eitaa logo
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)استان تهران
2.6هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1هزار ویدیو
86 فایل
:🌐:مهدویت یک امر جهانی است:🌐: 🔸️🔷️ یک‌ قدم‌ برای ظهورش برداریم ...🔶️🔹️ ↙️ ارتباط با ادمین کانال‌: 🆔️ @Sayedeh_hossini ♻️ تبادل : 🆔️ @abasaleh313mongi
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺بسم الله الرحمن الرحیم 🌺 💫لَقَد خَلَقنَا الإنسان فی أحسَن تَقویم💫 خداوند در سوره ی مبارکه ی تین در آیه چهارم به زیبایی یکی از مهم ترین اصول سبک زندگی منتظرانه را توصیف می فرمایند: ای انسان تو در بهترین جایگاه، در بهترین موقعیت خلق شدی. "فی أحسن تقویم" در بهترین موقعیت قرار گرفتی. 🔸 نهمین عامل سلامت معنویت ما رضایت و تسلیم است. از جا و موقعیتی که در آن قرار گرفتیم، راضی باشیم، از قیافه و تیپی که داریم ، از هوش و استعدادی که داریم، از خانواده ای که داریم، از شهری که در آن زندگی می کنیم، از ایمان و معنویتی که خداوند به ما عنایت کرده است، راضی باشیم‌. افراد با ایمان و خداپرست به علم، حکمت و رحمت خداوند ایمان دارند و به مقدرات عالم را طبق نظام احسن می دانند، که مصلحت بندگان را خداوند لحاظ کرده است، قطعاً خیر و صلاح من این بوده است، برای رشد معنویت من و نگاه اخروی من این مهم بوده که با این تیپ و قیافه و در همین جایگاه باشم . خیلی ها ناراضی هستند، این نارضایتی از زندگی شان، از قیافه شان، از جایگاهی که ناخواسته در آن قرار گرفته اند، باعث دل گرفتگی ها و دلمردگی ها می شود و حتی اعتراضاتی را به ساحت مقدس خداوند متعال دارد. انسان مؤمن تمام مقدرات عالم را زیبا می بیند و مفهوم شکست و ناکامی در او جایی ندارد. عزیزان، منتظران امام زمان علیه السلام، در سبک زندگی مهدوی این مسئله بسیار حائز اهمیت است، باور کنیم آنچه خداوند برایمان مقدر کرده است، حکیمانه است، این سرنوشت برای ما بهتر است، آنچه در زندگی ما پیش می آید از آن رضایت داشته باشیم، این رضایت باعث کاهش غم و نگرانی می شود، باعث افزایش آسایش در زندگیمان می شود و مشکلات آسان می شود، در نتیجه دید ما به زندگی مثبت می شود و زندگی برایمان زیبا و فرح آمیز خواهد بود. این رضایت بدان معنا نیست که انسان تلاش نکند، حرکت نکند، نه، حرکت می کند اما از دارایی ها و ثروتش ناراضی نیست که چرا من کم قسمتم شده است. قطعاً خیر و صلاح ما است، یک نگاه حکیمانه ای پشت پرده ی تمام تقدیرات ما قرار دارد، تقدیر هم چیزی است که ما در شکل گیری آن نقشی نداشتیم، مثل مصیبت ها و بلاهایی که بر انسان نازل می شود که در اختیار او نیست، بلاهای عمومی و اتفاق هایی که می افتد. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در جواب منافقین این گونه فرمودند: *قل لن یصیبنا الّا ما کتب اللّه لنا* (توبه٫ ۵۱) هیچ حادثه ای برای ما اتفاق نمی افتد مگر آن چه که خدا برای ما نوشته باشد. وقتی نگاه این گونه شد، انسان به مقام رضایت می رسد و آن فرمایش زیبای امیرالمؤمنین علیه السلام: «إرضَ تَستَرِح» (غرر الحکم و درر الکلم، ص ۱۳۱) راضی باش تا از زندگی ات لذت ببری. اگر بخواهیم زندگی منتظرانه ای داشته باشیم باید به مقام رضایت برسیم. 