🚫🚫🚫
🟧 سمپاشی رسانههای بیگانه اقدام علیه سلامت روانی ایرانیان...
☑️ رسانههای فارسیزبان خارجنشین همسو با سیاست فشار حداکثری و ایران هراسی با استفاده از تاکتیکهای عملیات روانی و با برجستهسازی و انتشار اخبار بزرگنمایی شده از ایران، همواره سعی دارند تا با هر بهانه ای با القای ناتوانی بخشهای مختلف نظام بر شکاف خودساخته میان مردم و حاکمیت دامن بزنند.
🔺در این راستا، تیپ شناسی مجریان، خبرنگاران و کارشناسان این شبکه ها می تواند تا حدود زیادی رمز گشای این واقعیت باشد...
🔻در این خصوص خبرنگاران، کارشناسان و تحلیل گران این رسانهها که عمدتاً ایرانی هستند را می توان در سه تیپ شخصیتی جای داد:
1⃣ تیپ اول؛ افرادی هستند که فعالیت در این شبکهها را به دید یک شغل و میز شام نگاه میکنند و برایشان هیچ اهمیتی ندارد که چه میکنند، چه میگویند، در مورد چه کسی یا کسانی میگویند و تبعات عملشان چیست! فقط به دلارهایی دلخوشاند که بابت حقوق دریافت میکنند و هیچگاه حاضر نیستند آن را از دست بدهند.
2⃣ تیپ دوم؛ افرادی هستند که عمدتاً زخمخورده هستند و به خاطر خصومتی که با نظام جمهوری اسلامی دارند، با تولید محتوا و برنامههای عملیات روانی دست به سیاه نمایی میزنند و با برجستهسازی نقاط کور کل دستاوردهای نظام را یکجا زیر سؤال میبرند و حتی یک نقطه روشن را هم منعکس نمیکنند و وقتی میبیند فعالیتهایشان نتیجه نمیدهد و توطئههای آنان توسط نظام خنثی میشود، در یک رویکرد انتقام جویانه علیه کل ملت ایران دست به جنگ روانی کثیف میزنند و با ایجاد یأس و ناامیدی، بنبست را به تصویر میکشند همچنان که به عنوان مثال در موضوع کرونا دیدیم که چگونه این رسانهها و عناصرشان آتش توپخانه خود را بر کل ملت ایران روشن کرده بودند و با به تصویر کشیدن چهرهای هیولا گونه و آدمخوار از کرونا و القاء ترس، تردید و اضطراب، مردم را به سمت فروپاشی روانی برده بودند...
3⃣ تیپ سوم؛ کسانی هستند که اساساً شیفته و خودباخته فرهنگ غرب هستند و هویت ایرانی اسلامی را قبول ندارند و حتی آن را امل، عقبمانده و کسر شأن خود میدانند و با تولید و اجرای برنامههای جذاب و القاء تصویری رویایی و رمانتیک از غرب همهچیز را گلوبلبل نشان میدهند و از کوچکترین خوشوبشهای شاهزادههای کاخ باکینگهام چنان متحیر میشوند که گویی خداوند به آنها نظرکرده است تا بزرگترین رخداد زندگیشان را تجربه کنند و این در حالی است که نظام شاهی و شاهزادگی در جهان مدرن یک تحجر تلقی میشود...
📌بنابراین؛ در تبارشناسی رسانههای مذکور و انگیزه شناسی مجریان و خبرنگاران و کارشناسان آن و نیز تحلیل محتوایی اخبار، گزارشها و تحلیلهای آن، درمجموع به این جمعبندی میتوان رسید که همگی تحت استعمار قدرتهای بزرگ غربی و خاورمیانهای هستند که با خرج پولهای کثیف قصد نابودی و فروپاشی ایران را دارند چرا که ایران تنها کشوری در جهان است که از زمان کوروش به اینسو داعیه امپراتوری فرهنگی و تمدنی بر جهان را داشته و جهتگیری آرمانگرایی را تاکنون دنبال میکند.
⚠️ ازاینرو؛ این قبیل رسانههای فارسیزبان که اساساً تحت استعمار و استثمار باندهای قدرت و ثروت جهانی هستند، عمدتاً کمر به قتل عام فکری، روحی و روانی مردم بسته و از جمله تلاش های عمده شان این است که روش زندگی مردم را به دلخواه خود عوض کرده؛ کاری کنند که مردم ایران مثل آنها زندگی کنند و بخورند و بیاشامند و گرنه حس املی و عقبماندگی را به آنها القا و بر پیکره ی جامعه زخم وارد میکنند که اساساً این عمل برخلاف دموکراسی و حقوق بشری است که از آن دم میزنند...
♻️ تحقیقات دانشگاهی ثابت کردهاند که جامعه ایرانی دین و معنویت را بهمثابه یک سبک زندگی برای خود درونی کرده است و حتی برای شمار زیادی از جمعیت، دین و معنویت از نان شب واجبتر است. بنابراین؛ هر چند تلاش این قبیل رسانهها و عواملشان در تغییر ذائقهها و باورهای جامعه ایرانی به طور اساسی، امری بینتیجه است، اما چنان چه سواد رسانهای و قدرت تجزیه و تحلیل پیام های رسانه ای در مردم بالا نرود، سمپاشیهای رسانهای آنها باعث ایجاد مزاحمت و نوعی اقدام علیه سلامت روانی ایرانیان تلقی می شود که در درازمدت می تواند موجبات گسترش ناخوشهای روانی در سطح ملی را فراهم آورد. و قطعاً وجدان جمعی و تاریخ در این باره قضاوت خوبی نخواهد داشت...
🎙(خبرگزاری جمهوری اسلامی)
#سواد_رسانه
#سم_پاشی_روانی
#شبکه_های_معاند
🌀 به ما بپیوندید:
❗️با سواد شو❗️
سواد مدیا👇
@savadmedia1401
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔅 برای دوستان خود فوروارد کنید و در افزایش سواد رسانهای جامعه سهیم باشید.
«انتشار به همراه لینک»
سلام
https://www.farsnews.ir/my/c/199238
🔊🔊🔊🔴در خواست بازنگری در لایحه حجاب و عفاف
لطفااااااا حمایت کنید و توی گروهاتون ارسال کنین
این لایحه بیشتر مدافع بیحجابی هست تا حجاب !!
کشوری که مردمانش درگیر بی بندوباری شود #اقتصادش زمین خواهد خورد چون بجای کار تولید درگیر مسایل دیگر میشوند جای که شهوت امد حکمت وبرکت خواهد رفت
#نشر
🍃🌺🍃 @mina_foroozesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لیبرالها دارند نسخه حرام سیاسی تجویز میکنند، غیرت و بصیرت مسئولان کجا رفته...؟
⏪ایشون موسی غنی نژاد هستند نسخه پیچ اقتصادی دولت های مختلف جمهوری اسلامی از اصولگرا تا اصلاحطلب... نظام کارشناسی اقتصادی دولت با ایده ها و تز های این شخص و هم کیشانش پایه گذاری شده است.
▪️اکنون دارند برای عقب نشینی نظام از احکام مسلم و قطعی اسلام مانند حجاب نسخه حرام سیاسی تجویز میکنند. به همین راحتی و با همین نیشخند ها و کنایه های شیطانی....
