eitaa logo
نعیم
27 دنبال‌کننده
195 عکس
215 ویدیو
2 فایل
ارتباط : @B_Shakoorzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️فرهنگ و سینما بعد از انقلاب(2) 🔷جریان حاکم در سینما از ابتدای نهادینه شدن در ایران با تفکرات غیر دینی و حتی ضد دینی همراه بود و نتیجه‌اش سینمای قبل از انقلاب و به عبارتی فیلم فارسی بود که رسما فاحشه خانه قانونی به حساب می‌آمد. به طور کلی سکس پنهان و آشکار، کاباره، مشروب، مستی و رقص و آواز از لوازم اصلی آن سینما بود. البته کم و بیش فیلم‌هایی هم بود که مسیری غیر از فیلم فارسی را دنبال می‌کرد؛ ولی به هر حال جو غالب همان بود. 🔷جالب اینجاست که دهه ۵۰ به مراتب اوضاع بدتری از حیث برهنگی نسبت به دهه ۴۰ داشته و اگر انقلاب نمی‌شد معلوم نبود که عاقبت سینما به کجا می‌انجامید! 🔷این‌ها کلکسیونی از انواع و اقسام خلاف شرع‌هایی بود که در آن سینما حاکم بود. بعد از انقلاب بخش وسیعی از آن بدنه از ایران رفتند و اصولا فضا را مناسب کار نمی‌دیدند؛ چرا که قاعدتا باید آن شاخصه‌هایی که در سینمای قبل از انقلاب حاکم بود و به آن دلبستگی داشتند را کنار می‌گذاشتند و مسیر دیگری را طی می‌کردند که مخالف مشی و عقیده آن‌ها بود. برخی دیگر ماندند که یا خودشان مایل نبودند کار کنند و یا به آن‌ها اجازه داده نشد. البته پشتوانه برخی از این عدم مجوز‌ها استدلال درستی نداشت. 🔷اوایل انقلاب تغییرات اساسی ایجاد شد و محتوای فیلم‌ها دگرگون شد. با شروع جنگ تحمیلی سینمای دفاع مقدس شکل گرفت و این ژانر نیز به سینما افزوده شد و به طور کلی فضای متفاوتی نسبت به قبل از انقلاب پیش آمد که کاملا متفاوت با آن سینما بود. سینمایی که دیگر خبری از سکس، کاباره و ... در آن نبود. 🔷به هرحال این‌ها بخشی از ماجرا بود و برخی از فیلمسازان و عوامل دیگر همان تفکرات قبل را کم و بیش داشتند و بعضا برخی تغییرات در فیلم‌های اوایل انقلاب به خاطر شرایط حاکم بر جامعه بود. به عبارت دیگر برخی از سینماگران بدشان نمی‌آمد که همان روند سابق را به نوعی در آثارشان داشته باشند، ولی گویا انقلاب دست و پایشان را بسته بود؛ بالاخره برخی از سینماگران همان‌هایی بودند که قبل از انقلاب هم فعالیت داشتند و با آن فرهنگ خو گرفته بودند. برخی از جوان‌هایی هم که بعد از انقلاب تازه وارد این حوزه شده بودند ریشه‌هایی از همان تفکر را داشتند. 🔷در سال‌های اخیر که نظارت چندانی به محتوا و ظاهر فیلم‌ها نمی‌شود کم‌کم ماهیت برخی فیلمسازان نمایان می‌شود و فیلم‌هایی تولید می‌شود که هم از نظر ظاهری (مثل همان چیزی که درباره بازیگران زن ذکر شد) و هم از نظر محتوایی آثاری تولید می‌شود که ارزش‌های اخلاقی، مذهبی و اجتماعی را خدشه دار می‌کند. https://rasanews.ir/002V5x