🔸 از همین جا دهمین عامل سلامت معنوی ما روشن می شود که اعتقاد به قضا و قدر الهی است. از منظر قرآن امور این دنیا تصادفی نیست، بلکه تحت نظارت خداوند انجام می شود. فرد مسلمان خداوند را سرچشمه ی هر حرکت و تأثیری می داند، خدا را پرورش دهنده همه ی موجودات عالم می داند، به همین خاطر همه ی نیکی ها، مصیبت ها و بلاها را بر پایه ی تقدیر الهی می بیند. خداوند براساس حکمت و مصلحت کارها را سامان داده و خیر و خوبی انسان ها را می خواهد، مشکلات انسان نیز برای رشد و امتحان او هست، به همین دلیل است مؤمنان به قضا و قدر الهی، همیشه آرامش دارند، چون راضی اند، اگر به آن ها مصیبتی برسد، تحمل می کنند: *الذین إذا أصابتهم مصیبة قالوا إنّا للّه و إنّا إلیه راجعون* (بقره، ۱۵۶) مصیبت که می بیند، می گوید ما خدایی هستیم، پیش خدا هم برمی گردیم، برای چه غصه بخوریم، به همین خاطر است اعتقاد به قضا و قدر الهی یکی از راه های سلامت معنویت و روح و روان ماست، در برابر کسی که فلسفه ی خیلی از مصیبت ها را درک نکند، اینکه این خدای حکیم خیر او را می خواهد، گرفتار بیماری های روانی، غصه و افسردگی می شود ولی وقتی که می داند این خدای حکیم خیر او را می خواهد، اگر چه ما حکمت او را ندانیم، اما به خدای حکیم اعتماد داریم، به همین خاطر است آرامش پیدا می کنیم. اباعبدالله الحسین علیه السلام در اوج سختی و دشواری های روز عاشورا، دیگر اوج مصیبت ها روضه ی حضرت علی اصغر علیه السلام است، در آن صحنه می فرماید: «هوّن علیّ ما نزل بی أنّه بعین الله» (بحارالانوار، ج ۴۵، ص ۴۶) برای ما این مصیبت ها سبک می شود؟ چرا؟ چون خدایا تو داری این مصیبت ها را می بینی. یا زینب کبری سلام الله علیها در مجلس ابن زیاد بعد از تحمل آن همه سختی ها، بعد از دیدن هجده داغ بر جگرش، ایشان وقتی که در مقابل ابن زیاد قرار می گیرد، ابن زیاد می گوید: «کیف رأیت صنع الله بأخیک و أهل بیتک» کار خدا را چگونه دیدی؟ می فرماید: «مارأیت إلّا جمیلاً» (اللهوف، ص ۱۶۰) جز زیبایی ندیدم، همه اش خیر و زیبایی و خوبی است.
امام جواد علیه السلام: 🔺هرکس قبر عمه ام حضرت فاطمه معصومه (س) را در قم زیارت کند، بهشت پاداش اوست 📚کامل الزیارات، ص ۵٣۶ 🌺۲۳ ربیع الاول، سالروز ورود بابرکت حضرت فاطمه معصومه (س) به شهر قم تهنیت باد.🌺 ┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
برای زیارت مجازی حرم بی بی فاطمه معصومه سلام الله علیهاواردلینک 👇👇 شوید. https://vtour.amfm.ir/ 🌹🌹🌹🌹🌹 سلام الله علیها ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
🌺۲۳ ربيع الاول؛ سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به شهر قم بدون تردید نقش (سلام اللَّه علیها) در قم شدن قم و عظمت‌ یافتن این شهر عریقِ مذهبىِ تاریخی، یک نقش ما لا کلام فیه است. این بانوی بزرگوار، این دختر جوانِ تربیت‌شده‌ی دامان اهل‌بیت پیغمبر، با حرکت خود در جمع یاران و اصحاب و دوستان ائمه (علیهم‌السّلام) و عبور از شهرهای مختلف و پاشیدن بذر معرفت و ولایت در طول مسیر در میان مردم و بعد رسیدن به این منطقه و فرود آمدن در قم، موجب شده است که این شهر به عنوان پایگاه اصلی معارف اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) در آن دوره‌ی ظلمانی و تاریکِ حکومت جباران بدرخشد و پایگاهی بشود که انوار علم و انوار معارف اهل‌بیت را به سراسر دنیای اسلام از شرق و غرب منتقل کند. رهبر معظم انقلاب؛ ۸۹/۷/۲۹ ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویژه سالروز ورود پر برکت سلام الله علیها به شهر مقدس قم 🌸🌸🌸 به برکت قدمت، قم/ شده حریم تشیع به یمن قم شده عالم/ پر از شمیم تشیع... 🌺🌺🌺 👤حاج میثم مطیعی ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
