🔴پهلوی پدر با زور وارعاب میخواست به چادر پایان دهد پهلوی پسر با اشاعه فحشا واقدامات نرم به دنبال حذف حجاب بوداما هر دو شکست خوردند
🔹هدف دولت پهلوی مبارزه با حیات دینی مردم ایران بود واگر کسی گمان کند شاه پدر به دنبال کشف حجاب و شاه پسر به دنبال آزادی مردم بود،این یک دروغ جدی است.پهلوی پسر برای مبارزه با زیست عفیفانه جلوه خشن مبارزه را کمتر و به جای آن به طور جدی به دنبال گسترش فواحش در کشور بود او در کتاب «ماموریت برای وطنم» که در سال ۱۳۴۱ نوشته شده است، میگوید: «مسئله کشف حجاب نمونهای از اقدامات اصلاحی پدرم بود و همین که پدرم از ایران خارج شد در اثر پاشیدگی اوضاع در دوران جنگ، بعضی از زنان مجددا به وضع اول خود برگشتند و از مقررات مربوط به کشف حجاب عدول کردند ولی من و دولت من از این تخطی چشمپوشی کردیم و ترجیح دادیم که این مسئله را به سیر طبیعی خود واگذاریم و برای اجرای آن به اعمال زور متوسل نشویم. امروز در شهرها و قصبات ایران زنان با حجاب دیده میشوند ولی روز به روز از عده این زنان میکاهد و به تدریج از میان میرود.» پس هدف پهلوی دوم مبارزه نرم با حجاب بوده است.
🔖اهم فعالیت های ضد حجاب محمدرضا پهلوی
📌استفاده از سینما و فرهنگ به جای قوای قهریه
_ازدیاد سینماها با فیلم های مستهجن و کم کردن خط قرمز های سانسور فیلم های مستهجن
_اختصاص سردرسینماها به تصاویر زنان بازیگر با پوشش های نامتناسب و تخریب زیست عفیفانه اجتماع
_شکستن تمام حریم های اخلاقی با زنان عریان در تئاترها و جشن های هنر شیراز که در این مورد حتی غربی ها هم از این همه افراط شاه متعجب شده و تذکراتی داده اند
_ممنوعیت استفاده از چادر برای دانش آموزان و دانشجویان وکارمندان دولتی
⏪آنچه که باید همه بدانیم این است که ملت ایران هم جنگ سخت وهم جنگ نرم مبارزه با حجاب را پشت سر گذاشته ودر همان تاریخ منحوس پیروزی بزرگانقلاب اسلامی را رقم زده اند
منبع :کافه تاریخ
✍عالیه سادات
___________________
#کانال_شکوه_زن_وزنانگی
به ما بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/2336751715C0fba986b70
⚪️🟡⚪️بررسی عملکرد میاندار تمامی اختلافات صنفی سالهای اخیر/ چرا عسگرپور به بازی «تشدید دوقطبی» بازگشت؟
(۱)
سیاست دوگانه سازی میان ارشاد و ساترا بر اساس آنچه حول مسائل خانه سینما پس از سال 88 رخ داد، در حال تکرار شدن است با این تفاوت که فاصلهگذاری میان ارشاد و ساترا از سوی مدیران پلتفرمها اجرایی میشود.
سرویس فرهنگ و هنر مشرق - براساس مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حوزه نظارتی برای تولید و ساخت آثار نمایش در شبکه نمایش خانگی به سازمان صدا و سیما سپرده شد. موضوعی که در هفتههای گذشته منجر به باب شدن جدلهایی رسانهای شد.
اما یکی از فعالان صنفی که فعالیت محوری را در مواجه با این مصوبه را دنبال میکند، «محمدمهدی عسگرپور» پرحاشیهترین فعال صنفی در ۴۰ سال اخیر است.
عسگرپور شدن از کجا آغاز شد؟
عسگرپور پس از سال ۱۳۸۸ ریلگذاری سیاسیاش را تغییر داد و تبدیل به یک فعال صنفی آلترناتیو شد. مدیرعامل فعلی خانه هنرمندان فارغالتحصیل سینما از دانشکده صدا و سیماست و برخی چهرههای سیستمی از بدو امر در سیستم فرهنگی کشور مدیر بودهاند و این موقعیت در دولتهای مختلف صورت استمراری دارد.
کارگردان فیلم ارگانی«مهمان داریم» فعالیتش را با معاونت بخش جنگ بنیاد سینمایی فارابی آغاز کرد.این سرآغاز فعالیتی برای چهرهای است که هم اکنون به عنوان یک فعال صنفی مستقل شناخته میشود. او مدتی سرپرستی مرکز سینمای تجربی را بر عهده داشت و در راستای زیست همواره مدیریتیاش، مدتی بعد مدیریت گروه کودک و نوجوان شبکه را برعهده گرفت.
پس یک دوره مدیریتی در سیما ، در ابتدای نیمه دهه هشتاد مدیرعاملی بنیاد سینمایی فارابی را برعهده گرفت. وقتی از مدیرعاملی بنیاد سینمایی فارابی کنار رفت، در سمت معاونت هنری شهرداری تهران به کار گمارده شد، در حالیکه او سالها به عنوان یکی از اعضای فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی شناخته میشد، سالهای پرحاشیهای را در مقام معاونت فرهنگی هنری شهرداری تهران پشت سر گذاشت و به صورت همزمان دبیر اولین سمپوزیوم بینالمللی مجسمهسازی تهران شد.
