eitaa logo
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران
2.8هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
847 ویدیو
211 فایل
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران، برگزار کننده کلاسهای مهدویت ویژه تمام رده های سنی آی دی ادمین کانال: @bonyadmahdaviat_maz فروشگاه محصولات و کتاب های بنیاد حضرت مهدی استان مازندران https://eitaa.com/ketab_bonyad_maz
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 رادیو مهدویت | برنامه چشم به راه 🎬 قسمت: هشتم ویژه برنامه ماه مبارک رمضان زمان پخش: جمعه ۱۹ فروردین کاری از: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)
‍ ‍ 🌷 هرصبـــــح یک حدیـــــث 🌷 @bonyadsari
قبل از ظهور مهدی موعود، در میدانهای مجاهدت، انسانهای پاک امتحان می شوند. در کوره های آزمایش وارد می شوند و سربلند بیرون می آیند و جهان به دوران آرمانی و هدفی مهدی موعود (ارواحنا فداه) روزبه روز نزدیکتر می شود، این، آن امید بزرگ است، لذا روز نیمه شعبان، روز عید بزرگ است. بیانات در دیدار مردم قم ۱۳۷۰/۱۱/۳۰ @bonyadsari
🔥ششمین مسابقه بزرگ مهدوی با 40 سکه طلا پاسارگاد برای 40 نفر در سطح کل کشور🔥 ⚡برگزار کننده: کانون مهدویت شهر مهدوی - جهان مهدوی ⚡مشارکت کننده: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) و مرکز تخصصی مهدویت قم ⚡مراحل ثبت نام و شرکت : در عکس بوستر مسابقه بالا درج شده. ⚡لینک ثبت نام در مسابقه: https://mahdavicity.ir/competition-rules/ ⚡فیلم آموزشی ثبت نام و شرکت در مسابقه: https://www.aparat.com/v/FgPTH کانون مهدویت شهر مهدوی - جهان مهدوی *شماره تماس کانون: ☎️ 01735726499 - 09103347002
‍ ‍ 🌷 هرصبـــــح یک حدیـــــث 🌷 @bonyadsari
🔹درسهای تربیتی سوره حمد پرتوی از نور (1) » درسهای تربیتی سوره حمد  انسان در تلاوت سوره ی حمد:  1- با «بسم اللَّه» از غیر خدا قطع امید می کند.  2- با «ربّ العالمین» و «مالک یوم الدین» احساس می کند که پرورش یافته و مملوک خداوند است، و بر این اساس باید خودخواهی و غرور را کنار گذارد.  3- با کلمه ی «عالمین» خود را مرتبط با نظام هستی می بیند و از تک روی و انزوا دوری می کند.  4- با «الرّحمن الرّحیم» خود را در سایه لطف او می بیند.  5 - با «مالک یوم الدّین» غفلتش از آینده زدوده می شود.  6- با گفتن «ایّاک نعبد» ریا و شهرت طلبی را زایل می کند.  7- با «ایّاک نستعین» به هیچ قدرت غیر الهی پناه نمی برد.  8 - با گفتن «انعمت» تمام نعمت ها را از او می داند.  9- با «اهدنا» هدایت به راه حقّ و رهسپاری طریق مستقیم را در خواست می کند.  10- با «صراط الّذین انعمت علیهم» همبستگی خود را با پیروان حقّ اعلام می کند.  11- با گفتن «غیر المغضوب علیهم» و «لاالضّالّین» بیزاری و برائت از باطل و اهل باطل را ابراز می دارد. 📗کتاب پرتوی از نور 📝نویسنده محسن قرائتی @BonyadSari
‍ ‍ 🌷 هرصبـــــح یک حدیـــــث 🌷 @bonyadsari
