eitaa logo
نعیم
31 دنبال‌کننده
234 عکس
254 ویدیو
2 فایل
ارتباط : @B_Shakoorzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
تکلیف حجاب 🔷️در ماجرای حجاب یکبار برای همیشه تکلیف‌مان را با خودمان مشخص کنیم. بالاخره اسلام را قبول داریم یا نه؟! اگر -نعوذ بالله- قبول نداریم که هیچ؛ ولی اگر قبول داریم باید بپذیریم که حجاب از ضروریات دین اسلام است و تردیدی هم در آن وجود ندارد و جایی برای چون و چرا آوردن نیست. نص صریح قرآن گویای این حقیقت است و در اصل وجوب حجاب بحثی نیست. روایات معصومین علیهم‌السلام و سیره ایشان هم اهمیت حجاب را به روشنی می‌رساند. مسلمان واقعی کسی است که تمام احکام دین را بپذیرد؛ نه اینکه اگر حکمی به مذاقش سازگار نبود آن را کنار بگذارد. 🔷️شیخ طوسی در کتاب «تهذيب‌الاحکام» که از کتب اربعه شیعه است از امام صادق علیه‌السلام نقل می‌کند که فرمود: «اوّلين تابوتى كه در اسلام ساخته شد، تابوت فاطمه عليها‌السلام بود. زيرا آن بانو در آن بيمارى كه از دنيا رفت به اسماء فرمود: من لاغر شده‏ام و گوشت بدنم از بين رفته است، آيا چيزى كه بدنم را بپوشاند، براى من درست نمى‏كنى؟ اسماء گفت: زمانى كه در حبشه بودم نوعى تابوت مى‏ساختند. مايل هستيد من شكل آن را نشان دهم؟ فرمود: مانعى ندارد. اسماء گفت تا تختى را آوردند، آن‌گاه آن تخت را وارونه بر روى زمين قرار داد، دستور داد تا شاخه‏هاى خرمايى هم آوردند، آن شاخه‏هاى خرما را به پايه‏هاى آن تخت تابيد و يک پارچه روى آنها انداخت و گفت: اين شكل همان تابوتى است كه من ديدم. حضرت فاطمه زهرا عليها‌السلام فرمود: نظير اين تابوت را براى من بساز و بدنم را به وسيله آن بپوشان! خدا بدن تو را از آتش حفظ کند!» (تهذیب‌الاحکام/ج۱/ص۴۶۹) 🔷️این روایت اهمیت خاصی درباره حجاب و دور بودن از چشم نامحرم را گوشزد می‌کند؛ چرا که حضرت زهرا علیها‌السلام از اینکه بعد از فوت حجم بدنش نمایان باشد و بخواهد نامحرمی او را با این وضع ببیند نگرانی دارد. این در حالی است که تشییع حضرت شبانه و با عده انگشت شماری صورت گرفت و شاید حداکثر 5 نامحرم در تشییع حضرت حضور داشت که آن‌ها هم همچون سلمان فارسی انسان‌های باتقوا و چشم پاکی بودند. حضرت زینب علیهاالسلام که وقتی در کاخ یزید قرارمی‌گیرد، با وجود آن همه رنج و سختی و مصیبتی که دیده دغدغه‌اش حجاب و عفت است و به یزید ملعون می‌فرماید که آیا عادلانه است که زن تو در پشت پرده باشد و فرزندان رسول خدا در معرض نامحرم! ♦️حالا جای سوال دارد که چرا برخی از کسانی که ادعای دینداری دارند موضع‌گیری‌های منفعلانه‌ای درباره حجاب می‌کنند و برخوردی مسامحه‌گونه با آن دارند؛ مثلا برخی با نگاه عرفی به حجاب می‌نگرند و می‌گویند چون اکثر مردم تمایلی به حفظ حجاب شرعی ندارند نیازی نیست که با حجاب شرعی در جامعه حاضر شوند و نظریت اکثریت ارجحیت دارد! اگر اکثر مردم خواستار آزادی مشروبات الکلی و راه‌اندازی کاباره و فاحشه‌خانه شدند آیا باز هم باید نظر اکثریت را تمکین کرد؟! ♦️چنین استدلالی اصولا با فلسفه وجودی حکومت اسلامی و اصل دین در تعارض است. اگر قرار باشد نظر اکثریت جامعه بدون ضابطه عملی شود پس دیگر چرا حکومت اسلامی تشکیل شده است؟! آیا با این مبنا فلسفه حکومت دینی زیر سوال نمی‌رود؟! آیا این بدنام کردن اسلام نیست؟! ♦️از طرفی اعتنا کردن به عرف زمانی موضوعیت دارد که حکم قطعی از نظر شارع نباشد و خود شارع مقدس موضوع را به عرف واگذار کرده باشد؛ مثلا اگر عرف و اکثریت جامعه بگویند ما نماز را قبول نداریم و به جای آن هر گونه که خواستیم خدا را عبادت می‌کنیم چنین عرفی سر سوزنی اعتبار ندارد؛ چرا که حکم قطعی درباره وجوب نماز و چگونگی آن از جانب شرع وجود دارد. برای مثال درباره اصل وجوب حجاب نمی‌توان عرف را لحاظ کرد، ولی در مورد نوع پوشش، عرف معنا پیدا می‌کند؛ مثلا اگر پوشش شخص به گونه‌ای باشد که لباس شهرت حساب شود و انگشت‌نمای خاص و عام گردد، این پوشش و حجاب صحیح نیست و عرف دراین‌جا دخیل است؛ ولی درباره اصل حجاب، عرف موضوعیت ندارد.