🔴 خوابی که سردار سلیمانی پس از شهادت سردار مهدی زین‌الدین دید ✍هیجان‌زده پرسیدم: «آقا مهدی مگه تو شهید نشدی؟همین چند وقت پیش،‌ توی جاده‌ی سردشت...» حرفم را نیمه‌تمام گذاشت. اخم كوتاهی كرد و چین به پیشانی‌اش افتاد. بعد باخنده گفت: «من توی جلسه‌هاتون میام. مثل اینكه هنوز باور نكردی شهدا زنده‌ن.» عجله داشت. می‌خواست برود. یك دیگر چهره‌ی درخشانش را كاویدم. حرف با گریه از گلویم بیرون ریخت: «پس حالا كه می‌خوای بری، لااقل یه پیغامی چیزی بده تا به رزمنده‌ها برسونم.» رویم را زمین نزد. قاسم، من خیلی كار دارم، باید برم. هرچی می‌گم زود بنویس. هول‌هولكی گشتم دنبال كاغذ. یك برگه‌‌ی كوچك پیدا كردم. فوری خودكارم را از جیبم درآوردم و گفتم: «بفرما برادر! بگو تا بنویسم.»بنویس: «سلام، ‌من در جمع شما هستم» همین چند كلمه را بیشتر نگفت. موقع خداحافظی، با لحنی كه چاشنیِ التماس داشت، گفتم:‌ «بی‌زحمت زیر نوشته رو امضا كن.» برگه را گرفت و امضا كرد. كنارش نوشت: «سیدمهدی زین‌الدین» نگاهی بهت‌زده به امضا و نوشته‌ی زیرش كردم. باتعجب پرسیدم: «چی نوشتی آقامهدی؟ تو كه سید نبودی!» اینجا بهم مقام سیادت دادن. از خواب پریدم. موج صدای آقامهدی هنوز توی گوشم بود؛ «سلام، من در جمع شما هستم» 📚برشی از کتاب "تنها؛ زیر باران" روایتی از حاج قاسم سلیمانی درباره شهید مهدی زین الدین
✍بابک شکورزاده ♦️انسان سرکش 🔷️انسان موجودی است که در زندگی با ناملایماتی دست و پنجه نرم می‌کند و همیشه در معرض حوادث ناگوار و خطرناک است. ‌‌تا زمانی که نوزاد است توان ندارد که حتی یک پشه را از خود دور کند. عجز و ناتوانی‌اش در جلوگیری از حوادث مشهود است؛ ولی با این اوصاف معمولا موجودی سرکش است و اسیر خواهش‌های نفسانی می‌شود. 🔷️درست است که بخشی از حوادث ناگوار را می‌توان با احتیاط و مراقبت پیشگیری کرد ولی نمی‌توان منکر این شد که عارض شدن خیلی از حوادث از اختیار انسان خارج است. بخشی از سوانح رانندگی که صدمات زیادی را بر افراد وارد می‌کند، در خیلی از موارد  ربطی به احتیاط کردن راننده ندارد. یا مثلا حادثه‌ای مثل زلزله و سیل که لطمات زیاد مالی و جانی را وارد می‌سازد از خطراتی است که انسان را تهدید می‌کند و مراقبت انسان هم نمی‌تواند مانع آن شود. بیماری‌های سخت و بعضا صعب العلاجی هم هست گه گریبانگیر انسان می‌شود. 🔷️ملاحظه می‌کنیم که بخشی از این بیماری‌ها با رعایت نکات بهداشتی قابل پیشگیری نبوده و معمولا هم عاملش ناشناخته است. البته این بدان معنا نیست که  بیماری و یا حوادث دیگر، بی‌دلیل اتفاق افتاده باشد؛ بلکه روی سخن این است که احتیاط و رعایت انسان نقشی در پیشگیری ندارد و انسان همیشه در معرض خطر است. 🔴بیماری، مرگ و فقر، بازدارنده انسان از بسیاری از نافرمانی‌ها🔴 🔷️روایت جالبی از نبی اکرم صلی الله علیه و آله  نقل شده که این نکات را گوشزد می‌کند و از طرفی نشان می‌دهد که چقدر انسان غافل است. حضرت می‌فرماید: «لولا ثلاث فی ابن آدم ما طأطأ رأسه شيء المرض، الفقر و الموت و كلّهم فيه و انه معهم لوثّاب؛ اگر بيماری، فقر و مرگ نبود، چيزی سر آدم را خم نمی‌كرد، ولی با اين حال او خیلی جست و خیز می‌کند.» معنای لغوی "وثّاب" جست و خیز است که در اینجا ظاهرا کنایه از بی پروایی و غفلت است. (بحارالانوار/ج5/ص316) 🔷️در این حدیث، بیماری، فقر و مرگ به عنوان عواملی ذکر شده که این پتانسیل را دارد که سبب مهار انسان ‌شود و او را از سرکشی و طغیان باز دارد؛ ولی با وجود اینکه انسان با اینها مواجه است، باز هم غفلت او را می‌گیرد و مرتکب اعمالی می‌شود که گویا اوضاع همیشه بر وفق مراد است. 