eitaa logo
بنیانا :: BONYANA
494 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
267 فایل
نهضت ادامه دارد... همه ثواب فعالیت کانال به ساحت مقدس امام محمد بن علی بن موسی (ع) (امام نهم شیعیان) پیشکش میشود 💚 کانالها: 1- @bonyana 2- @nojavania 3- @hijab_one لینک کانالها+حمایت bonyana.com/feeds . صد کانال برتر: @sadbartar 📩 @alo_hi
مشاهده در ایتا
دانلود
رژیم فضای مجازی بگیرید و خوشبختی واقعی را تجربه کنید فضای مجازی روز به روز جذابیت خود را از دست می‌دهد. امروزه جریان جدیدی ایجاد شده و طی آن تعداد زیادی از افراد از فضای مجازی کناره گیری می‌کنند. خوب فکر کنید؛ آیا وقت این نرسیده که برای لذت بردن بیش تر از زندگی، احساس رضایت و خوشبختی، خود را به این موج جدید بسپاریم؟ احساس نیاز به پسندیده شدن در فضای مجازی؟! اما واقعا چرا؟ آیا تا به حال به این مساله فکر کرده اید؟ چرا به پسندیده شدن از جانب دیگران این قدر نیاز داریم؟ مشروح مقاله » http://e57.ir/2GasQeF
تماس صوتی [با سروش ۶۰ برابر ارزان تر تماس بگیرید] تماس صوتی سروش برای کاربران تقریبا رایگان است، چون قیمت ترافیک مصرفی برای تماس در این پیام‌رسان، یک سوم هزینه‌ی واقعی محاسبه می‌شود. این نکته را دقیق‌تر برای شما توضیح می‌دهیم: با در نظر متوسط قیمت بسته‌های اینترنت در بین اپراتورها، قیمت هر کیلوبایت اینترنت ۰.۰۰۵ تومان است. برای هر دقیقه تماس صوتی سروش، به‌طور متوسط ۶۰۰ کیلوبایت ترافیک مصرف می‌شود. بنابراین قیمت ۶۰۰ کیلوبایت ترافیک، معادل ۳.۳ تومان است. اگر این عدد را تقسیم بر سه کنیم (قیمت ترافیک مصرفی در سروش یک‌سوم قیمت واقعی است)، قیمت هر دقیقه تماس سروشی به‌دست می‌آید: ‌فقط ۱.۱ تومان! در حالی که متوسط هزینه‌ برای یک دقیقه تماس موبایلی درون‌شبکه، ۶۰ تومان است؛ یعنی تقریبا ۶۰ برابر هزینه‌ی یک دقیقه تماس سروشی محاسبه می‌شود. امکانات تماس صوتی سروش قرار نیست در همین حد متوقف شود. در نسخه‌های بعد، امکانات جدیدتری مثل امکان تماس از اپلیکیشن به خطوط موبایلی فراهم خواهد شد. امکان تماس تصویری نیز قرار است در آینده‌ی نزدیک برقرار شود. تیم فنی سروش در تلاش است تا تماس صوتی را هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ امکانات و فیچرها به سطح ایده‌آلی برساند. مشروح » https://bonyana.com/15902 کانال بنیانا » @bonyana
چیست؟ [چگونه شعار «من می‌خرم، پس هستم» می‌تواند کشورها را نابود کند ] مشروح مقاله » http://e57.ir/2BoIL4S
⬆️ در ادامه بخش هایی کوتاه از مقاله مورد اشاره درباره را میخوانیم .... ⬇️
مصرف گرایی چیست؟ «من می‌خرم، پس هستم» شعار فرهنگ مصرف گرایی یا Consumerism است. یک مفهوم اقتصادی اجتماعی است که خرید کالاها و خدمات را به هر میزان بیشتر تشویق می‌کند. بسیاری شروع این اصطلاح را از طریق تورستن وبلن می‌دانند. وبلن اقتصاددان و جامعه‌شناس آمریکایی و از رهبران نهادگرایی است که در نظریه خود، «نظریه‌ی طبقه‌ی مرفه»، به معرفی عبارت «مصرف متظاهرانه» می‌پردازد. البته این نظریه تنها یک بُعد از مصرف گرایی است. در ادامه مطلب همراه بنیانا باشید @bonyana ⬇️