⭕️این قافله عمر عجب می گذرد 🥬شخصی گرسنه بود برایش کلم آوردند اولین بار بود که کلم می‌دید. با خود گفت: حتما میوه‌ای درون این برگها است ‌اولین برگش‌ را کند تا به میوه برسد اما زیرش به برگ دیگری رسید. و زیر آن برگ یک برگ دیگر و... با خودش گفت: حتما میوه‌ی ارزشمندی است که اینگونه در لفافه‌اش نهادند. ⁉️گرسنگی‌اش بیشتر شد و با ولع بیشتر برگها را می‌کند و دور می‌ریخت. وقتی برگها تمام شدند متوجه شد میوه‌ای در کار نبود! آن زمان بود که دانست کلم مجموعه‌ی همین برگهاست. ❇️ما روزهای را تند تند ورق می‌زنیم و فکر می‌کنیم چیزی اونور روزها پنهان شده که باید هرچه زودتر به آن برسیم درحالی که همین روزها آن چیزی است که باید دریابیم و درکش کنیم! زندگی، همین روزهایی است که منتظر گذشتنش هستیم بنابراین قدر فرصت‌ها را ثانیه به ثانیه و ذره به ذره بدانیم. @tarbiatemanavi
رمق فتنه ♦️تا زمانی که گوش بخش قابل توجهی از مردم به رسانه‌هایی همچون "من و تو" و "ایران اینترنشنال" باشد و منبع خبر درست را امثال این رسانه‌ها بدانند، وضع به همین منوال خواهد بود و در آتش فتنه و اغتشاش دمیده خواهد شد. ♦️وقتی این شبکه‌ها وقاحت و بی‌شرمی را به حد اعلای خود می‌رسانند و جنایت حرم شاهچراغ را کار جمهوری اسلامی می‌دانند تا اغتشاشات خیابانی و به قول آن‌ها انقلاب خیابانی منحرف شود و از آن بدتر عده‌ای از مردم نادان هم همان اراجیف را نوشخوار می‌کنند خیلی نباید توقع آرامش و امنیت داشته باشیم. ♦️البته ناگفته نماند مماشات و عدم قاطعیت نیروی انتظامی و قوه قضاییه در برخورد با مجرمان نیز در فروکش نکردن اغتشاشات تاثیر قابل توجهی دارد.
مماشات تا کی؟! ♦️تا کی باید نیروی انتظامی فاقد اقتدار لازم باشد و نقش تماشاگر را بازی کند؟! تا کی باید شاهد باشیم که ماموران نیروی انتظامی آن قدر در مقابل اراذل و اوباش بی‌رحم، با مسامحه برخورد کنند که به راحتی مورد هجمه این وحشی‌ها قرار بگیرند؟! چرا نباید سلاح لازم را در اختیار داشته باشند و حق تیر نیز داشته باشند تا در مقابل این جانیان از خدا بی‌خبر حداقل از خودشان دفاع کنند؟! روندی که در جریان است، چیزی جز تضعیف امنیت داخلی را به همراه نخواهد داشت. بالاخره نیروی انتظامی باید نماد قدرت و علمدار تامین امنیت باشد. خلاصه این وضعیت، امنیت کشور را با چالشی جدی موجه می‌سازد و باید فکری اساسی در این باره شود. ♦️قوه قضاییه هم باید در اسرع وقت و بدون مماشاتی اراذل و اوباشی را که جنایاتشان قطعی و مسلم است به اشد مجازات برساند و ترجیحا هم این مجازات علنی باشد تا درس عبرتی برای سایر اراذل باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اهل بیت با حجاب کاری ندارند! 🔹آیا امیرالمومنین در نهج البلاغه، سخنی از حجاب داشتند؟!
