#روزنامه_کیهان
🔹 پنج شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲
🔻نشانی ما در پیامرسانهای سروش، آیگپ، ایتا
@kayhannewspaper
در صورتی که عمل فوق برای مراتب بعدی تکرار شود علاوهبر اعمال جریمهای معادل یک دوم جزای نقدی درجه هشت، مرتکب به مرجع قضایی معرفی و به جزای نقدی درجه هفت محکوم خواهد شد».
۵- به بیان دیگر؛ پلیس در صورت مشاهده جرم مشهود و حرام شرعی و سیاسی کشف حجاب، حق کمترین برخورد و ممانعتی ندارد! خُب، باید چه کند؟ اگر خانمی کشف حجاب کرد در مرحله اول تذکر پیامکی میگیرد! چگونه؟! از چهره شناسایی میشود؟ یا از او میخواهند خود را معرفی کند؟! چگونه میتوان از راستگويی او در معرفی خود اطمینان حاصل کرد؟ با مشاهده کارت ملی؟! در این صورت دیگر چه نیازی به پیامک است؟! و... در مرحله دوم و سوم هم تذکر پیامکی دریافت میکند! و در مرحله چهارم به مرجع قضایی معرفی میشود. مکانیسم و چگونگی انجام این مراحل چهارگانه چیست؟! لایحه دراینباره توضیح روشنی ندارد.
۶- حالا به میزان جرایم نقدی تعیین شده برای کسانی که به پیامکهای پلیس توجه نکردهاند نگاهی بیندازید؛
الف: جریمه کشف حجابکنندگانی که به اولین پیامک پلیس توجه نکردهاند،
یک ششم جزای نقدی درجه هشت است. یعنی ۱۶۶ هزار تومان!
ب: در مرحله بعد ۳۳۳ هزار تومان!
ج: در مرحله سوم ۵۰۰ هزار تومان!
د: در این مرحله کشف حجابکننده به دستگاه قضایی معرفی میشود! خُب، تصور میکنید که در این حالت چه اتفاقی خواهد افتاد؟! تقریباً هیچ! مطابق ماده یاد شده در این حالت که اوج برخورد پس از چندبار بیتوجهی به پیامکهاست، کشفحجابکننده حداکثر به ۲ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم میشود!
۷- در یکی از یادداشتهای کیهان در این باره نوشته بودیم: «پرسشی از تهیهکنندگان محترم لایحه در میان است که آیا تصور میکنند این جرایم نقدی میتواند مانع کشف حجاب باشد؟! آنهم از سوی کسانی که کشف حجاب را به عنوان یک ماموریت انجام میدهند؟! و آیا تامین این مبالغ و حتی صدها و هزاران برابر آن برای سرویسهای اطلاعاتی و امنیتی دشمن که از کشف حجاب و گسترش آن به عنوان بخشی از یک جنگ ترکیبی علیه مبانی اسلام و نظام و مردم این مرز و بوم استفاده میکند، کمترین زحمتی دارد؟! یکی از بازداشتشدگان درجه چندم اعتراف کرده است که برای هر یک ساعت حضور بیحجاب در خیابانها و اماکن عمومی ۳دلار دریافت میکرده است! و توضیح داده است که درآمد یک ماه او بیش از ۵۰ میلیون تومان بوده است! پرداخت جریمه چند صد هزار تومانی و نهایتاً دو میلیون تومانی برای افرادی نظیر آنها که تازه از ماموران اجیر شده دست چندم نیز هستند چه مشکلی درپی خواهد داشت؟!
۸- لایحه توضیح نمیدهد که آیا در فاصله ارسال پیامکهای چهارگانه، (که فاصله زمانی آن نیز مشخص نشده است) از ادامه کشف حجاب آنها جلوگیری میشود یا نه؟! آنچه از متن لایحه برمیآید این است که کشف حجابکنندگان با پرداخت مبالغ مورد اشاره، میتوانند به بیحجابی خود تا پایان مرحله چهارگانه ادامه بدهند! و درپایان مرحله چهارم نیز با پرداخت حداکثر ۲ میلیون تومان (جزای نقدی درجه هفت) بدون روبهرو شدن با هیچ مانعی کماکان بدون حجاب در تردد باشند! به بیان دیگر آیا میتوانند پول بدهند و بیحجاب باشند؟!
۹- با توجه به آنچه گذشت اگر لایحه «عفاف و حجاب» آنگونه که هست به تصویب برسد، نقش آن در پیشگیری از بیحجابی شبیه آن است که بخواهیم با کشیدن
سیم خاردار از آسیب سیل جلوگیری کنیم! از این روی با جرأت میتوان گفت تنها راه عاقلانه و کارساز برای پیشگیری از پدیده عفتسوز کشف حجاب و نجات فریبخوردگان از چنبره فریب دشمنان، پس گرفتن لایحه موسوم به «حمایت از عفاف و حجاب» است.
۱۰- این نکته نیز گفتنی است که وقتی پای نقد مصلحانه لایحه عفاف به میان کشیده میشود، برخی از سر ناآگاهی و شماری نیز از روی بداندیشی اصرار دارند که منتقدان را طرفدار بگیر و ببند و برخوردهای سخت متهم کنند و حال آن که به قول حکیمانه رهبر معظم انقلاب که شواهد میدانی نیز بر آن تاکید دارند «خیلی از کسانی که کشف حجاب میکنند توجه ندارند که چه کسی پشت این سیاست رفع حجاب و مبارزه با حجاب است -جاسوسهای دشمن، دستگاههای جاسوسی دشمن دنبال این قضیه هستند- اگر بدانند حتماً نمیکنند» بنابراین، سخن از یکسو، برخورد سخت و پشیمانکننده با ماموران پشتصحنه است که اندک و کمشمارند و از سوی دیگر نجات کسانی است که از واقعیت ماجرا بیخبرند و نمیدانند که امروزه کشف حجاب علاوهبر حرام شرعی، بخشی از جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران و ایرانیان است (حرام سیاسی). بدیهی است که این طیف هرگز حاضر نیستند در شمار دشمنان وطن و مردم وطنشان باشند به قول حضرت آقا اگر بدانند نمیکنند... که به این بخش از ماجرا در فرصت دیگری خواهیم پرداخت. انشاءالله.
حسین شریعتمداری

سیم خاردار مانع سیل نیست لایحه عفاف را پس بگیرید!(یادداشت روز)
کد خبر: ۲۶۹۰۱۱
تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷
دیروز ۲۱ تیرماه، سالروز شهادت ۱۷۰۰ تن از هموطنان عزیز و غیرتمند کشورمان بود که برای مقابله با کشف حجاب در مسجد گوهرشاد گرد آمده بودند و به دستور
رضاخان پهلوی قتل عام شدند. این روز را به همین مناسبت «روز عفاف و حجاب» نامیدهاند... ضرورت یادداشت پیشروی را از این زاویه و در سالروز شهادت مدافعان حجاب، مضاعف تلقی میکنیم. بخوانید!
و پیشاپیش، اشاره به این نکته ضروری است که نقد فلان اقدام دولت، قوه قضائیه و یا مجلس هرگز به معنا و مفهوم نقد سران محترم قوا نیست بلکه احتمال خطا در هر دستگاه و مرکزی وجود دارد بیآن که مستقیماً به بالاترین مقام آن دستگاه ربطی داشته باشد. مخصوصاً آن که رؤسای کنونی سه قوه از برترین و فداکارترین شخصیتهای شناخته شده این مرز و بومند.
۱- نمیخواهیم و بایسته هم نیست که «کلیاتابوالبقاء» ببافیم! از این روی در آغاز به سراغ نقطه پایان میرویم و آن اینکه، لایحه موسوم به «حمایت از عفاف و حجاب» برخلاف نامی که بر آن نهادهاند، نه فقط حمایت از عفاف و حجاب نیست، بلکه در صورت تصویب، گسترش بیحجابی را نیز به دنبال خواهد داشت. این واقعیت تلخ را طی یک ماه گذشته با ارائه اسناد متقن، دلایل روشن حقوقی و شواهد غیرقابلانکار در چند یادداشت کیهان آورده بودیم ولی متاسفانه تاکنون با هیچ پاسخی روبهرو نشده بود! تا اینکه روز دوشنبه همین هفته، آقایان رئیسی و اژهای، رؤسای محترم قوه قضائیه و مجریه در اظهاراتی که میتواند امیدوارکننده باشد، اعلام کردند برای مقابله با بیحجابی معطل تصویب لایحه عفاف و حجاب نمیشوند و از قوانین موجود برای مقابله با این پدیده عفتسوز و خانمانبرانداز استفاده خواهند کرد. در این باره اشاره به چند نکته ضروری به نظر میرسد.