واژه مصرف گرایی مصرف(Consumption) در لغت به معنای خرج کردن و مصرف گرایی عبارت است از اصالت دادن به مصرف و هدف قرار دادن رفاه و دارایی‌های مادی. برخی مصرف‌گرایی را به معنای برابر دانستن خوشبختی شخصی با خرید دارایی‌های مادی و مصرف گرفته‌اند. در پروسه ، دنیای غرب از اخلاق تولیدی یا اخلاق پروتستاتی به اخلاق مصرف روی آورد. در نتیجه غرب از جامعه تولیدی به جامعه مصرفی تبدیل، و اصل در جامعه، حداکثرسازی مصرف و لذت‌گرایی شد. بعد از غرب، کشورهای مختلف نیز بر اثر تبلیغات و عوامل دیگر به جامعه مصرفی تبدیل شدند. @bonyana ⬇️
تاریخچه در گذشته مردم به تهیه کالاها و خدمات ضرور و درجه اول و بعد کالاهای غیر ضروری با اولویت و توان خرید خود می‌پرداختند و این اندیشه رایج مردم بود. اما برای اشاعه مصرف گرایی لازم بود این نوع نگرش تغییر یابد! بنابراین به وسیله تبلیغات از طریق وسایل ارتباط جمعی نگرش مردم تغییر داده شد و مردم در پی هر چه بیشتر مصرف کردن بودند و هستند. نظام سرمایه‌داری از رسانه‌ها به عنوان ابزاری برای آماده‌سازی بسترهای فرهنگی و فکری مصرف گرایی بهره می‌گیرد و قشرهای اندیشه‌ور و متوسط را هدف خود قرار می‌دهد. رسانه ها برای مردم نیاز سازی و ذائقه سازی کردند و بازار سازی کردند . برای شرکت های تولید کننده دیگر دوران بازار یابی گذشته است و شرکت با تحقیر کسانی که از محصولات شان استفاده نمیکنند (درمیان تبلیغات خوش رنگ) بازارسازی می کنند … @bonyana ⬇️
در نوین، ‌اشخاص بدون داشتن نیاز واقعی به دلایلی مانند رفتار متظاهرانه به خرید می‌پردازند و در پاره‌ای از اوقات قادر به کنترل خرید خود نیستند تا جایی که روان‌شناسان این نوع مصرف‌گرایی را بیماری می‌دانند و به معالجه آنها می‌پردازند و در پی یافتن راهکارهایی برای آن هستند. @bonyana ⬇️
نظریه مصرف گرایی نظریه مصرف : حس نیاز یکی از دلایل مصرف‌گرایی است. حس نیاز به داشتن یک کالای خاص یا نیاز به حس رضایت از داشتن! مصرف‌گرایی باعث روزمرگی، آشفتگی فکری و جسمی می‌شود. @bonyana ⬇️
مصرف گرایی در ایران آغاز به عنوان یک پدیده مدرن در ایران را میتوان از دوره قاجار ریشه یابی و تا عصر حاضر ردیابی کرد. که در سال های بعد از ۱۳۹۰ شمسی به دلیل ظهور شبکه های اجتماعی ده ها برابر شده است… به همین دلیل باید ریشه تفکر مصرف گرایی را در مدرنیته (نوگرایی) جست‌وجو کرد. آثار منفی این پدیده مصرف گرایی به آثار اقتصادی اتلاف منابع و منحرف کردن منابع از ظرفیت های تولیدی محدود نمی‌شود بلکه عوارض اجتماعی، فرهنگی و سیاسی گسترده‌ای برای جوامع بشری و به ویژه برای جوامع در حال توسعه نظیر ایران داشته است که بدون تردید یکی از عوامل عدم رشد این جوامع است. در جامعه پس از انقلاب به رغم ماهیت و جهت‌گیری معنوی انقلاب، به علل مختلف ارزش‌های مادی رواج یافت و ارزش‌های معنوی را تحت‌الشعاع خود قرار داد تا جایی که رهبر معظم انقلاب لازم دیدند با توجه به خطری که جامعه را تهدید می‌کند سال ۱۳۸۸ را سال اصلاح الگوی مصرف نام‌گذاری نمایند. @bonyana ⬇️
