🖋جرعه از زیارت عـاشورا 🗓
⏪ قسمت 8️⃣1️⃣
📝نکته بعدی که در زیارت عاشورا میتوانیم به آن اشاره کنیم گروه های معارض با سیدالشهداست که در زیارت عاشورا به آنها اشاره شده.
💔در حادثه سخت واقعه کربلا، ارتکاب این عمل تاریخی که متأسفانه امام و حجت خدا و یارانش را مظلومانه به شهادت رساندن و رفتاری که با امام کردن حتی بد و بد انجام دادن❌، گروه های مختلفی نقش داشتند که همه آنها در این خصوص مجرم شناخته میشوند.
👥چه آنهایی که مستقیم در این جنایت شرکت کردن، چه آنهایی که پشت صحنه بودن، چه آنهایی که به هر نحوی به این امر راضی بوده، چه آنهایی به صورت سیاه لشکری💥 آمدند رعب و وحشت در دل فرزندان اهل بیت قرار دادن و چه آنهایی که بعد از واقعه عاشورا مسائل حمل سر اباعبدالله و یارانش و در آن مجلس یزید لعنت الله علیه جسارت به سر بریده اباعبدالله کردند.🥀
👆این گروه ها در زیارت عاشورا
عبارتند از :👇
1️⃣_ «أُمَّةً قَتَلَتْكُمْ..» گروهی که اهل بیت را کشتند.
2️⃣_ «اُمَّةً دَفَعَتْكُمْ..» گروهی که اهل بیت را از مقام مخصوصشان کنار زدن.
3️⃣_ «..وَ اَزالَتْكُمْ» گروهی که اهل بیت را از جایگاهشان دور کردن.
4️⃣_ «وَ لَعَنَ اللهُ الْمُمَهِّدينَ لَهُمْ بِالتَّمْكينِ مِنْ قِتالِكُم» گروهی که آنها زمینه قدرت یافتن دشمنان برای کشتن اهل بیت علیهم السلام را فراهم کردن.
5️⃣_ «اَشْیاعِهِمْ» پیروان دشمنان اهل بیت.
6️⃣_ «اَتْباعِهِمْ» تبعیت کنندگان و دنبال روندگان دشمنان اهل بیت.
7️⃣_ «اَوْلِیاَّئِهِم» دوستان دشمنان اهل بیت.
8️⃣_ «اُمّةً اسْرَجَتْ» گروهی که اسب ها را زین کردند.
9️⃣_ «..اَلْجَمَتْ» گروهی که اسب ها را لجام و دهنه زدن.
🔟_ «..وَتَنَقَّبَتْ لِقِتالِکَ» گروهی که برای پیکار با تو به چهره خودشان یک نقابی زدن.
1️⃣1️⃣_ «مِمَّنْ قاتَلَکَ وَ نَصَبَ لَکَ الْحَرْبَ» گروهی که مقاتله و جنگ با امام را برپا کردند و سرانجام امام را مظلومانه به شهادت رساندن، طوری که حتی بد و بد انجام دادن، سرش را از بدن جدا کردن، لباس از تنش در آوردن، با اسب بر بدنش تاختن و بدن پاک و مطهر امام را در سرزمین کربلا رها کردند.😔
💥ان شاءالله که از این دشمنان در زمان ظهور امام زمان (ع) انتقام گرفته بشود و ان شاءالله در دوران ظهور حضرت مهدی شاهد به ذلت رفتن و با عجز و ناله ای که از این دشمنان می شنویم بتوانیم دل اهل بیت را به نحو احسن شاد کنیم.
#متن_جرعه_ای_از_زیارت_عاشورا ۱۸
🎤 استاد نصوری،
معاونت ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم
@bonyadsari
🖋جرعه از زیارت عـاشورا 🗓
⏪ قسمت 9️⃣1️⃣
💢ظلم و جور در حق اهل بیت در
زیارت عاشورا اشاره شده؛ «فَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً أسَّسَتْ أساسَ الظُّلْمِ وَالجَوْرِ عَلَيْكُمْ أهْلَ البَيْتِ» خدا لعن کند گروهی را که بنیان ظلم و جور در حق شما اهل بیت را پی ریزی کردند.❌
👤مرحوم شیخ طوسی می فرماید: ظلم در لغت به معنای نقص است.