🔹 اهمیّت «بسم اللّه» پرتوی از نور (1) » اهمیّت «بسم اللّه» در میان اقوام و ملل مختلف، رسم است که کارهای مهم و با ارزش را به نام بزرگی از بزرگان خویش که مورد احترام و علاقه ی آنهاست، شروع می کنند تا آن کار میمون و مبارک گردد و به انجام رسد. البتّه آنان بر اساس اعتقادات صحیح یا فاسد خویش عمل می کنند. گاهی به نام بت ها وطاغوت ها وگاهی با نام خدا و به دست اولیای خدا، کار را شروع می کنند. چنانکه در جنگ خندق، اوّلین کلنگ را رسول خداصلی الله علیه وآله بر زمین زد.(1)  «بسم اللَّه الرّحمن الرّحیم» سر آغاز کتاب الهی است. «بسم اللَّه» نه تنها در ابتدای قرآن، بلکه در آغاز تمام کتاب های آسمانی بوده است. در سر لوحه ی کار و عمل همه ی انبیا «بسم اللَّه» قرار داشت. وقتی کشتی حضرت نوح در میان امواج طوفان به راه افتاد، نوح علیه السلام به یاران خود گفت: سوار شوید که «بسم اللَّه مجراها و مرساها»(1) حرکت و توقّف این کشتی با نام خداست. حضرت سلیمان علیه السلام نیز وقتی ملکه سبا را به ایمان فراخواند، دعوتنامه خود را با جمله ی «بسم اللَّه الرّحمن الرّحیم»(2) آغاز نمود.  حضرت علی علیه السلام فرمود: «بسم اللَّه»، مایه برکت کارها و ترک آن موجب نافرجامی است. همچنین آن حضرت به شخصی که جمله ی «بسم اللَّه» را می نوشت، فرمود: «جَوِّدها» آن را نیکو بنویس.(3)  بر زبان آوردن «بسم اللَّه» در شروع هر کاری سفارش شده است؛ هنگام خوردن و خوابیدن و نوشتن، سوارشدن، مسافرت وبسیاری کارهای دیگر؛ حتّی اگر حیوانی بدون نام خدا سربرنده شود، مصرف گوشت آن حرام است؛ شاید رمزش آن باشد که خوراک انسان های هدف دار و موحّد نیز باید جهت الهی داشته باشد. در حدیث می خوانیم: «بسم اللَّه» را فراموش نکن؛ حتّی در نوشتن یک بیت شعر. روایاتی نیز در پاداش کسی که اوّلین بار «بسم اللَّه» را به کودک یاد بدهد، وارد شده است.(4)  سؤال: چرا در شروع هر کاری «بسم اللَّه» و بردن نام خدا سفارش شده است؟  پاسخ: «بسم اللَّه» آرم و نشانه ی مسلمانی است و باید تمام کارهای هر مسلمان رنگ الهی داشته باشد. همان گونه که محصولات و کالاهای ساخت یک کارخانه، آرم و علامت آن کارخانه را دارد؛ خواه به صورت جزیی باشد یا کلّی. مثلاً یک کارخانه چینی سازی، علامت خود را روی تمام ظروف می زند، خواه ظرف های بزرگ باشد یا ظرف های کوچک. یا این که پرچم هر کشوری هم بر فراز ادارات و مدارس و پادگان های آن کشور است و هم بر فراز کشتی های آن کشور در دریاها و هم بر روی میز اداری کارمندان.  سؤال: آیا «بسم اللَّه الرّحمن الرّحیم» آیه ای مستقل است؟  پاسخ: به اعتقاد اهل بیت رسول اللّه علیهم السلام که صد سال سابقه بر سایر رهبران فقهی مذاهب دارند و در قرآن نیز عصمت و پاکی آنها به صراحت بیان شده است، آیه «بسم اللَّه الرّحمن الرّحیم» آیه ای مستقل و جزو قرآن است؛ اما فخررازی از بزرگان اهل سنت در تفسیر خویش شانزده دلیل آورده که «بسم اللَّه» جزو سوره است. آلوسی نیز همین اعتقاد را دارد. در مسند احمد نیز «بسم اللَّه» جزو سوره شمرده شده است.(1) در طول تاریخ اسلامی برخی که «بسم اللَّه» را جزو سوره ندانسته و یا در نماز آن را ترک کرده اند، مورد اعتراض واقع شده اند. در مستدرک حاکم آمده است: روزی معاویه در نماز «بسم اللَّه» را حذف کرد و نگفت، مردم به او اعتراض کردند که «أ سَرقتَ أم نَسیتَ»، آیه را دزدیدی یا فراموش کردی؟!