تاثیرات مصرف گرایی ۲ لبه دارد! یک لبه‌ی تیز که عبارتست از واردات بی‌رویه کالاهای مصرفی و غیرضروری که ضمن تغییر ذائقه و فرهنگ مردم، به نابودی اقتصاد کشور منجر می‌شود. دیگری لبه کند آن که افزایش تولیدات داخلی، شکوفایی بخش‌های مختلف تولید، بهبود وضعیت اشتغال، از بین رفتن معضل همیشگی اقتصاد ایران یعنی تورم (بهبود وضعیت عرضه در ایران که به اعتقاد بسیاری از اقتصاددانان عامل اصلی رفع تورم است)، قطع وابستگی به درآمدهای نفتی و… را همراه خواهد داشت. مصرف گرایی در کشورهای در حال توسعه تبدیل به آسیب اجتماعی جدی شده است که نیاز به شناخت علمی و سپس اساسی دارد. مصرف گرایی پدیده‌ای جهانی است و درمان آن باید در دو بعد داخلی و بین‌المللی صورت گیرد. مصرف گرایی در هر جامعه را باید در یک محیط وسیع‌تر اجتماعی در نظر گرفت زیرا امروزه تولید و سیستم توزیع جهانی متصل است. @bonyana ⬇️
راهکارها مقابله با مصرف گرایی اگرچه اکثر عوامل در جوامع بشری یکسان است اما برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه و اسراف و اصلاح الگوی مصرف کشورمان نیاز داریم که این موضوع در خصوص جامعه خودمان بررسی شود و برای اصلاح آن برنامه‌ریزی شود. گام نخست در اصلاح الگوی مصرف اصلاح نوع نگرش و اندیشه جاری در جامعه و به ویژه دولت‌مردان است زیرا اصلاح الگوی مصرف و برنامه‌ریزی برای آن با رواج مصرف‌گرایی و مصرف کالاها و خدمات گوناگون سازگار نیست. متأسفانه در شرایط کنونی کشور، مردم به مصرف ترغیب می‌شوند که این نگرش از سال ۱۳۶۸ با سیاست توسعه اشاعه یافته و هر روز بیشتر می‌شود؛ بنابراین لازم است ابتدا این نگرش اصلاح شود. از طرفی مصرف، موتور محرکه اقتصاد است اما مصرف کالای خارجی و لوکس که در داخل جایگزین دارد، به نفع کشور نیست. بلکه باید با بالا بردن کیفیت کالای داخلی، مردم به مصرف معقول آنها تشویق شوند. @bonyana ⬇️
مخالفت قرآن با خداوند متعال در قرآن به صورت مصداقی به مواردی از مصرف‌گرایی اشاره کرده است و مثلا درباره کسی‌که بدون اندازه خرج کند می‌فرماید: «وَلاَ تَجْعَلْ یَدَکَ مَغْلُولَةً إِلَى عُنُقِکَ وَلاَ تَبْسُطْهَا کُلَّ الْبَسْطِ فَتَقْعُدَ مَلُومًا مَّحْسُورًا؛ و دستت را به گردنت زنجیر مکن و بسیار [هم] گشاده‌دستى منما تا ملامت‌شده و حسرت‌زده بر جاى مانى» (الإسراء/ ۲۹) در آیات دیگری از قرآن درباره مصرف‌گرایی آمده است «وَلَا تُطِیعُوا أَمْرَ الْمُسْرِفِینَ؛ و فرمان افراطگران را پیروى مکنید» (الشعراء/۱۵۱) و«الَّذِینَ یُفْسِدُونَ فِی الْأَرْضِ وَلَا یُصْلِحُونَ؛ آنان که در زمین فساد مى‌کنند و اصلاح نمى‌کنند»(۱۵۲) بنابراین اسراف مقابل اعتدال و میانه‌روی است و کسانی‌که چنین اقدامی را انجام می‌دهند در زمین دست به فساد زده است. از نظر قرآن، مصرف‌ گرایی موجب قحطی و گرسنگی می‌شود همچنین در قرآن گفته شده است که مصرف‌ گرایی موجب قحطی و گرسنگی می‌شود و از جمله آمده است: « وَضَرَبَ اللّهُ مَثَلًا قَرْیَةً کَانَتْ آمِنَةً مُّطْمَئِنَّةً یَأْتِیهَا رِزْقُهَا رَغَدًا مِّن کُلِّ مَکَانٍ فَکَفَرَتْ بِأَنْعُمِ اللّهِ فَأَذَاقَهَا اللّهُ لِبَاسَ الْجُوعِ وَالْخَوْفِ بِمَا کَانُواْ یَصْنَعُونَ؛ و خدا شهرى را مثل زده است که امن و امان بود [و] روزیش از هر سو فراوان مى‌رسید پس [ساکنانش] نعمت‌هاى خدا را ناسپاسى کردند و خدا هم به سزاى آنچه انجام مى‌دادند طعم گرسنگى و هراس را به [مردم] آن چشانید»(النحل/۱۱۲) و به همین دلیل است که در قرآن آمده است که اگر درست مصرف نکنیم زندگی بر ما سخت خواهد شد. محققان اقتصادی بررسی کرده‌اند که اگر هزینه‌هایی که یک طبقه ثروتمند صرف اسراف می‌کند و بازدهی‌اش بسیار پائین است به دست یک نیازمند می‌رسید، او می‌توانست ضروریات خود را تأمین کند و در این صورت قدرت بازپروری برای فرد فقیر بسیار بیشتر می‌شد. بخشی از سخنان آقای حکیم آبادی عضو هیئت‌علمی دانشگاه مازندران در خبرگزاری ایکنا iqna.ir @bonyana ⬇️