دغدغه برخی سلبریتی‌ها چندی پیش بود که علی کریمی با یک پست در اینستاگرام جنجالی در فضای مجازی به راه انداخت که کنایه‌ای به نذری دادن در ایام محرم بود. خیلی‌ها جواب او را دادند و به نوعی جوی بر علیه او شکل گرفت تا اینکه یکی از سخنران‌های مذهبی به شدت به او توپید و او را "بی‌شرف" و "الدنگ" خطاب کرد.همین مسئله تقریبا ورق را به نفع علی کریمی برگرداند و برخی از هم مسلک‌ها و هم پیالگی‌های او به دفاع از او پرداختند. این قضیه گذشت تا اینکه بالاخره کریمی در پستی دیگر به نوعی از گفته اولش برگشت و ازاین بابت معذرت خواهی کرد . اما پس از درگذشت مهسا امینی سر و کله علی کریمی دوباره در فضای مجازی پیدا شد و رسما به عنوان یکی از لیدرهای آشوب و اغتشاش نقش آفرینی کرد. او عملا در آتش آشوب دمید و برخی از اغتشاشات با تحریک او صورت گرفت . علی کریمی با این کار در واقع باطن خود را رو کرد و نشان داد که خطابات آن سخنران بی‌جا هم نبوده است. مانند دفعه قبل باز هم عده‌ای به حمایت از او پرداختند که آن‌ها نیز با دفاع خود در جرم کریمی شریک هستند و باید در پیشگاه خداوند متعال پاسخگوی ظلم‌هایی که شد و خون‌هایی که ریخته شد باشند. این جماعت وقتی تا این حد نقش اپوزوسیون را بازی می‌کنند، غالبا مشکل‌شان گرفتن اقامت کانادا و آمریکا و ... هست و تا هنگامی که اقامت بگیرند مشغول لجن پراکنی هستند. زمانی هم که اقامت‌شان قطعی ‌شد معمولا ساکت می‌شوند و دیگر در فضای مجازی پیدایشان نمی‌شود و یا حداقل مثل گذشته حضور ندارند. یکی از نمونه‌های بارز، مهناز افشار بود که شاهد بودیم در سال‌های پیش یک پای تشویش اذهان عمومی و دروغ پراکنی در فضای مجازی بود ولی الان تقریبا خبری از او نیست. ظاهرا مشکل اقامتش درآلمان مرتفع شده و به قول معروف خرش از پل گذشته است! هر چند که که صفحه‌اش را به یک موسسه بهایی اجاره داده واز این جهت در جرایم آن‌ها شریک است ولی خودش مثل سابق در فضای مجازی حضور ندارد. به هر حال تجربه نشان داده که خیلی از این سلبریتی‌ها که با پول بیت‌المال و به واسطه توجهات همین مردم به شهرت و اموال زیاد رسیده‌اند، ظرفیت این شهرت را نداشته‌اند و اینگونه ساز مخالف می‌زنند. این جماعت با نمک‌نشناسی و با به یدک کشیدن نام مردم رسما مواضعی می‌گیرند که بر علیه مردم تمام می‌شود. این‌ها در واقع سنگ خودشان را به سینه می‌زنند و برای رفاه و منافع آن چنانی به دنبال کوچ کردن از ایران و رفتن به آغوش دشمنان این سرزمین هستند. این مواضع ضد حکومتی هم که می‌گیرند بیشتر به خاطر این است که رضایت دولت‌های معاندی همچون کانادا و آمریکا را جلب کنند تا اقامت آن کشورها را بگیرند.