▪️تعجب نکنید اگر برخی مسئولان و خواص اغوا شده فریب این نسخه های شیطانی این افراد را بخورند و فرمان عقب نشینی از سنگر حجاب را صادر کنند...
ببینید چگونه مکتب امام را تحریف میکنند.
▪️امام فرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است ،منظورشان آن نظامی بود که در آن اقامه حق بشود و احکام الهی اجرا بشود.....
▪️حالا متوجه شدید چرا رهبر انقلاب سال گذشته نسبت به اغوای خواص و تحریف مکتب امام و خطر ارتجاع بسمت سبک زندگی غربی و فساد و فحشای قبل از انقلاب هشدار دادند ؟
⏪حالا ببینید مصادیق هشدارهای رهبر انقلاب در یک سال اخیر را....
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
لایحه عفاف یا گسترش بیحجابی؟! (یادداشت روز روزنامه کیهان به قلم حسین شریعتمداری)
۱- میگویند؛ در یکی از روزهای زمستان، شخصی از همسایه خود شکایت کرده بود که برف پشت بامش را جلوی در خانه ما ریخته و تردد ما را با دشواری روبهرو کرده است. دادگاه بعد از بررسی ماجرا، شکایت را وارد دانسته و طی حکمی همسایه را ملزم کرد که برفها را از جلوی خانه شاکی پاک کند. حکم دادگاه اما، در اواسط مرداد ماه و در اوج گرمای هوا صادر و ابلاغ شده بود!... شاکی ضمن تشکر از سرعت عمل(!) دادگاه، اعلام کرد که شکایت خود را پس گرفته است و اصلاً شتر دیدی؟! ندیدی!
۲- اخیراً لایحهای با عنوان «لایحه عفاف و حجاب» از سوی دستگاه قضایی تهیه شده و توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است. نگاهی به مفاد این لایحه و مقایسه مواد پیشنهادی آن با قوانین موجود، این تلقی را به دنبال دارد که انگار لایحه یاد شده نه برای مقابله با بیحجابی، بلکه با هدف (ولو ناخواسته) حذف موانع قانونی موجود و زمینهسازی برای گسترش این پدیده زشت و پلشت تهیه شده است!
۳- به عنوان نمونه -و فقط یک نمونه از دهها نمونه دیگر- در ماده
یک لایحه آمده است:
«فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) مکلف است به زنانی که مرتکب رفتار موضوع ماده(۲) این قانون میشوند در مرتبه اول از طریق مقتضی با استفاده از فناوریهای نوین و سامانههای هوشمند مانند ارسال پیامک تذکر دهد. در صورت تکرار این رفتار در مرتبه دوم از طریق سامانههای مذکور معادل یکدهم جزای نقدی درجه هشت و در مرتبه سوم معادل یک پنجم جزای نقدی درجه هشت جریمه نماید و در مرتبه چهارم مرتکب را جهت تعقیب کیفری و اعمال مجازات موضوع ماده(۲) به مراجع قضایی ذیصلاح معرفی کند. اعلام تذکر، جریمه و معرفی به مراجع قضایی باید مستند به ادله با قراین کافی باشد»!
لطفاً دقت کنید. بر اساس قوانین موجود، کشف حجاب در اماکن عمومی «جرم مشهود» است و مقابله با آن وظیفه قانونی و تعریف شده ضابطان قضایی (اعم از نیروی انتظامی و بسیج و...) است. توضیح آن که جرم مشهود به جرایمی گفته میشود که در آن عمل مجرمانه (در اینجا کشف حجاب) در مکان عمومی رخ بدهد یا بهگونهای باشد که وقوع جرم توسط نیروی انتظامی یا مردم دیده شود و یا وقوع جرم و متهم آن، محرز و آشکار باشد. مطابق قوانین موجود (که بدیهی نیز هست) مأمورین انتظامی به محض اطلاع از وقوع یک جرم مشهود باید به مقابله با آن برخیزند و از وقوع آن جلوگیری کرده و در صورت لزوم، مجرم را همراه با مستندات جرم به مراجع قضایی تحویل بدهند.
حالا به مفاد ماده یک لایحه عفاف و حجاب توجه کنید. در آن آمده است که ماموران نیروی انتظامی در صورت مشاهده کسانی که کشف حجاب
(جرم مشهود) کردهاند «در مرتبه اول از طریق مقتضی با استفاده از فناوریهای نوین و سامانههای هوشمند مانند ارسال پیامک تذکر دهد. در صورت تکرار این رفتار در مرتبه دوم از طریق سامانههای مذکور معادل یک دهم جزای نقدی درجه هشت و در مرتبه سوم معادل یک پنجم جزای نقدی درجه هشت جریمه نماید و در مرتبه چهارم مرتکب را جهت تعقیب کیفری و اعمال مجازات موضوع ماده(۲) به مراجع قضایی ذیصلاح معرفی کند»! به بیان دیگر، اولاً؛ وظیفه تصریح شده مقابله با جرم مشهود از ماموران سلب شده است! ثانیاً؛ مجازات کشف حجاب، از دایره جرایم کیفری حذف شده و به جرایمی از نوع «تخلف»! آنهم با مجازات نقدی تقریباً ناچیز تبدیل شده است! ثالثاً؛ امکان برخورد با این پدیده عفتسوز از سایر نهادهای ضابط قضایی مانند بسیج و سپاه گرفته شده و حال آنکه برخورد آنان با جرایم مشهود یک ماموریت قانونی و مصوب مجلس و فرماندهی کل قواست! رابعاً مردم از انجام تکلیف دینی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر نه فقط منع شدهاند، بلکه اقدام آنها در این زمینه بهگونهای یک اقدام مجرمانه نیز تلقی شده است! و مثلاً حق ندارند از تردد کشفحجابکنندگان در معابر عمومی و انظار عامه جلوگیری کنند!
۴- و اما، حالا به شاه بیت! ماده یک این لایحه نظری بیندازید! چه میبینید؟! مطابق این ماده، نیروی انتظامی در صورت مشاهده جرم مشهود کشف حجاب، حق کمترین برخورد و ممانعتی ندارد! خُب، باید چه کند؟ باید برای کشفحجابکننده پیامک بفرستد و به او تذکر بدهد! اگر مراعات نکرد چه؟ پیامک دوم! اگر بازهم... پیامک سوم! و... خودتان قضاوت کنید. آیا این فرمول پیشنهادی در لایحه یادشده غیر از رها کردن پدیده خانمانبرانداز و عفتسوز کشف حجاب و تشویق دشمن به بهرهگیری از زنان فریبخورده برای ادامه این راه پلشت، مفهوم و معنای دیگری دارد؟! آیا این ماده خندهدار نیست؟! البته که خندهدار نیست، بلکه بر احوال ملت و خون شهدا و شهید و شهادت و مجاهدتهای ۴۴ ساله ملت و... بایدگریست!
یه عده بنام مسئول بی غیرت نفوذی ، خیلی غلطا میکنن که ....!!!