در ادامه با هم چند کاریکاتور از بنکسی Banksy (کاریکاتوریست مشهور ) درباره می بینیم ⬇️
📢 شماره‌ی جدید منتشر شد: به نام ، برای 🔰 : خط حزب‌الله با مقایسه با انقلاب‌های آمریکا، فرانسه و روسیه، به این سؤال پاسخ می‌دهد که علت و آن در این چهل سال چه بوده است؟ وظیفه‌ی نسل چیست؟ 💢 : روایتی از دوران منحوس در بیان رهبر انقلاب: می‌گفتند ایرانی مساوی است با ! ✴️ : استعدادهایی که در انقلاب اسلامی شد ♨️ دانلود نسخه های مختلف برای مطالعه و چاپ » http://e57.ir/2DcfvOV 🔈 کانال بنیانا » @bonyana
khattehezbollah_171-pdf-file.pdf
4.3M
مقایسه انقلاب اسلامی با انقلاب های آمریکا و فرانسه و روسیه [در شماره ۱۷۱ خط حزب الله بخوانید] دانلود پی دی اف » http://e57.ir/2ta24L0 » @bonyana
رمان نخل و نارنج نوشته دکتر یامین پور برای جوانان ایرانی [تا ۲۲ بهمن ۲۵ درصد تخفیف در پیش خرید] کتاب نوشته وحید یامین‌پور درباره زندگی و زمانه شیخ مرتضی انصاری در ایام دهه فجر 97 توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر می‌شود. مشروح » http://e57.ir/2DTDALW کانال » @bonyana
اثرگذاری شیخ مرتضی انصاری بر جریان فقه شیعه مشهور است و تلاش مثال‌زدنی و ستودنی او در تربیت شاگردانی که ساختار علمی دین را قوت بخشیدند و شاگردان آن‌ها بعدها دنیا را تکان دادند بر همه مشخص است. شاگردانی که این عالم تربیت کرد، پرچمدار مبارزات سیاسی تاریخ‌سازی در خاورمیانه شدند؛ به‌عنوان نمونه میرزا محمدحسن شیرازی عهده‌دار زعامت دینی شیعیان شد وتوانست در برابر قرارداد استعماری عصر ناصرالدین شاه فتوای مهم تحریم تنباکو را صادر کند و مردم را به مقاومت فرابخواند. پیروزی میرزای شیرازی توانست راه را بر جنبش‌های بعدی فراهم کند و دیگر شاگردان شیخ انصاری در ربع نخست قرن چهاردهم هجری توانستند نخستین انقلاب ۱۰۰ ساله اخیر را در منطقه خاورمیانه رهبری کنند. مکتب علمی و فقهی او شاگردانی چون امام خمینی (ره) داشت که اولین حکومت دینی در دوران غیبت کبری را بنا کردند. @bonyana
در برشی از کتاب می خوانیم: رگبار باران پاییزی به در و دیوار می‌خورد. غرّش رعد صدای مهیبی داشت و وقتی با سپیدی برق می‌آمیخت، مهیب‌تر می‌شد. ابرها آن‌قدر پایین بودند که مرتضی فکر کرد اگر به پشت بام برود، می‌تواند دستش را در آن‌ها فرو کند. پسرک بی‌اعتنا به این‌که سرتاپا خیس شده، در کوچه می‌دوید. به درِ خانه که رسید، با هر دو مشت به لنگه‌های چوبی در کوبید. خب… امان بده پسر! آمدم. مادر چادرشبی روی سرش انداخت تا از شلاق دانه‌های درشت باران در امان بماند. در را باز کرد و خودش دوید به‌سمت اندرونی. مرتضی عرض حیاط را از دهلیز تا لب پلهٔ شاه‌نشین دوید. از روی چاله‌ای که میان آجرفرش‌های کف حیاط پر از آب شده بود، پرید. ایستاد و انگار که چیزی از دستش در رفته باشد، برگشت و جفت‌پا پرید وسط چالهٔ آب. کودکانه خندید و به‌سوی اندرونی برگشت. مرتضی! این خل‌بازی‌ها چیست؟ این‌قدر عذابم نده. اگر سینه‌پهلو کنی، چه خاکی سرم بریزم؟ مرتضی ریز خندید و تندتند لباسش را از تنش درآورد، مچاله کرد و جلوی مادر گذاشت. @bonyana