مسئله غدیر، مسئلهای نیست که بنفسه برای حضرت امیر یک مسئلهای پیش بیاورد، حضرت امیر مسئله غدیر را ایجاد کرده است.
.
غدیر برای ایشان ارزش ندارد؛ آنکه ارزش دارد خود حضرت است که دنبال آن ارزش، غدیر آمده است.
.
اینکه در روایات ما و از آن زمان تا حالا این غدیر را آنقدر تجلیل کردهاند، نه از باب اینکه حکومت یک مسئلهای است؛ بلکه آنکه هست اقامه عدل است.
.
زنده نگهداشتن این عید نه برای این است که چراغانی بشود و قصیده خوانی بشود و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مسئله این نیست.
.
مسئله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید تبعیت کنیم، به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیشگرفته است باید روش ملتها و دستاندرکاران باشد.
.
. (جلد ۲۰ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۱۱۱)
.
.
.
#فقط_به_عشق_علی #غدیر #امام_خمینی
دنبال کنید » @bonyana
صاحبخانه که فرد ثروتمندی بود، از پدرم سؤال کرد: «امشب شب عرفه است؟» گفت: «بله، امشب شب عرفه است» سؤال کرد: «اعمال امشب چیست؟»
.
پدرم بلند شد ایستاد و گفت: «امشب اعمالی برای من دارد و اعمالی هم برای شما!»
او با تعجب سؤال کرد: «مگر فرقی میکند؟»
.
مرحوم پدرم فرمود: «بله، فرق میکند! اعمالی که برای من هست ادعیه و زیارت امام حسین علیهالسلام است، نمازهایی است، اذکاری است، بیدار بودن و احیا گرفتن است؛
.
اما آن اعمالی که برای شماست این است که الآن مقداری برنج و روغن خوب بخری و ببری در منزل کسانی که واقعاً محتاج هستند، کسانی که سال میگذرد و برنج ندیده و نخوردهاند، به یاد امام حسین به آنها بدهی و دلشان را شاد کنی، چون شب عرفه است و شب امام حسین است، بعد هم به خانهات برو و تخت بگیر تا صبح بخواب!
.
من باید بیدار باشم و برای شماها دعا کنم، برای خودم دعا کنم!»
.
.
منبع: کتاب عالم ربانی
راوی: فرزند ایشان
آیتالله شیخ علیاکبر برهان
.
#روحانیت #روحانیون #علی_اکبر_برهان
دنبال کنید » @bonyana
زندگی شهید محمدرضا دهقان از زبان مادر ...
مشروح » http://bonyana.com/9422/
@bonyana
زندگی شهید محمدرضا دهقان از زبان مادر ...
مشروح » http://bonyana.com/9422/
@bonyana
زندگی شهید محمدرضا دهقان از زبان مادر ...
مشروح » http://bonyana.com/9422/
@bonyana
برخی ها حساسند رو کلمه دشمن..
می گویند چرا هی تکرار می کنید #دشمن دشمن … ببینید در قرآن چقدر تکرار و یادآوری شده
#مرگ_بر_آمریکا #قرآن
دنبال کنید » @bonyana
دیروز عصر شمر را دیدم. جلو در مغازهاش کودکی دست فروش را گرفته بود زیر بار کتک. جوانی از بنی هاشم جدایشان کرد.
.
جلوتر توی بنگاه، عمر سعد با شبث و حر جلسه داشتند تا قیمت زمین و مسکن را با معاملات صوری بالا ببرند. حر خشمگین و لعنت گویان بیرون آمد و گفت “من آه مردم را به خاطر دو روز دنیا گردن نمیگیرم یابن سعد.”
.
عبور کردم. در نانوایی دیدم خولی دارد به زهیر بن قین التماس می کند که مغازهاش را پلمپ نکند. زهیر محل نمی گذارد و می گوید: “نمی شود! حکم علی اکبر است. چانه نان را کوچک میگرفتی؛ جرمت سنگین است مرد. فویل للمطففین!”