با "مدیران ناکارآمد" برخورد امنیتی میشود
مأموریت جدید وزارت اطلاعات برای داخل کشور
مأموریت جدید وزارت اطلاعات برای داخل کشور/ نماینده مجلس: دولت باید نظارت خود بر بازار را دوچندان کند
رسا گزارش داد: حجتالاسلام والمسلمین خطیب، وزیر اطلاعات، اخیراً طی سخنانی در همایش دادستانهای کل کشور گفته است:
"وزارت اطلاعات در سال ۱۴۰۲ نهایت تلاش خود را در جهات مختلف از جمله مبارزه با رژیم صهیونیستی، مبارزه با تروریسم، مبارزه با نفوذ و جاسوسی و همچنین مبارزه با فساد و ناکارآمدی، در عین توجه به صیانت داراییهای انسانی و امکاناتی و آفند نسبت به دشمن، به کار خواهد گرفت و امیدواریم که مجموعههای اطلاعاتی در سال جاری بتوانند با کمک قوه قضائیه نقش جدیتری از خود بروز بدهند."[3]
*نکته بسیار مهمی که در این سخنان وزیر اطلاعات به چشم میخورد؛ عزم وزارت اطلاعات برای ورود به مقوله "برخورد با ناکارآمدی" است.
با رصد ما این نخستین بار است که میشنویم مقوله "ناکارآمدی و سوء مدیریت" نیز بصورت علیالاطلاق بعنوان عرصه مبارزاتی وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان(عج) تعریف شده است.
وزیر اطلاعات چند روز قبل نیز در سخنانی با تکرار همین معنا گفته بود: دستگاههای نظارتی، اطلاعاتی و امنیتی ناکارآمدی را رصد کرده و در کنار مقابله با نفوذ و فساد مقابله با ناکارآمدی را در دستور کار دادهاند.[4]
ورود نیروهای امنیتی به عرصه مبارزه با ناکارآمدی از آن حیث واجد اهمیت ویژه است که "ناکارآمدی" الزاما یک مسئلهی مشابه با سایر دستور کارهای وزارت اطلاعات نیست.
ناکارآمدی یکی از حیطههایی است که اگرچه موجب اضرار بسیاری به آبروی نظام و معیشت مردم طی سالهای گذشته شد لکن عملا از حیث برخورد امنیتی با هیچ مانعی مواجه نبود. کما اینکه همچنان هم نیست!
ما هنوز شاهد قوانینی هستیم که اگر اجرا شوند تأثیرات بزرگ و البته سریعی را بر معیشت مردم خواهند گذاشت اما به هر دلیلی اجرا نمیشوند و کسی هم به سبب این "ترک فعل" مؤاخذه نشده است.
ما شاهد برخی تصمیمات مجلسآرا از سوی برخی مسئولان هستیم که برای "نمایش اجرا" اتخاذ میشوند و هدفشان دور زدن قانون و اجرا نکردن آن از ترس قهر قشر ثروتمند یا هجوم توییتری است.
ما به رأیالعین میبینیم که نبود نظارت بر بازار سبب حاکم شدن سودپرستی بعنوان قیمتگذار اصلی بازار شده است و البته نه تنها کسی هم نیست که مقابل این ولنگاری آشکار بایستد بلکه شاهدیم برخی مسئولان همچنان با افتخار اعلام میکنند که نمیخواهند بر بازار نظارت کنند.
لذاست که باید به این راهبرد جدید در وزارت اطلاعات امیدوار بود.
از حیث اقتراح نیز باید اشاره شود که برخورد با ناکارآمدی نیازمند پیوستهای دقیق است.
به این معنی که مردم باید همانطور که اثر برخوردهای امنیتی وزارت اطلاعات را در افزایش ضریب امنیت و دستگیری جنایتکاران و جواسیس دیدهاند؛ اثر برخورد با ناکارآمدی را هم ببینند و مثلا دقیقا لمس کنند که ورود جانفداهای گمنام اسلام و ایران به عرصه مبارزه با ناکارآمدی؛ کدامین تأثیرات را در کاهش گرانی بیقاعده، کاهش اجارههای گران مسکن، صفر شدن بینظمی در بازار خودرو و کاهش حماقتهای مدیریتی برخی مسئولان خواهد داشت؟
باید به استقبال مأموریت جدید وزارت اطلاعات رفت.
کنایه قرائتی به اتاق کار برخی مدیران
مأموریت جدید وزارت اطلاعات برای داخل کشور/ نماینده مجلس: دولت باید نظارت خود بر بازار را دوچندان کند
حجتالاسلام و المسلمین، محسن قرائتی، خطیب و مفسّر برجسته قرآن کریم اخیرا طی سخنانی در اجلاس نماز در استان مرکزی که خبرگزاری ایرنا آنها را منتشر کرد، گفته است:
"اتاق کار هیچ مدیرکلی نباید شکیلتر از نمازخانه باشد و تلاش شود تا بهترین و مناسبترین فضاها برای اقامه نماز اختصاص یابد."[5]
*نکته مورد اشاره استاد قرائتی در واقع یکی از رموز اهمیتیافتن بیشتر نماز در جامعه اسلامی است. رمزی که با اهتمام مدیران؛ به جامعه مخاطب این پیام را مخابره میکند که نماز همواره در ارجحیّت نسبت به هر چیزی است.
متأسفانه دیده میشود که مکان اقامه نماز در برخی ادارات دولتی در زیرزمین یا در بخشهای اضافی ساختمان در نظر گرفته شده است که این مسئله قطعا موجب وهن نماز است.
سعید خانی چطور حامی تروریستها شد؟
سعیدخانی تهیهکننده، پخش کننده و مدیرعامل «خانه فیلم» که مدیریت یکی از مهمترین دفاتر پخش در سینما را بر عهده دارد، پس از اعدام تروریستهای اصفهان، نقاب از چهره برداشت و به این اعدامها واکنش نشان داد و در صفحه اینستاگرامش از آنان حمایت کرد.
در این مواجهها، افکار عمومی در فضای مجازی اغلب به چهرهها و سلبریتیها بسیار معروف توجه دارند، در حالیکه سلبریتیها به قطبنمای خودشان که منابع اقتصادی آنان را تامین خواهد کرد، چشم دوختهاند.
سعید خانی مدیریت یکی از گلوگاههای مهم پخش و تولید را در سینما را در دست دارد و از سوی دیگر چهرههای سیاسی، سینمایی و اقتصادی قدرتمندی را او را حمایت میکنند. شاید افکار عمومی با نام سعید خانی آنچنان آشنا نباشند اما اعلام موضوع او در حمایت از تروریستهای اصفهان موج اعتراضی را در میان سلبریتیها گسترش خواهد داد.
«سعید خانی» یکی از مهمترین و پررابطهترین پخشکنندگان سینماست که میتواند با این انتشار یک استوری دامنه مواجه مجازی با سینماگران را افزایش دهد وبسیاری از سینماگران وارد مرزبندی پر چالشتری با حاکمیت شوند.
به طور قطع ، استوری بدون متن سعید خانی تعداد بیشتری از سلبریتیها را وادار به واکنش خواهد کرد. سلبریتی واکنش دهنده، بیش از آنکه به دنبال اعتراض به اعدام چند تروریست باشند، به دنبال پیروی از خطدهی خاصی هستند که توسط خانی تولید شده است و سلبریتیها تبعیت میکنند تا موقعیت خود را در سینما و تولیدات شبکه نمایش خانگی حفظ کنند و از صفحه شطرنج سازوکار و مناسبات تولید کنار گذاشته نشوند.