(2)  امامان معصوم علیهم السلام اصرار داشتند که در نماز، «بسم اللَّه» را بلند بگویند. امام باقرعلیه السلام در مورد کسانی که «بسم اللَّه» را در نماز نمی خواندند و یا جزو سوره نمی شمردند، می فرمود: «سَرقوااکرم آیه»(1) بهترین آیه قرآن را به سرقت بردند. در سنن بیهقی در ضمن حدیثی آمده است: چرا بعضی «بسم اللَّه» را جزء سوره قرار نداده اند! شهید مطهّری قدس سره در تفسیر سوره حمد، ابن عباس، عاصم، کسایی، ابن عمر، ابن زبیر، عطاء، ابن طاووس، فخررازی و سیوطی را از جمله کسانی معرّفی می کند که «بسم اللَّه» را جزو سوره می دانستند. در تفسیر قرطبی از امام صادق علیه السلام نقل شده است: «بسم اللَّه» تاج سوره هاست. در قرآن تنها در آغاز سوره ی برائت (سوره ی توبه) «بسم اللَّه» نیامده و این به فرموده ی حضرت علی علیه السلام به خاطر آن است که «بسم اللَّه» کلمه ی امان و رحمت است، واعلام برائت از کفّار و مشرکین، با اظهار محبّت ورحمت سازگار نیست. 📗کتاب پرتوی از نور 📝نویسنده محسن قرائتی @bonyadsari
‍ ‍ 🌷 هرصبـــــح یک حدیـــــث 🌷 @bonyadsari
🔹سیمای «بسم اللّه» پرتوی از نور (1) » سیمای «بسم اللّه» 1- «بسم اللَّه» بیان نگر صبغه و رنگ الهی و جهت گیری توحیدی ماست. امام رضاعلیه السلام می فرماید: با گفتن «بسم اللَّه» نشان بندگی خدا را برخود می نهم.(4) 2- «بسم اللَّه» رمز بقا و دوام است؛ زیرا هرچه اخلاص و رنگ خدایی نداشته باشد، فانی است.(5) 3- «بسم اللَّه» رمز توحید است و ذکر نام دیگران به جای آن، رمز کفر است و همراه آوردن نام خداوند با نام دیگران، نشانه ی شرک. نه در کنار نام خدا، نام دیگری را ببریم ونه به جای نام او. نه فقط ذات او؛ بلکه نام او نیز از هر شریکی منزّه است؛ «سبّح اسم ربّک الاعلی»(1) حتّی شروع کردن کار به نام خدا و محمّدصلی الله علیه وآله ممنوع است.(2) 4- «بسم اللَّه» رمز عشق به خدا وتوکّل به اوست. به کسی که رحمان و رحیم است عشق می ورزیم و کارمان را با توکّل به او آغاز می کنیم که بردن نام او سبب جلب رحمت است. 5 - «بسم اللَّه» رمز خروج از تکبّر و اظهار عجز و ناتوانی به درگاه خداوند قادر متعال است. 6- «بسم اللَّه» گام اوّل در مسیر بندگی و عبودیّت است. 7- «بسم اللَّه» مایه ی فرار شیطان است. کسی که خدا را همراه داشت، شیطان در او مؤثّر نمی افتد. 8 - «بسم اللَّه» عامل قداست یافتن کارها و بیمه کردن آنهاست. 9- «بسم اللَّه» ذکر خداست؛ یعنی خدایا! من تو را فراموش نکرده و نمی کنم. 10- «بسم اللَّه» بیانگر انگیزه ماست؛ یعنی خدایا! هدفم تو هستی نه مردم، نه طاغوت ها ونه جلوه ها و نه هوس ها و منافع. 11- امام رضاعلیه السلام فرمود: «بسم اللَّه» به اسم اعظم الهی، از سیاهی چشم به سفیدی آن نزدیک تر است.(3) شاید معنای این که می گویند: تمام قرآن در سوره حمد و تمام سوره حمد در «بسم اللَّه» و تمام «بسم اللَّه» در حرف (باء) خلاصه می شود، این باشد که آفرینش هستی و هدایت آن، همه با استمداد از اوست. چنانکه رسالت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله نیز با نام او آغاز گردید. 📗کتاب پرتوی از نور 📝نویسنده محسن قرائتی @bonyadsari
🌐برای ظهورش قدمی برداریم✅جهت توسعه فرهنگ مهدویت کمک های مالی ونذورات خودرابه شماره کارت(6037997599344745)بنام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)شعبه مازندران واریز نمائید🌹به جمع خیرین مهدوی بپیوندیم🙏اللهم عجل لولیک الفرج🌸
🔰 دستورالعملی ویژه براورده شدن حاجات در شب های دهه دوم 💠 امام صادق (ع) : در شب های دهه دوم ماه مبارک رمضان ( یعنی از شب 11 ماه تا شب 20 ماه) قرآن شریف را جلوی خود بگذارید و در دست بگیرید و این دعا ( قسمت رنگ شده متن) را بخوانید و سپس حاجت خود را از خدا بخواهید. 📚 منبع : اصول کافی ، ج 2 ، ص 629 👈 این دستور مهم را به دیگران هدیه دهید.