《سلسه مباحث سبک زندگی مهدوی》 📌 ✅ ( ) ⏰ حدود ۷ دقیقه 😊 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
🌺🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🌺 💫 وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرين ‏ 💫 (بقره/ 155) ای منتظران حضرت مهدی (عج)، ای کسانی که دوست دارید سبک زندگیتان، سبک منتظرانه باشد، 🔸 شناخت حقیقت دنیا یازدهمین عامل سلامت ما به عنوان سلامت معنوی است. حقیقت این دنیا را باید بدانیم، این دنیا بهشت نیست و بهشت هم نمی‌شود، هر کسی توقع داشته باشد دنیا برایش بدون غصه باشد، دچار مصیبت می‌شود؛ چرا که امیرالمومنین علیه‌السلام فرمودند: «دَارٌ بِالْبَلَاءِ مَحْفُوفَة» (نهج‌البلاغه، خطبه‌ی 226) دنیایی است که با بلا و مصیبت در هم تنیده شده است. دنیایی است که محل امتحان است، اصلاً ما برای امتحان به این دنیا آورده‌اند. لازمه‌ی زندگی دنیا امتحان شدن توسط خداوند متعال است. ممکن این امتحان طبق آیه‌ای که خدمتتان خواندم با ترس، گرسنگی، نقص و کاهش در اموال، در جان‌ها و میوه‌ها و ثمرات باشد. در سبک زندگی‌مان باید دقت داشته باشیم تمام بلا‌ها و مصیبت‌ها امتحانی است که ما چگونه در مقابل آن عکس‌العمل نشان می‌دهیم و آیا از این سختی‌ها، پله‌ای برای ترقی در عبودیتمان می‌سازیم یا نه. باورکنید عزیزان، دنیا، دنیای فراق است. امام صادق علیه السلام فرمودند: «أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ هَذِهِ الدُّنْيَا دَارُ فِرَاقٍ ...» (کمال الدین، ج 1، ص 74) دنیا محل رفتن و محل گذاشتن است. به تعبیر دیگری از امام باقر علیه السلام «... الدُّنْيَا دَارُ فَنَاءٍ وَ زَوَالٍ ...» دنیا محل فنا شدن و زوال است. «... وَ لَكِنْ أَهْلُ الدُّنْيَا أَهْلُ غَفْلَة ...» اهل دنیا نمی‌دانند که اینجا باید گذاشت و رفت. «الكافي، ج‏ 2، ص 133» آمده‌ایم دنیا، امام هادی علیه السلام فرمودند: «الدُّنْيَا سُوقٌ رَبِحَ فِيهَا قَوْمٌ وَ خَسِرَ آخَرُونَ.» (بحارالانوار، ج‏ 75، ص 366) دنیا بازار است، عده‌ای در آن سود می‌کنند و عده‌ای ضرر می‌کنند. این تعبیر نورانی امام هادی علیه‌السلام است، کسی که منتظر ظهور حضرت مهدی (عج) است دل به این دنیا نمی‌بندد و این دنیا را محل بقاء نمی‌داند، دار فناء می‌داند. وقتی که این گونه نگاه کند، از بلا و مصیبتی که دراین دنیا گرفتارش می‌شود، خیلی غصه‌دار نمی‌شود. به یک نفر گفتند خودش می‌گذرد؟ گفت چون که می‌گذرد خوش است. همین که می گذرد، مصیبت‌ها باقی نمی‌ماند، همین را درک کنیم، انتظار ما و سبک زندگی ما بسیار زیبا می‌شود. در زندگی گاهی اوقات ما غصه‌هایی می‌خوریم، این هم غلط است چرا؟ داریم باطن زندگی خودمان را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه می‌کنیم. این مقایسه، مقایسه‌ی کاملاً غلطی است. هرکسی در زندگی‌اش غصه‌هایی دارد، هیچ کسی در این دنیا بدون غصه نیست. اگر شما به مجلس ختمی می‌روید و به صاحب عزا می گویید غم آخرتان باشد، نمی‌دانید شما دارید نفرینش می‌کنید، چرا؟ مگه حرف بدی است؟