🔻یعنی هر کسی کارش را ناقص انجام بدهد ظالم است. عملا ظلم و جور را در زیارت عاشورا به این معنا می توانیم بگیریم که ظلم در مقابل انصاف است، یعنی دشمنان اهل بیت در برابر مسائلی که باید برخورد می کردند نگاه انصاف را نداشتند. حفظ حق و رعایت انصاف را نکردند🚫 و بدترین بی انصافی را در حق اهل بیت و یاران اهل بیت داشتند.
🔹جور در مقابل عدل است. یعنی در راه بوده و راه را حفظ کردند. جور به معنای انحراف از راه راست است. یعنی عملا اینها با جور انحراف در مسائل عدل داشتند.
📚در جریان واقعه عاشورا وقتی نگاه میکنیم می بینیم انواع ظلم بر سیدالشهداء شده👇
⬅️1- ظلم فردی.
😔تا مرز شهادت حضرت را اذیت و آزار دادند.
⬅️2- ظلم خانوادگی.
شهادت فرزندش، یارانش، برادرش و بدترین توهین ها💥 را نسبت به خانواده این بزرگوار انجام دادند.
⬅️3- ظلم جسمی.
پرتاب تیر و نیزه، انگشتش را قطع کردند، سرش را از بدن جدا کردند، با سم اسب بر بدنش تاختند، بدنش را در سرزمین کربلا رها کردند.😞
⬅️4- ظلم روانی.
⭕️اهانت های زیـادی کردند، شـایعات زیادی در بین دشمنان ایجاد کردند و تهمت های بسیار زیادی به امام حسین (ع) و یارانش زدند.
⬅️5- ظلم اجتماعی.
🔸حق شهروندی و حق زندگی را از امام گرفتند، حق امنیت و زندگی را از امام گرفتند.
⬅️6- ظلم تاریخی.
⚔️حتی بعدها سرکوب کردند قیام های علویان را.
⬅️7- ظلم سیاسی.
❌غصب حق خلافت و امامت بود. نگذاشتند که امام در مسیر هدایت مردم آن مسیر اصلی بحث امامت و خلافت را به نحو احسن انجام بدهد.⛔️
⬅️8- ظلم اقتصادی.
تاراج اموال و دارایی های امام.
☝️پس نگاه می کنیم شدیدترین ظلم ها و شدیدترین انحرافات که جور باشد و شدیدترین بی انصافی ها و بی عدالتی ها را در برابر امام حسین (ع) و یارانشان انجام دادند. خدا لعنتشان کند و ان شاءالله با ظهور حضرت مهدی (ع) جواب این ظلم هایی که به اهل بیت فرا خواندند به نحو احسن گرفته بشود.
#متن_جرعه_ای_از_زیارت_عاشورا ۱۹
🎤 استاد نصوری،
معاونت ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم
@bonyadsari
🔰🔰 فراخوان دریافت مکتوبات مربیان محترم بنیاد مهدویت مازندران
✅ مربیان محترم بنیاد مازندران نوشته جات خود در قالب های زیر را در اسرع وقت به سرکار خانم نصوری به آیدی @bonyadmahdaviat_maz بفرستند تا در نشریه کشوری " امان " و یا در نشریه الکترونیک بنیاد استان به چاپ برسد. نوشته جات در قالب :
1. موضوعات علمی مهدویت به اندازه حداکثر یک برگ A4 پشت و رو . با موضوع نهم ربیع
2. دلنوشته مهدویت با موضوع نهم ربیع
3. شعر مهدوی
با تشکر
@bonyadsari
💠 #اخبار_مهدویت| محتوای مناسبتی ویژه اربعین حسینی توسط معاونت فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد، تهیه و منتشر شد
▫️این محتوای مناسبتی شامل مجموعه پوسترهای نمایشگاهی پیامهای اربعین، مجموعه پوستر کودکان اربعینی، کتاب به رهبری حسین علیه السلام، کتاب «گفتاری در باب اربعین و ظهور»، ویژه نامه ظرفیت تمدن سازی اربعین حسینی، کتب تبلیغی، بروشور اربعین تجلی انتظار، نماهنگ و مستند قدم های مهدوی است.
