و او رو به زندگی بر میگردانن اما در کشور های غربی چی؟ میگن پیر مرد را رها کنید مسن هارا رها کنید اینا که میمیرن ولشون کنید بگذارید با کرونا از بین بروند. خب ببینید اگرکسی اعتقاد به امام زمان داشته باشد و این انرژیش را بیاورد در زندگیش از آن استفاده کند، یک سبک زندگیِ بسیار زیبایی را برای خودش میتواند متجسم و متصور داشته باشد خب عزیزان سخنمان این شد که اگر ما بخواهیم سبک زندگیِ درستی داشته باشیم باید شخصیت انسان را بهتر بشناسیم. وقتی شخصیت و سبک زندگی را بهتر شناختیم در ابعاد مختلف با برنامه ریزی زیبا تر یک سبک زندگی مهدوی را برای خودمان، برای جامعه خودمان رقم میزنیم. ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
✴️ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا نُورَاللَّهِ الَّذِي يَهْتَدِي بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ يُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ در زیارت جمعه ی امام زمان(عج)، ایشان را به عنوان نوری مطرح میکنیم که هدایت می کند هر که را که بخواهد هدایت شود و غم و غصه را از ایشان دور می سازد . 🔅ارکان فرهنگ،هرفرهنگی چه اسلامی چه شرقی چه غربی چه مهدوی فرقی نمیکند هر فرهنگی سه رکن دارد یک : ارزش ها/ دو : هنجار ها / سه : نماد ها ارزش ها باور های ریشه داری که در یک قوم وجود دارد مثل خدا مثل امام حسین مثل معاد مثل برزخ که ما به این ارزش ها ایمان داریم اعتقاد داریم. ♦️دوم هنجارهاست هنجار ها رفتارهایی است که مورد قبول یک جامعه است مثل نماز مثل روزه مثل خمس مثل صله ی رحم عیدی دادن سلام کردن عزاداری اینها هنجار هاست باید ونباید هاست که بهش گفته میشه عمل صالح و سوم نمادهاست نمود و ظاهر بیرونیِ یک تمدنِ،یک فرهنگِ که بهش گفته میشه شعارِالله تمدنِ طبیعتا ❓مثل چی؟ مثل کعبه مثل کربلا مثل صفا و مروه مثل رمی جملات که نماد رمی شیطانِ ببینیداگر دشمن میخواد برنامه ریزی کنه به هر سه ی اینها توجه داره این ارکان فرهنگ ماله همه ی ادیان هست ماله همه ی فرهنگا هست مثلا نماد ها در فضای یهودمسیحیت چیه؟مثلا پاپیون نماد یهودیته کروات نماد مسیحیته یا صلوات بر محمد و ال محمد نماد مسلمانی ماست اگر ما بخواهیم در بعد فرهنگ مهدوی قدم برداریم از کجا شروع کنیم؟از ارزش ها شروع کنیم،از هنجار ها شروع کنیم یااز نمادها شروع کنیم خیلی وقت ها ما میاییم سر وقت ارزش ها چرا؟ چون ارزش ها مهم تره شروع میکنیم با کلاس های عقیدتی میخواییم معرفت شخص رو افزایش بدهیم درحالی که اینجا سخت مردم میان درصد مشارکت کمتره کسانی ام که برای تقویت ارزش ها وباور هاشون میان کسانی هستند که قبلش گرایشات و احساسات اونهارو به شناخت و معرفت امام اومده و کشونده دشمن میخواد حمله کنه به فرهنگ اسلامی و مهدوی ما از کجا شروع میکنه؟ایا در این حمله اول نماد رو هدف قرارمیده یا هنجار رویا ارزش رو؟ ببینید از جهت اهمیت درسته خیلی از شما به ذهنتون میرسه که ارزش مهم تره باید اورو هدف قرار بده.