🔷️در بین این سه مورد، یاد مرگ به تنهایی، ترمز محکمی در برابر گناهان و اعمال ناشایست است. حقیقتا اگر یاد مرگ در وجود انسان نهادینه شود و البته به همراه اعتقاد به قیامت و حساب و کتاب نیز باشد، بسیاری از حرص‌ها، مال مردم خوری‌ها،‌خیانت‌ها، ظلم‌ها، چشم چرانی‌ها و ... اتفاق نمی‌افتد و یا حداقل به کم‌ترین حد خود خواهد رسید. فقر و مریضی هم هر یک به نوبه خود می‌توانند سبب  کنترل انسان شوند.   🔷️وقتی انسان به یک بیماری ساده مبتلا ‌شود متوجه می‌شود که از چه نعمت بزرگی برخوردار بوده و وقتی بیماری جد‌ی‌تر شود کم کم به جایی می‌رسد که حاضر هست هر چه دارد بدهد ولی سلامتی‌اش برگردد. در چنین شرایطی هم خیلی از افراد دیگر انگیزه‌ای برای حرص زدنِ مال دنیا را ندارند. در واقع مریضی مانع بخشی از خواهش‌های‌ نفسانی می شود.    🔷️فقر هم می‌تواند مانع خیلی از فخر فروشی‌ها و خودبرتر بینی‌ها باشد. به خصوص اگر انسان متمولی دچار فقر شود، بیشتر این مطلب را درک می‌کند که اگر زمانی به خاطر مکنت و مال پُز می داد و خود را برتر از دیگران می‌دید، دیگر جایی برای این کارها  نیست. فراموش نکنیم یکی از عوامل جدی طغیان‌گری انسان بی‌نیازی است. هم‌چنانکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «اِنّ الانسانَ لَیَطْغی اَنْ رَاهُ اسْتَغْنی؛ انسان وقتی خود را بی نیاز ببیند طغیان می‌کند.» 🔴شاعر چه نیکو سروده: بر مال و جمال خویشتن غرّه مشو/ کان را به شبی برند و آن را به تبی
✍حرمت درخت در اسلام 🔷️ اسلام حرمت خاصی برای درخت قائل است و نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود. 🔷️ در اهمیت این نکته همین بس که در جلد ۱۹ وسائل الشیعه از امام صادق علیه‌السلام نقل شده که فرمود: «درختان ثمر دهنده را قطع نکنید که خداوند [در صورت قطع] عذاب سختی بر شما فرو می‌ریزد!» 🔷️ در حدیث دیگری که از رسول خدا صلی الله علیه و آله در جلد ۶۳ بحارالانوار نقل شده، فرمودند: «هر کس بی جهت درخت سدری را قطع کند، خدا سرش را در آتش فرو می‌برد!» 🔷️ نکته جالب توجه در سیره نبی اکرم صلی الله علیه و آله که در منابعی همچون "محاسن برقی" و "اصول کافی" آمده این است که وقتی حضرت مسلمانان را به جنگ می‌فرستاد، یکی از توصیه‌هایی که به آن‌ها می‌فرمود این بود که درختی را قطع نکنند، مگر اینکه مجبور به این کار شوند. این هم نکته مهمی است که حضرت در آن شرایط از حفاظت درختان غافل نیست. 🔷️ نکته دیگری که در روایات پیرامون حفاظت از درختان وارد شده این است که از تخلّی (دفع ادرار و مدفوع) در زیر درخت ثمردهنده نهی شده است و نمونه‌ای از این احادیث در کتاب "خصال" و "من لایحضره الفقیه" مرحوم صدوق آمده است. از این نهی شاید بتوان این نکته را استفاده کرد که کود انسانی برای درختان مفید نیست؛ در غیر این صورت از آن نهی نمی‌شد. این هم مسئله‌ای است که جا دارد کارشناسان علوم کشاورزی تحقیقاتی را در این باره داشته باشند و به سادگی از این روایات نگذرند. https://rasanews.ir/002hAG