چرا «خانه فیلم» نهاد قدرتمندی در حوزه پخش و نمایش محسوب میشود؟
«خانه فیلم» که مدیریت آنرا خانی بر عهده دارد، شرکتی با مسئولیت محدود در زمینه پخش فیلم های سینمایی از سال ۱۳۹۶ کار خود را با پخش فیلم لونه زنبور آغاز کرد. این دفتر پخش فیلمهایی همانند متری شیش و نیم، مسخره باز، قهرمان، دینامیت، شادروان، علفزار، انفرادی، غریب خط استوا و سه کام حبس و … را برعهده درد. در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ دو سال متوالی پر فروش ترین دفتر پخش ایران بوده و اعضای هیئت مدیره خانه فیلم به شرح زیراست:
سید جمال ساداتیان (رئیس)
سعید خانی (مدیرعامل)
بهرام رادان (عضو)
سپهر سیفی (عضو)
محسن خباز (عضو)
امیرحسین علم الهدی (مشاور)
سعید خانی یک مهره بیش فعال، شبیه سالهای ابتدایی فعالیت علی سرتیپی است. او سالها در مقام پخش کننده در دفتر «نسیم صبا» و دفتر تولید فدک فیلم، هر دو متعلق به سعید سعدی از کادر سابق سپاه انقلاب اسلامی فعالیت میکرد و به تدریج با حمایت سعدی به عنوان تهیهکننده شناخته شد و در حوزه پخش اعتبار و موقعیتی کسب کرد.
سید جمال ساداتیان تهیهکننده سینما سالها به عنوان رئیس دفتر دولت هاشمی رفسنجانی فعالیت میکرد. برادران شایسته که از اقوام ساداتیان هستند، با تاسیس کمپانی هدایت فیلم در دوران هاشمی پروژههای ارگانی فراوانی را تولید کردند.
سیدجمال ساداتیان مالک کمپانی تولید و پخش بشرا فیلم از تهیهکنندگان ذینفوذ سینماست و قبل از ورود به سینما سالها به عنوان رئیس دفتر هاشمی رفسنجانی فعالیت میکرد. او اداره چندین پردیس سینمایی را برعهده دارد. {هفته گذشته فرزند امیر حسین ساداتیان به همراه یاسر هاشمی در عسلویه حضور داشتند. این حضور احتمال برای از سرگیری یک فعالیت اقتصادی در این منطقه است.
دیگر شریک مهم این کمپانی پخش کننده آژانس تبلیغاتی «کانون ایران نوین» به مدیریت مریم شفیعی است.
سپهر سیفی که نام او در لیست اعضای هیات مدیرت قرار دارد با حفظ سمت در کانون ایران نوین قائم مقام محسوب میشود. فرزندان شفیعی، سپهر و شهرزاد هر دو تهیه کننده سینما هستند. این کانون در مهمترین قراردادهای تبلیغاتی فرهنگی، هنری و ورزشی نقشی اساسی ایفا میکند.
امیرحسین علمالهدی مدیر عامل سابق گروه هنر و تجربه از مشاور این شرکت پخش سینمایی است. علمالهدی از جمله افرادی است که سالها در نهادهای مختلفی تحت عنوان مدیرسینمایی فعالیت میکرد. اعمالسیاستهای او منجر به شکلگیری کمپانی چند شراکتی فیلمیران با حضور غلامرضا موسوی، محمدرضا تخت کشیان، رسول صدرعاملی، حمید اعتباریان با مدیریت علی سرتیپی شد. در واقع «خانه فیلم» با الگوبرداری از کمپانی فیلمیران شکل گرفته است.
حمایت مدیرعامل بانفوذترین نهاد تهیه و پخش آثار سینمایی از تروریستهای اصفهان/آیا سازمان سینمایی، اوج و حوزه هنری به همکاری خود با «خانه فیلم» ادامه میدهند؟ +تصاویر
خطپایان تروریستهای «خانه اصفهان»
مهمترین انتظار در قبال حمایت اخیر «سعید خانی» از تروریستهای غائله «خانه اصفهان» این است که سازمان سینمایی چه واکنشی به ادامه فعالیتهای او در قالب «خانه فیلم» نشان خواهد داد.
سرویس فرهنگ و هنر مشرق - با انتشار خبر اعدام «صالح میرهاشمی»، «مجید کاظمی» و «سعید یعقوبی» سه تن از عاملان حادثه تروریستی اصفهان و شهادت مدافعان امنیت اسماعیل چراغی، محسن حمیدی و محمد کریمی؛ دوره تازه عملیات روانی سلبریتیها با هشتگ سازی حول ماجرای اعدام سه تروریست مذکور کلید خورد.
اما ریشههای این خیزش مجازی را باید در کدام سازو کار اشتباه طی ماههای اخیر باید جستجود کرد؟ سلبریتیها پس از مدتها سکوت، ناگهان چنین تحرک هماهنگی را برای یک عملیات روانی بزرگ آغاز کردند و در سطح وسیعی به دنبال یادآوری آشوبها و سرکردههای آنارشیست قائله پاییز ۱۴۰۱ هستند.
این عملیات روانی که به صورت متمرکز توسط چهرههای سینمایی هدایت میشود، میتواند پیامدهای بسیار نامطلوب امنیتی را به همراه داشته باشد و مهمترین هدف، تحریک و هدایت دوباره مردم به سمت خیابان است.
در رفتارشناسی سبلریتیها و موج تازه فضاسازی سیاسی یک گزاره کاملا آشکار است، چهرههای سینمایی دیگر هراسی از ممنوعالکاری یا برخوردهای احتمالی سازمان سینمایی ندارند. آنان در یک اتحاد بیسابقه مهمترین رویدادهای فرهنگی کشور از جمله جشنوارههای فیلم، موسیقی و تئاتر و ....تحریم کردند و از اجرای این طرح ضد امنیتی متضرر نشده و پس از مدتی سکوت فعالیتهای خود چریکی - مجازی خود را از سر گرفتهاند!
استوریهای بهار ارجمند و لیندا کیانی بازیگر فیلم «دیدن این فیلم جرم است» محصول سازمان سینمایی سوره
یکی از سیاستهای سازمان سینمایی طی ماههای اخیر تساهل و تسامح با هستههای فعال سینمایی است. رویکردی توام با ملاطفت، با تشکیل کارگروههای مصلحانه تنها به یک نتیجه ختم شد؛ ترحم برپلنگ تیز دندان :ستمکاری بود بر گوسفندان.
استوریها(ازراست به چپ) : همایون غنی زاده کارگردان تئاتر و سینما - سارا بهرامی و پدرام شریفی
چرا تشکیل کارگروهها وجلسات برای حل شدن مشکلات قضایی و امنیتی «سلبریتیها» در سازمان سینمایی نتیجهای معکوس به ارمغان داشت؟
پیگیریها از محتوای اغلب این جلسات حاکی از ضریب پیدا کردن حاشیه امنیت چهرههای مشهور فعال در فضای مجازی است تا جایی که سام درخشانی میتواند ساختارشکنترین پستها را در صفحه اینستاگرامش منتشر کند.
همراهی مازیار لرستانی و تهمینه میلانی با اعدام تروریستهای اصفهان
استوری شقایق دهقان و مهدی نصرتی بازیگر ارگانی دو فیلم لباس شخصی (سازمان اوج) و ضد (محصول حوزه هنری انقلاب اسلامی)
گزاره دومی که موجب قوت قلب سلبریتی برای توسعه مواجهه مجازی با حاکمیت میشود، سیاست محوری حمایت از تهیهکنندگان و پخش کنندگان در سینماست.مدیریت سازمان سینمایی فعلی مدتهاست به اهرمی برای حفظ منافع چهرههای پرقدرت حوزه پخش و تهیهکنندگی شده است.
