eitaa logo
اخبار بسیج
225 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
4.5هزار ویدیو
74 فایل
اخبار محلی و اطلاعیه ها و رخدادها و گزارشات خود را جهت انعکاس عمومی برایمان ارسال کنید: ارتباط باما : عضویت در کانال: https://eitaa.com/bsjtakestan
مشاهده در ایتا
دانلود
📉 حمله به مقر فرقه منافقین در آلبانی، چه‌ تغییری در توییتر ایجاد کرد؟ 🔹به‌دنبال حمله پلیس آلبانی به مقر سازمان منافقین در این کشور، ادعایی در رسانه‌ها منتشر شد که این حمله بر میزان توجه به شبکه‌های اجتماعی تأثیر گذاشته است. 🔹بر اساس بررسی‌های مرکز رصد و تحلیل خورشید؛ با توجه به کاهش شدید توییت، پاسخ، ریتوییت و پسند‌ها از تاریخ ۲۸ خرداد تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ و تغییر کاملا محسوس تعداد کاربران فعال از ۱۵۵,۴۲۸ کاربر در تاریخ ۲۸ خرداد به ۱۱۴,۰۲۴ در تاریخ ۳۱ خرداد می‌توان نتیجه گرفت دلیل اصلی این کاهش، حمله به مقر منافقین و بازداشت تعدادی از اعضا و از دست رفتن زیرساخت‌های فعالیت سایبری این‌فرقه‌ی پلید است. 🌹 اَللّهُمَّ ارْزُقْنی تَوْفیقَ الشَّهادَةِ فی سَبیلِک🌹 📝 سید یار 💡 هوش سفید| سید علیرضا آل‌داود 🇮🇷 جنگ شناختی | سواد رسانه‌ای 👇 @aledavood 👈 عضو شوید
9.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 آیا قبل از انقلاب حجاب آزاد بود؟ 👈 ولی با بررسی تاریخی می‌بینیم بی‌حجابی اجباری بوده😒
🔴 رئیس واگنر بعد از سخرانی پوتین گفته: پوتین دیگه رئیس‌جمهور مورد تایید ما نیست؛ میریم که عوضش کنیم 👈چقدر این سناریو آشناست! منتهی ایذه، جاشو داده به روستوف کومله هم جاشو داده به واگنر
🔴⚪️🟢سالگرد تحصن در اعتراض به انحراف مشروطه مشروطه و دیگ پلوی سفارت انگلیس   دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان  سوم تیرماه، یکصدو‌شانزدهمین سالگرد آغاز تحصن حدود پانصد تن از علما و طلاب و اصناف به رهبری شیخ فضل‌الله نوری در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی است، برای اعتراض به انحراف نهضت مشروطه از اصول اولیه خود. قابل ذکر این که نهضت مشروطه از آغاز نام مشروطه بر خود نداشت و با عنوان نهضت عدالتخانه در پی برپایی نهاد یا ارگانی بود که در آن قانون شرع اجرا شده و حق مظلوم را از ظالم بستانند. اساس این نهضت، تقبیح ظلم و دعوت حاکمان به عدالت و احترام به ارزش‌های دینی بود. از همین‌روی نخستین اجتماعی که برای تاسیس عدالت‌خانه صورت گرفت و در واقع بنیاد کلیت نهضت مشروطیت به‌شمار می‌آید، توسط علمای تهران با حضور سید عبدالله بهبهانی، سید محمد طباطبایی، شیخ فضل‌الله نوری، صدرالاسلام و سایر علما، طلاب و مردم در مسجد شاه سابق، برپا شد که به‌دنبال درگیری در مسجد شاه‌، علمای بزرگ تهران همچون طباطبایی، بهبهانی، شیخ فضل‌الله نوری، شیخ مرتضی آشتیانی و سید جمال‌الدین افجه‌ای تصمیم گرفتند تا به زاویه مقدسه حضرت عبدالعظیم مهاجرت کرده و از این طریق صدای اعتراض خود را به گوش حکومت برسانند.1 عدالت‌خانه چه بود؟ خواسته اصلی متحصنین، اساسا برپایی بنیاد عدالت‌خانه و جاری ساختن قانون اسلام در مورد همه مردم بود. براساس اسناد تاریخی و مدارک معتبر، در آن تحصن هیچ سخن و درخواستی مبنی بر مشروطه‌خواهی یا مانند آن عنوان نشد.2 حتی پس از آن در مکاتبات حضوری و غیرحضوری مابین علما و دولت از جمله در نامه‌ها و صحبت‌های سید محمد طباطبایی، سخن از مجلس و دارالشوری به میان می‌آید‌، ولی این دارالشوری و مجلس بنا به تصریح خود طباطبایی، همان عدالت‌خانه بوده است. او در نامه‌ای که شخصا به شاه می‌نویسد، عدالت‌خانه را این‌گونه معنی می‌کند: «... مجلس عدالت یعنی انجمنی مرکب از تمام اصناف مردم که در آن انجمن به داد عامه مردم برسند. شاه و گدا در آن مساوی باشند. مجلس اگر باشد این ظلم‌ها رفع خواهد شد. خرابی‌ها آباد خواهد شد. خارجه طمع به مملکت نخواهد کرد. سیستان و بلوچستان را انگلیس نخواهد برد. فلان محل را روس نخواهد برد. عثمانی تعدی به ایران نمی‌تواند بکند...»3 پس از حمله به تحصن علما که خواستار عدالت‌خانه بودند، آنها دست به مهاجرت کبرا به قم زدند که همین موضوع، شاه را وحشت‌زده کرد تا به آنها تلگراف بزند و علما و روحانیون مهاجر نیز در پاسخ آن تلگراف برای نخستین‌بار تقاضای مجلس مشورتی حکومتی را بکنند. دیگ‌های پلو در سفارت بار گذاشتند اما باز هم در اینجا تاریخ تکرار شد و در مقابل حرکت علما و روحانیون که به‌طور مستقل و خودجوش تاسیس عدالت‌خانه را می‌طلبیدند، باز هم نیات و اهداف استعمار از سوی عده‌ای به اصطلاح روشنفکر و تجددگرا به مرحله اجرا درآمد. یعنی همزمان با مهاجرت علما به قم، عده‌ای از تجار به سرکردگی محمدتقی بنکدار، با هدایت برخی از کارکنان ایرانی سفارت انگلیس مانند حسینقلی‌خان نواب که از اعضای تشکیلات فراماسونری بود و بعضی از شبه‌روشنفکران همچون سید حسن تقی‌زاده و یحیی دولت‌آبادی، به این سفارت پناهنده شدند 4 و مدت زمانی به طول نینجامید که حیاط سفارت انگلیس مملو از این‌گونه افراد شد، چادرهای اصناف برپا گردید، دیگ‌های پلو بار گذارده شد و خروارها قند و چای توزیع گردید تا به قول یحیی دولت‌آبادی (مورخ بابی)‌، اجزای سفارت هرچه بیشتر بتوانند از واردین دلربایی کنند.5 طبق روایات تاریخی و اسناد و شواهد موجود، اعضای انجمن مخفی وابسته به فراماسون‌ها و اعضای سفارت، آن‌قدر در میان متحصنین تبلیغات کردند که در مدت کوتاهی، درخواست عدالت‌خانه تبدیل به «مشروطه» شد. از قول مرحوم ضیاءالدین دری (یکی از متحصنین در سفارت انگلیس) درباره تاثیر سفارت در تغییر این درخواست آمده است: «... تا این وقت (در تحصن) سخن از مشروطه در میان نبود و این کلمه را کسی نمی‌دانست. لفظ مشروطه را به مردم تهران، اهل سفارت القا کردند... یک روز طرف عصر، بنده با سه نفر از معممین درب سفارت ایستاده بودم. درشکه شارژ دافر سفارت از قلهک وارد شد. همین که درشکه به محاذات ما رسید، ایستاد. بعد خانم شارژ دافر از درشکه پیاده شد، با نهایت خنده‌رویی و تغمز به نزد ما آمد، گفت: آقایان! شما برای چه اینجا آمده‌اید؟ یک نفر گفت: ما آمده‌ایم اینجا یک مجلس عدالت می‌خواهیم. (خانم شارژ دافر) گفت: نمی‌دانم مجلس عدالت چیست! گفت: پس شما یقین مشروطه می‌خواهید. این اولین دفعه بود که ما لفظ مشروطه را از دهان خانم انگلیسی شنیدیم... بعد طولی نکشید که شنیدیم یکی فریاد می‌کرد: ما می‌خواهیم. یکی فریاد می‌کرد: ما شرطه می‌خواهیم. آخوندی فریاد کرد: بگویید آنچه را خانم گفت! ما مشروطه می‌خواهیم...» 6
9- جلال آل‌احمد- غرب‌زدگی- انتشارات رواق- صفحه 78 10- امام خمینی رحمه‌الله‌علیه – مسجد شیخ انصاری- نجف اشرف- مراسم بزرگداشت شهید سید مصطفی خمینی- 10 آبان
فراماسون‌ها؛ هدایتگر مشروطه انگلیسی براساس ادعای مهدی ملک‌زاده (نویسنده تاریخ مشروطیت ایران)، اولین کسی که در تحصن، مشروطیت را مطرح کرد، پدرش، ملک‌المتکلمین عضو لژ ماسونی بیداری بود. از دیگر سازمان‌های فعال در جریان تبدیل نهضت عدالت‌خانه مردم به مشروطه، انجمن مخفی بود که اسماعیل رایین در كتاب «فراموشخانه و فراماسونري در ايران» درباره‌اش نوشته است: «... دومين انجمن مهمي كه با كمك پنهاني لژ فراماسونري و مشروطه‌خواهان تشكيل شد، «انجمن مخفي» در تهران بود. اين انجمن كه نامي نداشت توسط ملك‌المتكلمين و سيدجمال‌الدين واعظ كه هر دو از اعضاي برجسته لژ فراماسونري ايران بودند، رهبري و اداره مي شد...» جلسه اول اين انجمن در باغ ميرزا سليمان‌خان ميكده (پدر همسر مهدی ملك‌زاده) برگزار شد و افراد معلوم‌الحالي نظير يحيي و مهدي دولت‌آبادي بابی/ ازلی و فراماسونرهايي مثل حاج سياح محلاتي و اردشير جي ریپورتر، جاسوس رسمي انگليس، در آن حضور داشتند. وظيفه اصلي آنها به انحراف كشاندن نهضت عدالت‌خانه (كه به رهبري علما مي‌رفت بساط ظلم و استبداد را از ايران برچيند) به سوي مشروطه غربي از نوع سكولاري بود كه الحق بايد گفت در اين قضيه موفق شدند تا جايي كه دستخط مظفرالدين شاه مبني بر تشكيل مجلس شوراي اسلامي را پنهان نموده تا مجدداً دستخط ديگري مبني بر تشكيل مجلس شوراي ملي صادر شد‌، اما در تاريخ‌نگاری ماسونی، نشانی از دستخط اول به چشم نمی‌خورد. آنها با استفاده از قوانین بلژیک و انگلیس، قانون اساسی نوشتند و سعی کردند روحانیون و علمایی که نهضت مردم را رهبری کرده بودند، به وسیله قوانین لیبرالی و غربی محدود نموده و به حاشیه برانند تا راه نفوذ عوامل انگلیس و استعمار باز شود. پرچم استیلای غرب‌زدگی در این کشور اما شیخ فضل‌الله نوری که خود از بانیان و رهبران نهضت عدالت‌خانه و همچنین مشروطه بود از این توطئه و انحراف پرده برداشت و طی نامه‌ای به علما یادآور شد که: «...