۲- این که اظهارات اخیر را امیدوارکننده ارزیابی میکنیم به این علت است که در قوانین موجود با توجه به حکم صریح اسلام عزیز، بیحجابی جرم تلقی شده و مقابله با آن به صراحت در قانون آمده است، بنابراین اظهارات رؤسای دو قوه در صورت اجرا، میتواند نقطه آغازی برای مقابله با پدیده عفتسوز کشف حجاب باشد که متاسفانه اینروزها به حال خود رها شده است! از این روی اظهارات برادران بزرگوارمان را -در صورت توجه به ابعاد دیگر این ماجرا که به آن اشاره خواهیم کرد- میتوان امید آفرین تلقی کرد.
گفتنی است در بخشی از یک یادداشت کیهان با عنوان «بازی دو سر باخت در لایحه عفاف» ضمن نقد لایحه موسوم به «حمایت از عفاف و حجاب» بر ضرورت اجرای قوانین موجود تاکید کرده و آورده بودیم:
«... بر فرض که تهیه و تدوین قانون تازهای برای حجاب ضرورت داشته باشد! سؤال این است چرا مادام که قانون جدید به تصویب نرسیده است، این پدیده پلشت و خسارتآفرین به حال خود رها شده و برای پیشگیری از آن به قوانین موجود عمل نمیشود؟ آیا این بیتوجهی مصداق صریح قانونشکنی و «ترک فعل» نیست؟! بدیهی است که هست»!
۳- و اما، این سکه - همانگونه که اشاره کردیم- روی دیگری هم دارد که اگر مورد توجه جدی قرار نگیرد میتواند فاجعهآفرین باشد و آن متن لایحه موسوم به «حمایت از عفاف و حجاب» است! که نه فقط در پیشگیری از پدیده حرام شرعی و حرام سیاسی و حرکت خانوادهبرانداز کشف حجاب نقش موثری ندارد، بلکه در صورت تصویب، ترویج و گسترش بیحجابی را نیز به دنبال خواهد داشت. از این روی، چنانچه قرار است قوانین موجود تا زمان تصویب لایحه عفاف اجرا شود و پس از آن لایحه عفاف و حجاب جایگزین قوانین موجود باشد، نه فقط از عفاف و حجاب حمایت نشده است بلکه برای گسترش بیحجابی «مجوز قانونی»! هم صادر شده است! چرا؟! بخوانید!
۴- لایحه عفاف و حجاب اگر چه ابعاد نگرانکننده و خطرآفرین فراوانی دارد ولی تنها نگاهی -هرچند گذرا- به ماده اول این لایحه که جانمایه آن نیز هست، میتواند از عمق فاجعهای که تصویب و اجرای آن به دنبال خواهد داشت، رونمایی کند.
در ماده اول لایحه آمده است؛ «مأمورین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که ضابط قوه قضایی محسوب میشوند مکلفند نسبت به اشخاصی که در ملأ عام یا اماکن عمومی یا فضای مجازی اقدام به نقض هنجارهای اجتماعی از جمله کشف حجاب مینمایند در مرتبه اول و از طرق مقتضی یا با استفاده از فناوریهای نوین و سامانههای هوشمند نظیر ارسال پیامک تذکر دهند. در صورت عدم توجه به تذکر و ادامه تخلف یا تکرار، مرتکب، معادل یک ششم حداکثر جزای نقدی درجه هشت و در مرتبه بعد معادل یک سوم حداکثر جزای نقدی درجه هشت توسط فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که در این قانون جهت اختصار فراجا نامیده میشود از طرق فوقالذکر جریمه خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💰درآمدهای دولت و تصور مردم
🕰۷:۵۳ دقیقه
✍️دکتر محمد حسن قدیری ابیانه
↩️ لطفا برای دیگران ارسال فرمایید🌷🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنان طوفانی روح الله مؤمن نسب، دبیر انقلابی ستاد امر به معروف تهران خطاب به مسئولان منفعل :
شما روی صندلی هایی نشستید که شهدایی برای آن جان دادهاند.
اگر زور دارید، جلوی بیحجابیها را بگیرید. فضایمجازی را درست کنید.
دمش گرم حرف دل مردم انقلابی رو زد.🌷🌹
نسل انتقالی به پایان راه نزدیک میشود:
*نسلِ رو به اتمام و پر ماجرای ما،*
*نسل تربیتشده در قبل از انقلاب *
اگر متوسط سن رزمندگان دفاع مقدس را ۲۳ سال در نظر بگیریم و سال ۶۳ را متوسط هشت سال دفاع مقدس محاسبه کنیم، سن متوسط بازماندگان دفاع مقدس (رزمندگان، جانبازان و آزادگان) در سال۱۴۰۲ باید عددی حدود ۶۰ تا ۶۲ سال باشد، و البته آسیبهای روحی و جسمی وارده به این افراد، آنان را مشابه پیرمردانی ۷۰ تا ۸۰ ساله (بسته به نوع و شدت آسیبهای روحی و جسمی) نشان میدهد.
دیگر خبری از والدین شهدا نیست و تقریبا پدران و مادران شهدا به آخرای خط رسیدهاند و جمعیت بسیاری از آنان به فرزندان شهیدشان پیوستهاند.
آرام آرام جانبازان، ایثارگران و رزمندگان بار و بندیل سفر را میبندند تا به رفقای آسمانی خود بپیوندند، و تقریبا هر روزه در هر کوی و برزنی صدای لا اله الا الله را برای تشییع این خوندادهها و خون دل خوردهها میشنویم.
تا ده سال آینده، اگر خبرنگارانی هوس مصاحبه و گفتگو با یکی از رزمندگان زندهمانده از جنگ و دفاع مقدس را داشته باشند باید شهر به شهر، کوه به کوه و دیار به دیار، روزها و ماهها بگردند، تا شاید بتوانند یک کهنهسرباز پیر و فرتوت را، که نای سخن گفتن ندارد پیدا کنند تا مصاحبهای نمایند.
ما بینظیرترین نسلیم! ما نسل انتقالیم. آخرین بازماندههای نسل سنتی، و اولین اهالی دهکده مجازی نسل مدرن. ما با تمام سختیهایی که داشتهایم نسلی بینظیریم.
نسلی هستیم که هم خانوادهی پرجمعیت را تجربه کردیم و هم خانواده کمجمعیت تک فرزندی را دیدیم .
نسلی هستیم که عمو، عمه، دایی و خاله برایمان بسیار پررنگ بود، و نسلی را دیدیم که کمکم با آن غریبه شدن .
نسلی هستیم که همسایه و هممحلهای بخش مهمی از خاطراتمان بود، و نسلی را دیدیم که در یک آپارتمان چند واحدی، کسی کسی را نمیشناسد.
نسلی که گروههای گفتگویمان، جمع شدنهایمان داخل کوچه بود، و نسلی را دیدیم که با ایسنتاگرام و واتساپ و تلگرام، جمعهای مجازی تشکیل دادند اما سال تا ماه یکدیگر را نمی بینند و بعضاً نمیشناسند.
نسلی که روزها و هفتهها در خانهی پدربزرگ و عمو و دایی و… میماندیم، و نسلی را دیدیم که بعد از دو ساعت مهمانی در خانهی پدربزرگ و عمو و دایی، در گوش پدر و مادر غر میزند که چرا نمیرویم؟
نسلی هستیم که تماشای آلبومهای خانوادگی، یکی از سرگرمیهای مهمانیهای مان بود، و نسلی را دیدیم که هزاران عکس بیحس را در حافظه گوشی و کامپیوتر ذخیره میکند و هرگز هوس نمیکند آنها را بار دیگر ببیند.
نسلی که در پذیرایی خانههایمان فقط پُشتی و بالش بود، اما با کلی مهمان و نسلی را دیدیم که مُبل، بخش زیادی از فضای خانهشان را اِشغال کرده است و کسی نیست روی آنها بنشیند.
ما نسلی بینظیریم!
ما جنگ دیدهایم، آژیر قرمز شنیدهایم، دشمن بیرحم دیدهایم، بمباران و توپ و تانک و موشک دشمن دیدهایم.
ما بیرحمترین موجودات تاریخ را دیدهایم، داعش را تجربه کردهایم و از آن طرف مردِ میدان را داشتهایم. (شهدا و جانبازان را) ......
ما با همهی نسلها فرق داریم. ما بینظیرترین نسلی هستیم که نه قبلاً وجود داشته و نه بعدها به وجود میآید.
در زمان ما سرای سالمندان اسمی ناآشنا بود، اما امروز در هر شهر و محلهای تابلوی این مراکز خودنمایی میکند.
ما نسل انتقالیم. آخرین بازماندههای نسل سُنّتی و اولین اهالی دهکدهی مجازی نسل مُدِرن.
ما با تمام سختیهایی که داشتهایم نسلی بینظیریم ...
: اگر دوباره جنگی شروع شد و ما نبودیم از قول ما *رزمندگانِ دیروز* به *رزمندگانِ فردا* بگوئید:
در حین مبارزه با دشمنِ متجاوز، به *بعد از جنگ* هم بیاندیشید.
مبادا *ارزشها* در خاکریزها جا بماند، و ارزشها، مثل امروز، *عوض* شود و *عوضیها* ارزشمند شوند.