اما ارزش باور ریشه داره در مقابل حمله ی به این باورهای ریشه دار ملت،قوم و مذهب مقاومت میکنن انسان تعصب داره طرف ممکنه حتی رفتار مذهبی نداشته باشه خدای نکرده نعوذبالله عرق خوره اهل مفاسد هست ولی وقتی که به امام حسین(ع) اهانتی بشه غیرتی میشه و میاد تو خیابون میگه با امام حسینمون چیکار دارید؟چرا توی دعواهای سیاسی به خیمه ی امام حسین حمله میکنید ببینید طرف ممکنه تیپش اصلا مذهبی نباشه ولی به اون ارزش غیرت داره تعصب داره چوم باور ریشه داره ولی رو نماد ها اون مقدار استحکام وجود نداره یعنی مقاومت کمتره چیکار میکنه دشمن؟مثلامیاد توی نمادها وارد میشه بعضی چیزها نماد غربه.ازکلمه ی مرسی استفاده میکنه اقاجون ممنون،متشکر،دست شما درد نکنه کلمه ی فارسی از کلمه ی دینی خودمون استفاده کن میاد مثلا نمیگه شما خدا رو قبول نداشه باش نمیگه نماز نخون نمیگه امام زمان واقعیت نداره چرا؟چون میدونه مردم مقاومت میکنن اینجا میاد چیکار میکنه؟میاد لباس و مدل پوشش رو عوض میکنه این نماده این نمادعوض میخواد بکنه اداب و رسوم رو میخواد تغییر بده چگونه؟شبکه های ماهواره ای وارد میشن دقیقا رو همین نماد ها دست میذارن چرا گاهی ماهواره ظرف مدت محدودی میاد فرهنگ ساپورت پوشی رو تبلیغ میکنه خیلی زود از شرق تا غرب از شمال تا جنوب کشور عزیزمون تو شهر و روستا یک دفعه مواجه شدیم ساپورت پوشی مد شد.طرف نماز میخونه خداروقبول داره امام حسینم قبول داره ولی این ساپورت پوشی رو اومدن. خب نتیجه چی میشه وقتی که میاد این نماد رو عوض میکنه یواش یواش تو قصه ی هنجار دچار مشکل میشه این خانومی که نمادش غربی شده میاد چیکار میکنه؟ توعرصه ی اجتماع رفت و امدی که میکنه گرفتار دوستی ها میشه اقا میگه چقدر زیبا شدین.....خواهش میکنم.... به دوستی گرفتار میشه وقتی چند وقتی گرفتار گناه شد این گرفتاری و عادت به این گناه ثُمّ کانَ عاقِبَةَ الَّذینَ أَساءُوا السّوأیٰ أَن کَذَّبوا بِآیاتِ اللَّهِ دیگه منکر خدا میشه ایات الهی رو تکذیت میکنه پس اگر ما بخواهیم فرهنگ مهدوی رو تقویت کنیم باید بیاییم تو نماد ها کار کنیم به همین خاطر اسلام هم تو نماد ها تاکید داره باید پاشی بری رفتنش اثر داره مَنْ زَارَ قَبْرَ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ بِشَطِّ اَلْفُرَاتِ پاشو برو اونجا.درسته زیارت از دور اثر داره.برکت داره ولی رفتنه چرا؟چون کعبه نمادِ.چون کربلا نمادِ چون حرم اهل بیت نمادِ.باید نماد ها حفظ بشه. ما بخواهیم زندگیمون مهدوی باشه باید نمادهای مهدوی رو در زندگیمون تقویت کنیم وکاری کنیم جوان ما با این نماد ها انس بگیرد این یک حیطه بحث بسیار مفصله که خدمتتون عرض کردم. ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