شما بهتر می‌دانید که دین اسلام اکمل ادیان و اتمّ شرایع است و این دین، عدالت و شورا را به دنیا عرضه داشت. آیا چه اتفاقی افتاده است که امروز باید دستورالعمل ما از پاریس برسد و نسخه شورای ما را از انگلستان بیاورند...»7 و در جای دیگر آورده است: «...مشروطه‌ای که از دیگ پلوی انگلستان بیرون آید به درد ما نمی‌خورد...»8 شیخ فضل‌الله نوری در اثر مقاومت‌ها و ازخودگذشتگی‌ها، سرانجام توانست متممی را به قانون اساسی غرب‌زده مشروطه تحمیل کند که براساس آن، وجود 5 مجتهد جامع‌الشرایط برای رسیدگی به قوانین مصوبه مجلس، لازم و ضروری شمرده شده بود. شاید همین پافشاری و مجاهدت باعث بر سر دار رفتن او شد و شیخ فضل‌الله نوری عنوان نخستین مجتهدی که به‌طور رسمی اعدام شد را یافت. مرحوم جلال آل‌احمد چه زيبا درباره شهادت شیخ فضل‌الله نوری گفت: «من نعش آن بزرگوار را بر سر دار همچون بيرقي مي‌دانم كه به علامت استيلاي غرب‌زدگي پس از دويست سال كشمكش بر بام سراي اين مملكت افراشته شد و اكنون در لواي اين پرچم، ما شبيه به قومي از خود بيگانه‌ايم‌، در لباس، خانه و خوراك و ادب و مطبوعات و خطرناك‌تر از همه در فرهنگمان فرنگي‌مآب مي‌پروريم و فرنگي‌مآب راه‌حل هر مشكلي را مي‌جوييم».9 حضرت امام خمینی(رحمه‌الله‌علیه) در سخنرانی که به مناسبت شهادت فرزند برومندشان، حاج آقا مصطفی خمینی به تاریخ 10 آبان 1356 در نجف اشرف و در مسجد شیخ انصاری این شهر ایراد فرمودند، ضمن اشاره به نهضت عدالت‌خانه، از نقش علما و روحانیون در شکل‌گیری و گسترش آن سخن گفته و نتیجه آن را مورد ارزیابی قرار دادند. ایشان گفتند: «... این نهضت در مقابل استبداد و مشروطیت؛ این نهضت شروع شد به دست‏‎ ‎‏علما. در ایران هم با دست علما بود که آن استبداد سخت که هر کاری می‌خواهد بکند،‏‎ ‎‏هرکس را بکشد، کشته... در مقابل این استبداد، علما قیام کردند و یک نهضتی به وجود آوردند و‏‎ ‎‏در صف اول، علما بودند خوب، متمم قانون اساسی با زحمت علما درست شد لکن عمل‏‎ ‎‏نکردند...»10 ____________________ 1- راز آرماگدون 3: معبد تاریکی- قسمت 19- پخش از شبکه خبر اسفند 1388 و از شبکه یک سیما فروردین 1389 2- همان 3- ناظم‌الاسلام کرمانی- تاریخ بیداری ایرانیان- جلد دوم – انتشارات امیرکبیر 4- ناظم‌الاسلام کرمانی- تاریخ بیداری ایرانیان- جلد 1- تهران- امیرکبیر- 1363-صفحه 433 5- دولت‌آبادی‌، یحیی‌- حیات‌ یحیی‌- جلد‌2- نشر عطار و فردوسی‌- 1371- صفحه 72 6- رسائل‌، اعلامیه‌ها‌، مکتوبات و... شیخ فضل‌الله نوری- محمد ترکمان- موسسه خدمات فرهنگی رسا- تهران- جلد اول- 1362 7- لوايح، رسائل و شيخ فضل‌الله نوري- به كوشش محمد تركمان- جلد 1- صفحات 149 تا 151 8- نهیب‌ جنبش‌ ادبی‌- شاهین، تندرکیا- صفحه‌ 224