میبینید که چگونه ما را *غریبه* میپندارند!
آن روزها:
*قطارقطار* میرفتیم.. *واگنواگن* برمیگشتیم.
*راستقامت* میرفتیم... *کمرخمیده* برمیگشتیم.
*دستهدسته* میرفتیم. *تنها تنها* برمیگشتیم. بیهیچ استقبال و جشن و سروری.
فقط *آغوش گرم مادری* چشم انتظارمان بود، و دیگر هیچ...!
اما مردانه، ایستادیم...
باور کنید که: ما هم دل داشتیم،
فرزند و عیال و خانمان داشتیم.
اما با *دل* رفتیم... *بیدل* برگشتیم.
با *یار* رفتیم... با *بار* بر گشتیم.
با *پا* رفتیم... با *عصا* بر گشتیم.
با *عزم* رفتیم... با *زخم* برگشتیم.
با *شور* رفتیم... با *شعور* برگشتیم.
ما اکنون *پریشان* هستیم.
اما *پشیمان* نیستیم.
*ما* همان کهنهرزمندگانِ* پیادهایم که *سواری* نیاموختهایم.
*ما* همانهایی هستیم که به *وسوسهی قدرت* نرفته بودیم.
میدانید *تعداد ما* در هشت سال جنگ چند نفر بود؟؟؟
*۳/۵* درصد از کل جمعیت ایران!!!
اما *مردانگی* را *تنها* نگذاشتیم.
ما *غارت* را آموزش ندیده بودیم. رفتیم و *غیرت* را تجربه کردیم!🌷🌹
🔴 اصحاب بهانه❗️
🔹برخی با شور و شعف خاصی میگویند دیدید حضرت آقا درباره حجاب سخنی نگفتند پس یعنی اولویت نیست! پس از سخنرانی ابتدای سال هم همین بهانه جویی مطرح شد اما پس از آن شنیدند که «کشف حجاب حرام شرعی و حرام سیاسی است. دشمن به طرح و برنامه اقدام می کند و مسئولان هم باید برای مقابله طرح و برنامه داشته باشند...»
🔹در همین دیدار با طلاب فرمودند: «دشمن دنبال استحاله فرهنگی است و اگر این اتفاق بیفتد اسلام یک سیلی خواهد خورد که تا سالهای متمادی جای آن میماند. اگر غفلت بکنیم از گناهان و کبائر بزرگ قبح زدایی میشود و گناهان بزرگ عادی سازی میشوند...» بهانه جویان ولنگاری و برهنگی را مصداق استحاله فرهنگی نمی دانند؟!!
🔹قریب به یک ماه پیش نیز رهبری در جلسه ای با عتاب درباره تعلل در برخورد با کشف حجاب فرمایش کرده بودند.
🔹و اما این اصحاب بهانه جو کسانی هستند که در طول نه ماه گذشته کلامی درباره معضل کشف حجاب و برهنگی حرف نزدند. خب برادران شما راحت باشید! اوایل اذیت میشدیم که چرا شما ساکتید و موضعی ندارید اما الان عادت کردهایم که جماعتی #صورتی_مسلک نان دین را می خورند اما حاضر نیستند پشیزی برای دین هزینه کنند. لذا کسی از شما انتظار ندارد، فقط لطف کنید با اجتهاد در مقابل نص، مرتکب منکر بزرگ تحریف ولی نشوید. شما به سکوت خود ادامه دهید ضررش به مراتب کمتر است.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥
🔹️مهدی خزعلی، فعال سیاسی اصلاحطلب در مناظره با براندازان:
🔺️پس از فجایع سال گذشته آشوبگران در کشور، مردم میگویند باید کفش آقای خامنهای را بوسید.
#عموفیدل
تقی کمالی:
🅾🔸🅾 چه کسی دلار را گران میکند ؟ اصلاحات چی ها
🔶🔸🔶 اصلاحات یعنی چه؟
والله 43 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران میگذرد یک باندی درست شد به نام اصلاحات، آنچه در این چهل و سه سال ما از اصلاحات که ۳۴ سال دولت و ۲۸سال مجلس را در اختیار داشتند، فهمیدیم اینا بوده👇:
# اصلاحات یعنی نفرت
# اصلاحات یعنی نکبت
# اصلاحات یعنی یعنی ننگ
# اصلاحات یعنی در امتداد خط نفاق
# اصلاحات یعنی پذیرش ذلت در برابر ابرقدرتها
# اصلاحات یعنی نفی شعار هیهات من االذله
# اصلاحات یعنی سرطان
# اصلاحات یعنی غده بدخیم کشنده انقلاب اسلامی
# اصلاحات یعنی جاسوس پروری
# اصلاحات یعنی مدال افتخار دادن به جاسوس
# اصلاحات یعنی ریل گذاری به سمت غرب
# اصلاحات یعنی رانت خواری
# اصلاحات یعنی فساد سیستمی
# اصلاحات یعنی پشت کردن به اصول ومبانی دینی انقلاب
# اصلاحات یعنی سکولاریسم، عرف اندیشی و دین گریزی
# اصلاحات یعنی نگاه به غرب و خود باختگی
# اصلاحات یعنی عبرت نگرفتن از تاریخ
# اصلاحات یعنی کدخدا پرستی
# اصلاحات یعنی تنش زدایی کذایی
# اصلاحات یعنی ولنگاری فرهنگی
# اصلاحات یعنی اعمال پوپولیستی و مردم فریبی
# اصلاحات یعنی انحصار طلبی باندی و گروهی
# اصلاحات یعنی زمینه سازی برای شکست انقلاب
# اصلاحات یعنی نکبت وابستگی و ذلت خود کم بینی
# اصلاحات یعنی ما نمی توانیم
# اصلاحات یعنی قرآن قابل استناد نیست
# اصلاحات یعنی میتوان بر علیه خدا هم تظاهرات کرد
# اصلاحات یعنی القاء ناکارآمدی اسلام در اداره جامعه
# اصلاحات یعنی ایجاد فتنه
# اصلاحات یعنی کسانی که در روز عاشورا پرچم امام حسین علیه السلام را به آتش میکشند مردم خداجوی هستند
# اصلاحات یعنی نفی مصرحات و مبینات قرآن در امر دفاع و تامین امنیت
# اصلاحات یعنی ما موشک نمی خواهیم
# اصلاحات یعنی حذف مرگ بر آمریکا ومرگ بر اسرائیل
#اصلاحات یعنی منافقین
#اصلاحات یعنی وهابیت
#اصلاحات یعنی بهاییت
#اصلاحات یعنی داعش
#اصلاحات یعنی برانداز و تجزیه طلب
#اصلاحات یعنی اغتشاشگر و فتنه گر
#اصلاحات یعنی افسادگر
#اصلاحات یعنی قاتل زن(نجفی) و فرزند(حسن روحانی) خویش و .....
#اصلاحات یعنی پرورش گروه تروریستی فرقان در دولتهای بازرگان و بنی صدر و میرحسین موسوی فتنه گر
#اصلاحات یعنی قتل های زنجیره ای دولت خاتمی
#اصلاحات یعنی مرتبط با قطب دراویش قاتل گنابادی.
