eitaa logo
بنیانا :: BONYANA
495 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
267 فایل
نهضت ادامه دارد... همه ثواب فعالیت کانال به ساحت مقدس امام محمد بن علی بن موسی (ع) (امام نهم شیعیان) پیشکش میشود 💚 کانالها: 1- @bonyana 2- @nojavania 3- @hijab_one لینک کانالها+حمایت bonyana.com/feeds . صد کانال برتر: @sadbartar 📩 @alo_hi
مشاهده در ایتا
دانلود
15 اردیبهشت پایان مهلت ثبت نام آزمون ورود به حوزه علیمه در سال 1401 خلاصه خبر اینکه : مدت کوتاهی یعنی فقط تا روز 15 اردیبهشت برای تکمیل مدارک و ثبت نام در سایت پذیرش حوزه های علمیه زمان باقیمانده است…البته جدول زمانی پذیرش حوزه خواهران و جدول زمانی پذیرش حوزه های علیمه برخی استان ها متفاوت است … که باید بررسی و پیگیری کنید … مشروح خبر + لینک سایت های پذیرش و اطلاعات بیشتر » https://bonyana.com/26739/
15 اردیبهشت پایان مهلت ثبت نام آزمون ورود به حوزه علیمه در سال 1401 https://bonyana.com/26739/
فهرست کانال‌های سایت نوجوانیا 💚 — کانال نوجوانیا در ایتا » https://eitaa.com/nojavania کانال نوجوانیا در تلگرام » https://t.me/nojavania در توییتر » https://twitter.com/nojavania ورود به سایت نوجوانیا » http://www.nojavania.com/
📌 آخر اردیبهشت پایان مهلت ثبت نام آزمون ورود به حوزه علیمه در سال 1401 [بروزرسانی شد] لینک مشروح + توضیحات و لینک های مفید » 🔗 https://bonyana.com/26739 ——— بروز رسانی : در تاریخ 18 اردیبهشت 1401 ، اطلاعیه جدید در سایت پذیرش برادران در حوزه علیمه منتشر شد… متن اطلاعیه : قابل توجه تمامی داوطلبان ورود به حوزه‌های علمیه و طلاب و روحانیون متقاضی پذیرش در مراکز تخصصی و مدارس عالی حوزوی و سطح سه سفیران هدایت، تمامی ثبت‌نام‌ها تا پایان اردیبهشت ماه 1401 تمدید شد. لینک منبع اطلاعیه : http://paziresh.ismc.ir 📡 @nojavania برای جامانده ها
مسجدنما از سال ۱۳۹۳ هر هفته با شما بوده است. دوست دارد مثل همیشه مستقل بماند. اما هزینه‌هایش بالا رفته است. پیشنهاد می‌کنیم با خرید بسته هفتگی (یا ماهانه) بدون نشان مسجدنما، ما را در تداوم این حرکت فرهنگی یاری برسانید. ما را از دعای خیر، نظرات، انتقادات و پیشنهادهای خوبتان بهره‌مند کنید. برای مشاهده و دریافت تابلواعلانات روی لینک زیر تلیک کنید: https://masjedane.ir/business/my-profile/products @masjednama | masjednama.ir
📌 چگونه حجاب رعایت کنیم؟ دوست داشتن حجاب چگونه؟ [هفت مکان و 21 پیشنهاد برای دختران] سلام به همراهان سایت نوجوانیا ؛ … قرآن کریم در 14 آیه زنان و دختران را به صورت‌های مختلف به حجاب امر کرده است. معروف‌ترین آن‌ها آیات ۳۰ و ۳۱ سوره نور و آیه ۵۹ سوره احزاب است. هم چنین رعایت حجاب و داشتن حیا و عفت از توصیه‌هایی است که چهارده معصوم علیه السلام همیشه تکرار می‌کردند. در این صفحه از سایت نوجوانیا پیشنهادهایی برای اینکه چگونه حجاب را رعایت کنیم و در مکان های مختلف حضور پیدا کنیم ، برای‌تان نوشتیم… همراه ما باشید 🌺💚 🔗 https://www.nojavania.com/2127/i-live-hijab-girls-podcast-muslim-women/ 📡 @nojavania