تصمیمات این سازمان در دو سال گذشته مبنی بر گران کردن بلیط سینما نه تنها در جهت منافع مردم نبود، بلکه زمینه انتفاع بیشتر تهیه کنندگان و پخش کنندگان را تامین میکرد.
مدیریت سازمان سینمایی فعلی از بدو استقرار در سازمان سینمایی از سال ۱۴۰۰ در نخستین سال مدیریت، ۵۵ درصد و در دومین سال استقرار در سال ۱۴۰۱ موجب گرانی ۶۶ درصدی بلیط سینما شد.
با اینکه این گران شدن موجب ریزش مخاطبان در سال ۱۴۰۰ شد اما اصرار به گرانی بلیط در سال ۱۴۰۱ عملی شد. دست کم هیچ جریان مدیریتی در سینما طی چهل سال اخیر دو سال پیاپی بلیط سینما را گران نکرده است.
این اهتمام برای گران کردن بلیط سینمادر دو سال پیاپی نشان میدهد یکی از اهداف سازمان سینمایی تامین منافع پخش کنندگان و تهیهکنندگان سینماست. با این استدلال میتوان این گزاره را مطرح کردن دوران مدیریت فعلی سینما دوران پخش کننده و تهیهکننده سالاری است.
طبیعی است که این دو گروه در گلوگاههای اقتصادی و امتداد مسیر حرفهای سلبریتیها نقش موثری دارند و برخی جهت دهیهای سیاسی با فرمان آتش پخش کنندگان و تهیهکنندگان تشدید خواهد شد.
در مورد هر واکنشی از سوی سلبریتیها باید به دو موضوع بسیار مهم توجه خاص و ویژه داشت. جریان سلبریتیها تا زمانی نقش خود را به عنوان چریکهای مجازی ایفا میکنند که منافع اقتصادی آنان به مخاطره نیفتد.
آیا سازمان سینمایی، سازمان اوج و حوزه هنری همکاری خود را با خانه فیلم ادامه میدهد؟
مهمترین انتظار در قبال حمایت اخیر «سعید خانی» از تروریستهای قائله «خانه اصفهان» این است که سازمان سینمایی چه واکنشی به ادامه فعالیتهای او در قالب «خانه فیلم» نشان خواهد داد.
خانی در حوزه پخش، نمایش و تولید سینمایی تعاملات ویژهای با سازمان سینمایی دارد. اگر رئیس سازمان سینمایی همانطور که در اختتامیه فیلم فجر وعده داد تا ریلهای سینما به سوی جریان انقلاب اسلامی هدایت کند ، باید منتظر ماند و دید روسای این سازمان در قبال حمایت مدیر پخش خانه فیلم از تروریستهای اصفهان چه واکنشی نشان خواهد داد؟
انفعال سازمان سینمایی غیرواقعی و غیرانقلابی بودن سازمان سینمایی را هویدا خواهد کرد و برگزاره پخش کننده و تهیهکننده سالاری صحه میگذارد.
«خانه فیلم» تقاطع فعالیتی با حوزه هنری و سازمان هنری اوج دارد. فیلم «غریب» آخرین محصول سازمان اوج توسط خانه فیلم پخش شده است. آیا سازمان اوج همچنان با این دفتر پخش ادامه همکاری خواهد داد؟
خانی یکی از تهیهکنندگان سریالهای شبکه نمایش خانگی است. آیا ساترا با همه سستیهایش در مقابل این حمایت خاص تهیهکننده سریال «سیاهچاله» واکنش درخوری نشان خواهد داد؟
پرسش مهمتر از حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی این است که آیا سیاست تهاتر در اکران را با «خانه فیلم» ادامه میدهد؟ اگر سستیهای گذشته تکرار شود، حدود و ثغور انقلابی بودن از سوی این نهادهای تاثیرگذار، در ساحت ادعا باقی خواهند ماند.
این دوگانگی در این بزنگاه تاریخی باید در وضعیت آشفته سینما حل شده در غیراینصورت این وضعیت هرج مرجطلبانه در تهییج افکار عمومی توسط سلبریتیها و حامیان اقتصادی آنان در مواجه با حاکمیت ابعاد گستردهتری پیدا خواهد کرد.
در هر مقطعی با تهدید منابع مالی، ترمز اعتراض کشیده خواهد شد، مخصوصا افرادی که زمینههای کسب درآمد آنان، ریشه در مناسبات دیگری دارد. مهمترین نکته قابل تحلیل درباره تحرکات مجازی علیه اعدام تروریستهای خانه اصفهان این است که «سلبریتی»ها در این زمینه «پیرو» حلقه قدرت اقتصادی در سینما بودند. اگر حلقههای قدرت تولید در سینما، با این رویداد همراهی کنند، موج کنشگری ابعاد گستردهتری خواهد داشت.
استوریها از راست به چپ: علی ضیا، ژاله صامتی، الهام اخوان، مریم عصومی
استوریها از راست به چپ : ترلان پروانه، فرنوش آبا، امیر حعفری، حبیب رضایی
تهیهکنند گان و پخش کنندگان در ایجاد تولید دوگانگی و تقویت شهامت سلبریتیها نقش موثری دارند و این افراد با توجه به اینکه از حیث قدرت به صورت مستقیم از سازمان سینمایی تغذیه میشوند، میتوانند شهامت همراهی با فضاسازی سیاسی و امنیتی سلبریتیها را تقویت کنند.
در چهلم و دومین جشنواره فیلم فجر ، اغلب کارگردانان، تهیهکنندگان و افراد صاحب منافعی که با مجوزهای وزارت ارشاد مسیر بهرهمندی خود را از جریان اقتصادی سینما تسهیل میکنند، وارد بازی تحریم نشدند و هیچ کدام از مولفان و مصنفان در گروه ناشران پست های معارضانه قرار نگرفتند، اما رصد اخیر نشان میدهد برخی تهیهکنندگان و پخش کنندگان وارد آتش بازی حمایت از تروریستهای اصفهان شدهاند.
استوری سعید خانی مدیرعامل خانه فیلم از چهرههای قدرتمند سینما در حوزه تولید و پخش
مراسم گرامیداشت ۳ خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها با سخنرانی جناب سرهنگ سید مهدی حسینی فرماندهی محترم ناحیه امام علی علیه السلام و با حضور میهمان شهرستانی و استانی.
پایگاه مقاومت بسیج سیدالشهداء شیرازک
📝کانال #رسانه_بسیج↙️
➥ @bsjghaghazan1
May 11
سلام و گرامیداشت سالگرد ازاد سازی خرمشهر قهرمان و حماسه حضور و اقتدار شما گرامیان.
به همین مناسبت مراسم بزرگداشتی از طرف سپاه ناحیه تاکستان در روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۳/۳
در تاکستان از مقابل میدان دادگستری تا شهرداری همزمان ، استقبال از شهید عزیز گمنام
برگزار میگردد .
ساعت حرکت از مقابل مسجد محل یا پایگاههای بسیج
۸ صبح روز چهارشنبه .
(خرمشهر ها در پیش است .....)