# تقلبی
# اصلاحات یعنی مردم فریبی (میخواهند توی پیاده رو ها دیوار بکشند)
# اصلاحات یعنی روشنفکر مآبی گفتگوی تمدنها در امتداد تمدن بزرگ شاهنشاهی
# اصلاحات یعنی به تحریف کشیدن چهره تابناک امام راحل
# اصلاحات یعنی خوراندن جام زهر به امام
# اصلاحات یعنی ارسال نامه بدون سلام و بسم الله به ولی فقیه و طرح فتنه سیز اموی
# اصلاحات یعنی کاخ نشینی، حتی بعد از اتمام ریاست جمهوری و سکته توی مستراح استخر فرح
# اصلاحات یعنی پیغام دادن به آمریکا برای اعمال تحریم های بیشتر به ایران
# اصلاحات یعنی چنبره بر ثروت قدرت و چیاول مال غیر مشروع
# اصلاحات یعنی حقوق بگیران نجومی را ذخائر انقلاب بنامیم
# اصلاحات یعنی ایجاد فتنه بنزین(یعنی رئیس جمهور اصلاحات صبح جمعه از خواب بلند بشه و ندونه بنزین گرون شده)
# اصلاحات یعنی فهم درست مذاکره و نرمش قهرمانانه که نتیجه اش بشود برجام بی فرجام ضرر اندر ضرر
# اصلاحات یعنی منتقد را بی سواد انگاشتن
# اصلاحات یعنی دکترای تقلبی
# اصلاحات یعنی مسئول دوتابعیتی
# اصلاحات یعنی پذیرش سند ننگین ۲۰۳۰
# اصلاحات یعنی واردات واکسن را منوط به پذیرش اف ای دی اف کردن
# اصلاحات یعنی به انحصار در آوردن صادرات و واردات در دستان کثیف و افساد گر اصلاحاتی
# اصلاحات یعنی پذیرش سلطه غرب خاصه سلطه آمریکا
# وبالاخره اصلاحات یعنی دو دستی تقدیم کردن انقلاب به استکباروفاتحه انقلاب را خواندن
# اصلاحات یعنی ۶۰ تن طلا را در دولت روحانی بین خود تقسیم کنی
#اصلاحات یعنی دولت خود را لانه جاسوسان غرب کنی
# اصلاحات یعنی ١٨ میلیارد دلار را در دولت روحانی برباد دهی
# اصلاحات یعنی ارز ۴٢۰۰ تومانی را بین رانت بازان خود تقسیم کنی
# اصلاحات یعنی خزانه خالی را به دولت رئیسی تحویل دهی
# اصلاحات یعنی صدها هزار میلیارد تومان بدهی بجای بگذاری و اسکناس بدون پشتوانه چاپ کنی
# اصلاحات یعنی فرماندهی اغتشاشات و براندازی را بدست بگیری
# اصلاحات یعنی فضای ول مجازی را ایجاد کنی و جوانان را گمراه کنی
# اصلاحات یعنی بی حجابی و بیغیرتی را ترویج کنی
#اصلاحات یعنی در جنگ اقتصادی با پلهای غارت شده در دوران روحانی ارزهای بازار را خریداری کنی و نرخ دلار را روزانه بالا ببری
# اصلاحات یعنی در جنگ ترکیبی فرماندهی جنگ اقتصادی بر علیه رئیسی را بر عهده بگیری
#اصلاحات یعنی در جنگ ترکیبی با دولت رئیسی مردم را قربانی کنی تا زمینه برای شورش همگانی ایجاد شود
# اصلاحات در یک کلام یعنی براندازی جمهوری اسلامی ایران
الفاتح
سلام و عرض ادب
در جلسه فرمانداری تاکستان معتمد نیکویه گفت:"بچه نیمه شب گریه میکنه تشنه است ولی آب نیست".
قربان لب های تشنه ات یا باب الحوائج علی اصغر
به پویش👇
@آب ، اشتغال ، زندگی@
بپیوندید👆
عضویت
در این پویش خدمت بزرگی به تاکستان و قاقازان است و ما را به آب سد طالقان نزدیک میکند.
دوستان رو هم باین پویش دعوت کنید و بدون شک هر چه بیشتر باشیم زودتر به نتیجه خواهیم رسید.زیرا دست خدا با اجتماع و جماعت است.یاعلی✅
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3722510780Ce1e89cffa2
🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَىٰ ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ.
با تقدیم سلام، احتراما به استحضار می رساند مراسم معارفه حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ حمید_علی بخشی به عنوان امام جمعه جدید شهر اقبالیه در روز جمعه مورخه 1402/04/23 از ساعت 10/30صبح در مصلای نماز جمعه شهر اقبالیه با حضور حضرت آیت اللّه عابدینی (نماینده محترم ولی فقیه در استان قزوین) ، مسؤلین و مردمِ مؤمن، انقلابی و شهید پرور استان بویژه مردم ولایتمدار و انقلابی شهر اقبالیه برگزار می گردد، بدینوسیله از اقشار مختلف مردم بصیر و ولایتمدار شهر اقبالیه و روستاهای تابعه دعوت می شود تا با حضور گرم خود و استقبال پرشور از امام جمعه جدید، موجبات تعظیم شعائر الهی را فراهم آورند.
«ستاد استقبال از امام جمعه جدید شهر اقبالیه»
#نماز_جمعه
#شهر_اقبالیه
#علی_بخشی
#دفتر_امام_جمعه
#ستاد_نماز_جمعه
📝کانال #رسانه_بسیج↙️
➥ @bsjghaghazan1
⬛️♦️⬛️
فناوریهای زیستی در مسیر جنگ و نیستی (۲)
۱
⛔️سلاحهای سمی و پروتکلهای بیخاصیت
کاربرد تسلیحات شیمیایی که در سده گذشته به خصوص در جریان جنگ اول جهانی به اوج رسید، دولتها را بر آن داشت تا پروتکلهایی را برای ممنوعیت کاربرد این نوع تجهیزات وضع کنند.
به گزارش مشرق، دو هزار سال پیش، نویسنده رومی به نام «ولاریوس ماکسیموس» چنین نوشت: «جنگ با سلاح و نه سم، به راه میافتد.» از آن زمان به بعد رایجترین استثنا آلوده کردن چاههای آب دشمن با لاشه حیوانات یا رها کردن بقایای قربانیان طاعون در ورودی شهرها بود؛ همانند آنچه که در هنگام تسخیر فئودوسیا (شهری در شبه جزیره کریمه و در قلمروی امپراتوری روم) به سال ۱۳۴۶ میلادی رخ داد.
در نمونه بدنامتر و مدرنتر این شیوه، در سال ۱۷۶۳ ارتش انگلستان از چند پتوی آلوده برای آغاز شیوع آبله در قبایل سرخپوست آمریکا استفاده کرد.
بیشتر بخوانید:
صدای پای بمبهای بیصدا؛ بیوتکنولوژی در خدمت زرادخانهها
گشایش پای سموم به درگیریهای نظامی
در سال ۱۸۷۴ استفاده از میکروبیولوژی برای اهداف نظامی به ندرت به ذهن کسی خطور کرده بود تا اینکه دولتهای حاضر در کنفرانس بروکسل برای تعیین قوانین و رسوم جنگ توافق کردند استفاده از سم یا تسلیحات سمی را در جنگ ممنوع کنند؛ در سالهای منتهی به تاریخ معاصر جهان، سم و بیماری مسری ظاهراً از یکدیگر قابل تمیز نبودند تا زمانی که نظریه جرمدار بودن بیماری در پایان قرن نوزدهم مطرح شده و به اثبات رسید.
بر خلاف برنامههای تحت حمایت دولتی، جوامع پیشاصنعتی فقط در استفاده فریبنده و دورهای از سم به دست ارتشهای خود، کامیاب بودند.
در قرن نوزدهم، پژوهشگران مطالعه بیماریزایی میکروارگانیسمها و سموم را آغاز کردند همچون سم بوتولینوم (یک ماده بسیار سمی که باکتریها تولید میکنند). آنها ابتدا و تنها در نظر داشتند تا از شیوع بیماری جلوگیری و آلودگی را درمان کنند.
در سال ۱۸۷۴ استفاده از میکروبیولوژی برای اهداف نظامی به ندرت به ذهن کسی خطور کرده بود تا اینکه دولتهای حاضر در کنفرانس بروکسل برای تعیین قوانین و رسوم جنگ توافق کردند استفاده از سم یا تسلیحات سمی را در جنگ ممنوع کنند.
با این حال هوشیاری و آگاهی نسبت به اهمیت روزافزون علم و صنعت شیمی باعث بروز نگرانیهایی در باب نوع کاملاً جدیدی از تسلیحات میشد: «ابرهای سمی».
در سال ۱۸۹۹، نمایندگان اروپایی در اولین کنفرانس صلح بینالمللی در لاهه توافق کردند تا از استفاده از موشکها و تجهیزاتی که باعث خفگی یا انتشار گازهای زیانآور میشوند، خودداری کنند.
معاهده ۱۹۰۷ لاهه، که به امضای فرانسه، آلمان، انگلستان و بیشتر دیگر قدرتهای اروپایی رسید، ممانعتهای پیشینی را تقویت کرد.
این ممنوعیت و محدودیتهای ساده، هیچ یک ضمانت اجرای مستحکمی نداشت، از این رو کاملاً بی فایده بود. در جنگ جهانی اول، هر دو طرف استفاده زیادی از تسلیحات شیمیایی کردند؛ از جمله گاز کلورین، فوسژن، خردل، گاز اشک آور و دیگر موارد شیمیایی.
در اولین استفاده گسترده از گاز، در بلژیک به سال ۱۹۱۵، گاز کلر از سوی نیروهای آلمانی با استفاده از هزاران سیلندر آزاد شد که باد آن را در میدان رزم نیروهای متحد پراکنده ساخت. نیروهای حاضر در میدان که غالباً فرانسوی بودند، به دلیل فقدان یک سامانه دفاعی مناسب و غافلگیر شدن، به طور کامل مضمحل شدند. نیروهای آلمانی ظاهراً انتظار چنین پیروزی را نداشتند.
به همین خاطر نتوانستند از فرصت پیش آمده موقتی بهره برده و نیروهای متحد نیز به سرعت دست به اقدامی مشابه زدند.
یکی از وجوه مهم تسلیحات شیمیایی، که از ارزش آنها در میدان رزم میکاست این بود که امکان ایجاد خطوط دفاعی انفرادی به راحتی وجود داشت. با پیشرفت جنگ، ماسکهای بسیار مؤثر و البسه مناسب طراحی و تولید شد و نیروها چگونگی استفاده از آنها و زمان به خدمت گرفتن آنها را فراگرفتند.