🟣🟢🟣 جهاد تفاهم و هم‌افزایی اطلاعاتی پیام اخیر رهبر معظم انقلاب‌اسلامی به نشست مشترک جامعه اطلاعاتی را می‌توان نشانه‌ای از جدید‌ترین رهیافت در توسعه و تکامل رهنامه (دکترین) اطلاعاتی کشور دانست. پیچیدگی جنگ اطلاعاتی در دنیای امروز و حساسیت‌های خاص آن می‌طلبد تا هر کشور قدرتمند متناسب با نیازمندی‌ها و شرایط خاص خود از دکترین اطلاعاتی خاص خود برخوردار باشد و در این میان جمهوری اسلامی ایران به دلیل رویکرد منحصربه‌فرد و تأکید بر استقلال در سیاست خارجی نیازمند چنین رهنامه‌ای متناسب با اهداف و آرمان‌های خود است. بر این اساس جامعه اطلاعاتی کشور پس از پیروزی انقلاب‌اسلامی دو دوره کاملاً متفاوت تمرکز و تکثر ساختاری را تجربه کرده است. در دوره تمرکز که از سال ۱۳۶۲ آغاز شد، تمام نهاد‌های اطلاعاتی کشور در هم ادغام و وزارت اطلاعات تأسیس شد. در این مقطع که حدود دو دهه به طول انجامید، اساس رهنامه اطلاعاتی کشور در تمرکز ساختار‌ها و سپرده شدن کل مأموریت‌های اطلاعاتی به یک نهاد بود و بخش عمده‌ای از اقدامات امنیتی و نظامی نیز در هماهنگی با این ساختار متمرکز اطلاعاتی انجام می‌شد. با گذشت بیش از یک دهه، آسیب‌های این ساختار متمرکز کم‌کم آشکار شد و خصوصاً تحولات سیاسی پس از دوم‌خرداد ۱۳۷۶ نشان داد که ساختار متمرکز هرچند محاسن قابل‌توجهی دارد، اما در مقابل مضرات ناشی از دست‌به‌دست شدن قدرت اجرایی و ورود احزاب و جریانات سیاسی مصون نیست. حوادثی از قبیل قتل‌های زنجیره‌ای و تسویه‌حساب‌های سیاسی تجدیدنظرطلبان علیه ساختار‌های حافظ امنیت ملی کشور آشکار نشان داد که تمرکز اطلاعاتی دیگر پاسخگوی نیاز‌های کشور نیست. بنابراین، به‌تدریج و به‌صورت غیررسمی تکثر ساختار اطلاعاتی کشور پذیرفته شد و نهایتاً در دهه چهارم انقلاب با شکل‌گیری رسمی سازمان‌های اطلاعاتی جدید در سپاه و فراجا ساختار غیرمتمرکز جامعه اطلاعاتی کشور هندسه خود را پیدا کرد. بااین‌حال، این ساختار هم نقاط ضعف خاص خود را داشت که از مهم‌ترین آن فقدان فرایند‌های متقن و فراگیر تعاملی میان اجزای کل جامعه اطلاعاتی و پیش‌بینی نشدن این مهم بود. اکنون و در دهه پنجم انقلاب‌اسلامی و با گذشت چهار دهه از هر دو نوع تجربه تمرکز و تکثر اطلاعاتی شاهد ظهور رهیافت‌های نسل سوم در رهنامه اطلاعاتی کشور هستیم که آن را باید رهیافت تفاهم و هم‌افزایی در جامعه اطلاعاتی دانست. در این دوره جدید که پیام اخیر رهبر معظم انقلاب نویدبخش آغاز آن است، ضمن پذیرش تجارب قبلی، خصوصاً وجود ساختار‌های متنوع اطلاعاتی، دو نهاد اصلی اطلاعاتی کشور- یعنی وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه- محور این هم‌افزایی قرار می‌گیرند و اجزای این دو نهاد در کل کشور و در میز‌ها و حوزه‌های تخصصی با یکدیگر به تفاهم و هم‌افزایی در عملیات و مأموریت‌ها می‌پردازند. روشن است که از گذشته ساختار‌هایی همچون دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و شورای هماهنگی اطلاعات برای ایجاد همکاری و تقسیم‌کار میان جامعه اطلاعاتی در سطوح راهبردی وجود