📌 چگونه توبه کنیم؟ چگونه از خدا عذرخواهی کنیم؟ توبه ظاهری گناه است؟ 🔗 https://bonyana.com/26731/apology-god-repent-ramadan-imam-khamenei/ —- آیا شما مخاطبین سایت بنیانا با زیبایی های ماه مبارک رمضان آشنایی دارید؟ بیایید با هم متن بیانات امام خامنه ای در خطبه‌های نماز جمعه‌ تهران که در تاریخ 28 دی ماه سال 75 بیان شده است را بخوانیم … این سخنان امام خامنه ای درباره پرهیز از استغفار ظاهری و چگونگی توبه واقعی به درگاه الله عزوجل است … : استغفارى كارگشاست كه استغفار حقيقى و جدّى و حقيقتاً طلب باشد. فرض بفرماييد شما گرفتارى بزرگى داريد و مى‌خواهيد رفع اين گرفتارى را از خداى متعال بخواهيد. مثلاً خداى نكرده، عزيزى از عزيزان شما دچار مشكلى است؛ راه‌هاى عادى را هم رفته‌ايد، ولى نتوانسته‌ايد آن مشكل را حل كنيد؛ حالا به پروردگار عالم متوسّل شده‌ايد و دعا و تضرّع مى‌كنيد. انسان در آن حال كه فرضاً فرزند يا عزيزى از عزيزانش دچار بيمارى است و درِ خانه‌ خدا رفته و حال دعا پيدا كرده است، چگونه از خدا طلب مى‌كند؟ آمرزش گناهان را اين‌گونه از خدا طلب كنيد. حقيقتاً آمرزش را طلب كنيد و تصميم داشته باشيد كه آن گناه را ديگر انجام ندهيد. 📚 1 از 4 📡 @bonyana
استغفار بی‌محتوا چیست ؟ البتّه انسان ممكن است تصميم هم داشته باشد كه گناه را انجام ندهد، باز دچار لغزش شود و انجام دهد؛ باز دوباره توبه مى‌كند. اگر انسان صد بار هم دچار توبه‌شكنى شد، باز دفعه‌ صدويكم، بابِ توبه باز است. منتها شما كه توبه و استغفار مى‌كنيد، از اوّل نبايد تصميم داشته باشيد كه حالا ما استغفار مى‌كنيم، باز مى‌رويم دوباره همان كار غلط و خلاف را انجام مى‌دهيم! اينکه نشد. روايتى ديدم كه از قول يكى از ائمّه اين‌طور فرموده است: من استغفر بلسانه و لم يندم بقلبه فقد استهزئ بنفسه؛(بحارالانوار،ج 75، ص 356) كسى كه به زبان استغفار مى‌كند، امّا در دل از گناه پشيمان نيست و خيلى هم خوشحال است كه اين گناه را انجام داده است ‌ـ به زبان مى‌گويد: «استغفر الله» ‌ـ اين آدم خودش را مسخره مى‌كند. اين، چگونه استغفارى است؟! اين، استغفار نيست. استغفار، يعنى انسان برگردد، واقعاً به طور جدّ از خداى متعال بخواهد كه او را به‌خاطر اين كارِ خلاف ببخشد. چطور انسان تصميم دارد كه باز همان كار خلاف را انجام دهد؟ آيا رويش مى‌شود كه از خداى متعال، طلب بخشش كند؟ سبحـه در كف، توبه بر لب، دل پُر از شوق گناه معصيت را خنـده مى‌آيـد بر استغفـــار ما ! 📚 2 از 4 📡 @bonyana