، بله، حرف بدی است، دنیا همیشه با دار بلا است، با غم و غصه همراه است، وقتی شما می‌گویید غم آخرتان باشد، یعنی خدا زودتر به تو مرگ بدهد که در این دنیا نمانی و غم و غصه نبینی، چرا؟ چون همه غم و غصه می‌بینند. گر من این حقیقت را بفهمم که در این دنیا بلا و مصیبت حتمی است و همه یک غصه‌ای دارند، زندگی بقیه را وقتی می‌بینم، ظاهر زندگی‌شان آن غم و غصه و آن بلا نیست. اگر شما با هم در خانه اختلاف و مشکلی داشته باشید به بقیه نشان نمی‌دهید و اعلان نمی‌کنید اما خوشی و تفریح و گردش و مسافرت‌های شما را بقیه متوجه می‌شوند، ظاهر زندگی افراد را که شادی‌ها و خوشی‌هاشون بیشتر نمود دارد، با باطن زندگی خودمان که معمولاً کمبود‌هاست، مقایسه نکنیم، چون ظاهر زندگی دیگران نیمه‌ی پر را بیشتر نشان می‌دهد، باطن را نگاه می‌کنی، بیشتر به آن نیمه‌ی خالی توجه می‌کنی. یکی از عوامل سلامت و پیشرفت، لذت و شادی در خانواده این است که انسان نیمه‌ی پر زندگی اش را نگاه کند، دارایی هایش رانگاه کند از دارایی هایش شادباشد و غصه‌ی نداری‌هایش را نخورد، چون همیشه دست بالای دست بسیار است. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: «مَنْ نَظَرَ إِلَى مَا فِي أَيْدِي النَّاسِ طَالَ حُزْنُه‏ ُ وَ دَامَ أَسَفُه‏» (بحارالانوار، ج 74، ص 172) کسی که نگاهش به دست دیگران باشد، غم و اندوه اندوهش دراز و افسوسش پايدار شود. فردی داشت راه می‌رفت، پابرهنه بود، پایش زخم شده بود، در خارو خاشاک خونی شده بود، خون می‌آمد و می‌سوخت، دردش درد واقعی بود، خیالی نبود، رفت جلوتر دید یک نفر اصلاً پا ندارد، زمین‌گیر است، خوشحال و خندان شد، الحمدلله که پادارم، لااقل راه بروم.
کسی که منتظر ظهور حضرت مهدی علیه السلام است، دنبال خلاءهای زندگی اش نیست، با شادی‌ها و دارایی‌هاو ثروتی که دارد، سعی می‌کند برای رضایت امام و مولایش حضرت مهدی ارواحنا فداه حرکت کند؛ به همین خاطر در مقابل بلاها صبر می‌کند، به خاطر همین صبور است *... اسْتَعينُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ ...* (بقره/153)از نمازو روزه کمک می‌گیرد. در قرآن اسوه‌ها و الگوهایی برای صبر داریم، مثل: حضرت یعقوب علیه السلام و حضرت ایوب علیه السلام. این‌ها کسانی بودند که صابر بودند، قرآن مژده به صابران می‌دهد که با یاد خدا حوادثتان را پشت سر بگذارید، احساس تنهایی نکنید. بعضی وقت‌ها در یک مصیبتی آن‌قدر بی‌تابی می‌کنیم، عجولانه برخورد می‌کنیم که فشار روانی را برای خودمان و دیگران افزایش می‌دهیم. اگر می‌خواهیم که در این دنیا شادابی را داشته باشیم، باید بدانیم یازدهمین عامل سلامت معنوی منتظران شناخت حقیقت دنیا است. 🔸 و دوازدهمین عامل هم صبر و بالا بردن سطح مقاومت خودمان است. این دوازده عامل را تا حالا خدمتتان عرض کردیم، ان شاءالله چند مورد دیگر از عوامل سلامت معنوی و روحی خودمان را خدمتتان عرض خواهم کرد، بحث را فشرده خدمتتان عرض کردم، شما هم تحقیق در این زمینه داشته باشید که بتوانیم زندگی‌مان منتظرانه باشد. ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
سیصدو سیزده همدل ظهور در این طرح ماهیانه ۱۲ هزار تومان جهت نشر معارف مهدوی در تهران و مناطق اطراف به حساب بنیاد واریز مینمایید. و از مزایای طرح که در عکس فوق نوشته شده برخوردار خواهید شد. @bonyad_313_mahdaviyat جهت پیوند به مجموعه👇 https://chat.whatsapp.com/LhVLNYSN3IK8A8UwDXMllB