مسئولین امنیتی، امنیت را دریابید! ♦️مسئولین امنیتی چه زمانی می‌خواهند دست از مماشات و بی‌منطقی بکشند و مدافعان امنیت را بدون سلاح یا بدون سلاح کارآمد در معرکه جنگ نفرستند؟! چه زمانی می‌خواهند به این باور برسند که در جنگ هستیم و بی‌سلاح در کارزار جنگ رفتن، نوعی حماقت است! تا کی بسیجیان مظلوم باید سپر بلا باشند و طعمه عده‌ای بی‌رحم و پست شوند؟! ♦️ظاهرا تفکر بنی‌صدر حاکم است و تا کار به جاهای باریک‌تر نرسیده باید فکری کرد. آیا نباید از تاریخ عبرت گرفت؟! فراموش نکنیم که کارشکنی و نفاق بنی‌صدر یکی از عوامل اساسی سقوط خرمشهر بود! اگر منافق نیستید دست بجنبانید! این برخوردهای دور از عقل تا کی باید ادامه داشته باشد و امنیت مردم در خطر باشد؟! ♦️واقعا جای سوال دارد که چرا مامورین امنیتی باید سلاح کارآمد نداشته باشند و چرا اجازه شلیک ندارند؟! از چه می‌ترسید؟! از شبکه تروریستی ایران اینتر نشنال؟! از حکومت‌های مدعی حقوق بشر که روی هر چه جانی را سفید کرده‌اند؟! یا از یک مشت سلبریتی بی‌شرف نمک‌نشناس؟! این بی‌وجدان‌ها که به هر بهانه‌ای ماموران امنیتی و انتظامی را متهم به آدم کشی می‌کنند؛ پس این‌ها را مسلح کنید و اجازه تیر بدهید تا در موقع لزوم از این حق معقول و طبیعی استفاده کنند تا بلکه حساب کار دست این اراذل از خدا بی‌خبر بیاید. ♦️روندی که در جریان است چیزی جز تضعیف نیروهای امنیتی و جری شدن اراذل و اوباش ندارد.
از عاقبت معصیت باید ترسید! یکی از نکات مهمی که حضرت زینب کبری سلام الله علیها در مجلس یزید بعد از کفر گویی این ملعون مطرح کرد قرائت این آیه قرآن بود که «ثُمَّ كانَ عاقِبَةَ الَّذِينَ أَساؤُا السُّواى‏ أَنْ كَذَّبُوا بِآياتِ الله وَ كانُوا بِها يَسْتَهْزِؤُنَ؛ ‌سپس پایان کار آنان که بد کردند این است که آیات خدا را تکذیب کرده و آن‌ها را مسخره می‌کنند.» (سوره روم، آیه ۱۰) این نکته مهمی است که نباید از آن غافل باشیم و تلنگری جدی است که عاقبت معصیت خدا، تکذیب آیات الهی و تمسخر آن را به همراه خواهد داشت و جا دارد که انسان مؤمن از این عاقبت بترسد. این همان چیزی است که به نوعی در این وقایع اخیر شاهد هستیم. حداقل برخی از اظهار نظرهای کفرآمیزی که بعضا از افراد چهره می‌بینیم، همچنین رفتار و گفتار بعضی از به اصطلاح معترضین به همین نکته بر می‌گردد. کسانی که عمری در معصیت خداوند غوطه‌ور بوده‌اند و چه بسا اموال حرامی را بلعیده‌اند، نتیجه‌اش همان چیزی‌ می‌شود که در حال روی دادن است.
اجبار همیشه بد نیست "حجاب اجباری" واژه‌ای بود که مدت‌ها رسانه‌های مختلف روی آن مانور دادند و آنقدر این عبارت را تکرار کردند تا بالاخره تقریبا جا انداختند که حجاب اجباری پدیده‌ای نامناسب است و برخی از متدینین هم به این باور رسیدند و در صدد توجیه آن برآمدند. برخی گفتند ما اجبار نداریم، ولی الزام داریم و بحث‌هایی شبیه این. به نظر می‌رسد که این چیزی جز بازی با الفاظ نیست و خیلی نمی‌توان بین الزام و اجبار فرقی قائل شد. نکته‌ای که دراینجا جا دارد به آن توجه شود این است که خیلی‌ها خواسته یا ناخواسته مرعوب این رسانه‌های کذایی شدند و تکرار این واژه طوری القاء شد که گویا چیز خوبی نیست؛ ولی اگر واقع‌گرایانه به این مقوله نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که اصولا اجبار همیشه بد نیست. ما در زندگی روزمره خود- جدای مباحث دینی- موارد متعددی از اجبار داریم و هر عاقلی با هر گرایش دینی- فرهنگی، بر خوب بودن این اجبارها صحّه می‌گذارد و آن را به عنوان امری مثبت تلقی می‌کند. مثلا اگر فرزند خردسال ما بیمار شود، برای اینکه سلامتی