.
پا میگذارم روی کاغذهای ریخته شده در کف پیاده رو. یکیشان توجهم را جلب میکند. نوشته “ثروت و خدمت زیاد با رای به ابن زیاد”. حبیب می گوید امسال رقابت اصلی بین عباس بن علی و ابن زیاد است میگویم ابن زیاد؟ می گوید پول پسرجان!
.
گوشهایت را که تیز کنی جرینگ جرینگ سکه ها را از در ستاد می شنوی.
جلو دکه می ایستم روزنامه ها را نگاه می کنم. حکم اعدام در تعقیب مفسد اقتصادی ح بن ک. خنده ام میگیرد حرمله را که همه میشناسند.
.
تلفنم زنگ میزند.
سلام بفرمایید سلام برادر! وهب نصرانی ام. یک جمله میخواستیم ماه محرم بزنیم برای دیوار نوشته میدان شهر. شما چیزی به ذهنت نمیرسد؟
_جمله ی آقا را بزنید. “یکی مثل من، با یکی مثل یزید بیعت نمیکند.”
یکی مثل حسین باشیم.
.
.
بازنشر از محمد امین میمندیان aminmeymandian
.
.
#در_لشکر_حسینیم #اربعین #قوه_قضائیه …
دنبال کنید » @bonyana
جمعه
حوالی ساعت ۱۲:۴۵
شبکه دوم سیما
گفتوگو با استاد شهاب مرادی
در برنامه آیینه خانه
@bonyana
هفت صفر شهادت امام حسن مجتبی (ع) [روز شهادت یک غریب]
لینک مطالعه : http://bonyana.com/17580
هفت صفر شهادت امام حسن مجتبی (ع) [روز شهادت یک غریب]
از دیرباز در حوزه هزار ساله نجف اشرف هفتم صفر را روز شهادت امام مجتبی علیه السلام می دانند و شیعیان عراق و سایر کشورها نیز در این روز برای سبط اکبر؛ امام مجتبی علیه السلام اقامه عزا می کنند
اما در ایران شهادت سبط اکبر بیست و هشتم صفر است همزمان با رحلت پیامبر اعظم. چرا؟
به دلیل اختلاف روایت؛ دو قول برای روز شهادت امام حسن مجتبی نقل شده است:
اول : بیست و هشتم صفر؛ بر اساس نقل شیخ کلینی و شیخ مفید و شیخ طبرسی. رضوان الله علیهم
دوم : هفتم صفر ؛بر اساس نقل شهید اول ، کفعمی ، شیخ بهایی ، علامه مجلسی ، مرحوم صاحب جواهر ، شیخ کاشف الغطاء و محدث قمی. رضوان الله علیهم
هرچند حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی موسس معظم حوزه علمیه قم فقط #هفت_صفر برای #امام_حسن_مجتبی اقامه عزا می کردند و
به امر ایشان در آن روز بازار هم برای اقامه عزا تعطیل می شده و هنوز هم در برخی از بیوت مراجع در قم روز هفتم صفر برای امام مجتبی روضه برپا می شود
اما همچنان در تقویم رسمی کشور هفتم صفر روز ولادت امام موسی بن جعفر علیهما السلام درج می شود که بنابر برخی پژوهش های انجام شده قطعا ماه ولادت ایشان ذی الحجه است و هفتم صفر ولادت آقا موسی بن جعفر سلام الله علیه نیست!
و اگر هم ولادت باشد نکته مهم این است که محرم و صفر ماه حزن اهل بیت است و بسیاری از بزرگان ما مانند استاد فقید ما آقای مجتهدی رحمه الله تقیّد داشتدند که در روز هفتم صفر مجلس روضه تشکیل شود و روضه امام مجتبی یا امام کاظم خوانده شود
و تاکید می کردند این روزها حتی اگر تولد امام معصوم هم باشد، روز سرور نیست، روزهای اسارت اهل بیت امام حسین و ماه حزن است!