خدا را شاکریم درزمان امامت امامی زندگی میکنیم. امام صادق (ع) فرمود : لو ادرکته لخدمته ایام حیاتی اگر من زمان امام زمان رو درک کنم من امام صادق تمام عمر خدمتگزار حضرت خواهم بود . محبوبترین اعمال به فرمایش امیر المومنین نزد خداوند متعال انتظار فرج است. کسی که منتظر باشد محبوب خدا می شود.محبوب عالم هستی میشه وخداوند دلهارو سمت او میکشاند . محبة لصفوه اولیائک کسی که منتظر باشه .کسی که محب امام زمانش باشه چه اتفاقی میفته محبوبة فی ارضک وسمائک .محبوب زمین وآسمان .زمینیا واسمانیاقرار خواهد گرفت .مثل حاج قاسم عزیزما سردار دلها این شهید سعید که منتظر واقعیه امام زمان بود .نه فقط دوستان حتی دشمنان ما کساییکه ،صهیونیستهایی که درکاخ سفید بودند، مثل برایان هوک که مسئول میز ایران دروزات امور خارجه آمریکا بود داره میگه یک منتظر واقعیست ،یک عاشق تمام قامت برای امام زمانشه .کسی که منتظر باشه این گونه دلها رو سمت او میکشونه ومحبوب زمین وآسمان خواهد شد . بحث ما در سبک زندگی منتظرانست .کسی که زندگیش منتظرانه باشه مثل حاج قاسم عزیز ما چقدر زندگیش برکت پیدا میکنه .چگونه این زندگی ما منتظرانه باشه . 🌻یک روایت بسیار زیبا یی از آقا امام سجاد (ع)هست شنیدید : کسانی که در زمان غیبت امام زمان هستند امامتش رو قبول دارن ومنتظر ظهور حضرت هستن بهترین انسانهای همه دوران هستن . چرا ؟ برای اینکه خداوند عقل ومعرفتی به اونها داده که در دوران غیبته ولی گویا آقارو میبینه به همین نکته توجه کنید . منتطر کسی است که در دوران غیبت خودش رو در محضر امام زمان میبیند یکی از ویژگیهای منتظر اینه خودش رو مقابل آقا حاضر میبینه انتظار پرده های غیبت رو برمیداره .اَلسلامُ عَلیکَ یا عینَ اَللهِ الناظرَة .امام چشمان زیبای خداست درزندگی خودم اگر امام رو شاهدوناظر اعمالم بدونم چیکار میکنم سر زنو بچم داد نمیزنم .تو محیط کار رعایت حق الناس وعدالت رو دارم .در برنامه زندگیم خدارومد نظرم میبینم چرا ؟ منی که از دوست ورفیق و پدر وبستگانم حیا میکنم در معرض دید اونها خطایی رو مرتکب نمیشم وقتی که خودم رو در محضر ابر قدرت عالم ،یگانه منجی عالم بشریت ،او که تنها امام حی وحاضر ماست خودم رو شاهد وناظره درمقابل این حضرت ببینم رفتارم بسیار زیباتر میشه وهمین یکی از بهترین عوامل خودسازی من میشه وقتی بدونم آقا اعمالم رو میبینه میتونم تسلط رو نفسم پیدا کنم در مقابل شیطان .کسی که احساس حضور امامش روداره به یاد حضرت هست .لازم نیست که حتما طلبه باشه ،روحانی باشه ،اهل علم باشه. نه رجبعلی خیاط ،خیاطه ولی یاد امام زمانشه این ربطی به شغلش نداره . سید هاشم حداد اهنگره ولی اوج معنویت رو داره سید هاشم حداد چگونه به این درجه رسید .میگه دیدم باصبر بر بددهنیهای مادر زنم درجاتم داره بالا میره از اون به بعد به این بد دهنیها با نگاه لذت بخش نگاه میکردم . انتظار یعنی رسیدن به نقطه لیاقت درک ویاری امام زمان عج چه اندازه رنگ وبوی زندگیمون رنگ وبوی مهدویته منتظِر سعی میکنه خودش رو هم رنگه منتظرَش کنه برا آمدن این مهمان خانه دلش رو ، خانه دلش رو ،خانه وجودش رو ،رفتار واعمالش رو اصلاح کنه. 👌منتظر کسیست که اشاره کردیم در صوتهای قبلی،در هر سه بُعد ،هم در بُعد معرفت آگاهیش رو بالاتر میبره،معرفتش رو به اقا بیشتر میکنه،محبتش بیشتر میشه ،یاد حضرت بیشتر میکنه ودر عمل اطاعتش بیشتر خواهد شد وقتی که اینگونه شد آرام آرام لیاقته درک ویاری امام زمانش رو پیدا میکنه.