معاهده ۱۹۲۲ واشنگتن استفاده از سموم یا دیگر گازهای خفه کننده و تمام دیگر مایعات، مواد یا تجهیزات مشابه دیگر را ممنوع کرد. هرچند مجلس سنای آمریکا با این معاهده موافقت کرد اما معاهده ۱۹۲۲ عملیاتی نشد زیرا فرانسه با مفاد آن در ارتباط با جنگ زیردریایی، مخالفت کردهر چند ادوات حفاظتی و آموزشی مانع ایفای نقش جدی گازها در جنگ شدند، با این حال تسلیحات شیمیایی در موارد بسیاری خسارات سنگینی را بر افراد فاقد آمادگی لازم تحمیل کرد.
تجربه هولناک جنگ جهانی اول هم مانع پایان کاربرد تسلیحات شیمیایی نشد
پس از جنگ جهانی اول، تسلیحات شیمیایی عمومی در میان هولناکترین ابزارهای موجود در میدان رزم بودند.
ادامه ص ۲
⬛️♦️⬛️
۳
همچنین این کشورها تأکید کردند که اگر از سوی نیروهای متحد کشور دشمن، و نه فقط خود دشمن، مورد حمله قرار گیرند، حق حمله متقابل را خواهند داشت. بنابراین این قبیل شروط باعث شد تا کشورها به بهانه دفاع از خود بسیاری از ممانعتها را نادیده بگیرند.
در عرصه تسلیحات شیمیایی، ساخت یک زرادخانه مجهز میتواند از حمله ابتدایی دشمن بازدارندگی کند. برخی مدارک موجود نشان میدهد که این ماجرا دقیقاً در جنگ جهانی دوم رخ داد؛ زمانی که انگلیسیها و آمریکاییها آلمانها را به حمله متقابل شیمیایی در هر جبهه احتمالی، تهدید کردند.
در مورد تسلیحات بیولوژیکی هیچ دولتی تاکنون به صورت آشکار ظرفیت تقابلی خود را آشکار نساخته است.
وجود برنامههای تسلیحات بیولوژیکی عموماً مخفی است و دشواریهای فنی آنها بسیار جدیتر از تسلیحات شیمیایی است. شک و گمانهزنی نقش مهمی را در توجیه برنامههای دفاعی ایفا میکند که به زودی به توان تهاجمی تبدیل میشوند و سپس به صورت محرمانه به مزیتی برای حمله پیشدستانه تبدیل میشود. تهدید تسلیحات بیولوژیکی یک دشمن همواره میتواند به تولید و گسترش برنامههای بزرگتر منتهی شود.
پایان
⬛️♦️⬛️
۲
شاعر انگلیسی «ویلفرد اون» این ترس در میدان رزم را به خوبی توصیف میکند و مینویسد که هنگامی که سربازان «در حال غرق شدن در دریای زرد رنگ» گاز کلر، دست و پا میزدند، کهنهسربازان جنگ آزموده و خانوادههای ایشان و نیز سیاستمداران با تمام وجود این ترس را احساس کردند.
در ادامه، معاهده ۱۹۲۲ واشنگتن استفاده از سموم یا دیگر گازهای خفه کننده و تمام دیگر مایعات، مواد یا تجهیزات مشابه دیگر را ممنوع کرد. هرچند مجلس سنای آمریکا با این معاهده موافقت کرد اما معاهده ۱۹۲۲ عملیاتی نشد زیرا فرانسه با مفاد آن در ارتباط با جنگ زیردریایی، مخالفت کرد. با این حال مفاد معاهده واشنگتن مبنایی قرار گرفت برای پروتکل ۱۹۲۵ ژنو.
این معاهده، که در ۱۷ ژوئن ۱۹۲۵ امضا شد در ۸ فوریه ۱۹۲۸ اجرایی شد و اکنون ۱۳۲ کشور از جمله تمام کشورهای بزرگ جهان، عضو آن هستند. پروتکل ژنو استفاده از تسلیحات شیمیایی را ممنوع میکند و این ممنوعیت را به «استفاده از روشهای باکتریولوژیکی در جنگ» توسعه میبخشد.
ایالات متحده پروتکل ژنو را امضا کرد اما نتوانست آن را تصویب کند. در دهه ۱۹۲۰، رهبری انزواطلب سنا و صنایع شیمیایی آمریکایی توانستند جبهه اپوزیسیون موفقی را در برابر این پروتکل ایجاد کنند و سنا هیچ اقدامی را برای تأیید آن نتوانست پیش ببرد.
در عوض ایالات متحده خود را پایبند به اصول معاهده نشان داد اما در طول زمان تفاسیر خاص خود را از پروتکل ژنو به عمل آورد.
در سالهای بعد، تسلیحات بیولوژیک در جنگ مدرن مورد استفاده قرار نگرفت مگر در دو استثنا. ژاپن، که پروتکل ژنو را تأیید نکرد یک برنامه بیولوژیکی را در منشوری از سال ۱۹۳۴ تا ۱۹۴۵ پیش برد و ارتش خود را به ادوات انتشار عامدانه بیماریهای مسری مجهز کرد.
با استفاده از روشهای خام، همچون ککهای آلوده به طاعون و آلوده ساختن غذا و آب، ارتش امپراطوری ژاپن بیماریهای گستردهای را در میان مردم چین ایجاد کرد و در انجام عملیاتهای تخریبی علیه نیروهای شوروی نیز به دنبال جنگ در یکی از مرزهای شمالی، موفق بود.
ژاپنیهای قصد داشتند نشان دهند که این بیماریها و همهگیریها در نتیجه مسائل طبیعی و فصلی رخ دادهاند و از این رو، سالیان سال اصل ماجرا پنهان ماند.
استثنای دیگر که با دشواری بیشتری میتوان آن را مستند کرد استفاده از عوامل بیولوژیکی در عملیاتهای مخفی ویژه است.
تلاش آلمان برای آلوده کردن حیوانات به سیاه زخم و سراجه (بیماری بین انسان و اسب) در جریان جنگ جهانی اول شاید بهترین نمونه از این نوع عملیاتهای تخریبی باشد. مهمتر اینکه برنامههای پیشرفته دولتی در غرب و اتحاد جماهیر شوروی به لحاظ فنی بسیار پیشرفتهتر از ژاپنیها بود و به تولید بمبها و دیگر سیستمهای انتقال هوایی و تولید عوامل مخربتر انجامید. هر چند تمام برنامههای پیشرفته پتانسیل مخفیانه بودن دارند، هر یک اولویت بیشتری را به مقیاس استراتژیک بودن این روش میبخشند.
در مورد تسلیحات بیولوژیکی هیچ دولتی تاکنون به صورت آشکار ظرفیت تقابلی خود را آشکار نساخته است. وجود برنامههای تسلیحات بیولوژیکی عموماً مخفی است و دشواریهای فنی آنها بسیار جدیتر از تسلیحات شیمیایی است
پروتکلهای نیمبند و تهدید گسترش تسلیحات بیولوژیک
پروتکل ژنو اولین استفاده از تسلیحات بیولوژیک را ممنوع اما در مورد تهیه این نوع از تسلیحات، سکوت کرده است. این خلأ در نتیجه به هر یک از کشورهای عضو اجازه میدهد تا خود را برای مقابله به مثل در برابر دولتی که با تسلیحات شیمیایی یا بیولوژیکی اقدام به حمله میکند، آماده سازد.
در این میان، مفهوم مقابله به مثل بسیار مورد مناقشه است. ظاهراً این ادعا به معنای اجازه استفاده محدود یا متقارن از تسلیحات ممنوعه است، در صورتی که قرار باشد دشمن را به عدم استفاده از آن، متقاعد کند. اما آیا این مقابله به مثل میتواند علیه مردم غیرنظامی باشد؟ اگر مردم یک کشور مورد حمله قرار گیرند، آیا این مجوز وجود دارد که علیه مردم کشور دشمن مقابله به مثل کرد؟
به این ترتیب، حد فاصل میان استفاده دفاعی و تهاجمی به راحتی قابل حذف است.
از آنجا که میزان ظرفیت یک دشمن احتمالاً ناشناخته است، به همین خاطر به حداکثر رساندن ظرفیت خود برای مقابله با حمله غافلگیر کننده، عاقلانه به نظر میرسد؛ البته با این شرط که ماسکها، لباسها و داروهای دشمن به عنوان خطوط دفاعی فنی، این طرح را با شکست مواجه کند.
بیشتر کشورهای عضو پروتکل ژنو اعلان کردند که اگر اولین طرفی باشند که مورد حمله تسلیحات شیمیایی یا بیولوژیکی قرار گیرند، به معاهده پایبند باقی نمیمانند. بنابراین به منظور انجام اقدامات تدافعی، حق حمله متقابل را برای خود به رسمیت شناختند.
ادامه ص ۳
🟨♦️🟨 سیم خاردار مانع سیل نیست لایحه عفاف را پس بگیرید!