اين، چطور استغفار كردنى است؟! اين استغفار، كافى نيست. استغفار بايد جدّى و حقيقى باشد. استغفار، مخصوص يك عدّه آدمهاى معيّن هم نيست كه بگوييم كسانى كه خيلى گناه كردند، استغفار كنند؛ نه. همه‌ انسانها ‌ـ حتّى در حدّ پيامبر ‌ـ بايد استغفار كنند. ليغفر لك الله ما تقدّم من ذنبك و ما تأخّر.(سوره‌ فتح، آيه‌ 2) پيامبر هم بايد استغفار كند. استغفار، يا از گناهى است كه ما انجام داده‌ايم، يا از گناهان اخلاقى است. اگر فرض كنيم كه يك انسان، هيچ گناهى هم انجام نداد؛ نه دروغ، نه غيبت، نه ظلم، نه خلاف، نه شهوترانى، نه اهانت به كسى، نه تعدّى به مال مردم ‌ـ البتّه اين‌طور آدمها، خيلى كمند ‌ـ امّا بسيارى از همين‌طور آدمهايى كه اين‌گونه گناهان جوارحى را هم ندارند، مبتلا به گناه جوانحى ‌ـ گناه اخلاقى ‌ـ هستند. اگر همين آدمى كه هيچ گناهى نمى‌كند، وقتى كه ميان مردم راه مى‌رود، نگاه كند و بگويد: اين بيچاره مردم، همه مشغول گناهند؛ ولى ما الحمدلله خودمان را نگه داشتيم و گناه نمى‌كنيم ‌ـ خود را بالاتر از آنها به حساب بياورد ‌ـ اين خودش يك گناه و يك تنزّل و يك سقوط مى‌شود و استغفار لازم دارد. تحقير انسانها، خود را بالاتر از ديگران دانستن، كار خود را ارزشى بيش از ارزش كار مردم دادن، يا بعضى از صفات اخلاقى زشت ديگرى كه در انسانها هست ‌ـ مثل حسد و طمع و خود بزرگ‌بينى ‌ـ اينها استغفار لازم دارد. اگر فرض كنيم، انسانى است كه اين گناهان را هم ندارد؛ ولى مثلاً در باب علم توحيد، پيش نرفت. در اين صورت، يك قصور است و بايد استغفار كند. باب علم توحيد و معرفت به پروردگار، باب محدود و راه بن‌بستى كه نيست؛ راه بى‌نهايت است كه همه‌ انبيا و اوليا، در اين راه مشغول پيشرفت و تكامل نفس و فراهم كردن معرفت بيشتر نسبت به ذات مقدّس پروردگار و صفات كماليّه‌ حضرت حقّند. هر مقدارى كه اين گونه افراد، در اين راه پيش نرفتند، يك قصور و يك عقب‌ماندگى و يك ناتوانى معنوى است كه استغفار لازم دارد. 📚 3 از 4 📡 @bonyana
تضرع و استغفار ائمه(ع) چگونه بوده؟ استغفار، براى همه است. لذا ملاحظه مى‌كنيد كه ائمّه(ع) در اين دعاها، چه سوزوگدازى دارند. بعضى خيال مى‌كنند كه امام سجّاد(ع) اين سوزوگداز را كرده است، براى اينکه به ديگران ياد بدهد. بله؛ ياد دادن به ديگران كه هست ‌ـ هم در شكل و هم در مضمون كار ‌ـ امّا اصل قضيه اين نيست. اصل قضيه، آن حالت طلبِ خود اين بنده‌ صالح و انسان والا و بزرگوار است. اين سوزوگداز، متعلّق به خود اوست. اين اظهار تضرّع پيش پروردگار، متعلّق به خود اوست. اين ترس از عذاب خدا و ميل به تقرّب الى‌الله و رضوان الهى، متعلّق به خود اوست. اين استغفار و طلب از خدا، واقعاً متعلّق به خود اوست. ممكن است مثلاً توجّه به مباحات در زندگى ‌ـ لذّتهاى مباح، كارهاى مباح ‌ـ در نظر انسانى كه در آن حدّ از علوّ درجه است، يك نوع سقوط و انحطاط محسوب شود. دلش مى‌خواست كه در چارچوب ضرورتهاى مادّى و جسمانى قرار نمى‌داشت و همين نيم نگاه را هم به