داشته، اما انتظار آن است که در سطوح راهکنشی و عملیاتی و در مویرگ‌های این ساختار عظیم نیز نوعی از همکاری و هم‌افزایی در برآورد، طراحی و عملیات ایجاد شود. بدین‌ترتیب کشور هم از محاسن وجود ساختار‌های متنوع اطلاعاتی منتفع می‌شود و هم هم‌افزایی ساختاری میان رده‌های گوناگون این دو نهاد عملاً به افزایش توان اطلاعاتی و ارتقای ضریب امنیت ملی در کل کشور خواهد انجامید. انتظار می‌رود با تکامل این رهیافت جدید به‌تدریج سایر اجزای جامعه اطلاعاتی در نیرو‌های مسلح نیز بدان ملحق شده و شاهد رفع هرچه بیشتر خلأ‌های امنیتی و ارتقای سطح برآورد و عملیات در جامعه اطلاعاتی کشور باشیم. تعبیر دقیق رهبر معظم انقلاب‌اسلامی و «مجاهدت» تلقی کردن تفاهم در تمام رده‌های اطلاعاتی به‌خوبی نشان می‌دهد که همکاری و هم‌افزایی در جامعه اطلاعاتی تا چه حد در رهنامه جدید اطلاعاتی امنیتی کشور اهمیت دارد و چه جایگاه ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته خواهد شد. این همکاری و هم‌افزایی راهبردی، راهکنشی و عملیاتی هم نقاط کور رادار امنیتی کشور را به‌گونه‌ای چشمگیر کاهش می‌دهد و هم مجموعه اجزای متنوع نهاد‌های اطلاعاتی با تفاهم و هم‌افزایی به توسعه آگاهی سامان‌مند امنیتی اطلاعاتی نظام کمک خواهند کرد. در صورت تکمیل روند‌های ناشی از رهیافت جدید، می‌توان امیدوار بود که شاهد کاهش غافلگیری‌ها و شکست‌های اطلاعاتی باشیم، ان‌شاءالله
15.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸ما اعتراض داریم ، براندازا هم اعتراض دارند ؛ این کجا و آن کجا ➖➖➖➖ کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی 🆔 @Tablighgharb
4_5825710343422216957.mp3
7.01M
با حجم کم جهت انتشار گسترده در شبکه های اجتماعی 🔆 بسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ 🎧 ⚫️ دوره تخصصی مجازی «شبهات محرم و عزاداری» 🔵 مدرس دوره: استاد شیخ قمی / Sheij Qomi 🔊 فایل صوتی : ▪️ چرا هرچی نذر می کنیم حاجت نمی گیریم؟ ▪️ چرا برخی از بیمارهایی که نذر هم می کنند ولی باز می میرند؟ ▪️ چرا 40 شب زیارت عاشورا خوندیم ولی مشکل ازدواج مان حل نشد؟ ▪️ چرا حاجت های ما اون طور که از ائمه ع توقع داریم برآورده نمی شود؟ ▪️ آیا واقعا کسی در مراسم عزاداری امام حسین ع و حرم معصومین به بیماری مبتلی نمی شود؟ ▪️ چه کسانی دینداری جاهلانه را ترویج می کنند؟ ▪️ نقش انگلیس و فرقه شیرازی و شیعه لندن نشین و وهابیت در ترویج مدل عزاداری خرافی و خلاف فتاوای مراجع محترم تقلید چه بوده است؟ ▪️ چرا نوکران انگلیسی ملکه بریتانیا از ما مقدس تر شده اند؟ 🕰 38':03" 🗄 6.6 MB @TablighGharb
11.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸دشمن اصلی ما نه کافر است ، نه خداناباور دشمن ما شیطان است که هم خدا را میشناسد و هم مسیر حق را ➖➖➖➖ کانال سخنرانی جهاد تبیین | حمایت مالی 🆔 @Tablighgharb