📥 جهت دریافت محتوا کلیک کنید👇
🌐 mahdaviat.ir/?p=98930
روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج)
🔰برنامه شبکه قرآن با موضوع امام شناسی و ماه #محرم با محوریت #مهدویت
🎤 با حضور حجت الاسلام و المسلمین #استاد_محمدرضا_نصوری ( معاونت مرکزتخصصی مهدویت کشور و معاونت فرهنگ ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور)
👈👈 مشاهده از طریق تلوبیون 👈 https://telewebion.com/episode/0x80d4b87
🌀 بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عج استان مازندران
https://eitaa.com/joinchat/3788111884C8df9e48f18
✅ راه تقویت ارتباط با امام زمان(عج)
حضرت آیت الله مصباح یزدی(ره):
گرت هواست که معشوق نگسلد پيوند/ نگاه دار سر رشته تا نگه دارد
🔹اگر دوست داريد پیوندتان با آقا امام زمان(عجل الله فرجه الشریف) پابرجا باشد يک طرف رشتهای که بين شما و بين وجود مقدس ولی عصر ارواحنا فداه برقرار می شود دست شماست و يک طرفش دست آقاست؛ اگر می خواهيد ايشان رها نکنند شما رها نکنید؛ فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ؛ تا ياد من هستيد من هم ياد شما هستم.
🔸فاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ فقط مختص به خدا نيست؛ ياد امام زمان هم باعث اين ميشود که ايشان ياد شما باشند؛ إنَّ ذِكرَنا مِن ذِكرِ الله؛ اين گوی و اين ميدان.
📆۱۳۹۳-۱۰-۱۸
@bonyadsari
🌐برای ظهورش قدمی برداریم✅جهت توسعه فرهنگ مهدویت کمک های مالی ونذورات خودرابه شماره کارت(6037997599344745)بنام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)شعبه مازندران واریز نمائید🌹به جمع خیرین مهدوی بپیوندیم🙏https://eitaa.com/bonyadsari
◽️معرفی برنامه های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عج در فضای مجازی
✅سایت مازندران
yaremahdavi.ir
🔻کانال چشم به راه در ایتا ، سروش ، بله ، تلگرام و اینستاگرام
@chashmbe_rah
🔻سایت آموزشی مجازی- مدرسه مجازی مهدویت
https://lms.mahdaviat.ir/
🔻سایت رسمی بنیاد- پورتال جامع مهدویت
http://mahdaviat.ir/
🔻کانال مدرسه مهدوی کودک[ایتا]
@madreseh_mahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای ادای حق معرفت به امام، باید چه چیزهایی از امام بدانیم؟
🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین #استاد_محمدرضا_نصوری ( معاونت مرکزتخصصی مهدویت کشور و معاونت فرهنگ ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور)
#امام_زمان
#استاد_نصوری
🌀 بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عج استان مازندران
https://eitaa.com/joinchat/3788111884C8df9e48f18
👈 اطلاعیه مهم
🔰 با سلام خدمت عزیزانی که دوره تربیت مربی معارف مهدویت را گذرانده اند
👈 افرادی که امتحان ناقصی دارند یا هنوز تحقیق پایانی دوره را انجام نداده اند ، هرچه زودتر پیگیر تکمیل این نواقص باشند .
💠 در غیر این صورت مدرک مربی گری برای آنها صادر نمی شود و از تائید صلاحیت علمی این عزیزان معذوریم.
👈 برای کسب راهنمایی های بیشتر در ساعات اداری با تلفن 01133311830 تماس حاصل فرمایید.
بنیاد مهدویت مازندران
@bonyadsari
🌐برنامه یادخدا
🔸شبکه قرآن_جمعه ساعت ۲۰
۲۷مرداد ۱۴۰۲
🔸موضوع پیوند عاشورا و انتظار
🔸کارشناس حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری
https://eitaa.com/bonyadsari
مجموعه جلسات موضوعی مهدویت
🔸موضوع پیوند عاشورا و انتظار
🔸کارشناس حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری
🔹جلسه اول
لینک مشاهده ویدئو
https://www.aparat.com/v/qtHuz
🔹جلسه دوم
لینک مشاهده ویدئو
https://www.aparat.com/v/owt6I
🔹جلسه سوم جمعه
سوم شهریور ماه - برنامه یاد خدا
شبکه ملی قرآن
⚫️شناخت امام شرط اسلام واقعی
#عکس_نوشته
#محرم
🆔@bonyadsari
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان مازندران
⚫️ ویژگی های باطل گرایان
1_نفاق گرایی
#عکس_نوشته
#محرم
🆔@bonyadsari
بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان مازندران
🔰 هم اکنون
💠 برگزاری جلسه پنجم دوره تربیت مربی مهدویت در حوزه علمیه خواهران فریدونکنار مازندران
با تدریس استاد براری
@bonyadsari
هدایت شده از بنیاد فرهنگی حضرت مهدی عج استان مازندران
👈 اطلاعیه مهم
🔰 با سلام خدمت عزیزانی که دوره تربیت مربی معارف مهدویت را گذرانده اند
👈 افرادی که امتحان ناقصی دارند یا هنوز تحقیق پایانی دوره را انجام نداده اند ، هرچه زودتر پیگیر تکمیل این نواقص باشند .