۱۴ مهر ۱۳۸۶ وقتی از این سمت کنار گذاشته شد، روزنامه کیهان دوران مدیریت او را پرحاشیه توصیف کرد.
نایب رئیس فدراسیون بینالمللی انجمنهای تهیه کنندگان فیلم (FIAPF) مدیری است که در بدنه حاکمیت با ظاهری مشابه سایر مدیران سیستمی توانسته بود مشاغل مدیریتی تاثیرگذاری را تجربه کند و در فواصل روزهای انفصال از یک پست دولتی موثر، به صورت مکرر برای صدا و سیما سریال ساخته و با پشتوانهها و اتصالات دولتی و حکومتی چند فیلم ارگانی را در کارنامهاش ثبت کند.
محتوای آثار او پر از شعارهای گل درشت سیستمی است و خوشبختانه در دوران کنشهای صنفی عسگرپور او نتوانسته در مقام مولف آثار نمایشی رشد پلکانی خود را در موقعیتهای دولتی و حاکمیتی انکار کند. او در حوزه مدیریتی، فیلمسازی و سریالسازی همواره بهرهمندترین چهره حاکمیتی بوده است.
کارگردان فیلم «اقلیما» در رده مدیریتی همواره یک چهره وفادار محسوب میشد تا اینکه به عنوان مدیرعامل خانه سینما برگزیده شد و شکاف این نهاد صنفی در همان مقطع با حاکمیت افزایش یافت .
بر اساس رویکردهای وی که کارگردانی یک فصل از سریالی به نام «تنشهای خانهسینما» را کارگردانی میکرد، شکاف با رئیس سازمان سینمایی وقت افزایش یافت و به تعطیلی خانه سینما منتهی شد.
حرکت در ریلهای متفاوت از سوی عسگرپور در دوره احمدی نژاد با یک شیب آرام آغاز شد و پس از سال ۱۳۸۸ فاصله گفتمانی مدیرعامل وقت خانه سینما با حاکمیت افزایش یافت.
چرا مدیریت سینما پس از سال 88 دچار تنش شد؟
گفتوگوی علیرضا رئیسیان در برنامه سیوپنج با اجرای فریدون جیرانی به واکاوی بخشی از نحوه فاصله گرفتن مدیرعامل فعلی خانه هنرمندان با مدیران سینمایی دولت دهم میپردازد.
کارگردان «دوران عاشقی» در این در این گفت و گو اشاره کرد:« سال ۸۸ زمانی که انتخابات برگزار شد، سیدمحمد حسینی هنوز برای رای اعتماد به مجلس نرفته بود.
یک ملاقاتی را یکی از بچههایی که الان هم در راس خانه سینما فعالیت دارد، ترتیب داد و برای افطاری رفتیم به دانشگاه پیام نور و در آنجا قرار بود بحث این باشد که عسگرپور معاونت سینمایی را بپذیرد.
پیش از آن هم در کانون چنین بحثی مطرح شد و من گفتم آقای عسگرپور اگر شما نسبت هماهنگی با این مجموعه نداشتید اصلا این حرف پیش نمیآمد، بنابراین شما از این پیشنهاد دور نیستید و از آن طرف نیز پذیرفتنی هستید.
رییسیان برای مستندتر شدن ادعاهایش در این گفتوگو اشاره میگوید: «در آن جلسه به غیر از من و آقای عسگرپور، فرهاد توحیدی، امین تارخ و محسن هاشمی حضور داشتند اما آنها هم با وجود اینکه این جلسه به منظور مشخص شدن معاون سینمایی تشکیل شده بود، ترجیح دادند سکوت کنند و کسی را معرفی نکنند.»
ادامه صفحه ۲👇👇👇
(۲)
وی در ادامه میگوید: «در دو سال اول آن دوره دولت مشکلی با خانه سینما نداشت و در کنار خانه سینما بود، اما در جریان بسته شدن خانه سینما عسگرپور با نوشتن نامهای بسیار تند و هتاکانه به وزیر ارشاد اولین تیر را شلیک کرد.حتی در جلسهای شمقدری قسم جلاله خورد که من در جریان این تصمیم گیری نبودم.
این اتفاق در شورای فرهنگ عمومی افتاد که خیلی از آقایانی که از پشت مدافع خانه سینما بودند در آنجا رای داده بودند و دفتر حقوقی این طرح را به شورای فرهنگ عمومی میبرد.»
هر چند عسگرپور جوابیه تند و تیزی به رییسیان منتشر کرد اما این ادعاها توسط افراد دیگر به صورت شفاهی و مکتوب مطرح شده و اغلب تحلیلها به این نتیجه گیری ختم میشود که چالش خانه سینما در دولت دهم با دولت و جدال رئیس وقت سازمان سینمایی با مدیرعامل وقت خانه سینما کاملا شخصی بوده است.