📝کانال #رسانه_بسیج↙️
➥ @bsjghaghazan1
🟣🟣🟣سازمان سینمایی تقدیم میکند؛ پروانه نمایش برای کارگردان هوادار آشوبها با حضور بازیگر حامی تروریستهای اصفهان!
صفحه اول
مدیران سینما باید تلاش کنند حرمت وزیر این وزارتخانه حفظ شود و هر سینماگری برای سهم و امتیاز خواهی، حمله به وزیر ارشاد را به عنوان یک سیاست انتخاب نکند.
سرویس فرهنگ و هنر مشرق - محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در اختتامیه جشنواره فیلم فجر گفت: سینمای ایران متعلق به ۱۰ هزار نفر است و نمیتوانیم بگوییم که همه امکانات و تجهیزات در اختیار ۲۰-۳۰ نفر باشد. دوران پدرخواندگی در سینمای ایران تمام شده است، اکنون سینمای ما به پدری نیاز دارد که خوب بشنود و خوب عمل کند و عدالت را رعایت کند. امروز در سینمای ایران قوانین حکمفرماست، باید بگویم که دوران تلفن زدن و سفارش کردن تمام شده و قوانین حکمفرماست.
حق توهین به رهبر و مرشد ما را ندارید
خزاعی در ۲۵ آذر ۱۴۰۱ در کشاکش آشوبهای پاییز در اختتامیه جشنواره سینما حقیقت اظهار داشت : نمیشود هرکسی مبانی اصلی را زیر سوال ببرد و ما چیزی نگوییم. شما حق ندارید به رهبر و مرشد ما توهین کنید. عرصه فرهنگ نباید اینقدر بیحساب و کتاب شود. اینجا هنوز جمهوری اسلامی است. برخی در توهم هستند. تا کی باید تحتتأثیر رسانههای شیشهای باشیم؟ تا کی پیاده نظام اینترنشنال و منو تو باشیم؟ یک لحظه به خودمان بیایم. این کشور دو دستی تقدیم کسی نمیشود. این کشور روز به روز بالنده میشود.
خزاعی تأکید کرد: از هیأت مدیره جدید خانه سینما ممنونم این سینما اگر دچار مشکل است، برخی مربوط به خود سینماگران است، چون اظهارنظر سیاسی میکنند. شما باعث شدید خیلی از سینماگران بیکار باشند. سال بعد سال بیکاری سینما خواهد بود. آنهایی که بیانیه میدهند جیبشان پر است. شما دارید معیشت همه را زیر سوال میبرید. مطالبات درست است اما چشمان را باز کنیم.
تا من هستم، فیلم بدون حجاب اکران نخواهد شد
وی ادامه داد: این جریان از ۸۸ شروع شد. احزاب سیاسی وارد سینما شدند، البته تعداد هنرمندان زیاد است. تا روزی که من هستم حجاب را در سینما از دست نخواهیم داد و فیلم بدون حجاب روی پرده نخواهد رفت. ما نیامدهایم که به دهه ۴۰ و ۵۰ برگردیم، اینجا سینمای جمهوری اسلامی ایران است و بابت آن خونها دادهایم.
اما یکی از اظهارنظرهای محمد خزاعی که در اختتامیه جشنواره فیلم فجر مطرح شد و گفت: امروز در جشنوارهای حضور پیدا کردم که بوی انقلاب میدهد. سالیان سال است که به عنوان فیلمساز تهیهکننده و دبیر، در جشنواره بودم و نگران اختتامیه و مراسمها بودیم امسال اما من هیچ نگرانی نداشتم. امسال این سالن بوی شهدا را میدهد. جشنواره به بچههای انقلاب باز گشت.
وی با ژست خاص مورد انتقادی بغض کرد و گفت: دست تک تک مردم را میبوسم که هم در راهپیمایی و هم حضور در سالنها حماسه آفریدند. خوشحالم که استقبال گرم مردم را میبینم. مردمی که چهار ماه تبلیغات مختلف شد تا در راهپیمایی و جشنواره نباشند، اما آمدند. تهیهکننده قلادههای طلا در حالی که منقلب شده بود، برای حضار داخل سالن بوسه فرستاد و با تکان دادن دست تریبون را ترک کرد.
این چند فراز رئیس سازمان سینمایی در تبیین و نتیجهگیری وعدهها و آرمان در امتداد حرکت سازمان سینمایی به صورت طبیعی باید تبدیل به سیاست و روش این سازمان شود.
اما حالا اخباری به گوش میرسد که سازمان سینمایی قصد دارد پروانه نمایش فیلم "تفریق" مانی حقیقی را صادر کند. به این بهانه درابتدا باید عملکرد مانی حقیقی و اظهارات اخیرش را در حین فتنه اخیر جستجو کنیم و در مرحله بعدی آنرا با سیاستها و شعارهای سازمان سینمایی تطبیق داد.
مانی حقیقی و تلاش برای تهییج مردم در آشوبها
با جرقه خوردن آشوبهای پاییز مانی حقیقی ویدئویی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و گفت: در روزهای اخیر مسئولین حکومت در واکنش به اعتراضات خیابانی مردم صحبت از اهمیت قانون مداری کردهاند. زن جوانی به نام مهسا امینی پس از بازداشت توسط نیروهای گشت ارشاد کشته شده و مردم در این اعتراض به این اتفاق و در اعتراض به قانون حجاب اجباری که منجر به این مرگ وحشتناک شده برای اعتراض به خیابانها آمدند و مسئولین از ما میخواهند رفتارمان قانون مدار باشد.
کارگردان پذیرایی ساده در ادامه اشاره کرد: من در این خواسته مسولان مبنی بر قانون مداری تناقض و سفسطه میبینیم. این درست است که مردم باید تابع قانون باشند به شرطی که قانون گذار تابع مردم باشد و قوانینی که وضع میکنه برآیند خواسته های مردم باشد. شما نمیتوانید به آدمی که به محتوای یک قانون اعتراض میکند دستور بدهید که همزمان به آن قانون احترام بگذارد، تناقض و سفسطه همینجاست.
👇👇👇ادامه
صفحه دوم
او در ادامه اظهار داشت:همه ما میدانم که مفهوم نافرمانی مدنی یعنی سرپیچی عامدانه از قوانین ظالمانه یکی از ارکان اصلی همین حکومت فعلی در آن زندگی می کنیم. اشاره من به ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ هست که آقای خمینی که از مردم خواست که در اعتراض به قوانین رژیم پهلوی به خیابانها بریزند و از آن قانون سرپیچی کنند و همینطور ۲۱ بهمن ۱۳۵۷؛ وقتی که از مردم خواسته شد که مقررات حکومت نظامی را نادیده بگیرند و شبانه به خیابان بیایند و همین منجر به پیروزی انقلاب شد. در تقویم ملی کشور من شما این دو روز را تعطیل رسمی اعلام کردید. شما چهل ساله دارید مفهوم نافرمانی مدنی را جشن میگیرید؛ حالا چه شد وقتی همین مردم در اعتراض به قوانین شما به خیابان میریزند و اعتراض میکنند، قانون، قانون میکنید؟
این مردم قانون گریز نیستند...این مردم فتنه گر نیستند...این مردم دشمن نیستند ...اینها بچه های ما هستند ...این ها دخترای دهه ۸۰ هستند که با شجاعت دارند به ما درس شجاعت میدهند. درس شرافت میدهند. شما جا دارد بجای اینکه به این مردانگی الکیتان ببالید، به اعتراضشان گوش کنید، به خواسته هاشان تن دهید، و از آنها مثل بچه های خودتان حمایت کنید. و این درس بزرگ تاریخ یادمان بماند که وقتی مردم از قانونی منزجرند، یا آن قانون باید کنار گذاشته بشه یا قانونگذار تغییر کنه. جز این راهی نیست. چون مردم را نمیشود حذف کرد.