خود را به دست بیاورد او را مجبور می‌کنیم که دارو بخورد و اگر در دارو خوردن بد قلق هم باشد به زور دارو را به او می‌خورانیم . یا اگر یکی از عزیزان ما با دوست نابابی معاشرت داشته باشد چه بسا او را مجبور می‌کنیم که از دوستی با آن شخص دست بردارد. طبیعی است که هیچ عاقلی دراین مورد نمی‌گوید که اجبار بار منفی دارد. یا مثلا برای اینکه قوت بدنی داشته باشیم مجبوریم که غذا بخوریم؛ برای رفع تشنگی مجبوریم که آب بنوشیم؛ برای محافظت از سرما، مجبوریم که لباس گرم بپوشیم و مثال‌های متعدد دیگری که برای هر انسانی پیش می‌آید و قابل تصور است و هیچکس نمی‌تواند این مسائل را نفی کند. در مسئله حجاب هم حتی اگر کسی نخواهد ملتزم به رعایت احکام شرعی باشد، وقتی در جامعه‌ای که حجاب جزء‌ مهمی از روابط اجتماعی آن به شمار می‌رود، اشکالی ندارد که بگوییم شخص مجبور است پوشش لازم را داشته باشد و این خودش نوعی احترام به قانون است. از این گونه الزام‌ها و اجبارها در سراسر دنیا وجود دارد. درست است که شکل آن، با چیزی که در ایران مرسوم است تفاوت دارد؛ ولی به هر حال در کشورهای مختلف، حداقل برای حضور در برخی اجتماعات، مثل محیط‌های آموزشی پوشش خاصی تعریف شده و این گونه نیست که هر کسی هرطور که دلش بخواهد لباس بپوشد. این‌ها هم نوعی اجبار است که برای قانونمند بودن و جلوگیری از هرج و مرج، همگان ملزم به رعایت آن می‌باشند. چطور آن‌جا کسی معترض اینگونه اجبارها نیست؛ ولی اجبار به حجاب در ایران مخالف آزادی است!
🔷گوشه‌ای از فضایل حضرت زهرا سلام الله علیها در منابع اهل سنت🔷 حدیث «سیدة نساء» یکی از ویژگی‌هایی که در مورد حضرت فاطمه سلام الله علیها بیان شده و از مسلّمات نزد شیعه و سنی است، این است که حضرت سرور زنان عالم است که خود این مطلب نشان‌گر شخصیت والا و با عظمت ایشان است. برخی از منابع اهل سنت که از منابع قدیمی و معتبر نزد آنان می‌باشد، ناقل روایاتی هستند که عبارت «سیدة نساء» در آنها وجود دارد و اشاره به برتری حضرت دارد که فهرست بعضی از آنها به این شرح است: «سیدة نساء هذه الأمة أو نساء المؤمنین»: 1- مسند احمد حنبل /ج6/ ص282 2-صحیح بخاری/ج7/ص142 3- صحیح مسلم / ج7 /ص143 4- سنن ابن ماجه/ج1 /ص518 5- سنن نسایی/ج4/ص251 «سیدة نساء العالمین»: 1- مستدرک علی الصحیحین/ج3‌/ص56 2- المصنّف ابن ابی شیبه کوفی / ج5 /ص527 3-فتح‌الباری/ج7/ص82 4- سنن نسایی/ج4/ص252 «سیدة نساء اهل الجنة»: 1- مستدرک علی الصحیحین/ ج3/ ص151 2- السقیفه و فدک/جوهری/ص148 3-فتح الباری/ج6/ص321 4- سنن ترمذی/ج5/ص326 حدیث «احب الناس» مطلب دیگر که از فضایل حضرت به‌شمار می‌رود، این است که ایشان محبوب‌ترین شخص، نزد رسول خدا صلی الله علیه و‌آله، بوده است. برای نمونه به دو منبع اشاره می‌شود که نقل کرده‌اند محبوب‌ترین مردم نزد پیامبر صلی الله علیه و آله، حضرت فاطمه سلام الله علیها بوده است. یکی حاکم نیشابوری که در مستدرک/ج3/ ص217 به آن اشاره کرده و دیگری طبرانی در کتاب المعجم‌الکبیر/باب مناقب فاطمه/ج22/ ص404 این مطلب را آورده است. در مستدرک حاکم چنین آمده است که جعفر طیار، علی علیه السلام و زید بن حارثه نزد پیامبر صلوات الله علیه و آله آمدند و پرسیدند: محبوب‌ترینِ مردم نزد شما چه کسی است؟ مَنْ اَحَبَّ النّاس الیک؟ حضرت فرمود: فاطمه! در معجم کبیر نقل شده که از عایشه پرسیدند: محبوب‌ترین مردم به رسول خدا صلوات الله علیه و آله چه کسی بود؟ او پاسخ داد: فاطمه [سلام الله علیها]! حدیث «بضعة منّی» حدیث دیگر که آن هم از مسلّمات بوده و نزد شیعه و سنی مشهور است، این که پیامبر صلوات الله علیه و آله در مورد حضرت فاطمه سلام الله علیها فرمود که فاطمه پاره تن من است(بضعة منّی)؛ هر کس او را خشمگین کند، مرا خشمگین کرده و هر کس که فاطمه از او راضی باشد، من از او راضی هستم! مضمون این حدیث با عبارات مختلف در منابع شیعه و سنی آمده است که برای نمونه به برخی از منابع مهم اهل سنت اشاره می شود: 1- مسند احمد/ ج4/ ص5 2- صحیح بخاری/ ج4 /ص210 3- صحیح مسلم/ج7 /ص141 4- سنن ابن ماجه/ج1 /ص644 5- مستدرک حاکم نیشابوری/ج2 /ص159 6- سنن ابی داوود/1410ق /ج1 /ص460 7- سنن نسائی/ج5 /ص97 این ها بخشی از منابع اهل سنت هستند که فضائل حضرت زهرا سلام الله علیها را بیان کرده‌اند که جزء کتب معتبر، نزد خودشان بوده و عمدتاً متعلق به قرون سوم تا پنجم هجری هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زنده باد علی دایی بدون رتوش؛ صد در صد خالص و کاملا واقعی، بدون فیلترهای فضای مجازی و خارج از دستکاری شبکه های اجتماعی! 🔹پاسخ الهی قمشه ای به رفتارهای نصرالدینی برخی سلبریتی ها 🇮🇷@Sobhesadegh_ir
نظام آموزشی و دین‌داری دانش‌آموزان ♦️وضعیت اسف‌بار فرهنگی و عدم تقید به آموزه‌های شرعی مثل حجاب که در حال حاضر شاهد هستیم معلول علت‌های مختلفی است. بی‌تردید محیط ولنگار فضای مجازی و اینترنت نقش بسزایی در این زمینه داشته که در طول سال‌های متمادی اینگونه خودش را نشان داده است. ♦️در بین علت‌های مختلف این پدیده نامیمون، متاسفانه ناکارآمدی سیستم آموزشی در تدوین محتوایی کتب دینی یکی از علت‌های مهم است که نمی‌توان از آن غافل شد. کتاب‌های دینی مدارس معمولا به صورت کلی و فهرست‌وار به مسائلی اشاره کرده‌اند که آن چنانکه شایسته است جنبه اقناعی در باب مسائل اعتقادی ندارد و از طرفی اطلاعات جامعی نیز درباره احکام شرعی که مورد ابتلا و نیاز دانش‌آموزان باشد را ارائه نمی‌کند. معلمان نیز طبیعتا همان مسائل ناچیز کتاب را تدریس می‌کنند و شاید کمتر معلمی باشد که به صورت خودجوش و با توجه به وقتی که دارد بیاید و از خودگذشتگی نشان دهد و مطالب کاربردی‌تری را به دانش‌آموزان ارائه کند تا آن‌ها متدین بار بیایند. با این وصف نتیجه این می‌شود که اکثر دانش‌آموزان آن چنانکه شایسته یک مسلمان است نسبت به مسائل دینی، چه مسائل اعتقادی و چه احکام شرعی، توجیه نمی‌شوند. اگر خانواده این دانش‌آموز ، تقید به مسائل دینی نداشته باشد چیز قابل توجهی از مدرسه عائد او نمی‌شود؛ از طرفی وقتی این نوجوان به طور افسار گسیخته در فضای ولنگار مجازی غوطه ور باشد نتیجه‌اش چیزی می‌شود که در حال حاضر شاهد هستیم و برخی از جوان‌های ظاهرا مسلمان، به کشف حجاب، بی‌غیرتی و... افتخار می‌کنند. ♦️نکته مهم در تکمله بحث این است که بی‌عملی، ریشه در بی‌اعتقادی دارد. تا زمانی که انسان اعتقادش نسبت به اصول دین مثل توحید، قرص و محکم نباشد خیلی نمی‌توان توقع عملگرایی داشته باشیم؛ ولی زمانی که انسان اعتقادات محکمی داسته باشد معمولا به صورت خودکار عملگرا هم می‌شود. وقتی مثلا خانمی حقیقتا به این باور برسد که خداوند حکیم، خالق اوست و صلاح او را بهتر از خود او می‌داند، از طرفی باور داشته باشد که حجاب دستور خداست، این شخص خود به خود مقید به حجاب می‌شود. در سایر احکام شرعی هم همچنین؛ ولی وقتی اعتقادی در کار نباشد، اهل نماز و عبادت نمی‌شود، به راحتی حق‌الناس را پایمال می‌کند و... . ♦️در همین زمینه‌ی حجاب که این روزها بحث داغی دارد، تقریبا تمام کسانی که اصرار بر بی‌حجابی دارند قطعا کمیت اعتقاداتشان لنگ می‌زند؛ حالا یا اصلا اعتقادی به دین و لوازم آن ندارند و یا در خوشبینانه‌ترین حالت، اعتقادات متزلزل و سستی دارند.