این جدال و شکاف میان گفتمان وضع موجود سبب شد عسگرپور تبدیل به برندینگ رادیکالیسم در فضای صنفی شود، هر چند که سفره مدیریتی سیستم فرهنگی را ترک نکرد.
دوران روحانی و بازگشت به تنظیمات کارخانه با دبیری جشنواره جهانی فجر
با آغاز به کار دولت روحانی برای مدتی به تنظیمات کارخانه بازگشت.
در اوایل دهه نود او با حوزه هنری که در عدم نمایش برخی فیلمهای سینمایی تبدیل به سازمان آلترناتیو شمقدری شده بود، همکاریش را آغاز کرد و از آخرین اثرش، فیلم مبهم، گنگ و ضعیف «مهمان داریم» را در دولت روحانی رونمایی کرد.
مدتی با تلویزیون همکاری کرد و پس از ساختن چند سریال فعالیتش را با دبیری جشنواره جهانی فجر ادامه داد تنها حاشیه او در تمام این سالها جدل لفظیاش با جمیله دارالشفائی نویسنده سریال «رهایم نکن» بود.
با تغییر دولت عسگرپور دوباره لباس مخالف خوانی بر تن کرد
با تغییر دولت و با توجه به برخی محاسبات مدیرعامل سابق خانه سینما دوباره به بازی دوقطبی صنفی بازگشت.
او در ابتدای دولت سیزدهم به طرز شگفتآوری بدون تجربه فعالیت در پلتفرمها وحتی داشتن یک اثر موفق در شبکه نمایش خانگی به فاصله یک ماه پس از انتخاب در تاریخ ششم تیرماه ۱۴۰۰ به عنوان دبیر جدید «انجمن صنفی شرکت های نمایش ویدیوی آنلاین» کشور معرفی شد.
در کمتر از سه ماه بعد در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ به عنوان رئیس هیات مدیرخانه سینما انتخاب شد. هر چند شائبههایی بر سر نمایندگی او و انتخاب شدنش در این مقام مطرح میشود اما تقریبا مشخص بود که او به بازی «تشدید بدخیم دوقطبی» مشابه اتفاقات سال ۱۳۸۸ خوش بازگشته است.
از زمانی که او در مقام دبیر جدید انجمن صنفی شرکت های نمایش ویدیوی آنلاین فعالیتش را آغاز کرد، حرکت برخی پلتفرمها از مدار نظارت خارج شد. این اتفاق از زمانی تشدیدتر شد که پیمان جبلی ریاست سازمان صدا و سیما را بر عهده گرفت و سعید مقیسه ریاست ساترا را بر عهده گرفت.
با اعلام مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره واگذاری نظارت بر شبکهنمایش خانگی دو نهاد تحت مدیریت او نسبت به این مصوبه واکنش نشان داده و بیانیه صادر کردند و دور جدید اظهارنظرهای سریالیاش را آغاز کرد.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای نمایش ویدئویی برخط، دراینباره این مصوبه به «شرق» گفت: «وقتی درباره این موضوع صحبت میکنیم، باید نکتهای را در نظر داشت.
گاهی اوقات برخی افراد و نهادها تلاش میکنند اظهارنظرهای موافق یا مخالف در هر حوزهای را که ممکن است تبدیل به چالش شود، سادهسازی کنند. سادهسازیکردن در کشور ما معمولا از سوی برخی نهادها تکلیفش روشن است.
اینکه گفته میشود افرادی که انتقاد میکنند یا نقدی دارند، سرسپرده هستند. یا در سطح پایینتر مثل روزنامهنگاری که باقی روزنامهنگارها را متهم به پولگرفتن از پلتفرمها میکند. این داستان تقریبا همیشگی است.»
اما چیزی که معمولا نادیده گرفته میشود و از بین میرود، بحثهای کارشناسی دقیق است.
قطعا در این میان یکسری بحث هیجانی یا شعاری اتفاق میافتد اما بحث کارشناسی کمتر شکل میگیرد.
او در بخش دیگری از صحبتهایش گفت: «ما درباره حوزهای صحبت میکنیم که قبل از اینکه مفهومش تعریف شود، قانونگذاری آن شکل میگیرد. درحالحاضر واژه صوت و تصویر فراگیر تعریف نشده است و برخی وارد مصادیق آن شدند. انگار عجله داشتند.
خسته شدند از اینکه متوجه شدند این واژه را نمیتوان تعریف کرد.من با بسیاری از این دوستان همجلسهای بودم.
متوجهم برخی از آنها از ارائه تعریف مناسب و بهدردبخور که حتی خودشان را راضی کند، خسته یا عاجز شدند. برخی از آنها هم معتقدند که این واژه توسط افرادی ابداع شده، بدون اینکه بدانند درباره چه چیزی صحبت میکنند.
ادامه صفحه ۳👇👇👇
(۳)
عسگرپور همواره یک کلید واژه طلایی در چالشهای معروف صنفیاش دارد و همواره با اظهارنظرهایی از این جنس یک دوگانگی ایجاد میکند در حالیکه دیگر مشروعیت سکوی نظارتی از سوی ساترا از تعاریف واژه صوت و تصویر فراگیر،در مصوبه اخیر صرفا ملاحظات نظارتی بر تولیدات داخلی و بخش تامین خارجی است.