💠 در غیر این صورت مدرک مربی گری برای آنها صادر نمی شود و از تائید صلاحیت علمی این عزیزان معذوریم.
👈 برای کسب راهنمایی های بیشتر در ساعات اداری با تلفن 01133311830 تماس حاصل فرمایید.
بنیاد مهدویت مازندران
@bonyadsari
هدایت شده از چشم به راه 🇵🇸 | بنیاد مهدویت
مجموعه جلسات مهدوی
🔸 ویژه ایام اربعین حسینی🔸
🔹لطفا جهت شرکت مبلغان و مربیان و علاقه مندان حوزه مهدویت تبلیغ بفرمایید.🔹
〰️〰️〰️〰️〰️
اولین جلسه:
شنبه چهارم شهریور
ساعت ۲۰:۰۰
با حضور استاد:
حجتالاسلام حائری پور
〰️〰️〰️〰️〰️
📍لینک ورود به جلسات:
https://www.aparat.com/mahdaviat.ir/live
4_710636819120652711.pdf
932.1K
کتاب «سلمان در آینه تاریخ»
🔸✅منصور بن بزرج می گوید :
روزی از امام صادق(ع) پرسیدم :
📋《مَا أَكْثَرَ مَا أَسْمَعُ مِنْكَ سَيِّدِي ذِكْرَ سَلْمَانَ اَلْفَارِسِيِّ؟》
♦️من زیاد از شما میشنوم که دائم یاد سلمان فارسی میکنید.
ایشان فرمودند :
📋《لاَ تَقُلْ سَلْمَانَ اَلْفَارِسِيَّ وَ لَكِنْ قُلْ سَلْمَانَ اَلْمُحَمَّدِيَّ! أَ تَدْرِي مَا كَثْرَةُ ذِكْرِي لَهُ؟》
♦️سلمان فارسی نگو، سلمان محمدی! میدانی چرا زیاد از او یاد میکنم؟
منصور عرض کرد : خیر!
امام(ع) فرمود :
📋《لِثَلاَثِ خِصَاَلٍ :
۱)إِحْدَاهَا إِيثَارُهُ هَوَى أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ(ع) عَلَى هَوَى نَفْسِهِ
۲)وَ اَلثَّانِيَةُ حُبُّهُ اَلْفُقَرَاءَ
۳)وَ اِخْتِيَارُهُ إِيَّاهُمْ عَلَى أَهْلِ اَلثَّرْوَةِ وَ اَلْعُدَدِ وَ اَلثَّالِثَةُ حُبُّهُ لِلْعِلْمِ وَ اَلْعُلَمَاءِ》
♦️به سه دلیل!
۱)اولین شاخصهی سلمان، پیروی او از امیرالمؤمنین(ع) است.
۲)سلمان فارسی فقرا و مستضعفین را بر اهل عده و ثروت و پول و دنیا مقدم میداشته است.
۳)عاشق یادگیری علم و علما بود. همیشه با علما مینشست و همیشه با اهل علم مینشست.
و در ادامه فرمود :
📋《إِنَّ سَلْمَانَ كَانَ عَبْداً صَالِحاً حَنِيفاً مُسْلِماً وَ مٰا كٰانَ مِنَ اَلْمُشْرِكِينَ》
♦️سلمان آدمی بود که عبد صالح بود، حق گرا بود و مسلمان واقعی بود از مشرکین نبود.(۱)
https://eitaa.com/bonyadsari
📚منبع :
۱)بحار الأنوار مجلسی، ج۲۲، ص۳۲۷