💠 رونمایی شد 💠 🌺 به مناسبت عید بزرگ ، از کتاب خواندنی و عالی " مهدویت در اندیشه علامه حسن زاده آملی " رونمایی شد 🌺 ✍️ این کتاب تالیف استاد گرانقدر " حجت الاسلام والمسلمین جناب استاد محمدرضا نصوری " معاونت محترم مرکز تخصصی مهدویت کشور نوشته شده است و به همت انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) به چاپ رسید. 🔹🔹 قیمت کتاب به مناسبت اعیاد شعبانیه با تخفیف به قیمت 25 هزار تومان می باشد . ( قیمت پست حدودا 17 هزار تومان هم اضافه می شود که جمعا 42 تومان می شود ) این کتاب مهم از اندیشه های علامه حسن زاده آملی در موضوع مهدویت برای اولین بار چاپ می شود و واقعا خواندنی و لذت بخش است، کتابی مهدوی از اندیشه های یک عارف بلند نظر 💠 با توجه به تعداد نسخه کم چاپ شده افرادی که زودتر سفارش دهند در اولویت ارسال هستند، ارسال کتب از شنبه 6 فروردین شروع می شود و تا قبل پایان تعطیلات به دست شما خواهد رسید 🔰به خریدهای بالای 10 جلد تخفیف بیشتر تعلق می گیرد ◀️ کتابفروش های محترم هم می توانند در تعداد بالا کتاب را سفارش دهند برای فروش 👈 جهت ثبت سفارش و خرید کتاب به آیدی های زیر رجوع کنید : در ایتا : @koyedost در تلگرام : @yas313yas 🌺 خواندن این کتاب را از دست ندهید، مهدویت از زبان یک عارف ناب، با قلم یک استاد متخصص مهدویت ! 👌 همین حالا ثبت نام کنید تا در اولویت ارسال قرار بگیرید، با تمام شدن کتاب و رفتن به چاپ دوم قطعا قیمت کتاب بالاتر می رود، پس عجله کنید
‍ ‍ 🌷 هرصبـــــح یک حدیـــــث 🌷 @bonyadsari
راه مستقیم پرتوی از نور (1) » راه مستقیم اِهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُستَقِیمَ  (خداوندا!) ما را به راه راست هدایت فرما.     کلمه ی «صراط» بیش از چهل مرتبه در قرآن آمده است. «صراط» نام پلی بر روی دوزخ است که در قیامت همه ی مردم باید از روی آن عبور کنند.   راههای متعدّدی در برابر انسان قرار دارد که او باید یکی را انتخاب کند:  * راه خواسته ها وهوس های خود.  * راه انتظارات و توقعات مردم.  * راه وسوسه های شیطان.  * راه طاغوت ها و ستمگران.  * راه نیاکان و پیشینیان.  * راه خدا و اولیای خدا.  انسان مؤمن، راه خداوند واولیای او را انتخاب می کند.  امتیازات راه خدا و اولیای او:  الف) راه الهی ثابت است، بر خلاف راه های طاغوت ها و هوس های مردم و هوس های شخصی که همیشه در حال تغییر است و ثبات ندارد.  ب) یک راه بیشتر نیست، در حالی که راه های دیگر متعدّد و پراکنده است.  ج) در پیمودن آن، انسان به مسیر و مقصد مطمئن است.  د) در پیمودن آن، شکست و باخت وجود ندارد. در راه مستقیم بودن، تنها خواسته ای است که هر مسلمان، در هر نماز از خداوند طلب می کند؛ حتّی رسول اللَّه صلی الله علیه وآله و ائمّه اطهارعلیهم السلام از خداوند ثابت ماندن در راه مستقیم را می خواهند. انسان باید همواره و در هر کاری، اعم از انتخاب شغل، دوست، رشته ی تحصیلی وهمسر، راه مستقیم را از خداوند بخواهد؛ زیرا چه بسا در عقاید، صحیح فکر کند، ولی در عمل دچار لغزش شود و یا بالعکس. پس هر لحظه، خواستن راه مستقیم از خدا، ضروری است. راه مستقیم مراتب و مراحلی دارد؛ «والّذین اهتدوا زادَهم هُدی»(1) حتّی کسانی که در راه حقّ هستند، مانند اولیای خداوند، لازم است برای ماندن در راه و زیادشدن نورِ هدایت، دعا کنند.(2)  کسی که می گوید: «الحمدللَّه ربّ العالمین . الرّحمن الرّحیم...» مراحلی از هدایت را پشت سر گذارده است، بنابراین، درخواست او، هدایت به مرحله بالاتری است. 📗کتاب پرتوی از نور 📝نویسنده محسن قرائتی @bonyadsari