عسگرپور در بخشی از سخنانش به این نکته اشاره میکند:در مقطعی تاریخی خاص با پخش زنده روبهرو بودیم، دوستان نمیدانستند با این پدیده چگونه رفتار کنند، چراکه پخش زنده همواره در صداوسیما معنا پیدا میکرده است.
بعد سکوهایی به وجود آمدند که میتوانستند از فضای اینترنت استفاده کنند و پخش زنده داشته باشند. برای اینکه واژه پرطمطراقی هم پیدا کرده باشند، اسم صوت و تصویر فراگیر را روی آن گذاشتند. بدون اینکه آن را درست فهم کرده باشند. اصلا کدام صدا فراگیر است؟ چقدر باشد مصداق فراگیری است؟ ۱۰۰ نفر یا دو هزار نفر؟ یا اساسا از طریق چه مدیومی پخش شود، فراگیر است؟ آیا همین که در بستر اینترنت باشد فراگیر محسوب میشود؟».
عسگرپور ادامه داد: «آیا وقتی کسی در خانه شخصیاش کاردستی درست میکند یا آشپزی میکند و از خودش فیلم میگیرد و روی پلتفرمی میگذارد، این صوت و تصویر فراگیر است یا نیست؟
اگر پنج یا صد نفر ببینید، فراگیر است؟
اگر کسی در خیابان موزیک میزند و میخواند و در اطراف مخاطبانی شنونده او هستند، این تصویر فراگیر است یا نیست؟
هزار و یک سؤال ممکن است دراینباره ایجاد شود که در اینجا نهادهای آییننامهنویس و قانونگذار از این مرحله عبور کردهاند. با خودشان میگویند این مباحث را رها کنیم و برویم سر اصل مطلب.
رئیس هیات مدیره خانه سینما در ادامه اشاره میکند: سریالسازی یعنی چه؟ از اول همین را میگفتید. چرا با واژهها بازی کردید. چرا جلسات متعدد گذاشتید؟
چرا شورای عالی فضای مجازی درگیر این کار شد؟ چرا شوراهای مختلف تشکیل شد؟
چرا حکم به شورای عالی فضای مجازی داده شد که خودشان این کار را انجام دهند ولی وسط راه از آنها هم گرفتید و باز خسته شدید و احساس کردید که این مسیر انگار شما را زودتر به هدف نمیرساند».
کارگردان فیلم «میهمان داریم» ادامه داد: «به عنوان فردی که سالهاست در این حوزه کار میکنم، به جرئت میگویم امثال ما تشنه مباحث اینچنینی هستیم. اینکه حاکمیت اجرائی فضایی ایجاد کند که ما بتوانیم به این کلیات بپردازیم.
به جای اینکه به سرعت وارد این مباحث شویم که کدام نهاد باید ممیزی انجام بدهد.
به نظرم تا به امروز هم موضوع سادهسازی شده است؛ یعنی همین که وقتی از فیلم سینمایی صحبت شده آن را به ارشاد مرتبط دانستند و وقتی از سریال حرف به میان آمده، صداوسیما را مسئول آن میدانند.
چون سریالسازی در تلویزیون انجام میشود. متأسفانه به همین شکل موضوع را حل کردند. درصورتیکه اصلا متوجه نشدند که با یک عرصه کاملا جدید و مدرن طرف هستند.
در تمام دنیا مثال بارز این ماجرا وجود دارد که درباره پدیدهای جدید نمیتوان با نهادهای سنتی که مسائل قدیمی خودشان را پیگیری میکنند و حتی به روز هم نشدهاند، یک جریان تنظیمگری مدرن طراحی کرد.
نکته مهم این است که مصوبه اخیر الزام تاکیدآوری بر پخش زنده ندارد و مشی اصلی مصوبه اخیر الزام نظارت با محوریت سریالسازی را دنبال میکند.
وقتی دومین همایش انجمن صنفی شرکتهای نمایش ویدئوی برخط در سال گذشته تشکیل شد و تصویر محمدجواد شکوری مقدم در کنارعسگرپور و علی سرتیپی در کنار هم منتشر شد، غوغاسالاری و ایجاد کشمکش و تنش میان شبکه نمایش خانگی و ساترا با صدور رای قرار منع تعقیب «فیلیمو» و «فیلمنت» مشخص بود وارد فازهای سختتری شد.
تصویر درج شده در بالا در شرایط کنونی جنبه نمادینی به خود پیدا کرده است. اگر راهبرد عسگرپور را در مورد خاص چالش خانه سینما با شرایط کنونی قیاس کنیم سیاست دوگانه سازی بیشتر هویدا میشود.
پس از اعلام مصوبه شورای عالی انقلابی فرهنگی تصاویری تبلیغاتی از آخرین سریال رضاعطاران با عنوان دفترچه یادداشت منتشر شد.
«احسان رستگار» از فعالان فرهنگی حامی ساترا با انتشار این تصویر نوشت: وقتی میگوییم یک جنگ تمامعیار نمایان علیه یکپارچگی در حکمرانی فرهنگی برپاست و نباید نظارت و تنظیمگری صداو سیما را تضعیف کرد، یک نمونهاش میشود همین «دفترچه یادداشت» که هنوز تولیدش تمام و منتشر نشده، حتی تیزرش هم فریاد اعتراض همه را بلند میکند!