مانی حقیقی و حمله به وزیر ارشاد
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جشنواره فیلمهای حقیقت گفت: من از عموم هنرمندان به ویژه اهالی موسیقی خواهش میکنم فعالیتهایشان را آغاز کنند از نظر دولت و وزارت فرهنگ هیچ مانعی برای برگزاری کنسرت نیست.
دو روز پس از بازداشت ترانه علیدوستی، حقیقی ویدئوی دیگری روز دوشنبه ۲۸ آذر در اینستاگرام خود منتشر کرد گفت: «آقا ما عزاداریم. ما الان موظفیم به عیادت دوستانمان در زندانهای شما برویم. ما الان موظفیم به عیادت دختری برویم که کاسه چشم پر از ساچمهاش را خالی کردند. در چهارگوشه این کشور داریم جسد عزیزانمان را خاک میکنیم. وقت نداریم برایت برقصیم»
حقیقی با انتقاد بسیار پررنگی از وزیر ارشاد گفت: «شما همان کسی هستید که چند هفته پیش صحبت از لزوم یکسانسازی حجاب اجباری زنان در سینما و تلویزیون و پلتفرمها میکردید. شما همان کسی هستید که انگشتتان را برای ما تکان دادید و هنرمندان را تهدید به تنبیه کردید. » او افزود: «حجاب اجباری را که زنان ایران تکلیفش را روشن کردند اما من ماندهام که شما به چه جرات از ما در این شرایط دعوت میکنید که برای شما کار کنیم. »
حقیقی، اسماعیلی را نماینده جریانی معرفی کرد که او و هم نسلانش «به جرم داشتن نوار کاست موسیقی یا ویدئو دستگیر میکردند یا کتک میزدند و در بخشی دیگری از این ویدئواشاره کرد: «شما مظهر قشری هستید که هنوز هنوز شهامت نشان دادن تصویر آلت موسیقی را در تلویزیونش ندارد. حالا چطور ممکن است، در این شرایط وقتی که بهترین بازیگران سینمای ما، بهترین کارگردانهای ما، وقتی که بهترین آهنگسازان و شجاعترین رپرهای ما در زندانهای شما هستند از ما دعوت میکنید که برایتان کنسرت بگذاریم و جشنواره فیلم راهاندازی کنیم؟»
مانی حقیقی در پیام خود درباره «اغتشاشات» خواندن اعتراضات گفت: «شما نمیتوانید سر آدمی را به زور زیر آب نگهدارید و به او دستور دهید که برای نفس کشیدن دست و پا نزند. و وقتی که از فرط خفگی تقلا کرد، اسم آن واکنش را بگذارید اغتشاش.»شما حالا از همان آدم میخواهید که بیاید و برای شما آواز بخواند و فیلم بسازد و بدهد به شما که در جشنوارهتان نشان دهید.»
اواخر مهرماه زمانی که حقیقی برای اکران «تفریق» تصمیم داشت راهی لندن شود در فرودگاه متوجه شد گذرنامهاش را توقیف کردهاند. در حالیکه چندی قبل و همزمان با اغتشاشات او در جشنواره تورنتو حضور داشت.
همزمان با کشف حجاب ترانه علیدوستی او در ابتدای ویدئوی مذکور با تمجید از ترانه علیدوستی گفت: «مواضع ترانه علیدوستی درمورد مسائل اجتماعی در ایران به قدری شفاف و حمایت مردم ایراندر ماههای اخیر ازش آنقدر فراگیر و محکم بوده که چیزی نمیتوانم به آن اضافه کنم. هر کسی که ترانه علیدوستی را میشناسد، میداند که او «آدمی است که با آگاهی و با شجاعت و استدلال منطقی منطقی تصمیم میگیرد.»
حقیقی زمانیکه علیدوستی عکس بدون حجاب خود را منتشر کرد به صف حامیان او پیوست و در صفحه اینستاگرامش نوشت: «کنارت ایستادهام، محکم و سربلند، مثل همیشه.»
هیچ ممیزی بالاتر از امنیت ملی کشور نیست
صفحه سوم.
محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی پس از تحرکات حمید فرخنژاد و خروج او از کشور در جشنواره سینما حقیقت گفت : نمیشود هرکسی مبانی اصلی را زیر سوال ببرد و ما چیزی نگوییم. شما حق ندارید به رهبر و مرشد ما توهین کنید.
مستند به آنچه رئیس سازمان سینمایی ادعا کرده که او توهین به رهبر و مرشدش را برنمیتابد و باید این سئوال را مطرح کرد که آیا رئیس سازمان سینمایی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی را به عنوان رهبر و مرشد خود قبول دارند؟
حقیقی در نخستین ویدئوی خود بنیانگذار را رهبر یک نافرمانی مدعی معرفی میکند و همچنان اعتقاد دارد که ۱۲ و ۲۲ بهمن روزهای نمادین پیروزی انقلاب سمبلی از نافرمانی مدنی هستند.
او گشت ارشاد را متهم به کشتن مرحومه مهسا امینی میکند بدون آنکه سندی ارائه دهد. در حالیکه رئیس سازمان سینمایی در اختتامیه جشنواره فیلم حقیقت اشاره میکند حاضر نیست فیلمی را بدون حجاب نمایش دهد مانی حقیقی در واکنش به موضوع حجاب میگوید: وقتی مردم از قانونی منزجرند، یا آن قانون باید کنار گذاشته بشه یا قانونگذار تغییر کنه. جز این راهی نیست. چون مردم را نمیشود حذف کرد.
او تغییر قانونگذار رابه عنوان «جمهوری اسلامی ایران» پیشنهاد میدهد. حالا با گذشت چند ماه چطور آقای حقیقی تمایل دارند از همین قانونگذار برای آخرین ساختهاشان پروانه نمایش دریافت کنند؟
اگر "تفریق" پروانه نمایش دریافت کند باید اقتدار سازمان سینمایی را از دست رفته توصیف کرد. با توجه به اینکه محمد خزاعی سینماگرانی را در اختتامیه حقیقت به سه دسته تقسیم می کند و میگوید دسته سوم رسماً به مبارزه با برخی مبانی میپردازند و ما با دسته سوم کار داریم. با دسته سوم باید چه کنیم؟ نمیشود در خیابان سینما، یک طرفه رفت. نمیشود شما هرچه میخواهید بگویید و دستگاه قضا برخوردی نکند. باید به سینماگر بگوییم تریبون سیاسی نباش!
نکته مهم این است که خزاعی در این مدت همه امور را به سایر نهادها واگذاری کرده و پرسش مهم از سازمان این است که این نهاد در قبال دسته سوم ساختارشکن چه اقدامی انجام داده است؟ این همه عجله برای نمایش فیلم تفریق مانی حقیقی از چه استدلال و پشتوانهای برخودار است؟ در حالیکه سازمان سینمایی نگران سرمایه تهیهکننده است، کارگردان از هیچ کنش سیاسی در مقابل حاکمیت کوتاهی نمیکند!