✍ 🔴رقاصخانه ملی🔴 ♦️یکی از انتقادات به حقی که درباره سریال پایتخت مطرح بود مسئله اباحه گری در رقص بود که عملا به نوعی قبح زدایی و ترویج آن نیز به حساب می آید‌ ولی آیا فقط پایتخت این مشکل را دارد؟ ♦️ظاهرا عادی سازی و قبح زدایی از رقص مدتهاست که در رسانه ملی نهادینه شده است. سوال اینجاست، منقدینی که پایتخت را آماج انتقادات خود قرار داده بودند چرا مثلا درباره رقصهای مکرری که در سریال "نون . خ" بود اظهار نظر نمیکنند؛ حالا چون رقص محلی است، اشکالی ندارد؟! رقص، رقص است و حرام، حر ام؛ چه فرقی میکند؟ هیچ فقیهی نگفته که رقص محلی جایز است . 🔷️ سریال کامیون هم که در عید پخش می‌شد از این نکته مستثنا نبود و دست کم یک مورد رقص جدی در آن اجرا شد‌. ♦️اخیرا هم که در سریال "زیر خاکی" شاهد این هنجار شکنی هستیم. تا به حال که دو بار به طور جدی رقص تمام عیاری را در این سریال شاهد بودیم که به بهانه طنز و کمدی موقعیت، به خورد بیننده داده شد. 🔷️ حالا بماند مجموعه ای مثل "محله گل و بلبل" که شاید رقص نداشته باشد، ولی ماهیت موزیکالی که دارد دست کمی از رقص ندارد. 🔷️ مخلص کلام اینکه این مشکل فراگیر شده و به یکی دو برنامه و مجموعه ختم نمیشود و ظاهرا این قصه سر دراز دارد.
🔴وجه اشتراک ادعیه دهه آخر ماه رمضان: 1- یقینی که از قلب خارج نشود.  2-  در خواست ایمانی که زائل کننده شک باشد. 3- رضایت به آنچه که قسمت انسان شده است. 4- طلب حفظ شدن از آتش جهنم. 🔷️ متن دعا که در بعضی موارد الفاظ مختلف است ولی همین مفهوم را دارد: ♦️«... أن تهب لي يقينا تباشر به قلبي و إيمانا يذهب الشك عني و ترضيني بما قسمت لي و آتنا في الدنيا حسنة و في الآخرة حسنة و قنا عذاب الحريق‏... »♦️ تأکید بر این مسائل نشان از اهمیت خاصی دارد که این ویژگی‌ها واجد آن هستند و در هر شب تکرار می‌شود. 🔷️ارزش ایمان و یقین یقین و ایمان دو نعمت بزرگی است که اصلا زندگی بدون آن‌ها بی معناست. اگر این‌ها نباشد حیرت و سردرگمی وجود انسان را فرا می‌گیرد و  می‌تواند انسان را به پوچی برساند. به عبارتی سرچشمه خیرات و برکات، ایمان و یقین است و اصولا آن چه که انسان را به سوی عمل کردن در راه رضای خدا سوق می‌دهد همین شاخصه است. ♦️ثمره راضی بودن به قسمت خداوند راضی بودن به آنچه که خدا قسمت انسان کرده از صفات بسیار پسندیده‌ای است که مومن حقیقی باید دارای این ویژگی باشد. روحیه رضایتمندی است که قناعت را در وجود انسان نهادینه می‌کند و انسان را شاکر خداوند قرار می‌دهد. 🔷️عذاب جهنم درخواست خیر دنیا و آخرت و دور بودن از عذاب، نکته دیگری است که در ادعیه دهه آخر ماه رمضان وارد شده است. ♦️درخواست دور بودن از  عذاب جهنم از دعاهایی است که در ادعیه مختلف - اعم از ماه رمضان و غیر آن- آمده است.   یکی از سخت‌ترین‌ عذاب‌ها این است که انسان گرفتار آتش شود. این مطلب در دنیا هم صادق است، چه برسد به آخرت که آتش آن با آتش دنیا قابل مقایسه نیست. شاید بتوان این نکته را از روایات و ادعیه فهمید که آن‌قدر عذاب جهنم دردناک است که جا دارد انسان در زمان‌ها و مکان‌های مختلف از خدا بخواهد که از آتش دور بماند.