دوگانه سازی با هدف شکاف میان ارشاد و صدا و سیما
در کمتر از هفتاد و دو ساعت که از مجادلات رسانهای حول پوستر و آنونس تبلیغاتی سریال میگذشت، تصویری از علی سرتیپی و رضا عطاران از جلسه تعاملیاشان با ساترا منتشر شد و همین نهاد ساترا با کیارش اسدیزاده مصاحبه تفصیلی و حمایتی را در ستایش از جایگاه قانونی ساترا منتشر کرد.
ادامه صفحه ۴👇👇👇
(۴)
علی سرتیپی مدیر فیلم نت در نشستی که چند هفته پیش با موضوع چالشهای شبکه نمایش خانگی در دانشگاه تهران برگزار شده بود گفته است: با توجه به اینکه ما در نظام جمهوری اسلامی کار میکنیم، اعتقاد داریم که قوانین اسلامی در این کشور حاکم و در نتیجه موضوعی به نام محتوا مهم است و ما بحث رگولاتوری و ممیزی و تنظیمگری را قبول داریم.
این اتفاق در حالی افتاد که سرتیپی، مدیرعامل پلتفرم فیلمنت در نشست آسیبشناسی تنظیمگری در حوزه ویاودیها با به چالش کشیدن جایگاه قانونی ساترا گفت:مشکل ما این است که ساترا یی مسئول و نظارتگر ما شده متاسفانه رقیب ماست. من فکر نمی کنم رئیس سازمان صدا و سیما حالش از اینکه مردمی یک سریال خوب در VOD ها ببیند، خوب شود. هر چقدر هم دوستان شعار بدهند و بگویند این طور نیست ، انی در ذات قضیه است و نمیتواند غیر از این باشد.
روز چهاردهم تیرماه اخباری در رسانههای منتشر شد که سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسه ای با سکوهای نمایش خانگی برگزار کرده است. جامجم در این رابطه مینویسد: در این جلسه اولین سخنران بعد از جانشین محترم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدجواد شکوریمقدم مدیرعامل موسسه صبا ایده و مدیر فیلیمو است که تا کنون بیشترین تخلفات را از منظر انتشار محتوای بدون مجوز داشته است و اخیراً هم پس از انتشار سریال رهایم کن با حجم گسترده اعتراضات مردمی مواجه شد.
شخصی که در کنار جانشین محترم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صدر جلسه نشسته است و جزو برگزار کنندگان و مدیران جلسه است، محمد رحمتی معاون سازمان سازمان سینمایی در دولت قبل است و جزو بانیان وضع موجود تلقی میشود.
جامجم در ادامه این گزارش اشاره میکند: طبق ویدیویی که ساعاتی بعد از جلسه توسط سایت سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) منتشر شد، سید رامین موسوی، یکی از اشخاصی که در خبر منتشر شده توسط برخی خبرگزاری ها در این نشست اعلام کرده است که مخالف تنظیم گری ساترا است اما در شورای راهبری مجمع رصتا اعلام کرده است: ساترا در سه سال اخیر نشان داده است که تجربه خیلی خوبی در تنظیم گری نمایش خانگی دارد.
حالا سیاست دوگانه سازی میان ارشاد و ساترا(صدا و سیما) بر اساس آنچه حول مسائل خانه سینما پس از سال 88 رخ داد، در حال تکرار شدن است با این تفاوت که فاصلهگذاری میان ارشاد و ساترا از سوی پلتفرمها کارگردانی میشود.
دوگانگی سازی در بدنه حاکمیتی به جایی رسید که تعطیلی خانه سینما و بازگشایی به یک چالش بزرگ سیاسی و حاکمیتی تبدیل شد. در واقع مدیران پلتفرمها بر اساس یک راهبرد از پیش تعیین شده یک کنش دوگانه طراحی شده را پیش میبرند تا اجرای مصوبات در حالت تعلیق قرار داده باشد و به صورت راهبردی اجرایی نشود.
پایان
نقش «عبدالحمید» در حمله اخیر زاهدان چیست؟
امام جمعه مسجد مکی زاهدان این حمله را محکوم و از عوامل و دلایلش اظهار بیاطلاعی کرده اما مسلم است که عبدالحمید اسماعیل زهی با دمیدن در آتش فتنه، مستقیم و غیر مستقیم در وقایع زاهدان نقش دارد.
به گزارش مشرق، حمله مسلحانه امروز به کلانتری ۱۶ زاهدان، امتداد آتش همان فتنهای است که برخی در پاییز ۱۴۰۱ روشن کرده بودند؛ شبههافکنی، ملتهبکردن فضا و روانهسازی افرادی مسلح بهسمت کلانتری زاهدان که فرجامی جز ریختهشدن خونشان نداشت و حالا به نحو دیگری این سناریو تکرار شده؛ سرازیر شدن چند تروریست مسلح به سمت کلانتری، به شهادترساندن دو مامور، تیراندازی و تلاش برای تصرف برجک و در نهایت به هلاکت رسیدن همه تروریستها.