🎁مسابقه هفتگی🎁 تاریخ برگذاری : جمعه مورخ ۹۹/۸/۲۳ ❌به قید قرعه به ده نفر از برندگان جوایز نقدی تقدیم می گردد ❌ منبع سوالات : از قسمت ۱۹ به بعد (منبع سوالات موجود در کانال) 📩 سوالات روز جمعه در کانال قرار داده خواهد شد . ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🍃🌺🍃🌺 🍃🌺🍃🌺 🌺🍃🌺 🍃🌺 🌺 《بسم الله الرحمن الرحیم》 1⃣ عبارت " دار بالبلاء محفوفه" در کدام یک از این کتب آمده است؟ الف. قرآن کریم ب. نهج‌البلاغه ج. نهج‌الفصاحه د. صحیفه سجادیه 2⃣ کدام جمله صحیح نیست؟ الف. رضایت انسان مومن در دنیا باعث کاهش غم و نگرانی می‌شود ب. رضایت انسان مومن در دنیا باعث افزایش آسایش او می‌شود ج. رضایت انسان مومن در دنیا به این معنی است که تلاش و حرکت نکند د. رضایت انسان مومن در دنیا به این معنی نیست که تلاش و حرکت نکند 3⃣ توکل چندمین عامل سلامت معنویت است؟ الف. پنجم ب. ششم ج. هفتم د. هشتم 4⃣ اثر دوم تقوا در کدام آیه از قرآن بررسی شده است؟ الف. ۲۹ سوره انفال ب. ۱۲۰ سوره آل عمران ج. ۲ و ۳ سوره طلاق د. ۷۱ سوره احزاب 5⃣ در آیه ۲۱ سوره روم هدف از ازدواج چه چیزی بیان شده است؟ الف. آسایش ب. تکامل مرد و زن ج. پرورش نسل د. آرامش 📚 منبع: از قسمت ۱۹ تا ۲۲ ⏰ مهلت ارسال : از امروز جمعه ۲۳ آبان تا دوشنبه ۲۶ آبان ساعت ۱۲:۰۰ ظهر 📮 ارسال به آیدی زیر : 📌 @Sayedeh_hossini ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
✌️دو شرط لازم برای ظهور ✅ ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
《سلسه مباحث سبک زندگی مهدوی》 📌 ✅ ( ) ⏰ حدود ۸ دقیقه 😊 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
❌♦️❌ ♦️❌ ❌ جهت مشاهده سوالات مسابقه و پاسخگویی . هشتک(#)زیر را لمس و جست و جو کنید : مسابقه با تشکر از همراهی شما 😊🙏
🌺🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🌺 ⚡️ الَّذينَ آمَنُوا وَ تَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِكْرِ اللَّهِ أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوب‏ ⚡️ چه‌قدر زیباست این آیه‌ی 28 سوره‌ی رعد. آن‌هایی که دل‌شان با خداست، آرامش دارند، اطمینان خاطر دارند. در اینجا دو مدّعا داریم: 1- دل فقط با یاد خدا آرامش پیدا می‌کند؛ 2- دل با هیچ چیزی دیگری آرام نمی‌گیرد. دل آدمی به دنبال یک محبوبی است که زوال‌ناپذیر باشد، فردی که به غیر محبوب حقیقی دل بندد، از ابتدا باید در اندیشه‌ی زوال او باشد و نگران جدایی و فراق او باشد اما خداوند متعال به اولیای او، تنها محبوبین حقیقی این عالم هستند که هرگز زوال‌پذیر نیستند، لذا غم و اندوهی این محبت نخواهد داشت. ⚡️ أَلا إِنَّ أَوْلِياءَ اللَّهِ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ ⚡️ (یونس/ 62) اولیای خدا خوف و ترس و حزن و غصه‌ای ندارند، چرا که دل را متصل به صاحب دل و خداوند متعال کرده‌اند، وقتی به نماز می‌ایستد، ناخالصی‌ها، بدی‌ها و رذائل را از خود دور می‌کند. ⚡️ إِنَّ الْإِنْسانَ خُلِقَ هَلُوعاً * إِذا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعا *وَ إِذا مَسَّهُ الْخَيْرُ مَنُوعاً * إِلاَّ الْمُصَلِّينَ * الَّذينَ هُمْ عَلى‏ صَلاتِهِمْ دائِمُونَ ⚡️ (آیات 19-23 سوره‌ی معارج) خداوند متعال می‌فرماید: «انسان حرص و ولع می‌زند، این گونه خلق شده، وقتی که مصیبتی می‌بیند جزع و فزع می‌کند، وقتی که خیر و خوبی می‌بیند، از دیگران منع می‌کند، غیر از مصلین. چون روحشان بلند است، چون سلامت معنوی دارند، به همین دلیل آن‌ها آرامش دارند. خوشا آنان که دائم در نمازند. 