مباحات و به مسائل عادى زندگى نمى‌كرد و در راه معرفت و در آن وادى بى‌نهايت به سوى رضوان الهى و بهشت معرفت الهى، بيشتر پيش مى‌رفت. وقتى چنين چيزى نشده است، پس استغفار مى‌كند. بنابراين، استغفار براى همه است. عزيزان من! ماه رمضان را براى استغفار مغتنم بشماريد و از خداى متعال طلب مغفرت كنيد. ملّت ما با اين روحيه‌ فداكارى، با اين استقامتى كه نشان داده، با اين كار بزرگى كه كرده است، با جوانان نورانى و خوبى كه دارد، اين جوانان با اين تعداد، غير از جامعه‌ ما، قطعاً در هيچ جاى عالم وجود ندارد، با اين زنان و مردان و مادران و فداكاريهاى گوناگونى كه از اين مردم سرزده است، استعداد پيشرفت زيادى در زمينه‌هاى مادّى و معنوى، دنيايى و اخروى دارد. اين ملت، با استغفار، رحمت الهى را به سوى خود جلب كند. همه استغفار كنيد. آن كسانى كه اهل عبادتند، آن كسانى كه در امر عبادت متوسّطند، آن كسانى كه حتّى كاهل در كار عبادتند و فقط به اقلّ واجبات اكتفا مى‌كنند، آن كسانى كه حتّى گاهى خداى نخواسته بعضى از عبادت واجب هم از آنها ترك مى‌شود، همه و همه توجّه داشته باشند كه اين رابطه‌ بين آنها و خدا، كار را پيش مى‌برد. از خداى متعال، آمرزش و مغفرت بخواهيد و طلب عفو كنيد. از خدا بخواهيد كه مانع گناه را بردارد؛ اين ابر را از مقابل خورشيد فيض و لطف و تفضلّات خودش برطرف كند، تا لطفش بر اين دلها و جانها بتابد. آن وقت ببينيد كه تعالى و اعتزازى به وجود خواهد آمد. 🔗 https://bonyana.com/26731 📚 4 از 4 📡 @bonyana
📌 چگونه از قرآن برای تشخیص حق از باطل کمک بگیریم؟ 🔗 https://bonyana.com/26729/quran-people-lives-choose-the-right-method/ ——- بايد كوشش كنيم طرز استنباطمان از قرآن صحيح باشد. قرآن آنگاه راهنما و‌ هادى است كه مورد تدبر صحيح واقع شود، عالمانه تفسير شود، از راهنمايی‌هاى اهل قرآن- كه راسخين در علم قرآنند- بهره گرفته شود. تا طرز استنباط ما از قرآن صحيح نباشد و تا راه و رسم استفاده از قرآن را نياموزيم، از آن بهره‌مند نخواهيم گشت. سودجويان و يا نادانان، گاهى قرآن را مى‌خوانند و احتمال باطل را دنبال مى‏‌كنند. همچنان‌كه- امام علی(ع) در توصیف خوارج فرمود: آنها (خوارج ) كلمه حق را مى‌گويند و از آن باطل را اراده مى‌كنند. اين‌، عمل به قرآن و احياى آن نيست بلكه اماته قرآن است. عمل به قرآن آنگاه است كه درک از آن دركى صحيح باشد. قرآن همواره مسائل را به صورت كلى و اصولى طرح مى‌ كند ولى استنباط و تطبيق كلى بر جزئى‌، بسته به فهم و درك صحيح ماست. مثلًا در قرآن ننوشته در جنگى كه در فلان روز بين على و معاويه در مى‌گيرد حق با على است. در قرآن همين قدر آمده است كه:«اگر دو گروه از مؤمنان كارزار كردند، آشتى دهيد آنان را و اگر يكى بر ديگرى سركشى و ستمگرى كند، با آن كه ستمگر است نبرد كنيد تا به سوى فرمان خدا برگردد.»(حجرات: ۹) اين قرآن و طرز بيان قرآن است. 📚 1 از 2 📡 @bonyana