♦️ در عظمت پنج تن آل عبا♦️ در جنگ جهانی اول(1916م) هنگامی که عده‌ای از سربازان انگلیسی در چند کیلومتری بیت‌المقدس مشغول سنگرگیری و حمله بودند، در دهکده کوچکی به نام "اونتره" یک لوح نقره‌ای پیدا کردند که حاشیه‌اش به جواهرات گرانبها مرصّع و در وسطش خطوطی به حروف طلایی نگارش یافته بود. این لوح را نزد فرمانده خود بردند و او هر چه تلاش کرد، نفهمید که چه چیزی نوشته شده است؛ در نهایت این لوح به باستان شناسان بریتانیا سپرده شد. پس از پایان جنگ، درباره لوح مذکور به تحقیق و بررسی پرداختند و کمیته‌ای تشکیل دادند که اساتید شناخت زبان‌های باستانی بریتانیا، آمریکا، فرانسه، آلمان و سایر کشورهای اروپایی جزء آن کمیته بودند. پس از چند ماه بررسی و تحقیق، در سوم ژانویه 1920معلوم شد که این لوح مقدس است به نام «لوح سلیمانی» و سخنانی از حضرت سلیمان را در بر دارد که به الفاظ عبرانی قدیم نگارش یافته است. ترجمه این لوح عبارت بود از:  "الله، احمد، ایلی، باهتول، حاسن، حاسین[علیهم‌السلام]" ای احمد! به فریادم رس یا علی! مرا مدد فرما ای بتول! نظر مرحمت فرما ای حسن! کرم نما ای حسین! خوشی بخش اعضای کمیته وقتی بر مضمون نوشته لوح اطلاع یافتند، هر یک با تعجب به دیگری نگاه می‌کردند؛ پس از تبادل نظر، قرار شد که لوح در موزه سلطنتی بریتانیا گذاشته شود. وقتی این خبر به اسقف اعظم انگلستان(LORD BISHOP) رسید، یک فرمان محرمانه‌ای به کمیته نوشت که خلاصه‌اش چنین است: 🔷️«اگر این لوح در موزه گذاشته شود و در دیدگاه مردم قرار بگیرد، اساس مسیحیت متزلزل خواهد شد و سرانجام خود مسیحیان جنازه مسیحیت را بر دوش بلند نموده، در قبر فراموشی دفن خواهند کرد؛ لذا بهتر آن است که لوح مذکور در رازخانه کلیسای انگلستان گذاشته شود و جز اسقف و اهل سرّ کسی آن را نبیند.»🔷️ کسانی که این لوح را دیدند و بینشی داشتند، گرایشی عجیب به اسلام پیدا کردند و همان وقت، بین دو نفر از دانشمندان، پیرامون لوح گفت‌وگوهایی انجام شد که به اسلام آوردن هر دو انجامید. منبع: سرگذشت‌های پنج تن آل عبا/ص55 به نقل از کتاب علی [علیه‌السلام] و پیامبران/حکیم سیالکوتی/ ص27 تا 34 و کتاب Wonderful Stories af Islam چاپ لندن ص249  
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توکل واقعی به خداوند متعال کلید حل غلبه بر مشکلات است؛ توکلی که حقیقتا خدا مدّ نظر باشد و عنایتی به غیر او نباشد وگرنه ادعای اینکه توکلمان به خداست ولی امید به غیر او داشته باشیم راهی به جایی نمی‌برد.