🔸 سیزدهمین عامل سلامتی معنوی ما یاد خدا و اتصال به خداست و چه زیبا امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: نماز به همه‌ی وجود انسان آرامش می‌دهد، چشم‌ها را خاشع و خاضع می‌کند، نفس سرکش را رام می‌کند، دل‌ها را نرم می‌کند و تکبر وخودبزرگ‌بینی را محو می‌کند. (نهج البلاغه، صبحی صالح، خطبه‌ی 192، ص 294) وقتی انسان دست به دعا بر می‌دارد، از یک قدرت بی‌نهایت که خدا باشد، مدد می‌گیرد، در حقیقت نوعی رابطه‌ی عاطفی بین انسان و خدا برقرار می‌شود، به گونه‌ای که انسان می‌تواند دردهای ناگفته‌اش را با او در میان بگذارد. خداوند را شاکریم که خداوند از جنس خودمان ولی و امامی را برای ما فرستاده و قرار داده است. خدا را شاکریم که در زمان حیات امامی هستیم که او ولیّ الله الاعظم، نشانه‌ی خدا در زمین است. «السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَيْنَ اللّهِ فِى خَلْقِهِ» (فرازی از زیارت امام زمان در روز جمعه) امام چشمان زیبای خدا درزمین است. او «سبیل الله» است. ما چنین امامی داریم. «هانری کربن» که یک مستشرق فرانسوی است، جمله‌ی زیبایی دارد، او می‌گوید: «تمام ادیان ارتباطشان با عالم بالا قطع شده است به استثنای شیعه، که با داشتن یک امام حی و حاضر این ارتباط وصل است.» «أَيْنَ السَّبَبُ الْمُتَّصِلُ بَيْنَ الْأَرْضِ وَالسَّماءِ؟» (فرازی از دعای ندبه) امام رشته‌ی اتصال زمین با آسمان است. امام تجلی اسماء الهی است. چه‌قدر زیباست، شما منتظران در سبک زندگی‌تان، وقتی دل‌هایتان پر از غصه می‌شود، وقتی دوست دارید با کسی درد‌و‌دل کنید که واقعاً شما را دوست داشته باشد، یک امام زمان علیه السلام دارید که شما را می‌بیند، از احوالتان باخبر است، از ریز غم و غصه و دلتان آگاه است و شما را درک می‌کند، درشادی‌تان شرکت می‌کند، در غم واندوهتان غمگین می‌شود. این امام زمان علیه السلام را درروایات این گونه به ما توصیف و معرفی کرده‌اند. در گوشه‌ای می‌نشینی، زیارت آل یاسین را باز می‌کنی، «سلام علی آل یاسین ...» شروع می‌کنی به او سلام دادن، هر سلامی علیکی دارد، اگر نگوییم این سلام شما جواب سلام امام زمانتان است، حداقل علیکی دنبال او است. سلام از «سِلم» است، از اسامی الهی است، سلامتی می‌آورد، وقتی سلام می‌کنیم، از ناحیه‌ی مقدس امام زمان علیه السلام سلام بر شما جاری می‌شود، در نتیجه غم و غصه‌ی شما کنار می‌رود و آرامش پیدا می‌کنید، چه زیبا ثروت عظیمی داریم. ای منتظران در سبک زندگی منتظرانه از یاد امام زمان علیه‌السلام بهترین بهره‌برداری را می‌توانیم داشته باشیم و زندگی‌مان بسیار نورانی‌تر باشد. 🔸 چهاردمین عامل سلامت معنوی منتظران، امیدواری به رحمت خداست. ⚡️ ... وَ لا تَيْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِنَّهُ لا يَيْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلاَّ الْقَوْمُ الْكافِرُونَ ⚡️ (یوسف/ 87 از رحمت خدا کسی نباید نا امید شود. بزرگ‌ترین گناه بعد از شرک به خدا، ناامیدی از رحمت خداست.