۱
نمیخواهیم و بایسته هم نیست که «کلیاتابوالبقاء» ببافیم! از این روی در آغاز به سراغ نقطه پایان میرویم و آن اینکه، لایحه موسوم به «حمایت از عفاف و حجاب» برخلاف نامی که بر آن نهادهاند، نه فقط حمایت از عفاف و حجاب نیست، بلکه در صورت تصویب، گسترش بیحجابی را نیز به دنبال خواهد داشت.
به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری مدیر مسؤول روزنامه کیهان در یادداشتی تحت عنوان «سیم خاردار مانع سیل نیست لایحه عفاف را پس بگیرید!» نوشت:
دیروز ۲۱ تیرماه، سالروز شهادت ۱۷۰۰ تن از هموطنان عزیز و غیرتمند کشورمان بود که برای مقابله با کشف حجاب در مسجد گوهرشاد گرد آمده بودند و به دستور رضاخان پهلوی قتل عام شدند.
این روز را به همین مناسبت «روز عفاف و حجاب» نامیدهاند... ضرورت یادداشت پیشروی را از این زاویه و در سالروز شهادت مدافعان حجاب، مضاعف تلقی میکنیم. بخوانید!
و پیشاپیش، اشاره به این نکته ضروری است که نقد فلان اقدام دولت، قوه قضائیه و یا مجلس هرگز به معنا و مفهوم نقد سران محترم قوا نیست بلکه احتمال خطا در هر دستگاه و مرکزی وجود دارد بیآن که مستقیماً به بالاترین مقام آن دستگاه ربطی داشته باشد. مخصوصاً آن که رؤسای کنونی سه قوه از برترین و فداکارترین شخصیتهای شناخته شده این مرز و بومند.
🟢 ۱- نمیخواهیم و بایسته هم نیست که «کلیاتابوالبقاء» ببافیم! از این روی در آغاز به سراغ نقطه پایان میرویم و آن اینکه، لایحه موسوم به «حمایت از عفاف و حجاب» برخلاف نامی که بر آن نهادهاند، نه فقط حمایت از عفاف و حجاب نیست، بلکه در صورت تصویب، گسترش بیحجابی را نیز به دنبال خواهد داشت. این واقعیت تلخ را طی یک ماه گذشته با ارائه اسناد متقن، دلایل روشن حقوقی و شواهد غیرقابلانکار در چند یادداشت کیهان آورده بودیم ولی متاسفانه تاکنون با هیچ پاسخی روبهرو نشده بود! تا اینکه روز دوشنبه همین هفته، آقایان رئیسی و اژهای، رؤسای محترم قوه قضائیه و مجریه در اظهاراتی که میتواند امیدوارکننده باشد، اعلام کردند برای مقابله با بیحجابی معطل تصویب لایحه عفاف و حجاب نمیشوند و از قوانین موجود برای مقابله با این پدیده عفتسوز و خانمانبرانداز استفاده خواهند کرد. در این باره اشاره به چند نکته ضروری به نظر میرسد.
🟢 ۲- این که اظهارات اخیر را امیدوارکننده ارزیابی میکنیم به این علت است که در قوانین موجود با توجه به حکم صریح اسلام عزیز، بیحجابی جرم تلقی شده و مقابله با آن به صراحت در قانون آمده است، بنابراین اظهارات رؤسای دو قوه در صورت اجرا، میتواند نقطه آغازی برای مقابله با پدیده عفتسوز کشف حجاب باشد که متاسفانه اینروزها به حال خود رها شده است! از این روی اظهارات برادران بزرگوارمان را -در صورت توجه به ابعاد دیگر این ماجرا که به آن اشاره خواهیم کرد- میتوان امید آفرین تلقی کرد.
گفتنی است در بخشی از یک یادداشت کیهان با عنوان «بازی دو سر باخت در لایحه عفاف» ضمن نقد لایحه موسوم به «حمایت از عفاف و حجاب» بر ضرورت اجرای قوانین موجود تاکید کرده و آورده بودیم: «... بر فرض که تهیه و تدوین قانون تازهای برای حجاب ضرورت داشته باشد! سؤال این است چرا مادام که قانون جدید به تصویب نرسیده است، این پدیده پلشت و خسارتآفرین به حال خود رها شده و برای پیشگیری از آن به قوانین موجود عمل نمیشود؟ آیا این بیتوجهی مصداق صریح قانونشکنی و «ترک فعل» نیست؟! بدیهی است که هست»!
🟢 ۳- و اما، این سکه - همانگونه که اشاره کردیم- روی دیگری هم دارد که اگر مورد توجه جدی قرار نگیرد میتواند فاجعهآفرین باشد و آن متن لایحه موسوم به «حمایت از عفاف و حجاب» است! که نه فقط در پیشگیری از پدیده حرام شرعی و حرام سیاسی و حرکت خانوادهبرانداز کشف حجاب نقش موثری ندارد، بلکه در صورت تصویب، ترویج و گسترش بیحجابی را نیز به دنبال خواهد داشت. از این روی، چنانچه قرار است قوانین موجود تا زمان تصویب لایحه عفاف اجرا شود و پس از آن لایحه عفاف و حجاب جایگزین قوانین موجود باشد، نه فقط از عفاف و حجاب حمایت نشده است بلکه برای گسترش بیحجابی «مجوز قانونی»! هم صادر شده است! چرا؟! بخوانید!
🟢 ۴- لایحه عفاف و حجاب اگر چه ابعاد نگرانکننده و خطرآفرین فراوانی دارد ولی تنها نگاهی -هرچند گذرا- به ماده اول این لایحه که جانمایه آن نیز هست، میتواند از عمق فاجعهای که تصویب و اجرای آن به دنبال خواهد داشت، رونمایی کند.
در ماده اول لایحه آمده است؛ «مأمورین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که ضابط قوه قضایی محسوب میشوند مکلفند نسبت به اشخاصی که در ملأ عام یا اماکن عمومی یا فضای مجازی اقدام به نقض هنجارهای اجتماعی از جمله کشف حجاب مینمایند در مرتبه اول و از طرق مقتضی یا با استفاده از فناوریهای نوین و سامانههای هوشمند نظیر ارسال پیامک تذکر دهند.
ادامه ص ۲
🟨♦️🟨
۲
در صورت عدم توجه به تذکر و ادامه تخلف یا تکرار، مرتکب، معادل یک ششم حداکثر جزای نقدی درجه هشت و در مرتبه بعد معادل یک سوم حداکثر جزای نقدی درجه هشت توسط فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که در این قانون جهت اختصار فراجا نامیده میشود از طرق فوقالذکر جریمه خواهد شد. در صورتی که عمل فوق برای مراتب بعدی تکرار شود علاوهبر اعمال جریمهای معادل یک دوم جزای نقدی درجه هشت، مرتکب به مرجع قضایی معرفی و به جزای نقدی درجه هفت محکوم خواهد شد».
🟢۵- به بیان دیگر؛ پلیس در صورت مشاهده جرم مشهود و حرام شرعی و سیاسی کشف حجاب، حق کمترین برخورد و ممانعتی ندارد! خُب، باید چه کند؟ اگر خانمی کشف حجاب کرد در مرحله اول تذکر پیامکی میگیرد! چگونه؟! از چهره شناسایی میشود؟ یا از او میخواهند خود را معرفی کند؟! چگونه میتوان از راستگویی او در معرفی خود اطمینان حاصل کرد؟ با مشاهده کارت ملی؟! در این صورت دیگر چه نیازی به پیامک است؟! و... در مرحله دوم و سوم هم تذکر پیامکی دریافت میکند! و در مرحله چهارم به مرجع قضایی معرفی میشود. مکانیسم و چگونگی انجام این مراحل چهارگانه چیست؟! لایحه دراینباره توضیح روشنی ندارد.
🟢 ۶- حالا به میزان جرایم نقدی تعیین شده برای کسانی که به پیامکهای پلیس توجه نکردهاند نگاهی بیندازید؛
♦️الف: جریمه کشف حجابکنندگانی که به اولین پیامک پلیس توجه نکردهاند، یک ششم جزای نقدی درجه هشت است. یعنی ۱۶۶ هزار تومان!
♦️ب: در مرحله بعد ۳۳۳ هزار تومان!
♦️ج: در مرحله سوم ۵۰۰ هزار تومان!
♦️د: در این مرحله کشف حجابکننده به دستگاه قضایی معرفی میشود!
خُب، تصور میکنید که در این حالت چه اتفاقی خواهد افتاد؟! تقریباً هیچ! مطابق ماده یاد شده در این حالت که اوج برخورد پس از چندبار بیتوجهی به پیامکهاست، کشفحجابکننده حداکثر به ۲ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم میشود!
🟢 ۷- در یکی از یادداشتهای کیهان در این باره نوشته بودیم: «پرسشی از تهیهکنندگان محترم لایحه در میان است که آیا تصور میکنند این جرایم نقدی میتواند مانع کشف حجاب باشد؟!