وقتی سبک زندگی ما منتظرانه باشه آرزوی ما برای یاری امام بیشتر نمود پیدا میکنه و از طرفی دیگه از جهت روحی واخلاقی بسیار پر نشاط خواهیم شدو چون میخواد به امام خودش رو برسونه .خودش رو آماده میکنه برای پیوستن به امام زمانش . دیگه مثل اون قصه .هذا رَجُلُُ صابونیٌّ رو شنیدین قصش رو .کسی که ادعای امام زمانی میکردمنتظر ظهور حضرت بود اما وقتی که امد یکی احساس کرد این نورانی هست ادم عادی نیست.پرسید تو کی هستی؟ با اصرار شدید گفت من یکی از همراهان امام زمانم منم ببر دستشو گرفت برد گفت به شرطی که دم خیمه اگه اقا اجازه داد محضر اقا برسیم....باشه اشکالی نداره امد کنار رود خانه گفت بسم‌الله بگو تا رد شیم . گفت مگه میشه؟ بله حرکت کردند و روی رود خانه با ذکر بسم‌الله الرحمن‌الرحیم اب سفت شد حرکت کردند در مسیر یک دفعه روی رودخانه باران گرفت داشت باران میومد همین که باران گرفت یک دفعه این اقای عطاری که عاشق امام زمان بود دم از امام میزد رفت توی آب.زیر بغلش رو گفت...چی شد؟گفت یه لحظه یاد صابونام افتادم که بالای پشت بام گذاشته بودم خشک بشه حتما این بارون صابون های منو میشوره و میبره در چاه و ناودون میاد پایین زمانی که رسیدن محضر امام زمان دم خیمه منتظر بود. آقا پیغام دادن این مرد ،فکر صابونشه. کسی که خودشو برای امامش آماده می کنه همت می کنه که به امام زمانش برسه .
✴️ السلام علیک یاصاحب الزمان ای منتظران امام زمان ارواحنا فداء انتظار حلقه اتصال بین مردم و امامشه، انتظار ایجاد علقه میکنه، سبک زندگی ما باید بگونه ای باشد که ما رو به امام زمانمون برسونه. پیامبر اکرم فرمودند: «افضل جهاد امتی انتظارالفرج» برترین جهاد امت من انتظار فرجه یعنی منتظر دائما در حال مبارزست میخواد مبارزه کنه با شمن درونش وبا دشمن بیرونش پس منتظر از حرکت نمی ایسته سراز پا نمیشناسه تابه امام زمانش برسه تا زمینه ساز ظهور امام زمانش باشه معیار و ارزش انسان ها هم به همین همتشون به همین حرکتشون به همین تلاششون هست. چون «قدر الرجل علی قدر همتِه.» چقدتلاش میکنی همون مقدار میارزی چقدر انتظار ما ارزش داره باید ببينيم منتظر چه کسی هستیم. منتظر عصاره خلقت، یگانه منجی عالم بشریتیم پس این خیلی قیمتیه، خیلی ارزشمنده پس باید حرکتمون ، تلاشمون مجاهدانه باشه، کالمجاهد بالسیف بین یدی رسول الله کسی که منتظر امام زمانه مثل کسی است که پیشارویه رسول خدا داره شمشیر میزنه عزیزان وقتی که بحث انتظار مطرح میشه، حالا من قصد ندارم وارد بحث انتظار بشم که حتما قبلا اساتید براتون مطالب مفیدی رو فرموده اند. تو بحث ثواب منتظر جالبه ما می‌بینیم منتظر رو با عنوان مجاهد معرفی می‌کنند که در تعبیری از امام صادق(ع)؛ المنتظر لأمرنا کالمتشحطّ بدمه فی سبیل الله: مثل کسی است که در خون خودش غلطانه یا فرمود امام سجاد(ع) :ثواب هزار شهید از شهدای بدر و احد رو داره، یعنی چی یعنی منتظر اهل جهاده، اهل حرکته عزیزان نیومدن بگن که، مثلا کسی که منتظره ثواب هزار روز نمازخوندن و روزه گرفتن و عبادت داره، نه، ثواب هزارشهید داره. چرا؟ چون شهید، چون مجاهد کسی است که حرکت میکنه، مجاهد دین دار نیست دین ياره، دین دارم هست ولی دین یارست. مجاهد دین یاره، عابد دینداره فرق بین دیندار با دینیار، 1. دینداره فقط خودش مشغول عبادته میخاد خودش بهشتی بشه، ولی یکی دین یاره میخاد جامعه رو بهشتی کنه و همه رو به سمت امام زمان ببره. خوب پس منتظر دست از تلاش و حرکت برنمیداره، هم در بعد فردی هم در بعد اجتماعی، سعی میکنه مبارزه خودش رو به نحو احسن انجام بده. مرحوم آیت الله بهاءالدینی (رحمة الله علیه) این عالم واصل و کامل ایشون میفرمودند : در جلسه ای امام زمان در عرفات از حاج آقای فخر به نیکی یاد کرد. 🍃 راوی قصه میگه، سریع رفتم پیش حاج آقای فخر ایشونم از اولیاء الهی بود گفتم حاج آقای فخر چه کردی که امام زمان از تو به نیکی یاد کرد، ایشون گفت: من کار خاصی نکردم، مادر علویه ای داشتم داشت گریه میکرد و تعریف می‌کرد، مادر سید و علویه ای داشتم. ایشتوین زمین گیر شد، تمام کارهای مادرم رو افتخار انجام می‌دادم. خدمتگزار او بودم. اینکاره من رو امام دیده، این یک مبارزس تو خونه با هوای نفسش، با شیطان درون که مبارزه میکنه، که من تمام کارهای مادرم رو انجام بدم. دربست خدمتگزار باشم، هم د بعد فردی، هم در بعد اجتماعی، وکسی که منتظره سعی میکنه خودش رو به امام زمانش برسونه، مزدش هم شهادت هست که در این روایت ها به زیبایی گفته شد. شهید حسن باقری جمله ی جالبی داره، میگه منتظر امام زمان منتظر حقیقیه امام زمان، کسی است که منتظر شهادت باشه. مزد انتظار هم شهادته. 🦋 خدا رحمت کنه شهدایه سعیدی که با توسل به امام زمان راهشون رو پیدا کردند. حاج آقای حاج علی اکبری نقل میکردند:در عملیات کربلای پنج دو سه شب قبل از عملیات، فرمانده گرهانی داشتند به اسم، آقا سید فراهانی، اومد گفت :حاج آقا، من یک سری دارم یه رازی دارم. چه شده؟! گوشه ای رفتیم. گفت که حاج آقا به من گفتند، تو این عملیات شهید میشم، چه جوریش بمونه وقت نیست. خوب مشکلت چیه؟!امروز نامه ای از همسرم به دست من رسید. این نامه رو نباید باز میکردم، شیطون منو وسوسه کرد، نامه رو باز کردم. چی نوشته همسرت؟ نوشته سید میدونم رفتنی هستی، موندنی نیستی. کونوا ابناء الاخرة و لا تکونوا ابناء الدنیا (بنده آخرت باشید نه بنده دنیا) این شهدا اینگونه بودند. میدونم رفتنی هستی فقط یه خواهش، عکس بچه مو فرستاده، سید بیا یه مرتبه بچه تو ببین. بچت متولد شد، بغلش کن، بوسش کن، روش اسم بزار بعدش برو، لااقل به بچم بگم بابات یک بار تورو بغل کرده. حاج آقا دلم رفته خونه چه کنم؟ این شهدا این رزمنده ها، خیلی بیشتر از ما زن و بچه هاشونو دوست داشتند. اما به خاطر خدا، به خاطر امام زمانشون و وظیفه ای که داشتند، مبارزه ای که در راه انتظار داشتند از همه ی اینا گذشتند و رفتند. عملیات شروع شد. حاج آقای علی اکبری میگفت:داشتم رو کانال میرفتم، دیدم یه نفری بالای کانال ترکش خورده، به زور آوردمش پایین به دیوار کانال تکیشه دادم. زیر نور منور دیدم که آقا سید خودمونه، یاد پریشب افتادم، گفت که من قراره شهید بشم،. نشستم گفتم سلام سید، ترکش خوردی چطوری. حالت چطوره؟