داستان حمید ابن قحطبه را شنیده‌اید که در یک شب به دستور هارون‌الرشید سادات زیادی را به شهادت می‌رساند و بعد این آقا روزه‌خواری می‌کند، وقتی که می‌پرسند چرا روزه‌خواری می‌کنی؟، می‌گوید: من امید نجات ندارم، چون سادات، فرزندان پیامبر را بی‌گناه کشته‌ام. امام کاظم علیه السلام فرمودند: «گناه یأس از رحمت خدا، از کشتن سادات بزرگ‌تر است.» کسی که امام زمان دارد، هیچ وقت ناامید نمی‌شود، چرا؟ چون این امام زمان دست او را می‌گیرد، همان‌طوری که امیدواری به رحمت خدا را همیشه باید داشته باشیم، با داشتن امام حی و حاضر، هیچ وقت انسان به ناامیدی نمی‌رسد، در بن‌بست‌ها یابن‌الحسن می‌گوید، آقای خود را می‌خواند، از امامش مدد می‌گیرد و اگر خدایی نکرده دچار لغزش گناهی شد، 🔸 اینجا به پانزدهمین عامل سلامت روح و روان و معنویتش دست می‌زند و آن توبه و استغفار است. کسی که با گناه سلامت معنوی خودش را از دست داد، با این راه پانزدهم «توبه و استغفار» بر می‌گردد، دومرتبه سلامتی معنوی خودش را بدست می‌آورد. ⚡️وَ أَنيبُوا إِلى‏ رَبِّكُمْ وَ أَسْلِمُوا لَهُ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَكُمُ الْعَذابُ ثُمَّ لا تُنْصَرُونَ ⚡️ آیات زیبای سوره‌ی زمر 53-54 به انسان امید می‌دهد، نا امید نشوید: ⚡️... لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَميعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحيم‏ ⚡️ همه‌ی گناهان را می‌بخشد، خداوند توبه‌کاران را دوست دارد. «تائب» مثل کسی است که گویا اصلاً گناهی نکرده است. «توبه» نخستین مرحله‌ی رسیدن به سلامت است. درحقیقت نوعی تخلیه‌ی هیجانی آن گناهی که گرفتارش شده است، زیرا انسان از راه‌های صحیح می‌تواند برون‌ریزی عاطفی داشته باشد. با دعا و توبه و نیایش و زیارت و بدین وسیله، ضعف‌های خودش را جبران کند و آن سلامت معنوی‌اش را به دست بیاورد، از اضطراب و فشار روانی خودش را رها کند. موفق باشید. التماس دعا ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
(۱۰) ❖ا ﷽ ا❖ 🔸️امام حسن عسکری علیه‌ السلام در قنوت نمازهایشان این‌‌گونه دعا می‌‌فرمود: 🔸️«فَاجْعَلْهُ اللَّهُمَّ فِي حِصانَةٍ مِنْ بَأْسِ المُعْتَدِينَ ... وَ اجْعَلْهُ اللَّهُمَّ فِي أَمْنٍ مِمّا يُشْفَقُ عَلَيْهِ مِنْهُ وَ رُدَّ عَنْهُ مِنْ سِهامِ المَکايِدِ ما يُوَجِّهُهُ أَهْلُ الشَّنَئانِ إِلَيْهِ» 🔸️خداوندا؛ او [امام مهدی عجل الله تعالی فرجه] را در پناه‌‌گاهی قرار ده تا از شر متجاوزان در امان باشد؛ خدایا او را از چیزهایی در امان بدار كه بر ایشان می‌ترسیم و تیرهای نیرنگ را كه كینه بدخواهانش به سوی او پرتاب می‌كنند، دور گردان. 📚 مصباح‌المجتهد، شیخ طوسی ص ۱۵۶ 📚 صحیفه‌ی مهدیه، سید مرتضی مجتهدی، ص ۱۶۵ ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat
_آرزوت چیه ؟ +🥀شهادت🥀 _خیلی خوبه امّا میدونستی طبق کلام امیرالمومنین مقام و پاداش کسی که می تونه گناه کنه ولی آلوده نمیشه از شهید کمتر نیست ؟ ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ @bonyad_313_mahdaviyat