سید عبدالکریم کفاش شخصی بود که مورد عنایت ویژه (عج) قرار داشت و حضرت دائماً به او سر می زد. روزی حضرت به حجره کفاشی او تشریف آوردند در حالی که او مشغول کفاشی بود. پس از دقایقی حضرت فرمودند: «سید عبدالکریم، کفش من نیاز به تعمیر دارد ، برایم پینه می زنی؟»، سید عرض کرد: «آقاجان به صاحب این کفش که مشغول تعمیر آن هستم قول داده ام کفش را برایش حاضر کنم، البته اگر شما امر بفرمائید چون امر شما از هر امری واجب تر است، آن را کنار می گذارم و کفش شما را تعمیر می کنم». حضرت چیزی نگفتند و سید مشغول کارش شد. پس از دقایقی مجدداً حضرت فرمودند: «سید عبدالکریم! کفش من نیاز به تعمیر دارد، برایم پینه می زنی!؟»، سید کفشی را که در دست داشت کنار گذاشت، بلند شد و دستانش را دور کمر مبارک حضرت حلقه زد و به مزاح گفت: «قربانت گردم اگر یک بار دیگر بفرمایید "کفش مرا پینه می زنی" داد و فریاد می کنم آی مردم آن امام زمانی که دنبالش می گردید، پیش من است، بیایید زیارتش کنید!» حضرت لبخند زدند و فرمودند: «خواستیم امتحانت کنیم تا معلوم شود نسبت به قولی که داده ای چقدر مقید هستی.» منبع: (کتاب روزنه هایی از عالم غیب؛ آیت الله سید محسن خرازی)
سه دلیل ساده بر عصمت حضرت زهرا علیها‌السلام ۱- آیه تطهیر که پاکی و عصمت اهل‌البیت را بیان می‌کند و بی‌تردید حضرت زهرا سلام الله علیها از اهل بیت هستند. ۲- حدیث معروف نبوی مبنی بر اینکه خداوند با رضایت حضرت راضی می‌شود و با غضب او غضبناک می‌شود. اطلاق این مطلب که شرطی ذکر نشده دلالت بر عصمت می‌کند؛ مانند آیه اطاعت از اولی الامر که بدون قید و شرطی اطاعت را واجب کرده است. ۳- روایت ائمه علیهم‌السلام مبنی بر اینکه ما حجت خدا بر خلق هستیم و فاطمه علیها‌السلام حجت خدا بر ما است. این که شخصی حجت خدا بر ائمه‌ای باشد که خود آن‌ها معصوم هستند گویای عصمت آن شخص است؛ در نتیجه حضرت فاطمه سلام‌الله علیها معصومه هستند‌.
چاه نکن بهر کسی، اول خودت دوم کسی خیابان‌های پاریس شاهد درگیری کُردها با پلیس فرانسه است. اولش فکر کردم منظور چیز دیگری است؛ ولی بعدا دیدم نه بابا، منظور همین قوم کُردها است. انصافا کی فکر می‌کرد فرانسه هم کُرد داشته باشد. باور کنیم که خدا خیلی خداست.