قرآن وارد مصادیق نمی‌شود اما قرآن نمى‌‏گويد در فلان جنگ فلان شخص حق است و ديگرى باطل. قرآن يكى يكى اسم نمى‌‏برد، نمى‌گويد بعد از چهل سال يا كمتر و يا بيشتر مردى به نام معاويه پيدا مى‏ شود و با على جنگ مى‌كند، شما به نفع على وارد جنگ شويد و نبايد هم وارد جزئيات بشود. قرآن نبايد موضوعات را شماره كند و انگشت روى حق و باطل بگذارد. چنين چيزى ممكن نيست. قرآن آمده است تا جاودانه بماند.پس بايد اصول و كليات را روشن كند تا در هر عصرى باطلى که رو در روى حق قرار مى‌گيرد، مردم با معيار آن كليات عمل كنند. اين ديگر وظيفه خود مردم است كه با ارائه اصل‏ «وَ إِنْ طائِفَتانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا…»چشمشان را باز كنند و فرقه طاغى را از فرقه غير طاغى تشخيص دهند. قرآن مى‏‌خواهد مسلمانان رشد عقلى و اجتماعى داشته باشند و به موجب همان رشد عقلى، مرد حق را از غير مرد حق تمیيز دهند. قرآن نيامده است كه براى هميشه با مردم مانند ولىّ صغير با صغير عمل كند، جزئيات زندگى آنها را با قيموميت شخصى انجام دهد و هر مورد خاص را با علامت و نشانه حسى تعيين نمايد. اساساً شناخت اشخاص و ميزان صلاحيت آنها و حدود شايستگى و وابستگى آنها به اسلام و حقايق اسلامى، خود يك وظيفه است و غالباً ما از اين وظيفه خطير غافليم. – 📗 مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (جاذبه و دافعه على عليه السلام)ج‏۱۶، صص: ۳۳۷-۳۳۴- با تلخیص و ویرایش جزئی 📚 2 از 2 📡 @bonyana
📌 راه های حفظ آثار روزه و معنوی بودن و سرحال بودن تا سال بعد [ 7 قدم برای حفاظت از ایمان] 📗 مشروح مقاله 🔗 https://bonyana.com/26726/ فهرست محتوا ⬇️ 1. راهکارهای حفظ آثار معنوی روزه 1.1. ۱) ایجـاد اثر 1.2. 2)آمادگی برای روزه 1.3. ۳)تقویت ایمان 1.4. ۴) اجتناب (دوری) از گناه 1.5. 5) مشارطه، مراقبه و محاسبه 1.6. ۶) تمرین بندگی 1.7. ۷) تقویت اراده در رمضان المبارک 📡 @bonyana
📌 با مرگ 3,465,000 نفر؛ 2021 مرگبارترین سال آمریکا شد [عوامل: فنتانیل و کرونا و سرطان] 📗 مشروح مقاله 🔗 https://bonyana.com/26720 📡 @bonyana
با دستور وزیر رژیم صهیونیستی استفاده از انواع سلاح برای کشتار فلسطینیان آزاد شد https://bonyana.com/26748/order-zionist-regime-weapon-was-released-kill-palestinians/
با دستور وزیر رژیم صهیونیستی استفاده از انواع سلاح برای کشتار فلسطینیان آزاد شد ترس از پیچیده شدن طومار حیات رژیم صهیونیستی اکنون مقامات این رژیم را به این نتیجه رسانده که با هر وسیله و سلاحی که در اختیار دارند، صدای فلسطینی‌ها را خاموش کنند و نخست‌وزیر تل‌آویو نیز فرمان استفاده از هر نوع سلاحی علیه فلسطینی‌ها را علنی و تائید کرد. 🔗 https://bonyana.com/26748/order-zionist-regime-weapon-was-released-kill-palestinians/ 📡 @bonyana 📡 @nojavania