🔻 دبیر علمی کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س): ⭕️ دشمنی وهابی‌ها در توهین به پیامبر خاتم(ص) تمامی ندارد ‌ ◻️حجت الاسلام والمسلمین عابدی: از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره است که همه بدانند، وهابی‌ها و حاکمان آل سعود چه هجمه از توهین به پیامبر و والدین او کرده و از سوی دیگر شیعه چه نقشی برای خنثی سازی و ترویج مکتب اسلام داشته است. ◻️ در این کنگره بر آن هستیم که از نظر اعتقادی اثبات کنیم که پیامبر(ص) و خاندان ایشان مطهر و دارای ویژگی چون عصمت می باشند و به مردم بگوییم چگونه می شود در زمانی که همه جور فساد است، می توان در آن محیط زندگی کرد و به بالاترین مقامات عالیه انسانی رسید. 🔹 کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س) روز چهارشنبه، ۲۰ اسفند به صورت مجازی در سالن شهید مطهری پژوهشکده قرآنی علامه طباطبایی در قم برگزار می شود. hawzahnews.com/xb4Bw
14.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک ساله ملت سر کار هستند😀
♦️قرآن و احادیث قطعی،دلالت دارد که پیامبر اسلام،خاتم پیامبران است و پس از او پیامبر و شریعتی نخواهد آمد و امت اسلامی نیز اتفاق دارند که شریعت اسلام تا قیامت ادامه دارد؛قرآن در این باره می‌فرماید:«ما کان محمّدٌ ابا احدٍ من رجالکم ولکن رسولَ الله وخاتَمََ النبیین»:محمد پدر هیچ یک از مردان شما نیست ولی فرستاده خدا و خاتم پیامبران است. ♦️همچنین کلمه خاتم (به فتح یا کسر تاء) در لغت به معنای آخر و پایان هر چیزی،انگشتر و ُمهر آمده است. ♦️واژه خاتم(به فتح یا کسر تاء)دلالت دارد که باب نبوت،ختم شده و مهر خورده است و این مهر، شکسته نخواهد شد و پیامبر دیگری نخواهد آمد؛چنان که هم‌خانواده های واژه ختم در قرآن،همچون نختم،مختوم و ختام،به همین معناست؛یعنی بر پایان رسیدن و مهر کردن و نهایت یافتن دلالت دارد. ♦️رسول عبارت از کسی است که حامل رسالتی از جانب خدای متعال بسوی مردم می باشد؛و نبی کسی است که حامل خبری از غیب باشد و آن غیب عبارت از دین و حقایق آن است و لازمه این حرف این است که وقتی نبوتی بعد از رسول خدا نباشد رسالتی هم نخواهد بود؛چون رسالت،خودش یکی از اخبار غیبی است،وقتی بنا باشد اخبار غیبی قطع شود ودیگر نبوتی نباشد طبیعتا رسالتی هم نخواهد بود. متن کامل در: http://pajoohe.ir/%D9%86%D8%A8%D9%88%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D8%AA__a-45813.aspx
🔻کوسه و ریش پهن ستاد کرونا🔻 🔷️در بحث رنگ بندی کرونایی شهرها و قوانین مربوط به آن یکی از مسائلی که عملا مصداق یه بام و دو هوا است، داستان منع تردد شبانه خودروهای شخصی از طرفی و آزادی ورود همان خودروها به شهرهای زرد و آبی از سوی دیگر است. ♦️خب اگر ورود به شهرهای آبی و زرد مشکلی برای انتشار کرونا ندارد چطور تردد شبانه دارد؟! ♦️آیا بعد از گذشت چند ماه از اجرای منع تردد شبانه که اصلا معلوم نیست چقدر فایده داشته، ادامه چنین طرحی، آن هم در ایام نوروز چیزی جز مزاحمت برای مردم نیست؟! ♦️چرا مسئولین مربوطه اندکی عقل را چاشنی قانونگذاری خود نمی کنند؟! این یعنی همان "کوسه و ریش پهن"
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
☀️ ☀️ 💥 خارج اصول؛ پردیسان استاد احمد عابدی جلسه 39 (دو شنبه 25-12-1399) ✳️ استصحاب، تنبیهات استصحاب 🔹نظر آیت الله خویی درمورد استصحاب عدم نسخ و جواب استاد به ایشان 🆔 @ahmad_abedi2