و نکته جالبی که می فرمودند این بود که “چون ناصرالدین شاه تولدش در این روز بود و برای اینکه روز تولدش مصادف با شبِ وفات امام حسن مجتبی نباشد تا بتوانند جشن بگیرند این دست کاری را در تقویم کرده اند.”
که در حد یک احتمال می شود پذیرفت اما قابل تامل است چون واقعا تولد او در همین روز ششم صفر۱۲۴۷ هجری قمری بوده و قبل از آن قول بیست و هشتم مرسوم نبوده و الان هم فقط منحصر به ایران است!
به هر حال سیره مراجع عظام و نظرشان در مورد جشن در ماه صفر همین است و عموم آنها با برگزاری مجلس شادی در ماه صفر که ماه حزن اهل بیت است مخالف هستند.
چقدر خوب است که فقط یک روز یعنی هفتم صفر -با توجه به قوت این قول- به شهادت امام مجتبی اختصاص داده شود تا هم با سایر شیعیان هماهنگ شویم و هم در ایام آخر صفر مجال کافی برای طرح مباحث هویتی و اعتقادی در مورد رسول خدا صلی الله علیه و آله باشد و هیچ یک از دو مناسبت، در یک روز، تحت الشعاع دیگری قرار نگیرد.
این موضوع در دو جلسه اخیر خطبای برتر کشور با حضور معاریف اهل منبر و رسانه در حوزه علمیه قم مطرح و بحث شد و مقرر شد تا مراتب از سوی حوزه جهت طی مراحل قانونی به شورای فرهنگ عمومی منعکس شود.
البته اصلاح این قبیل موارد بیشتر به اهتمام همه ما خصوصا اهالی منبر و هیئتی ها برمی گردد که لازم است به این موضوع و اهمیت آن توجه کنند.
این مطلب در تاریخ ۱۳ دی ۱۳۸۹ در وب سایت رسمی استاد شهاب مرادی (shahab-moradi.ir) منتشر شده بود و اخیرا ایشان پیوند مقاله را برای مطالعه دوباره بازنشر کردند . دسترسی به این یادداشت با تایپ آدرس کوتاه شده e57.ir/sh در مرورگر موبایل یا رایانه امکان پذیر است
پیشنهاد میکنیم برای بازنشر این مطلب در پیام رسانها متن بالا را کپی و منتشر کنید و برای بازنشر در شبکه های اجتماعی عکس محور از عکس نوشته های لینک روبرو استفاده بفرمایید : http://bonyana.com/17580
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازنشر از edoardo__agnelli .
.
در جمهوری اسلامی نماز باید راحت باشد؟
امروز ساعت ۳ تهران جلسه ای در #کافه_نخلستان #سازمان_اوج داشتم. فکر می کردم این کافه بخاطر وابستگیش به نهادی خاص حداقل #نمازخانه دارد ولی نداشت.
.
روبه رویش پاساژ عظیمی بود متعلق به #دانشگاه_امام_صادق که مسجدی هم داشت ولی #مسجد تعطیل بود پرسیدم گفتن #پاساژ نمازخانه نداره و مسجد فقط وقت اذان بازه.
.
گفتم کجا برم گفتند چهار راه ولی عصر رفتم اونجا #نماز_خانه_مترو بسته بود پلیس گفت به دلایل امنیتی تعطیله رفتم کنار #پارک_دانشجو اتاقکی به اسم مسجد تعبیه شده بود که اونم تعطیل بود اولش وقتی می گفتن #مسجد_ولیعصر فکر می کردم اون سختمان بزرگ کنار آمفی تاتر رو میگن ولی خب همان کانکسی که اسمش مسجد بود هم بسته بود.
.
ناچار با تکه کاغذی توی پارک نماز خوندم کاش #ستاداقامهنماز و #ستاد_نهی_از_منکر واقعی بودن وگرنه در دل #تهران برای #نمازخوندن ادم انقدر اذیت نمیشد
.