آنهم از سوی کسانی که کشف حجاب را به عنوان یک ماموریت انجام میدهند؟! و آیا تامین این مبالغ و حتی صدها و هزاران برابر آن برای سرویسهای اطلاعاتی و امنیتی دشمن که از کشف حجاب و گسترش آن به عنوان بخشی از یک جنگ ترکیبی علیه مبانی اسلام و نظام و مردم این مرز و بوم استفاده میکند، کمترین زحمتی دارد؟!
یکی از بازداشتشدگان درجه چندم اعتراف کرده است که برای هر یک ساعت حضور بیحجاب در خیابانها و اماکن عمومی ۳دلار دریافت میکرده است! و توضیح داده است که درآمد یک ماه او بیش از ۵۰ میلیون تومان بوده است! پرداخت جریمه چند صد هزار تومانی و نهایتاً دو میلیون تومانی برای افرادی نظیر آنها که تازه از ماموران اجیر شده دست چندم نیز هستند چه مشکلی درپی خواهد داشت؟!
🟢 ۸- لایحه توضیح نمیدهد که آیا در فاصله ارسال پیامکهای چهارگانه، (که فاصله زمانی آن نیز مشخص نشده است) از ادامه کشف حجاب آنها جلوگیری میشود یا نه؟! آنچه از متن لایحه برمیآید این است که کشف حجابکنندگان با پرداخت مبالغ مورد اشاره، میتوانند به بیحجابی خود تا پایان مرحله چهارگانه ادامه بدهند! و درپایان مرحله چهارم نیز با پرداخت حداکثر ۲ میلیون تومان (جزای نقدی درجه هفت) بدون روبهرو شدن با هیچ مانعی کماکان بدون حجاب در تردد باشند! به بیان دیگر آیا میتوانند پول بدهند و بیحجاب باشند؟!
🟢 ۹- با توجه به آنچه گذشت اگر لایحه «عفاف و حجاب» آنگونه که هست به تصویب برسد، نقش آن در پیشگیری از بیحجابی شبیه آن است که بخواهیم با کشیدن سیم خاردار از آسیب سیل جلوگیری کنیم! از این روی با جرأت میتوان گفت تنها راه عاقلانه و کارساز برای پیشگیری از پدیده عفتسوز کشف حجاب و نجات فریبخوردگان از چنبره فریب دشمنان، پس گرفتن لایحه موسوم به «حمایت از عفاف و حجاب» است.
🟢 ۱۰- این نکته نیز گفتنی است که وقتی پای نقد مصلحانه لایحه عفاف به میان کشیده میشود، برخی از سر ناآگاهی و شماری نیز از روی بداندیشی اصرار دارند که منتقدان را طرفدار بگیر و ببند و برخوردهای سخت متهم کنند و حال آن که به قول حکیمانه رهبر معظم انقلاب که شواهد میدانی نیز بر آن تاکید دارند «خیلی از کسانی که کشف حجاب میکنند توجه ندارند که چه کسی پشت این سیاست رفع حجاب و مبارزه با حجاب است -جاسوسهای دشمن، دستگاههای جاسوسی دشمن دنبال این قضیه هستند- اگر بدانند حتماً نمیکنند» بنابراین، سخن از یکسو، برخورد سخت و پشیمانکننده با ماموران پشتصحنه است که اندک و کمشمارند و از سوی دیگر نجات کسانی است که از واقعیت ماجرا بیخبرند و نمیدانند که امروزه کشف حجاب علاوهبر حرام شرعی، بخشی از جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران و ایرانیان است (حرام سیاسی).
ادامه ص ۳
🟨♦️🟨
۳
بدیهی است که این طیف هرگز حاضر نیستند در شمار دشمنان وطن و مردم وطنشان باشند به قول حضرت آقا اگر بدانند نمیکنند... که به این بخش از ماجرا در فرصت دیگری خواهیم پرداخت. انشاءالله.
پایان
🟣♦️🟣
🇮🇷جهاد تبیین
دکتر محمدمهدی ایمانیپور:
حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار فضلا، طلاب و مبلغان حوزههای علمیه، تبلیغ دین و اهداف دینی را مهمترین وظیفه حوزهها خواندند و به نکات مبنایی و ارزندهای در حوزه تبلیغ و تبیین اشاره فرمودند.
معظم له بر لزوم استفاده از لوازم تبلیغ موثر و بهروز یعنی شناخت مخاطب، شناخت آرایش حقیقی صحنه تبلیغات جهانی برای داشتن موضع تهاجمی و برخورداری از روحیه جهادی تاکید فرمودند. همچنین ایشان با اشاره به شاخصههایی مستند در تاریخ معاصر، جبهه معاند و مقابل نظام اسلامی که خود را لیبرال-دموکراسی مینامد، تهی از دموکراسی و آزادی واقعی دانستند.
درباره فرمایشات رهبر حکیم انقلاب نکاتی وجود دارد که لازم است نسبت به آنها توجه داشته باشیم.
نخست اینکه در عرصه جهاد تبیین، نمیتوان نقش مجاری و ابزارهای انتقال پیام، همچنین مخاطبشناسی صحیح و موثر را نادیده انگاشت.
در صورتی که یک پیام صحیح بدون در نظر گرفتن اقتضائات مبتنی بر «مخاطب» و «ابزار» منتقل شود، قطعا چرخه تبیین بهدرستی طی نخواهد شد و روند تبلیغ ابتر خواهد ماند.
در علم مخاطبشناسی، قلمرو ارتباط کلامی و غیرکلامی باید مشخص شود و مبلغ، نسبت به آنها اشراف داشته باشد.
شناخت ویژگیهای شخصیتی، رفتاری و شناختی مخاطبان و در کنار آن، درک نیازها، رغبتها، انگیزهها و آرمانها و ثوابت ذهنی آنها، شروط لازم شکلگیری یک تبیین موثر قلمداد میشود.
رویکرد تهاجمی (به معنای رویکرد کنشگرانه و غیرانفعالی بر اساس موقعیتشناسی مخاطب) و روحیه جهادی مبلغان سبب خواهد شد مخاطب در بهترین موقعیت و با بهترین ابزار ممکن، پیام مبلغ را دریافت کند و آن را با عمق جان و نگاه خویش عجین سازد، بنابراین در امر تبلیغ «آگاهی» شرط لازم هست ولی کافی نیست.
نکته دوم، مربوط به شناخت نقاط شرارت و ضعف دشمنان در عرصه تبلیغ و جهاد تبیین است. یکی از اصلیترین تکنیکهای رسانهای و روانی غرب، خلق تصاویر مجازی و القای آنها تحت عنوان واقعیات به مخاطبان گوناگون است.
در این ترکیب پیچیده، «مصادیق کاذب» در خدمت «مفاهیم واقعی» درآمده و این دو به گونهای در یکدیگر خلط میشوند که ذهن مخاطب را به خطا وامیدارد.
در همین ساختار مسموم، قتل عامدانه یک نوجوان آفریقاییتبار توسط پلیس فرانسه و سرکوب شدید اعتراضات پس از آن تبدیل به امری مباح و طبیعی برای حفظ امنیت و آرامش شده و در مقابل، دفاع از حریم امنیت عمومی شهروندان توسط پلیس ایران مصداق سرکوب و ظلم شمرده میشود! درست در همین ساختار، پارلمان اروپا به سادگی چشمان خود را روی کشته شدن روزانه زنان اروپایی به دلیل خشونتهای پلیس یا منازعات اجتماعی میبندد و در مقابل، شعار زن، زندگی، آزادی را در قبال کشور ما سر میدهد. تهی بودن ساختار لیبرالیستی و نئولیبرالیستی در غرب نیز در چنین فضایی بر هیچکس پوشیده نیست. حتی افرادی مانند فرانسیس فوکویاما (نظریهپرداز پایان تاریخ) در شرایط امروزی نتوانستهاند نگرانی خود را بابت اضمحلال مفهومی، ساختاری و مصداقی لیبرال - دموکراسی کتمان سازند. نظام حکمرانی غرب، اکنون توسط کسانی که مبدع و مقوم آن بودهاند به چالش کشیده شده است اما آیا این حقیقت در معرض دید مخاطبان و افکار عمومی دنیا قرار میگیرد؟!
نکته سوم، مربوط به امر تبلیغ در «محیط بینالملل» است. قطعا زمانی که عرصه تبلیغ و تبیین، قید بینالمللی و محیطی پیدا میکند، محاسبات ما به مراتب ظریفتر و حساستر خواهد شد. یکی از کارویژهها و مسؤولیتهای بزرگ نهادهایی نظیر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ایجاد فضای مناسب برای آشنایی نهادها و فضلای حوزوی با نیازها و اقتضائات محیط بینالملل و محاسبه، جایابی و ادغام صحیح عوامل بینالمللی و محیطی در امر تبلیغ و تبیین است. در اینجا باید متوجه جایگاه بسیار تعیینکننده «رصد و شناخت محیط بینالمللی تبلیغ» باشیم. حتی اگر بهترین پیامها، ابزارها و مجاری انتقال پیام بدون در نظر گرفتن ظرافتهای محیطی در اختیار مخاطبان بینالمللی قرار گیرد، روند تبلیغ دچار خلل خواهد شد. بدون شک در نظام حکمرانی فرهنگی و تبیینی جمهوری اسلامی ایران، باید این مسؤولیت و نقشآفرینی را در نظر داشت. اتصال، همپوشانی و همافزایی همه نهادهای دخیل در عرصه برونمرزی جهاد تبیین، قطعا مولد بهترین نتیجه برای ما در عرصه جهانی تبیین و تبلیغ خواهد بود. استفاده از ظرفیت ایرانیان و مسلمانان خارج از کشور در تکمیل این منظومه فراگیر، یک ضرورت محسوب میشود.