چرا نبی اکرم صلی الله علیه و آله قبل از نبوت مسیحی نبود در بیانات استاد عابدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅توصیه آیت الله بهجت رحمه الله علیه بر ذکر ((صلوات بر محمد و آل محمد)) و ایجاد دوستی محبت بیشتر به خداوند🌹
✨﷽✨ 🌹خوش تیپ باشگاه کشتی بودیم که یکی از بچه‌ها به ابراهیم گفت: «ابرام جـون! تیپ و هیکـلت خیلی جالـب شده. توی راه که می‌اومدی دو تا دختر پشت سرت بودند و مرتب از تو حرف می‌زدند». بعد ادامه داد: «شلوار و پیرهن شیک که پوشیدی، ساک ورزشی هم که دست گرفتی، کاملاً معلومه ورزشکاری!» ابراهیم خیلی ناراحت شد. رفت توی فکر. اصلا توقع چنین چیزی را نداشت. جلسه بعد که ابراهیم را دیدم خنده‌ام گرفت؛ پیراهن بلند پوشیده بود و شلوار گشاد! به جای ساک ورزشی هم کیسه پلاستیکی دست گرفته بود. تیپش به هر آدمی می‌خورد غیر از کشتی‌گیر. بچه‌ها می‌گفتند: «تو دیگه چه جور آدمی هستی! ما باشگاه میایم تا هیکل ورزشکاری پیدا کنیم. بعد هم لباس تنگ بپوشیم. اما تو با این هیکل قشنگ و رو فُرم، آخه این چه لباس هائیه که می پوشی؟!» ابراهیم به این حرف ها اهمیت نمی داد و به بچه ها توصیه می کرد: «ورزش اگه برای خدا باشه، عبادته؛ به هر نیت دیگه‌ای باشه، فقط ضرره». شهید ابراهیم هادی 📚 کتاب سلام بر ابراهیم، ص41 امــام عــلــی (علـیـه السـلام) زکات زیبایی، عفت و پاکدامنی است. 📚 غررالحـكم، ص 256
امام جعفر صادق علیه‌السلام فرمودند: اگر کسى سخنى را بر ضد مۆمنى نقل کند و قصدش از آن ، زشت کردن چهره او و از بین بردن وجهه اجتماعى اش باشد و بخواهد او را از چشم مردم بیندازد، خداوند او را از ولایت خود خارج مى کند و تحت سرپرستى شیطان قرار مى دهد؛ ولى شیطان هم او را نمى پذیرد! 📚الکافی ج۲ ص ۳۵۸
✨﷽✨ 🔴 پنج خصلت مداد 🔹عالمی مشغول نوشتن با مداد بود. 🔸کودکی پرسید: چه می‌نویسی؟ 🔹عالم لبخندی زد و گفت: مهمتر از نوشته‌هایم، مدادیست که با آن می‌نویسم. می‌خواهم وقتی بزرگ شدی مثل این مداد بشوی! 🔸پسرک تعجب کرد! چون چیز خاصی در مداد ندید. 🔹عالم گفت: پنج خصلت در این مداد هست. سعی کن آنها را به دست آوری. 1⃣ اول: می‌توانی کارهای بزرگی کنی اما فراموش نکن دستی وجود دارد که حرکت تو را هدایت می‌کند و آن دست خداست! 2⃣ دوم: گاهی باید از مدادتراش استفاده کنی، این باعث رنجش می‌شود ولی نوک آن را تیز می‌کند پس بدان رنجی که می‌برى از تو انسان بهتری می‌سازد! 3⃣ سوم: مداد همیشه اجازه می‌دهد برای پاک کردن اشتباه از پاك‌كن استفاده کنی پس بدان تصحیح یک کار خطا، اشتباه نیست! 4⃣ چهارم: چوب مداد در نوشتن مهم نیست؛ مهم مغز مداد است که درون چوب است پس همیشه مراقب درونت باش که چه از آن بیرون می‌آید! 5⃣ پنجم: مداد همیشه از خود اثری باقی می‌گذارد پس بدان هر کاری در زندگیت مى‌كنى، ردی از آن به جا مى‌ماند. پس در انتخاب اعمالت دقت کن! ↶【به ما بپیوندید 】↷ _________________ https://eitaa.com/joinchat/1284702208C7c11ed722e
🎁 🎁 ⁉️آیا به هدیه ای که تا سال خمسی بدون استفاده باقی مانده، خمس تعلّق می گیرد؟🤩 🔰🔰🔰 ✅ پاسخ امام (رحمة الله علیه) واجب نيست خمس آن را بدهد. تحريرالوسيله، ج1، ص356، الخامس توضيح المسائل، ص231، م1753 __________ ✅پاسخ آیت الله بهجت (رحمة الله علیه) بنابر احتياط واجب بايد خمس آن را بدهد. وسيلة النجاة، ج1، ص392، الخامس توضيح المسائل، ص271، م1377 __________ ✅ پاسخ آیت الله (رحمة الله علیه) اگر آن هديه چيز كم يا كوچكي که نوعاً تا آخر سال مصرف می‌شود حساب نشود، خمس آن را بايد بدهد. منهاج الصالحِن، ج1، ص337، با استفاده از السابع توضيح المسائل، ص261 و262، م1762 استفتائات، ج1، ص 169، س 819 __________ ✅ پاسخ آیت الله ای (دام ظله العالی) خمس ندارد. اجوبةالاستفتائات، ص176، س851 _________ ✅ پاسخ آیت الله (دام ظله العالی) اگر شرائط خمس جمع باشد هدیه معتنی‌به خمس دارد بالاخص اگر از کسی باشد که از او چنین توقعی نبوده ولی به هدیه اندک خمس تعلق نمی‌گیرد. توضیح المسائل، ص 342، م 1450 استفتائات جدید، ج1، ص 146، س 461 __________ ✅ پاسخ آیت الله (دام ظله العالی) خمس آن را بايد بدهد. منهاج الصالحين، ج1، ص392، السابع توضيح المسائل جامع، ص 650، م 2306 رساله جوان، ص 213، درس 68 __________ ✅ پاسخ آیت الله (دام ظله العالی) اگر مالي كه به دست آورده ارزشمند باشد، لازم است خمس آن را بدهد، بلكه بنابراحتياط اگر مال ارزشمندي هم نباشد، خمس آن را بدهد. توضيح المسائل، ص353، م1762 ∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞ 🕊کانال احکام شیرین 🕊@ahkameshirin
🌸 حضرت امام صادق علیه‌السلام فرمودند: إِنَّ صَاحِبَ هَذَا الْأَمْرِ مَحْفُوظَةٌ لَهُ أَصْحَابُهُ لَوْ ذَهَبَ النَّاسُ جَمِيعاً أَتَى اللَّهُ لَهُ بِأَصْحَابِهِ وَهُمُ الَّذِينَ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ "فَإِنْ يَكْفُرْ بِها هؤُلاءِ فَقَدْ وَكَّلْنا بِها قَوْماً لَيْسُوا بِها بِكافِرِينَ" وَهُمُ الَّذِينَ قَالَ اللَّهُ فِيهِمْ "فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكافِرِين"؛ همانا برای صاحب این امر [= قیام جهانی] اصحابش محفوظ و معیّن است؛ به‌طوری‌که اگر همۀ انسان‌ها بروند، خداوند اصحابش را برایش خواهد آورد و آنان همانانی‌اند که خداوند عزوجل فرمود: "و اگر اینان بدان کافر شوند پس قومی را بدان می‌گماریم که هرگز بدان کافر نباشند"، و آنان همان کسانی‌اند که خداوند درباره‌شان فرمود: "پس به‌زودی خداوند قومی را می‌آورد که دوستشان دارد و آنان هم او را دوست دارند؛ نزد مؤمنان رام و خاضع‌اند و بر کافران عزیز و غالب". 📚 غیبت نعمانی، ص۳۱۶.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻چرا سفر به کربلا و جمکران ممنوع شد؟ ❗️آیا تمام تدبیرهای ستاد کرونا علمی است؟ @Panahian_ir
؛ ؛ ✅ آیت الله مجتهدی تهرانی_رضوان الله علیه_ فرمودند: 🔹روزی آیت الله العظمی ملا علی همدانی_رضوان الله علیه_ در مشهد بر آیت الله العظمی میلانی_نور الله قبره الشریف_ وارد می شوند. 🔹در آن جا علامه طباطبایی_اعلی الله مقامه الشریف_ صاحب تفسیر المیزان حضور داشتند. 🔹مدت یک ماه بین علامه طباطبایی و آخوند ملا علی همدانی، مناظرات عالمانه و حکیمانه واقع می شود. 🔹از علامه طباطبایی پرسیدند: آخوند را چگونه دیده اید؟ فرمودند: جا دارد که مردم از اطراف و اکناف و نقاط دور دست به همدان به قصد زیارت آقای آخوند بیایند. 🔹بعد از مدتی از آخوند پرسیدند: علامه طباطبایی را چگونه دیده اید؟ فرمودند: مدتی بود که من دعایی را می خواندم که درباره آن دعا آمده بود: هرکس این دعا را بخواند،خداوند متعال گنجی را نصیب او می کند، معلوم شد که دعای من مستحاب شده و آن گنج آقای طباطبایی است که در این مدت نصیب من شده بود. 📚 آداب الطلاب، ص 491. 👇🔅👇🔅👇 https://eitaa.com/joinchat/2400124981Cc8b982030d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅توصیه آیت الله بهجت رحمه الله علیه بر ذکر ((صلوات بر محمد و آل محمد)) و ایجاد دوستی محبت بیشتر به خداوند🌹