کارگردان فیلم تفریق بنیانگذار انقلاب را رهبر نافرمانی مدنی توصیف میکند، وزیر ارشاد را در قالب یک نقد سیاسی رادیکال تمسخر میکند و در عوض سازمان سینمایی تصمیم دارد در در حالیکه ۴ ماه از هتاکی حقیقی به وزیر ارشاد توسط این کارگردان نمیگذرد با شعار حفظ منافع تهیهکننده فیلم «تفریق» را اکران کنند و با این اکران زود هنگام فیلم پشمی بر کلاه سازمان سینمایی نخواهد ماند.
هر که در این بزم به وزیر حملهورتر است، خزاعی جام بیشترش دهد!
متاسفانه علی رغم اظهارات و شعارها مطرح شده از سوی رئیس سازمان سینمایی، سینماگرانی که به وزیر فرهنگ و ارشاد حملات تند و تیزی را ترتیب میدهند توسط سازمان سینمایی مورد الطاف بیشتری قرار میگیرند.
همایون اسعدیان در روزهایی که وزیر ارشاد برنامهاش را به صورت رسمی منتشر کرد خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: آقای اسماعیلی! برنامهی پیشنهادی شما را خواندم. کمی دیرآمدهاید. همفکرانتان در این سالها آنقدر ما را خنداندهاند، که نه دیگر حوصلهی خندیدن به این شوخیهای بیمزهی شما را داریم، نه اشکی برای ریختن به حال خودمان ....راستی خبردارید دوستانتان وارد کابل شدهاند؟ اینجا ایران است. اسعدیان پس از مدتی به عنوان دبیر جدید شورای صنفی نمایش فعالیتهای خود را با سازمان سینمایی را از سر گرفت.
بیشتر بخوانید:
پاسخ سازمان سینمایی به خط و نشانهای منوچهر محمدی چه خواهد بود؟
بعد از تصمیم وزارت ارشاد برای تعویق اکران فیلم «چپ راست» تا زمان اعمال اصلاحات منوچهر محمدی تهیهکننده این فیلم با انتشار نامهایی به تندی از وزیر ارشاد انتقاد کرد و نوشت:جناب آقای دکتر اسماعیلی، من منوچهر محمدی، با کارنامه ای مشخص در سینمای ایران، اعلام می کنم علیرغم داشتن پروانه نمایش معتبر برای فیلم سینمایی "چپ، راست" از وزارتخانه تحت امر شما، دو هفته است که جز دروغ و جعلیات برای جلوگیری از نمایش این فیلم، چیزی ندیده ام وگواهان معتبری برای تصدیق این مدعا وجود دارد.
من و همکارانم با این شیوه مدیریت جز روزهای تلخ و اندوهبار برای سینمای ایران تصور نمی کنیم. شما شأن وزارت فرهنگ و ارشاد را از ترس و زبونی، به قدری خوار و خفیف کرده اید که با آب هفت دریا پاک شدنی نیست. حجت درباره ناتوانی مدیریت شما بر من تمام شد.من از هزینه دادن باکی ندارم. امیدوارم شما هم که باب زبان داغ و درفش با اهل فرهنگ گشوده اید، آماده هزینه دادن باشید.
صفحه چهارم.
اگر سازمان سینمایی در راس امور خود مدیر مقتدری داشت، فیلم چپراست منوچهر محمدی نباید رنگ پرده سینما به خودش میدیدید. سازمان سینمایی روی مسئله توقیف فیلم برادران لیلا با آن حواشی خارج از عرف ایستادگی میکند اما در مقابل توهینها و موضعگیری ها اسعدیان و منوچهر محمدی تسلیم میشود. به راستی این پرسش را باید پاسخ داد چرا رفتار سازمان سینمایی در مقابل همه منتقدان یک دست نیست؟
از تهاجم توام با تمسخر اینستاگرامی مانی حقیقی به وزیر ارشاد ۴ ماه نمیگذرد، چه سر بریدهای از سازمان سینمایی زیر دستان این کارگردان است که این سازمان در شرایط کنونی برای اهدای پروانه نمایش این فیلم تلاش میکند. این در حالی است که این سازمان تصمیم دارد پس از حل مشکل پروانه نمایش تفریق به زودی پروانه نمایش فیلم «ملاقات با جادوگر» را صادر کند.
رئیس سازمان سینمایی با اکت به سبکی مکتب استانیسلاوسکی مدعی میشود که اجازه نمیدهد فیلمی بدون حجاب را در سینماها اکران کند. در حالیکه ترانه علیدوستی از لیدرهای کشف حجاب است و چند روز قبل با انتشار یک استوری موج حمایت از تروریستهای اصفهان را کلید زد.
در پایان باید اشاره کرد که حرمت امامزاده به متولی است، پشمی بر کلاه مدیریت سینمای کشور باقی نمانده و نهاد متولی حداقل با تصمیمات صحیح و کاملا شفاف باید تلاش کند حرمت وزیر این وزارتخانه حفظ شود و هر سینماگری برای سهم و امتیاز خواهی حمله به وزیر ارشاد را به عنوان یک سیاست انتخاب نکند.
پایان پیام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقی زاده ها مخالف ملی شدن صنعت نفت
غربِ عزیز؛ بابت استقلالخواهی از شما معذرت میخواهیم!
موسی غنینژاد هنوز در بدنه نفت جولان میدهد:
وی اظهار میدارد که بهتر بود شرکت نفت ایران و انگلیس باقی میماند و ایران با مذاکره سهم مناسبی از درآمد نفتی کشور را به دست میآورد.
▪️بله دقیقا دکتر غنینژاد درست میگوید، چه پیشنهادی جذابتر از اینکه ایران برای گرفتن اندک سهمی از حق و حقوق خود دست به دامان انگلیس شود، چه بسا با التماس بیشتر ارباب به ما ایرانیها مرحمت میکرد.
▪️در بخش دیگری نیز عنوان میکند که ملی شدن صنعت نفت با مدلی که اجرایی شد منجر به انزوای ایران در دنیا شد. ظاهرا ایران باید بابت این شیوه نادرست، از انگلیسیها و آمریکاییها معذرتخواهی کند که باعث ایجاد سوتفاهم شد.
از دید غنینژادها هیچ وقت استعماگران غربی محکوم نیستند و این ما ایرانیان هستیم که با آنها بد رفتار کردهایم. این تفکرات همچنان در صنعت نفت ایران صاحب تریبون است، افرادی که در جلسات خصوصی خود ملی شدن صنعت نفت را اشتباه دانسته و همان قراردادهای امتیازی را بهتر و بدون دردسر میدانند.
#برجام_سند_دلبری_بردگان وفادار از ارباب آمریکایی خویش
#اف_ای_تی_اف سند پالانشاه طلبان متحد برای به بردگی کشاندن ملت
#2030_پالاننامه_جهانی حزب خران مشتاق پالان
#ناکام_از_پالانشاه_شدن
#رضاخان_همچنان_پالانشاه_کبیر
#پالانشاه_روحت_شاد
#رفراندوم_شعار_بردگان دست آموز و خودآموز غرب برای دست بوسی ارباب آمریکایی
#سازمان_ملل: سازمان بردگان وفادار یا سازمان پالان شاهان متحد تحت امر پنتاگون، ارباب طلبان پالان شاه طلبان،
همان اصلاح طلبانند.