و کلام آخر اینکه اولویت دادن به امر «تبلیغ» در کنار «فراگیری علوم دینی» از سوی حضرت آیتالله العظمی خامنهای مدظله العالی، به معنای ضرورت اقدام عملی و حضور در صحنه و عدم سکون در شرایط حساس کنونی است.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
🔵🔶🔵 جان پیامبر در عرصه مباهله
محمدامین علیدوست:
مسیحیان نجران واقع در شمال یمن، وقتی شنیدند کسی در مدینه ادعای پیامبری کرده و در کتابش عیسی(ع) را نه یکی از اَقانیم ثلاثه، بلکه مخلوقی معمولی دانسته، زیر بار این حرف نرفتند و کاروانی متشکل از اسقف نجران و کشیشان خاصش تشکیل داده و به مدینه نزد پیامبر اسلام(ص) آمدند تا با ایشان محاجه و بحث کنند. با نزول آیات مباهله در سوره آلعمران، خداوند پیامبر را از جر و بحث با آنها برحذر داشت و پیشنهاد مباهله داد. یعنی گفت رو در روی هم حاضر شوید و عزیزانتان را هم بیاورید. سپس دست به دعا بردارید و از خدا بخواهید لعنت خود را بر آن کس که بر باطل اصرار میکند نازل کند. بر این مبنا روزی برای مباهله تعیین و قرار شد در بیرون مدینه در صحرا پیامبر با عزیزانش و اسقف نجران با کشیشان و احتمالا خانواده آنها حاضر شوند. پیامبر دست فاطمه(س) و علی و حسن و حسین(ع) را گرفت و به وعدهگاه آمد. مسیحیان که دیدند پیامبر چنین صادقانه و مصمم است ترس برشان داشت و از مباهله منصرف شدند و به نجران بازگشتند.
غالب مفسران و محدثان شیعه و اهل تسنن تصریح کردهاند آیه مباهله در حق اهل بیت پیامبر صلىالله علیه وآله نازل شده است و پیامبر تنها کسانى را که همراه خود به میعادگاه برد فرزندانش حسن و حسین علیهماالسلام و دخترش فاطمه علیهاالسلام و على علیهالسلام بودند، بنابراین منظور از «ابناءنا» در آیه منحصرا حسن و حسین علیهماالسلام هستند، همانطور که منظور از «نساءنا» فاطمه علیهاالسلام و منظور از «انفسنا» تنها على علیهالسلام بوده است و احادیث فراوانى در این زمینه نقل شده است.
بعضى مفسران اهل تسنن که کاملا در اقلیت هستند کوشیدهاند ورود احادیث را در این زمینه انکار کنند اما مراجعه به منابع اصیل اهل تسنن نشان مىدهد بسیارى از طرق این احادیث به شیعه و کتب شیعه هرگز منتهى نمىشود و اگر بنا باشد ورود این احادیث را از طرق اهل تسنن انکار کنیم، سایر احادیث آنها و کتبشان نیز از درجه اعتبار خواهد افتاد.
قاضى نورالله شوشترى در جلد سوم کتاب نفیس «احقاق الحق» طبع جدید صفحه 46 چنین مىنویسد: مفسران در این مساله اتفاق نظر دارند که «ابناءنا» در آیه فوق اشاره به حسن و حسین علیهماالسلام و «نساءنا» اشاره به فاطمه علیهاالسلام و «انفسنا» اشاره به على علیهالسلام است.
مفسران و محدثان و مورخان شیعه نیز عموما در نزول این آیه درباره اهل بیت علیهمالسلام اتفاق نظر دارند و در تفسیر نور الثقلین روایات فراوانى در این زمینه نقل شده است.
از جمله به نقل از کتاب «عیون اخبارالرضا» درباره مجلس بحثى که مامون در دربار خود تشکیل داده بود، اینچنین مینویسد: امام علىبن موسىالرضا علیهماالسلام فرمودند: خداوند پاکان بندگان خود را در آیه مباهله مشخص کرده است و به پیامبرش چنین دستور داده: فمن حاجک فیه من بعد ما جاءک من العلم فقل تعالوا ندع ابناءنا...
و به دنبال نزول این آیه، پیامبر؛ على، فاطمه، حسن و حسین علیهمالسلام را با خود به مباهله برد...
این مزیتى است که هیچ کس در آن بر اهلبیت علیهمالسلام پیشى نگرفته و فضیلتى است که هیچ انسانى به آن نرسیده و شرفى است که قبل از آن هیچکس از آن برخوردار نبوده است.
🚨سیلی سنگین اطلاعاتی به رژیم موقت صهیونیستی؛
‼️دستگیری #شاهمهره_جاسوسی اسرائیل در عراق/ «الیزابت تزورکو» کیست و بازداشت او چه اهمیتی دارد؟
🔴 الیزابت تزورکو، کارمند ارتش رژیم صهیونیستی با پاسپورت روسی به عراق سفر کرده بود. او که از تحلیلگران ارتش رژیم اشغالگر بود در سفر خود ابتدا به اقلیم کردستان سفر کرده و پس از آن به مرکز عراق رفته بود. گزارشها نشان میدهد از ماه مارس تاکنون وی ناپدید شده است و حتی برخی گمانههای خارجی از ا#نتقال این جاسوس به #ایران خبر میدهند.
🛑مدتی پس از ناپدید شدن الیزابت تزورکو، دفتر نخستوزیری اسرائیل در بیانیهای گم شدن این زن را تایید کرد. دفتر نخستوزیری اسرائیل ادعا کرد که وی همچنان زنده است و عراق را مسئول حفظ امنیت و جان او میداند. به گفته منابع عراقی، او تابعیت دوگانه روسیه-رژیم صهیونیستی را دارد.
♦️مادر الیزابت در مصاحبه و گفتگو با رسانههای اسرائیلی اعلام کرده است که دو ماه است خبری از دخترش ندارد. تروزکوف در ارتش رژيم اشغالگر مشغول به کار بود. وی اگرچه هشداری مبنی بر سفر نکردن به عراق دریافت کرده بود اما با این حال این کار را انجام داد. نکته دیگری که احتمال جاسوس بودن وی را افزایش میدهد، واکنش روسیه به ناپدید شدن تزورکو است.
🔺آخرین اخبار و مواضع مقامات رژیم صهیونیستی نشان میدهد آنها نگران احتمال انتقال وی به ایران هستند. انتقالی که میتواند #پاتکی بزرگ به #سیستم_امنیتی رژیم صهیونیستی باشد. بنظر میرسد الیزابت تزورکو که از چهرههای موافق جنگ داخلی در سوریه نیز بود و در آن نیز نقش داشت با تمام #اطلاعات و #دسترسیهایش در اختیار مقاومت و احتمالا ایران قرار گرفته است که اسرائيل را باید آماده دریافت #ضربات_امنیتی سهمگینتری از جانب ایران کند.
#سواد_امنیتی #امنیت_ملّی #سیلی_اطلاعاتی #وزارت_اطلاعات #سازمان_اطلاعات_سپاه
#نبرد_ما 🌷🌹
⭕
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برنامه بلند مدت دشمن با دامن کوتاه و غفلت مدیران و.....
❗️https://eitaa.com/women92
🔹حجاب یک مسئلهی کاملاً سیاسی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و دینی است
انتشار با ذکر لینک #مطالعات_اسلامی_زنان
https://eitaa.com/women92
✅️مسئولین از چی میترسید؟! چرا اینقدر دچار شرک شدید؟!
#لایحه_حجاب و عفاف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مخالفین طب سنتی اسلامی😁بخندید حالتون عوض شه!
ببینید مخالفین طب سنتی چقدر با دلیل حرف میزنند🤫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 موضع استاد #رائفی_پور درباره احترام به مقدسات اهلسنت
قابل توجه کسانی که با دروغ پردازی میخواهند بگویند دلیل ممنوع الخروجی استاد توهین به مقدسات اهل سنت بوده است.
✅ سخنرانی های استاد رائفی پور 👇
@aliakbareraefipour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از این که استاد ازغدی شلنگ رو گرفت رو وزیر علوم تعجب کردید ؟
استاد یه زمانی جلوی هاشمی رفسنجانی این طوری لودرسواری میکرد 😁