‍ ‍ 🌷 هرصبـــــح یک حدیـــــث 🌷 @bonyadsari
🔹خوشا به حال صبر کنندگان... @Bonyadsari
41.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥آیا امام زمان (عج) از هزار نفر 999 نفر را میکشد؟(قسمت اول) 🔶🔹🔶
‍ ‍ 🌷 هرصبـــــح یک حدیـــــث 🌷 @bonyadsari
🔹 غضب شدگان در قرآن پرتوی از نور (1) » غضب شدگان در قرآن صِرَاطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ غَیْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیْهِمْ وَلاَ الضَّآلِّینَ (خداوندا! ما را به) راه کسانی که آنها را مشمول نعمت خود ساختی، (هدایت کن) نه غضب شدگان و نه گمراهان! در قرآن، افرادی همانند: فرعون و قارون و ابولهب و امّت هایی همچون: قوم عاد، ثمود و بنی اسرائیل، به عنوان غضب شدگان معرّفی شده اند. در آیات متعدّدی از قرآن ویژگی های گمراهان و غضب شدگان و مصادیق آنها بیان شده است از جمله: * منافقان و مشرکان و بدگمانان به خداوند.(1) * کافران به آیات الهی و قاتلان انبیای الهی.(2) * اهل کتاب که در برابر دعوت به حقّ سرکشی کرده اند.(3) * فراریان از جهاد.(4) * پذیرندگان و جایگزین کنندگان کفر با ایمان.(5) * پذیرندگان ولایت دشمنان خدا و دوستداران رابطه ی با دشمنان خدا.(6) بنی اسرائیل که داستان زندگی و تمدّن آنها در قرآن بیان شده است، زمانی بر مردم روزگار خویش برتری داشتند؛ «فَضّلتُکم علی العالَمین»(7) لیکن بعد از این فضیلت و برتری، به خاطر کردار و رفتار خودشان، دچار قهر و غضب خداوند شدند؛ «و باؤوا بغضب من اللّه»(8) این تغییر سرنوشت، به علّت تغییر در رفتار و کردار آنان بوده است «انّ اللّه مایغیّر بقوم حتی یغیّروا ما بانفسهم»(9). دانشمندان یهود، دستورات وقوانین آسمانی تورات را تحریف کردند، «یحرّفون الکلم»(10) وتجّار وثروتمندان آنان نیز به ربا وحرام خواری و رفاه طلبی روی آوردند، «اخذهم الرّبا»(11) وعموم مردم نیز در برابر دعوت به جهاد و مبارزه، از روی تن پروری و ترس، از رفتن به جبهه نبرد و ورود به سرزمینِ مقدّس، سر باز زدند. «فاذهب انت و ربّک فقاتلا انّا هاهُنا قاعدون»(1) به خاطر این انحرافات، خدا آنان را از اوج عزّت و فضیلت، به نهایت ذلّت و سرافکندگی مبتلا ساخت. ما در هر نماز، از خداوند می خواهیم که مانند غضب شدگان نباشیم. یعنی نه اهل تحریف آیات و نه اهل ربا و نه اهل فرار از جهاد در راه حقّ. همچنین از گمراهان نباشیم، آنان که حقّ را رها کرده و به سراغ باطل می روند و در دین و باور خود غلوّ و افراط کرده، یا از هوی و هوس خود یا دیگران پیروی می کنند. «قل یا أهل الکتاب لاتَغلوا فی دینکم غیرالحقّ ولاتتّبعوا أهواءقوم قدضَلّوا من قبل وأضلّوا من قبل و أضلّوا عن سواءالسبیل» بگو: ای اهل کتاب! در دینتان به ناحقّ غلوّ نکنید وبه دنبال خواهش های گمراهانِ پیش از خود نروید، که آنان افراد زیادی را گمراه کرده و از راه راست گمراه شده اند.(2) انسان در این سوره، عشق و علاقه و تولاّی خود را به انبیا و شهدا و صالحان و راه آنان، اظهار و ابراز داشته و از مغضوبان و گمراهان تاریخ نیز برائت و دوری می جوید و این مصداق تولّی و تبرّی است. 📗کتاب پرتوی از نور 📝نویسنده محسن قرائتی @bonyadsari