هر چند واقعه امروز تفاوتهایی با حادثه هشتم مهر زاهدان دارد اما ریشههایش مشترک و مربوط به غبارآلود کردن فضا توسط عدهای است.
از پاییز سال گذشته و با نقشآفرینی مستقیم عبدالحمید و عواملش در انتساب جرم تجاوز به عوامل انتظامی استان و همزمانی این مسئله با غائله ژینا، فضای اجتماعی زاهدان به سمت رادیکالشدن حرکت کرد؛ انگشت اتهام به سمت نیروهای حافظ نظم و امنیت نشانه رفت و امامجماعت مسجد مکی قبل از بررسی صحت و سقم ادعاهای منتسب به عوامل انتظامی و عیارسنجی اتهام تجاوز توسط مراجع صالحه، موجب تحریک برخی افراد و حمله به کلانتری ۱۶ شد و عجیب اینکه او پس از این واقعه همچنان در خطبههای هفتگیاش بر این خط مشی خود اصرار میورزد؛ برای عبدالحمید افترا و توهین به نظام ارجحیت دارد نه تعهد به حقیقت؛ او با چشمانی بسته و دهانی باز هر واقعهای داخلی یا بینالمللی را دستاویزی برای متهمکردن نظام و حمله قرار میدهد و در این مسیر تا جایی پیش رفته که روی بدیهیات فقه اهل سنت و حتی شعائر دینی هم پا گذاشته است.
برای واکاوی واقعه تروریستی امروز باید منتظر ماند؛ امام جمعه مسجد مکی زاهدان این حمله را محکوم و از عوامل و دلایلش اظهار بیاطلاعی کرده اما مسلم است که عبدالحمید اسماعیل زهی با دمیدن در آتش فتنه، مستقیم و غیر مستقیم در وقایع زاهدان نقش دارد. او برای برخی اهالی آن منطقه، چهرهای دژخیمی از نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی ترسیم کرده و در تریبون نماز جمعه منادی نفرت و دروغ شده است و خروجی این سمپاشیها چیزی نیست جز تندشدن فضا و تحتتاثیر قرار گرفتن عدهای برای اقدامات افراطگرایانه.
هنوز ۲۴ ساعت از بهتانهای هفتگی عبدالحمید به نظام نگذشته بود که برخی اسلحه به دست روانه کلانتری زاهدان شدند و البته فرجامی جز به هلاکت رسیدن نصیبشان نشد اما این واقعه و اتفاقات مشابهی که پیش از این رخ داده بود مسئله مهمی را آشکار میسازد.
آزادیبیان و شعارهای زیبایی از این دست قرار نیست مرزهای امنیت را درنوردد و کسانی که سیستان و بلوچستان را ملکطلق خود میدانند، به خود اجازه اقدامات خودسرانه و بازجویی میدهند، با لشکر خدم و حشم و شاسیبلندهای میلیاردی و مسلح خود در شهر تردد میکنند و همواره سمپاشی میکنند، باید بدانند که درب همیشه بر این پاشنه نمیچرخد؛ ارادهاش باشد و زمانش که برسد، بساط این اتهامات دروغین، تندکردن فضا و فتنهگریها برچیده خواهد شد!
منبع: الف
از فتنه کشف حجاب تا براندازی در جمع فعالین فرهنگی قوچان_1.mp3
41.95M
🎙از فتنه کشف حجاب تا براندازی در جمع فعالین فرهنگی قوچان
https://eitaa.com/TablighGharb/6842
📍شنبه 10 تیرماه
#شیخ_قمی
#قوچان
➖➖➖➖
کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی
🆔 @Tablighgharb
پاسخ به سوالات دختران فعال بسیج قوچان_1.mp3
49.7M
🎙پاسخ به سوالات دختران فعال بسیج قوچان
📍شنبه 10 تیرماه
#شیخ_قمی
#قوچان
➖➖➖➖
کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی
🆔 @Tablighgharb
از بحران کشف حجاب تا براندازی سپاه قوچان_1.mp3
33.33M
🎙از بحران کشف حجاب تا براندازی در جمع سربازان و کادر سپاه قوچان
📍شنبه 10 تیرماه
#شیخ_قمی
#قوچان
➖➖➖➖
کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی
🆔 @Tablighgharb
راه کارهای فعال سازی جهاد تبیین در جمع مسولین شهرستان قوچان_1.mp3
9.05M
🎙 راه کارهای فعال سازی مردم در «جهاد تبیین»
📍در جمع مسولین شهرستان قوچان
📍شنبه 10 تیرماه
#شیخ_قمی
#قوچان
📼ادامه سخنرانی به علت تمام شدن باتری ضبط نشده...