حقیقتش ترسیدم فیلم بگیرم دفعه قبل بخاطر فیلم گرفتن از نمازخانه صوری یک ایستگاه در مترو که کلا تعطبل بود باز داشت شدم اینکه کارت #خبرنگاری دارم خوبه ولی حوصله دردسر ندارم دیگه😂😅
.
.
.
#نماز #مساجد #مسجد
📡 @bonyana
عبور از موانع
.
موانع نباید کسی را بترساند. هنر مدیریت همین است که از موانع عبور کند. موانع نه باید انسان را متوقف کند، نه باید انسان را مأیوس نماید و بگوید چون در مقابل ما این مانع به وجود آمد، پس نمیشود جلو رفت. نه؛ باید مانع را از بین برد یا از مانع عبور کرد یا یک راه غیرمواجه با مانع جستجو نمود. نباید مانع را بزرگ کرد و گفت نمیشود کار کنیم. نه؛ باید کار و تلاش کرد.
.
1) امام خامنهای، 04/06/1381
.
برگرفته از سایت مسجدنما دستیار فعالان فرهنگی مسجد و مدرسه»
www.masjednama.ir
مطالب سایت مسجدنما در اندازه مخصوص چاپ روی انواع کاغذ برای نصب در مسجد مدرسه و دانشگاه هستند.
.
.
#کار #شغل #انگیزشی
📡 @bonyana
خواب نه، واقعیت
.
.
این دنیا ظرفیت خیلی چیزها را ندارد؛ یکیاش لذتهای بهشتی است. گاهی در خواب چیزهایی میبینیم که بیشتر از ترسها و لذتهای دنیایی میترسیم یا لذت میبریم.
.
اما آن هم خواب است و واقعی نیست. اصلاً لذت حداکثری واقعی چیست؟ نمیدانیم! نمیفهمیم! چرا؟ چون در دنیاییم.
.
کی میتوانیم این لذت را درک کنیم؟ وقتی که به جهان صدق و راستی برویم.
.
جهانی که این دنیا در مقابلش ذره کوچک و تصویری ناواضح است. اما چه کسانی این لذت صدق را میبرند؟ کسانی که در این دنیا هم اهل راستی و راستگویی و تصدیق آن جهان باشند:
.
إِنَّ الْمُتَّقينَ في جَنَّاتٍ وَ نَهَرٍ،
في مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَليکٍ مُقْتَدِرٍ .
.
خودمراقبان در باغهایی پردرخت و کنار نهرهایی پرآباند،
در جایگاهی واقعی و عالی، در پیشگاه فرمانروایی بااقتدار.
.
برای چنین روزی باید دنیایمان را آباد کنیم…
.
.
.
#قرآن #تفسیر #تعبیر_خواب
📡 @bonyana
استاد علیرضا پناهیان @panahian_ir : راه عاشقشدن به خدا این است که ببینیم خدا چقدر منافع ما را تأمین کرده است! ما چرا عاشق خدا نشدهایم؟ چون نمیتوانیم نعماتش را درست ببینیم. اگر با چشم باز و دقیق، نعمتهای خدا را نگاه کنیم، کمکم عاشق خدا میشویم. ۱۵ تیر ۱۳۹۸
.
.
.
.
#دین #دین_اسلام #استاد_پناهیان 📡 @bonyana
استاد علیرضا پناهیان @panahian_ir : طبق روایات، انسان به محبت خدا نمیرسد مگر اینکه تمام محبت به دنیا را از دلش خارج کند (مجموعه ورام/۲/۱۲۲) یعنی تا وقتی چشمت دنبال منافع اندکت باشد، عشقی که منافع عالی در دل انسان ایجاد میکند، اصلاً در وجودت شعلهور نمیشود. ۲۱ تیر ۱۳۹۸
.
.
.
#پناهیان #دین #استاد_پناهیان
📡 @bonyana