نگاهی به خطبه فدکیه 🔷️یکی از آثار گران‌بهای معرفتی که از معصومان علیهم‌السلام به جای مانده، خطبه‌ فدکیه حضرت فاطمه زهرا سلام‌ الله‌ علیها است. این خطبه شریف از مسلّمات تاریخی است و در منابع متعدد شیعه و سنی وجود دارد و جای هیچ‌گونه مناقشه و تشکیکی در آن نیست.   🔷️وقتی این خطبه با خطبه‌های سایر معصومان به خصوص خطبه‌های امیر کلام، امیرمؤمنان علیه‌السلام مقایسه می‌شود، مشخص می‌گردد که این‌ها کلام شخصیتی است که از ابعاد معرفتی عمیق برخوردار است و هم ‌ردیف کلام ایشان است. از این جا می‌توان این نکته را نیز فهمید، این‌که گفته شده امیرمؤمنان علیه‌السلام هم‌کفو و هم‌شأن حضرت زهرا علیها‌السلام هستند از حیث خطابه، فصاحت و بلاغت کلام نیز کفو یکدیگر هستند.   🔷️این خطبه شریف پس از غصب فدک در جمع مهاجرین و انصار بیان شد و شامل مطالبی درباره توحید، نبوت، قرآن، امامت است. 🔷️حضرت در ادامه حکمت بعضی احکام الهی و گوشه‌ای از زحمات رسول خدا صلی الله علیه وآله برای مسلمان شدن مردم را بیان می‌کند‌. 🔷️ایشان در پایان مردم را به خاطر ظلمی که در حق ایشان روا داشته‌اند توبیخ می‌کند. 🔷️با توجه به اینکه این خطبه در منابع مختلف اهل‌سنت از جمله شرح نهج‌البلاغه ابن ابی الحدید آمده است و از طرف دیگر نیز شخصیت حضرت زهرا علیها‌السلام برای اهل سنت قابل احترام است و در منابع قدیمی و مهم اهل‌سنت از ایشان به عنوان «احب الناس» نزد رسول خدا و «سیدة نساء هذه الامة» یا «سیدة نساء المؤمنین» یاد شده، قاعدتاً این خطبه باید برای اهل‌سنت دارای اهمیت باشد؛ در نتیجه مطالبی که حضرت فاطمه علیها‌السلام در این خطبه بیان کرده، می‌تواند راهگشای ارزنده‌ای برای مسلمانان باشد و تصویری واقع‌گرایانه از وقایع بعد از رحلت نبی اکرم صلوات الله علیه و آله و جایگاه صحابه و مردم آن عصر بدهد و مسیر حق و باطل را نمایان سازد. در واقع این خطبه شریف می‌تواند محور وحدت باشد.
🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷 🖤السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا زَوْجَةَ وَلِیِّ اللَّهِ ⚪️السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الصِّدِّیقَةُ الشَّهِیدَه 🖤السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الرَّضِیَّةُ الْمَرْضِیَّه ⚪️السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْفَاضِلَةُ الزَّکِیَّه 🖤السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْحَوْرَاءُ الْإِنْسِیَّه ⚪️السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا التَّقِیَّةُ النَّقِیَّه 🖤السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْمُحَدَّثَةُ الْعَلِیمَه ⚪️السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْمَظْلُومَةُ الْمَغْصُوبَه 🖤السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْمُضْطَهَدَةُ الْمَقْهُورَه 🌷السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ
🥀 هنگامِ نداری آبروی شوهرت را نریز! 🌹 رضوان الله علیه: ⚪️ دو سه روزی غذا در خانهٔ حضرت زهرا سلام الله علیها نبود. حضرت به امیرالمومنین علیه السلام هیچ نگفت، تذکر نداد. یک روز حضرت امیر علیه السلام مشاهده کرد که رنگ و روی حسنین علیهم السلام پریده و رنگ به صورت آن ها نیست. معلوم شد که سه روز است غذا در خانه نبوده، امیرالمومنین علیه السلام به حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند: چرا به من نگفتی تا برای بچه ها یک چیزی تهیه کنم؟ 🖤 فاطمه زهرا سلام الله علیها عرض کردند: پدرم در شب عروسی به من سفارش کردند که از شوهرت چیزی نکن. شاید نداشته باشد و از تو خجالت بکشد. من به وصیت پدرم عمل کردم. ⚪️ چقدر خوب است که پدرها شب عروسی به دخترشان این مطالب رو بگویند. تذکر بدهند که اگر شوهرت وضع مالی‌اش خوب نبود ، به کسی نگو. آبروی شوهرت را نریز! صبرکن! 🍃 بعضی مادر زن‌ها هم عالی هستند. شنیدم زنی عصبانی شد و از خانه شوهرش کرد و به خانه پدر آمد. مادر، او را راه نداد و گفت: برو زندگی کن! برو زندگی کن! رفت و زندگی کردند عالی، باهم خوب هم شدند.
عدالت الزاما در تساوی بودن و برابری نیست. این نکته را نباید فراموش کنیم که گاهی اوقات دم زدن از تساوی حقوق، عین ظلم است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رمز ماندگاری اخلاص، شاه کلید رمز جاودانگی و محبوبیت شهید سلیمانی است. البته از ایمان و عمل صالح به عنوان دو بال پرواز و صعود مومن نباید غافل شد و به تصریح خداوند متعال در قرآن کریم مومنی که اهل عمل صالح باشد خداوند محبت او را در دلها قرار می‌دهد. بی‌تردید ریشه ماندگاری عمل صالح اخلاص است. وقتی برای انسان مهم نباشد که خودش مطرح شود و هدفش فقط رضایت خداوند متعال باشد و او را شاهد اعمالش بداند، نتیجه آن ماندگاری در قلوب می‌شود که یکی از مصادیق بزرگ آن در زمان معاصر سردار سلیمانی است. eitaa.com/bshn60/13