➖➖➖➖
کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی
🆔 @Tablighgharb
فتنه کشف حجاب در جمع دختران حاج قاسم قوچان_1.mp3
34.58M
🎙 از فتنه «کشف حجاب» تا براندازی
📍در جمع دختران حاج قاسم قوچان فعالین بسیج دانش آموزی خواهران
📍شنبه 10 تیرماه
#شیخ_قمی
#قوچان
➖➖➖➖
کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی
🆔 @Tablighgharb
نقد سبک زندگی جنسی در غرب در جمع فعالین فرهنگی قوچان_1.mp3
37.32M
🎙 نقد سبک زندگی جنسی در غرب 🔞⛔️
📍در جمع فعالین فرهنگی قوچان
📍شنبه 10 تیرماه
#شیخ_قمی
#قوچان
➖➖➖➖
کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی
🆔 @Tablighgharb
از کشف حجاب تا بحران مشروعیت در جمع مسولین حوزه بسیج دانش آموزی کشور_1.mp3
39.28M
🎙از کشف حجاب تا بحران مشروعیت
📍در جمع مسولین حوزه بسیج دانش آموزی خواهران کشور
📍شنبه 11 تیرماه
#شیخ_قمی
#مشهد
#بسیج_دانش_آموزش
➖➖➖➖
کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی
🆔 @Tablighgharb
22.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶چرا رهبری فوت مهسا کومله را تسلیت نگفت؟!
😳😐جناب، مگه رهبری بیکاره؟!
✅به کانال شیخ قمی بپیوندید👇
➖➖➖➖
کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی
🆔 @Tablighgharb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 کارشناس شبکه المنار حزب الله :
«ما علم داریم که مهسا امینی از اعضای حزب تروریستی کومله بوده و به شکل آشکار با اسرائیل و عواملش در ارتباط بود، و به صورت انتحاری ورود به مرکز پلیس را برنامه ریزی کرد و مرگش داخل مقر پلیس را برنامه ریزی کرده بود مهسا امینی خود راشهید راه پاشیدن بذر فتنه در منطقه میدانست ... »
#مهساکموله
#فتنه_مهساکموله
#مهساامینی_کموله
┄┅═✧✺💠✺✧═┅┄
🔴 #جهادتبیین | عضو شوید👇
@israel666
21.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فضای مجازی رها شده از هزارتا فاحشه خانه بدتره.
➖طرف توی فضای حقیقی شاید خجالت میکشه بره به فاحشه خانه!
➖اما در فضای مجازی هرکاری انجام میده و کسی هم خبردار نمیشه😔🚶♂
✅به کانال شیخ قمی بپیوندید👇
➖➖➖➖
کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی
🆔 @Tablighgharb
خاطرات یک برانداز تا مواجهه با کشف حجاب_1.mp3
32.2M
🎙خاطرات یک برانداز تا مواجهه با کشف حجاب
#شیخ_قمی
🔺سه شنبه 13 تیر ماه 1402
📍در جمع فرماندهان بسیج دانش آموزی خراسان
➖➖➖➖
کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی
🆔 @Tablighgharb
از جنگ شناختی تا خطای راهبردی در مواجهه با کشف حجاب بسیج شهرداری مشهد.MP3
43.94M
🎙از جنگ شناختی تا خطای راهبردی در مواجهه با کشف حجاب
#شیخ_قمی
🔻روحانیون با شش کلاس سواد در حال براندازی نظام سلطه در جهان😁
🔻جریان سکولار و تقابل با اصل دین
🔺در جمع فعالین حجاب و عفاف بسیجی شهرداری مشهد
📍به همت بسیج شهرداری مشهد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی
4 شنبه 14 تیرماه 1402
#باتبرآمده_ام🪓🪓🪓🪓🪓🪓
➖➖➖
کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی
🆔 @Tablighgharb
21.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا وضع فرهنگ اینقدر خراب شده؟
✅به کانال شیخ قمی بپیوندید👇
➖➖➖➖
کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی
🆔 @Tablighgharb
18.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶اگر سیدعلیخامنهای رهبر شایستهای است؛ پس چرا در قبال فساد و ناکارآمدی مسئولین بعضا بیعرضه کاری نمیکند؟!
🔶چرا رهبری، مسئولین دارای اشکال و نقص را عزل نمیکند؟! مگر رهبر ضد فساد نیست؟!
✅به کانال شیخ قمی بپیوندید👇
➖➖➖➖
کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی
🆔 @Tablighgharb
18.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ شما برای حجاب چی کار کردی؟
چرا همش حواله رهبری می دهی؟
چرا مردم منتظرند آخوند از مریخ بیاد!
چطور در کشف حجاب مومنین باید فعال مطالبه گری کنند؟
🪓بفرست برای مدعیان انقلابی که فقط سیاه نمایی می کنند!!
🪓بفرست برای آخوندهای که جهاد تبیین نمی کنند!!
🪓بفرست برای مسولینی که فکر می کنند حجاب دیگه از دست رفته!!
➖➖➖➖
کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی
🆔 @Tablighgharb
2.04M
⭕️ توضیحات بسیار مهم شیخ قمی، در مورد «فتنه اکبر» و «نفوذ در روحانیت» و نفوذ جریان تخریب رییسی در کلاب هوس و از آنجا به «ایتا»
درس نامه «فتنه اکبر» بلعم باعورها از قم
✍ دقت کنید ببینید متوجه سلبریتی های ممبر بالا درون ایتا میشید...
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh2 🔜 #پدرفتنه
✅ قبل از اسلام با سگ نجس
و بعد از اسلام با حجاب
➖ان شاء الله چادر هم براش می فرستیم
🔻خانم ائونیسه مارتینز از مکزیک دختر مسیحی تازه مسلمان🔺
➖شهادتین تازه مسلمانان آمریکای لاتین در کانال یوتیوب شیخقمی
🔖ما اهل شعار نیستیم
💡عملگرا هستیم...
#همه_بانوان_راچادری_میکنیم
💠 به کانال تخصصی «پاسخ به شبهات شیخ قمی» بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/23527424Cc6ba52ee21
🔴نشر حداکثری🔴
انتشار بدون لینک کانال
ممنوع⛔️
قبلا گفته بودیم همه را چادری میکنیم
اینهم نمونه کار😁
🔴 حوزه های علمیه باید آن پیشگامی وصحنه گردانی مبارزه با کشف حجاب را احیا کنند
باید بگوییم مهم ترین عنصر بازدارنده از کشف حجاب بالاخص درولادات فعالیت های علما و روحانیون آن زمان بود. انها علاوه بر واکنش جمعی، برخی از روحانیون، خود پیشگام مبارزه شدند و دست به اعتراضات گسترده زدند. البته اعتراضات تنها به حوزه علمیه قم محدود نبود، بلکه حوزه علمیه شهرهای مختلف از جمله مشهد، تبریز و... نیز دست به اعتراضات گسترده زدند .
🔖اهم مبارزات علما با کشف حجاب
🔻صدور اعلامیه های اعتراضی که با بی توجهی شاه مواجه میشود
🔻تلاش برای برگزاری جلسات ملاقات با شاه برای دفاع از حجاب و عفاف
🔻تالیف وترجمه کتب مختلف برای ترویج حجاب
🔻تشویق زنان به رعایت حجاب و مانع از کشف حجاب زنان
🔻ممانعت از همراهی زنان متدین با برنامه های ضد دینی شاه
🔻روشنگری درباره اهداف پشت پرده کشف حجاب
رژیم پهلوی نیز از تاثیر و فعالیت های علما آگاه بوده بنابراین، از هیچ فرصتی برای برخورد، اعمال فشار و در محدودیت قرار دادن آنها خودداری نمیورزید
❗️البته امروز هم علما و مراجع بزرگوار پیشگام مبارزه با بی حجابی و اجرای نقشه شوم انگلیس در کشور هستند اما آن صحنه گردانی محکم علمای زمان کشف حجاب باید احیا گردد.
منبع :سایت کافه تاریخ
✍عالیه سادات
_______________
#کانال_شکوه_زن_وزنانگی
به ما بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/2336751715C0fba986b70
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥👆مسیری که مجلس با تصویب #لایحه ضعیف حجاب و عفاف پیش پای مردم خواهد گذاشت.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
🔸 سگ نیستند بعضیها. مثل کفتارند. غول. از کوچه داشتم با بچه میرفتم سر تقاطع کوچه بعدی یهو جلوی ما یه سگ غول دراومد. قلاده دست یه پسر که به زور نگهش داشته بود. یه لحظه رها میشد، بچه را تکهپاره کرده بود.
درودیان
🔹 محیط پارکها، لااقل خیلی از پارکها، به تسخیر معتاد و موادفروش و سگگردان و دختر/پسرهای عوضی دراومده. جاهای خاصی هست که آدم حسابی میتونه بره.
حسین
🔸 امروز تو مرکز شهر سگی که هماندازه صاحبش بود بدون قلاده اومد سمتمون. یک قدم عقب رفتیم. صاحبش که مرد بسیار جاافتادهای بود با بیخیالی گفت کاریتون نداره چرا میترسید؟ بهش گفتم باید قلادهاش رو ببندید. پوزخند زد و رفت.
ناظمی
🔹 چند سال این مشکل جدی است، حتی به بحران تبدیل شده ولی حاکمیت انگار نه انگار!
حسینی
🔸 زاکانی منتظر است بهش وحی شود تا علیه سگگردانی اقدام جدی انجام بدهد؟
مجتبی
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
با سلام
لازم دانستم لینک سخنرانی حاج اقا قرائتی را برای همه فعالان عرصه فرهنگی، رسانهای، تبلیغی، مداحی و مجازی ارسال نمایم.
حتماً وقت بگذاریم و این ۴۳ دقیقه سخنرانی ایشان که در همایش نکوداشت وی انجام شده است ببینیم و ظرفیتهای درونی خود را بصورت درست و در راه خیر استفاده نماییم.
التماس دعا
برنامه سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی را در تلوبیون ببینید.
http://www.telewebion.ir/episode/0x740825b
15.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷
🎥 تصاویر جدیدی از شناسایی زنان بیحجاب با استفاده از هوش مصنوعی
🍃🌹🍃
🔹ضابطان پلیس از زنان بیحجاب تصویر گرفته و با استفاده از هوش مصنوعی هویت آنها را شناسایی میکنند.
🆔 http://eitaa.com/meyarpb
🆔 http://rubika.ir/meyar_pb
بیشترین طلاق با ۲۵-۳۰٪ در بین پزشکان است. روانپزشکان با ۵۰٪ بالاترین نرخ طلاق را دارند
علوم انسانی منحط غربی که حتی نمیتواند تربیت یافتگان خود را نجات دهد! بعد ادعای نجات بشریت هم دارد!
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat